שיחת משתמש:Ofek j/ארכיון 5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

יחסי מדינות[עריכת קוד מקור]

יחסים בין מדינות מושתתים על אינטרסים ולא רגש. לכן השימוש שאתה עושה במושג יחסים חמים, יחסים טובים וכד' הוא שגוי. אני מציע לך לעבור על כל הערכים הדומים ולהחליף את המונחים הללו ב"יחסים של שיתוף פעולה" ואז אתה יכול לפרט :שיתוף פעולה מדיני, כלכלי צבאי וכד' וכן את רמת שיתוף הפעולה גבוה , נמוך, מזדמן וכד'--כ.אלון - שיחה 14:26, 23 בדצמבר 2016 (IST)

אני מודע לכך שהוא שגוי אבל הוא רווח בחברה ואכן בערכים הראשונים שכתבתי על יחסים בין מדינות לא השתמשתי בו עד שקראתי מאמרים במגוון שפות וראיתי שמשתמשים במונחים הללו. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:28, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, מספיק. אני מנסה להסביר ולעזור לך. הויכוחים הללו באמת יגרמו לי לבקש את חסימתך. הפסק בבקשה!!!!לתשומת ליבם של Yuri, גארפילד, קובץ על יד--כ.אלון - שיחה 14:38, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, @. שבת שלום קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 14:42, 23 בדצמבר 2016 (IST)
לא התווכחתי איתך, רק הסבתי את תשומת לבך למודעות של החברה לניסוח הזה. ואצטט את יורי: "משתמש ותיק שתתייעץ איתו יכול לתקן את זה ל"יחסים דיפלומטיים חמים" ו"יחסים דיפלומטיים מתוחים". לפני שאני עושה פעולה כזו רחבת היקף צריך לדון עליה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:45, 23 בדצמבר 2016 (IST)
טוב שאתה מקשיב ליורי. אז עכשיו קיבלת עצה ממשתמש ותיק שמסביר לך במדויק ובפירוט איך לנסח ולמה לנסח דוקא כך.--כ.אלון - שיחה 14:52, 23 בדצמבר 2016 (IST)
לזה התכוונתי, לא התכוונתי לחזרה לפורמט של "יחסים טובים". Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:54, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אופק חשוב מאוד שכאשר מישהו עורך ערכים שכתבת תנסה ללמוד מהעריכות שלו. למשל כדי לך לראות את העריכות שביצעתי בערך יחסי לוקסמבורג-צרפת כאן. בערכים הבאים שאתה כותב בנושא דיפלומטיה תוכל להשתמש בניסוחים דומים לשלי כדי לאפיין את היחסים בין המדינות, לכתוב איך ואיפה כל מדינה מחזיקה שגרירות, ולתת מידע לגבי היקף הייצוא והייבוא (במקום לכתוב לקוח וספק). חשוב לי לציין שאני לא בטוח שאפילו הניסוחים שלי הם הכי מוצלחים שיש. בכל זאת בחרת להתעסק בתחום קשה שלמרות שיש לי ידע לא מועט בו גם אני מתקשה לא פעם לנסח בו משפטים מסויימים. בערך על יחסי לוקסמבורג וצרפת הרגשתי שחלק מהבעיות בכתיבה שלך נובעות אולי מכך שאתה לא מבין עד הסוף את מה שרשום במקורות באנגלית או שאתה מבין בערך אבל לא לגמרי בטוח כיצד כדי לנסח את הדברים. במקרה כזה כדי לך לשאול בדלפק הייעוץ או סתם לפנות לויקיפדים בדף השיחה שלהם. אני משוכנע שישמחו לעזור לך. יורי - שיחה 16:25, 23 בדצמבר 2016 (IST)
קודם כל, אציין שבזמן הקרוב לא אכתוב ערכים חדשים ואתמקד בשיפור ו"הצלת" הערכים הוותיקים יותר שלי, כאלה שנכתבו כשעוד לא שלטתי כל כך בקוד ויקי, בעיצוב ויקיפדי נאות ובויקיזציה. ושנית, כשאכתוב על ערכים בנושא דיפלומטיה אשתמש בניסוחים דווקא של המשתמשים היותר קשוחים ושיותר נוטים להיקלע למריבות עם משתמשים כמוני כדי להימנע ממריבות סתמיות וטיפשיות נוספות כאלה. שלישית, הערכים ייכתבו בטיוטה אך לא בטיוטת משתמש (אני משאיר את מרחב המשתמש שלי נקי מטיוטות מיותרות) והמשתמש הוותיק שאפנה אליו לא יהיה משתמש אחד אלא מני רבים (הרבה עורכים יכולים לתרום לי וכל אחד יתרום משהו אחר). אני מקווה לסיום סופי של הסאגה הטיפשית והפתאומית הזו שעשתה אותי חסר מנוח ומודאג למשך כל השבוע הזה. תודה, Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 17:11, 23 בדצמבר 2016 (IST)
מעולה. נשאר לי רק לאחל לך שאלו יהיו הדאגות שלך בחיים. בהצלחה וחג שמח. יורי - שיחה 17:18, 23 בדצמבר 2016 (IST)
תאמין לי שאלו לא הדאגות שלי בחיים... על אף גילי הצעיר... רק דאגה זוטרית נוספת. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 17:19, 23 בדצמבר 2016 (IST)

