שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 35

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


מחיקת אסמכתאות ותוכן[עריכת קוד מקור]

הוספתי במספר דפי אישים את העובדה שהם אתאיסטים. עובדה שגיביתי עם אסמכתאות מתוך אתרים ועובדה שמגובה ע"י כך שבדפי הוויקיפדיה באנגלית של אותם אישים כתוב שהם אתאיסטים והם משוייכים לקטגוריות אתאיסטיות ועדיין מחקת את כל השינויים שעשיתי בזה אחר זה ויש לי איזו מין תחושה שבכלל לא הסתכלת על האסמכתאות שהבאתי.

האישים המדוברים הם: לאון טרוצקי, מארק צוקרברג, ארתור מילר, עזרא אוריון, סמי מיכאל, הארווי פיירסטיין, דיוויד קרוננברג, דניאל רדקליף. כל אלו (מלבד עזרא אוריון) רשומים בוויקפדיה באנגלית כאתאיסטים. השינויים שעשיתי בערכים שלהם הובאו ברובם ביחד עם סימוכין מאתרי אינטרנט שבאופן חד משמעי קובעים שהם אתאיסטים ומראיונות שנערכו עימם בהם הם הודו בהיותם אתאיסטים. ובכל זאת, מחקת באופן גורף את כל אותן אסמכתאות שהוספתי וביטלת את הגרסאות שהעלתי אבל לא אמרת למה. ברצוני לדעת למה עשית את זה והיית רוצה לשמוע ממך גם תגובה פרטנית על כל אחד מאותם אנשים ושינויים שעשיתי למה לדעתך הוא לא נכון מספיק בשביל להירשם בוויקיפדיה או לחילופין שתעלה את השינויים בחזרה. תודה.

שלום,
בוויקיפדיה העברית קיימת מדיניות מסודרת לגבי הוספת קטגוריות לערכים. כדי להוסיף קטגוריה כלשהי לערך צריכים להתקיים מספר תנאים. לא מספיק שהקטגוריה היא נכונה. אני לא חולק עליך לגבי המידע. לא בדקתי את האנשים האלה ואין לי מושג אם הם אתאיסטים או לא, אך אני סומך עליך שבדקת ושהם אכן כאלה. כאמור, אין זה העניין. כדי להוסיף קט' מסוימת לערך, לנושא הקטגוריה צריכה להיות השפעה מהותית על חייו של האדם. אילו היה מדובר באדם שהתפרסם בעיקר כאתאיסט או לכל הפחות כאישיות מרכזית בתחום, הינו מוסיפים את הקט' הזאת. לדוגמה אפשר להביא את הקט' "חיילי צה"ל". יש לנו קטגוריה כזאת, אך לא תמצא אותם בערכים אודות אנשים שלשירותם הצבאי אין השפעה מהותית על הקריירה שלהם. למשל: חבר הכנסת דן מרידור שהגיע לדרגת קצונה זוטרה בחיל השריון. כנ"ל למשל חבר הכנסת עוזי לנדאו. זאת בניגוד לערכים אודות אנשים שלקריירה צבאית יש השפעה מהותית על חייהם. לדוגמה: גלעד שליט (שמקוטלג דרך שבויי צה"ל לחיילי צה"ל).
אי אפשר להוסיף כל קטגוריה נכונה (תושבי עיר מסוימת, בוגרי תיכון, בוגרי יחידה צבאית, בעל צבע עיניים מסוים, אוהדי קבוצת ספורט מסוימת וכו) לערך אודות אדם מסוים. ככה הקטגוריות יאבדו מיעילותן.
אני מקווה שעניתי לך על שאלתך. גילגמש שיחה 21:02, 19 באוגוסט 2011 (IDT)


לא במיוחד, הכוונה שלך ברורה ואני מסכים איתה לחלוטין. עם זאת, יש קיטלוג מאוד פזרני כשמקטלגים אנשים כ"יהודים". קח את טרוצקי למשל, שמקוטלג כיהודי סובייטי, יהודי רוסי, מדינאי ופוליטיקאי יהודי סובייטי וסופר יהודי וכל זאת בזמן שהטיף לאנטי-דתיות והיה אתאיסט ידוע. אז הקיטלוג שלו כיהודי מאוד מוזר. אגב, לצורך הפנייה, בערך שלו באנגלית הדת שלו מופיעה כ: none(atheist). יש פה קצת איפה ואיפה. איך אפשר להגדיר מישהו ככזה שהיהדות שלו השפיעה עליו או שלא השפיעה עליו? חלק מהאנשים ששיניתי, טרוצקי ביניהם, הם אתאיסטים מוחלטים שאופי העבודה שלהם מאוד מושפע מכך. בעוד שאני מבין לאן אתה חותר בוויכוח הזה וחוסר ההסכמה שלי איתך כאן (לגבי הקיטלוג) הוא חלקי בלבד, לגבי כך שיהיה ציון להיותם אתאיסטים בתוך גוף הערך שלהם בוויקיפדיה אין לי שום הסכמה איתך. אם יש סימוכין לכך שהם אתאיסטים, מה הפסול בזה שזה יהיה כתוב בהערה קצרה של כמה מילים? למה גם את זה היית צריך למחוק? NMTP.DS שיחה 21:14, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

אין סתירה בין היותו של אדם אתאיסט והיותו שייך לעם היהודי. אני, אם יורשה לי להציג את עצמי בתור דוגמה, אתאיסט, אך שייך לעם היהודי. למוצא האדם חשיבות גדולה על הקריירה שלו, היות שזה החינוך שקיבל בבית וזה מטען הערכים שלו. לכן, קטלוג לפי מוצא מקובל מאוד בוויקיפדיה.
כמו כן, כשאמרתי שאני מקווה שעניתי לך, לא בהכרח התכוונתי שהצלחתי לשכנע אותך. פשוט הצגתי לך את המדיניות המקובלת באתר. גילגמש שיחה 21:19, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

אני מסכים ולכן אני חושב שגם השיוך הדתי שלו משפיע בהכרח על דרך עבודתו. בדיוק כמו שמישהו שהמיר את דתו לדת אחרת זה משהו שתמיד יירשם, כך גם מישהו שמחליט שהוא אתאיסט. בטח ובטח אם הוא טורח לספר על זה לתקשורת. ולא ענית לגבי הדבר השני ששאלתי, למה לא לכתוב בהערה בתוך גוף הערך את עובדת היותו אתאיסט מבלי להוסיף את הקטגוריה של אתאיסט? NMTP.DS שיחה 21:35, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

יכול להיות שלגבי רב המרצחים, טרוצקי, יש טעם לציין את העובדה הזאת, אם כי אני לא זוכר אם הוא אחראי על הפקודה לירות בכמרים או שהחבר פליקס אחראי על זה באופן בלעדי.
לגבי כל היתר - מדובר בפרט שולי בחיהם שאין לו השפעה מהותית על הקריירה שלהם. זה בערך כמו לציין שפלוני מעדיף המבורגר על פיצה. מטבעה של אנציקלופדיה לקמץ במידה משני ולהרחיב במידע חשוב כדי להגיש לקורא ערך בעל אורך סביר שיוכל להנות ממנו ולקרוא אותו בזמן סביר. מי שירצה להרחיב מעבר למידע בסיסי יצטרך לפנות לספרות עיונית. הרי אם הינו מדברים על ערך אודות אירוע ארוך (נגיד תולדותיה של עיר שקיימת זמן רב או מדינה) והינו מתארים פרטים משניים, אז הינו מגיעים לאורך של ספר. צריך להפעיל שיקול דעת כשרוצים להוסיף מידע (גם אם המידע הוא נכון) לא כל מידע נכון צריך להיכתב בערך. גילגמש שיחה 21:41, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

היי, שלושה נושאים...[עריכת קוד מקור]

1) מיזם מלחמת יום הכיפורים - שמתי לב, אני בפנים.

2) מיזם השכתוב - מוכן לעזור לשכתב את ההיסטוריה, או הגיאוגרפיה, מה שיבוא...

3) התחלתי לעבוד על ה-BT, כאן. אם יש לך זמן להעיף מבט, אני אשמח לקבל ביקורת בונה :) אלעדב. - שיחה 23:13, 19 באוגוסט 2011 (IDT)

לגבי BT - חשוב לציין שהם יכולים לנוע גם על זחלים וגם על גלגלים. אני לא זוכר אם כל טנקי הסדרה היו מסוגלים לעשות את זה, אך לפחות הדגמים המאוחרים היו יכולים. כמו כן, יחסית לטנק קל יש להם שריון כבד למדי ותותח לגמרי לא רע. כדאי לציין את זה. לשם ההשוואה הסתכל בטנקים גרמנים מקבילים (פאנצר סימן 2 - קל ופאנצר סימן 3 - בינוני). תראה שBT, שמוגדר כקל דומה יותר לפאנצר סימן 3 מאשר לפאנצר סימן 2. לכן הטנק הסוביטי שסווג כבינוני (T34) היה הרבה יותר חזק מכל רק"ם שהיה לגרמנים להציע עד סוף 42. גילגמש שיחה 05:09, 20 באוגוסט 2011 (IDT)
לפחות לפי הויקי באנגלית, לדגמים המוקדמים הייתה יכולת נסיעה על גלגלים שהוסרה בדגמים המאוחרים. לאב הטיפוס המשופר שהתחרה בזה של ה-T-34 הוחזרה היכולת הזו. ה-BT גם מסווג כ"טנק חיל פרשים", מספיק קרוב לסווג אותו אצלינו כ"טנק שיוט" לדעתך? אלעדב. - שיחה 06:17, 20 באוגוסט 2011 (IDT)
לרוסים אין "טנקי פרשים". היו להם אבל טנקי "פעולה רחוקה" - משהו כמו טנק שיוט. טרמינולוגיה זו לא שרדה עד מלחמת העולם השנייה. הטנק הנוכחי מסווג כטנק קל. טנקי שיוט היו לבריטים. גילגמש שיחה 07:11, 20 באוגוסט 2011 (IDT)
אוקיי, אני משנה. אלעדב. - שיחה 07:30, 20 באוגוסט 2011 (IDT)
אלעד, אתה יכול להתייעץ גם עם צנטוריון שמבין לא מעט בשריון • עודד (Damzow)שיחה09:32, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

חן,
תודה, אבל הערך עוד לא בשל להמלצה, ראה את דף השיחה של הערך • עודד (Damzow)שיחה22:17, 20 באוגוסט 2011 (IDT)

מדיניות של תבניות ניווט[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום רב.

