שיחת משתמש:Noon/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך בואך לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

כאן היתה ברכת ברוכים הבאים. תודה.

שלום Noon, את שאלתך ואת תשובתי שמתי בשיחה:מצרי ים. זה המקום המתאים לדיון מסוג זה, בצמוד לערך שבו עוסק הדיון. המשך פעילות פוריה בויקיפדיה. דוד שי 04:51, 21 נוב' 2004 (UTC)

ל Noon שלום, שמחתי לגלות משתתף הקרוב יותר לקבוצת הגיל שלי. אני מאחל לך כתיבה פוריה בויקיפדיה. מההגה שערכת בערך אלפרד היצ'קוק אני מסיק כי נושא הקולנוע מענין אותך . אם כן אולי תוכל לתרום להרחבת הערך היצ'קוק ? ראה המסר שלי לאלמוג בענין היצ'קוק בדף השיחה שלו. בברכה, אדר 11:34, 24 דצמ' 2004 (UTC)

שלום אדר, אכן לא רבים ה"סבים" התורמים לויקי, אבל אין ספק שאנחנו הכי טובים :-)

אני לא ממש מומחה בתחום הקולנוע, אבל ממרום גילנו מי מאיתנו לא גדל על סרטיו המונומנטלים של היצ'קוק. ותודה על קבלת הפנים --Noon 12:45, 24 דצמ' 2004 (UTC)

ראיתי שאתה עובד על המשנה, יש לך, במקרה, מושג גם בשופרות? בזמנו הועלתה טענה מופרכת שאין מה לכתוב על הנושא... טרול רפאים 23:26, 15 ינו' 2005 (UTC)

ניסיתי לעשות קצת סדר, הגהות, קישורים לאנגלית, ותבנית נורמלית למסכתות בכל הערכים הקשורים למשנה. למרות שאני אפיקורוס מוחלט, נחמץ ליבי מהדלות בערכים היהודיים בויקיפדיה העברית.
בעניין השופר, ברור שיש הרבה מאד מה לכתוב עליו, ומספיק לראות את הערך האנגלי כדי להבין שהטענה לעיל מופרכת מיסודה --Noon 23:41, 15 ינו' 2005 (UTC)

ראשית, אני מברך אותך על הערך "שמשון", הוא בהחלט יפה ומושקע, אך העובדה שמחקת כל זכר מה"שמשון" שלי היא די צורמת, ואולי אפילו מעליבה.

חבל למשל שמחקת ציטוטים יפים כמו: "לולא חרשתם בעגלתי לא פתרתם חידתי", "בלחי חמור חמורותיים הכיתי אלף איש" ועוד. כמו כן כדאי להוסיף את ההערה שיתכן ששמשון היה גיבור בשר ודם אך מפה לאוזן התפתח מיתוס על טבעי סביב דמותו.

Dudutal 16:21, 17 ינו' 2005 (UTC) dudutal

לדודו שלום,
ראשית תודה על המחמאות לגבי הערך "שמשון". זה בהחלט מעודד לקבל משוב חיובי.
ולגבי הערתך: (1) קודם כל אני באמת מתנצל שלא הודעתי לך שאני עובד על שיכתוב הערך, למרות שכתבתי בדף בשיחה שלו שאנסה לשפר אותו ככל שיותיר לי הזמן. (2) אין לי, כמובן, שום בעלות על הערך, ואתה יותר ממוזמן להוסיף, לשכתב, לשפר, ולעשות בו ככל העולה בדעתך. אני ודאי לא אעלב מכך, ובתנאי שעדכון הערך אכן ישפר אותו. (3) התחלתי לשכתב את הערך מיד כשכתבתי את ההערה לגבי רמתו בדף השיחה, אך מכיוון שיש לי מעט מאד זמן, לקח לי יותר זמן קלנדרי משציפיתי כדי להביאו לרמה סבירה שתניח את דעתי.
בכל מקרה ממש לא היתה לי כוונה רעה כלשהי, ובודאי לא לפגוע במי מהכותבים. ראיתי ערכים אחרים שכתבת, כמו בתחום השחמט, ואחרים, ואני בהחלט חושב שאתה כותב ברמה גבוהה.
--Noon 21:36, 17 ינו' 2005 (UTC)

או.קיי

dudutal

ירוחם כהן[עריכת קוד מקור]

תודה על המידע שהוספת אודותיו. בברכה, אדר 20:29, 17 פבר' 2005 (UTC)

ותודה על הערך ש"י שתרמת. הרשת דלה למדי בכל מה שקשור למה שקרה פה בימים שלפני פרוץ האינטרנט בכלל, ובתקופת טרום המדינה בפרט. לכן מאמרים כאלה חשובים במיוחד. -- Noon 21:52, 17 פבר' 2005 (UTC)

כתבת:

"נריה, אתה יצרת את הקטגוריה "מוסדות" לפני כמה ימים כדי להוציא את הישיבה מהיהדות"...

יצרתי את הקטגוריה מוסדות יהודיים כפי שיצרתי גם את הקטגוריה חכמי דת יהודים וכפי שיצרתי את הקטגוריה ליטורגיה יהודית ואת מצוות ומנהגים יהודיים ואת שפות יהודיות ותנועות פוליטיות יהודיות.

ההאשמה שלך לא נכונה בכלל. יצרתי את כל הקטגוריות האלה (שכולן משוייכות לקטגורית על יהדות, כפי שהדבר מקובל בויקיפדיה), ואני מתכוון ליצור עוד, במטרה לעשות קצת סדר בויקיפדיה.

אם אתה יהודי שומר מסורת אתה בודאי מכיר את איסור לשון הרע. --נריה הרואה 06:43, 18 פבר' 2005 (UTC)

ראשית אני יהודי שאינו שומר מסורת, אך יש לי כבוד גדול ליהדות. שנית נא הרשה לי לפקפק ב"טוהר" כוונותיך. אני מבין את יחסך האמוציונאלי לקראות, אך אנחנו כאן כדי ליצור אנציקלופדיה ברמה אנציקלופדית, ולא מניפסט של פרופגנדה מוטה -- Noon 06:50, 18 פבר' 2005 (UTC)
גם לי יש כבוד גדול ליהדות. ובתור אחד שמכיר את היהדות אני יודע שהיא אינה בעלת גוון אחד כפי שיש כאלה שמנסים לצבוע אותה.
כשאני כותב ערכים אני מנסה להפריד בין הרגשות שלי לבין הראיה הכוללת של הדברים. והפלא ופלא לרוב בעקבות התוספות שלי הערכים אינם חד צדדיים (חד צדדיים=מניפסט של פרופגנדה מוטה )
בכל מקרה, אם היו לך טענות כלפי, הייתה בקלות יכול לפנות אלי בכל דרך, והיינו מלבנים את העניינים. --נריה הרואה 07:05, 18 פבר' 2005 (UTC)
אני תומך בנריה במקרה זה. מעשהו היה מקובל ביותר. נהוג לפצל קטגוריות ברגע שגדלות מעבר לגודל מסוים. אין גודל קבוע, אך בד"כ יותר מכמה עשרות מאמרים. אי אפשר לצרף את כל המאמרים בנושא יהדות לקט' אחת, היא תיהיה לא שימושית כי למזלנו יש לנו מאות מאמרים על יהדות. גילגמש שיחה 07:46, 18 פבר' 2005 (UTC)
נא ראו הערותי במזנון -- Noon 08:49, 18 פבר' 2005 (UTC)

בני עקיבא (1)[עריכת קוד מקור]

שלום, אודה אם תוכל לעיין בשיחה של הערך בני עקיבא. האם תוכל לברר את שנות הלידה של השבטים ולהוסיף אותם? כדי שרשימה הזו יהיה ערך, היא צריכה להכיל קצת יותר מידע. שבת שלום --נריה הרואה 09:13, 25 פבר' 2005 (UTC)

ראיתי, הוספתי שנות לידה. תודה ושבת שלום גם לך. -- Noon 12:22, 25 פבר' 2005 (UTC)
יופי, טוב מאוד. רק נדמה לי שבגלל שמחזור הו שתי שנים גריגוריאניות קצת קשה לדעת האם 1990 זה 90-91 או 89-90. האם תוכל לבדוק דבר זה ולהוסיפו?