אם תרצה לדבר[עריכת קוד מקור]

אם תרצה לדבר
אתה מוזמן תמיד לדבר איתי מתי שתרצה (רק לא ביום שמיני) קריצה ניב - שיחה 22:43, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אופק. אתה עובר דברים לא קלים. אני אמנם גדול ממך בשנה וגם אני עורך צעיר (כבר 7 חודשים מבזבז כאן את הזמן). תשמע, הרבה עורכים ותיקים שיש כאן (מיותר לציין שמות, אתה יודע למי אני מתכוון) לא מוכנים לקבל את העובדה שנערים מתחילים לקחת חלק פעיל באנציקלופדיה הנצפית בישראל. ללא ספק שיש כאן כוחניות מצד עורכים ותיקים. אצטט לך משפט משיר ששמעתי בקלטת הילדים "המלך במבלון":

אל תתייאש, ולך עם מה שיש, תמיד בחושך אור קטן זורח.

אבל אל תשכח שויקיפדיה היא לא הכל בחיים, אנחנו צריכים ללכת למצוא איקסים. קריצה ניב - שיחה 22:50, 23 בדצמבר 2016 (IST)ניב

ראה מה שכתבתי בפסקה "חונכות מנדטורית" על האליטה הפשיסטית שיש כאן שמשליטה דיקטטורה על מאות עורכים חדשים כל יום מהם רק 5 או 6 חזקים מספיק או מתמידים מספיק כדי להישאר לתרום כאן. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 07:11, 24 בדצמבר 2016 (IST)

לימודים אקדמיים[עריכת קוד מקור]

אני מתרשם ממך שאתה מתעניין מאוד בתחום של יחסים בינלאומיים. למה שלא תפנה ללימודים אקדמיים בתחום (או בתחומים אחרים)? יש באוניברסיטאות מגוון תכניות המתאימות לתלמידים בתיכון ועם התאמות נוספות גם לנערים בגילך. כמובן שלימודים אלו עשויים להיות תובעניים ביותר, אבל תמיד אפשר להתחיל עם קורסים בודדים או לוותר ופשוט לקרוא באופן חופשי ספרים מקצועיים העוסקים בתחום זה להנאתך האישית. שם סביר - שיחה 01:49, 27 בדצמבר 2016 (IST)

