שיחת משתמש:ניב/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום ניב, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, Ijon - שיחה 17:24, 9 ביוני 2016 (IDT)


שלום,

העלית לוויקיפדיה או לשרתי ויקישיתוף תמונה המוגנת בזכויות יוצרים, דבר האסור על פי הכללים. אנו בוויקיפדיה מקפידים לעשות שימוש בתמונות חופשיות. הכוונה היא לתמונות שהאדם המחזיק בזכויות היוצרים שלהן, בדרך כלל הצלם, ויתר על חלק מזכויותיו ביצירה, או על כולן. אין לקחת סתם כך תמונות שאותרו באתרים ברחבי הרשת, תוך שימוש ב-Google למשל, ולהעלותן לוויקיפדיה. תמונות אלה תימחקנה.

על מנת לעטר ערך של אדם בתמונה, יש לאתר תמונה חופשית, למשל באחד האתרים המופיעים ברשימה "ויקיפדיה:מקורות לתמונות". ניתן גם לפנות אל אדם שסביר שהוא מחזיק ברשותו את התמונה המבוקשת כחוק, למשל נשוא התמונה עצמו, ולבקש ממנו אישור להצגתה ברישיון חופשי. במקרה זה יש לפעול על פי ההנחיות בדף "ויקיפדיה:OTRS". אפשר גם להעלות תמונות שצילמנו בעצמנו, ולתת להן רישיון חופשי.

אם טעות בידי וצילמת בעצמך את התמונה, או אם ברשותך אישור מתאים מיוצר התמונה, אפשר לפנות אלי כאן, או בדף שיחתי. אפשר גם להתייעץ בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים. תודה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:53, 18 ביוני 2016 (IDT)

שלום פרננדו, ראיתי בוויקישיתוף שהעלית סדרה של תמונות תוך הפרת זכויות יוצרים כמו למשל קובץ:יצחק הרצוג.jpg וקבצים נוספים מאתר הכנסת ועוד. זאת הפרת זכויות יוצרים שיטתית. אני מבקשת שתפסיק לעשות זאת, אל תעלה תמונות ללא אישור בכתב של בעל זכויות היוצרים על פי הכללים. המשך העלאת תמונות תוך הפרת זכויות יוצרים יביאו בסופו של דבר לחסימתך מעריכה בוויקיפדיה העברית וגם בוויקישיתוף, אז מומלץ להימנע מכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 15:44, 18 ביוני 2016 (IDT)

משרד הביטחון[עריכת קוד מקור]

אין ואקום בממשלה. כאשר אין שר ביטחון, אז לפי החוק ראש הממשלה הוא שר הביטחון. כלל זה תקף כמובן גם לגבי תיקים אחרים, כמו החוץ התקשורת, שלא ניתנו בממשלה הנוכחית לאף אדם, ולכן מוחזקים ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא לפיכך גם שר החוץ ושר התקשורת. להבא, אנא אל תמחק מידע קיים מערך בלי לקיים דיון מקדים בדף שיחת הערך. בתודה, ‏ Amitayzl - שיחה 16:02, 22 באוגוסט 2016 (IDT)

כיכר העיר[עריכת קוד מקור]

אהלן, הסרתי את הפסקה שהוספת לכיכר העיר, משום שזה לא המקום לפרסם בה פרסומים מהסוג הזה. אם אתה מעוניין לקבל חוות דעת על ערך שכתבת, אתה יכול לפנות לאחד המשתמשים המופיעים בויקיפדיה:חממה בדף שיחתו. אם אתה צריך עזרה טכנית אתה יכול לפנות לויקיפדיה:דלפק ייעוץ. בכל מקרה, נכנסתי לערך, וממבט מלמעלה הוא נראה בסדר גמור. חג שמח! • צִבְיָהשיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"ז 16:13, 23 באוקטובר 2016 (IDT)

כוכב לגמיש![עריכת קוד מקור]

כוכב הגמישים
אומנם התחלת בצורה מעט רעועה, אך כל הכבוד שהצלחת להתגבר על כל המכשולים. אהבתי את תרומותיך בנושא יחסים בין מדינות. עלה והצלח, בר הראל - שיחה - תרומות 16:52, 24 באוקטובר 2016 (IDT)

שלום ניב,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "בנק תאילנד" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:ניב/‏בנק תאילנד". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!

