שיחת משתמש:Mad dr/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סטיבן קינג[עריכת קוד מקור]

שלום Mad dr. ראיתי שהוספת מספריו של סטיבן קינג. ראשית, כל הכבוד על היוזמה. שנית, הפורמט שבחרת לשמות הערכים אינו מקובל בוויקיפדיה. הפורמט המקובל הוא פשוט שם הספר, כלומר במקום סטיבן קינג: העמדה פשוט העמדה, או, במקרה שערך עם אותו שם כבר קיים, אז שם הספר בליווי המלה (ספר) כלומר העמדה (ספר). תוכל לשנות זאת בעצמך בקלות על ידי שימוש בלשונית "העבר" בראש עמוד הערך. Eranb 08:44, 3 אוג' 2004 (UTC)

לצערי הרב נאלצתי למחוק את כל ערכי הספרים הללו, משום שתוכנם מופיע באתרי חנויות הספרים באינטרנט, וכנראה הועתק מגב הספר. טקסט זה, למרות שהוא מופיע באתרים אחדים, מוגן בזכויות יוצרים, ולכן אסור באיסור מוחלט להכניסו לויקיפדיה. אני בטוח שכוונותיך טובות, אבל חבל על זמנך ואל זמני - אל תעתיק טקסטים מאתרים אחרים. יתרה מזו, הטקסט הוא בעל אופי פרסומי, ולכן אינו מתאים לויקיפדיה. דוד שי 21:38, 3 אוג' 2004 (UTC)

בני-לילית, "ההוביט" ושאר ירקות[עריכת קוד מקור]

שלום אלי. הסרתי את הערתך והתוספת שלך לערך "ההוביט", וזאת משני טעמים:

  • ראשית, אצל משה הנעמי, "שדים" הם Goblins ואילו "שדונים" הם Elves, למעט מקום אחד או שניים בתחילת הספר. בדוק שוב את הפרק השלישי, למשל, ואת הפרק הרביעי. הספר מונח כאן לפני כך שאין לי ספק בכך.
  • שנית, אנא, אל תכניס לויקיפדיה את "מלחמת התרגומים" הטולקינאית. מספיק סבלו ממנה כל הטולקינאים בפורומים השונים. יש רבים (ואני ביניהם) הסבורים ש"בני-לילית" הוא תרגום פחות טוב ל-Elves מאשר "עלפים", אבל יש רבים מאד הסבורים להיפך. ראה את דף השיחה של הערך "שר הטבעות", ואת הערך טולקין - באתר הקהילה הטולקינאית בישראל יש מדור שלם המוקדש לפולמוס התרגומים. כאן בויקיפדיה מוטב שלא נביע דיעה מהו התרגום העדיף (אלא במקרה של שגיאה ברורה, כמו "צלבורן" או "סקדופקס") אלא נציג את התרגומים הקיימים ותו לא. אם וכאשר יהיו כאן ערכים טולקינאיים רבים, כנראה שהתרגום בכל ערך של Elves יהיה לפי מי ערך אותו בפעם האחרונה...

בברכה,
--אייתלאדאר 18:39, 3 אוג' 2004 (UTC)

נ.ב. אופס! התכוונתי כמובן לערך "אלפים (פנטסיה)".

לא מקובל כאן להעתיק כריכות של ספרים[עריכת קוד מקור]

אימצת לעצמך נוהג לפתוח ערכים על ספרים (דבר רצוי כשלעצמו), ולהכניס לתוכם תוכן המועתק מילה במילה מהכריכה. זהו נוהג נפסד לא רק משום שאולי יש בכך הפרת זכויות יוצרים, אלא גם מפני שאין לזהם את הויקיפדיה עם פרסומת מסחרית, והכיתוב על כריכת ספר הוא פרסומת לכל דבר. שן שש זעם 21:41, 3 אוג' 2004 (UTC)

המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום Mad dr,

תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 23:04, 20 אוג' 2004 (UTC)

העברת ערכים[עריכת קוד מקור]

למה העברת את הערך "מתכת" ל"מתכת מעבר"?

גילגמש 20:53, 21 אוג' 2004 (UTC)

מצטרף לשאלה - ניסחתי את השאלה עד שנתקלתי בהתנגשות עריכה וגיליתי שגילגמש פנה אליך ראשון.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 20:56, 21 אוג' 2004 (UTC)

אניעוד מכוון לערוך את הערך (אחרי שאסיים עם אל-מתכת) העברה נבעה מכך שרוב ההתיחסות למתכות היא אל מתכות המעבר...