באיזשהו שלב אני אלך ללמוד. אני משתתף בתוכנית נוער מוכשר במתמטיקה ואנחנו לומדים לבגרות חמש יחידות כרגע בכל המקצועות המדעיים. בנוסף, אני אשתתף בתוכנית שקוראים לה "אידיאה" בכיתה ט' ואשלים תעודת בגרות כבר בכיתה י'. אוכל להתחיל ללמוד באיזה קורס שאני רוצה ובאיזו תוכנית שאני רוצה כבר בכיתה י"א. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 06:23, 27 בדצמבר 2016 (IST)
שיהיה בהצלחה! שם סביר - שיחה 11:06, 27 בדצמבר 2016 (IST)
תודה רבה! בנאום פרס הנובל אגיד תודה לשם סביר שהביא אותי עד הלום . Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:05, 27 בדצמבר 2016 (IST)
איזה יופי אופק. איזה עילוי! דוג'רית - שיחה 14:27, 27 בדצמבר 2016 (IST)
שם סביר - שיחה 18:06, 27 בדצמבר 2016 (IST)

חביתת פריטטה בשבילך![עריכת קוד מקור]

אופק, על העזרה שלך לי היום, אני מגיש לך ארוחת ערב! תמיר ~ דברו איתי! ~ מקום מלבב בלב המדבר! 19:21, 27 בדצמבר 2016 (IST)

חונכות מנדטורית[עריכת קוד מקור]

אופק שלום, אחרי מעבר מדגמי אחר הערכים שהעלית לוויקיפדיה, אני חושש שאין מנוס מכך שעליך להיות תחת חונכות מנדטורית. בדקתי לעומק ונתתי ביקורת עמיתים לערך מייצג "טיוטה:יחסי זמביה-ישראל", שהיה במצב גרוע. כתיבה מסוג זה אינה יכולה להמשיך ולהתקיים כאן במרחב הערכים ולהטעות קוראים. אני לא מעלה את הנושא לדיון בדף הבירורים עדיין, כי אני מאמין שאתה מספיק בוגר כדי שנתדיין כאן באופן ענייני ומעשי ככל שניתן. המשך יום טוב, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:55, 22 בדצמבר 2016 (IST)