שלום נון,
אין טעם ליצור ערכי שנים כי הם נוצרים באופן אוטומטי ע"י בוט שמפעיל קוסטלו. כל עריכה שלא במסגרת הבוט תדרס על ידו ועבודתך תיהיה לחינם. אם אתה רוצה להוסיף מידע לערכי השנים, תערוך בבקשה את היום המתאים. (לדוגמה, נניח ואתה רוצה לציין שב-1 בספטמבר פרצה מלחמת העולם השנייה. במקרה זה עלייך לערוך את התאריך "ה-1 בספטמבר" ולא את השנה) הבוט יוסיף באופן אוטומטי את השינוי שלך ברגע שיופעל. לפרטים ניתן לפנות לקוסטלו. הבוט צפוי לפעול בשבוע הראשון של חודש אפריל. בברכה, גילגמש שיחה 14:52, 12 מרץ 2005 (UTC)

שלום גילגמש, אני מודע לעניין, אלא ששני המאורעות שרציתי להכניס ל-1648 הם ללא תאריך מדוייק (לפחות ככל שניסיתי לבדוק), ולמרות זאת הם מספיק חשובים כדי להופיע בדף השנה. בברכה --Noon 14:58, 12 מרץ 2005 (UTC)
אני מודע היטב לבעיה של אירועים שאין להם תאריך מדויק. יחד עם זאת, השינוי שיצרת ידרס ע"י הבוט. צריך לפנות לקוסטלו על מנת שינסה לפתור את הבעיה. אני לא בטוח לגבי הפרעות, אך נדמה לי שאפשר למצוא את התאריך המדויק של שלום וסטפליה. אני אנסה לאתרו לפי הספר שיש לי על מלחמת 30 השנים. לגופו של ענין, אני חושב שכדאי לדון עם קוסטלו על אירועים שאין להם תאריך מדויק, אך הם עדיין מספיק חשובים על מנת להכנס לערכי השנים. אולי אפשר לתת להם פרק מיוחד, בדומה לפרק לתמונות ופרק לפרסי ישראל שלא נערך ע"י הבוט. בכל אופן, קוסטלו הוא מפעיל הבוט והוא צריך להכריע בענין. גילגמש שיחה 15:06, 12 מרץ 2005 (UTC)
אוקיי, הבנתי. נראה מה קוסטלו יגיד. --Noon 15:35, 12 מרץ 2005 (UTC)

שנים פרק ב'[עריכת קוד מקור]

שלום נון,
פניתי לקוסטלו והוא הסכים להוסיף את ההפרק שלא יערך על ידי הבוט בהרצתו הקרובה. תוכל להוסיף את האירועים האלה אחרי ההפעלה הקרובה. בברכה, גילגמש שיחה 14:00, 13 מרץ 2005 (UTC)

מלחמת האזרחים בספרד[עריכת קוד מקור]

לנ' שלום - תודה על עבודת העריכה וההגהה שאתה עושה על הערך. אגב, מה דעתך על התוספת שהוספתי לבקשתך בנוגע לחלקם של היהודים בערך הבריגדות הבינלאומיות? אלמוג 17:19, 28 מרץ 2005 (UTC)


=עריכת שנים[עריכת קוד מקור]

שלום נון,
שים לב בבקשה איפה צריך לרשום אירועים שאין להם תאריך מדויק. אני מצרף לך לינק על מנת שתראה - [1]. אם תשים לב, העברתי את השינוי שלך בין הסימונים המיוחדים. אחרת זה ידרס בהפעלה הבאה של הבוט. בברכה, גילגמש שיחה 16:19, 4 אפר' 2005 (UTC)

ראיתי, הפנמתי, תודה. Noon 16:26, 4 אפר' 2005 (UTC)

לא ברור לי למה הורדת את תבנית הקצרמר מהערך הזה, תמיד צריך לבדוק את הויקיפדיה של השפה בה האדם דיבר ולא רק את האנגלית. בערבית יש עליו ערך מפורט שאמנם אני לא יודע לתרגם אותו אבל הוא מצביע על כמות החומר שיש לכתוב עליו. טרול רפאים 18:52, 7 אפר' 2005 (UTC)

זה במידה רבה עניין של טעם. לא נראה לי שרלבנטי לכתוב את כל קורות חייו, כמו היכן למד בבי"ס היסודי, בתיכון, באיזה הפגנות בדיוק השתתף, וכו'. עיקר הדברים המשמעותיים מופיעים כאן לגבי הדמות הבזויה הזאת. Noon 19:00, 7 אפר' 2005 (UTC)
לבן אדם הייתה השפעה רבה (ושלילית) על ההיסטוריה של מדינת ישראל ושל הפלסטינים. לגבי דמות בזויה, ראה את היטלר וכמה כתוב עליו. טרול רפאים 19:03, 7 אפר' 2005 (UTC)

אין מילים, רק תודה[עריכת קוד מקור]

אני מודה מודה מודה לך על ההגהה שעשית לערך זרזיר מצוי. בשינויים שעשית ניכרת הערכה לנושא ובכלל התעניינות, אז בברכת המשך שיתוף עבודה פורה (כי אני לצערי חלש מאוד בניסוחים קורקטיים בעברית). בתקווה שנראה את הערך ב"רשימה" עוד מחר... דליק כלבלב 04:57, 2 יוני 2005 (UTC)

ותודה תודה תודה על הערך שאתה כתבת... מאד אהבתי אותו. הזרזיר הזה מעופף מעלינו ומצדדינו, ואנחנו כמעט לא שמים לב אליו. היה מאד מעניין לקרוא עליו ביריעה הרחבה שפרשת עליו. יישר כוח. --Noon 19:59, 2 יוני 2005 (UTC)


פשרת נברסקה קנזס[עריכת קוד מקור]

תודה לך על שעידכנת אותי לגבי הכפילויות, אני דיי חדש בויקיפודיה ולכן כל עזרה שלכם תהיה מבורכת. שאלה - האם מותר לי למחוק את אחד הערכים ולאחדם?! Deadbubbles 16:09, 28 יוני 2005 (UTC)

מציע שתשלב את שני הערכים לערך אחד. נראה לי שעדיף שיקרא "חוק קנזס-נברסקה", ואולי אפילו כדאי לשלב לתוכו גם את "קנזס המדממת" שבניסוחו הנוכחי דורש שיכתוב רציני. "פשרת קנזס נברסקה" יהיה הפניה לערך החדש. אם אתה מסתבך בטכניקה, אנחנו כאן כדי לעזור. --Noon 16:45, 28 יוני 2005 (UTC)

