שיחת משתמש:HaShumai/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בקשר להיסטוריה של איחוד האמירויות הערביות[עריכת קוד מקור]

רק בדקתי את האפשרות לתרגם את הערך תוך התבססות על כלי התרגום של וויקיפדיה, בסוף לא עשיתי עם זה דבר. אבל טוב לשמוע שמישהו מתכוון לתרגם את הערך - יש לך קורא ראשון..

IdoZ6 - שיחה 09:25, 6 בינואר 2018 (IST)

המחאה נגד השחיתות[עריכת קוד מקור]

ראיתי את ההערה שלך ל "נרו יאיר" ולגמרי הזדהתי איתך. גם אני ניגררתי איתו לפני שבוע להתנצחות בלתי נגמרת ולא רלוונטית בנושא ההפגנות עד שהתעייפתי וההודעתי לו שנסכים לא להסכים ופרשתי. Danny Gershoni - שיחה 16:12, 23 בינואר 2018 (IST)

Danny Gershoniתודה על ההזדהות ועל ההודעה :) זה בהחלט נותן תחושה טובה Theshumai - שיחה 16:23, 23 בינואר 2018 (IST)

תיקון השחתה[עריכת קוד מקור]

ראיתי את זה, ודבר ראשון תודה!.
דבר שני, אם אין לך הרשאת מנטר או הרשאת מפעיל מערכת, אתה נכנס להיסטוריית הגרסאות, ובוחר את הגרסה שהייתה לפני ההשחתות, לוחץ על עריכה ואז שומר. אם מדובר בהשחתה אחת, תוכל גם ללחוץ ביטול ואז ההשחתה תתבטל. שוב, תודה! • בקרה וייעוץשיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ח • 11:05, 16 במרץ 2018 (IST)

אני פעם נוספת חייב לציין לחיוב את אווירת טיפוח הלמידה וטיפוח הויקיפדים הצעירים שאני מרגיש פה כל הזמן - תודה לך. רחוק ממובן-מאליו :) Theshumai - שיחה 11:32, 16 במרץ 2018 (IST)
בשמחה. • בקרה וייעוץשיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ח • 11:33, 16 במרץ 2018 (IST)
תגיד, בקרה וייעוץ, אם כבר פתחת את הנושא מכיר דרך אלגנטית לשחזר מהנייד? כבר כמה פעמים הגעתי ראשון לטיפול כשאני קצר בזמן מחוץ לבית ונאלצתי להניח להשחתה איש השום (Theshumai) - שיחה 21:32, 26 בדצמבר 2018 (IST)
משתמש:בקרה וייעוץ לא פעיל כיום (ותיוג שלו לא נותן כלום), אז אעז פניי ואענה במקומו. ללא הרשאת מנטר אין דרך לעשות זאת מתצוגת ניידים. אפשר לעשות זאת מתצוגת מחשבים (בשולי העמוד יש אפשרות כזו, והיא תציג לך את ויקיפדיה כשם שהוא נראה במחשב). — דגששיחה 21:36, 26 בדצמבר 2018 (IST)
דגש חזק, תודה רבה. באמת לא חשבתי על זה. איש השום (Theshumai) - שיחה 21:42, 26 בדצמבר 2018 (IST)

הי, מה זה "בקרב קהלים מסוימים" כמו שרשמת בהופס - Hoops ? זה נראה ניסוח בעייתי - ראה ויקיפדיה:חמקמילים. מי הם הקהלים? מי מחשיב? איפה זה מפורסם? מה זה האתר אליו קישרת? אנא עזור לשפר את הניסוח. בברכה אמא של גולן - שיחה 13:10, 6 ביוני 2018 (IDT)

הי, תודה על המשוב, אני גם מסכים אתך מהתחלה. בדרך כלל אני מחשיב את עצמי לגמרי איש של מילים, אבל משום מה על המשפט הזה נתקעתי איזה רבע שעה, החלפתי את הניסוח כמה פעמים ועם התוצאה הסופית הכי טובה שהצלחתי לחשוב עליה לא הייתי שלם וגם כתבתי את זה בעדכון של העריכה. אני לא בטוח אם בהתחשב במקור הזה שמצאתי אוכל לשפר את הניסוח, ואולי בסוף פשוט אמחק את המשפט שלי. אשב על זה שוב בלילה. Theshumai - שיחה 14:02, 6 ביוני 2018 (IDT)

שיתוף פעולה בפיתוח ערכי העשורים?[עריכת קוד מקור]

שלום רב. שמחתי לראות שלקחת על עצמך לשפר ולהרחיב באופן מהותי את הערכים החשובים הללו. חלק ניכר מהערכים הללו נוצרו או הורחבו באופן משמעותי על ידי לאורך השנים. השאיפה שלי לי היא שיהיו מספיק ערכי עשורים מוצלחים באיכות גבוה לפחות 300 שנים אחורה.

בימים אלו אני מעוניין להתמקד בערכים שנות ה-30 של המאה ה-20 והעשור השני של המאה ה-20.

אשמח לסייע לך בעבודה. אם תרצה אשמח אם נתייעץ זה בזה על יצירת קולאז'ים נוספים לערכים העשורים האחרים (לא פשוט לבחור את התמונות של האירועים הכי בולטים בכל עשור).

כמה הערות / בקשות :

  • בערך של שנות ה-80 שמתי לב שהעברת לחלק "תרבות פופולרית" פריטים שרשומים בחלק הטכנולוגיה (ווקמן, וכו') אם תאריך ההמצאה שלהם איננו בשנות ה-80. לפי דעתי חשוב במיוחד (במיוחד במדריכים של העשורים האחרונים) שיהיה בסדרת הערכים הללו חלק טכנולוגיה שיציג את המועד בו הפריטים הפכו למיינסטרים, ולאו דווקא את מועד ההמצאה... לדוגמה, ראה איזכור לטלפון החכם בערך על העשור הנוכחי (אפילו שהוא הומצא בעשור אחר).
  • שמתי לב שהתחלת לשלב את האישים הבולטים בתוך הערכים. לפי דעתי באופן אידיאלי צריך להקדיש לנושא פרק מורחב בסוף, כמקובל בספרי היסטוריה (הוספת רשימת שמות גדולה ליד תיאור של אירועים לפי דעתי רק יוצרת בלאגן). לפי דעתי חלק מורחב בסגנון הזה יהיה אידיאלי.
  • אולי יש לך הצעה טובה לשאלה שהעלאתי כאן?

WikiJunkie - שיחה 11:56, 30 ביוני 2018 (IDT)

אהלן WikiJunkie, שמחתי על ההודעה ועל ההצעה.
1. קודם כל, כל הכבוד על הפעילות שלך - הרבה ערכים (עד שנות ה-50 כולל) היו במצב מעולה כשראיתי אותם לראשונה, והם אלו שעוררו בי השראה להתחיל את העריכה המסיבית שלי בעשורים.
2. חייב לומר שזה הפרויקט המהנה ביותר שהתעסקתי בו עד כה בוויקיפדיה, וגם אני שותף לחזון שלך שיהיו ערכי עשורים איכותיים כמה מאות שנים טובות אחורה - כיף שאנחנו יחד בזה :)
3. בעצם, הסיבה שהתחלתי לערוך אותם מלכתחילה הייתה אירופה-צנטריות פוליטית. בהתחלה בעיקר הרחבתי, אבל כשהגעתי לשנות ה-40, שהיה ערך יותר ראשוני כשהתחלתי איתו, הייתי כבר חייב להגדיר סטנדרט כלשהו שלפיו אבנה את הערך (היו הרבה הבדלים בין הערכים השונים, ובכל זאת, השתדלתי לא 'להמציא שום דבר' אלא להתבסס על סגנונות שכבר גובשו בעשורים המתקדמים יותר). אם אנחנו מתכוונים להמשיך עוד אחורה עם העשורים (והו, אנחנו בהחלט מתכוונים :)), אשמח שנדון יחד בסטנדרט שמקובל לשנינו (אני די זורם, כך שבטוח נסתדר). אני תוהה אם אפילו כדאי לדבר בטלפון פעם אחת, כדי שנוכל לסגור את כל הפינות בזריזות.
4. לגבי הקולאז'ים והשאלה האחרונה שלך. אני מרגיש שתשובה שלי בשלב הזה תהייה מוטה רק לכיוונים שאני במקרה הכי מכיר. אני חושב שקולאז', כמו פסקה ראשית, כדאי לעשות אחרי שהערך כבר מורחב היטב, ואז כל הרעיונות כבר צפים ועולים במהלך ההרחבה.
5. לגבי ההערה של שנות ה-80 והטכנולוגיה/תרבות. אני חושב שיש הבדל בין עצם קיומה של הטכנולוגיה (או שדרוג חשוב שהופך אותה לפרקטית) לבין הפיכת אותה המצאה לדבר מקובל ומשפיע תרבותית. אם הייתה קפיצת מדרגה טכנולוגית של הסינתיסייזרים בשנות ה-80, אז לדעתי לגמרי יש לזה מקום בטכנולוגיה. אם הטכנולוגיה הקיימת הפכה בשינוי נסיבות לנפוצה במוזיקת הפופ (וזה לא סותר, אפשר ששניהם קרו) - אני חושב שיהיה מתאים יותר לכתוב על זה בחלק של המוזיקה, כי מדובר על התעצבות המוזיקה, ונראה לי גם שזה יהיה רלוונטי יותר למי שיקרא את הפרק על המוזיקה, מאשר למי שיקרא את הפרק על הטכנולוגיה. אציין שזו רק דעתי, והיא לא נחרצת, אבל כן אשמח שנקבע מדיניות אחידה שנראית לשנינו.
6. אני ממש מסכים אתך לגבי החלק של האישים. זכור לי שבהתחלה - עוד לפני ששמתי לב למבנה הזה - לפעמים הוספתי אישים בתוך הערך, אבל השתדלתי להפסיק עם זה די מהר, ואם במקרה עשיתי את זה גם לאחרונה (לא שזכור לי), אשמח שתסב את תשומת ליבי, כי אני מסכים אתך בזה. כאילו, לפעמים כשמנהיג דומיננטי מספיק עולה לשלטון ועושה שלל שינויים (כמו היטלר או להבדיל אתא טרוק), אני חושב שראוי להקדיש סעיף בפוליטיקה לעלייתו, אבל אני מניח שגם על זה נסכים.
Theshumai - שיחה 17:59, 30 ביוני 2018 (IDT)
מצוין. אם כך, אני מציע שנתחיל את שיתוף הפעולה באופן הבא - לעת עת אני אתמקד בערכי העשורים 1900–1909, 1910–1919, 1920–1929, ו1930–1939... ואתה בערכי העשורים משנות ה-40 ואילך. תנסה לשפר/להרחיב אותם בשבוע/יים הקרוב/ים ככל שתוכל לפי שיקול דעתך (מבלי לקבוע מגבלות מסוימות). לאחר שאסיים את העבודה על ערכי העשורים שבין 1900 עד 1939 (אגיד לך מתי) תוכל לשפר גם אותם לפי שיקול דעתך (ביקורת עמיתים), וננסה לאחר מכן ביחד לבצע שיפורים נוספים שונים בכוחות משותפים (הוספת/שדרוג קולאז'ים, וכו' וננסה להגיע להסכמה לגבי חילוקי דעות). כמו כן, אם לא תתנגד, אנסה גם להתמקד כבר עתה בשיפור כל חלקי "האישים" על כל ערכי העשורים. (חילוקי דעות על איזה טכנולוגיה מזוהה/בולטות יותר באיזה עשור עדיף להשאיר לבסוף ). מה דעתך?
נ.ב - ממליץ לך גם לבדוק את הערכים שבתבניות - שנים בישראל, שנים בארצות הברית, שירי מצעד בילבורד הוט 100 (אשר רבים מתוכם אני יצרתי/הרחבתי/תירגמתי באופן מהותי) ולשפר/להרחיב לפי שיקול דעתך. WikiJunkie - שיחה 22:54, 30 ביוני 2018 (IDT)
WikiJunkie, אני חושב שההצעה שלך מעולה. ושוב שאפו על פועלך. עיינתי בחלק מהערכים בתבניות ועבודתך ראויה להערכה (בעצם היית חלק מבניית מסד הנתונים העצום שאנו יכולים כעת להשתמש בו בנוחות לבניית ערכי עשורים איכותיים). כן אציין שבאופן טבעי הזמן שיש לי להשקיע בפרויקט העשורים (שהוא אחד מתוך כמה בחיי) משתנה, וקשה לי להעריך את כמות הזמן שאוכל להשקיע כדי להשלים את הסטנדרטיזציה שתכננתי לפרק התרבות. מאחר שיש סיכוי מסוים שאעמוד בהערכות הזמן שנתת, אני לגמרי אתך. Theshumai - שיחה 00:19, 2 ביולי 2018 (IDT)
כמובן שאין דד-ליין .... אמרתי שבוע/שבועיים רק כדי שנוכל לשאוף להתקדם באופן מהותי תוך מסגרת זמן מסוימת, אך לא מחייבת.
הערה אחת לגביי חלק ה"טלוויזיה"... למרות שגם אני גדלתי על סדרות ילדים מקסימות כמו בזיק ויויו, הדבורה מאיה, פינוקיו והקוסם מארץ עוץ ואני יודע כמה הן חשובות לחלק גדול מילדי ישראל .... לפי דעתי מספיק לציין "תוכניות וסדרות טלוויזיה בולטות מחו"ל שעלו לשידור במהלך העשור" + "תוכניות וסדרות בולטות מישראל שעלו לשידור שעלו לשידור במהלך העשור" (ולהימנע מהוספת ז'אנרים מסוימים כגון "סדרות ילדים בולטות שעלו לשידור בישראל/בחו"ל", "סדרות אנימה בולטות שעלו לשידור בישראל/בחו"ל", "סדרות אקשן בולטות שעלו לשידור בישראל/בחו"ל", "סדרות ריאליטי בולטות שעלו לשידור בישראל/בחו"ל", וכו'). לפי דעתי, אם הסדרה/תוכנית בתת-הז'אנר מספיק בולטת בקנה מידה עולמי לפי שיקול דעתנו (לדוגמה "משפחת קדמוני" או "משפחת סימפסון" אז יש לשלב אותה ב"תוכניות וסדרות טלוויזיה בולטות מחו"ל שעלו לשידור במהלך העשור"). מה דעתך? WikiJunkie - שיחה 10:27, 2 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie סבבה לגמרי. יש מצב שבעצמי הייתי מגיע למסקנה יותר אם הייתי מתקדם עוד קצת בהוספה, כי חלק מהקטגוריות היו ריקות בעשורים מסוימים. Theshumai - שיחה 10:29, 2 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie איזו רוח סערה נפלאה נושבת לפתע בפרקי העשורים :) כיף אתך, תישאר Theshumai - שיחה 15:42, 2 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie לגבי פרקי ההתנקשויות, שם לב שבחלק מהעשורים כבר היה בעבר פרק כזה, ואחרי שהיו מלא כפילויות בינו לבין פרקי הפוליטיקה הפנימית (כי לרוב התנקשויות קשורות בתופעה רחבה יותר כמו הפיכה שלטונית, או מאבקים חברתיים), בסוף היה נראה לי מיותר שרוב המידע של הפרק יופיע בשני מקומות, והעברתי גם את שאר ההתנקשויות לפי אזורים. כך ששם לב שברחבי חלק מהערכים "מתחבאים" להם שלל התנקשויות, כך שאם תוסיף אותם מאפס ברשימה נפרדת יווצרו כפילויות מידע במקומות שונים בפרק. אני חייב להגיד שאישית לא לגמרי ירדתי לסוף כוונת המשורר בפרק ההתנקשויות. כלומר, אם ההתנקשויות שהן גם ככה חלק מתופעה רחבה יותר נמצאות בפרקי הפוליטיקה הפנימית כי שם הן מספרות סיפור כרונולוגי אזורי לצד המאורעות המשלימים - אז שאר הרשימה שנשארנו איתה זה התנקשויות איזוטריות יחסית או ניסיונות התנקשות שלא צלחו. Theshumai - שיחה 15:21, 3 ביולי 2018 (IDT)
לפי דעתי ההתנקשויות (לרוב פוליטיות אך יכולות להיות גם באישים בולטים בתחומים שונים כמו מעצבי אופנה, מוזיקאים, וכו'), החיסולים (על ידי צבאות נגד טרוריסטים שונים כמו בן לאדן), וניסיונות ההתנקשויות (שחשובות לא פחות) בעלות חשיבות רבה בפני עצמן... ורבים ברחבי העולם זוכרים במיוחד את האנשים הבולטים שנרצחו בכל עשור... (למרות שניתן כמובן "להסתיר" את האירועים הללו על ידי שילובן בתתי החלקים של התמורות הפוליטיות (למרות שהרצח של ורסאצ'ה או של סלינה לא ממש משתלב שם). אנא ראה את הרשימה שהוספתי לערך של שנות ה-90 על מנת לראות איך לדעתי היא צריכה להיראות. ייתכן שצריך לשקול להוציא את חלק ההתנקשויות מהתת חלק של התמורות הפוליטיות על מנת שיהיה יותר ברור שבחלק הזה מוצגים לא רק ההתנקשויות הפוליטיות.
הערה נוספת - התחלתי להוסיף ספרים בולטים... אך לפי דעתי כדאי להחליף את הרשימות שיצרתי ברשימות של הספרים שזכו בפרסי הספרות הכי יוקרתיים בכל שנה (לפי שנת הוצאה או לפי העשור בו יצאו). לחלופין אולי ניתן להציג במקום או בנוסף את הספרים שהגיעו לרשימת רבי המכר במהלך העשור (הרשימה של הניו יורק טיימס?). WikiJunkie - שיחה 18:33, 3 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie כמו שאני מקווה שהשתמע מההודעה הקודמת שלי, בהחלט אין לי התנגדות מעשית שתבנה פרקי התנקשויות. אכן יש מקום להוציא מהפרק של התמורות הפוליטיות חלק מההתנקשויות ששמתי שם, כי תכלס אם זה רק התנקשות או ניסיון התנקשות בלי השפעה מרחיקת לכת - זה באמת קצת מאולץ בפרק של התמורות הפוליטיות. אני כבר לא אספיק הלילה לעבור לעומק על השינויים האחרונים שלך, אבל ברשימת ההתנקשויות של שנות ה-90 הצצתי בצהריים, ואני לגמרי זורם אתך פה.
לגבי הספרים - רעיון מעניין שנשמע לי מאוד טוב על פניו. בויקיפדיה האנגלית יש פירוט רבי מכר ע"פ הטיימס משנות ה-40, אבל מדובר בכמה ספרים לשנה, וזה ייצור רשימה ענקית בכל עשור. לא בטוח שזו בעיה. אם נרצה לצמצם את הרשימה באתר הזה יש רשימה (שדגמתי אותה קלות והיא נראית לי בסדר) של הספר הפופולרי ביותר בכל שנה. לצערי לא מצאתי רשימת 'הספר הטוב ביותר' שנראה לי שנוכל להתבסס עליה (מדובר או ברשימה ענקית מדי, או ברשימה בהולכת רק 10-20 שנים אחורה), כך שלדעתי 'רב-מכר' יצטרך להיות המדד. לנו רק נותר להחליט על הרזולוציה. Theshumai - שיחה 00:39, 4 ביולי 2018 (IDT)