אני מבין שעושים תבניוט ניווט בנושאים שתחומן ופרטיהם ברור וקצוב. תבנית על חגי ישראל, תבנית של מלכי אנגליה או תבנית של מדינות אפריקה וכדומה.
אני מבין שמשתמשים גם בערכים אדומים או פשוט לא מציגים את אלה שלא קיימים עדיין.
ישנן תבניות רבות יעילות כאלה גם כאלו בעלות עשרות של ערכים ואין זה נקרא עומס והכבדה אלא הצגת תמונה שלימה של מידע.
איני מבין כיצד משתמשים בתבנית ניווט שפרטיה אינם קצובים כנ"ל אלא רבים ושונים. ובוחרים באופן שרירותי רק דוגמאות שלהן מבלי לעשות ההיפך ממטרת הצגת תמונת ניווט שלימה. האם הצגה חלקית ומועטה אינה יכולה ליצור מצג מטעה ?
האם מקובל בויקיפדיה להשתמש בתבניות ניווט שמציגות דוגמאות בלבד למרות שקיימים ערכים בעלי משקל זהה לדוגמאות אלה , ללא כוונה להציג חלוקה מלאה של הפרטים העיקריים הקשורים לנושא.

בתודה , מי-נהר - שיחה 02:21, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

בוקר טוב,
אין הכרח להשתמש בתבנית ניווט רק בנושאים מהסוג שציינת. אפשר גם בנושא שגבולותיו אינם ברורים. אין כלל מסוים לבחירת הערכים. משתדלים להוסיף את הערכים החשובים ביותר. אם יש הרבה ערכים חשובים אז אפשר באמת לבחור כמה ערכים לדוגמה. אחרי הכל, תבנית אינה פורטל. גילגמש שיחה 05:19, 21 באוגוסט 2011 (IDT)
איני חושב שבתבניות ניווט כמו של פילוסופיה למשל אפשר היה לבחור רק כמה ערכים. היה צורך לציין הרבה יותר ערכים ומצאו שזה אפשרי בהחלט. אני מתפלא לשמוע שתבנית ניווט יכולה לשמש כתבנית קישוט אשמח לדוגמא ובכל אופן תודה , בברכה מי-נהר - שיחה 13:05, 21 באוגוסט 2011 (IDT)
טוב, גם שם יש רק כמה דוגמאות. יש מאות פילוסופים אם לא למעלה מכך. גילגמש שיחה 13:13, 21 באוגוסט 2011 (IDT)
נכון אבל כיסו את הנושא והזניחו את הנספחים מי-נהר - שיחה 13:30, 21 באוגוסט 2011 (IDT)
נכון. גילגמש שיחה

תסתכל מה קורה בערך. אלמוני מתעקש להוסיף מידע שלדעתי מיותר ולא כל כך שייך לערך. דוד א. - שיחה 07:04, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

בוקר טוב,
גם אני סבור שאין מקום למידע זה. גילגמש שיחה 08:29, 21 באוגוסט 2011 (IDT)

אשמח אם תעבור על הערך. תודה. Yottam - שיחה 03:22, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
אני לא מבין בנושא הזה. גילגמש שיחה 05:49, 22 באוגוסט 2011 (IDT)
יש על הערך תבנית שכתוב בנוסח 'סגנון בלתי אנציקלופדי, חסר מקורות, לעתים סובייקטיבי'. אשמח לקבל את הערותיך. Yottam - שיחה 13:57, 22 באוגוסט 2011 (IDT)
יכול להיות שאגיע לזה בערב. גילגמש שיחה 14:17, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

מועמדות לערך מומלץ[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום. חבל שלא הודעת לי מראש על חידוש הדיון בהעברת קרב סטלינגרד לרשימת הערכים המועמדים להמלצה. לי אישית לא אצה הדרך, והייתי מעדיף להכחיל עוד מספר ערכים אדומים (למשל הארמיות הרומניות ה-3 וה-4, והארמיה הגרמנית ה-2) לפני כן. איש שלום - שיחה 09:25, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

זה לא משנה. אפשר להכחיל את הערכים גם אחרי שהערך יעבור את ההצבעה. בלאו הכי, הוא יוצג בעמוד ראשי רק כעבור חודשים אחדים אז ככה שיש הרבה זמן. גילגמש שיחה 14:15, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

יכול להכין תרגום של? תכין ותשים בסדנה. הרבה תודה ‏Ori‏ • PTT20:00, 22 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
אעשה את זה. גילגמש שיחה 20:13, 22 באוגוסט 2011 (IDT)
תודה ‏Ori‏ • PTT21:42, 22 באוגוסט 2011 (IDT)
סבבה. יש לה שם שאלה ‏Ori‏ • PTT22:48, 23 באוגוסט 2011 (IDT)

אהלן גילגמש,
אפשר להוסיף קישורים אדומים שאני אכחיל אותם מאוחר יותר?‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 12:56, 23 באוגוסט 2011 (IDT)

כמובן! גם קישורים אדומים רלוונטיים שאינך מתכוון להכחיל הם טובים. גילגמש שיחה 14:12, 23 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום גילגמש, אנא שקול מחדש את קיומו של הערך במבנהו הנוכחי. לא ברור מהשם שלו לאיזה תחום הוא מתייחס, הוא חף לחלוטין ממקורות והוא נראה אמורפי מידי. Nachy (גוונא) שיחה 20:00, 24 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
לא הבנתי את שאלתך. התקופה מצוינת בשם הערך - העת החדשה. לגבי מקורות - אשתדל למצוא משהו מתאים. גילגמש שיחה 08:33, 25 באוגוסט 2011 (IDT)
"תחום" אינו תקופה, אלא תחום... האם מדובר בנושאים צבאיים? או אולי בכלל פוליטיים ומדיניים?
אני לא יודע האם יש חשיבות לערך שכזה. האם הוא מבוסס על קבוצה של מחקרים היסטוריים אקדמיים, או שמדובר בסקירה היסטורית שאספת בעצמך? Nachy (גוונא) שיחה 09:16, 25 באוגוסט 2011 (IDT)
התחום הוא כמובן צבאי. אשתדל לטפל בערך הזה. גילגמש שיחה 12:30, 25 באוגוסט 2011 (IDT)
תודות. Nachy (גוונא) שיחה 16:45, 25 באוגוסט 2011 (IDT)

אתה לא עובד במרץ. אני מאוכזב. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:07, 24 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
במהלך השבוע אני די עסוק ובקושי נכנס לוויקי ואני פנוי רק בסופי השבוע ואז אני מעדיף להקדיש את זמני בדרך כלל להיסטוריה צבאית. המצב ישתנה עם תחילת שנת הלימודים בסוף אוקטובר - אהיה פנוי יותר. גילגמש שיחה 08:32, 25 באוגוסט 2011 (IDT)
אבל אנחנו בשבוע השכתוב! חוצפה. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!08:59, 25 באוגוסט 2011 (IDT)

תרומתי הצנועה[עריכת קוד מקור]

תרומתי הצנועה למיזם כלי המשחית: ערך הלכתי, שחלק נכבד ממנו עוסק בכלי המשחית והלכותיהם, ובדעתו של רבי אליעזר על כלי הנשק: ”תכשיטין הן לו”. מחמאות יתקבלו בברכה. --בברכה, טישיו - שיחה 21:30, 24 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום טישיו,
אכן מדובר בסוגיה בעלת חשיבות עליונה וטוב לדעת שחכמנו נתנו את דעתם לעניין זה. נהנתי מקריאת הערך. גילגמש שיחה 08:35, 25 באוגוסט 2011 (IDT)

לפני הרבה זמן, הייתי חסום כי הטרדתי את הקהילה יותר ממה שמקובל. אפשר לא לכתוב את זה בדף השיחה שלי?[עריכת קוד מקור]

אני לא זוכר, או יודע לבדוק מי חסם אותי אז. נראה לי שהתבנית בראש דף השיחה שלי פוגעת במוניטין שלי, ואני אצא נשכר אם ארשום משתמש חדש.

בכל מקרה, לא נחסמתי כי השחטתי את הויקיפדיה, אלא כי גרמתי לבזבוז זמן של הקהילה בדיוני סרק (כמובן שבעיני יש חשיבות רבה לאותם דיונים). לא פוגעני - שיחה 10:59, 25 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
אפשר לארכב את דף השיחה. גילגמש שיחה 12:31, 25 באוגוסט 2011 (IDT)

נוכחותך נדרשת :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 19:33, 25 באוגוסט 2011 (IDT)


אולי תוכל לעזור - ערך צמחונות[עריכת קוד מקור]

בהמשך לשיחתנו שבשר ידוע כבריא, עד שקוראים וויקיפדיה. הוספתי פרק חדש על ביקורת על צמחונות השקעתי בכתיבה על ביקורות שונות שיש על צמחונות כבריאה, הבאתי מקורות, דידי שי, הצמחוני, מחק לי, בעיניי בטענות שווא. אשמח אם תוכל לראות זה בערך צמחונות, תראה את העריכה האחרונה שלי, http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%A6%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA&oldid=11106943 מה הוספתי זה את הפרק ששמו "ביקורת וסיכונים בריאותיים" דידי שי מחק בטענה שזה אוסף אנקדוטות אם אי אפשר למנוע מחיקה כזו... והוא עוד מחק הכל... מעל זה יש כבר 4 עריכות, עברו כמה ימים, ואיש לא התערב לטובתי.