איחוד (ארה"ב)[עריכת קוד מקור]

היי,
האם התכוונת לen:Union (American Civil War)? הייתי ממליץ לך לכתוב אותו אם יש לך את הזמן, כי מניסיון שחוויתי על בשרי ערכים שמקושרים לערך אחד בלבד ולא נכתבים בסמוך לציונם באותו ערך, לא יכתבו לאחר מכן. אם אני כבר פה ומבין שאתה מתעניין בארה"ב: מצב ביוגרפיות הנשיאים האמריקאים הוא איום ונורא. אשמח אם תאמץ את המועדף עליך ותשפץ אותו מעט. בתודה, צ'סשיחה 15:07, 14 יולי 2005 (UTC)

זו אכן הייתה הכוונה בקישור. יש אליו קישורים גם ממלחמת האזרחים האמריקאית, ואולי מעוד מקומות. לא בטוח שיהיה לי זמן לכתוב אותו או ערכים אחרים שביקשת, למרות שההסטוריה של ארה"ב אכן מעניינת מאד. Noon 18:07, 14 יולי 2005 (UTC)

דרור דורי[עריכת קוד מקור]

היי שמשון,
הזכרת במפגש שהוא נרשם תחת השם האזרח דרור, אבל לפי תרומות המשתמש (והשם עצמו...) דווקא נראה לי שזה דרור דורי. כך שאם רצית קצת לעקוב אחר תרומותיו, לפחות תרדוף אחרי המטרה ה"נכונה". בברכה, צ'סשיחה 12:02, 16 יולי 2005 (UTC)

אתה צודק, צ'ס, העניין הוא שעד המפגש לא ראיתי תרומות שלו תחת שמו החדש :-) Noon 16:41, 16 יולי 2005 (UTC)
היה דיון עליו במפגש (האזרח דרור)? בכל מקרה, גם אני עוקבת אחר תרומותיו, ומאד סביר שגם גילגמש ואחרים. דורית 16:52, 16 יולי 2005 (UTC)
לא ממש דיון. רק חשבתי שהוא דרור דורי שכמה ויקיפדים, כולל אני, ניסו לשכנע אותו להרשם, ומסתבר שהאחרון אכן נרשם כ"דרור דורי". בכל מקרה ראוי לעקוב אחר שניהם ולעזור במידת הצורך. Noon 16:57, 16 יולי 2005 (UTC)
אכן כן, אנחנו מנסים גם לפתח פונקציה חדשה שבה תהיינה רשימה של ויקיפדים ותיקים שישמשו חונכים לחדשים. אולי זה גם יעזור. בברכה, דורית 17:01, 16 יולי 2005 (UTC)

שלום נון, מחקתי את התמונה מכיוון שויקיאנגלית היה כתוב שהתמונה מפרה זכויות יוצרים והיא תמחק. מתניה שיחה 20:15, 23 יולי 2005 (UTC)

היי מתניה, התמונה מופיעה בוויקי האנגלית (לדוגמה כאן), ונא ראה גם בתאור התמונה - היא בוויקיפדיה באישור הצלם. אם היא תוסר שם מסיבה כלשהי אז יהיה על מה לדבר. Noon 20:21, 23 יולי 2005 (UTC)
האם קראת את כל המשבצת? מתניה שיחה 20:29, 23 יולי 2005 (UTC)
קראתי את כולה, ואני לא בטוח שאתה עשית כך. התמונה הועלתה לוויקי העברית ב-2004, ולוויקי האנגלית ב-2003, כלומר הרבה לפני מאי 2005. אני משחזר לגירסתי. מציע לך לשמוע את תגובתי לפני שאתה ממהר לשחזר. Noon 20:37, 23 יולי 2005 (UTC)
עשיתי, סליחה על השיחזור. בכל אופן היא תמחק בכל זאת על אף שהועלתה לפני תאריך זה על פי הסבר של דרור באיזה שהוא דף שיחה. מתניה שיחה 20:41, 23 יולי 2005 (UTC)
איזה הסבר של דרור. התמונה חוקית ומוצגת באישור הצלם. נא שחזר אותה מרשימת המחיקות. Noon 20:46, 23 יולי 2005 (UTC)
אפתח בהתנצלות, הזדרזתי מדי. דבר נוסף איני מצליח להזכר היכן ההסבר של דרור, אחפש. בכל מקרה תמונה אי אפשר לשחזר תצטרך להעלותה מחדש. סליחה מתניה שיחה 21:01, 23 יולי 2005 (UTC)

אני חניך התנועה וצר לי לומר שהשחזור שלך הוא טעות. A&D- עדי שיחה 19:26, אוגוסט 9, 2005 (UTC)

עדי, תבדוק את עצמך שוב ושחזר לגירסתי. אתה טועה (שתי הבנות שלי בוגרות בני עקיבא, האחת משבט עמישב (ילידת 1976) והשנייה משבט שלם (ילידת 1981)). ובדקתי איתן שבטים נוספים. Noon 20:16, 9 אוגוסט 2005 (UTC)
נון אני חניך של שבט אחיה והתיקון עד לאן שתיקנתי הוא נכון, אני בהחלט בדקתי את זה... A&D- עדי שיחה 06:03, אוגוסט 10, 2005 (UTC)
אלו ללא ספק השנים בהן החליטו על קריאת השם לשבטים... A&D- עדי שיחה 06:04, אוגוסט 10, 2005 (UTC)
כלומר אתה יליד 2004... בן שנה בערך? עדי, הדגשתי שוב ושוב ושוב שמדובר בשנת הלידה של הבוגרים, וביקשתי שתבדוק שוב בעיניים פקוחות. נא שחזר לגירסתי. תודה, Noon 07:45, 10 אוגוסט 2005 (UTC)
אז באמת מדובר כאן באי הבנה ועמך הסליחה. לא הבנתי מה כוונת "שנת הלידה" אני הבנתי זאת כשנת הלידה של השבט- מתי השבט קם. בכל מקרה אני חושב שכדאי לשנות לשנה בה השבטים קמו או לחלופים לכלול את שני התאריכים, מה דעתך? A&D- עדי שיחה 19:35, אוגוסט 10, 2005 (UTC)
"שנת הלידה של השבט"? שנת לידה היא של אנשים ולא של שבטים. המשמעות המרכזית של שם השבט הבוגר היא שכבת הגיל שלו, ולפיכך מספיק שתהיה שנת הלידה. והתפלאתי שלא שחזרת כשנוכחת ב"אי הבנת הנקרא" שלך. בברכה, Noon 22:04, 10 אוגוסט 2005 (UTC)
לא שיחזרתי כי למען האמת שכחתי מזה ועמך הסליחה. אני חושב שיש משמעותגם לשנה שבה השבט נוצר בכל מקרה... 06:10, אוגוסט 11, 2005 (UTC)


מחאה חריפה[עריכת קוד מקור]

שלום,

שים לב בבקשה להערתי בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:סנקט פטרבורג. השם שבחרת מוטעה. פרטים בדף הדיון. אנא המשך בדיון במקומו הרגיל ולא בדף שיחה פרטי. תודה, גילגמש שיחה 07:26, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

צהרים טובים. אודה לך אם תציין את מקור התמונה תמונה:TiranStraits.jpg בערך מצרי טיראן. בברכה--יום טוב 08:34, 2 ספטמבר 2005 (UTC)