הוספתי בינתיים לערכים שמשנות ה-40 ועד לערך של העשור הנוכחי את "הסינגלים הנמכרים ביותר בארצות הברית במהלך העשור לפי מגזין בילבורד" (לא מדובר בהכרח בשירים הכי טובים בכל הזמנים אך לפחות הרשימות של השירים מבוססות על מקור מהימן). לפי דעתי כאמור צריך למצוא מקור דומה לספרים על מנת שהרשימות של הספרים יתתבססו על מקור מהימן כולשהו ולא רק על שיקול הדעת שלנו. אחפש מקור טוב לרשימות הספרים בהמשך היום. WikiJunkie - שיחה 12:01, 4 ביולי 2018 (IDT)

WikiJunkie נשמע לי מעולה עם השירים. אגב, בתת-פרק המוזיקה אולי יש מקור שמדרג את זמר/להקת השנה בכל שנה. אני מנחש שרוב הדירוגים הם לפי מדינה, אבל כן אולי יש משהו עולמי יותר.
לגבי הספרים, לדעתי הטיימס שאתה הצעת זה אחלה רעיון לספרים.
אגב, יש לך רעיון לגבי תת-פרק מגמות האופנה? האם פשוט להשאיר את תת-הפרק כטקסט 'חופשי' כמו שהוא עכשיו, או שיש לך אולי רעיון אחר? Theshumai - שיחה 16:51, 4 ביולי 2018 (IDT)
לפי דעתי עדיף טקסט חופשי בחלק האופנה. תוכל למצוא המון רעיונות למגמות בולטות בעולם בתחום האופנה בערכים המורחבים על הנושא בוויקיפדיה האנגלית - כגון הערך הזה או הערך הזה (כמובן ששום דבר ממה שכתוב שם זה לא תורה מסיני, ולכן אני ממליץ לתרגם את מה שהכי חשוב על סמך שיקול דעתך). WikiJunkie - שיחה 18:13, 4 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie האם יש לך התנגדות שאוסיף לצד הסינגלים בתת-פרק המוזיקה גם את המבצע? נראה לי תוספת חשובה מאחר שהמבצעים לרוב הרבה יותר מוכרים מהסינגלים, וזה יעזור להבין מי 'שלט' במוזיקה בעשור. Theshumai - שיחה 01:30, 5 ביולי 2018 (IDT)
אני מעדיף שלא לעת עתה (היו לי עוד כמה רעיונות לחלק מוזיקה שיספקו את המידע על האמנים הבולטים אך אני מעוניין גם שלא להעמיס יותר מדיי בפרטים... אגש לכך בקרוב). תוכל לוודא שיש את הקישורים הפנימיים הנכונים לכל השירים על סמך הקישורים שכבר קיימים בערכים הללו? (אם ערכי השירים הללו קיימים בוויקיפדיה העברית הם 100% יופיעו כקישורים פנימיים בערכים של בילבורד). אני אנסה בינתיים להוסיף את הרשימות של הספרים. WikiJunkie - שיחה 01:40, 5 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אוקיי. אם כך, אחכה לסיום העריכות שלך על תת-הפרק לפני שאתערב בו. אציץ בהמשך בקישורים הפנימיים של השירים (אין ספק שהזמן שאני יכול להקציב לוויקיפדיה בימים אלו קטן משמעותית מזה שלך, אז זה ייקח לי קצת זמן). Theshumai - שיחה 02:13, 5 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אני רואה ששינית את הסדר של חלק מתתי-הפרקים בפרק התרבות. אין לי בעיה עם זה, רק לדעתי חשוב שיהיה סדר קבוע של פרקים (גם אם סדר שונה מזה שהצעתי בהתחלה, שאתה תקבע), גם בשביל אחידות אנציקלופדית שנראית רצינית יותר לטעמי, וגם כי זה מקל את עבודת העריכה על תתי-הפרקים (לפחות בשבילי). עד כמה שאני עוקב אחרי השינויים הרבים שלך בעשורים, נראה ששינית את הסדר בחלק מהעשורים ובחלק לא. האם אתה באמצע תהליך בנושא? Theshumai - שיחה 19:57, 5 ביולי 2018 (IDT)
כן, כפי שוודאי שמת לב חשוב לי במיוחד האספקט הוויזואלי (הקוראים יבינו/יזכרו מה שחשוב להבין/לזכור כאשר יש תמונות מוצלחות וכאשר הן משולבות באופן מוצלח), ולכן, יש שתי שיקולים ויזואלים שלקחתי בחשבון כאשר גרמתי לכך שהסדר לא זהה לחלוטין בפרק התרבות הפופולרית לאורך העשורים השונים - (1) אני סבור שכאשר הקוראים ניגשים לחלק התרבות הפופולרית בשנות ה-50 לדוגמה, חשוב במיוחד שהם יראו קודם כל מול העיניים תופעת תרבות בולטת במיוחד באותו העשור (אלביס / שיבינו באופן ויזואלי שזה העשור בו הרוק אנד רול נוצר ומתפתח.... ), במקום שחלילה בטעות נדחוק את התמונה של אלביס לסוף חלק התרבות הפופולרית (ומעל לא יופיעו בכלל תמונות או תמונות של תופעות תרבות פחות חשובות) רק משום שסיכמנו על כך שתת-פרק "מוזיקה" יופיע בסוף החלק תרבות פופולרית בכל ערכי העשורים. (2) ישנם ערכי עשורים מסוימים עם תמונות חשובות רבות בחלק התרבות הפופולרית, כמו שנות ה-80 ושנות ה-90... משום כך, אני מנסה במקרים מסוימים לפזר את תתי החלקים בלי התמונות בין תתי החלקים עם התמונות (לדוגמה, על אף שבערך שנות ה-90 הייתי באופן אידיאלי מציב את תת-הפרק "קולנוע" גבוהה יותר בסדר של הפרקים, חלק זה מוצב בתחתית על מנת שהתמונה של הטיטניק תוצג בתחילת תת-הפרק "קולנוע" ולא תדחף לאמצע תת-הפרק "קולנוע" בגלל שהתמונה של הפלייסטיישן מעל מעט גדולה יותר (משום כך שמתי את החלק "ספרות" ו"ספורט", אשר לן אין תמונות, בין "משחקי וידאו" ל"קולנוע"). בכל מקרה, אני מניח שנוכל למצוא פשרה מסוימת בנושא הזה כאשר נסיים לעבוד על התוכן עצמו, ואז יהיה יותר קל לשחק עם התמונות. WikiJunkie - שיחה 20:43, 5 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie מציע רעיון: תתי-פרקים לפי סדר קבוע, ובראש כל פרק תרבות מקבץ תמונות מייצגות של התרבות ממגוון תחומיה, בדומה למקבצי התמונות שיזמת לראשי הערכים. Theshumai - שיחה 21:20, 5 ביולי 2018 (IDT)
מעדיף שלא. בגדול, בוויקיפדיה נהוג להימנע מהוספת חלקים שמוקדשים לגלריות בלבד עם מיש מש של כל מיני תמונות על כל מיני נושאים (מניסיון, במוקדם או במאוחר יסירו "גלריות מישמש" מהערכים של הוויקיפדיה העברית). זה לא מה שאני ניסיתי לעשות עד כה - מלבד החלק שמוקדש לישראל בערכי העשורים אשר מציג 3-5 תמונות של האירועים הכי בולטים בישראל באותו עשור (איננו נוהגים להציג שם סתם תמונות שקשורות לתרבות הפופולרית בישראל), אני נוטה להעדיף שימוש בתמונות מרובות אך ורק אם לפי דעתי נחוץ במיוחד להראות מספר אירועים/אישים/טרנדים בולטים במיוחד עבור תת-חלק מסוים (לפעמים קשה במיוחד לבחור תמונה אחת שתייצג נושא נרחב, אך צריך לעשות מאמץ לעשות כן איפה שניתן).
בכל מקרה הצעתך להסתפק בגלריה בראש חלק התרבות הפופולרית עדיין לא מספקת פתרון לבעיה שהעלאתי מעל - אם מתקבעים על סדר אחיד לתתי פרקים בחלק תרבות פופולרית עבור כל ערכי העשורים, נגרום לכך שבעשורים מסוימים הקוראים שנחשפים למידע לראשונה (בוא נגיד לדוגמה תלמידי בית ספר ישראלים שלא חיו בעשורים מסוימים אך רוצים ללמוד כאן עליהם לראשונה), לא יראו מולם קודם כל את האינפורמציה אודות תופעת התרבות הבולטת ביותר באותו העשור רק משום שדחפנו את האינפורמציה הכי חשובה לסוף של פרק התרבות הפופולרית כי החלטנו ב-2018 על כך שנשמור בכל מקרה על אותו הסדר בתתי החלקים בפרק תרבות פופולרית. WikiJunkie - שיחה 23:14, 5 ביולי 2018 (IDT)
ההחלטה אם להקפיד על סדר קבוע לתתי הפרקים של חלק התרבות הפופולרית לא יכול לחכות להמשך? (בינתיים אני משקיע יותר זמן בלכתוב בדף השיחה במקום להרחיב את ערכי העשורים). אני עדיין סבור שיהיה יותר קל לקבל החלטות מהסוג הזה בהמשך שיהיה יותר תוכן בערכי העשורים וניתן אז יהיה ביתר קלות "לשחק" עם התמונות סביב התוכן לפי שיקול דעתנו. WikiJunkie - שיחה 23:20, 5 ביולי 2018 (IDT)

לאחר שנסיים את עיקר העבודה על ערכי העשורים של המאה ה-20 + המאה ה-21 הייתי שמח אם נוסיף גם (בשיתוף פעולה) מקורות איכותיים רבים למדיי למדריכים הללו (עדיף מקורות מוצלחים מאתרים ישראלים בולטים כמובן) איפה שאפשר. WikiJunkie - שיחה 22:32, 7 ביולי 2018 (IDT)