אני די מיואש מלכתוב בוויקידיה. היה לי מה להמשיך לכתוב בנושא + מקורות לגבי ביקרות על התפיסה המוסרית והאקולוגית... אבל השאלה אם יש טעם וזה לא ימחק. אנשים כותבים רק מה שנגד בשר, בצורה לא אובייקטיבית, ומונעים מידע אחר. תודה דין נוזאור - שיחה 21:59, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
ראשית, אינך צריך להתייאש. לכולם יש חבלי קליטה מסוימים בכתיבה באתר. לגבי הכתיבה עצמה: יש מספר כללים שחשוב להקפיד עליהם כדי להמנע ממחיקת תוכן. אני מבין שהשקעת מאמץ רב בכתיבת המידע והמחיקה פגעה בך. לכן, אני ממליץ מאוד לקרוא כמה ערכים ואף מדריכי כתיבה כדי לקבל מושג איזה תוכן מקובל ואיזה תוכן פחות מקובל באתר.
לגופו של עניין: פרקי ביקורת מהסוג שכתבת אינם מקובלים כל כך, במיוחד לא באופן שכתבת את זה. ניתן לכתוב פרק ביקורת על הצמחונות, אם כי אני בספק לגבי נחיצותו. אני מציע שתערוך את הערכים אודות תזונה הכוללת בשר. כזכור לי היו דיונים בדפי השיחה הרלוונטיים. כתיבה כזאת (כלומר כתיבה המתארת את מושא הערך ולא ביקורת על מושא הערך) מקובלת הרבה יותר.
כדי שתוכל ללמוד על אופן הכתיבה המקובל, אני מציע שתכתוב פרק קצר יחסית ותפנה אלי ואבדוק את הטקסט ואציע לך דרכים לשיפורו כך שיתאים למקובל אצלנו. בסך הכל גם "דידי שי" כפי שקראת לו (הכינוי שלו הוא דוד שי ועיוות כינויים איננו מקובל) מעוניין בטובת הערך, גם אם על פניו נראה לך שהוא מונע מאג'נדה אישית. אשמח לסייע לך בכתיבתך ולשמש כתובת לכל בעיה שתתעורר. גילגמש שיחה 22:12, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

תודה על התשובה לגבי השם דוד שי - כתבתי שם דומה בטעות, לא היתה לי כוונה לפגוע, זה באמת, לא הסגנון שלי, לכתוב "שמות גנאי".

לגבי הכתיבה, לא מקובל עלי שזה נמחק בטענה של "אוסף אנקדוטות". זה לא אנקדוטות, ויש שם גם מחקרים רלוונטיים לתחום. לא יתכן שנכתב רק מה שבעד צמחונות, ולא דעות אחרות, המקובלות על ידי אנשי מקצוע ונכתבו על ידם. יתכן שחלק לא היה ראוי, אבל לא יכול להיות שהכל אשמח אם תוכל לראות באופן ספציפי מה כתוב, ולהגיד ספציפית מה לדעתך ראוי (אם בכלל), ומה לא. אם באמת שום מחקר של רלוונטי לערך, אז כנראה שאני ממש לא מבין

  • יש פה דבר מקביל, שהן דוד שי מחק הכל בלי להיכנס לפרטים, והרי מדובר שם בלא מעט מחקרים ומקורות

והן אתה נהוג באופן דומה, אם כי יותר אמפטי האם באמת, לדעתך, שום דבר לא רלוונטי ?

יש לבדיל בין שני דברים.
רלוונטיות שזאת סוגיה אחת ואופן הצגת המידע שזו סוגיה שנייה. אופן הצגת המידע צריך להיות מתואם למקובל בוויקיפדיה. לכן, חשוב לפעול לפי הכללים המקובלים. לגבי רלוונטיות: יתכן שחלק רלוונטי ויתכן שחלק לא. לא נכנסתי לעומק הסוגיה, אך התרשמתי שהצגת את המידע בצורה שאינה מקובלת. אם יש לך מסנג'ר, אשמח להתכתב איתך והדריך אותך באופן אישי. גילגמש שיחה 22:34, 26 באוגוסט 2011 (IDT)
  • אין לי מסנג'ר

וזה המצב: - הבנתי אותך שלא נכנסת ללעומק הסוגיה, ולדעתך כתבתי באופן לא מקובל. - דוד שי חושב שזה אנקדוטות, הוא מחק בטענה אחרת משלך. - אני חושב שיש בעיה של קידום אג'נדות צמחוניות, על חשבון אובייקטיביות. זה בא לידי ביטוי בכך נסיונות לצרף מחקרים התומכים באכילת בשר, נמחקים בטענות שווא, ובסופו של דבר, מי שלא מחזיק בדעה צמחונית מתייאש. גם אם אכתוב אחרת, זה ימחק, בטענה זו או אחרת. יש לי עם זה נסיון לצערי, ויש גבול כמה אני יכול להשקיע, שתוך שניה מישהו מוחק. אם זה היה רק בעיה של סגנון, היה מי שעוזר לסגנן, כי הרי אכפת לו ממידע רלוונטי.

הדעה המקובלת בעולם המדע - בשר בריא, ומומלץ על ידי גופי הבריאות המובילים כמו משרד הבריאות בארץ ובעולם, ארגון הדיאטטים האמריקאי, ועוד. רק בוויקיפידה לא. אפשר לראות "בשידור חי", למה. דין נוזאור - שיחה 23:03, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

אפנה לדוד שי לגבי מחיקתו. גילגמש שיחה 23:09, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

תודה דין נוזאור - שיחה 10:57, 27 באוגוסט 2011 (IDT)

אני מציע להעביר דיון זה לדף השיחה של הערך.
נימקתי את עריכתי בתקציר העריכה: "אוסף מגמתי של אנקדוטות". אביא דוגמה לכך, מתוך העריכה שנמחקה: "בשנת 2007 דווח על תינוק לזוג צמחונים שהואכל בחלב סוייה ומיץ תפוזים בלבד ומת עקב כך" - מה לזה ולערך אנציקלופדי? בהמשך הערך דין נוזאור מתפלמס עם חלקים קודמים: "בסעיפים קודמים הובהר כי ניתן לחיות חיים בריאים מתפריט צמחוני מוקפד. האם זה המצב בשטח ? " - התפלמסות כזו מקומה בבלוג, או לכל היותר בדף השיחה, אך לא בערך. דוד שי - שיחה 23:15, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

תשובה: כתבתי בערך שיש מקרים שהגיעו למצבים בריאותיים קיצוניים. אילו הייתי משאיר את זה כך, היו פוסלים את זה בטענה שאין מקורות. אז הבאתי מקורות לכמה מקרים. אני אנסה לערוך שוב, ואוריד את זה, כדי לכבד את דעתך דוד שי - בבקשה, טובת הערך והציבור, שכל המחקרים יובאו. אני אתמקד במחקרים, אבל בבקשה ממך, אם משהו בסגנון לא נראה, בבקשה תעיר על כך, או תעזור בסיגנון, ואל תמחוק הכל, כולל מחקרים רציניים שנעשו. למשל, מחקת את כל המחקר שנעשה לגבי הקשר בין הפרעות אכילה לצמחונות. דין נוזאור - שיחה 10:57, 27 באוגוסט 2011 (IDT)

מפת תמונה[עריכת קוד מקור]

שלום. לפני זמן מה הצעתי לך לשקול שימוש ב{{מפת תמונה}} למפות בערך קרב אוסטרליץ. בינתיים התגייסו מספר ויקיפדים - משתמש:Ofekalef, משתמש:GilCahana, ומשתמש:ערן ושיפרו את התבנית. אני מבקש שתביט שוב בסעיף שיחה:קרב אוסטרליץ#לקראת תרגום המפות ותראה אם התבנית הזו יותר מתאימה עכשיו. בתבנית ניתן לשלוט על שני הגדלים - הגדול והקטן (או להשתמש בברירת המחדל של 200 ו-600) - יתכן שבדוגמה שבערך הגודל הגדול קצת יותר מדי גדול - נסה לשחק עם זה. השימוש הוא פשוט, ובניית מפות חדשות היא קלה ופשוטה, ובאופן זה אפשר לחסוך הַטְרָחָה של סדנת הגרפיקה שיכולה לנצל את זמנה היקר לדברים שאין עבורם פתרונות אחרים. בנוסף, באופן כזה אפשר להמשיך לעבוד על תוכן המפה (להוסיף ולשנות קישורים למשל) גם אחרי העבודה הראשונית. בברכה - קיפודנחש - שיחה 00:23, 27 באוגוסט 2011 (IDT)

גילגמש, שלום. ההערה שלך במקומה ואני מקבל זאת, יחד עם העקיצה. אבל לגופו של עניין, השיטה שננקטה אינה ראויה, ואני משוכנע שתסכים אתי. כל טוב, שמחה.

השפעת קרב סטלינגרד על התרבות[עריכת קוד מקור]

תוכל להפנות אותי לפסקה מקבילה בערך אחר, בשביל שאדע מה אני מנסה לכתוב? תודה, ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!14:45, 27 באוגוסט 2011 (IDT)

אפשר פייסבוק שנייה? ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!08:55, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
לא. אני בעבודה. חוסמים פה את הפייסבוק. גילגמש שיחה 08:59, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
מעניין למה ;) תודה. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!09:01, 31 באוגוסט 2011 (IDT)

המלצות לערכים חדשים לקריאה[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, לבקשתך נוצרה המלצה לערכים חדשים שעשויים לעניין אותך. את הההמלצה ניתן למצוא במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Gilgamesh. בהנאה, ערן בוט - שיחה 18:38, 27 באוגוסט 2011 (IDT)

ערב טוב, במשתמש:ערן בוט/ביקורת עמיתים/Gilgamesh יש כמה ערכים שאולי ימצאו חן בעינייך. קריאה מהנה, ערן בוט - שיחה 20:36, 3 בספטמבר 2011 (IDT)


שוב אבקש את עזרתך - מחיקות בערך "צמחונות"[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, בבקשה, תסתכל על העריכות שעשיתי היום בערך צמחונות, שהם היו למעשה מחיקה של מידע לא נכון, ושלא מופיע במקור. שוב באותו ערך, שאת הבעיות לגביו אמרתי.