העברתי את זה בחזרה. בבקשה, אל תעביר את זה שוב. לא כל מתכת היא מתכת מעבר. לדוגמא פראנציום. אני מבקש ממך לחדול ממעשים דומים בעתיד. גילגמש 21:13, 21 אוג' 2004 (UTC)

איזה קטע לא הבנת? גילגמש 21:37, 21 אוג' 2004 (UTC)

איזה קטע? (מה לא הבנתי)
כתבת שבעת תרגום הערך היה קטע כלשהו שלא הבנת. אני הבנתי שביקשת עזרה בתרגום. אולי הבנתי לא נכון ואני מתנצל. גילגמש 21:54, 21 אוג' 2004 (UTC)

אני רואה שאתה מתנגד לעמדתי וטוען שיש רק 12 אל מתכות. המספר איננו הגיוני מהסיבה הפשוטה שאינך כולל את הגזים האצילים. האל מתכת מוגדרת כחומר שאין לו תכונות מתכתיות. בקשר לדו אטומים... אתה רוצה לכתוב עליהם ערך, אז בבקשה. חשבתי שהערך ישאר אדום לנצח. At הוא מטלואיד. לכן אם אתה קובע בערך שיש מטלאודים (יש ספרים שמפרידים את הטבלה המחזורית רק למתכות ואל מתכות ללא מטלאודים) אז אי אפשר לתת אותו לדוגמא לאל מתכת. אין לי כח לרשום את כל 17 האל מתכות, אך אתה יכול לספור בעצמך בטבלה המחזורית. גילגמש 22:16, 21 אוג' 2004 (UTC)

מולקולה חד אטומית[עריכת קוד מקור]

יש מספר דברים שלא ברורים כל כך.. הרי ידועים תרכובות של גזים אצילים למשל תרכובות הקסנון, אז להגיד שהם לא פעילים מבחינה כימית זה לא הכי נכון. גם כזכור לי יש מולקולות של מתכות כמו מולקולת נתרן, אשלגן וכו' יש גם חמצן חד אטומי. יש גם אזכור של "כלל האוקטט" שהוא לא באמת כלל, אלא יותר שאיפה, כי יש יוצאים מהכלל הזה ובמדעים מדויקים אין יוצאים מהכלל. כולם מצייתים לאותם החוקים. לפחות ברמות כאלה, לא דיברתי על רמות ננומטריות... מה גם, אינני מתמצא במכניקת קוונטים...

לא רציתי לערוך את הערך כי עריכתו פירושו שיכתובו המלא.

גילגמש 18:30, 26 אוג' 2004 (UTC)

שלום,
אני חלילה לא רוצה להגיד שלא תכתוב. הבנתי שאתה תלמיד תיכון ולכן חלק מהאשמה מוטל על מערכת החינוך שמקלה מאד בחומר הלימוד ולא מלמדת צדדים נוסים. אם אתה מתכוון לפתח את המדעים המדויקים, אז אני מציע שתעיין לפני שאתה כותב בערך המקביל באנגלית. ברב המקרים הערכים שם טובים.

בנוסף לכך, תמיד אפשר לחשוב בהיגיון. כל חומר יכול להיות חד אטומי, לא צריך לדעת בשביל זה כימיה ברמת האונ' על מנת להבין את זה. אני לא אומר את זה חלילה על מנת להציג אותך כטיפש, אלא אני מודע לאופן הלימוד בבתי הספר (גם אני למדתי כימיה בתיכון) ושם מנסים לפשט את החומר עד כדי כך שזה פוגע במרקמו ובסופו של דבר בהבנת התלמיד. מערכת החינוך בארץ מעדיפה את השינון על פני ההבנה.

בקשר לכלל אוקטט, תשכח ממנו, הוא לא קיים. נכון שרב החומרים מתנהגים כאילו והוא קיים, לכן מלמדים אותו בתיכון, אך למעשה האלקטרונים מפוזרים באורביטלות (2 בכל אורביטלה) ולא בצורה גסה של 2:8:8:16 וכו' כמו שמנסים ללמד בתיכון. לכן כלל האוקטט לא ממש תופס. אני מקווה שהסברתי.

לא מדובר חלילה ברדיפה אישית על רקע כלשהו, אני פשוט מנסה לשמור על הדיוק בערכים. אם יש לך ספק כלשהו בקשר לערך מסוים, אתה תמיד יכול לשאול את המורה שלך או להתיעץ באחד הויקיפדים בעלי ידע מתאים. בנוסף יש ערכים בויקיפדיה העברית בנושא של כימיה ואולי חלק מהמידע מצוי שם.