למה? אופק אמר שהוא קיבל את עצתי ואת עצתם של ויקיפדים אחרים לכתוב ערכים בדף טיוטה ולהתייעץ עם ויקיפדים אחרים שהוא מעריך לגבי העברתם למרחב הערכים. במצב עניינים זה למה לך לנסות לכפות חונכות מנדטורית כשהוא אמר במפורש שהוא מנסה להימנע מזה? יורי - שיחה 10:21, 22 בדצמבר 2016 (IST)
  1. לא ראיתי בשום מקום שאופק הסכים לכך, אשמח שתפנה אותי אם פספסתי.
  2. גם אם הסכים, יש לערוך רוויזיה עמוקה ויסודית על כל הערכים הרבים שהוא כתב, שלפי הבדיקה המדגמית שלי מצבם גרוע. שימוש מרובה בחמקמילים, מקורות מידע לא אמינים או לא קיימים (עוואלי, יחסי איסלנד-קטר, יחסי קטר-רומניה - מקורות המידע כאן הם מאתר ברומנית, האם אופק דובר את השפה מבית?), ישנם ערכים שנראים כמו העתקה ישירה מהערך המקביל באנגלית ללא בדיקה של המקורות (יחסי איחוד האמירויות הערביות-יוון, מירטל ביץ' - יש כאן מקור שאופק מציין שהינו שבור ולא ניתן לגישה). בעיני זה לא סביר לתת לערכים האלו להישאר במרחב הערכים.
יחד עם זאת, לא מעניינת אותי ההגדרה הפורמלית. אותי מעניין שאופק יכתוב ויתרום באופן שהולם את הסטנדרטים של ויקיפדיה. כרגע זה לא המצב. כל חלופה שתציע, שתשמור על מרחב הערכים מוגן, ועל אופק במסלול תורם - אני בעדה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 10:37, 22 בדצמבר 2016 (IST)
ראה את דבריו של אופק:כאן. לגבי הערכים שהוא כתב, זה סיפור אחר. אני מסכים שייתכן שאת חלקם יש צורך להעביר למרחב טיוטה. יורי - שיחה 10:41, 22 בדצמבר 2016 (IST)
ראיתי את דבריו של אופק. הם סותרים ואינם עקביים. מצד אחד אומר שהוא מוכן להתייעץ, מצד שני טוען שהמסגרת של חניכה מרחיקה רבים מויקיפדיה. זו בעיה נוספת, שאופק מרבה לארכב את כל הדיונים בדף השיחה שלו, וכך הרבה דיונים לא זוכים לסיום קונקרטי וחד משמעי.
בכל אופן, אני מבקש את התייחסותו של אופק. נכון להיום, מצב בו אתה טוען שהקמת "אסם" לערכים שלך ואתה מנסה לשפר אותם לא עוזר, במידה ואין עין של עורך מנוסה שיכול להצביע על כל הבעיות שיש בניסוחים שלך ובמקורות המידע שאתה משתמש בהם. אני מצפה לתגובתך עד ליום ראשון. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 10:53, 22 בדצמבר 2016 (IST)
אני תומך בדבריו של גארפילד. התמקדות ביצירת ערכים קצרים שרובם ככולם נושאים את הכותרת "יחסי X-Z" ורובם ככולם מיותרים לחלוטין. המונח "יחסי X-Z" הפך למגוחך. מילא, אם הערכים עצמם היו כתובים טוב. הם לא. הם סובלים מתרגמת, ממשלב נמוך ומשלל בעיות נוספות.
אופק, עורך אנרגטי ויש לו הרבה מה לתרום. אני סבור שעם הכוונה נכונה, יש לו עתיד מזהיר בוויקיפדיה. אבל כרגע, הוא מתמקד בתחום לא לו, למרות הרבה אזהרות ונורות אדומות שקיבל לאורך כל הדרך. זה מצער. אין כאן כוונה לזלזל או לרפות את ידיך, אופק. ההיפך, כוונה לעודד ולכוון את האנרגיות שלך לכיוון טוב יותר. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 12:16, 22 בדצמבר 2016 (IST)
עצוב מאוד שאתם קהילה כזאת כופה... אני נותן את נשמתי יום ולילה כדי לשפר את וויקיפדיה וככה אתם גומלים. אני נגד חזק חזק חזק חזק חונכות מנדטורית ואכן כתבתי כי אני מוכן להתייעץ עם הקהילה. אם שמתם לב גם עריכותיי בימים האחרונים מתמקדות בשיפור ערכים לא טובים במיוחד ולא ביצירת ערכים חדשים. זה לא נורמלי שאחרי שנה כל כך פורייה של כתיבה טובה וגם פחות טובה אתם מחזירים אותי להתחלה כאילו אני איזה אנאלפאבית. זה שאני ילד לא אומר שאתם יודעים יותר טוב ממני, כי בתחומים שאני עורך בהם, אני רוצה לראות חמישה ויקיפדים שהיו מגיעים לרמה שלי. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:33, 22 בדצמבר 2016 (IST)