בחרת לך ערך לא פשוט לכתיבה הדורש ידע מקצועי. הסרתי כבר תוכן שגוי. מציע לך להתרכז בכתיבת ערכים שיש לך לפחות הבנה בסיסית בהם.--כ.אלון - שיחה 21:53, 8 בנובמבר 2016 (IST)

לאחר הרחבת הערך העברתי את הערך חזרה למרחב הערכים. בנק תאילנד. מקווה שהפעם הערך המחודש עומד הסטנדרטים. 22:50, 8 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו

שלום ניב,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "יום (נהר)" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:ניב/‏יום (נהר)". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!--כ.אלון - שיחה 22:01, 8 בנובמבר 2016 (IST)

קבסה בשבילך![עריכת קוד מקור]

קבסה בשבילך!
אתן לך "לאכול" את המאכל הסעודי-קטרי הזה לאור תרומתך הרבה למיזם חודש אסיה. עלה והצלח! ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:55, 11 בנובמבר 2016 (IST)

שלום. נאלצתי (בפעם השנייה) לבטל את עריכתך בדף הנ"ל, שבו הוספת את עצמך לרשימת התורמים לו. כפי שהסברתי בתקציר העריכה של הביטול הראשון, דף זה מתעד רק כותבי ערכים ותורמי עריכות לערכים במהלך שבוע המקבץ. יהיו עוד ערכים שייכתבו מהמקבץ ועוד עשרות ומאות עריכות לערכים קיימים מתוך מקבץ זה. לא נוכל לתעד את כל מי שיתרמו בדרך זו, וגם אין טעם. אני מבקש שלא תחזור על העריכה. יואב ר. - שיחה 18:58, 11 בנובמבר 2016 (IST)

מצטער, לא ידעתי, סליחה על הטרחה. אה פרננדו - שיחה 19:53, 11 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו

שינוי שם משתמש[עריכת קוד מקור]

אפשר לשנות שם משתמש בקלות, באמצעות הקלקה כאן ומילוי הטופס. אורשיחה20:50, 11 בנובמבר 2016 (IST)

היי ניב. ראית את הבקשה לקרוא לך "ניב" ולא "פרננדו", וחשבתי אולי תרצה לשנות את שם המשתמש שלך לניב. אם תרצה לשנות לניב לא תוכל להשתמש בטופס זה, אלא כאן. בברכה, אורשיחה19:30, 25 בנובמבר 2016 (IST)
ניב אני מצטרף להצעה של אור, מעבר שם המשתמש יקל על כולנו בתקשורת עמך. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 06:15, 2 בדצמבר 2016 (IST)

המיזם שהצעת[עריכת קוד מקור]

שלום ניב, כאשר אתה מעוניין לכתוב מיזם אתה צריך פשוט לכתוב אותו. אין לך צורך בדעותיהם של שאר האנשים בקהילה. כך לדוגמה את מיזם חצי האי ערב. ביום הראשון ידעו עליו רק שני אנשים והוא עומד, חי וקיים. ממליץ לך לסגור את הדיון במזנון ולכתוב את המיזם. אהיה ראשון המצטרפים! תודה והמשך כתיבה פוריה, ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 06:42, 12 בנובמבר 2016 (IST)

אופק, איך אני פותח את הדף עצמו של המיזם? תודה רבה! פרננדו - שיחה 08:38, 12 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
שימו לב שאם הערך קארן פנס יימחק בסוף מחוסר חשיבות אנציקלופדית כי אז אפשר יהיה למחוק גם ערכים אחרים כמוהו. לכן אני ממליץ להמתין עד שיסתיים דיון החשיבות שם והצבעת מחיקה אם תהיה. חבל על עבודה שתרד לטמיון. יואב ר. - שיחה 10:48, 12 בנובמבר 2016 (IST)

העברתי למרחב הטיוטה. נראה שאינך מתמצא בשפה האנגלית ובפרט בפוליטיקה אמריקאית כפי שמתבטא בערך זה ובערך בוץ' אוטר. אנא הימנע מכתיבת ערכים נוספים בתחום בלי ללמוד את הנושא ולהקפיד על תרגום נכון. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 17:18, 16 בנובמבר 2016 (IST)