שאלה - מה דעתך על טבלת מנהיגי העולם הבולטים שהוספתי לערך של שנות ה-90 ? (שים לב שהיא לא זהה לטבלה המקבילה בוויקיפדיה האנגלית) האם חסר שם מישהו חשוב למדיי? האם לדעתך יש מישהו שם שעדיף להסיר מהטבלה? האם הסדר שבו בחרתי להציג את האישים מוצלח ? חשוב לי לקבל משוב ממך על הטבלה לפני שאגש להוסיף טבלאות דומות ביתר ערכי העשורים. WikiJunkie - שיחה 00:42, 8 ביולי 2018 (IDT)
הי - דבר ראשון כל הכבוד על העריכות הרבות של הימים האחרונים. אתחיל ואומר שיש מבחינתי הבדל בין הפרקים שכבר עברתי עשור-עשור ועשיתי להם סטנדרטיזציה (בעיקר פוליטיקה עולמית ומקומית/מדע וטכנולוגיה), לבין דברים שעוד לא עברתי עליהם כלל (התנקשויות/רוב פרק התרבות/אישים/אירועים בישראל - אגב, אהבתי את החלוקה שעשית שם עם התרבות). מבחינתי בפרקים שעוד לא השקעתי בהקפדתם אני ממש נכון לזרום אתך לפי איך שאתה תכוון אותם, ובלבד שתהייה סטנדרטיזציה בין העשורים שלדעתי חשובה (וכמובן שאפו על עבודתך בזה) ; בפרקים שכבר ערכתי, אני יותר אקפיד להתאים את התכנים שתוסיף לקו שכרגע מוגדר, אלא אם תבקש ממני באופן ספציפי לתת לך לעבוד באופן בלעדי על פרקים שאתה מתכוון לעשות בהם שינוי סגנוני גורף בכל העשורים.
לפיכך, מבחינתי פרק האישים הוא יצירה שאתה מוביל ומבחינתי אני זורם על מה שתכתיב שם, ואגב, אוהב את איך שעשית זאת. מאחר שיש קשר בין פרק האישים לפרקים השונים (פוליטיקה/תרבות וכו'), אולי כדאי לעשות, כמו שעשית עם פרק ההתנקשויות, הערה שתפנה מהפרקים השונים אל פרק האישים.
יחד עם זאת, הסיבה העיקרית שאני אוהב סטנדרטיזציה בערכים האלו, הוא כדי שיהיה קל יותר להוסיף תוכן, כי יהיה ברור יותר כיצד להוסיף תוכן חדש (היו כמה תוספות שעשיתי בהתחלה לעשורים שקצת היו נראות כמו 'נטע זר' לעומת שטף הדברים והסגנון). אני יכול להציע אולי לסדר את המנהיגים בסדר יבשתי, אולי בדומה לסדר של הפוליטיקה המקומית (ממערב אירופה ומזרחה) ואולי סדר אחר שימקם את ארצות הברית גבוה יותר (אולי אמריקה הצפונית ומזרחה?).
אני חושב שכל החלטה שתקבל מבחינת ה'רזולוציה' שאליה תרד בפרקי האישים תהייה מקובלת עלי. אני כן אציין שויקיפדיה העברית נוטה להיות קצת יותר מדי ממוקדת-במערב (תופעה שאני פועל לשנות בגמדות רבה), כך שלמשל אני מוצא זאת קצת מוזר שאוסטרליה, שלא מוזכרת כלל בערך של שנות ה-90, 'זכתה' ב-3 מנהיגים בפרק האישים, בשעה שנעדר מהרשימה, למשל, נוואז שריף שעמד בראש עימות הגרעין הפקיסטני, או גיימי סיינגי וונגצ'וק, מלך בהוטן שהנהיג באומץ רפורמות להחלשת המלוכה לטובת דמוקרטיציה (שאפילו לא קיבל ערך בוויקיפדיה העברית לצערי). אם זה היה תלוי בי, הייתי משתדל להצמיד את האישים 'החשובים' למאורעות שמוזכרים בערך (שזה נותן כניסה חופשית לכל המנהיגים של ישראל, ולכל המנהיגים של ארצות הברית ורוסיה בחצי השני של העשור :)).
ולגבי המקורות - יש לך דוגמה למקור כזה שהיית רוצה לצרף? Theshumai - שיחה 00:16, 9 ביולי 2018 (IDT)
לגבי חלק "המנהיגים הבולטים" - ניסיתי עד כה בעיקר להסתמך על מה שעשו בוויקיפדיה האנגלית בעיקר משום אני סבור שכאשר מוצגים בפני הקוראים תמונות של המנהיגים הבולטים ביותר הקוראים שמעוניינים ללמוד על ההיסטוריה מערכי העשורים יזכרו הרבה יותר טוב מי היו המנהיגים של המעצמות/מדינות החשובות/משפיעות ביותר בכל עשור. אף על פי כן, לא פשוט להכין את חלק המנהיגים הבולטים (זה יהיה הרבה יותר קשה ככל שהולכים אחורה בזמן לעשורים מוקדמים יותר) - אתמול יצרתי גם את חלק המנהיגים הבולטים של שנות ה-50 ונוכחתי לראות שאם מוסיפים שם מדינות כמו סוריה בעצם היו להם איזה 7-8 ראשי שלטון במהלך שנות ה-50 (וכמובן שלא נציגים תמונות של כולם). משום כך, נכון לעתה, על בסיס התובנות שצברתי בעת העבודה על חלק זה בערך שנות ה-50, אני נוטה לחשוב שנצטרך לחשוב על פשרה אחרת עם חלק המנהיגים הבולטים - אולי בכל זה להשאיר רשימה שמית שתכיל את המנהיגים במדינות הבולטות/משפיעות ביותר בכל עשור (כפי שהיה נהוג עד היום) ולהציג בתמונות שמעל הרשימה רק את מי שאנו נקבע שהוא אכן היה הכי חשוב/משפיע באותו העשור (לדוגמה, רק את המנהיגים הבולטים ביותר בסוריה בשנות ה-50, או באוסטרליה של שנות ה-90, אם בכלל נבחר לבסוף להציג תמונות של מנהיגים מהמדינות הללו, בהתאם לשיקול דעתנו ולקונצנזוס).
בחלק המנהיגים הבולטים של שנות ה-90 תוכל לראות שלבינתיים סידרתי את התמונות באופן הבא - (1) קודם כל ראשי ממשלת ישראל, לאחר מכן (2) מרבית מדינות ה-G20 לפי סדר הGDP הנומינלי של המדינות ב-2016 (תוכל לראות מידע זה בטבלה שבערך הזה), (3) לאחר מכן האפיפיור, (4) לאחר מכן מדינות המזרח התיכון (מידע זה חשוב עבור דוברי עברית בהרבה יותר מאשר עבור קוראי הערך המקביל בוויקיפדיה האנגלית כי מדובר במדינות השכנות של ישראל) (5) מדינות בולטות נוספות באירופה (6) מדינות בולטות נוספות בדרום אמריקה (7) מדינות בולטות נוספות באסיה. באופן אידיאלי הכי חשוב לסדר את המנהיגים לפי סדר החשיבות לקורא / מידת ההשפעה שהייתה להם ו/או החשיבות ההיסטורית. ייתכן שאוכל גם להיעזר בכלים שהשתמשתי בהם עד כה ברשימות של חלק התרבות הפופולרית על מנת לקבוע מי יותר חשוב ומי פחות חשוב לקוראים.
אני מסכים עימך שהסטנדריזציה של הערכים הללו חשובה (ומאוד שמח שבחרת לעשות זאת), ומשום כך אני מנסה כעת קודם כל לסייע לחתור יחד עימך להסכמה לגבי הסטנדריזציה של ערכי העשורים (בפועל אני מנסה לחשוב על מה יכולים להיות החלקים הכי חשובים שכדאי אולי להציג בערכים הללו) לפני שאמשיך לעבוד על ערכי העשורים של חצי המאה הראשונה של המאה ה-20 על פי הסטנדריזציה שהגענו להסכמה עליה (ואניח לך לסיים את העבודה על ערכי העשורים של חצי המאה השנייה של המאה ה-20).
לגבי המקורות - אלמד אותך בהמשך למה אני מתכוון ואיך בדיוק ניתן לאתר מקורות איכותיים בעברית ולהוסיף אותם לערכי העשורים. רק רציתי להעלות את העניין כבר עתה, שמדובר בשלב הכרחי וחשוב במיוחד ביצירת ערכים בוויקיפדיה (ובמיוחד ערכים מהסוג הזה), ולכן אשמח מאוד אם בהמשך, נוכל לעבוד על כך בכוחות משותפים. WikiJunkie - שיחה 13:47, 9 ביולי 2018 (IDT)
אזדקק כמובן לעזרתך בבחירות מנהיגי העולם הבולטים ביותר שראוי להזכיר בערכי העשורים (תודה על ההצעות שהוספת מעל, אנא הוסף את האישים שהזכרת אם אתה סבור שהם צריכים להופיע שם), שכן אף אדם לא מסוגל לייצר רשימות מוצלחות מהסוג הזה ללא עזרה. WikiJunkie - שיחה 13:50, 9 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אוקיי. אעבור על פרקי האישים בעתיד הקרוב ואוסיף את מי שלדעתי חשוב מספיק (אני מניח שזו לא הפתעה שויקיפדיה האנגלית נוטה, באופן טבעי, להתמקדות יתר בבריטניה-ארצות הברית-אוסטרליה). השאלה היא האם את ההחלטה לגבי תמונות לכל האישים או רשימה שמית עם תמונות נבחרות אתה רוצה לעשות עכשיו לפני שנשקיע מאמצים בעריכה, או שאתה רוצה לנסות ולבדוק בתוכנית התמונות ומקסימום לתקן בהמשך?
אגב, אהבתי את סדר הצגת המנהיגים. למרות שאולי הסדר הזה קצת יהפוך ללא-אינטואיטיבי את הוספתם של מנהיגים על ידי משתמשים אחרים, ואני תוהה אם כדאי לציין אותו בדפי שיחה של העשורים (כעת או בסיום הסטנדרטיזציה). Theshumai - שיחה 23:55, 9 ביולי 2018 (IDT)
אגב-2, התוספת שלך של תת-קטגוריית האינטרנט לפרק התרבות, הזכיר לי מסקנה ישנה שלי לגבי הפרקים - שחסרים בהם העוסקים ישירות בתופעות כלכליות כלליות. בהתחלה הנחתי שכל מה שקשור לנושא הסופר-חשוב הזה יכול להיות מסווג גם לקטגוריות אחרות, אבל יש שלל תופעות כמו התנפחות חובות גלובלים, משברים כלכליים וניהולם, צמיחה או חוסר צמיחה, ותכלס הרבה ממה שמתואר בפרק האינטרנט - שאולי זקוקות לפרק משלהן. מה דעתך? Theshumai - שיחה 00:00, 10 ביולי 2018 (IDT)
מסכים שיש הרבה על מה לכתוב בנושאים שונים ומגוונים ושלעיתים, ערכים מסוימים עשויים שלא להכיל כותרות עבור נושאים חשובים שראויים לקבל סקירה קצרה לכל הפחות (ושבערכי עשורים מסוימים כדאי לשקול לחרוג ולו במעט מהסטנדרטיזציה של הכותרות). מנגד אציין גם שרצוי להימנע מלהרחיב את ערכי העשורים הללו בכמויות אדירות של מלל יתר המידה - צריך לנסות ולצמצם את המלל איפה שאפשר ולכתוב באופן מתומצת על התופעות הבולטות ביותר (כפי שעשית עד כה בכל הערכים ששיפצרת, בשילוב קישורים פנימיים רבים לערכים המורחבים שעוסקים בכל תופעה / אירוע / טרנד / וכו'). זה מזכיר לי שכאשר עברתי לאחרונה על הערך של שנות ה-60 הוספתי שם כותרות (הכנה לפרקים מורחבים שאתרגם מהערך המקביל בוויקיפדיה האנגלית) אשר לא קיימות נכון לעתה ביתר ערכי העשורים בוויקיפדיה העברית לנושא חשוב שלפי דעתי ראוי לסקירה מורחבת גם אצלנו. תוסיף את מי שאתה חושב שחשוב לחלק האישים הבולטים מתי שתוכל. בכל מקרה, לאחר שאסיים את העבודה הראשונית על חלק האישים הבולטים בכל ערכי העשורים (אומר לך מתי) אני מציע שנבחן ביחד כיצד יהיה ניתן לשפר את החלק החשוב של האישים ככל הניתן בכוחות משותפים ועל סמך התובנות שנצבור עד אז. WikiJunkie - שיחה 01:44, 10 ביולי 2018 (IDT)
חשבתי היום גם על כך שלאחר שנסיים את העבודה על ערכי העשורים הם יסייעו רבות לאתר ערכים חשובים למדיי שמשום מה לא נכתבו עד היום בוויקיפדיה העברית - אשמח להכחיל חלק גדול מהקישורים האדומים בערכים הללו. WikiJunkie - שיחה 01:44, 10 ביולי 2018 (IDT)

בקרוב אסיים את מקצה השיפורים בערכים שסיכמנו בתחילה שאתה תתמקד בהם בעיקר לעת עתה (ערכי העשורים משנות ה-50 עד לערך של העשור הנוכחי). נותר לי בעיקר לשפר את חלק מנהיגי העולם ולהוסיף שחקנים בולטים בכל עשור. שמתי לב שנעלמת לאחרונה ... האם אתה עדיין מעוניין לפתח את הערכים הללו בשיתוף פעולה ? WikiJunkie - שיחה 12:43, 17 ביולי 2018 (IDT)