לא זוכר מאיפה לקחתי אותה, אבל רואים בבירור שמדובר בתמונה של נאסא (שהן PD) שצולמה מהחלל. Noon 20:03, 2 ספטמבר 2005 (UTC)
סבבה, אם רק תוכל לציין זו בדף התמונה עצמה כדי למנוע אי הבנות בעתיד--יום טוב 20:07, 2 ספטמבר 2005 (UTC)

העולם הזה[עריכת קוד מקור]

שלום,
לא נגררתי לויכוח על השבועון; ראשית כי הרקע לוויכוח הוא ההצעה לכלול את הערך ברשימת הערכים המומלצים, ואני נוגע בדבר. שנית, כי אני משתדל לשלא להגרר למלחמות עריכה ולוויכוחים פוליטיים (די היה לי כי בענין מלחמת העצמאות כתב, מצד שמאל , אחד המשתמשים, על דעותי "הגזעניות" (באשר כתבתי שערביי ארץ ישראל לא גורשו , אלא ברחו, בהשפעת מנהיגיהם), ואילו מצד ימין חלק עלי משתמש אחר בדבר מספר הקורבנות בדיר יאסין (בטענה כי לא נערכו ניתוחים שלאחר המוות ובדיקות בליסטיות שיוכיחו כי הם לא נהרגו מאש עצמם). והאמן לי , היה לי הרבה מה לכתוב.
לעומת זאת עובדות הן ענין אחר: לשאלת שיוכו של השבועון "רימון לשב"כ" ולאיסר הראל, ראה:

  • מאמרו של אלי אשד "עוז יעוז נגד העיתונאים" באתר "ארץ הצבי" האומר: " השבועון רימון החל לצאת באוגוסט 1956. הכסף למימונו הגיע בחשאי מאיסר הראל, שגייס אותו במשרד האוצר ומפא"י, אם כי המגזין הכחיש בתוקף כי היה לו מקור מימון "מפלגתי" כלשהו והציג עצמו כעצמאי"
  • מאמרו של פרופסור יחיעם ויץ "הקוזק הנגזל" באתר של "המכון הישראלי לחמוקרטיה" האומר: "...נעשה נסיון מגוחך ופתטי לייסד שבועון במטרה ברורה: לפגוע ב"העולם הזה". השבועון החדש "רימון" שמו, קם ביזמת הש"ב ובמימונו - ויותר מזה הזרים מידע חשאי שלא היה בידי העיתונים האחרים, כדי להגביר את כח המשיכה שלו". (אגב: במאמר זה יש תזה כי שורשיו של העולם הזה נטועים דווקא בימין...).

אם תקיש "השבועון רימון" במנוע העברי של גוגל, תמצא את המאמרים הללו ורבים נוספים באותו עניין.
בברכה, אדר 08:10, 17 ספטמבר 2005 (UTC)


שלום אדר,
גם אם עניין "רימון" נכון, ואני מניח שהוא אכן נכון, הביקורת שלי על הערך היא הרבה מעבר לכך. לא יתכן ששבועון שמרבית שטחו היה מוקדש לרכילות סנזציונית זולה, שהיו לו שני שערים - שער קדמי סנזציוני ושער אחורי שעל גבול הפורנוגרפיה, ושרבים מ"תחקיריו" היו ברווזים עיתונאיים ו/או תאוריות קונספירטיביות, יזכה לערך כל כך מוטה ואוהד, ויוגדר כמעט באופן בלעדי כעיתון "לוחם וחוקר".
לטעמי יש "לייבש" את הערך ולבטל ממנו את כל נימות ההערצה, להתרכז בעובדות, לאזן אותן עם עובדות מהצד השני הפחות יפה של השבועון, להוריד ממנו משפטים שיפוטיים (כמו למשל "...מעשה זה היה נקודת שפל בקריירה של איסר הראל", "...העולם הזה לא נשאר חייב...", ועוד). לצערי אין בידי גליונות של העיתון ואני כותב מהזיכרון, אך שנינו יודעים שאני צודק. ודברים נוספים כתבתי בדף שיחת הערך. בודאי שבמצבו הנוכחי הוא ראוי יותר לתבנית שכתוב או לתבנית NPOVD מאשר להיות מועמד למאמר מומלץ.
כמובן שהביקורת שלי אינה אישית כלפיך, וכפי שגם אמרתי וגם כתבתי לך, למותר לציין שתרומתך לוויקיפדיה לא תסולא בפז בכל מה שקשור לתקופת קום המדינה, לפניה ואחריה. בברכה רבה, --Noon 17:40, 18 ספטמבר 2005 (UTC)
אף שידוע כי ל"העולם הזה" היו שני שערים, נדמה לי שההצגה בערך, המייחסת משקל נמוך לשער האחורי אם כי אינה מסתירה את קיומו, היא הנכונה. חשיבותו של העולם הזה אינה בשער האחורי שלו, אלא בשער הקדמי. דוגמה לכך הם דבריו של יאיר שלג בכתב העת "העין השביעית":
באותם ימים נחשב "העולם הזה" אצל רבים לעיתון היחיד שבו ניתן לקרוא את כל האמת על הממסד, ומעמד זה תרם מאוד ליוקרתו.
בהתאם לכך, הערך מתמקד בעיקר, ומזניח מעט את הטפל. פסקה או שתיים שיעסקו בשער האחורי יתרמו לערך ולמתן תמונה מלאה יותר, אך איני רואה פגם במה שכתוב כעת בערך. חוץ מזה, אני מציע שתעביר דיון זה לשיחה:העולם הזה. דוד שי 00:28, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