באמת, ניסית ליישם את כל ההמלצות משיחתנו הקודמת. הקשבתי לך, לא עשיתי סעיף ביקורת הקשבתי לדוד שי, וחשבתי אולי לצרף את הדברים לערך בריאות הסתכלתי שם, וראיתי טעויות יסודיות. מחקתי, נימקתי, ואף חילקתי את המחיקות לשניים, כדי שלכל דבר יהיה נימוק.

לא הספיקה לעבור חצי שעה, וכבר דוד שי מחק, בטענה של "עריכה מגמתית" שום יחס מצידו לשגיאות שהיו, ולכך שהם לא מופיעים במקור. עשיתי פעם אחת ביטול, עם ביקשה לתיקון השגיאות. אך ללא הועיל. איך לא ערך איש גם אינו טוען שהמידע נכון.

אנא דעתך מה אפשר לעשות ? מי לדעתך, תועה בנתונים ?

(שוב, דעתי, יש מגמתיות בעד צמחונות, וגם שמידע לא נכון, נאחזים בתירוץ כלשהו לשימורו, ובעוד שמידע נכון ומחקרי, שאינו תומך בצמחונות, שוב נמחק, בתירוצים דומים)

אודה עזרתך דין נוזאור - שיחה 21:58, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום,
המחיקה שביצעת אכן הייתה לא נכונה. אמנם אתה צודק - יש מזון צמחוני שיש בו שומן רב יותר מאשר במזון מן החי. יחד עם זאת, מרבית המזון מן הצומח אכן מכין פחות שומן ובוודאי שאין בו כולסטרול. לכן, מהבחינה הזאת בלבד, המזון הצמחוני הוא אכן בריא יותר. לגבי נחיצות הכולסטרול: תזונה מערבית רגילה מכילה כמויות גדולות יחסית של כולסטרול כך שאין סכנה שלא יהיה מספיק ובלאו הכי מרבית הכולסטרול מיוצר בגוף ולא מגיע ממקור חיצוני. דברים אלה לא דורשים מקור ספציפי, היות שהם כלליים. כך שלא נכון לומר שתוכן זה "מכיל שגיאות רבות"
לגבי סכנת הסרטן מצירכת בשר אדום: אני לא בקיא בסוגיה זו די הצורך וצריך להתעמק בה לפני שאוכל להשיב. על פניו, בשר לא גורם לסרטן, אלא בכמויות גדולות ואני גם לא בטוח מה בדיוק בבשר גורם לסרטן, אבל אין ספק שירקות עוזרים למנוע סרטן. כאמור, אני לא בקיא די הצורך בסוגיה.
אציין גם, אם זה לא היה ברור קודם, שאני לא צמחוני ואוכל בשר ואפילו הרבה. אני לא חושב שהוא מזיק. יחד עם זאת, כתיבה צריכה להתבסס על מקורות טובים. גילגמש שיחה 22:55, 28 באוגוסט 2011 (IDT)

תשובה: א. מה שאתה כותב לא מופיע במקור. מדוע איש לא מתייחס ? לא אתה ולא בערך

ב. הדיון שומן בצומח מול שומן מהחי - מצריך דיון בפני עצמו. ברור שבחסה יש הרבה פחות שומן מהמבורגר ממוצע. עם זאת, צמחוני ממוצע לא מחליף את הבשר בחסה, אלא למשל שניצל בשר בשניצל סויה, או אפילו בורקס. וכאן לא ברור שזה פחות שומן, או סיבה לצמחונות. יתר על כן, לא ברור בכלל שהשומן שם בריא יותר. שלל דברים צמחיים בתזונה המערבית רבויים בשומן, כמו מרבית החטיפים: במבה, דוריטוס, תפוצ'יס... כולם מעל 30% שומן. שוקולד, גלידה, תותים בשמנת ועוד ועוד.

ג. כולסטרול ובריאות. בדיקה קצרה - כתבתי בגוגל כולסטרול בריאות התוצאה הראשונה - מאמר של ד"ר שפורסמה בYNET http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2818435,00.html יש מספר הבדלים בין דעותך, ובין הכתוב בוויקיפדיה לבין מה ששם. אם תרצה תראה. הינה כמה ציטוטים משם: "כולסטרול הוא סוג של מולקולה שומנית לא מזיקה, שרק בעלי חיים מייצרים אותה." "למרות זאת, על אריזת שמנים מסוימים כתוב 'ללא כולסטרול'. זהו גימיק פרסומי, שמטרתו להעלות את מכירות המוצר בקרב אנשים שסובלים מבעיית כולסטרול, ואינם יודעים מהו בעצם הכולסטרול" "הפחד מפני מחלות לב גורם לרבים להפחית את צריכת הביצים, ולעיתים שלא בצדק. אמנם הביצים מכילות כמות גדולה של כולסטרול, אבל יש להן יותר יתרונות תזונתיים מאשר חסרונות, ורצוי לכלול אותן בתפריט היומי" (משום מה זה לא הדעה בערכים שונים של ויקיפדיה...)

לסיכום - בערך טעויות, מגמטיות, ודבר אובייקטיבי ובטוח - הוא לא מבוסס על המקור אותו הוא מציין "עד כמה שזה יכול להפתיע, אנחנו זקוקים לכולסטרול לדברים חשובים עד מאוד." דין נוזאור - שיחה 12:51, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

אשתדל לטפל בערך הזה בסופ"ש. גילגמש שיחה 19:28, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

חן חן

  • בינתיים מחקתי את "מקור" שעליו לכאורה הסתמכה הפסקה הראשונה (למרות שבאותו מקור כתוב דברים אחרים). עד כה עברו כמה שעות ולא עשו ביטול, גם משהו. דין נוזאור - שיחה 22:53, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
אף אחד לא מחפש דרכים לבטל את עריכותיך. אם הן סבירות, הן ישארו. גילגמש שיחה 05:50, 30 באוגוסט 2011 (IDT)

גילגמש תירגמתי את המפה הראשונה, אתה מוזמן להגיב כדי שאוכל להמשיך עם השניה שהוספתי תחת טיפולי. יום נפלא :) Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 12:05, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

טופלה גם השניה. Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 14:27, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

נתקלתי בערך על קרב ורשה 1920 המכונה הנס על הוויסלה. הערך היה רק מספר משפטים. התחלתי לערוך אותו בארגז החול שלי וראיתי פתאם שבערך המלחמה הפולנית-סובייטית מופיע קרב זה בפרטים. האם יש לדעתך לתת לקרב זה ערך מיוחד כמו בוויקיפדיה האנגלית או למחוק אותו בכלל?

אם תאמר שיש מקום לערך זה אמשיך לערוך אותו אמנם לא בפירוט כמו בוויקיפדיה האנגלית. אם אתה חושב שאין לו מקום, יש למחקו. בוויקיפדיה האנגלית הוא מופיע כחלק מהמלחמה הפולנית סובייטית. אודה על תשובתך.

Avi1111 - שיחה 16:49, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

בוודאי שיש לו מקום. זה קרב ענק. פשוט צריך לצמצם את המלל בערך אודות המלחמה. גילגמש שיחה 19:26, 29 באוגוסט 2011 (IDT)

סקיפיו אפריקנוס[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, הופניתי אליך על ידי חברים אחרים לויקיפדיה. ערכתי ערך על סקיפיו אפריקנוס שנמצא בקישור הזה משתמש:גארפילד/פובליוס קורנליוס סקיפיו אפריקנוס מאחר שאני חדש בויקיפדיה - אני מבקש ממך לעבור עליו, כדי להתריע על טעויות/בעיות של חדשים. ובעיקר כדי שתוכל לתת לי "אוקיי" להעלותו לאויר. בברכה גארפילד - שיחה 22:56, 30 באוגוסט 2011 (IDT)