גילגמש 19:53, 26 אוג' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי בויקיפדיה:הגבלת עריכות של משתמשים אנונימיים
גילגמש 12:08, 20 ספט' 2004 (UTC)

רשימות, קצרמרים בן טבע ומה שבינהם[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראיתי שאתה שם הערת קצרמר על ערכים שנוצרו ע"י בן טבע, ובכן זהו מעשה מבורך כמובן, אך אין טעם לרשום בתקציר שאתה רוצה למחוק את הערך. היו דיונים ארוכים מאד ומיגעים מאד בקשר לענין הזה. היתה החלטה דמוקרטית להניח לערכים אלו. בן טבע מצידו הבטיח להרחיבם בבוא העת, ואכן הרחיב חלק ניכר מהם. אי לכך, אני מבקש שלא תעורר ויכוח ישן זה. גילגמש 18:35, 27 ספט' 2004 (UTC)

בסדר, נרגעתי... פשוט חטפתי שוק אחרי שראיתי את הרשימות... וחשבתי שאם ככה אולי כדי לייצב את הסטטיסטיקה על האמת.
מצטער על הפעולות הפזיזות. --הדוקטור המשוגע (שיחה) 18:37, 27 ספט' 2004 (UTC)
זה לא פזיז. אם אתה רוצה, תוסיף הערת קצרמר. אני בזמנו הוספתי לפחות 300 הערות כאלה לערכיו. אין בזה שום דבר פסול. אני פשוט מבקש להמנע מדיונים מיותרים. גילגמש 18:39, 27 ספט' 2004 (UTC)

בהמשך לשאלתך בדף השיחה שלי -

כעקרון אפשר לחלק את הבוטים שפועלים בויקיפדיה לשלושה מנגנונים -

  • איסוף נתונים - מויקיפדיה - במקרה של בוט השנים, או ממאגרי מידע אחרים - למשל בוט יישובים.
  • עיבוד הנתונים - והתאמתם לויקיפדיה, עיצוב וכו'...
  • הכנסת הפלט לויקיפדיה.

במקרה של בוט השנים כל שלב מתבצע בנפרד -

  • איסוף הנתונים מתבצע באמצעות סקריפט perl ששומר את כל הנתונים הרלוונטיים על המחשב שלי.
  • העיבוד מתבצע על ידי סקריפט פרל נוסף שמעצב את הנתונים ומחלק את המידע לשנים הרלוונטיות. הסקריפט הזה מייצר רצף של דפי html שהפעלת כל אחד מהם מכניסה את ערך השנה הרלוונטי לוויקיפדיה.
  • הכנסת הנתונים מתבצעת על ידי פתיחת דף מאסטר בדפדפן תקני (ע"ע מוזילה) דף המסטר מפעיל סקריפט ג'אווה סקריפט שקורא לכל אחד מהדפים שיוצרו כבר בשלב הקודם אחד אחרי השני ועל ידי כך מכניס את הנתונים לויקיפדיה.

עקב ריבוי הדרישה לקוד המקור של הבוט אני אפרסם אותו בפעם הבאה שאני אהיה בבית (אני כותב מהבסיס כרגע). Costello 19:32, 27 ספט' 2004 (UTC)

תודה רבה! הדוקטור המשוגע (שיחה) 19:55, 27 ספט' 2004 (UTC)

אלי, תודה על האיחולים. וקבל מז"ט חזרה על כך שהטרטור הוכיח את עצמו - ואתה מפעיל בויקיספר. האמת שאני עובדת כרגע על פתיחת מדריך טיולים חופשי יחד עם חנות לציוד טיולים (יש להם מאגר של מידע, וכדי להתחיל זו הדרך הכי טובה). נראה לי שלשם יהיה יותר קל לסחוב משתמשים חדשים, ואחרי שהממשק יהיה מוכר, זה יתרום גם לאתרי ויקי האחרים. לילה טוב. F

מהניסיון שלי בויקיספר קשה לסחוב משתמשים לכתיבת מדריכים, ערכים אנציקלופדיים הינם קלים בהרבה (ראי למשל עד כמה השקעתי לאחרונה בויקיספר - לא הרבה) מכיוון שיותר מסובך לכתוב מאמר שמסביר דברים מאשר מאמר המתאר דברים.

תודה רבה על שיצרת לי ארכיון[עריכת קוד מקור]

ומצטער שהתודה הנ"ל מגיעה באיחור. בברכה, SHIMONSHA

אני מקוה שהבנת איך ליצור אחד לבד.. :). אין על מה להצטער, במיוחד אחרי מה שעשיתי לF16. --הדוקטור המשוגע (שיחה) 21:21, 28 ספט' 2004 (UTC)

לMad dr הרבה תודות על סידור התמונות!