לא יודע מאיפה הסקת את המסקנה השגויה הזאת, אבל האנגלית שלי מספיק טובה בשביל לכתוב ערך. תסביר לי מה לא טוב בערך עד כדי כך שהעברת אותו לטיוטה? פרננדו - שיחה 17:35, 16 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
דוגמאות בערך רוברט בנטלי, "בשנת 1998 רץ בנטלי לסנאט כנציג אלבמה. " תרגום ומשפט שגוי, הוא לא התמודד כנציג אלבמה לסנאט אלא לסנאט של אלבמה. "בבחירות למשרה מטעם המפלגה הרפובליקנית שנערכו ב-13 ביולי 2010 ניצח בקצת יותר מרוב הקולות." תרגום קלוקל, שגוי וחסר כל בהירות, "ובפעם השלישית נבחר לתפקיד ב-19 בינואר 2015." המצאה מוחלטת, בכלל לא היו בחירות ב-2015 ובאלבמה מושל כלל לא יכול להיבחר לתקופת כהונה שלישית רצופה. "הוא התגייס לצבא ארצות הברית. הוא השתחרר מחיל האוויר של ארצות הברית בשנת 1969" המצאה מוחלטת, הוא לא השתחרר ב-1969 אלא התגייס ב-1969, הוא לא התגייס לצבא אלא לחיל האוויר. בערך בוץ' אוטר רשמת הרבה המצאות ושגיאות. בקיצור ניכר שאינך מתמצא בחומר ובתרגום מאנגלית ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 18:11, 16 בנובמבר 2016 (IST)
וואיייייייייייי אז קצת טעיית, מה קרה? זה לא הערך הראשון שאני מתרגם!! ראה הספרייה והמוזיאון הנשיאותיים על שם ג'רלד פורד, הספרייה והמוזיאון הנשיאותיים על שם הארי טרומן. פרננדו - שיחה 18:13, 16 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
זה לא קצת טעית אלא הרבה טעית. אל תמשיך תתרגם ערכים בנושאים שאתה לא מבין בהם. אתה גורם לנזק לאמינות ויקיפדיה ולבזבוז זמן יקר של מנטרים ועורכים. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 18:16, 16 בנובמבר 2016 (IST)
תשמע, תיקנתי את הטעויות שהערת לך בערך על רוברט בנטלי. ורק שתדע ברגעים אלה אני עובד על ערך חדש, טיוטה:ג'ק דאלרימפל. אני לא מבין למה להספיק לתרגם את ערכים, אני רק מנסה לתרום, כל עורך מתחיל טועה אני בטוח שגם טעית בכתיבות עכים. פרננדו - שיחה 18:20, 16 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
כאמור, אם אינך מתמצא בנושא מסוים, הסיכוי שתבצע תרגום נכון הוא אפסי. הוכחת בשני הערכים הנ"ל שאין לך יכולת בשלב זה לתרגם ולכתוב ערך תקין בנושא ולכן אם ברצונך לתרום ראוי שתפעל בנושאים בהם יש לך הבנה אם יש כאלו אחרת לא מדובר בתרומה אלא בנזק. גם בערך על בנטלי התיקונים שלך חלקיים והערך עדיין שגוי. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 18:23, 16 בנובמבר 2016 (IST)
אפשר במקום ללכת ראש בראש וישר להעביר את הערך שלי לטיוטה אפשר לנסות לתקן בעצמך ואז להסביר איפה תיקנת ואז אני אדע מה לעשות ומה לא לעשות בפעם הבאה. אתה טועה, שוב, אני אכן מתמצא בנושא ואני אעלה בזמן הקרוב את הערך הבא שלי בנושא. פרננדו - שיחה 18:35, 16 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
אם תעלה שוב ערך שגוי כמו השניים הקודמים הוא יועבר לטיוטה ותתבקש חסימתך. אין פה משרתים שצריכים לנקות אחרי כל השטויות והשגיאות שרשמת. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 18:36, 16 בנובמבר 2016 (IST)
אם אני אעלה את טיוטה:ג'ק דאלרימפל יחסמו אותי? פרננדו - שיחה 18:50, 16 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
אויש נו, הוא בסך הכל עורך חדש והוא באמת משתדל. אם יש תקלות אתה מוזמן לעזור לו למצוא אותן אבל אין צורך לאיים בחסימות. פרננדו, שים לב לזה מעט יותר בבקשה. באמת הרבה יותר קשה לתרגם ערכים כאשר אתה לא מבין בנושא. עדיף שתשמיט משפטים מאשר תכניס משפטים שגויים מכיוון שאכן, מידע שגוי הוא דבר שקשה מאוד למצוא ולתקן. בר הראלשיחה 17:43, 18 בנובמבר 2016 (IST)

שלום פרננדו ותודה רבה על הערך ראש ממשלת קטר אפנה אותך לדף זה כדי שתקרא ותבין על תעתוק שמות ערביים מכיוון שרוב התעתיקים שלך היו שגויים, ולא במצב קל. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 17:24, 17 בנובמבר 2016 (IST)

העברתי את מה שכתבת במזנון לוויקיפדיה:דלפק ייעוץ. אם יש לך שאלה, המקום המתאים הוא ויקיפדיה:דלפק ייעוץ ולא המזנון. תדע להבא. אורשיחה17:30, 24 בנובמבר 2016 (IST)