שלום גארפילד,
קראתי את הערך שלך, אך לא אהבתי אותו. מלבד שימוש שגוי במונחים ותעתיק לקוי מלטינית מצאתי בו קביעות רבות חסרות בסיס או חסרי ביקורת אקדמית ראויה. השימוש במקורות גם כן לוקה בחסר. אני מציע לתקן אותו מעט, לסדר את התעתיקים ולטפל בבעיות היותר בוערות לפני ההעברה למרחב העיקרי. גילגמש שיחה 23:45, 30 באוגוסט 2011 (IDT)
גלגלמש שלום,
אשמח אם תפרט יותר מהן הטעויות עליהן הלנת כ:"שימוש שגוי במונחים ותעתיק לקוי מלטינית" ופירוט לקביעות הרבות וחסרות הבסיס המצויות בערך. אני מבקש זאת ממך לא כדי להקניט, אלא כדי להבין על מה אתה מדבר. ייתכן שאכן נפלו טעויות מצדי.
לידיעתך, הערך כמות שהוא הוגש כחלק מעבודה בקורס שנתי בנושא המלחמות הפוניות. הפרופסור שבחן אותה, אורי פוזננסקי, העניק לה ציון גבוה. כך שאני משוכנע למדי, שאם יש טעויות הן בניסוחים ולא טעויות מהותיות.
כמו כן, אני מסכים עם קביעתך שלחלק מהנושאים חסר מידע אקדמי מתאים לגיבוי. זאת בשל העובדה שחלק מהקורס נשען על ידיעותיו של המרצה, אשר רכש השכלתו בצרפת, אי לכך החומר שהוא יודע אינו נגיש לי שכן איני דובר השפה ולא יכול ל"סמך" מידע אשר איני מבין מהביביליוגרפיה של הקורס. אני יכול להביא את שצמן אבל לא יהיה זה שימוש נאות במידע. לכאן או לכאן, הערך עצמו לדעתי אינו מציג אי דיוקים היסטוריים ועבר בדיקה מדוקדקת של איש אקדמיה מוערך בתחום המחקר של העולם העתיק בכלל ופוליביוס בפרט.
אם כך לסיכום. קיבלתי את דבריך, התגוננתי מעט, ובעיקר ברצוני לדעת מהן הבעיות "היותר בוערות" בעיניך? וכיצד ניתן לתקן ולהעלות את הערך למרחב?
מחכה לתגובתך. גארפילד - שיחה 09:53, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
שוב שלום,
נתחיל בפתיח. משום מה נתון שמו של סקיפיו בתעתיק ליוונית. מה הקשר ליוונית? הוא נולד ברומא. התעתיק צריך להיות בלטינית. ככה זה מקובל אצלנו. אתה כותב: "קרב שזיכה אותו בתואר "אפריקנוס", בכינוי החיבה "חניבעל הרומאי" וכמו כן בהכרה כאחד המפקדים המוצלחים ביותר בהיסטוריה הצבאית" - זה מוגזם. פרסומו לא מתקרב לזה של גנרלים גדולים דוגמת חניבעל שנגדו נלחם או נפוליון, אם כי הוא אכן מוכר למדי.
אתה כותב על מוצאו. אין משהו מיוחד בכך שמשפחה פטריקית בתקופת הרפובליקה השתפה בשלטון וזכתה במשרות רמות. מדובר בדבר שבשגרה. דווקא אילו לא היו זוכים למשרות רמות היה בכך משום חידוש. די בכך שכותבים שמדובר במשפחה מפורסמת. כמובן שניתן גם להרחיב לפי מה שעשית.מה שכן אתה כותב גם: "הקומלי נחשבו בין 6 משפחות הפטריקים החשובות ביותר – האחרות היו, מאנלי, פאבי, אמילי, קלאודי וואלארי. באותו הזמן שסקיפיו אפריקנוס חי, הסקיפיונים היו ככל הנראה המשפחה הדומיננטית ביותר מנקודת המבט של ההיסטוריונים, גם אם קביעה זו נעשתה בדיעבד על פי דיווחים זוהרים אודות הקריירה שלו ושל שאר משפחתו. סקיפיו אפריקנוס אם כן היה ללא כל צל של ספק אחד הדמויות המובילות בהיסטוריה הרומית" מאיפה צצו הקומלי? אתה לא מזכיר אותם ויש בכך משום בעיה. אני לא מכיר את המשפחה הזאת ולדעתי מדובר בטעות הקלדה שחוזרת על עצמה לאורך הערך והתכוונת לקורנליי.
אתה כותב: "ילדותו של סקיפיו הסתיימה..." - ברומא העתיקה לא ממש הייתה מקובלת תקופת "ילדות" במובן המוכר לנו היום וכניסה לשירות צבאי בוודאי שלא סיימה תקופה זו.
קרב קאנאי איננו השלישי, אלא הרביעי (אם סופרים את קרב הפרשים בטיקינוס)
טעות תעתיק חוזרת: האות C בלטינית קלאסית נהגית תמיד כצליל K יש לתקן בהתאם (לוסיוס וכו')
אתה כותב: "ב 211 לפסה"נ, גם אביו של סקיפיו, פובליוס, ודודו, גנאוס קורנליוס סקיפיו קאלווס, נהרגו בקרב כנגד אחיו של חניבעל, עזרובעל ברקה. בשנה שלאחר מכן, סקיפיו הציע את עצמו לפיקוד הצבא החדש אשר הרומאים החליטו לשלוח להיספניה למרות גילו הצעיר, התנהגותו האצילית והשפה המשלהבת בה נקט יצרו רושם כה עז עד שהוא נבחר פה אחד להישלח למערכה כפרוקונסול" - פשטני. לא באמת בגלל היכולת הרטורית קיבל פיקוד על צבא גדול.
לא אכנס לתיאור המערכה בחצי האי האיברי, אך הוא דורש עריכה. מה שכן, חשוב לציין שאתה משתמש בתעתיק של מונחים אנגליים לעברית כגון "קמפיין" וכו' - זה שגוי.
בקשר למערכה באפריקה אתה כותב: "בנוגע לצבא, שחניבעל השיב עימו ממסעו באיטליה, יש ויכוח. חסידיו של חניבעל טוענים כי צבאו הורכב בעיקר מאיטלקים מדרום-איטליה שהוכרחו להילחם, ושרוב ותיקי צבאו המובחרים (ובפירוש הפרשים) נשחקו (חלקם מתו, חלקם היו מותשים). תומכי סקיפיו נוטים להיות חשדניים יותר ומאמינים כי מספר הוותיקים הנותרים היה גדול יותר." - אני לא מכיר דרך להכריח את האדם להלחם. כמו כן, ביצועי הצבא בקרב זאמה מראים שמדובר בחיילים אמיצים בעלי מורל גבוה כך שלא ברור למה יש טענה כזאת. בכל אופן, יש פה בעיה. לא די ב"חסידיו של חניבעל" - צריך לציין שמות מפורשים.
תיאור קרב זאמה שגוי. וגם חלק מהקביעות שנעשו אודות מהלכים שקדמו לקרב הם בעייתים (למשל הסתמכות על מקורות עתיקים ללא ביקורת מודרנית)
לא אתייחס לחייו שלאחר המערכה האפריקנית.
לסיכום: הערך לוקה בפשטנות מסוימת בתיאור החיים הפוליטיים ברומא. לא מוסבר הקשר בין המסמסד הפוליטי והממסד הצבאי. לא ברור מהערך מדוע בחירה למשרה פוליטית מובילה לפיקוד צבאי. תיאור התמרונים בשדה הקרב לוקה בחסר (למשל חסרים קישורים לשמות הקרבות וכו') ומצד שני יש פירוט יתר (למשל בקרב זאמה). את התיאור המפורט יש לעשות בערך אודות הקרב ולא בערך אודות המפקד. בערך הנוכחי די באזכור כללי.
גילגמש שיחה 10:13, 31 באוגוסט 2011 (IDT)

אנא הפסק את השימוש בביטוי. הוא מפריע לחלק מהמשתמשים. במקומו אתה יכול לכתוב "לא אנציקלופדי", זה ביטוי ברור וענייני. חי ◣ 31.08.2011, 14:14 (שיחה)

שיפריע. הביטוי בשימוש שנים רבות ואין לי שום כוונה להפסיק להשתמש בו. גילגמש שיחה 14:15, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
מה כל כך מעליב בלהיות דג? תומר - שיחה 14:17, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
מה זה משנה? העובדה היא שהביטוי מפריע לחלק מהמשתמשים. אני לא מבין את ההתעקשות להשתמש בו. חי ◣ 31.08.2011, 14:25 (שיחה)
זכות חופש הביטוי. אני משתמש בו שנים רבות ואין סיבה להפסיק להשתמש בו רק כי הוא מפריע לכמה אנשים. לכן, אין מקום לבקשה הזאת. לא אתייחס יותר לסוגיה. גילגמש שיחה 14:26, 31 באוגוסט 2011 (IDT)

בהמשך לפנייתך[עריכת קוד מקור]

כתבתי תקופה קצרה (יותר כתקונים והערות בדף השיחה) תחת השם תשבי, הסיסמא נשכחה ממני. בעקבות פניתך נסיתי שוב להכנס לחשבוני, והנה פלא, זה עובד. אחזור לכתוב שוב משם. תשבי

מצוין! גילגמש שיחה 15:17, 1 בספטמבר 2011 (IDT)

בקשתך ויקיפדיה:סדנה לגרפיקה#קרב קורסק 2 היא דג בגופה של הסדנה קריצה. נא לספק תעתיק לעברית כדי שנוכל להתקדם.

תודה מראש • אמיר (שיחה) 19:55, 1 בספטמבר 2011 (IDT)

דג, דג... העיקר לצעוק דג. מה עם קצת מחאה? אולי במסגרת המחאה נגד הדג תתרגו קצת, אה? בכל זאת... מחאה... טוב, נדאג לזה... גילגמש שיחה 07:47, 2 בספטמבר 2011 (IDT)
היי גילגמש. ראשית, ראיתי את הדג שלך בחיפה . שנית, כחלק מהנסיון לסדר קצת את הסדנה לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, אני מטפלת או מארכבת את הבקשות הפתוחות. כרגע העברתי לארכיון את מפת הקרב תחת "לא בוצע". ברגע שיש תרגום כמובן ניתן להחזיר ומבטיחה שהבקשה תטופל בזריזות ובנחישות :) שיהיה לך המשך יום נפלא! Itzuvitשיחההמיזם המקורי! 21:40, 5 בספטמבר 2011 (IDT)

שיפוריך בערך צמחונות[עריכת קוד מקור]

עבודה יפה, ושיפור ניכר, לעומת מה שהיה כתוב קודם. גם רואים שאתה בעל סמכות. כשאני מחקתי דברים דומים - לא קיבלו את זה. אצלך קיבלו.

תרשה לי להעיר 2 הערות בסעיף בריאות. בגלל שאותך מקבלים יותר, אם תסכים איתי - עדיף שאתה תתקן.

1. כתוב בערך היכן שערכת: "מחסור בוויטמין B12 קיים גם באוכלוסיה הכללית, בעיקר בגלל בעיות ספיגה. בכ2% ממקרי המחסור באוכלוסיה, הסיבה היא חוסר תזונתי, כתוצאה מאכילה מעטה של מזון המכיל וויטמין זה (הנמצא במוצרים מהחי), וזוהי תופעה האופיינית בעיקר לטבעונים או צמחוניים קיצוניים [3]." תגובתי: עובדתית, זה נכון. השאלה למה זה נמצא תחת סעיף "מניעים בריאותיים" ?! - יש בעיית ניסוח. יש מחסור בB12 גם באוכלוסיה הכללית בגלל ספיגה, ואצל צמחונים, יתכן בנוסף בגלל שהם לא אוכלים מזון עם ווטמין זה. אם כן, למה זה מניע בריאותי ? (מי שכתב כך, ניסה כנראה להפחית בערך הדבר, ולומר שממילא זה קיים באוכלוסיה הכללית. ה2% נראים מעט, אך נזכיר שזה 2% מהאוכלוסיה שהיא גם צמחונית, ולא שני אחוז מהצמחונים)

  • עם זאת חשוב שבערך צמחונות יופיע איפשהו בעיית המחסור בוויטמין B12 אצל צמחונים.

2. מה דעתך שהייתי כותב: סיבה נוספת למעבר לאורח חיים בשרי הינה שיקולי בריאות, מכיוון שמזון מהחי אינו מכיל כלל מרגרינה ושומן צמחי מוקשה...