אגב, אין ספק שליחסי החוץ של מעצמה דוגמת צרפת ולמדינה הכי עשירה בעולם (לנפש) הרי היא קטר יש חשיבות. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:16, 22 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, אתה מתעלם מהדברים שלא נעימים לך (השארתי ביקורת מאד מנומקת בערךטיוטה:יחסי זמביה-ישראל ובאופן כללי בדברי אליך השתדלתי להסביר בדיוק מה במעשיך אינו טוב כיום - לא התייחסת לזה במילה), מתמקד בדברים הלא חשובים (ראית את הכותרת חונכות מנדטורית ועל זה אתה זועק "ככה אתם גומלים", כאילו מדובר בעונש של הגלייה מכתיבה באתר). שים לב לדיון היטב. תקרא את כולו. תכנס לקישורים שניתנו פה, לרבות הערך שלך שעבר לטיוטה על יחסיזמביה-ישראל, תקרא בדף השיחה שלו לעומק את כל ההערות ותיכנס לקישורים השונים שנתתי לך שם. זו עבודה של לפחות שעה קריאה. ואחרי שתסיים את זה, אתה יכול להגיב פה. אבל אני מבקש - אל תגיב בצורה דרמטית. מטרתנו לעזור לך לכתוב טוב יותר. אם הייתי רוצה לחסום אותך, הייתי יכול לעשות את זה בקלות. זו לא המטרה. המטרה שתכתוב יותר טוב, כי כרגע אתה כותב ערכים ברמת אמינות נמוכה מאד, וזה לא יכול להמשך. אני מקווה מאד שתבין מדברי, שאני מעוניין שנעבוד בשיתוף פעולה ולא בהתנגחויות. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:34, 22 בדצמבר 2016 (IST)
אני לא הולך להגיב כאן בנוגע לערך כי במילא יש עליהום עלי עכשיו וכל דבר שאגיד רק יחמיר אותו. אני מעדיף לעבוד כמו שעבדתי בערך על יחסי לוקסמבורג-צרפת, אני מתקן ואתם מוסיפים ומתקנים בפינות. כבר הבנתי מה הדרישות הניסוחיות שלכם ואיך אתם מעוניינים שאנסח את הערכים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:28, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אני רוצה שיהיה ברור: לא תוכל לבצע עריכות משמעותיות או כתיבת ערכים חדשים ללא ליווי חונך בין אם אתה מעדיף את זה או לא. ערכים חדשים שתכתוב יועברו לארגז חול ועריכות משמעותיות ישוחזרו. לכן, כדאי לך לבחור לעצמך חונך ולעבוד בליווי צמוד בהתאם להגבלות שנקבעו לך. גילגמש שיחה 17:48, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אופק תתעלם מדבריו של גילגמש. מדובר במשתמש רגזן שנוטה לחשוב שיש לו כוח לקבל כל מיני החלטות על דעת עצמו. כמובן שהוא טועה. הקהילה היא זו שמחליטה וכל עוד אין החלטה של הקהילה, אתה אינך תחת חונכות מנדטורית. נראה שרוב המתדיינים בדף זה הסכימו שהתחייבויותך בנושא מספקת בשלב זה. כולי תקווה שתעמוד בה. בהצלחה. יורי - שיחה 18:12, 23 בדצמבר 2016 (IST)
עריכות אלה ישוחזרו לאלתר. אם אופק ינסה לפעול בניגוד לקביעות אלה העניין יעבור לדיון חסימה בבירורים או ישר אצל המפעילים. חונכות מנדטורית לא מתייחסת לרצונותיו של הוויקיפד. טיפלתי כבר בעשרות משתמשים או אולי במאות משתמשים עם בעיות דומות, אין לי בעיה לטפל גם במקרה הזה. גילגמש שיחה 18:20, 23 בדצמבר 2016 (IST)
במידה ושוב תבחר לשחזר עריכות טובות באופן גורף אדאג להעביר את הנושא לדיון בבירורים. הגיע הזמן להפסיק את ההשתוללות שלך. יורי - שיחה 18:33, 23 בדצמבר 2016 (IST)
לא צריך להמתין. מבטיח לשחזר עריכות טובות של משתמשים חסומים או משתמשים שמסיבה זו או אחרת נקבע שחלה על העריכות שלהם הגבלה זו או אחרת. כך נהגתי במשך למעלה מעשור ואמשיך לנהוג בדיוק כך. הינה אמרתי במפורש - רוץ לבירורים. גילגמש שיחה 18:43, 23 בדצמבר 2016 (IST)
ההגבלה היחידה על אופק כרגע נמצאת בדמיונך הפורה. הסר דאגב בליבך, במידת הצורך אלך לבירורים (אין צורך לרוץ, שום דבר לא בוער). יורי - שיחה 18:50, 23 בדצמבר 2016 (IST)