היי ניב. חזרת על זה שוב. אם יש לך שאלה כלשהי, פנה לדלפק הייעוץ, ולא למזנון. אורשיחה20:37, 1 בדצמבר 2016 (IST)

לגבי תמונות השריפות בחיפה היום[עריכת קוד מקור]

שלום,

העלית לוויקיפדיה או לשרתי ויקישיתוף תמונה המוגנת בזכויות יוצרים, דבר האסור על פי הכללים. אנו בוויקיפדיה מקפידים לעשות שימוש בתמונות חופשיות. הכוונה היא לתמונות שהאדם המחזיק בזכויות היוצרים שלהן, בדרך כלל הצלם, ויתר על חלק מזכויותיו ביצירה, או על כולן. אין לקחת סתם כך תמונות שאותרו באתרים ברחבי הרשת, תוך שימוש ב-Google למשל, ולהעלותן לוויקיפדיה. תמונות אלה תימחקנה.

על מנת לעטר ערך של אדם בתמונה, יש לאתר תמונה חופשית, למשל באחד האתרים המופיעים ברשימה "ויקיפדיה:מקורות לתמונות". ניתן גם לפנות אל אדם שסביר שהוא מחזיק ברשותו את התמונה המבוקשת כחוק, למשל נשוא התמונה עצמו, ולבקש ממנו אישור להצגתה ברישיון חופשי. במקרה זה יש לפעול על פי ההנחיות בדף "ויקיפדיה:OTRS". אפשר גם להעלות תמונות שצילמנו בעצמנו, ולתת להן רישיון חופשי.

אם טעות בידי וצילמת בעצמך את התמונה, או אם ברשותך אישור מתאים מיוצר התמונה, אפשר לפנות אלי כאן, או בדף שיחתי. אפשר גם להתייעץ בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים. תודה, Ldorfmanשיחה 19:10, 24 בנובמבר 2016 (IST)

התמונות שהעלתי צולמו על ידי אחי ויש לי עליהן זכויות בלעדיות ואישור מפורש ממנו להעלות לשרתי ויקישיתוף. לא מבין איך הסקת שהתמונות שיכות לגוגל. פרננדו - שיחה 21:18, 24 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
שלום לך,
ראשית, העתקתי את דבריך, שנכתבו בדף השיחה שלי, לכאן. הנוהג בוויקפדיה העברית הוא שכאשר מתקיימת שיחה בין שניים, יוזם השיחה עוקב אחר הדיון שפתח בו (גם לאחר ימים, כל עוד זה מתנהל) - הוא חוזר ובודק אם משהו התחדש, כך שאין צורך בהודעות באותו נושא בדף נוסף. מלבד זה, כדי להבטיח שישים לב, כדי לשפר את הסיכוי שכותב מסוים ישים לב להודעה שהשארת, בוויקיפדיה ניתן "לתייג" משתמש. זאת, באמצעות כתיבת שם המשתמש שלו. המשתמש שתוייג יקבל על כך התרעה.
אופן התיוג הוא בצורה הבאה: [[משתמש:שם משתמש]]. לדוגמה, כדי לתייג את שם המשתמש שלי, יש להשתמש ב-[[משתמש:Ldorfman]].
יש "לחתום" בכל פעם שמתייגים, כנהוג בוויקיפדיה: באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא ה"חתימה" בסוף הדברים, התיוג לא יבוצע. בברכה, Ldorfmanשיחה 23:51, 24 בנובמבר 2016 (IST)
לעניין עצמו, כפי שצויין בהודעה לעיל, לא הסקתי "שהתמונות שיכות לגוגל". ב"גוגל" הכוונה היא למנוע החיפוש. כאשר אתה מבצע חיפוש של תמונה, הוא מאתר תמונות מתוך אתרים שונים ברשת. הצגת התמונה בתוצאות לא הופכת את גוגל לבעלי התמונה. התמונות שצולמו היום בחיפה הועלו לשרתינו כאשר הם מופיעים ללא נתוני EXIF. הדבר מעיד, על-פי רוב, כי התמונה הועתקה מאתר כלשהו (שכן אז, אין בידי מעלה התמונה את נתוני התמונה כפי שנקבעו בעת יצירתה). מכאן החשד. התמונה הראשונה הופיעה בדף זה והשנייה, בדף הזה. בשני המקרים, לא מצויין שמו של הצלם. כדי שנשאיר אותן על שרתי קרן ויקימדיה, עליך לדאוג להעברת אישור לשחרורן, לפי ההנחיות המופיעות בדף "ויקיפדיה:OTRS". אי-קבלת הודעה כזו ממך תוך פרק זמן סביר, תביא למחיקת התמונות.
אשמח לענות על כל שאלה. לילה טוב, Ldorfmanשיחה 00:00, 25 בנובמבר 2016 (IST)