WikiJunkie הי, תודה על הדאגה, היה לי עומס עבודה גדול ואכן קצת נעלמתי בוויקיפדיה באופן כללי לכמה ימים. בימים האחרונים של העומס נערמו לי מיילים רבים על העדכונים שלך, ורציתי לעבור עליהם לפני שאמשיך, ועוד לא הספקתי.
אני עדיין מעוניין לפתח את הערכים בשיתוף הפעולה, אך עלי להודות ב-2 דברים:
ה-1 הוא שאני לא לגמרי סגור על מקומי בשיתוף הפעולה שלנו, גם מאחר שיכולת השקעת הזמן שלנו שונה, וגם מכיוון שבהתחלה חשבתי שהחלוקה היא מסוימת ועכשיו אני קצת לא סגור על מה כדאי לי להתמקד כשאני עורך.
ה-2 הוא שאני קצת בדילמה אישית אם למקם לתקופה הקרובה את ערכי העשורים בעדיפות גבוהה מבין הפרויקטים שלי, או לעשות שינוי תיעדוף מסוים. בכל מקרה אמשיך לעבוד עליהם, השאלה היא באיזו רמת השקעת זמן, ומתי בקרוב אוכל למצוא הזדמנות לקפוץ חזרה על הרכבת :) Theshumai - שיחה 18:05, 17 ביולי 2018 (IDT)
אני לגמרי מבין. אם כך, אני מציע שאפסיק לעבוד על ערכי העשורים לעת עתה ואאפשר לך להתקדם לבד בפיתוח שלהם בקצב שלך, לפי שיקול דעתך (ואחזור לעבוד עליהם בעוד כמה שבועות/חודשים שתאמר לי שסיימת). אני משוכנע שבכוחות משותפים נצליח ליצור ערכי עשורים מוצלחים במיוחד. מה דעתך? WikiJunkie - שיחה 21:28, 17 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie זה נשמע לי קצת מרחיק לכת, במיוחד בהתחשב בזה שנראה שאתה במומנטום של השראה ויצירתיות. אני בלי קשר לוויקיפדיה תחת עומס עבודה (חיובי) ועומס נוסף בגלל עניינים אישיים נוספים, ובכל מקרה אתקדם לאט יותר, ונראה לי ממש חבל 'להוריד אותך לקצב שלי'.
אולי עדיף לחלק בינינו באופן אחר את פריסת העבודה, למשל, שכל אחד יהיה אחראי בשלב הנוכחי על פרקים/תת-פרקים באופן בלעדי, ולאחר גמר העבודה כל אחד יעבור על הפרקים של האחר. אני באופן טבעי נוטה לפרקים שכבר ערכתי אותם רבות - בעיקר הפרק הפוליטי עולמי/מקומי (לא אכפת לי גם להיכנס לעבודה עליהם אחרי שהאירועים הידועים ביותר כבר נמצאים ולהשלים זווית גלובלית יותר מחוץ מאירופה, ארצות הברית והמזרח התיכון - כמו שעשיתי בהתחלה), ולאחר מכן גם פרקי המדע והטכנולוגיה, ואולי חלק מפרקי התרבות.
אני לא בטוח מה התכנון שלך לגבי הפרקים השונים, אבל נראה לי שיהיה לי הכי נוח לעבוד על פרקים מסוימים בכל העשורים במקביל (שילכו ויתרבו בהדרגה) - וכך שינויי הקצב בחיי לא יגרמו לי לאבד את קו העלילה, ואדע שהפרקים 'שלי' מחכים לי איפה שהשארתי אותם. בהתחלה היה נראה לי ממש מגניב לערוך במקביל את אותם הפרקים, אבל בהתחשב בהבדלי הקצב בינינו, אולי עדיף לשנות טקטיקה. :) Theshumai - שיחה 22:43, 17 ביולי 2018 (IDT)
אוקיי... אם כך אפתח מה שאוכל כעת ואני מקווה שתמצא זמן בשבועות הבאים להמשיך לפתח את ערכי העשורים. אין לאן למהר . מבחינתי שיתוף פעולה פורה בסופו של דבר יתבטא בכך שיתקיים תהליך ביקורת עמיתים כאשר אני אבצע תיקונים/שיפורים/הגהה לעבודה שאתה עושה ואתה תבצע תיקונים/שיפורים/הגהה לעבודה שאני עושה (ושנספק משוב על מה שלא עובד היטב וצריך לכתוב מחדש או להציג באופן מעט שונה), כך שבסופו של דבר הערכים הללו יהיו הרבה יותר מוצלחים ובאיכות גבוהה. WikiJunkie - שיחה 12:15, 18 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie כמו שאני רואה את זה יש 2 אפשרויות לאיך אשתלב מחדש בשיתוף הפעולה שלנו, לכשאוכל. הראשונה היא שנבחר תתי פרקים שאני מתעסק בהם, ואתה תתעסק בשאר - ולכשנסיים נחליף ביקורת עמיתים בינינו. אפשרות שנייה היא שתכתוב לי כל מה שמבחינתך סיימת והוא סופי ומוגמר ואני אעבור עליו ואערוך דברים (ואם זה משהו מהותי אז אתייעץ אתך לגביו). יש לי תחושה שאולי אופציה 2 נכונה לנו יותר. Theshumai - שיחה 23:57, 18 ביולי 2018 (IDT)
אוקיי. באופן כללי, אינני מתכנן לפתח את החלקים שלא אזכיר להלן - (1) החלק הכי חשוב שבכוונתי לשדרג באופן מהותי הוא החלק "מנהיגי עולם בולטים" בכל ערכי העשורים (2) אני מקווה לסיים בקרוב ליצור את רשימות חלק ה"אישים בולטים", (3) אני מעוניין במיוחד להרחיב את כל החלקים של "התנקשויות, חיסולים, וניסיונות התנקשות" (4) אני מעוניין לתרגם לערך העשור השני של המאה ה-21 את החלקים "כלכלה", ו"אבטחת סייבר" (4) אני מעוניין לתרגם לערך העשור הראשון של המאה ה-21 את החלקים "סכסוכים פנימיים ותמורות פוליטיות", ו"כלכלה" (5) אני מעוניין לתרגם לערך שנות ה-60 של המאה ה-20 את החלק "תנועות חברתיות ופוליטיות", (6) אני מעוניין לתרגם לערך שנות ה-50 של המאה ה-20 את החלק "אסונות". רעיון נוסף שהיה לי הוא לשלב (אולי בחלק הכלכלה) את החברות הבולטות ביותר שנוסדו במהלך העשור (מה דעתך?) WikiJunkie - שיחה 13:00, 19 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אני כידוע בעד פרק כלכלה - בסופו של דבר אחד הגורמים הכי דרמטיים על חיינו בהרבה מובנים. חברות בולטות שנוסדו זה רעיון מעולה. אני בגדול סביב פיקים של עבודה, וכשיהיו לי הזדמנויות להשקיע את מרצי בעשורים, יהיה מעולה אם אוכל להיות ממוקד במשהו מסוים וסטטי שנשאר אותו דבר גם אם נעלמתי לשבוע. לכן אני מציע להמשיך באחת הדרכים הבאות (תכתוב לי מה נראה לך הכי פחות משבש-את-תוכניות-העריכה-שלך):
1. שתעדכן אותי אילו פרקים כבר סיימת לגמרי בכל העשורים (נניח של המחצית השנייה של המאה ה-20) ובשלב הזה אני אעבור על מה שכבר סיימת כ'ביקורת עמיתים'.
2. שתיקח לך את הזמן לדייק את עבודתך על הפרקים השונים ובינתיים אתלבש על עשור מסוים שהוא לא שנות ה-90 עד ה-40 שכבר עברתי עליהם מבחינת מה שהכי מעניין אותי (אולי מהמאה ה-19 אפילו).
3. אם אני מבין נכון, מה שחסר ברשימה שלך זה פרקי המדע-טכנולוגיה והתרבות (לא הכל שם מעניין אותי אמנם, אבל חלק כן). אם זה המצב אוכל לקבל ממך 'חופש פעולה' לערוך אותם לאורך המאה ה-20 בקצב שלי, ואז כשכל אחד יסיים את חלקיו, נחליף בינינו 'ביקורת עמיתים'.
מה דעתך? Theshumai - שיחה 23:51, 20 ביולי 2018 (IDT)
אין לי שום בעיות שתתמקד בחלק מסוים בערך מסוים לעת עתה (נהפוך הוא, אשמח לראות אותך פעיל בערכי העשורים שוב). אני ממליץ לך להתמקד קודם כל בחלקים שהכי יש לך מוטיבציה לעבוד עליהם (לכן, אם יש משהו מסוים שתבחר לעבוד עליו כבר כעת אני מבטיח שלא להפריע... ואני ממליץ גם להציב תבנית {{בעבודה}} בראש הערך עליו תבחר לעבוד בזמן הקרוב עד שתסיים לעבוד על הערך ואני אעשה ביקורת עמיתים). שמתי לב שעדיין לא התפנת לשדרג את הערכים העשור הראשון של המאה ה-21 והעשור השני של המאה ה-21 - אשמח מאוד אם תבחר להתמקד באחד מהם כבר כעת, במקרה שתעדיף לעשות זאת במקום לעבוד על פרקי המדע-טכנולוגיה והתרבות הפופולרית של ערך מסוים. WikiJunkie - שיחה 00:27, 21 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אשמח לעבוד זמנית באופן-בלעדי על העשור הראשון של המאה ה-21, אבל ממבט מהיר בערך נראה שמרבית העבודה בו הושלמה על ידך (כל הכבוד!) כך שאולי כשתסיים יהיה יותר הגיוני שאעבור עליו במסגרת 'ביקורת עמיתים'. כשאני חושב על זה, הבא בתור בתכנון המקורי שלי, אחרי שנות ה-40 שסיימתי להרחיב, זה שנות ה-30 של המאה ה-20. מה דעתך שאתלבש עליו עם תבנית 'בעבודה', ואחרי שנסיים נדבר שוב וכל אחד יעבור על מה שהשני עשה בינתיים? נשמע לי בינתיים הרעיון הכי טוב, וגם הכי מלהיב-לי - אני בטוח שיהיה לי הרבה מה להוסיף שם מבחינת שבירת ההתמקדות במערב וישראל. Theshumai - שיחה 12:02, 21 ביולי 2018 (IDT)
לאחר מחשבה קצרה - אני חושב שזה רעיון מעולה ושזה בדיוק מה שאני אעשה. זה בדיוק הרעיון שמחזיר לי את המוטיבציה לעשורים (ומחליף את התוכנית האחרונה שלי שהייתה לעבור על כל העריכות החדשות שלך על כל הפרקים, שזה לא-הכי-מעניין, ואולי גם לא הכי יעיל לעשות את זה עריכה-עריכה, אלא בסוף בצורה מסודרת על הכל) Theshumai - שיחה 12:04, 21 ביולי 2018 (IDT)
מצוין! בהצלחה. WikiJunkie - שיחה 14:50, 21 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אגב, אני מניח שכבר עברת על הערכים של כל שנה (1931, 1932 וכו') והכנסת משם מה שחשוב, כך שאני מבחינתי מתחיל את העריכה שלי בנקודה שלאחר מכן. תעדכן אותי בבקשה במידה וההנחה שלי מוטעית. Theshumai - שיחה 01:26, 22 ביולי 2018 (IDT)
אגב, דבר ראשון שאני שם לב שאולי כדאי שנסדיר. אני רואה שיש לך חיבה לציון תאריכים מלאים למאורעות (יום-חודש-שנה), ואני בדרך כלל משתדל להשאיר את התאריך המלא כשזה נראה לי הגיוני מבחינת הניסוח, אבל כך או אחרת לדעתי צריך להסדיר את זה באופן אחיד בין כל העשורים. אני בעריכות שלי לפני שהתחלנו לשתף פעולה התחלתי להנהיג סדר כרונולוגי בו השנים מצוינות תחילה, ואז הכותרת - היה נראה לי שתאריך מלא (שלא תמיד גם קיים, ולפעמים קשה לתת נקודת ציון אחת למאורע מתמשך והדרגתי) יוצר סרבול מסוים לעין, והשתדלתי לערוך את הפרקים כך שבקריאה מהירה ניתן יהיה להבין 'מי נגד מי'. אין לי התנגדות עקרונית שתעביר את הכל לתאריכים מלאים, אבל אם זה יקרה, חוץ מזה שתצטרך להגיד לי כדי שלא אשנה את זה - זה יהיה חייב מבחינתי לקרות בהדרגה בכל הערכים באותו סטנדרט. בינתיים, עד שלא נסכם אחרת, אני אשתדל להשאיר את התאריך המלא, אבל לפעמים אוריד אותו כשזה לא יישב לי טוב מבחינת הניסוח. Theshumai - שיחה 01:35, 22 ביולי 2018 (IDT)
לגבי תאריכים - בדרך כלל אני נוטה להעדיף להשתמש בתאריך מלא בחלק ההתנקשויות או אם מדובר באירוע משמעותי מסוים. אם יש מקרים מסוימים שתעדיף שלא לעשות זאת אנא ספק דוגמה למקרים אלו. אני נוטה להניח שאתה מתכוון לציון מלחמות או אירועים מתמשכים עם תאריך התחלה ותאריך סיום, כאשר שם אתה מעדיף ששם נציין את השנים בלבד, נכון? במידה שכן, באופן כללי אין לי בעיות עם זה.
לגבי הסרת החלק "קולוניזציה" (בו צויין שב-1936 איטליה השתלטה על אתיופיה)... לפי דעתי כדאי שיהיה קיים תת-חלק זה בחלקים "אירועים עולמיים" שכן ככל שנלך אחורה בזמן (לדוגמה, ערכי עשורים של המאה ה-19 או ה-18) החלק הזה יכיל הרבה יותר פריטים. אם יש לך בעיה עם השם של החלק אולי ניתן לקרוא לו שם יותר כללי (בסגנון "קולוניזציה / כיבושי שטחים").
לא לקחתי מערכי השנים (1931, 1932 וכו') את כל מה שחשוב (מדובר בעבודה רבה ולכן לקחתי דברים רק לחלקים מסוימים עד כה). אנא עבור עליהם בעצמך ותוודא שלא חסר משהו משם.
WikiJunkie - שיחה 13:37, 22 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie לגבי התאריכים - אני משתדל להשאיר את כל התאריכים המלאים שהכנסת בד בבד עם שמירת הסטנדרטיזציה. אבל כאמור אין זה אומר שאי אפשר לשנות את הסטנדרטיזציה. עד שזה יקרה, אני אסדר את כל הפרקים שאני עובר עליהם (לפחות הפוליטיקה והמדע-טכנולוגיה שכבר התחלתי זאת שם בכל בעשורים) כך שתופיע בתחילה השנה, לאחר מכן כותרת מודגשת - ולאחר מכן משפט של פירוט. אם הכנסת תאריך מלא במקום שנה, אשתדל מאוד שהוא יופיע בטקסט (אגב, לא אני המצאתי את המבנה הזה - זה היה כך באחד העשורים והיה נראה לי הברור ביותר, ופשוט היה לי חשוב שיהיה מראה אחיד וברור לשאר העשורים). דוגמה למקרה שבו הורדתי את התאריך המלא הוא במלחמות שם ציינת תאריך מדויק של התחלה וסיום, ומבחינת הניסוח הרגיש לי קולח מספיק לציין את תאריך פתיחת המלחמה, אך לא הצלחתי לחשוב על ניסוח שנראה לי קולח מספיק שמציין את התאריך המלא של סוף המלחמה. אם יש לך רעיון לניסוח כזה שלא יוצר תוצאה מגושמת, אשמח להשתמש בהצעה שלך.
לגבי הקולוניזציה - קיבלתי ואני מבין את החשיבות. מצד שני, אני חסיד גדול של אי-כפילות-תוכן בין הפרקים, כך שאם מדובר במלחמה בינלאומית, היא כן אמורה להופיע בפרק של המלחמות הבינלאומיות. אולי כדאי לעשות את פרק הקולוניזציה דומה לפרק הדה-קולוניזציה - רשימה תמציתית ונקודתית של הכיבושים השונים. מה דעתך?
לגבי ערכי השנים - תודה על העדכון. אחרי שאעשה סקירה ראשונית של הערך ואבין לעומק מה נמצא בו ואיך הוא בנוי, אתחיל מהשנים עצמן. כיף כיף :) Theshumai - שיחה 23:36, 22 ביולי 2018 (IDT)
אגב, אני לא כל כך בטוח מה לעשות לגבי תת-הפרק של עליית הנאציזם, מאחר שהוא נמצא בפרק האירועים העולמיים ומבחינת המידע שיש בו הוא מתייחס לאירועים שקורים בעיקר בגרמניה, או לכל היותר באירופה או יהודי אירופה. שני הכיוונים שאני חושב עליהם זה או להפוך את תת-הפרק לעולמי על ידי שינוי הזווית שבו, שתעסוק באחת התופעות החשובות של העשור - היא התנגשותן של 3 האידאולוגיות (הדמוקרטיה הליברלית, הקומוניזם והפאשיזם). אם אנו רוצים להשאיר את תת-הפרק אותו דבר כך שיעקוב בעיקר אחר גורלם של יהודי גרמניה ואיטליה מול עליית המשטרים הפאשיסטים והאידאולוגיה הנאצית - אני מניח שיהיה נכון להעביר אותו מקום. השאלה היא לאן בדיוק - או לתת לו במה מיוחדת בפרק של התמורות הפוליטיות באירופה, או אולי בכלל לאחד את שני הרעיונות ולפתוח פרק של שינויים חברתיים/תנועות חברתיות (שלדעתי יש לו מקום בכל עשור, כמו שהתחלת בשנות ה-60 עוד לפני שהפסקתי לעקוב אחרי השינויים הרבים בגלל העומס שלי), שבתוכו יהיה תת-פרק של עליית הנאציזם בגרמניה (והוא הפרק הנוכחי ללא שינוי). מה דעתך? (כמו שאתה אולי כבר מתאר לעצמך, מבחינתי אם פותחים פרק של תנועות חברתיות בשנות ה-30 וה-60, אני בעד להפוך זאת לפרק סטנדרט בכל עשור) Theshumai - שיחה 01:08, 23 ביולי 2018 (IDT)
לגבי התאריכים - אני סומך על שיקול דעתך בנושא.
לגבי חלק הקולוניזציה - בעד הצעתך. הבעיה היחידה שאני רואה כעת עם חלק "קולוניזציה" היא שלא יהיה ברור תמיד מה הוא צריך להכיל (עבורי הכי טבעי שהוא יכיל רק כיבושים מצד אימפריות אבל יכולים לבוא עורכים שיכניסו שם דברים אחרים, ולכן אולי כדאי להביר מה בדיוק צריך להופיע שם באמצעות הסבר קצר מתחת לכותרת).
לגבי תת-הפרק של עליית הנאציזם - אינני בטוח מה הכי כדאי יהיה לעשות. אני סומך על שיקול דעתך. WikiJunkie - שיחה 09:50, 23 ביולי 2018 (IDT)

WikiJunkie תודה על האמון . אני חושב שבפרקים חדשים כמו הקולוניזציה יכול להיות חכם לתאם בינינו את גבולות הגזרה בין הפרקים (אני אגב מקבל את הרושם שניסיון שלי ליצור גבולות גזרה לפני כן לא היה הכי ברור - למשל, אירועים עולמיים שהם בעיקרון אירועים פוליטיים שאינם רק באזור מסוים, וכדומה). ספציפית התחלתי לערוך במבנה מסוים, שקצת דומה למבנה של הדה-קולוניזציה (זה קצת כפילות תוכן עם המלחמות הבינלאומיות, אבל כשזה מתומצת לנקודות קטנות אולי זה שווה את זה). אשמח שתכתוב לי מה דעתך על הסגנון הזה - בגלל הכפילות אני לא שלם איתו, אבל בינתיים זה הרעיון העדיף בעיני. אגב, חשבתי על זה בינתיים שגם כיבוש פולין תכס נכנס בהגדרה של קולוניזציה - רוסיה וגרמניה של אותה תקופה בהחלט אימפריאליסטיות בגישתן. אני תוהה מהם הדברים שחששת שאנשים עלולים להכניס בהמשך לפרק הזה שלא יתאימו? Theshumai - שיחה 17:22, 23 ביולי 2018 (IDT)