למה אני מעיר ? כי פתחת את פסקת הבריאות ב"סיבה נוספת למעבר לאורח חיים צמחוני הינה שיקולי בריאות, מכיוון שמזון מהצומח אינו מכיל כלל כולסטרול." מה הבעיה ? א. כולסטרול במידה זה בריא (רוצה לראות מקור ?) ב. החלפת מזון בשרי המכיר כולסטרול במזון צמחי, אינה ערובה לפחות שומן, או לשומן יותר בריא. לדוגמה, סנדוויץ עם טונה - מכיל גם כולסטרול (במידה לא מזיקה), גם אומגה שלוש שחיוני לגוף, ועדיף על סנדוויץ מאותו לחם, רק עם ממרח צמחי כממרח שוקולד. ג. במאמרים רבים מדברים על "כולסטרול טוב, וכולסטרול רע". לא הפרדת בין השניים. ראה לדוגמה מהאתר של האגודה למלחמה בסרטן המזכיר מחקר שנערך השנה: "חוקרים מהמוסד הלאומי לבריאות הציבור והסביבה בבילטהובן שבהולנד מצאו, כי רמות גבוהות של הכולסטרול הטוב HDL קשורות להפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס." http://www.cancer.org.il/template/default.aspx?PageId=7393

  • בעייתי לכתוב על צמחונות ממניעים בריאותים, שכן בערך 100% ממומחי התזונה סוברים שבשר במידה זה בריא מאוד.

דין נוזאור - שיחה 15:15, 3 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום,
אין כולסטרול טוב וכולסטרול רע. HDL הוא ליפופרוטאין שנושא את הכולסטרול בדם. לא ניתן לאכול HDL במזון. לגבי נחיצות הכולסטרול: מרבית הכולסטרול הוא בלאו הכי אנדמי כך שלא צפויה סכנה מיוחדת מהפסקת אכילתו. לגבי ויטמין B12 - יש מקום לשינוי ולעדכון. לגבי שיקולים בריאותיים כלליים: יש אנשים שחושבים שמזון צמחוני הוא בריא יותר. לא חשוב לצורך העניין אם הם צודקים או לא. עצם קיום הדעה מצדיק את נוכחות הפרק ואזכור הסיבה. אני לא רואה בעיה במשפט הפתיחה, אך ניתן כמובן לערוך אותו.
לגבי מחיקות - חשוב שהעריכה תעשה בצורה המקובלת באתר. אני מזמין אותך לעיין במדריכי העזרה ובערכים המומלצים - כך צריך להיראות הערך. אני מציע לך לכתוב ערך בנושא שמעניין אותך (למשל תזונה) בארגז חול ואשמח לסייע לך. כך תוכל ללמוד לגבי אופן הצגת התוכן כך שישקף את המדיניות הקיימת באתר. גילגמש שיחה 18:10, 3 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום בתשובתך אתה כותב שלא צפויה סכנה מהפסקת כולסטרול. עם זה אני מסכים. אך אין זה אומר, שאכילת כולסטרול במידה - מזיקה. לדוגמה, אדם בריא, שאוכל לארוחת בוקר לחם עם גבינה 3% ובצהריים, שניצל ואורז, ולקינוח תפוח איננו אוכל כמות כולסטרול מזיקה. ואילו אתה, כתבת בערך צמחונות: "סיבה נוספת למעבר לאורח חיים צמחוני הינה שיקולי בריאות, מכיוון שמזון מהצומח אינו מכיל כלל כולסטרול" זה לא מדוייק, שכן אין צורך בריאותי לעבור לתזונה שאין בה כולסטרול כלל.

דין נוזאור - שיחה 18:36, 3 בספטמבר 2011 (IDT)

אתה צודק. התזונה הצמחונית בריאה לא רק בגלל העדר כולסטרול, אלא גם בגלל העדר בשר אדום למשל. צריך לערוך את זה. אין להסיק מכך שתזונה הכוללת בשר היא בהכרח רעה. הכל במידה... גילגמש שיחה

ומה שאני קראתי לגבי בשר אדום, זה שאם אוכלים ממנו הרבה, ובנוסף לא אוכלים בצמוד לו ירקות ופירות, עולה הסיכוי לסרטן. זה מה שאני קראתי. עוד כתוב במפורש בכתובה שהחוקרים המליצו על צמצום בבשר אדום. לא הפסקה, אלא צמצום. אתה קראת משהו אחר ? באותה כתבה שההסתמכת עליה גם כתוב: "החוקרים הסבירו כי בשר עוף מכיל כמות גבוהה יותר של שומן בלתי רווי המשפר את רמות הכולסטרול." משום מה נכנס לערך דברים אחרים בנושא כולסטרול. דין נוזאור - שיחה 20:08, 3 בספטמבר 2011 (IDT)

יש מחקרים רבים המצביעים על קשר בין אכילת בשר אדום וסרטן. לגבי בשר עוף - אני לא יודע. שומן בלתי רווי המשפר את רמת הכולסטרול נמצא בעיקר בצומח. הכוונה במחקר שבבשר עוף יש יותר שומן בלתי רווי מאשר בבשר אדום, אך בשמן מן הצומח כמות השומן הבלתי רווי גדולה עוד יותר. נכון אמנם שהחוקרים המליצו על צמצום ולא על המנעות מוחלטת, אבל זה לא משנה. אין ספק שיש קשר בין צריכת בשר אדום וסרטן וזה כתוב בערך. יקרא הקורא ויחליט אם להמנע מבשר אדום או לא. אני באופן אישי לא נמנע מבשר אדום ולדעתי סגולותיו עולות על מגרעותיו, אך יתכן שאנשים אחרים חושבים אחרת ממני בסוגיה זו. גילגמש שיחה 20:15, 3 בספטמבר 2011 (IDT)

1.תיקנתי בערך עצמו כך: "סיבה נוספת למעבר לאורח חיים צמחוני הינה שיקולי בריאות, מכיוון שמזון מהצומח אינו מכיל כלל כולסטרול. אומנם מידה מתונה של כולסטרול במזון אינה מזיקה, אך צריכה גדולה ממנו עשויה להיות בין הגורמים למחלות שונות. כמו כן, התפרסמו מחקרים המראים קשר בין צריכת [[בשר בקר|בשר אדום], למחלות שונות, ביניהן סרטן, זאת אם צורכים אותו בכמות גדולה ובלי אכילת ירקות ופירות בצמוד לומחקר ענק של 10 שנים: בשר אדום מגביר תמותה, מתוך ynet. "

2. לגבי מניעים אקולוגים. נכון שכדי ליצור קילו בשר - משקיעים יותר משאבים מקילו חיטה. עד כאן ההשוואה נכונה, אולם היא אינה נכונה בהכרח כאשר משווים מזון מעובד אחד כמו שניצל סויה, למזון בשרי מעובד, כמו שינצל סויה, שכן תהליך עיבוד מזון הוא גם רב משאבים ובעיות. ראה בנושא, למשל, מחקר אוניברסטאי: כאן - http://www.inn.co.il/News/News.aspx/200562 או כאן - http://www.pinat-hay.com/tzim-nezek-sviva.htm

אם כן, אין זה בהכרח נכון שמזון צמחי צורך פחות משאבים מבשרי.

ענין נוסף בתחום האקולוגי הוא דרך הגידול של בעל החיים לדוגמה, גידול כבישים במרעה, כמו שאתה רואה למשל בטיולים בדרום - הכבשה גם אוכלת, אבל גם מזבלת (מה שהתירס או החיטה לא עושים), כלומר לוקחת משאבים, אבל גם מחזירה, חלק מהזרעים יוצאים בצואה שלה, וכך צמחים מתרבים ומתפזרים ונובטים במקום דשן ומזובל, ושטח המרעה שלה - אדמות בנגב שעל פי רוב קשה לעשות בהם חקלאות. דוגמה אקולוגית, ועדיפה אקולוגית על גידול אבטיחים למשל, שנעשה גם באיזור הדרום, שמצריך חממות, מיים רבים המובלים על פי רוב מהמרכז ועוד. דוגמה אחרת - גידול כבשים במרעה בניו-זילנד, שם יש הרבה יותר גשם, ובגלל זה הרבה יותר צמחי מרעה, וגם אין שם מחסור במיים, שוב דרך אקולוגית בת-קיימא. דין נוזאור - שיחה 11:06, 4 בספטמבר 2011 (IDT)

אני נוטה להסכים עם הרוח של דבריך, אך עריכתך איננה מיטבית. לא צריך להכנס לעובי הקורה לגבי הכולסטרול בערך זה. את הדיון המעמיק אודות הנזק והתועלת שיש בכולסטרול יש לעשות בערך אודות הכולסטרול. כאן די לציין שאין ולא יכול להיות כולסטרול במזון מן הצומח ושכולסטרול אכן עשוי לגרום למחלות שונות. אולי אפשר לציין שהבעיה קיימת רק אם מפריזים באכילת כולסטרול. לגבי ההשפעה האקולוגית - אתה צודק. גם פה יש לכתוב במתינות כי הערך לא עוסק בהשפעה אקולוגית של גידול בעלי חיים למאכל, אלא בסיבות שגורמות לאנשים לבחור באורח חיים צמחוני. סיבתם יכולה להיות שגויה מן היסוד - זה לא משנה. בעיני הסיבות של האנשים להאמין באלוהים הן שגויות. זה לא מפריע להם להאמין בו. לכן, חשוב להציג את העמדה של המצדדים באורח חיים צמחוני בצורה הוגנת בלי לסייג כל משפט ומשפט עם אלטרנטיבה אחרת. את הדיון המורחב אודות ההשפעה האקולוגית עדיף לעשות בערך חקלאות. גילגמש שיחה 11:20, 4 בספטמבר 2011 (IDT)

מה יכולה להיות בעיה ? ניקח דוגמה. יונית, תלמידת כיתה י'. היא מתלבטת אם להיות צמחונית או לא. היא נכנסת לוויקיפדיה לערך צמחונות, כדי לעזור לה בהתבלטות קוראת שחד וחלק - בבשר יש כולסטרול מזיק, ואפשר להימנע ממנו רק בצמחונות, שכן בבשר יש אותו היא קוראת שבשר מזיק לסביבה - ולא קוראת ששניצל סויה עשוי להזיק יותר לבסיבה, או שיש חקלאות בעלי חיים אקולוגית יותר

ובגלל זה היא מחליטה - על סמך "מידע אובייקטיבי" שצברה ברור לה שהיא עוברת לצמחונות, וכבר היום היא מסרבת לאכול את ארוחת הצהריים שאימא הכינה לה. הבשר לא. האטריות גם לא, כי נגע בהן בשר. ובמרק אפונים, אבוי, יש אבקת מרק שכתוב עליה שיש בה גם שאריות בשר.