אין בעד מה הדוקטור המשוגע (שיחה) 15:00, 4 אוק' 2004 (UTC)

צבעים לפורטלים[עריכת קוד מקור]

שלום דוקטור,

בעקבות ההערה שלך מהיום בבוקר בעניין הצבעים של הפורטלים, פניתי ללימון העצל (מי שעיצב את הפורטלים מלכתחילה) וביקשתי ממנו עוד כמה צבעים למלאי. אתה מוזמן להשתמש בהם: #669900 (ירוק זית), #CC0066 (בורדו סגלגל), #FFCCFF (ורוד בהיר), #FDE8C1 (קרם), #9966CC (סגול), #CC9900 (חום), #AAA722 (צהוב ירוק).--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:20, 5 אוק' 2004 (UTC)

היי, יש במאמר הנ"ל משפט מאד לא ברור בפסקה השנייה. אינני יודע כיצד לשכתבו כיוון שאינני מבין מה ניסית לכתוב שם. התוכל לבדוק ולסדר את העניין? בברכה SHIMONSHA

טוב מאוחר...[עריכת קוד מקור]

תודה על התיקון שעשית בדף המשתמש שלי. תזכורת: * [[:Category:אידיאולוגיות]] מאז, השתמשתי כבר מספר פעמים בדרך כתיבת הקישור אותה למדתי ממך. מלח השמים 18:59, 11 נוב' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי במזנון

גילגמש

שלום ד"ר,

מתנהל לו דיון בשיחה:מדריכים. הוסכם על כולם שיש להעביר את התוכן לויקיספר. הייתי שמח אם תתייחס, בתור מפעיל ויקיספר, לדף השיחה ותבצע את השינויים הדרושים לצורך העברת הדף אליכם.

בברכה, [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:23, 10 דצמ' 2004 (UTC)

זמן מינימלי לדיון[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הצעתי בנוגע לקביעת זמן מינימלי לדיון במזנון. בתודה אמיתי 13:57, 10 ינו' 2005 (UTC)

היי,
מה קורה עם הפרויקט הזה? גילגמש שיחה 10:55, 7 אפר' 2005 (UTC)

אני עוד בתקופת הלימודים, אני מקוה שבחופשת פסח ובחופש הגדול אני אוכל לעבוד עליו יותר. העניין הוא שאני לא אמור לכתוב מדריכים, אני אמור רק להשגיח שהפרוייקט יזוז, מה שלא ממש קורה. ועוד שהחליטו לזרוק אל הפרוייקט מאות עמודים שלא אמורים להיות בו, ואני לא יודע מה לעשות איתם (כמובן להשאיר, אין משהו אחר...) אני שמח שיש שנים-שלושה אנשים שמביאים חומר מהרצאות שסיכמו, ואני מצטער שזה רק שנים-שלושה. בסך הכל אני מקוה שזה יתקדם. הבעיה שלי (וזו הסיבה שאני לא כותב) היא שאני לא מסוגל לסכם ולכן אין לי ממה לכתוב. אם יש לך מחברות ישנו, אני אשמח אם תתרום אותן לפרוייקט. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 11:01, 7 אפר' 2005 (UTC)
אני בספק אם המחברות שלי יעזרו לך :-) גילגמש שיחה 11:13, 7 אפר' 2005 (UTC)

לגבי התמונה שהופיעה בערך בהמה - לאור הסבריי בדף דיון המחיקה ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/Beast.jpg, נא שקול שנית את אופן הצבעתך. בברכה, Hotguy 21:03, 19 אפר' 2005 (UTC)

שלום, העברת היום את כנס אייקון מ"קצרמר" ל"קצרמר ספרות". ברשותך, אחזיר את הערך חזרה לקצרמר כללי, מכיון שהכנס אינו ארוע ספרותי, ולמעשה דן מעט יחסית בספרים ובספרות. וולנד 12:49, 20 אפר' 2005 (UTC)

דבר ראשון, שום דבר לא דורש את רשותי. אני מעולם לא הייתי בכנס אייקון, רק שמעתי עליו, ואם טעיתי אז אני מבקש שתתקן. הבעיה עם הקצרמר הרגיל היא שהוא כולל בליל נושאים וקשה לטפל בו... אם תמצא לו מקום אחר זה יהיה טוב יותר. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 13:00, 20 אפר' 2005 (UTC)

תבנית ויקיספר[עריכת קוד מקור]