היי נון... יופי של ערך. הערה קטנה. הספר "השטן ודניאל ובסטר" יצא, כמדומני, בסוף שנות השישים, בהוצאת "תרמיל" של צה"ל. שם הסופר נכתב על גבי הספר כ"סטפן וינסנט בנה", ולא כמו שכתבת בערך. המדובר באחד הספרים האהובים עלי (ואולי אחת הסיבות שבחרתי בעיסוק המשפטי...), ולצערי הספר אבד, אם כי אני בטוח מאוד באיות של שם הסופר על העטיפה (וגם גוגל מסכים איתי, מסתבר). יש להדגיש כי הספר מדגיש את הרוח האמריקאית, הגוברת על הרוע ה"זר" של השטן. "חבר המושבעים" המורכב כולו מאמריקאים ידועים לשימצה שסרחו, ונידונו לגיהינום, פוסק לטובת "לקוחו" של ובסטר, לאחר שנאומו של ובסטר הוליד בהם מחדש את הרוח הפטריוטית ואת הגעגועים לאפל פאיי של אמא, או משהו ברוח זו. בהצלחה בהמשך עריכת הערך. אלמוג 15:01, 23 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה אלמוג. האמת היא שהדרייב שלי לכתוב את הערך הוא עניין רב בהיסטוריה המוקדמת של ארה"ב, ובמיוחד הסיפור "השטן ודניאל ובסטר" שלמדתי בשיעורי האנגלית בתיכון ואהבתי עד בלי די.
אם אתה בטוח בשם הסופר - אתקן זאת, למרות שמדובר בסופר אמריקאי ותיעתקתי את שמו לפי כללי האנגלית. את שאר הדברים שכתבת כאן אנסה לשלב בערך. תודה ושב"ש, Noon 15:16, 23 ספטמבר 2005 (UTC)
בינתיים בדקתי בויקי האנגלית. א. שמו STEPHEN (וכך גם מופיע על גבי בול של ממשלת ארה"ב שמצולם בערך). ב. מעל ה E השנייה בBENET יש מעין סימן פיסוק צרפתי, שכנראה שמחליש את ה T האחרונה. אם שמו היה בנט, היה השם נכתב BENNET. אני בטוח עכשיו לחלוטין ששמו סטפן וינסנט בנה. ושוב - כל הכבוד על היוזמה. אלמוג 15:31, 23 ספטמבר 2005 (UTC)
הצקה אחרונה בעניין זה - אישוש סופי לכתיב סטפן וינסנט בנה ראה כאן [2]. שבת שלום. אלמוג 15:36, 23 ספטמבר 2005 (UTC)
אני כמובן סומך על מה שאתה אומר, ותיקנתי את שמו של הסופר. לגבי ה-T אני די בטוח שהיא אכן לא נשמעת. לגבי סטפן - אין לי ספק שהתרגום העברי שגוי מכיוון שמבטאים STEPHEN כ"סטיבן". וראה למשל, אבל לא רק, סטיבן הוקינג. Noon 16:21, 23 ספטמבר 2005 (UTC)
שלום נון. כתבת שהספר יצא בהוצאת "מערכות" וכמובן שהדבר אינו נכון והוא יצא ב"תרמיל". כמי שהיה חייל בשנות השישים (נכון?) ודאי אתה זוכר את ספרי ההוצאה, הראויה, לדעתי גם לערך משלה. מכל מקום בהזדמנות שתיקנתי את הטעות הקטנה, גם הוספתי קצת לגבי עלילת הספר וכו'. עכשיו נזכרתי כי המאבק אינו על נשמת האיכר (ששמו בעברית יעבץ סטון, ובאנגלית JABEZ STONE), כי אם על נשמתו של ובסטר עצמו! המשך לכתוב ערכים יפים ומרתקים. אלמוג 04:05, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
לפני הוצאת "תרמיל" יש לכתוב את ישראל הר, מייסדה והרוח החיה בה. דוד שי 04:17, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

העברתי את השיחה הזאת לדף שיחת הערך. נראה שכדאי שגם הקוראים יראו את הדיון, ההתלבטויות, השאלות והתשובות. Noon 17:27, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

רק רציתי להגיד לך תודה על השינויים המוצלחים שעשית בערך של הירומי

חג שמח. Take the 'A' train 12:45, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

היי נון. ראשית, תודה על המחמאה ועל ההגהה שביצעת בערך. ברצוני להודיע לך שאת חלק מההגהות שחזרתי לגרסתן הקודמת. לא אעבור עכשיו על הכל (ארוך מדי), אך שחזרתי בעיקר תיקונים הנובעים מאי-בקיאות באימונולוגיה (הלימפוציט אכן "מציג" ולא "מציב" קולטנים. זהו מונח מדעי רשמי), תיקונים שגויים (צורת הרבים של "ביוטכנולוגי" היא "ביוטכנולוגיים", לא?) ואחרים (למשל: "מערכת החיסון" במקום "המערכת החיסונית". זהו שם הערך בוויקי, זהו המונח המועדף בקהילת האימונולוגים וזהו המונח המנצח בגוגל). שוב תודה והמשך שת"פ פורה, Pixie 13:32, 18 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום פיקסי, כמובן שאין לי שום בעייה עם אותם תיקונים שלי שלא אהבת ושחזרת. עניין ה"ביוטכנולוגיים" לעומת "ביוטכנולוגים" וכו' - ניתן לכתוב בשתי הצורות, ועדיפה לטעמי הצורה עם י' אחת ברוב המקרים, אבל זה בהחלט לא עניין מהותי. עדיין לא ברור לי למה 'הופעת תסמיני שפעת לאחר ההדבקה, מעידה על נסיונה הראשוני של מערכת החיסון להילחם בנגיף' - למה הם מופיעים כלל? האם בגלל שהמערכת החיסונית חשה בנגיף ולכן מפתחת דלקת ויראלית בצורה של שפעת?
פרט לכך אני מקווה שבכ"ז תרמתי במעט בהגהה של ערך מעולה שכתבת. יישר כוח וחג שמח. Noon 14:04, 18 אוקטובר 2005 (UTC)
לשאלתך עניתי בערך בתוספת "(ראו: דלקת)". התשובה שלך נכונה ומפורטת בערך דלקת, ולדעתי רק תכביד על המאמר הארוך ממילא אם אוסיף אותה שם. כמובן שאני רוצה להיות ברור ככל האפשר, אז אנא הער לי אם לדעתך בכל זאת יש מקום להרחבה. זוהי דוגמה טובה לתרומתך הלא מועטת לערך, שכן באמת בתור ביולוג כמה דברים נראים לי מובנים מאליהם, אך לא לקוראים. שוב תודה, Pixie 17:53, 18 אוקטובר 2005 (UTC)

בס"ד היי Noon! נעים מאוד, קוראים לי ליאת, ואני זו שכתבתי את הערך שיתוק מוחין. בעקבות עריכתך, חיפשתי את הקישור לערך בגירסא האנגלית, ולא מצאתי אותו, אודה לך אם תגיד לי איפה הוא נמצא, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 23:43, 1 נובמבר 2005 (UTC)

שלום ליאת, הקישור במקומו הרגיל - מימין, מתחת ל"שפות אחרות". לילה טוב, Noon 23:46, 1 נובמבר 2005 (UTC)

בס"ד תודה רבה וליל"ט, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 23:54, 1 נובמבר 2005 (UTC)

ברוך שובך[עריכת קוד מקור]

טוב לראות שחזרת. Harel - שיחה 22:25, 31 מרץ 2006 (UTC)

ברוכים הנמצאים :-) Noon 22:28, 31 מרץ 2006 (UTC)

שולם עליכם, קיבלתי את המייל ושלחתי את פרטי המפגש. הגיע? אוי וי 21:57, 16 אפריל 2006 (UTC)

היי אויוי, קבול קיבלתי. תודה. Noon 22:32, 16 אפריל 2006 (UTC)

דבריך בדף השיחה של צחי[עריכת קוד מקור]

התרשמתי מהם עמוקות וגם הזכרתי אותם בשיחה על אותו הנושא.אורי מוסנזון 23:09, 7 מאי 2006 (IDT)

נראה לי שלא הבנת את הנושא הזה, אנא קרא את ההסבר שכתבתי שם. אם אתה רוצה להצביע נגד בכל זאת, זכותך, אבל הנימוק שנתת לא תקף. טרול רפאים 18:08, 20 מאי 2006 (IDT)