יונית פשוט בורה. או יותר נכון "בורה מלומדת". כוונתה טובה - להטיב עם הבריאות ועם הסביבה, אבל כוונות לחוד, ומציאות לחוד.

אתה מבין ? - ניתנת במה להצגת אמונות דתיות במסווה של עובדות עם מקורות. אגב ההשוואה לאמונה - כי שבאנציקלופדיה כאשר יש ערך על אמונה, יכתב למשל: לפי האמונה הנוצרית פרוטסטנטית, החטא הוא... כך אם אתה כותב על אמונה צמחונית, יש לכתוב: על פי האמונה הצמחונית.... (החטא הוא אכילת בשר...) דין נוזאור - שיחה 11:58, 4 בספטמבר 2011 (IDT)

ויקיפדיה לא מקדמת אג'נדה זו או אחרת. אם יש אדם שיחליט להפוך לצמחוני אחרי קריאת הערך, שיבושם לו. גילגמש שיחה 20:12, 4 בספטמבר 2011 (IDT)
  • בכל זאת, אני רואה שקיבלו את זה, ולא מחקו, אני לא אחד שתמיד עושים לו חיים קלים.

חן חן על כל מה שעשית, ובזכות זה אנשים נוספים נרתמו לשיפור ערך דין נוזאור - שיחה 17:42, 5 בספטמבר 2011 (IDT)

אני לא יודע לגבי השפלה אבל פיצול קבוצות מחיה של יונקים היא פעולה שמביאה להידלדלות המין (פחות אפשרויות זיווג; פחות גיוון של מטען גנטי). Neuköln - ש 00:28, 5 בספטמבר 2011 (IDT)

זה נכון, אך זה כלול כבר בצמצום בתי גידול. גילגמש שיחה 08:32, 5 בספטמבר 2011 (IDT)

הי גלגמש, האם תוכל להוסיף את שמך ברשימת המשתתפים? תודה חנה Hanayשיחהאת הויקיפדים החדשים כבר הכרת? 01:11, 5 בספטמבר 2011 (IDT)

תודה על ההודעה. נשארה עוד עבודה, ולא פרטים קטנים. אולם אין לי התנגדות לדיון. בברכה, יעל י 11:58, 7 בספטמבר 2011 (IDT)

דיון יש אודות ערך ספציפי יש לערוך בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 11:59, 7 בספטמבר 2011 (IDT)
חיוך אדום אדיבותך תזכה אותך ואת שאר המשתתפות/ים בדיון ביחס חם ולבבי, בכיבוד משובח שטרם נראה כאן, ובהתייחסות מהותית לטיעונים ולרעיונות שיועלו בדיון. אין לי ספק, שהדיון יועיל לוויקי - באשר יוציא מהנסתר אל הגלוי תובנות גנוזות על כתיבת היסטוריה ועל היסטוריוגרפיה, יתגבר את שיתוף הפעולה והעזרה ההדדית בוויקי, ויפרוץ דרכים חדשות שלא חשבנו עליהם. ובינתיים, יום נעים, יעל י 12:09, 7 בספטמבר 2011 (IDT)


הסרת מידע מערך - רק בגלל שמחשק לך - היא השחתה. אם יש לך השגות - דון בדף השיחה כמקובל. תודה, יעל י 11:32, 8 בספטמבר 2011 (IDT)

אולם מה שמעציב יותר מכל הוא העובדה - שהסרת מידע חיוני מהפתיח - לאחר שהוא צוטט כראייה לכך שטענותיך לאיחוד הערכים לא התבססו על ידיעת התקופה - וזאת לאחר ש"עיינת היטב" בשני הערכים בכדי לשים תבנית איחוד.
ובכן, שיכתוב מלל כדי שיתאים למה שאנו רוצים שיהיה כתוב - הוא מעשה פסול - ואני תקווה שאינך נוהג כך בערכים אחרים.
יתר על כן, האשמת מאן דהו ב"שטויות" כדי שהשיכתוב הפסול יצלח - אין לה מקום בוויקי.
נראה לי, שמשתמש ותיק כמוך אינו זקוק להבהרה מסוג אלו. נא החזר את המידע שמחקת מן הפתיח. יעל י 12:00, 8 בספטמבר 2011 (IDT)

מפה חשובה[עריכת קוד מקור]

יכול מכין תרגום, ne? הרבה תודה ‏Ori‏ • PTT11:35, 9 בספטמבר 2011 (IDT)

אשתדל. גילגמש שיחה 11:47, 9 בספטמבר 2011 (IDT)

ביטול גרסה[עריכת קוד מקור]

למה? ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!11:43, 10 בספטמבר 2011 (IDT)

כי זה אוסף של טריוויה מיותרת לחלוטין. גילגמש שיחה 11:44, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
זה אולי לא לפתיח, אבל זה מידע על המכירות - ואני לא מסכים איתך שזה מיותר. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!11:46, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
זה לא מידע על המכירות, אלא כניסה לקרביים של המכירות. אולי אפשר לשלב חלק מהמידע המיותר הזה בגוף הערך. בוודאי לא בפתיח. גילגמש שיחה

ביטול גרסה 2[עריכת קוד מקור]

למה ביטלת את העריכה שלי בתבנית:היסטוריה של מדינת ישראל בלי שום הסבר? מה הבעייה איתה? 79.177.212.247 19:23, 10 בספטמבר 2011 (IDT)

למשתמש האלמוני שבוע טוב. מדובר באירוע חדשותי ואין לו עדיין פרספקטיבה היסטורית. אבקשך לא לחזור על העריכה. דף שיחת התבנית עומד לרשותך בכדי להביע את הסתייגותך במידה וקיימת. תודה --Assayas שיחה 20:26, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
נימקתי בדף השיחה של התבנית. נא להתייחס באופן ענייני. תודה ושבוע טוב! 79.177.212.247 21:33, 10 בספטמבר 2011 (IDT)

חיל אוויר או ארמיית אוויר[עריכת קוד מקור]

אהלן, האם ההבדל בהגדרה של חיל וארמייה הוא כל כך עקרוני, מעבר לתרגום המילולי כמובן. ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 21:58, 10 בספטמבר 2011 (IDT)

אילן בן דב[עריכת קוד מקור]

היי גילגמש. מחקת את ההוספות שלי בערך של אילן בן דב בטענה שזה לא רלוונטי. כתבתי את זה מתוך המדיה והעיתונות (במיוחד גלובס) ואם פירסמו את זה שם למה לא לפרסם? כנראה שזה רלוונטי....

שלום,
לא כל מה שפורסם בעיתונות ראוי לכתיבה בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 15:00, 12 בספטמבר 2011 (IDT)
האם להוסיף לערך את הריב המפורסם שהיה לו עם בר רפאלי או שזה גם לא רלוונטי לערך..? אני כבר לא יודע מה מתאים לכתיבה ומה לא.
אני לא יודע במה מדובר. תלוי עד כמה מפורסם הריב ועד כמה הוא השפיע על חייו. לפעמים כותבים על ריבים (כמו ההתמודדות ארוכת השנים בין פרס לרבין) ולפעמים לא. המבחן הקובע אם לכתוב פרט זה או אחר בערך הוא מידת ההשפעה של האירוע על מושא הערך. גילגמש שיחה 05:32, 17 בספטמבר 2011 (IDT)
אתה יכול לקבל על זה מידע בגוגל בחיפוש הצירופים הבאים: "אילן בן דב בר רפאלי" "בר רפאלי סאני" "בר רפאלי סמסונג" ולנושא אחר- בנו של אילן בן דב הוא תום בן דוב והוא מפורסם. האם זה בסדר להוסיף את זה לערך של אילן? כי מישהו אחר מחק לי את זה ובערכים אחרים בויקיפדיה אנשים שהם מפורסמים והם ילדים או הורים של מוכרים בציבור אתם כותבים את זה ופה מחקו לי!!!
אני מודה שאין לי מושג מי הוא תום בן דוב, אך מקובל לכתוב בערכי אישים את שמות הילדים, בצירוף העיסוק. כמובן שאין לפרט על עיסוקו של תום בן דוב בערך אודות אילן בן דוב, אלא רק לציין את שמו ואת מקצועו או לציין בזכות מה התפרסם (למשל בנו של X הוא Y, מגלה הקרינה האולטרה סגולה). גילגמש שיחה 15:16, 17 בספטמבר 2011 (IDT)

תודה על תמיכתך![עריכת קוד מקור]

תודה על תמיכתך!
רציתי להגיד תודה רבה על תמיכתך, שמחתי מאד לראות שהפנורמה הוחזרה לערך מחאת האוהלים.