שים לב לתבנית:ויקיספר כדי להקל על הקישור לויקיספר. התחלתי לפזר אותו במעט ערכים שמצאתי שיש תואמים בויקיספר. מה דעתך על הכיתוב בתבנית? אולי כדאי לשנות אותו שיתאים יותר וידגיש את עניין חומר הלימוד שיש בויקיספר. בברכה, מלך הג'ונגל 17:42, 7 מאי 2005 (UTC)

דוקטור יקר[עריכת קוד מקור]

שים לב לויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מעגל (משפטים). יש לכם בויקיספר מה לעשות עם הדבר החביב הזה? בתודה, מלך הג'ונגל 13:40, 4 יוני 2005 (UTC)

בנוגע להוכחות המשפטים העוסקים במעגל[עריכת קוד מקור]

אני חושש שכתיבתם תקח לי מעט זמן, מאחר שאזדקק לאיורים מתאימים (אני לא יודע לצייר דבר, אבל אשאל את GNU אם הוא יסכים לאייר כמה איורים שאזדקק להם. (הוא זה שיצר את התמונה בערך מקבילית) סיבה נוספת לכך, היא ששכחתי שהייתי זקוק לספר הגיאומטריה שלי אם ארצה להרחיב את הפרוייקט הזה, ותרמתי אותו לספריית ביה"ס שלי לפני כמה חודשים... אבל אני מניח שאוכל למצוא הוכחות למשפטים השונים (שאת רשימתם השכלתי להעתיק לעמוד בארגז החול שלי) יובל מדר

קישוריות לספריית הקונגרס[עריכת קוד מקור]

שלום נכבדי, בהמלצתו של דוד שי אני פונה אליך. ברבים מערכי הסופרים ניתן להעלות קישוריות עם דף ספריהם בספריית הקונגרס בוושינגטון. יש רק שתי בעיות קטנות: אחת, התעתיק האנגלי של העברית נראה לפעמים כמו סינית...והשניה, ההתמוגגות של הכתובת לאחר כמה שעות. כלומר כתובת של העתקת דף של סופר מסויים, לאחר כמה שעות חוזר להיות הכתובת הראשית של הספרייה. היש פתרון לכך?Alosha38 02:45, 28 יולי 2005 (UTC)

אני לא בטוח שהבנתי, אתה יכול לתת קישור? --הדוקטור המשוגע, פעיל בויקיספר. (שיחה) 07:20, 28 יולי 2005 (UTC)
ניקח לדוגמה את המשורר נתן יונתן. הקישור הזה אמור להביאני אל ספרו חופים:[1] אבל כשאחזור אליו בעוד שעה או קצת כבר לא אקבל את הספר אלא את דף החיפוש של הקטלוג. האם זה ברור?Alosha38 14:01, 28 יולי 2005 (UTC)

[2] זה הקישור שאני קיבלתי בחיפוש משלי, לפי מה שהבנתי ה-SID מציין מספר כניסות וה-SEQ מציין את שעת החיפוש העניין הוא שלכל חיפוש יש PID ו-SEQ מתואמים, ואחרי שעה החיפוש מתבטל וצריך לעשות חיפוש מחדש. אם אתה רוצה לנסות לעקוף את המערכת, אתה צריך מישהו שבין בסוג הקבצים האלה, אני לא מבין בזה (ואין לי מושג למה דוד שי הפנה אותך אלי...) בהצלחה. --הדוקטור המשוגע, פעיל בויקיספר. (שיחה) 15:10, 28 יולי 2005 (UTC)

אנסה לתרגם את דבר של הדוקטור המשוגע לשפת בני אדם: האתר של ספריית הקונגרס הוא אתר מכניס אורחים, אבל יש לו דרישה אחת: שתיכנס דרך השער הראשי. כיוון שכך, הקישור לספר הוא קישור זמני, שיפה לאותו רגע, ואם תרצה להגיע שוב לאותו ספר, תצטרך להיכנס שוב דרך השער הראשי - אין קיצורי דרך. בעיה דומה פגשנו בקישורים בספרייה הלאומית. דוד שי 16:39, 28 יולי 2005 (UTC)
משוגע, משוגע, אבל עדיין בן אדם... :) --הדוקטור המשוגע, פעיל בויקיספר. (שיחה) 18:47, 28 יולי 2005 (UTC)
תודה לכם נכבדיי. נוותר אם כך על הוספת קישורית לספריית הקונגרס. לפי שעה.Alosha38 03:14, 29 יולי 2005 (UTC)

Image:Eli2_copy.PNG[עריכת קוד מקור]

please provide license ASAP. thx.