הבנתי את הנושא יותר טוב ממה שאתה חושב. אני מכיר את התמונה היטב. כשבאים לבחון פעולה דראסטית של הסרת הרשאת מפעיל, שני הארגומנטים שהצגתי הם העיקריים, דהיינו - מגוון תרומותיו, והאם עשה שימוש לרעה בהרשאות המפעיל שלו. בשני אלו אני לא מוצא דופי במלח השמים.
לגבי עניין ההתנהגות בין חברי הקהילה, אני חושב שמלח השמים כואב באופן אמיתי, על פי השקפתו, את עניין האווירה, השחזורים והחסימות השגויות, ההתייחסות לתורמים חדשים ו"רוח" ויקיפדיה, שלדעתו נפגעים מאופן התנהלותם של מפעילי מערכת מסויימים. לטווח ארוך אני גם מסכים איתו שאין לפרויקט הנפלא הזה זכות קיום אם לא יתנהל ברוח החזון שעליו הושתת.
אני חושב שחיפשו את מלח השמים בפינה, ושיש בפעולה זו יותר משמץ של נקמנות ומקארתיזם שמקומם לא יכירנו פה. ומספיק להסתכל על מה שעשו למה שכתב בהכנסת אורחים כדי להבין למה אני מתכוון.
ואם מדובר על לבטים, כי אז הלבטים היחידים שלי דווקא קשורים בכך שלדוד שי אין אמון במלח השמים. זהו אכן מצב לא בריא שמי שממנה את מפעילי המערכת כאן אין לו גם את הזכות להסיר את הרשאתם. אלא שכל עוד זהו המצב, ומכיוון שבמקרה זה דעתי אינה כדעתו של דוד שי, הרשיתי לעצמי להביע את דעתי בניגוד לדעתו. בידידות, --Noon 18:55, 20 מאי 2006 (IDT)
נון נכבדי, אני הוא שביקשתי את הסרת ההרשאה. נקמנות על מה? מקארתיזם מהיכן? אני מחשיב עצמי לידיד שלך, ושיתופי פעולה שלנו הביאו לכמה ערכים יפים כאן. מדוע אם כן האשמות כבדות ומוטעות אלה? אלמוג 19:01, 20 מאי 2006 (IDT)
אולי תתפלא, אלמוג, אך אני לחלוטין לא מפנה אליך איזושהי אצבע מאשימה. אני חושב שהפעולות שלך במרבית המקרים טובות וראויות, וכך גם התנהלותך בין חברי הקהילה ותרומותיך האדירות לפרויקט. הבעייה שלי היא עם האווירה הכללית שנוצרה כלפי מלח השמים, וזאת כשלפי הערכתי הוא פעל מתוך כאב אמיתי ומתוך מה שנקרא אצל הגויים good faith. אני מצטער שאני צריך לצאת עכשיו, ובכל מקרה אני אכן מחשיב את עצמי כידידך, ואני מקווה שעניין זה לא מעיב על ידידות זו. בברכה, Noon 19:20, 20 מאי 2006 (IDT)
ודאי שלא. זכותך לדעה משלך, ואני ממשיך להחשיב אותך לידידי. אלמוג 19:33, 20 מאי 2006 (IDT)
Noon, השאלה העיקרית המטרידה אותי איננה האם יש בעיות בוויקיפדיה (יש לא מעט) ואפילו לא האם מלח השתמש או לא לרעה בהרשאה שלו. השאלה שמטרידה אותי, היא אכן האווירה בוויקיפדיה והאם מלח השמיים תורם לה? לצערי, מלח פשוט לא טורח לבדוק את הטענות שלו, דבר שגורם לו שוב ושוב לכתוב האשמות שקריות. כולנו טועים במידה זו או אחרת, אבל מלח הפך את ההשארה של בדיקת העובדות לאחרים להתנהלות הרגילה שלו, זה לא מקובל עליי ולדעתי גם לא אמור להיות מקובל עליך.
ממפעיל מערכת, אני מצפה שאם הוא מאשים מישהו אחר (ולא משנה אם זה מפעיל אחר או משתמש אנונימי), הוא יבדוק את מה שקרה בצורה יסודית. מלח לא עומד בקריטריון הזה ולכן מקבל תגובות זועמות של מפעילים שכועסים (ובצדק) על כך שכתב נגדם דברים לא נכונים.
האם המצב התדרדר ליותר מכך? כן, אבל הפתרון איננו השארת מפעיל שכותב דברים כאלו - אם הוא לא טורח לבדוק את המקורות הזמינים בוויקיפדיה בנושא כזה, למה שאסמוך על דברים שהוא כותב בערכים? טרול רפאים 22:58, 20 מאי 2006 (IDT)
שלום ט"ר, מתנצל על ההשהיה בתשובה (הייתי צריך לצאת אתמול). לגופו של עניין: למען הסר ספק, התנהלותו של מלח השמים הייתה שגוייה בעיקר ברמה הטקטית, ואכן גרמה להעכרת האווירה בפרויקט - מה שבהחלט נזקף לחובתו! מלח היה יכול להעביר ביקורת באופן שלא ייצור אנטגוניזם ומהומה גדולים כ"כ כפי שבסופו של דבר קרה. הייתה בהתנהלותו נאיביות גדולה, הגובלת בילדותיות. ישנן דרכים רבות לנהל מאבק, ומלח ניהל אותו בחוסר כישרון.
מאידך, טענותיו העקרוניות כמו גם הדוגמאות שהביא (לא כולן) נכונות ברובן, ולכך אתייחס. כלומר - גם לי קשה לראות מהצד את התנהלות כוחנית ובלתי מנומסת של מפעיל מערכת. זו עומדת בסתירה חריפה לרוח ויקיפדיה. אין מחילה על שחזורים לא מוצדקים או לא מנומקים. אין מצב שבו המטרה מקדשת את כל האמצעים. הסטטיסטיקה כאן אינה תופסת, דהיינו - שחזור או מחיקה שאינם מוצדקים הם שחזור או מחיקה אחת יותר מדי! אסור שזה יקרה. אם גילגמש היה צריך לתת דו"ח על טעויותיו בסביבת עבודה רגילה, הוא לא היה מחזיק בה מעמד יותר משבוע. קל וחומר בסביבה שחרטה על דיגלה טולרנטיות רבה, חופש בתרומות, חופש בהבעת דעה, דינמיקה חיובית שבסופה הערכים משתפרים כל העת, וכד'.
ראיתי את הדוגמאות שהביא מלח, וכפי שאמרתי רובן נכונות. ראיתי גם בעצמי שחזורים שגויים שהרתיחו את דמי (דוגמה אחת מיני רבות - מה שקרה בערך תקשורת בישראל: ישב תורם אנונימי וטרח לעדכן את הנתונים, כמו גם לעבות בדברים של טעם ערך רוחבי דל למדי, ולמה זכה? לשחזור דורסני כפול, לכינוי "משחית" ולאיום בחסימה. ברור שתורם כזה לא יעיז להופיע כאן פעם נוספת, בנוסף לעלבון הצורב שהיה מנת חלקו).
ראיתי גם שבינתיים יצא המרצע מהשק. על פניו נראה שאחת המוטיבציות להסרת הרשאת המפעיל ממלח היא שתהיה בעתיד אפשרות לחסום אותו אם ימשיך להעביר ביקורת. פויה... הקהילה צריכה לדעת להתמודד עם ביקורת, ולא ע"י מחיקות ושחזורים. עניין זה גם מתקשר לטענה שמלח לא עשה כביכול שימוש בכוחו כמפעיל. מלח עשה שימוש חזק בכוחו כמפעיל, אולי יותר ממרבית המפעילים האחרים, בכך שהשתמש בו עמ"נ להעביר ביקורת מבלי שיחסם. אתה קורא לזה "ניצול" של כוחו, ואני קורא לזה "שימוש" בכוחו כמפעיל למטרות שעל פי דעתו הן המטרות היותר חשובות לפרויקט.
הפרויקט הזה לא צריך להגיש בסוף השנה דוח רווח והפסד. החיפזון בשחזורים ובמחיקות הוא מהשטן. גם הטענה שלא נורא אם משהו יימחק או ישוחזר או שמישהו יחסם, מכיוון שבכל מקרה יגיע מפעיל אחר ויתקן את העוול שנגרם - היא טענה שבכל מקום אחר לא הייתה מתקבלת. משום מה כאן טענות מסוג זה זוכות לתמיכת חלק מהקהילה, ועל כך פליאתי. Noon 21:47, 21 מאי 2006 (IDT)

קריות/נהריה אקספרס...![עריכת קוד מקור]

עקב תרומתך האדיבה בערכי יצחק קצנלסון בוויקיפדיה-אנגלית וגם בסביבה זו, גיליתי אותך לראשונה. באנגלית כתוב שאתה תושב נהריה. אם כן, אנחנו כמעט שכנים (ולא, ביתך בקריות אינו רחוק). אישית, אני נמצאת לסירוגין בשני מוקדים על כביש החוף: במקום עבודתי ובמקום מגורי. אגב, אני ילידת 53' (= בת 53).