כפי שציינתי מעל, אני בעד המבנה שבחרת לחלק "קולוניזציה". לגבי שאלתך השנייה - אומנם למונח קולוניאליזם יש הגדרה ברורה (ובוודאי שתסכים שיש לה קונוטציה שלילית), ולכן אני חושש שאנשים ישלבו שם כל כיבוש טריטוריאלי באשר הוא - לדוגמה, ישראל בשנות ה-40. משום כך, אם אנו אכן הולכים להציג כל כיבוש טריטוריאלי באשר הוא, צריך אולי לחשוב על כותרת אחרת, ואם אנו הולכים להציג רק מקרים של קולוניאליזם צריך לפי דעתי להופיע הסבר קצר שרק מידע מהסוג הזה צריך להופיע מתחת לכותרת "קולוניזציה". WikiJunkie - שיחה 21:11, 23 ביולי 2018 (IDT)
עוד נקודה חשובה - שמתי לב בינתיים שלפי הערך קולוניאליזם קיים הבדל מהותי בין מונחים "קולוניזציה" ו-"קולוניאליזם". (ושלפי מה שכתוב שם ישראל כנראה כן נכללת תחת ההגדרה של קולוניזציה). WikiJunkie - שיחה 21:15, 23 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie "קולוניזציה" זה התיישבות, וזה מתאר, אני מניח, בערך כל מי שהקים יישובים באופן ממוסד בכל מקום שהוא. "קולוניאליזם" הוא, אני מניח, המונח שאנחנו מכוונים אליו (שיניתי את הכותרת בהתאם בשלב זה). הבעיה היא שגם פה יש כמה הגדרות, ואני בעד ללכת על הקו שמתייחס לנושא באופן דומה ל"אימפריאליזם". אשמח לדעתך. הרעיון של משפט ההסבר מאוד קוסם לי - במיוחד כשעמלתי קשות לדייק את ההבדלים בין הפרקים השונים, ואני לא בטוח שהם יהיו אינטואיטיבים לכולם. יכול להיות מעניין לשקול להוסיף משפט הגדרה קצר וקבוע מתחת לפרקים מסוימים (שיגדירו את ההבדל בין מדע לטכנולוגיה, יחדדו את ההבדל בין אירועים מקומיים ובין-יבשתיים או בין-לאומיים, ויסבירו מושגים כמו דה-קולוניזציה). Theshumai - שיחה 00:15, 25 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie במקרה לגמרי שמעתי אתמול פודקאסט היסטורי שבתחילתו עמדו על ההבדל בין איפריאליזם לקולוניאליזם - באופן שהוא אולי צפוי למדי, ההבדל הוא שבקולוניאליזם חייב להיות, לטענת ההיסטוריונים שהנחו את הפרק, אלמנט מהותי של יישוב של השטח, לעומת אימפריאליזם שהוא מדובר בעיקר בשליטה מרחוק עם נוכחות שהיא בעיקר צבאית-מנהלתית. על פי ההבחנה הזו - המון מקרים שהיו מבחינתי 'קולוניאליזם' קלאסי כמו חלק מהשטחים שנשלטו על ידי מדינות אירופה במרוץ לאפריקה - הן למעשה אימפריאליזם ולא קולוניאליזם (יש לכך דוגמאות בתחילת הפרק, אם מעניין אותך. באופן כללי פרק מהנה מאוד, אם אתה בעניין של פודקאסטים). לכן אני מציע שתתי-הפרק שהצעת להוסיף החל משנות ה-30 ואחורה, ייקראו "קולוניאליזם ואימפריאליזם" בכדי שנהייה מדויקים יותר בהגדרות. מה דעתך? Theshumai - שיחה 13:18, 28 ביולי 2018 (IDT)
בעד כדאי כמובן לדייק בהגדרות (אני אבדוק בהזדמנות את הפודקאסט שהזכרת... תודה על ההמלצה ). אגב, שים לב שאני פועל במקביל גם בערכים המקבילים בוויקיפדיה האנגלית ומוסיף אצלם חלקים שיצרנו במקור כאן במסגרת שיתוף הפעולה הזה. (ראה לדוגמה את הערך של שנות ה-30 אצלם כפי שנראה כעת). WikiJunkie - שיחה 13:32, 28 ביולי 2018 (IDT)
קול Theshumai - שיחה 14:33, 28 ביולי 2018 (IDT)

בדוק עריכות אוט'[עריכת קוד מקור]

שלום HaShumai,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה,--היידן 05:52, 2 ביולי 2018 (IDT)

Hayden Von Feldheim תודה רבה :) Theshumai - שיחה 09:54, 2 ביולי 2018 (IDT)
ברכותיי. אלעדב. - שיחה 10:30, 2 ביולי 2018 (IDT)
תודה רבה :) Theshumai - שיחה 10:40, 2 ביולי 2018 (IDT)

מזל טוב ליום הולדתך![עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 13:04, 17 ביולי 2018 (IDT)

+1דגש חזקשיחה • ה' באב ה'תשע"ח • 13:14, 17 ביולי 2018 (IDT)
אלעדב. דגש חזק תודה רבה :) Theshumai - שיחה 18:07, 17 ביולי 2018 (IDT)

אני קורא אקראי בוויקיפדיה - חילוני, רציונליסט וכדומה.. לעיתים אף נהנה לקרוא ערכי מסורת או מקורות שיש בהם גישות מחקריות ופתוחות בצד תצוגה מסורתית של נושא.. ובכל זאת קשה לי עם שתי ה'תוספות' שלך, שאתה מתהדר בהן גם בדף המשתמש שלך, לגבי הערכים של 'בראשית' ו'דברים'..

יש להציג סקירה כללית של מחקר במסגרת ערך ויש להיות 'אביר' ש'דוחף' איזה ביקורת מקרא עדכנית, ספציפית במיוחד, כמו 'רשת שלטון אשורי' או 'מאבק בין וואסאלים' שכביכול יצר את המונותאיזם או שאר קשקושים שהערך היה מאוזן ומוסיף לקריאה אף טרם הוספתם. אני מניח שאני הטיפש ואתה הרי החכם (אתה הרי כותב בוויקיפדיה), בטיפשותי אני מבקש שתסיר אם תוכל את התוספות הללו בברכה 87.71.4.250 02:18, 22 ביולי 2018 (IDT)

אהלן, תודה על המשוב (לא תודה על המילים הלא-נאותות בדף השיחה של הערך). אני בדיוק לקראת שינה ולא אוכל להתעמק יותר מדי בנושא, אבל כן אשמח לחידוד המשוב שלך. מאחר שהפסקה שלי מתבססת לא רק על 10 מקורות שונים, ולא רק מהווה הקבלה מסוימת של ויקיפדיה האנגלית, אלא גם למעשה מרחיבה רעיונות שכבר היו כתובים בפרק המקורי - ובעיקר מציגה בצורה מסודרת יותר את ה'השורה התחתונה' של הדברים (שמוצגת גם בערך של יאשיהו וגם בערך של השערת התעודות - ששניהם נידונים בפרק המקורי), שהייתה לא מאוד ברורה לפני כן - - אשמח שתציין מה בדיוק 'חורה' לך במה שכתבתי. האם אתה מפקפק בקיומה של האימפריה האשורית? ("רשת שלטון אשורי"?) בהשערת התעודות כולה? אולי זו השעה המאוחרת, אבל אני ממש לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון ב'יצר את המונותאיזם'. אני חושד שאולי ההתנגדות שלך מתנקזת לכוכבית הראשונה בפסקה שלי על הפליטים מישראל ליהודה. אם כן, שם לב שזהו, בגדול, תרגום של ויקיפדיה באנגלית, שמחוזק במקור נוסף בעברית שצירפתי, כך שיש לכך לכל הפחות 2 מקורות. אשמח שתכתוב באופן ענייני מה אתה חושב שלא מדויק (וכמובן שאשמח שתצרף מקורות לטענות שלך), ואתייחס לכך בשעה שאהיה בה יותר עירני ומפוקס. לילה טוב. Theshumai - שיחה 02:59, 22 ביולי 2018 (IDT)

אין צורך, אחי, פשוט אין צורך - אין צורך להרחבה הזאת של 'רעיונות שהיו כתובים בפרק המקורי' - כיון שהם כתובים כבר בפרק המקורי, כדבריך, וגם אין צורך להציג 'בצורה מסודרת' את 'השורה התחתונה' שהייתה 'מאד לא ברורה', שכן - א. היא הייתה ברורה למדי ב. אתה מציג את השורה התחתונה לשיטתך (של היפר-ביקורתיות) ו-ג. גם אם היא לא הייתה מספיק ברורה היא העמידה את הקורא במרחק שווה בין פרשנות מסורתית ומחקרית.. וזה לעניות דעתי תפקידו של ערך המיועד לציבור הרחב ובייחוד בוויקיפדיה עברית ויהודית, כך כאמור לדעתי ה'מטופשת' והצהרתי עליה ככזו. התנ"כ עצמו אגב שנכתב על ידי מיני וואסלים גולים, מלכים נמלטים ושאר כנופיות אמר פעם "אל תתחכם יותר מדי, למה תשתומם?" (קהלת ז' טז') אז למה תשתומם? פשוט תמחוק! הערך היה קיים גם לפני הוספתך... בברכה 87.71.4.250 13:09, 22 ביולי 2018 (IDT)

תודה על שימוש בשפה מכבדת. כמו שבוודאי תשים לב, עניתי לך בהרחבה בדף השיחה של הערך, שם המקום של השיחה הזו לדעתי. יום טוב. Theshumai - שיחה 15:18, 22 ביולי 2018 (IDT)

המשך שיתוף פעולה על ערכי העשורים[עריכת קוד מקור]

WikiJunkie חשבתי להתחיל פסקה חדשה שיהיה יותר נעים ונוח.
רציתי לדון אתך בסטנדרטיזציה של הפרקים "אסונות" / "התנקשויות" / "כלכלה" ואולי עוד כמה. הנטייה הראשונית שלי (ומה שהתחלתי גם לעשות) הוא לסדר אותם בדומה לפרקי הסכסוכים פנימיים למשל (כרונולוגית):

  • שנה: כותרת עם לינק - תיאור קצר.

מאחר שראיתי שאתה מסדר אותם אחרת, ומאחר שיש פרקים (כמו מגמות אופנה) שהשתכנעתי שיש הצדקה לעשות להם מבנה שונה, האם יש לך תוכניות אחרות עבור הפרקים הנ"ל? אם אין לך דעה לכאן או לכאן, אשמח לעבור בהזדמנות על הפרקים האלו ולהנחיל בהם את הסטנדרטיזציה המדוברת. אם יש לך רעיון אחר, אני מתאר לעצמי שלא אעמוד בדרכך Theshumai - שיחה 00:27, 25 ביולי 2018 (IDT)

דבר נוסף - חשבתי לסדר את רבי המכר בשנות ה-30 כמו שהנהגת בשאר הערכים. יש דרך טובה יותר למצוא את הספר הבכיר יותר של אותה שנה חוץ מלעבור שבוע-שבוע ולבדוק? מסתבר שבערכים של שנות ה-30 אין בערך האנגלי הרבה פירוט, אבל כן יש באתר המוקדש לכך. Theshumai - שיחה 00:46, 25 ביולי 2018 (IDT)
בגדול אני בעד המבנה "שנה: כותרת עם לינק - תיאור קצר". אתה מוזמן לבצע את השינוי הזה איפה שהדבר נחוץ.
לגבי רשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס בקטגוריית סיפורת - הוספתי בעבר את כל מה שלפי דעתי היה רלוונטי להוסיף לערכי הוויקיפדיה העברית (1942 עד היום) ולפי דעתי יהיה זה טעות להוסיף מידע על רבי מכר שהופיעו ברשימה לפני 1942 וזאת משום שרק ב-1942 רשימת רבי המכר החלה לשקף את מה שפופולרי בכל ארצות הברית (לפני זה הרשימה הציגה רק את הספרים הפופולריים ביותר בקרב הניו יורקרים). WikiJunkie - שיחה 07:51, 25 ביולי 2018 (IDT)

שאלה נוספת - למרות שאני עדיין מקווה לקבל בקרוב משוב בנושא ממומחים שונים בוויקיפדיה העברית (ראה דיון כאן וכאן), אודה לך אם תוכל לציין כאן את דעתך לגבי השאלות שהעלאתי שם (איזה מדינות/טריטוריות אמורות לפי דעתך להיכלל ברשימת "מנהיגי עולם בולטים" שבערך העשור השני של המאה ה-21?, האם חסרים ברשימה מדינות בולטות לפי דעתך? האם לדעתך ישנן מדינות מסוימות שעדיף להסיר מהרשימה?). WikiJunkie - שיחה 08:05, 25 ביולי 2018 (IDT)