פרננדו שלום,

למרות הבטחתך לבר הראל שלא להעלות תמונות המפרות זכויות יוצרים לוויקישיתוף העלת את תמונה:השריפות בחיפה, נובמבר 2016.jpg ו-קובץ:השריפה בחיפה, נובמבר 2016.jpg. אני יעשה את זה פשוט. עוד העלאה לוויקישיתוף של קובץ שאתה לא צילמת אותו תביא לחסימתך בוויקישיתוף לצמיתות. Geagea - שיחה 05:05, 27 בנובמבר 2016 (IST)

זה לא נעים. ניב? בר הראלשיחה 12:16, 27 בנובמבר 2016 (IST)
בר הראל אני מצטער. לא חשבתי לפני שהעלתי. זה לא יחזור על עצמו! פרננדו - שיחה 16:40, 27 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו
מהיכן הבאת את התמונה? בר הראלשיחה 21:35, 28 בנובמבר 2016 (IST)
בר, התמונות היו זמינות באינטרנט באתרים שונים. אני מקווה שכל העניין הובן ושניב לא יחזור על הפעולה הזאת. בהזדמנות זאת, בהצלחה בהמשך פעילותו הוויקיפדית. Ldorfmanשיחה 03:04, 30 בנובמבר 2016 (IST)
Ldorfman, ברור לי שזה המצב, פשוט פסקה אחת למעלה הוא טען שאחיו צילם אז רציתי לדעת מה מגיע מאיפה למה ואיך. בר הראלשיחה 09:58, 30 בנובמבר 2016 (IST)

איזה פדיחות, מצטער! פרננדו - שיחה 13:18, 30 בנובמבר 2016 (IST)פרננדו

כחולות ואדומות[עריכת קוד מקור]

פרננדו, ביטלתי את הטבלה שהוספת למזנון. מדוע צריך לדון בזה שם? ואם יש צורך לדון, תוכל להעלות את הטבלה למקום אליו היא שייכת (דף השיחה של הערך, בינתיים), ולהסתפק בהפניה. עוזי ו. - שיחה 18:46, 28 בנובמבר 2016 (IST)

שלום ניב.כתבת ערך על אשתו הראשונה של דונלד טראמפ ועדכנת את התבנית בהתאם. למען הזהירות אני חייב להגיד לך שיש מחלוקת על החשיבות האנציקלופדית של האישים הכלולים בתבנית זו, במיוחד נשותיו, אחיו וילדיו של טראמפ (אלו שלא נכתב ערך עליהם). יש מחלוקת על עצם הכללתם בתבנית, וההכללה איננה מעידה שיש להם חשיבות אנציקלופדית. אינני יודע אם התכוונת לכתוב עליהם, אבל אם כן- אציע לך לשקול זאת היטב שכן עבודתך עשויה לרדת לטמיון. בברכה. יואב ר. - שיחה 16:18, 30 בנובמבר 2016 (IST)

שינוי שם משתמש 2[עריכת קוד מקור]

כמו שכתבתי למעלה, אמליץ לך לשנות את שם המשתמש (אני חושש שלא תראה אז אני מעביר את המשפט לכאן). Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:17, 2 בדצמבר 2016 (IST)

לא הבנתי מה צריך לעשות בתבנית {{subst:usurp|TARGET NAME|reason=YOUR REASON}}. תוכל להסביר לי מה עושים בזה? פרננדו - שיחה 13:30, 2 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו
{{subst:usurp|ניב|reason=I want this name}} אורשיחה13:32, 2 בדצמבר 2016 (IST)
תודה רבה! אור! פרננדו - שיחה 13:33, 2 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו
ביקשת את שינוי שם המשתמש? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 19:50, 2 בדצמבר 2016 (IST)
הוא ביקש. אורשיחה19:50, 2 בדצמבר 2016 (IST)
לשם המשתמש ניב? (אני צריך לדעת כדי שאוכל לשנות את הקרדיטים שלו במיזם חצי האי ערב) Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 21:13, 2 בדצמבר 2016 (IST)
כן, אבל אני לא בטוח כמה זמן זה ייקח, והאם זה יקרה בכלל. אורשיחה21:14, 2 בדצמבר 2016 (IST)
זה יקרה, גם אני עברתי תהליך של שינוי שם משתמש בדיוק מאותן הנסיבות. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 21:32, 2 בדצמבר 2016 (IST)
אתה בטוח? במקרה הזה מבקשים לשנות את השם משתמש של "ניב" לשם משתמש אחר, ואז להעביר את "פרננדו" ל"ניב". אורשיחה21:33, 2 בדצמבר 2016 (IST)
שאלה היפותטית, אתה בגילנו (כיתה ז') או יותר מבוגר? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 23:51, 2 בדצמבר 2016 (IST)
כיתה ח'. שמח פרננדו - שיחה 00:36, 3 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו
אז למה כתבת שאתה בתיכון? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 07:29, 3 בדצמבר 2016 (IST)