תחום העיסוק הראשי שלי (ולא רק כאן בויקיפדיה אלא גם במקצוע) הוא השואה. לפני שבוע+ התגייסתי למתקפת איכות/השואה. אתה מוזמן להתרשם מן הפעילות הנעשה בה, וכמובן לצטרף במידה ונראה לך. --להתראות, דבורה ג'יי שיחה 02:53, 21 יוני 2006 (IDT)

שלום דבורה, יפה שהפנית את תשומת לבי לכך שבוויקיפדיה האנגלית אני עוד תושב נהריה. תיקנתי שם. גם עניתי לך שם בדף השיחה שלי.
אני רואה עכשיו את העבודה המקיפה שמתוכננת במתקפת האיכות בנושאי השואה, וייתכן שאקח על עצמי איזשהו חלק ככל שיותיר לי הזמן.
הערה קטנה בנוגע לעריכות שלך בעברית: לא נהוג לכתוב בעברית בכתב מוטה. בשל האופי ה"מרובע" של האותיות, כתב מוטה לא מתקבל יפה בעברית, והוחלט בוויקיפדיה שלא להשתמש בו.
תודה, Noon 18:08, 21 יוני 2006 (IDT)

הערתך מתקבלת בהבנה מהולה בצער מה: בפעילויותי האחרות באינטרנט (בעיקר בשפה האנגלית, כמובן), אני רגילה להבחין בטקסט ה"סובייקטיבי" בעיצובו בדפוס נטוי. אך הרבה יותר מהותי וחשוב לי ללמוד את נוהלי הכתיבה והעריכה כאן בוויקיפדיה, בכל השפות. כל הערה מסוג זה מתבקשת בהחלט! (תשובות לנקודותך האחרות הנ"ל אכתוב בדף השיחה שלך). להתראות, דבורה ג'יי שיחה 07:54, 22 יוני 2006 (IDT)

ערכים חדשים במסגרת מתקפת איכות/השואה[עריכת קוד מקור]

התרשמתי מרמת הכתיבה שלך באנגלית ובעברית, ויש להניך, גם הבנת הנקרא בשתי השפות האלו טובה במידה מקבילה. (ואולי בשפות אחרות? ראה את תיבות ה"בבל" בדפי המשתמש שלי...). בנוסף, ציינת מגבלות הזמן הפנוי. לכן אני ממליצה (בחום!) שתבחר נושא ברשימות מתקפת איכות/השואה אשר להם יש קישור בינוויקי למאמרים קיימים שאפשר לתרגם אל עברית. אני מכירה את רובם וגם יכולה לעזור בחיפוש חומר נלווה. אם תוכל לבוא פעם לספריית בלה"ג, והיא פתוחה בד"כ בין השעות 08:30 עד 15:30, יש כמות אדירה של חומר. ובכלל, בתיאום מראש אתי אפשר להגיע מ-07:00 או להשאר עד 16:30 בערך. תבקש אותי אצל המרכזייה: 04/9958080 (תבקש לדבר עם "דבורה ג'יי" בארכיון). בהצלחה ולהתראות -- דבורה ג'יי שיחה 08:27, 22 יוני 2006 (IDT)

היי שמשון. ראה בבקשה שיחת משתמש:Magister#קרל לוץ. תודה סקרלט 20:09, 30 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היי סקרלטינה, עניתי לך אצל מגיסטר :-) Noon 20:52, 30 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
היי שמשון, תודה רבה על הערך הנפלא :) סקרלט 23:39, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
שום דבר כאן לא ממש אישי... גם לא ה"תודה רבה". אנחנו הרי יצרנו כאן עדות נוספת לאישיות מרשימה שהצילה אלפים, כשהעולם כמעט איבד תקווה. וחוצמזה, נולדתי ברחוב שרל לוץ בבת גלים, אז שלא אכתוב מי זה לטובת הדורות הבאים? Noon 23:46, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
ולכן תודה רבה. גם על הערך שכתוב נפלא וגם על האישיות. סקרלט 23:49, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

בת גלים - הסרת תבנית איחוד.[עריכת קוד מקור]

ראה הערתי בדף השיחה של הערך בת גלים. בן ה. 08:56, 15 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

שלום Noon,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "מלחמת סין-יפן השנייה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה,הידרו 22:23, 20 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום Noon, תודה רבה על ההגהה המצוינת שעשית לערך זה. אני שמח שהערך מצא חן בעיניך. יש נקודה אחת ששיניתי חזרה: "עקרון" נרשם בלי "י" רק בסמיכות ואילו הצורה הבסיסית היא "עיקרון". ראה גם: שיחת משתמש:Eldads/ארכיון11#עקרונות לשוניים מקובלים. שוב תודה, מלמד כץ 19:26, 24 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

ראיתי שהוספת את שנת פטירתו. האם יש בידך פרטים ביוגרפיים נוספים על האיש, בעיקר לאחר מלחמת השחרור? תודה שנילישיחה 08:57, 20 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מצאתי את שנת פטירתו בידיעה של הניו יורק טיימס כאן. ניתן להוציא ממנה מעט נתונים נוספים. אתה מוזמן לעשות זאת, ואם לא אולי אני אעשה זאת בהמשך. Noon 13:57, 20 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

יישובים יהודים על אדמות יישובים פלסטיניים שנחרבו[עריכת קוד מקור]

שמשון שלום. הבחנתי שאתה מסיר מידע שהוספתי לגבי יישובים יהודים היושבים על אדמות יישובים פלסטיניים שנחרבו בנכבה. אני מסתמכת על אתר הנכבה שמסתמך על ספרו (האקדמי) של ואליד חלידי. הייתי מצפה שתציין על איזה מידע אתה מסתמך בקביעותיך. ובבקשה, הימנע מהטיעון שחלידי בעייתי כי הוא פלסטיני. לפי אותו היגיון כל ספר גאוגרפיה/היסטוריה ציוני הוא בעייתי בה במידה. באין מקור אחר, אבקשך להפסיק להסיר את המידע החשוב. אם יש מקור כזה, שוב, אנא ציין אותו. בברכה, זוכרת 20:49, 28 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]


ישובים שיושבו מחדש על ידי יהודים[עריכת קוד מקור]

אני באמת קטונתי מלדעת את הפרטים שאתה מתקן בערכים שבקטגוריה קטגוריה: יישובים ערביים שנחרבו במלחמת העצמאות, אני באמת רק מקווה שאתה פועל לשם דיוק הערכים והסרת מידע לא מדוייק, או מוטה בגלל דעות פוליטיות, או ניסיון לשכתב את ההיסטוריה (שנכתבת כידוע ע"י המנצחים). אז שיהיה בהצלחה, ואני בטוח שיש הרבה מה לתקן. ובכל מקרה רק רציתי להזכיר לך, בלי בושה ועם גאווה:

וְהָיָה כִּי יְבִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב -- לָתֶת לָךְ: עָרִים גְּדֹלֹת וְטֹבֹת, אֲשֶׁר לֹא-בָנִיתָ. וּבָתִּים מְלֵאִים כָּל-טוּב, אֲשֶׁר לֹא-מִלֵּאתָ, וּבֹרֹת חֲצוּבִים אֲשֶׁר לֹא-חָצַבְתָּ, כְּרָמִים וְזֵיתִים אֲשֶׁר לֹא-נָטָעְתָּ; וְאָכַלְתָּ, וְשָׂבָעְתָּ.