WikiJunkie אהלן, שוב העבודה 'גנבה' אותי לכמה ימים:
1. שמח עם ההסכמה על המבנה. אני מקווה שאחרי שנות ה-30 אוכל להקדיש קצת יותר זמן לתחביבים ולעשות עריכות אלו ואחרות בכל העשורים של 40 ומעלה.
2. שמח גם על ה'פטור' שאתה מציע לי לרשימת רבי המכר - זה היה נראה כמו סיפור מייגע, ואני אעדיף להציע בשנות ה-30 מודל חלופי לציון ספרים פופולרים. אולי כותרת כמו "דוגמה לספרים מוכרים מעשור זה" ואחריה רשימה של: שם ספר, מאת שם סופר (שנה), שם ספר, מאת שם סופר (שנה). אשמח לדעתך.
3. כל הכבוד על האומץ בהעלאת השאלה על מנהיגי העולם/מדינות בכמה מרחבים שונים - לדעתי עלו שם כמה הבחנות מאוד חשובות. אני יכול להבין 2 מטרות למיזם הזה שלך, ואשמח לחידוד ממך למה אתה חותר בזה:
מטרה ראשונה אפשרית היא - מה שחשבתי בהתחלה (ונראה לי גם שרוב המגיבים הניחו שאתה מדבר על זה) - שהכוונה היא לייצוג של אישים משפיעים בעשור. במקרה זה, אני חושב, כמו בשיחה הקודמת שלנו בנושא, שייצוג למנהיגי אוסטרליה בשנות ה-90 אין ממש מקום וכו'.
מטרה שנייה אפשרית - שאני מקבל את הרושם שאולי לזה התכוונת בעצם - היא לתת תקציר נוח לקורא של המנהיגים של 'המדינות הגדולות' במהלך העשור. ואם זה העניין, זה ממש רעיון חמוד לדעתי, אבל לא מספיק ברור בהקשר של פרקי העשורים, ואז כדאי לחשוב איך לחדד את המטרה עוד יותר (כמו שהתחלת לעשות עם שינוי הכותרת).
אם המטרה השנייה היא זו שעומדת בחזונך, יכול להיות שיהיה מועיל לחלק את הפרק לתת-פרקים ע"פ החלוקה שהצעת: תת-פרק של "מנהיגים בישראל", ואחריו "מנהיגי הG5" וכן הלאה. כך יהיה ברור יותר לקורא מה הוא קורא, ואני מניח שגם התגובות שתקבל בדיונים יהיו שונות כשהקו של הפרק יהיה ברור יותר. Theshumai - שיחה 13:30, 28 ביולי 2018 (IDT)
לגבי חלק מנהיגי העולם - זה לא פשוט בכלל למצוא פתרון מוסכם אידיאלי לחלקים הללו. אף על פי כן, בגדול אני מסכים על כך שהבעיה העיקרית של החלק הזה נכון לעתה היא שהוא מסתמך בעיקר על שיקול דעתי ועל כלים שונים שאני משתמש בהם למציאת פופולריות של ערכים (וזו כמובן לא המטרה הסופית שלי עם החלק הזה... אבל צריך להתחיל מאיפשהו ), ולכן אם יש כאן לקח חשוב ללמוד ממנו (ואת הלקח הזה אני ממליץ לך במיוחד ליישם בחלק של הספרים שאתה להוסיף בערכי העשורים שלפני שנות ה-40) - זה שכל המידע שאנו מוסיפים בערכים מסוג אלו חייב בסופו של דבר להתבסס על מקורות היסטוריים מוצלחים שנכתבו על ידי היסטוריונים בולטים, או לכל הפחות, במקרה של "תרבות פופולרית" להסתמך על מקורות מוצלחים כמו רשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס או בילבורד הוט 100 בהם נמדדת פופולריות של פריטים לאורך כל העשור (והפריטים שמוצגים לא מסתמכים על ידע אישי בלבד). זו הסיבה שתהליך הוספת המקורות בכל ערכי העשורים חשוב במיוחד (תוכל לראות שהתחלתי להוסיף מקורות מוצלחים בערך של שנות ה-90). WikiJunkie - שיחה 13:52, 28 ביולי 2018 (IDT)
אנסה בימים הבאים למצוא מקורות מוצלחים עליהם ייסתמך חלק מנהיגי העולם (אשמח אם תוכל לעזור לי בכך). המטרה לפי דעתי תהיה בסופו של דבר לרשום משהו בסגנון "לפי מקור X, Y, Z המנהיגים הבולטים של העשור היו 1, 2, 3.." כאשר נוכל להוסיף פירוט בעצמנו מדוע כל אחד מהם היה בולט בעשור. WikiJunkie - שיחה 13:54, 28 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie לא כל כך הבנתי למה הפנית אותי בערך של שנות ה-90 - הערות השוליים? אגב, בעודי משוטט בערך, שמתי לב, שלמשל, החלק של הסרטים ישראלים בולטים שיצאו במהלך העשור דומה ברוחו למה שחשבתי לעשות עם הסרטים, כלומר, רשימה שנכונה לקלוט לתוכה כל סרט/ספר שיש לו ערך ויקיפדיה.
לגבי האישים הבולטים, אני עדיין מנסה להבין בדיוק מהי המטרה שלך - האפשרות הראשונה או השניים שהצעתי, או בכלל אפשרות אחרת? האם הכוונה היא לנסות לתפוס את מנהיגי העולם הבולטים (ואז צריך להחליט על פי מי ומה) או פשוט להציג במבט מהיר את המנהיגים של המדינות הבולטות? (כאמור, אני חושב שחוסר הבהירות הזו הייתה נוכחת גם בדיונים שפתחת ברחבי ויקיפדיה, ואולי אחרי שהכיוון של הפרק יחודד יותר, יהיה ניתן להפיק תועלת מדיון נוסף וממוקד יותר) Theshumai - שיחה 14:40, 28 ביולי 2018 (IDT)
לגבי ההפניה לערך של שנות ה-90 - כן התכוונתי להערות השוליים - כך בסופו של דבר צריכים להראות כל ערכים העשורים - עבור כל טענה צריך להיות מקור מוצלח שמאמת את הטענה על מנת שהערכים הללו לא ייחשבו ל"מחקר מקורי".
לגבי האישים הבולטים - לעיתים רבות, כמו במקרה הזה, אני פותח דיונים על מנת לדעת מה הקונצנזוס בקהילה ועל מנת להבין טוב יותר מה הדרך הטובה ביותר להתקדם בכוחות משותפים - והפעם לפי הבנתי הפתרון האידיאלי איננו אף אחד מהפתרונות שהזכרת לעיל (משום שאנו חייבים להימנע מ"מחקר מקורי") ולכן לפי דעתי אין מנוס מלמצוא מקורות מוצלחים שיאפשרו להוסיף טקסט בסגנון "לפי מקור X, Y, Z המנהיגים הבולטים של העשור היו 1, 2, 3.." כאשר נוכל להוסיף פירוט בעצמנו מדוע כל אחד מהם היה בולט בעשור. WikiJunkie - שיחה 15:26, 28 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie לגבי המחקר המקורי - מין הסתם אני מסכים אתך שהכל צריך להתבסס על מקורות. העניין הוא שהיה לי הרושם, מאיך שהפרקים של העשורים היו בנויים, שהם מעין פרקי ארכיון שמאגדים בתוכם מידע שכבר אומת בערכים עצמם. בפרקי של התמורות הפוליטיות היה נראה לי מאוד מוצלח שהלינק הראשון המודגש מספק את המידע המורחב והמקומות, כך שאם רציתי להוסיף עוד מידע ומקורות, עשיתי זאת בערך אליו אני מפנה (כמו שעשיתי בהארימנדיר סאהיב, פירסינג ועוד). אני מניח שבפרקים שבנויים אחרת, כמו מגמות אופנה, או הפתיח - פרק מקורות יכול להיות מאוד נחוץ.
לגבי האישים, אני חשבתי שאפשר לנקוט באחת מ-3 גישות.
הראשונה היא שהפרק יהיה ספציפי מאוד - "מנהיגי מדינות בולטות" ובתוכו חלוקה לתתי-פרקים של ישראל והמדינות הגובלות ; מדינות ה-G20.
השנייה היא שהפרק - בדומה לאיך שפרק האישים היה בהתחלה לזכרוני - יכיל רק את האישים שמוזכרים ישירות בערך עצמו. במצב זה, תוספת/הורדה מהערך תגרור שינויים ברשימה הזו.
השלישית היא לחפש מקור ספציפי שמאגד מנהיגים בולטים. אני לא בטוח כמה נוכל למצוא מקור כזה שהולך אחורה יותר מעשורים בודדים, כך שאם נרצה להגיע לשנות ה-20 או למאה ה-19, אני מניח שהמקור הזה לא יהיה רלוונטי ונצטרך לחשוב על גישה חלופית. מצד שני, גם האופציה הראשונה יכולה ללכת אחורה רק עד שנות ה-90. לפני כן אין G20, וצריך לחשוב על חלוקה אחרת. Theshumai - שיחה 00:32, 29 ביולי 2018 (IDT)
הגישה השלישית היא היחידה שרלוונטית מהסיבות שמיניתי לעיל. אני משוכנע שעם מעט מאמץ נצליח למצוא מקורות מהימינים שעוסקים במנהיגי העולם הבולטים ביותר בכל עשור. סביר להניח כמובן שמקורות מסוג זה יהיו כתובים באנגלית. דווקא כאשר נמצא מקור מסוג זה, סביר יותר להניח שהוא יעסוק בעשורי המאה ה-20 ולפני כן, ופחות בעשורים האחרונים. WikiJunkie - שיחה 12:13, 29 ביולי 2018 (IDT)
לגבי מקורות - בגדול כל ערכי הוויקיפדיה העברית אמורים להכיל מקור לכל טענה. אף על פי כן, משום שמדובר בעבודה עצומה להוסיף מקורות להכל, נכון לעת לא תמצא מקור מוצלח לכל פסקה בכל ערך (אך זהו האידיאל שאליו אנו מנסים לחתור... ותוכל לראות שבוויקיפדיה האנגלית, הצליחו להוסיף הרבה יותר מקורות כי יש שם יותר כותבים פעילים וכנראה גם כי קיימים יותר מקורות באנגלית). בכל מקרה, תמיד טוב לחתור להוסיף מקורות כמה שיותר מהר, בעיקר על מנת למנוע ויכוחים מיותרים על מה צריך להיכנס ומה לא (לדוגמה יכול לבוא עורך בכל רגע ולמחוק לחלוטין את תוכן החלק "מגמות אופנה" בטענה שמדובר במחקר מקורי לא מבוסס, אך אם נוסיף מקורות מוצלחים, אין בעצם הצדקה למחיקות מסוג זה - או לכל הפחות אותו עורך יצטרך לפתוח על כך דיון קודם לכן ולנסות להשיג קונצנזוס בדיון שצריך למחוק תוכן מסוים שהתווסף עם מקורות מוצלחים.) WikiJunkie - שיחה 12:23, 29 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie ברוב הפרקים נראה היה לי יותר נכון שהמקור יהיה הערך-ויקיפדיה הראשי של הפסקה. באלו שזה לא קורה, כמו מגמות אופנה, גם עד כה נהגתי להכניס את המקורות לערכים הרלוונטיים (כמו בפירסינג, כאמור, או כאן: מינימליזם#אופנה_מינימליסטית), אבל שם אני מניח שאתה צודק. השבוע הרחבתי עם מקורות חצי מההיסטוריה של הונדורס כדי שאוכל להוסיף שורה אחת לערך של שנות ה-30, ובאיזשהו מקום זה הרגיש לי נכון יותר למיזם - ליצור באופן רוחבי אנציקלופדיה חזקה יותר מבחינת הערכים של המאה-20, ואז להפנות אליהם מערכי ארכיון שונים כמו העשורים או השנים עצמן (שאגב, בערכים של השנים למשל אין מקורות. יותר מזה, מצאתי שם לאורך פועלי במיזם איזו טעות או שתיים ועד כמה שידוע לי גם לא הייתה לי יכולת טכנית לתקן את זה).
בכל אופן מעכשיו בפרקים שלא בנויים עם לינק ראשי לפסקה שבו נמצאים המקורות - אני אוסיף מקורות בעצתך (כמו מגמות האופנה). Theshumai - שיחה 14:03, 30 ביולי 2018 (IDT)
אפילו שנעזרים במה שכבר נכתב כאן בוויקיפדיה העברית או בערכי הוויקיפדיה האנגלית, המקור הבלעדי לטקסטים שאנו יוצרים לא יכול להיות ויקיפדיה בלבד (ויקיפדיה היא מקור שלישוני) - חייבים לכל הפחות לאמת במקור מהימן ראשוני או משני שהטקסט אכן נכון. השימוש במקורות מוצלחים חשוב פי אלף בעת כתיבת ערכי העשורים מאשר לדוגמה כתיבת ערך על נושא בתחום התרבות הפופולרית (למרות שבשני המקרים, באופן אידיאלי, יש להוסיף מקורות מרובים ומוצלחים). WikiJunkie - שיחה 20:33, 30 ביולי 2018 (IDT)
WikiJunkie אני מניח שבשלב הראשון, להבא, אני אוסיף את המקורות שאני גם ככה מוסיף בערכים אליהם כותרת-הפסקה מפנה - גם בערך העשור עצמו. למרות שאני מניח שזה ייראה מוזר שבערך שלם גדוש במידע נראה שיש מקור רק לחלק קטן מהמידע, כאשר בפועל היום יכול הקורא התמים להניח שבשביל מידע נוסף ומקורות הוא אמור להיכנס ללינקים של כותרות הפסקה (כמו שחשבתי אני בהתחלה, מכיוון שהערכים האלו הם בעלי מאפיינים ייחודיים, כמו הניסוח בהווה ולא בעבר).
אגב, מבחינה פרקטית, אם ניקח לדוגמה את הערכים המושקעים של ההיסטוריה של ברזיל, שנשענים, על פי הערכים, על מגוון מקורות - להתחיל לבצע תחקיר עומק ולאמת את כל ההתייחסויות שלנו שנוגעות לברזיל, אחרי שכבר עשו זאת, דנו על הערכים, ניטרו אותם ואפילו קיבלו ציון כחלק ממיזם שדרוג היסטוריה של מדינות - נראה לי כמו עבודה לא-יעילה לאמת מחדש את כל המידע הזה שכבר אומת, בעבור כל תקופה שונה, במקום להסתמך עליו - במקרים כאלו. Theshumai - שיחה 00:51, 4 באוגוסט 2018 (IDT)
WikiJunkie אגב, כמובן שאני לא מתנגד להוספת מקורות לערכי העשורים (או להישענות רציפה על מקורות וסימוכין - נהפוך הוא), וגם התחלתי עם זה. נראה שהייתי צריך להתרגל לרעיון, כי עד עכשיו הכנסתי תמיד את המקורות לערכים הפנימיים אותם הרחבתי, ועכשיו אכניס גם להם וגם לערכי העשורים. Theshumai - שיחה 01:10, 6 באוגוסט 2018 (IDT)
מצוין. אני עצמי מתכנן להתמקד בהוספת מקורות איכותיים לקראת סוף העבודה על ערכי העשורים של המאה ה-20 וערכי העשורים של המאה ה-21. אם תרצה נוכל לתכנן את המשך העבודה כך שנסיים ליצור את הערכים נתמקד ביחד בתהליך הוספת המקורות. WikiJunkie - שיחה
WikiJunkie בכיף. באופן אישי אחרי שנות ה-30, חשבתי לדייק את הסטנדרטיזציה בינינו על חלק מהפרקים. אבל זה יכול לחכות כי גם ככה אין לי זמן (הכיף בעבודה שלי על שנות ה-30 שזה משהו שאני יכול לעשות גם אם יש לי רק 15 דקות פנויות עכשיו). Theshumai - שיחה 13:22, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

דרך אגב, אני ממליץ לך במיוחד להעיף מבט על הספר "Wikipedia: The Missing Manual" אשר לפי דעתי עוזר היטב להבין חלק גדול מהפרנציפים שכדאי להפנים בעת יצירת תוכן בוויקיפדיה (ניסיתי בזמנו להתחיל לתרגם אותו אלינו אבל התייאשתי באמצע הדרך). אני מתכנן בעתיד לוודא שהוא יתורגם אלינו במלואו לטובת משתמשים חדשים שמעוניינים ללמוד כיצד לערוך בוויקיפדיה. WikiJunkie - שיחה 21:01, 30 ביולי 2018 (IDT)

WikiJunkie כל הכבוד על פועלך. אתחיל בקרוב לקרוא בהדרגה את מה שכן תרגמתם. Theshumai - שיחה 00:56, 4 באוגוסט 2018 (IDT)
תודה. בלי קשר, ממליץ לך גם להעיף מבט על מיזם נוסף בקרן ויקימדיה שאני לקחתי חלק מרכזי בפיתוחו - הויקימסע העברי (אשמח כמובן אם תבחר בעתיד לכתוב ו/או להרחיב את המדריכים שעוסקים ביעדים האהובים עליך / ביעדים בהם אתה מעוניין לבקר). WikiJunkie - שיחה 15:13, 6 באוגוסט 2018 (IDT)
WikiJunkie כל הכבוד פעם נוספת - באמת. אומר שבכנות שעוד לפני שערכתי בוויקיפדיה חשבתי לערוך בויקי מסע, אבל בסופו של דבר כיום עם שימוש בוויקיפדיה עצמה ובטריפ אדווייזר, הצורך הזה בסופו של דבר עבר לי. כרגע אני חולם אולי יום אחד לפתוח גרסת ויקי של אנציקלופדיה לילדים. Theshumai - שיחה 13:28, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

תרגמתי את חלק הכלכלה לערך העשור הראשון של המאה ה-21. אודה לך אם תוכל לעבור על חלק זה ולוודא שהניסוחים מוצלחים ו/או להוסיף מידע חשוב שחסר. WikiJunkie - שיחה 12:35, 8 באוגוסט 2018 (IDT)