שאפו על רשימת הערכים המכובדת שכתבת לכבוד חודש אסיה Chenspec - שיחה 21:37, 3 בדצמבר 2016 (IST)

תודה רבה! ניב - שיחה 23:25, 3 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו

עיטור עומאני![עריכת קוד מקור]

עיטור עומאני
על כתיבת ערכי יחסי החוץ של עומאן. ישר כוח! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:26, 4 בדצמבר 2016 (IST)

המקבץ השבועי: הים הבלטי[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא הים הבלטי. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:21, 10 בדצמבר 2016 (IST)

היי ניב,
בעקבות ההוספה הזו של האנונימי, אני מציע לך לקרוא את ויקיפדיה:חמקמילים.
המשך שבוע טוב, בר הראלשיחה 22:20, 11 בדצמבר 2016 (IST)

צודק, מיד אני אעשה בירור קטן ואתקן. תודה רבה! ניב - שיחה 22:32, 11 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו
לגבי ההערה, תודה רבה, בוצע תוקן. תוכל לראות את מה שכתבתי במזנון ולהגיד את דעתך בתור מפעיל מערכת? ניב - שיחה 22:40, 11 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו
הרבה יותר טוב. אני אישית הייתי משנה מעט את הניסוח אבל זה סבבה בסך הכל בר הראלשיחה 23:20, 11 בדצמבר 2016 (IST)
אתעמק במה שרשמת במזנון מחר. לילה טוב בר הראלשיחה 23:20, 11 בדצמבר 2016 (IST)

יחסי ישראל בוסניה וגשר החגורה הקטנה[עריכת קוד מקור]

שניהם הועברו למרחב המשתמש שלך כיוון שלא מתאימים למרחב הראשי. ביחסי ישראל בוסניה הפגנת שוב חוסר הבנה מוחלט בנושא עליו אתה כותב. ובערך על הגשר כמות השגיאות ביחס למלל בלתי הגיונית ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 02:25, 13 בדצמבר 2016 (IST)

חוצפה לשמה, אין לך זכות, אתה פשוט מתנכל לי! ניב - שיחה 15:06, 13 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו
ההעברה של יחסי ישראל-בוסניה והרצגובינה לטיוטה בגלל משפט אחד הייתה באמת לא לעניין ובעניין גשר החגורה הקטנה, ניב, הייתי מציע לך לעבור עוד קצת על הערך. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 16:22, 13 בדצמבר 2016 (IST)
שני הערכים כוללים המצאות ושגיאות גסות והועברו למרחב המשתמש ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 16:41, 13 בדצמבר 2016 (IST)

איזה המצאות ושגיאות גסות יש ביחסי בוסניה והרצגובינה-ישראל? עובדה שאין, זה לגמרי אישי. ניב - שיחה 16:43, 13 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו

זה לא כזה אישי אחרי הכל, הוא הסביר לי על השגיאות וראיתי שבאמת השמטת פרטים למשל כשאמרת ש"מתקיים סחר" בעוד שנחתם הסכם סחר רשמי שבעיקרון לא אומר כלום על היקף ותחומי הסחר. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 17:56, 13 בדצמבר 2016 (IST)

שלום ניב. עברתי על כמה ערכים שכתבת. ברובם יש בעיות שונות של תרגמת. זה משהו שרבים סובלים ממנו ברמה כזו או אחרת אך אפשר להשתפר בזה. אם אתה רוצה להעלות את רמת הכתיבה שלך לשלב חדש כך שלא יעבירו את הערכים שאתה כותב למרחב המשתמש שלך אני מציע שתפנה לויקיפדיה:חממה ותנסה למצוא משתמש שיעזור לך. אני מוכן לסייע לך מידי פעם כשתצטרך אולם אין לי הרבה זמן לויקיפדיה בתקופה האחרונה אז עדיף שתמצא לפחות ויקיפד נוסף להתייעץ איתו. יורי - שיחה 20:18, 13 בדצמבר 2016 (IST)