דברים ו 10-11

--נריה הרואה 00:33, 29 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

‎Hi, I saw your comment w:Talk:Melancholia I and just wanted to say that that magic square illustration is really nice - any chance you could upload it to the Wikimedia Commons? - Thanks. :) -- 88.70.167.220 14:54, 23 במאי 2007 (IDT) ((w:User:Schneelocke)[תגובה]

שלום נון ובוקר טוב,

תודה רבה על מילותיך החמות בדיון ההמלצה על קרב קרני חיטין ועל עריכת הערך. גילגמש שיחה 08:24, 1 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

You're welcome, גילגמש. עשית עבודה מעולה. Noon 11:56, 1 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הצעת ההחלטה[עריכת קוד מקור]

שמשון שלום, אני הבנתי שאתה ממתנגדי ההחלטה שעברה (בדבר זכות ההצבעה), ובכן לי יש הצעה חדשה ושונה שאני מאמין תוכל לספק לפחות באופן חלקי את כולם. אני מקווה לקבל קונצנזוס רחב על ההצעה, ורציתי לדעת אם אתה מעוניין לתמוך בה, להגיב לה, או לפחות לקרוא אותה. תוכל למצוא אותה כאן. אם יש לך שאלות או תהיות, תוכל לשאול שם או באימייל. תודה מראש, נינצ'ה 03:43, 10 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אכן התנגדתי להחלטה שעברה בפרלמנט, אך משזו התקבלה יש לאפשר לה תקופת הרצה. בכל מקרה אין זה רצוי להטריד את הקהילה עכשיו עם יוזמות חדשות בעניין זה. Noon 22:21, 10 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אני לא מתכוון להציע אותה בפרלמנט בקרוב, אלף בגלל שאני רוצה לאפשר תקופת הרצה ובית בגלל שאני רוצה שההצעה תהיה מושלמת. הסיבה היחידה שאני דן בה כבר עכשיו היא שאני רוצה שיהיה לה קונצנזוס גדול וכך לא יווצרו שום קבוצות ושום נבצרות. איני מתכוון להטריד את הקהילה, אלא רק לאחד אותה. אשמח אם תקרא את ההצעה ותביע את דעתך עליה. נינצ'ה 00:25, 11 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

תודה רבה על העריכה הלשונית, הערך היה יותר מזקוק לה :) בברכה, ירוןשיחה 01:57, 13 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

תודה לך על הערך המעניין. יישר כוח. Noon 02:00, 13 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

תודה על העריכה. בברכה, ‏pacman - שיחה 15:33, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

מצטרף לברכה. שאלתי היא, האם תוכל להסביר את הכלל מתי משתמשים ב"ש" ומתי ב "ה"? האם אומרים "הקרפדה שנמצאת במקומות רבים אוכלת עשב" או "הקרפדה הנמצאת במקומות רבים אוכלת עשב"? יעקב 15:54, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
כיף לי לקרוא את הערך הזה, פקמן. עשית עבודת נמלים על קרפדות...
ליעקב, מצטער, אך אני לא יודע איך בדיוק מנוסח הכלל, אם בכלל. Noon 16:07, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

שלום Noon. אודה לך אם תעבור על הערך החדש שיצרו אני ופקמן. תרומתך הלשונית נחוצה שם. תודה, ירוןשיחה 23:50, 9 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

בשמחה. נתחיל ונראה. Noon 15:37, 10 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

שחזרתי את דף השיחה שלך מטעמים טכניים (ראה בדף השיחה של יובל). אני מתנצל אם זה הפריע לך, ואם אתה מעוניין אתה יכול לשחזר בחזרה. ‏pacman - שיחה 13:28, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

שלום שמשון. מאחר והערך תויג כמועמד למומלץ, אשמח מאוד אם הוא יחוש את מגע מקלדתך ואת ידיעותיך הלשוניות. אם תחפוץ בכך, אשמח אם תבצע עריכה גם לקיפודן נמלים אוסטרלי, אולם אבין גם אם זה יותר מדי :) תודה, ירוןשיחה 22:37, 20 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

שלום שמשון. התוכל לעבור על הערך? (אזהרה: הוא ארוך מאוד, וגם מעבר על חלקים ממנו יתקבל בשמחה, למרות שכמובן רצוי כולו :) ). תודה, ירוןשיחה 10:16, 11 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

לולא חרשתם בעגלתי[עריכת קוד מקור]

הוספתי תוספות מעניינות לערך שמשון. תיהנה! תמרה 00:03, 25 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

התוספות שלך, תמרה, כמו גם הנושאים והערכים שאת כותבת, הם פניני כתיבה שמסבים עונג רב לכל קוראיהם. Noon 01:23, 26 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

שמתי לב היום כי אתה הוא מחברו של ערך נפלא זה. נהניתי מאוד לקרוא אותו! שמעוןאתנחתה קומית קלה 17:46, 1 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

תודה שמעון, שמחתי לראות שנהנית מהערך. גם אני נהניתי מאוד לכתוב אותו. Noon 19:09, 1 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

היי נון, ו-וולקום למיזם שלנו. אם תצטרך עזרה כלשהי אני לרשותך. כדאי לעיין גם בקובץ PDF הקצר כאן. תודה, ‏Ori~‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:01, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

תודה אורי~, התענוג, בינתיים, כולו שלי. אולי כתיבת הערך הזה תביא לכתיבת ערך על גורילות ההר ועל מצב שימורן העגום. ‏Noon05:34, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]
ולשיפור מצבן... ‏Ori~‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:46, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]
אגב, השלט בתמונה אומר: "הפארק הלאומי וכו' - מקלטן של גורילות". הייתי משלב את התמונה בטקסט. לילה/בוקר טוב. ‏Ori~‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 05:49, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]
אנחנו רוצים להודות לך על בחירתך לטוס במיזם שלנו, ואנחנו יודעים היו לך אפשרויות בחירה נוספות. אנחנו מקווים לראותך שוב ובקרוב באחת מטיסותינו, ובינתיים מוענק לך סטיקר הפרוייקט. ‏Ori~‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 06:47, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]
Respect!, משתמש זה פעיל במיזם המורשת העולמית.
"המורשת העולמית. פשוט עולמית!"

תודה על ההגהה :)[עריכת קוד מקור]

יוספוסשיחה 20:00, 29 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

תודה לך על כתיבת משק המים בגוף האדם, ערך מעניין וכתוב היטב. ‏Noon20:13, 29 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]