אתה מוזמן לבקר באתר שלי לעוד הרבה כאלה: "הפן האישי" - hapan.co.il
שנה טובה!
מוטי פנחסי - שיחה 00:14, 14 בספטמבר 2011 (IDT)

אני שמח. המשך כתיבה נעימה בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 05:58, 14 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום גילגמש[עריכת קוד מקור]

הלילה לאחר שפעלתי לשיפור, הגהה ועריכה קלה של מספר ערכים, נתקלתי בתופעה מוזרה שבה עשרות רבות של פעולות עריכה שונות שביצעתי, בערכים המנדט הבריטי, רצח יוסף חיים ברנר וחבריו ומאורעות תרפ"א - שוחזרו באופן גורף על ידי יעל י - מבלי שציינה נימוק כלשהו בתקצירי העריכה או בדפי השיחה הרלוונטיים. היא כתבה הודעה בדף שיחתי שבה טענה ש"החמרתי" ניסוחים, והזכרתי לכאורה פעמיים את המילה "רצח" באותו משפט (ללא כל קישור רלוונטי לדוגמה לטענותיה אלה). מכיוון שלמרות חילוקי דעות שהתעוררו בינינו לעתים, סבור אני ומעריך את שיקול דעתך וניסיונך הרב בוויקיפדיה ולכן אודה אם תוכל לבדוק בעצמך את השינויים שבוצעו ולחוות דעתך עליהם או לפעול בהתאם לה. אני עצמי אינני יודע מתי אוכל להתפנות להיכנס שוב למיזם ולבדוק זאת, אך נראה לי חבל שעבודה שהשקעתי תיעלם כאילו לא בוצעה כלל, מבלי שאף אחד אחר יעיף בה מבט לפחות. בתודה מראש ובברכה. ALC • ט"ו באלול ה'תשע"א • 03:43, 14 בספטמבר 2011 (IDT)

נראה שהיא התלבשה גם עליך, כמו שלפני כמה ימים היא התלבשה עלי. שחזר את העריכות ואם היא תמשיך בהתנהגותה הבעייתית פנה למפעילים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:25, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
אני מעדיף להימנע מכל בדל של מלחמת עריכה ומעדיף שצד שלישי יעבור ויבדוק. מן הסתם אפשר לשפר או לשנות חלק מהעריכות (שלדעתי אינן מהותיות אלא שיפורים קלים) שאני ביצעתי שם - אבל ביטול גורף של כל כך הרבה הגהות, קישורים פנימיים ושיפורי ניסוח ללא נימוק - זה נראה לי מוגזם. ALC • ט"ו באלול ה'תשע"א • 05:32, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
שלום,
תודה על פנייתך. לצערי, אני בספק עד כמה אני יכול לשמש עורך נייטרלי במקרה כמו זה היות שיעל נוהגת לעצבן גם אותי. לגופו של עניין: הטענה שלה שחובה לדון על שינוי מהסוג הזה בדף שיחה כמובן איננה נכונה. אף פעם לא היתה דרישה כזאת. דנים אך ורק על שינוי שמעורר מחלוקת או צפוי לעורר מחלוקת. היות שהשינוי שלך כלל עריכה לא גדולה ותוספות קטנות אין סיבה להניח שהשינוי מהסוג הזה דורש דיון מוקדם.
לגבי גוף הטענה שאין להשתמש בניסוחים "מחמירים" - אני גם חושב שאין להשתמש בניסוחים שמתארים את המציאות בצורה חמורה יותר מכפי שהיא. יחד עם זאת, אני לא רואה בעיה בסגנון הכתיבה שלך. רצח הוא רצח ואין פה "החמרת המציאות", אלא פשוט תיאורה. המציאות היא מכוערת וחמורה ולכן גם התיאור שלה הוא חמור ומכוער. אבדוק את העניין ביתר שאת כשיהיה לי זמן רב יותר. אולי היום בצהרים.
כמו כן, אציין את תקציר העריכה הלא תקין שיעל השתמשה בו. כמובן שלא בוצעה "הגהה" או "עריכה" כפי שהיא טוענת בתקציר, אלא "שחזור" (שוב, יש לציין שהטייה היא הדבר רווח אצלה מאוד). כמובן שביטול קישורים, תיקוני עריכה וכו' לא צריכים להיות מבוטלים בתירוץ כל כך קלוש.
גילגמש שיחה 05:57, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה על תשובתך אשר הפחיתה מאד את ההרגשה הרעה שנגרמה לי קודם לכן. ALC • ט"ו באלול ה'תשע"א • 06:11, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
אני שמח. גילגמש שיחה 08:28, 14 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום גילגמש. נתקלתי בכמה ערכים בנושא הבריאות וגוף האדם שדרושים לשכתוב \ עריכה \ התוכן בהם קלוקל או כתוב בצורה לא טובה או בכלל ברמה רפואית ירודה. התעניינותי בנושא ובכלל בסיס חוות הדעת שלי נובע מקורס מע"רים שהשתתפתי בו, אשר ערכה אותו מד"א. במהלך הקורס כתבנו חומר במחברות ונבחנו עליו, חומר שיכול לתרום רבות לאותם ערכים מסכנים. רציתי לשאול - האם מותר 'להעתיק' את החומר מהמחברת, שנחשב כביכול של מד"א - לערכים שנדרש בהם שיפור רב בויקיפדיה (וכנ"ל לגבי חלקים מהחומר)? בתודה, ‏Gotenks33שיחהמיזם האמינות! 13:01, 14 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום,
להעתיק בוודאי שאי אפשר. אבל אתה יכול להתבסס על זה. גילגמש שיחה 13:06, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
למרות שלא נשאלתי, אני מציע להיזהר גם בשימוש עקיף במידע של מד"א. האוריינטציה שלהם היא של רפואת חירום, ולכן עלולה להיות חסרה מצד אחד ומדגישה יתר על המידה דברים אחרים. יוסישיחה 13:45, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
אולי היא נחשבת רפואת חירום, אבל בקורס מע"רים מלמדים את הרקע וידע כללי (למשל לא רק אבחון מחלה אלא גם הפתופיזיולוגיה שלה). תודה, ‏Gotenks33שיחהמיזם האמינות! 22:53, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
בסדר גמור. אני רק מציע להיזהר. יוסישיחה 23:08, 14 בספטמבר 2011 (IDT)

בעניין יריחו[עריכת קוד מקור]

כבודו מתעלם מעניין חשוב אין להם מדינה העיר נמצאת במדינת ישראל בשליטת הרשות הפלסטינית! התשובה שהבאת לי כלל וכלל אינה מספקת!!

סיכוי סביר שהשואל הוא האנצ.... אז חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 19:02, 15 בספטמבר 2011 (IDT)
מה זה האנצ... ?

בשבילך מלונדון[עריכת קוד מקור]

שנילי - שיחה 17:29, 16 בספטמבר 2011 (IDT)

תודה :) גילגמש שיחה

בס"ד וואוו מדהים, פשוט מדהים! מעניין מאיפה הרעיון לקרוא למסעדה גילגמש. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 18:31, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
גילגש זו היא דמות ידועה מאוד מהמיתולוגיה השומרית. גילגמש שיחה 21:36, 20 בספטמבר 2011 (IDT)

מחכים לדעתך כאן. ד"ש לנפוליאון. תודה, דורית 13:50, 18 בספטמבר 2011 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
שלושה כוכבים:
  1. על פועלך בוויקפדיה.
  2. על העובדה שעזרת לי על אף שלא הסכמת איתי. זה לא מובן מאליו.
  3. על הפעלת שיקול דעת ענייני והסכמה להצעת הפשרה.

תודה רבה. RF - שיחה 20:06, 18 בספטמבר 2011 (IDT)

מצטרף וכו'. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:08, 18 בספטמבר 2011 (IDT)
תודה. גילגמש שיחה 11:14, 19 בספטמבר 2011 (IDT)

מה הוחלט לגבי שינוי השם? • חיים 7לכתוב לי • כ' באלול ה'תשע"א • 08:12, 19 בספטמבר 2011 (IDT)

אני לא יודע. בדוק בדף השיחה. גילגמש שיחה 11:12, 19 בספטמבר 2011 (IDT)
אני שואל אותך בתור אחד המדיינים שמתנגד • חיים 7לכתוב לי • כ' באלול ה'תשע"א • 11:17, 19 בספטמבר 2011 (IDT)
אני פרשתי קצת מהדיון ולא מעודכן. גילגמש שיחה 11:23, 19 בספטמבר 2011 (IDT)

זה יורה, זה דורס, זה מפציץ - וזה חופשי![עריכת קוד מקור]

צה"ל משחרר חלק מתמונותיו ברישיון חופשי CC-BY-2.0, כלומר - אפשר להשתמש בהם בוויקיפדיה! מתניה מעלה את התמונות באופן אוטומטי לויקישיתוף, לנו רק נותר לקטלג בוויקישיתוף, להוסיף תיאורים ולשבץ בערכים המתאימים. ראה ויקיפדיה:מזנון#צה"ל משחרר תמונות. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 21:34, 19 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום,
תודה על הפניית תשומת לבי. יחד עם זאת, אני לא עורך בוויקישיתוף, אז אני לא ממש מכיר את הנהלים שם והאמת לא מעוניין גם להשתתף בעריכה באתר ההוא. גילגמש שיחה 21:35, 20 בספטמבר 2011 (IDT)

קרב סטלינגרד[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום. ברוך שהחיינו... תודה רבה על העבודה הרבה שהשקעת בהפיכת הערך למומלץ. אני נאלץ להודות, שהדחיות החוזרות ונשנות באישור ההמלצה רק הטיבו עם הערך. הוא נראה עכשיו הרבה יותר טוב מאשר היה לפני שנה, ואני מתכוון לעדכן אותו בעתיד על בסיס הטרילוגיה של גלנץ. איש שלום - שיחה 23:19, 20 בספטמבר 2011 (IDT)

שלום איש שלום,
אני שמח. שיתוף פעולה בין כותבים, ביקורת עמיתים ושימוש ביכולות גרפיות של הצוותים הטכניים מועילים מאוד לערכים. לדעתי, אופי הכתיבה הוויקיפדי, המשלב את הפרמטרים האלה יכול להוציא ערכים טובים יותר מאשר ערכים שנכתבים על ידי כותב יחיד המעביר את הערך לביקורת של כותבים ספורים. אני שמח שהקרב הגיע לעמדת המומלצות, המגיעה לו.
כמובן שיש להרחיב את הערך לכדי מבצע/תיק/מקרה כחול ולתאר בהרחבה את כל מה שקרה שם. משימה גדולה זו היא חשובה עד מאוד להבנת הפרטים של קרב סטלינגרד. גילגמש שיחה 05:57, 21 בספטמבר 2011 (IDT)