תודה רבה! יורי. ניב - שיחה 21:03, 13 בדצמבר 2016 (IST)פרננדו

אל תעביר ערכים שהועברו לטיוטה למרחב ערכים ללא טיפול. גילגמש שיחה 13:37, 14 בדצמבר 2016 (IST)

בקשה בסדנה[עריכת קוד מקור]

הטיפול בבקשתך בוצע שלום, בקשתך בסדנה לגרפיקה בוצעה. ניתן לבדוק את התוצאה ולהעיר עליה בדף הסדנה. אם הבקשה מולאה באופן משביע רצון ניתן לציין זאת ולארכב את הבקשה. קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 15:11, 14 בדצמבר 2016 (IST)

על איכות וכמות[עריכת קוד מקור]

היי ניב. אני מקווה שאתה יודע כמה אני מעריך אותך ואת התרומה שלך.

עברתי על הערכים שכתבת בנושא יחסי החוץ של עומאן וערב הסעודית. נראה שהם נכתבו בחיפזון. ערכים כאלו צריכים להיות רציניים משמעותית. גם אני בתחילת פעילותי רציתי לכתוב כמה שיותר ערכים, אך עד מהרה הבנתי שהאיכות חשובה יותר. אני ממליץ לך לכתוב ערכים איכותיים יותר, במקום כמות גדולה יותר של ערכים. (אפשר לכתוב ערכים קלילים, אבל אם אתה מתחיל לתרגם משהו, כדאי שגם תסיים). ובכל מקרה, כל הכבוד על הכתיבה והתרומה. אתה ראוי להערכה! בברכה, Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:07, 16 בדצמבר 2016 (IST)

היי ניב. התבנית קיימת,
משתמש זה לומד בכיתה ח'

בתור {{משתמש לומד בכיתה}}. ראה דוגמה משמאל. בברכה, אורשיחה13:24, 17 בדצמבר 2016 (IST)

אה, לא שמתי לב. בכל זאת אני מעדיף את הגרסה שלי . אם אני אשאיר את הגרסה שלי, היא תמחק? ניב - שיחה 13:29, 17 בדצמבר 2016 (IST)ניב
בעיקרון, מדובר בכפילות. אם אתה רוצה עיצוב שונה, אתה יכול להעתיק את הקוד ששמת בדף התבנית ופשוט לשים את הקוד בדף המשתמש שלך. בגלל שלא נעים לי לעשות את זה, אשמח שתבקש את מחיקת התבנית שיצרת לאר שתשים את הקוד שלה בדף המשתמש שלך. בברכה, אורשיחה13:31, 17 בדצמבר 2016 (IST)
אור, לא הבנתי את כוונתך. אני מרשה לך לערוך את הדף משתמש שלי באופן חד פעמי ולהעתיק את הקוד ששמתי בדף התבנית ולשים את הקוד בדף המשתמש שלי . ניב - שיחה 13:35, 17 בדצמבר 2016 (IST)ניב
Done Done ברשותך, אבקש את מחיקת התבנית. אורשיחה13:38, 17 בדצמבר 2016 (IST)
זה בסדר אפשר למחוק את התבנית, הייתי צריך לעשות בדיקה מעמיקה יותר. ניב - שיחה 13:42, 17 בדצמבר 2016 (IST)ניב
את האמת, גם לי זה קרה פעם, וגם לי מחקו תבנית. תבנית:משתמש מזל קשת. לא נורא, מאז יצרתי תבניות יותר טובות. ”כל סוף הוא התחלה חדשה” או משהו כזה. בברכה, אורשיחה13:49, 17 בדצמבר 2016 (IST)

המקבץ השבועי: אקדמיה ומחקר[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב, לידיעתך בשבוע הקרוב יתקיים המקבץ השבועי בנושא אקדמיה ומחקר. שבוע טוב, EranBot - שיחה 23:22, 17 בדצמבר 2016 (IST)

העברת ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום ניב,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "ראש ממשלת אלג'יריה" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:ניב/‏ראש ממשלת אלג'יריה". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!--כ.אלון - שיחה 22:10, 18 בדצמבר 2016 (IST)