WikiJunkie עברתי על זה. נראה לי סבבה. דבר אחד שקצת לא יושב לי זה עניין הניסוח של הווה/עבר - בעקרון ע"פ הסטנדרט של ויקיפדיה העברית בערכי העשורים ושנים הניסוח אמור להיות הווה. השאלה היא אם זה מתייחס רק לפסקאות המאורעות הספציפיים, או גם לניתוחים הרחבים יותר כמו פרקי הפתיחה ופרק הכלכלה המדובר. אם גם באלו אמור להיות ניסוח הווה, עלינו לעבור על שאר העשורים ולסטנדרט את זה (מהמילה סטנדרטיזציה). דבר קטן נוסף. במשפט: "המשא ומתן להפחתת תעריפים לא התקדם במידה רבה", לא הבנתי על אילו תעריפים מדובר. Theshumai - שיחה 13:22, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
תודה! לגבי קביעת סטנדרטים לכל ערכי העשורים לגבי זמן הווה/עבר - מוטב להתייעץ על כך במזנון ולראות מה הקונצנזוס שם לגבי זה אם לדעתך הדבר חשוב (לפני שמשנים הכל לפי מה שנדמה לי/לך כסטנדרט). לגבי המשפט "המשא ומתן להפחתת תעריפים לא התקדם במידה רבה, שכן המדינות החברות בארגון הסחר העולמי לא הצליחו להגיע להסכמים על הרחבת היקף הסחר החופשי" - זהו תרגום של המשפט "However, global negotiations to reduce tariffs did not make much progress, as member countries of the World Trade Organization did not succeed in finding agreements to stretch the extent of free trade" מהערך המקביל בוויקיפדיה האנגלית (האם לדעתך יש לתרגם את המשפט באופן שונה או להסירו?). WikiJunkie - שיחה 16:35, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
הי ידידי ושותפי למיזם כמה דברים לי אליך:
1. לגבי הסטנדרטיזציה של הזמן הווה. בעקרון על פי המדריכים של ויקיפדיה אמורים להכניס מידע לערכי השנים בזמן הווה. הנחתי על סמך זה, ובהתחשב בזה שהרבה מהניסוחים של העשורים היו כך גם - שזהו הסטנדרט המתאים גם לעשורים, לפחות בbullets שמתארים אירועים ספציפיים - ועל פי כך התנסחתי בעשורים עליהם עבדתי עד כה (30-90). אני תהיתי לגבי הפסקאות הארוכות יותר, כמו פסקת הפתיחה ומגמות האופנה - האם גם עליהן להיות בניסוח הווה (לגביהן לא הייתי בטוח ולכן לא שיניתי עד כה באופן רחב כמו שעשיתי בbullets). אשמח לדעת האם לדעתך כדאי לפתוח דיון במזנון על נושא מעט-איזוטרי כמו ניסוח הווה/עבר של הפסקאות הארוכות. אם כן, אפתח.
2. לגבי המשפט המדובר מפרק הכלכלה. פשוט לא ברור בדיוק לאילו תעריפים הכוונה. אם יש לך יכולת להבהיר את זה, מה טוב. אם לא, אולי כדאי להוריד אותו. אני מניח שזה קשור למשפט While global trade rose in the decade (partially driven by China's entry into the WTO in 2001), there was little progress in the multilateral trading system - שאת חלקו השני לא תרגמת. אני מניח שמדובר בתעריפים כלשהם של הסחר הגלובלי, אבל לא לגמרי ברור לי.
3. פעם נוספת אני שמח על ה'ליהוק' שאני עובד על שנות ה-30 בתקופה העמוסה הזו שלי. כרגע כמו שאולי שמת לב, אני עובר על דפים שמקשרים לערכי השנים של שנות 1930, ולרוב נתקל במאורעות ששיאם לווא-דווקא בעשור זה, ולכן מוסיף הרבה פרטים גם לעשורים הסמוכים. אז בהקשר הזה כל הכבוד לך על כך שהוספת עוד עשורים אחורה! גיליתי את זה עכשיו ושמחתי מאוד - נראה תהליך נהדר. וגם - בטעות הוספתי מידע לאחד העשורים ורק לאחר ששמרתי את השינוי שמתי לב ששמת עליו תבנית 'בעבודה'. במידה וזה הפריע לך, אשמח שתעדכן אותי.
4. והחשוב לי מכולם לעת עתה: אני נתקל בהרבה ספרים וסרטים שיוצאים בשנות ה-30 (ההוביט, קינג קונג ועוד), ואני רוצה להכניס אותם לערך, אבל זכורה לי התנגדות כלשהי שלך בנושא. אז האם יש לך התנגדות כלשהי ש - בדומה למשל, לסדרות הטלוויזיה בעשורים העשורים, שם הרף שלנו להכניס סדרה לעשור הוא מעשית רף החשיבות לערך בוויקיפדיה - אכניס לדף של שנות ה-30 את כל הספרים/סרטים שיש להם ערך בוויקיפדיה, גם מתוך ההנחה שספר שאחרי 8 עשורים מוזכר בוויקיפדיה הוא כנראה חשוב מספיק? Theshumai - שיחה 00:08, 15 באוגוסט 2018 (IDT)
קודם כל רציתי לומר שתרגמתי את החלק "תנועות חברתיות ופוליטיות" לערך שנות ה-60 של המאה ה-20. אודה לך אם תוכל לעבור על חלק זה ולוודא שהניסוחים מוצלחים ו/או להוסיף מידע חשוב שחסר.
לגבי יתר הנקודות שהעלאת:
1. שוב, אני ממליץ במיוחד להעלות את נושא הסטנדרטיזציה של הזמן הווה בערכי העשורים במזנון. בדרך כלל כאשר עורך מתכוון לבצע שינויים גורפים מסוג זה בערכים מרובים מומלץ לבדוק מראש מה הקונצנזוס בקהילה באמצעות דיון קצר במזנון. אם אין שם התנגדות ניכרת/עקרונית לכך, יהיה לך את תמיכת הקהילה בביצוע השינוי הגורף.
2. בהתאם למשוב איתך לגבי המשפט הבעייתי החלטתי להסירו.
3. אל תדאג לגבי תבנית הבעבודה ההיא (מדובר בתבנית ששכחתי להסירה אך הוסרה בינתיים).
4. בגדול, בסופו של דבר כל האזיכורים לפרטים מהתרבות הפופולריות יצטרכו להתבסס על קריטיון כולשהו להוספה שלהם (בסגנון של רשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס ושל רשימת אנשי השנה של טיים מגזין), אבל לעת עתה אני ממליץ לך פשוט לפעול לפי שיקול דעתך ולהוסיף את מה שלדעתך ראוי שיופיע, ובעתיד נחשוב ביחד כיצד ניתן לשפר את החלקים הללו כך שהקריטריון יהיה ברור (בכל מקרה אני ממליץ להימנע מלהוסיף כל פריט שעבורו קיים ערך בוויקיפדיה). שים לב שלא שילבנו את כל הסדרות והסרטים שיצאו אלא רק את אלו שהכי פופולריים (לפי בדיקות שונות). WikiJunkie - שיחה 13:32, 18 באוגוסט 2018 (IDT)
WikiJunkie הי, לגבי הפרק של שנות ה-60, אעבור בהזדמנות. בערך עוד שבוע של עומס גדול ומפלס העומס ירד אצלי קצת סוף סוף.
1. אני מניח שראוי לעשות דיון על הרבה דברים קטנים בנושא הסטנדרטיזציה של העשורים (סדר פרקים, סגנון הצגת המידע באופן אחיד בעשורים שונים, סף חשיבות לספרים או סרטים, ועוד). אני מניח שכדאי שבאיזשהו שלב אעלה/נעלה את הכל לדיון נרחב, אבל אצטרך קצת עזרה מצדך בזה, כי לא ממש פתחתי דיונים בסגנון הזה עד כה, ואני לא יודע בדיוק מה הנורמות, ויש לי הרבה תהיות כיצד 'לתקוף' נושא כה סבוך.
4. לא ידעתי שיש הבחנה מסוימת בין סדרות וסרטים. סקרן מה היה הקריטריון לסדרות ישראליות למשל. בינתיים מצאתי במקרה (בניסיון שגרתי לאמת פרטים קטנים לפני שאני מכניס לפרקים) רשימה של IMDb לגבי הסרטים המכניסים ביותר בכל שנה, שהולכת אחורה לפחות עד שנות ה-30 (https://www.imdb.com/list/ls058253921/), כך שזה יוכל להועיל בהקשר הזה. Theshumai - שיחה 21:39, 23 באוגוסט 2018 (IDT)
WikiJunkie סוף סוף התפנה לי קצת זמן, אז עברתי על הפרק שלך בשנות ה-60 - איזה פרק חשוב. עושה חשק לעשות פרק כזה בכל עשור (ראיתי שעשית בחלק). Theshumai - שיחה 22:18, 9 בספטמבר 2018 (IDT)
תודה WikiJunkie - שיחה 01:44, 10 בספטמבר 2018 (IDT)

דרך אגב, אני רואה שבחלק מהעשורים במאה ה-19 הוספת פרק של "טבע ואיכות סביבה" - רעיון מעולה! נתקלתי כבר כמה פעמים בבעלי חיים שהוכחדו בשנים מסוימות ולא הייתי בטוח מה לעשות עם המידע הזה. להבא אפתח פרק בנושא. נושא חשוב. Theshumai - שיחה 00:24, 18 באוגוסט 2018 (IDT)

בעד WikiJunkie - שיחה 13:32, 18 באוגוסט 2018 (IDT)

WikiJunkie התייעצות קלה לי אליך. עד כה כשהרחבתי את פרקי המדע והטכנולוגיה בעשורים השונים, עשיתי לעצמי הנוהג שכאשר הם נהיים עמוסים מדי, אני בודק אם יש נושא מסוים שיש בו 5 פריטים ומעלה (טכנולוגיה צבאית / הישגים מדעיים בתחום הרפואה וכדומה), ומוציא אותם לתת-פרק משל עצמם. לדעתי מבחינת עריכה זה הרבה פחות עמוס, יותר קריא, וגם שם זרקור מסוים על תופעה שחלו בה תמורות רבות. בשנות ה-30 שאני עובד עליהם עכשיו גם החלטתי לעשות ניסוי עריכה ולהוסיף משפט פתיח לכל פסקה שכזו. העניין הוא שאני פוחד לעבור גבול מסוים, שבו אני כביכול 'מחליט' מה היו ההישגים החשובים של כל עשור, אלא אני בעיקר רוצה להפריד את ההישגים הרבים בתחום מסוים, משיקולי עריכה והפיכת הערך לקריא גם בקריאה מהירה. אחרי השיחה שלנו בצ'אט אני מניח שתרד לסוף דעתי (אם לא, אבהיר את כוונתי). אשמח לדעתך בנושא. Theshumai - שיחה 13:41, 23 בספטמבר 2018 (IDT)

בעד בסופו של דבר כעורכים אנו נאלצים לקחת החלטות רבות ששמות זרקור על דברים מסוימים על פני אחרים... וזה בסדר... שכן תמיד יכולים לבוא עורכים אחרים עם מידע חשוב נוסף שיש להוסיף באותם הנושאים, והם יוכלו "לאזן" את התוכן ואת הזווית שאנו בחרנו להתמקד בה ב-2018. WikiJunkie - שיחה 20:32, 23 בספטמבר 2018 (IDT)

הערת שוליים שנשמטה בערך יהדות בבל[עריכת קוד מקור]

שלום לך. בתוך העריכות שעשית לאחרונה החלפת מראה מקום, ללא סיבה נראית לעין. בעריכה זו מראה המקום בהערת השוליים שבסוף "בתי כנסת עתיקים" השתנה. נראה שהעתקת לשם הערת שוליים קודמת. זו טעות הקלדה או שבדקת את המקורות? Liad Malone - שיחה 12:32, 5 בספטמבר 2018 (IDT)

מרשים אותי שמבחינים בדברים האלו בניטור. מה שקרה זה כך: רציתי לערוך בארגז החול שלי את התוספת, ולהוסיף לתוכה את החלק עם בתי הכנסת העתיקים. כדי שהערת השוליים המדוברת תעבוד גם בארגז החול שלי (היא לא עבדה עם הקיצור שהיא הופיעה בו מלכתחילה), מחקתי אותה והוספתי אותה מחדש. כך שלא בדקתי את הערת השוליים הזו, אבל גם לא שיניתי את החלק הזה ואת ההערה (חוץ משינויי ניסוח קלים כדי להתאים את המשפט להקשר הכללי). מה שבשורה התחתונה רציתי לעשות זה להוסיף לפני ואחרי המשפט שכבר היה את הטקסט החדש עם המקורות. Theshumai - שיחה 12:40, 5 בספטמבר 2018 (IDT)
אז אתה מתקן? Liad Malone - שיחה 12:54, 5 בספטמבר 2018 (IDT)
רק עכשיו הבנתי מה הייתה הטעות שלי. כל הכבוד על תשומת הלב! Theshumai - שיחה 13:24, 5 בספטמבר 2018 (IDT)

לא הבנתי מה אתה רוצה[עריכת קוד מקור]

? Anonymous IL - שיחה 18:17, 14 בספטמבר 2018 (IDT)

הצדק אתך, שלחתי לך את ההודעה ביום מאוד מעייף, ובאמת ההודעה שלי לא ממש הסבירה את עצמה ; מודה לך על שהגבת אלי. נתחיל בזה שכתבתי לך את ההודעה מתוך אכפתיות, כי תחושת הבטן שלי אמרה לי שאתה עורך בויקיפדיה רק לגבי דברים שבאמת חשובים לך, ואני מעריך את זה. העניין הוא שראיתי עריכה אחת שלך, שנגעה בנושא קצת שנוי במחלוקת, ומסקרנות בעקבות שם המשתמש שבחרת הצצתי לראות אילו עוד עריכות עשית וראיתי שהעריכות שעשית עד אז נגעו בנושאים שהם בסך הכל נתונים למחלוקת כלשהי. כשנוגעים בנושאים הללו בויקיפדיה, ובמיוחד כשבאים מתוך אכפתיות, כדאי למצוא מקור איכותי ולצרף אותו לטקסט שאתה מוסיף (וכמובן להתבסס על המקור), או, אם מדובר בטקסט שאתה מסיר, לציין את המקור בדף השיחה. זה ימנע מקרים כמו ביטול השינויים שלך, כפי שקרה ב-2 מהעריכות שביצעת. בהצלחה בהמשך הדרך. Theshumai - שיחה 19:12, 14 בספטמבר 2018 (IDT)

הבנתי,תודה Anonymous IL - שיחה 21:48, 2 באוקטובר 2018 (IDT)

שלום Theshumai. אם תרצה נוכל לערוך שיחה ידידותית ולא פורמלית על האופן בו נמשיך לפתח את ערכי העשורים בחדר הצ'אט של קהילת הויקימסע העברי. במידה שאתה מעוניין, מתי בדיוק תעדיף לקחת חלק בצ'אט? WikiJunkie - שיחה 12:36, 18 בספטמבר 2018 (IDT)

היי, נשמעת כמו הצעה מועילה. עם כל החגים, הזמן היחיד שאני יודע בוודאות שאוכל לדבר בו, הוא או שישי אחרי ההרדמה של הילד (22:30 בלילה בערך), או שבת בשלב כלשהו בצהריים. לאחר מכן אדע רק בימים הקרובים בגלל שינויים בתוכניות החג. אם אחד מהמועדים האלו מתאים לך תכתוב לי ונבין איך נתקדם. Theshumai - שיחה 23:07, 19 בספטמבר 2018 (IDT)
אוקיי. בוא ננסה שישי ב-22:30. WikiJunkie - שיחה 13:32, 20 בספטמבר 2018 (IDT)
WikiJunkie סבבה, כדאי להיות בקשר פה לפני, כי זה תלוי בהרדמה של הילד ולמרות שרוב גדול של הסיכויים שאעמוד בזמן, יש סיכוי קטן שאאחר. Theshumai - שיחה 18:21, 20 בספטמבר 2018 (IDT)
WikiJunkie אני אמור להתפנות בקרוב. לא יודע אם אספיק ל22:30, אבל אם אאחר זה כנראה יהיה דקות בודדות. Theshumai - שיחה 22:25, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
אוקיי. אני שם. אם לא תצליח להתחבר, תציין זאת פה. WikiJunkie - שיחה 22:30, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
WikiJunkie על פניו נרשמתי ואני בפנים... אבל יש רשימת אנשים מחוברים בצד ואני לא רואה את הכינוי שלך. אני תוהה אם פספסתי פנייה בתהליך ההרשמה. Theshumai - שיחה 22:33, 21 בספטמבר 2018 (IDT)
עדכון: נראה לי שעכשיו הגעתי למקום הנכון. שלחתי לך שם הודעה. Theshumai - שיחה 22:37, 21 בספטמבר 2018 (IDT)

שלום Theshumai. פתחתי את מיזם ערכי העשורים על מנת שנעבוד באופן יעיל יותר ובתקווה שמשתמשים נוספים יצטרפו למאמץ.

