שיחת משתמש:Hadas cohen

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


מנחם מאיר (דוקטור לחינוך)[עריכת קוד מקור]

שלום Hadas cohen,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "מנחם מאיר (דוקטור לחינוך)" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Hadas cohen/‏מנחם מאיר (דוקטור לחינוך)". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! גילגמש שיחה 20:50, 12 בינואר 2022 (IST)[תגובה]

היי, אני פונה אלייך בעקבות ההודעה שכתבת בחממה. אם תרצי אוכל לסייע לך בשיפור הערך עד שיהיה מוכן לחזור למרחב הערכים. יהודית1000 - שיחה - 💜 20:48, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
היי, אני אשמח ממש, תודה!
הוא הועבר לערך
משתמש:Hadas cohen/דר מנחם מאיר Hadas cohen - שיחה 20:55, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
אני רואה שיש שתי טיוטות - משתמש:Hadas cohen/מנחם מאיר (דוקטור לחינוך) ומשתמש:Hadas cohen/דר מנחם מאיר. על איזו מהן את מעדיפה לעבוד? יהודית1000 - שיחה - 💜 21:04, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
משתמש:Hadas cohen/דר מנחם מאיר Hadas cohen - שיחה 21:05, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
מצויין!
הערך יפה ומפורט, אבל יש כמה דברים שכדאי לשפר לפני שמעבירים למרחב הערכים . יש לי שתי הערות בתור התחלה - בהמשך אעבור בעז"ה על הערך בעצמי ואשפר אותו ככל שאוכל, ואם תרצי אחר כך אוכל לתת עוד משוב.
קודם כל, כדאי לשנות את הניסוח כך שהוא יהיה יותר עובדתי ולהמעיט בתיאורים. לא כדאי לכתוב, למשל, "לא נותן מנוח לנפשם" - מספיק לציין את העובדה שאנשי הרוח הגרמנים משוחחים איתו על העבר.
הערה קטנה נוספת - בוויקיפדיה נהוג להתייחס לנשוא הערך בשם המשפחה. כלומר: בתחילת הערך כותבים את השם המלא, וכשרוצים להזכיר את נשוא הערך בהמשך כותבים את שם המשפחה בלבד (לדוגמה, "מאיר מילא שורה של תפקידים" במקום "מנחם מילא שורה של תפקידים").
בהצלחה, יהודית1000 - שיחה - 💜 21:22, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
מעולה, תודה רבה על התגובה, כבר מתקנת Hadas cohen - שיחה 21:36, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
עודכן Hadas cohen - שיחה 21:46, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
מעולה, ערכתי עכשיו כמה שינויים קטנים - בעיקר פיסוק.
לגבי ההערה הראשונה שנתתי קודם, טוב שהסרת את "לא נותן מנוח לנפשם", אבל זה עדיין לא מספיק. הערך צריך להיות נייטרלי, עובדתי ו"יבש" לגמרי. לא כדאי לכתוב, לדוגמה, "המכתבים אוגדו לספר אותנטי", "עם ישראל המאמין והמאוכזב", "יצאו מגדרם כדי לנסות לכפר". במקום זאת, נסי לכתוב בעובדות יבשות ככל האפשר.
בנוסף, כדאי מאוד להוסיף מקורות - כמה שיותר, יותר טוב. ויקיפדיה זרה לא יכולה לשמש כמקור, אז אם יש לך מקור אחר למשפט על התואר שבו הסרט זכה בפסטיבל בברלין כדאי שתכתבי אותו. אגב, גם הביוגרפיה שהאחים כתבו יכולה בהחלט לשמש כמקור!
עוד כמה נקודות:
  • אין לקשר למקורות חיצוניים בטקסט עצמו (כמו הקישור שיש במילים "שביל מנחם ופרד").
  • אם יש לך פרטים נוספים, בעיקר עובדתיים - למשל מאיזה מחנה עבודה הם הוברחו, באילו פרסים זכה מאיר, אילו קהילות של אנשי רוח משוחחות איתו וכדו' - לדעתי כדאי להוסיף אותם לערך (עם מקורות כמובן).
בהצלחה! יהודית1000 - שיחה - 💜 23:02, 13 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
תודה רבה, תוקן.
  1. לגבי הטבלה, האם זה נכון להציג את הספרים ככה? כדאי לשנות?
  2. הוספתי ציטוט מספר, כדאי להשתמש בתבנית:ציטוט או שזה נכון יותר להשאיר את זה כמו שזה עכשיו?
  3. האם יש עוד משהו שכדאי לשפר?
Hadas cohen - שיחה 00:44, 16 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
1. בדרך כלל מקובל פשוט לכתוב את הספרים ברשימה (כמו כאן לדוגמה), ולדעתי זה יותר יפה מבחינה עיצובית, אבל אם את מעדיפה דווקא בטבלה גם זה בסדר.
2. עדיף להשתמש בתבנית:ציטוט.