היי כ.אלון, שני דברים: אחד, לא אני כתבתי את הערך נשיא אלג'יריה, אם תשים לב הערך נפתח עוד בשנת 2011, אך אני אדאג לשפץ גם אותו . הערך ראש ממשלת אלג'יריה הוא סוג של העתק של הערך האנגלי רק בעברית. אין עוד מאיפה להרחיב אותו, אני לא חושב שהיה נכון להעביר את הערך אל מרחב המשתמש. ניב - שיחה 22:16, 18 בדצמבר 2016 (IST)ניב
לגבי נשיא אלג'יריה אתה צודק, לא שמתי לב ומחקתי את ההערה. לגבי ראש הממשלה בוודאי שיש מה להרחיב ואם לא, אז כנראה שהערך מיותר--כ.אלון - שיחה 22:24, 18 בדצמבר 2016 (IST)
אם כך, איך אפשר עוד להרחיב אותו? ניב - שיחה 22:26, 18 בדצמבר 2016 (IST)ניב
נסה לחפש חומר ברשת. נסה למשל לגלוש לאתר הבית של נשיא אלג'יריה והשתמש במכונת תרגום כדי לבדוק פרטים עיקריים על מהות התפקיד. כמו כן, אפשר לחפש מאמרים בעיתונות. גילגמש שיחה 22:54, 18 בדצמבר 2016 (IST)
תודה רבה! גילגמש ניב - שיחה 22:56, 18 בדצמבר 2016 (IST)ניב

אני רוצה להרחיב את התשובה. אם אתה כותב ערך מסוים אין חובה להסתמך דווקא על הוויקיפדיה האנגלית. אמנם זה מקור קל וזמין אבל לא תמיד מספק. כמו כל ויקיפדיה, לוויקיפדיה האנגלית הטיה פנימית מובהקת לנושאים הקשורים לדוברי השפה האנגלית. בוויקיפדיה הצרפתית יש הטיה לטובת נושאים שקשורים לארצות דוברות צרפתית. זה אך טבעי שאנשים יכתבו על עניינים שמעניינים אותם ולרב אלה נושאים קרובים לבית. גם בעברית למשל יש הטיה לטובת ערכים על ישראל. יש למשל ערך על כל חבר כנסת ישראלי אבל אין ערך על כל חבר קונגרס אמריקאי. אצל האנגלים אני מניח שאין ערך על כל חבר כנסת ישראלי וכך הלאה. בנוסף, עליך ללמוד לחקור את הנושא לעומק.

לכן, כשאתה מבקש לכתוב ערך מסוים אתה קודם כל צריך להתחיל את תהליך הכתיבה באיסוף מקורות. איסוף המקורות הוא השלב המוקדם לא רק כדי שיהיה לך על מה להסתמך בכתיבה, אלא גם כדי לבדוק שהמידע שאתה מוסיף הוא נכון. במקרה של ערך על ראש ממשלת אלג'יריה הסיכוי לטעות הוא מזערי כי מדובר בערך טכני למדי, בוודאי ברמה שאתה כתבת - ערך קצר ללא פירוט רב. ערך גדול יותר דורש השוואת מקורות כדי להבטיח את איכות התוכן.

מה שעשית עם ראש ממשלת אלג'יריה הוא טוב ויכול לשמש כקצרמר לגיטימי. אפשר להוסיף לערך טבלה של ראשי ממשלת אלג'יריה (מצאתי אצל הערבים) אפשר לתרגם אותה בקלות או פשוט ללחוץ על כל ראש ממשלה ולבקש תעתיק לכולם אם אתה לא קורא ערבית. אני מציע שתכתוב בפעם הבאה ערך גדול יותר. אם תרצה, תוכל לפנות אלי ואסייע לך באיתור מקורות ברשת ואסביר לך איך איתרתי את המקורות. בנוסף, יש כמובן שפע של מאגרי מידע אקדמיים שכוללים מאמרים רבים וספרות אקדמית רצינית שגם בה אפשר להשתמש. גם אותם אפשר לאתר אם הם ידרשו לצורך כתיבת הערך. גילגמש שיחה 07:15, 19 בדצמבר 2016 (IST)

תודה רבה! גילגמש, אכן נכנסתי אל האתר של ראש ממשלת אלג'יריה ולקחתי משם מקורות. בקרוב ארחיב עוד את הערך. כיף היה לי לקבל ממך את ההערה הזאת. .ניב - שיחה 11:25, 19 בדצמבר 2016 (IST)ניב
בשמחה. אם תרצה, תוכל לפנות אלי גם בעתיד. גילגמש שיחה 19:56, 19 בדצמבר 2016 (IST)

מיזם צפון אפריקה[עריכת קוד מקור]

צריך עזרה בפתיחת המיזם? מה גם שיש לי ניסיון רב בעריכת ערכים הנוגעים למדינה ומדע מדינה (פתחתי מיזם בעצמי לאזור בסדר גודל דומה). אשמח לעזור!!! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 16:49, 20 בדצמבר 2016 (IST)

היי אופק, אם אני ארצה לפתוח את המיזם אתה הראשון שאקרא לך . תודה!! ניב - שיחה 18:55, 20 בדצמבר 2016 (IST)ניב