אתה מוזמן להצטרף למיזם.

WikiJunkie - שיחה 22:51, 1 באוקטובר 2018 (IDT)

מגניב, נרשמתי, כל הכבוד. Theshumai - שיחה 00:37, 2 באוקטובר 2018 (IDT)

הדיון במחיקת ערכים כדי למנוע מידע לא מבוקר[עריכת קוד מקור]

שלום! בהמשך לדיון שנפתח בדף השיחה של ישראל באירווויזיון הילדים 2016, אני רק רוצה להעיר שלדעתי, מבלי לחלוק על הצורך בבקרת איכות ואמינות בתכני ויקיפדיה, א. אתה מחד מדגיש את הצורך בקהילה ויקיפדית רחבה יותר אבל מחקנות יתר מרחיקה אנשים רבים וטובים מקהילת העורכים. ב. בשביל אותם ערכים שלא נבדקו מספיק יש תיבה שאפשר להוסיף בראש הערך המתריעה כי יתכנו טעויות בערך ומצד שני יש את הערכים המומלצים. תמיד יהיו ערכים טובים יותר וטובים פחות. אם המטרה היא לכתוב אנציקלופדיה לכל בני האדם, עדיף שהיא תכלול גם ערכים פחות טובים מאשר שיצונזר ממנה מידע. האדם החושב - שיחה 03:04, 5 באוקטובר 2018 (IDT)

IsraelyHomoSapiens שלום
קודם כל אציין למה כתבתי את התגובה שלי בדיון שם. היו לכך 2 סיבות: 1. לפעמים אני לא אוהב לעמוד מנגד ולראות התנהגות שלדעתי צריכה להיות לא מקובלת, ולא להוקיע אותה (לכנות עורך, ברמיזה לא עדינה במיוחד, במילים כמו 'רוע' ו'טרור' - לדעתי עובר את גבול הטעם הטוב). 2. דווקא מתוך אמפתיה לעורך שכתב זאת: אם בזווית הראייה שלו אין שום סיבה אחרת לרצות למחוק ערכים מויקיפדיה חוץ מ'רוע' ו'טרור' - חבל לי בשבילו, כי אם זה נכון זה אומר שהוא אולי מרגיש מתוסכל ומיואש מחוסר היגיון של אנשים. לכן רציתי להכניס קצת היגיון, שיבין שמחקנים הם לא שליחיי כוחות האופל, אלא יש סיבות לזה, וכך השיח עשוי להיות פחות מלא-תסכול, אלא יותר ענייני.
ולגבי מה שכתבת לי כאן. א. אני חושב שאתה נוגע באחד הקונפליקטים הקהילתיים החשובים, לדעתי, בויקיפדיה. למעשה, אני מתכוון בימים הקרובים להעלות לדיון כמה רעיונות שהיו לי במטרה לצמצם את הקונפליקט הזה. ב. חייב לציין שבהכרח "יצונזר מידע" מויקיפדיה - שקרים, מידע לא נטרלי, או ערכים איזורים שגם מכלילנים מוצהרים יסכימו שהם מוגזמים (ערך על הכלבה של השכן שלי וכו'). השאלה היא תמיד איפה לשים את הגבול. ובעקבות איך שויקיפדיה בנויה, בהכרח ייכתבו ערכים פחות טובים, והשאלה הגדולה היא מה קורה איתם אחרי שהם נכתבים. לדעתי ערך בויקיפדיה שכתוב נורא ואיום (נניח, פרסומי מאוד ומאוד לא נטרלי) מזיק למיזם כי קורא תמים לא תמיד יודע לשים לב להערות בראש הערך, וזה עלול להזיק לתדמית של המיזם (שלא לדבר על כך שבדוגמה הזאת הפלטפורמה הנהדרת שאנחנו מטפחים תפיץ שקרים שייטיבו עם גורמי אינטרס צר), וויקיפדיה הוא מיזם שתלוי במסה קריטית של אמינות ציבורית. אם יהיו בויקיפדיה כמות גדולה מדי של ערכים 'מביכים', רוב הקוראים יפסיקו לסמוך על ויקיפדיה, ועורכים יפסיקו להרגיש צורך לתרום למיזם שכזה.
נ.ב
סתם שתדע, אני אישית לא מגדיר את עצמי כמחקן. גם לא כמכלילן. אני רואה היגיון בטיעונים של שני הצדדים, וסקרן לגבי פתרונות שיחלישו את החסרונות של כל גישה ויגבירו את היתרונות של כל גישה. Theshumai - שיחה 03:30, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
אני מסכים עם הדברים שכתבת ואני חייב לומר שגם לי הפריעה מאד התגובה המוגזמת ההיא, והסיבה היחידה שלא כתבתי זאת שם היא בגלל שבדרך כלל זה פותח תיבות פנדורה של ויכוחים אנסופיים ולא ענייניים. לגבי החשש ממקרים קיצוניים של פרטים שאכן אין מקומם בויקיפדיה ולא משנה הסיבה אתה צודק לגמרי, אך כאמור מדובר במקרים קיצוניים ובדיוק בשבילם עדיין צריך גם לשיטת המכלילנים את כללי המחיקה. אני חושב שיש משתמשים מסוימים שלוקחים את זה למקום שמוחק גם ערכים לא מזיקים. לסיום אסכים אתך שאכן מדובר בנושא מורכב הראוי לדיון נרחב יותר ויעניין אותי לקרוא הן את מה שאתה מתכנן לכתוב על כך והן דיונים אחרים בנושא. לילה טוב --האדם החושב - שיחה 03:46, 5 באוקטובר 2018 (IDT)
נראה לי שסיכמת היטב את השיחה Theshumai - שיחה 10:40, 5 באוקטובר 2018 (IDT)

שנות ה-20 של המאה ה-20[עריכת קוד מקור]

שלום Theshumai. יצרתי את הדף משתמש:WikiJunkie/temp בו תוכל למצוא ריכוז של כל המידע שכבר קיים בוויקיפדיה העברית בערכי השנים של שנות ה-20. אודה לך אם תוכל לעבור על הכל ולוודא שלא חסר משהו חשוב משם בערך שנות ה-20 של המאה ה-20. WikiJunkie - שיחה 09:25, 17 באוקטובר 2018 (IDT)

תודה. אני בישורת האחרונה לגבי שנות ה30. לאחר מכן התכנון זה להמשיך לשנות ה20, כך שזה מסתדר

טוב איש השום (Theshumai) - שיחה 09:47, 17 באוקטובר 2018 (IDT)

סיימתי ליצור את הערך האלף השני[עריכת קוד מקור]

אתה מוזמן לשפר/לשדרג אותו ככל שתוכל. WikiJunkie - שיחה 12:09, 21 באוקטובר 2018 (IDT)

זו נראית כמו משימה כיפית קודם כל: כל הכבוד לך שכתבת את הערך הזה, הוא היה בולט בחסרונו. מעיון מהיר בערך, על אף שהבאת אותו בהחלט למצב ראוי לדעתי, אבל יש לי כמה מחשבות לשדרוג, בעיקר פרק פתיחה שאני עוד לא סגור על כותרתו שייתן יותר מבט-על על האלף כמכלול, עם התייחסות לעת החדשה, מהפכות עולמיות, התפתחות הקולוניאליזם (שהיא חלק מתהליך רחב יותר של המילניום של סחר בין מזרח למערב) וכדומה. אני תוהה אם יהיה מגניב לעשות פרק של הישויות הפוליטיות העיקריות בכל אזור בכל אזור זמן. איש השום (Theshumai) - שיחה 12:56, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
אשמח אם תוכל ליצור פרק פתיחה מורחב. בעיקר אני מקווה שתוכל לסייע לשפר ו/או להרחיב את חלק האירועים הבולטים, שמציג את האירועים הבולטים ביותר בחלוקה לאזורים השונים בעולם - מידע שלפי דעתי חשוב במיוחד לדוברי עברית מיתר המידע בערך. בערך המקביל בוויקיפדיה האנגלית יש פרק על הישויות הפוליטיות העיקריות במהלך האלף השני... האם אתה מעוניין שאתרגם גם אותו? WikiJunkie - שיחה 13:43, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
אני ממש אשמח להרחיב את חלק האירועים הבולטים - במיוחד כשזה מחולק לאזורים כמו שאני אוהב וזה יקל עלי להתמקד ב'עלילה' בכל אזור. מבחינתי אין צורך שתתרגם את הפרק - גאוקרון עוזרים מאוד בעבודות רוחב כאלו, ובכל אופן נראה שאם אנחנו כותבים מי הישויות הפוליטיות הבולטות זה בדיוק מסוג הדברים להם אצטרך מקור שהוא לא ויקיפדיה האנגלית (אולי אחפש אחד כזה עבור כל אזור כדי להימנע מאירוצנטריות). כמו שפתחתי ואמרתי, זה נראה ממש כיף, ואני ממש בסדר עם זה ש-3 המשימות האלו יחכו לי (פרק פתיח/ישויות בולטות/אירועים בולטים) איש השום (Theshumai) - שיחה 14:55, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
בהצלחה! דרך אגב, שמת לב שהתחלתי לסמן בעמודת הסטטוס של מיזם ערכי העשורים "Theshumai עבר באופן יסודי על הערך"? (אתה מוזמן לסמן את יתר הערכים עליהם עברת באופן יסודי באופן דומה). WikiJunkie - שיחה 15:31, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
תודה על הקרדיט תכלס מגיע גם לך - אתה השלמת שם את החלקים שאני לא טיפלתי בהם. איש השום (Theshumai) - שיחה 21:24, 21 באוקטובר 2018 (IDT)

אין ספק שזהו תוצר של שיתוף פעולה, אף על פי כן, מבחינתי אתה הוא "סוגר הקצוות" בערכי העשורים... ולכן, כאשר אנו עוברים כעת על ערכי העשורים .... עשור אחר עשור באופן הדרגתי... בסופו של תהליך היצירה, מבחינתי הערכים יהיו במצב המיטבי רק אחר שאתה עברת על הערך באופן יסודי.
זה מזכיר לי... האם מבחינתך "עברת באופן יסודי" על הערכים העשור הראשון של המאה ה-21, והעשור השני של המאה ה-21 ? מה לגבי הערך שנות ה-30 של המאה ה-20 - מתי להערכתך תסיים לעבור עליו ותוריד את תבנית הבעבודה? WikiJunkie - שיחה 22:11, 21 באוקטובר 2018 (IDT)

תודה. על הערכים של המאה ה-21 בהחלט לא עברתי באופן יסודי על כה. למעשה הייתי בשלבי סיום לגבי שנות ה-30, אבל אז גיליתי שדפים שמפנים לערך של העשור עצמו, ולא בהכרח לכל שנה - נותנים ים של תוצאות ממש רלוונטיות ואני עובר עליהם בימים אלו. כשאמצה את זה אסגור קצוות מבחינת העיצוב ואבקש שתעבור על הערך לראות אם יש דברים שהיית עושה אחרת. איש השום (Theshumai) - שיחה 22:20, 21 באוקטובר 2018 (IDT)
מצוין! תודה. WikiJunkie - שיחה 22:52, 21 באוקטובר 2018 (IDT)

לא מכיר את האיש המדובר, אבל אחרי שיטוט בכל מיני פירושונים באנגלית מצאתי את הערך הזה. הוא חי במאה ה-19, שמו ז'ופרוא סנט הילר, והמלה "embryology" מופיעה בפתיח לערך עליו באנגלית. כנראה זה האיש שאתה מחפש. עיין שם ואולי תמצא את המקורות שאתה מחפש. לי אין סבלנות לכך. אביתר ג'שיחה23:44, 22 באוקטובר 2018 (IDT)

כל הכבוד על האיתור, נראה שזה אכן הברנש הנכון איש השום (Theshumai) - שיחה 01:24, 24 באוקטובר 2018 (IDT)

הזמנה להמשיך לתרום[עריכת קוד מקור]

לטיוטה:התפתחות הזהות המגדרית. כעת לאחר שהורחבה משמעותית ועלתה לכלול למעלה מ-120 מקורות. אתה מוזמן לתרום לה עוד ואף לציין מה דעתך עליה בדף השיחה שלה. תודה בכל מקרה ושפע ברכות. 79.179.39.131 21:00, 23 באוקטובר 2018 (IDT)

ראשית תודה על הארותיך. 1. ביצעתי תיקונים והבהרות בהמשך למה שכתבת. כמו כן בפתיח - הוסבר טוב יותר מקור השם + ותוקן הנוסח לאופן טוב יותר בדבר חשיבות התחום ומקורותיו. בוצעה הרבה על התפתוחם התחום בארץ וכן על המתודה. 2. התחום בו עוסק הערך הינו "חקר משמעות בשירה" ואחד המסדים המרכזיים כאן הוא העבודה על פי ההמתודה הלוגותרפית / תורת הלוגותרפיה (חיפוש משמעות בחיים - תורתו של ויקטור פראנקל) 3. התחום מתפתח בארץ בשנתיים האחרונות וכיום יש סדנאות רבות ומסגרות בהם לומדים את התחום כגון: מרכזי פיסג"ה של משרד החינוך, במסגרת ההכשרות ללוגותרפיה באוניברסטית תל אביב, במסגרת סדנאות העשרה לבעלי מקצוע ומטפלים, מפגשי צמיחה אישית ועוד. 4. כמו כן אציין ששגית שלמה - עוסקת רבות בפיתוח התחום,חוקרת שירים,מראיינת יוצרים, וכן כותבת תכנים ומאמרים בתחום. עבודתה נעשית במסגרת "מכון מצפן לחקר המשמעות בחיים", במסגרת מערכת החינוך וכן במסגרות עצמאיות שונות.

בברכה ותודה משה סודרי - שיחה 12:29, 2 בנובמבר 2018 (IST)

אהלן, משה סודרי, ברשותך אמשיך את השיחה בדף השיחה של הערך עצמו, שם מקומה . איש השום (Theshumai) - שיחה 00:05, 4 בנובמבר 2018 (IST)

כבר שכחתי שכתבתי את זה...[עריכת קוד מקור]

דגש - שיחה 15:12, 22 בנובמבר 2018 (IST)

דגש חזק, אני לא מופתע. השלמתי פערים מהדיון - מין הסתם אני עורך בויקיפדיה בקצב נמוך משמעותית משלך. לפעמים אני רואה גישה שאני חושב שהיא מאוד נכונה ומסמן עליה 'תודה'. רק בדיעבד שמתי לב שעברו כמה ימים . איש השום (Theshumai) - שיחה 15:17, 22 בנובמבר 2018 (IST)
הכל דבש. ”מי שמהרהר בעצמו בלבד ימצא אלף סיבות כדי להיות אומלל” (אנדרה מורואה). קריצה דגש - שיחה 15:21, 22 בנובמבר 2018 (IST)