אם לא אכפת לך, אערוך עכשיו כמה שינויים ניסוחיים ועיצוביים בטקסט (לא בתוכן עצמו). אם משהו מהשינויים שאערוך יפריע לך, תרגישי חופשי לשחזר. יהודית1000 - שיחה - 💜 00:56, 16 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
היי, ערכתי קצת את הטיוטה ולדעתי היא כמעט מוכנה למרחב הערכים. כמה נקודות אחרונות:
  • המשפטים "מן הסרט עולות דילמות רבות עימן מתמודדים האחים המייצגים קולות שונים בעם היהודי" ו"קהילות גרמניות שונות של כמרים, עיתונאים , אנשי חינוך, ותלמידים מגיעים אל מאיר ומזמינים אותו לשיח בנושאי העבר" קצת בעייתיים, משום שהם לא עובדתיים והכוונה שלהם קצת מעורפלת. לדעתי עדיף להסיר אותם.
  • אם יש עוד מקורות, כדאי מאוד להוסיף אותם.
  • באופן אישי אני חושבת שהערך ייראה יפה יותר אם תסדרי את הספרים ברשימה במקום בטבלה.
אחרי שהערות אלו יטופלו, לדעתי הערך יהיה מוכן לעבור למרחב הערכים . אנא טפלי בהן וכתבי לי מה דעתך. יהודית1000 - שיחה - 💜 01:33, 16 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
תודה!
  1. הורדתי את הטבלה, בהחלט נראה יותר טוב והוספתי עוד תמונה ליד הציטוט.
  2. הורדתי משפט אחד ואת המשפט השני שיניתי למשפט: ״מאיר מעביר הרצאות שכוללות את הקרנת הסרט בישראל עם הדור הצעיר לפני צאתם למסעות פולין ולקהילות שונות בארץ ובעולם.״ זה נשמע טוב?
  3. הייתי רוצה להוסיף קישור לסרטון ביוטיוב שמצאתי, האם זה מקובל? הסתכלתי בכמה ערכים ולא מצאתי משהו דומה (לינק https://youtu.be/BmZyUzNT248 )
Hadas cohen - שיחה 18:35, 16 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
1. ו-2. מצוין!
3. אני לא יכולה לראות את הסרטון כי יש לי אינטרנט רימון וזה חסום. באופן כללי באמת לא כל כך מקובל לקשר ליוטיוב, אז אם זה לא סרטון ממש חשוב ומהותי לערך לדעתי עדיף לוותר עליו. יהודית1000 - שיחה - 💜 23:30, 16 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
הבנתי, אז נוותר
תודה.
אם הערך מוכן, איך אפשר להעביר אותו למרחב הערכים? יש תהליך כלשהו? Hadas cohen - שיחה 11:24, 17 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
היי, לדעתי הערך מוכן, אבל אני מתייגת את גילגמש שהעביר את הערך לטיוטה - מה דעתך? יש עוד משהו שכדאי לשפר?
לגבי ההעברה - אין תהליך מיוחד, פשוט צריך ללחוץ בתפריט העליון על "עוד" ואז על "העברה", ובדף שנפתח לבחור את מרחב הערכים ולהקליד את השם הרצוי. מכיוון שכבר יש ערך בשם "מנחם מאיר" צריך להבדיל ביניהם על ידי סוגריים - למשל, לקרוא לערך שלנו "מנחם מאיר (איש חינוך)".
מהרגע שהתוכן יהיה במרחב הערכים כולם יוכלו לערוך אותו כרצונם. אני רוצה גם לציין שיש סיכוי שתונח על הערך תבנית הבהרת חשיבות - כלומר, שאיזשהו עורך יפקפק בכך שיש לערך חשיבות אנציקלופדית. זה לא אומר שממעיטים בחשיבותו של מאיר כאדם, אלא ששוקלים אם יש באנציקלופדיה מקום לערך עליו. במקרה כזה ייפתח דיון ובו יהיה אפשר לשכנע את מציב התבנית בחשיבות הערך. אני, באופן אישי, חושבת שיש לערך חשיבות אנציקלופדית, ושגם אם ייפתח דיון חשיבות הוא יכול לעבור אותו די בקלות. אבל חשוב שתהיי מודעת לאפשרות הזו. יהודית1000 - שיחה - 💜 12:58, 17 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
הערך הזה גבולי אבל אני מניח שאפשר להעביר. גילגמש שיחה 13:13, 17 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
מעולה, תודה.
ניסיתי להעביר אבל קיבתי הערה:
הפעולה נמנעה: הקהילה קבעה כי לצורך פעולה זו יש לעמוד בשני תנאים מצטברים:
  • ותק מהרישום של מעל 30 ימים
  • ביצוע 100 עריכות ברחבי ויקיפדיה
מה עלי לעשות במקרה הזה? Hadas cohen - שיחה 13:35, 17 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
אופס, שכחתי, מצטערת... רק משתמשים ותיקים יכולים להעביר טיוטות למרחב הערכים, אז העברתי עכשיו במקומך.
הנה הערך. הוא יצא מעולה, כל הכבוד OK היה ממש כיף לעבוד איתך! מקווה שתישארי איתנו לעוד ערכים... יהודית1000 - שיחה - 💜 15:04, 17 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
תודה רבה, למדתי הרבה :)
אשמח לתרום עוד Hadas cohen - שיחה 18:16, 17 בינואר 2022 (IST)[תגובה]