אבדוק את העניין אולי לא מולאו כל התנאים להחלת ההגבלות. אם אכן מולאו התנאים - עריכותיו ישוחזרו והוא עצמו כנראה יחסם. הכללים יקוימו עד הפסיק האחרון שלהם. הכתיבה של אופק גרועה כפי שניתן לראות מהביקורת הרבה שקיבל במהלך הזמן שפעל כאן. חשוב למנוע ממנו את המשך הכתיבה החופשית. באשר לביטול עריכות אחרות - יבוטלו גם יבוטלו. בשמחה וברצון למען הקהילה והקוראים. הטרולים לא יכתבו בוויקיפדיה העברית. אם ברצונך לבטל הנחיה זו - בבקשה. פרלמנט, בירורים, דפי שיחה, מזנון וכל מקום אחר שרק תרצה. אם תשכנע שיש לקבל את עריכות של הטרולים, בוודאי שאסיים גם את הכלל הזה והעריכות לא ישוחזרו. עד שהנחיה זו לא התקבלה, תשאר ההנחיה הישנה - חסום הוא חסום. גילגמש שיחה 18:55, 23 בדצמבר 2016 (IST)
ויקיפדיה לדעתי בחודשים האחרונים הפכה (סליחה על ההשוואה) לפשיסטית וכל מי שלא פועל כרצונה של אליטת המשתמשים המאוד ברורה כאן, ישר ייחסם או או שתוטל עליו חונכות מנדטורית. לא! נכון שאני לא ג'ימי ויילס ולא דוד שי אבל וויקיפדיה היא גם שלי. אתם אמורים לעשות משהו טוב עם המשתמשים החדשים ולא לאיים, רוב העורכים באים לכאן במטרה טובה וכדי לתרום והאליטה המאוד קטנה והמאוד קשוחה שחלקה גם השתתפה בדיון הזה מניסה ומבריחה עורכים מכאן. נמאסה עלי ואני בטוח שגם על כל העורכים האחרים התקופה הזו. קהילת ויקיפדיה התדרדרה מאוד... עצוב מאוד מה שקורה כאן... אנחנו מפסידים תורמים מאוד טובים אך חלשים נפשית בגלל האליטה הזו שכל הזמן מאיימת. החממה הייתה אמורה לעזור לעורכים חדשים שלא יודעים קוד וויקי ולא להוות כאיום של האליטה. דיי להצקות, דיי להטרדות, דיי לחונכויות, דיי! מספיק! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 21:07, 23 בדצמבר 2016 (IST)
לOfek j אתה צודק ואני מבקש לחזק את ידך. זה לא בסדר איך שהתנהלו מולך.מי-נהר - שיחה 16:22, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אופק אני מבקש ממך למחוק את דבריך כלפי גילגמש, זה לא מקובל להתנסח כך. אני מבין שאתה נסער, אבל זה לא נותן לך רשות לדבר לעורכים אחרים בצורה מזלזלת ולא מכבדת.
לגבי גילגמש - אני מבקש ממך לסגת מהנושא. זה בטיפול, צמוד ואישי של כמה וכמה משתמשים. אופק הביע נכונות לתנאים שהצבנו בפניו ואני מקווה שבאמצעות העבודה המשותפת עם כמה עורכים ותיקים (יורי, אני וכיוב'), הוא יעלה על הדרך הנכונה. במידה והוא יפעל בניגוד לסיכומים, אפשר יהיה לפנות אליו בצורה נוקשה יותר. כעת זה לא המצב ואין צורך להמשיך ולבחוש בדברים, אלא לתת הזדמנות לאופק לפעול בהתאם לסיכומים בדף השיחה שלו (שאני מקווה ישארו לפחות עד סוף החודש). גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 21:18, 23 בדצמבר 2016 (IST)
לצערי הרב, אתה ממשיך לתקוף את הקהילה. למרות דבריי, דברי גילגמש ובמיוחד דברי גארפילד, ארכבת את הפסקה "יחסי מדינות" יום אחד בלבד אחרי הפוסט האחרון. אחרי שהתעלמת מהפצרותיי החוזרות והנשנות ולא החזרת לשבוע את השיחה ההיא, אתה עושה את זה שוב. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:35, 24 בדצמבר 2016 (IST)
לא אמרת שום דבר על שבוע... Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:38, 24 בדצמבר 2016 (IST)
אופק בוא נקבע שמהיום ואילך, אתה לא מארכב אף שיחה, לפחות עד שעבר שבוע מלא מאז שהמגיב האחרון כתב הערה בה. אתה יכול להתחייב לכך? גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:48, 24 בדצמבר 2016 (IST)
בסדר. בדרך כלל אני גם לא ממהר לארכב אבל עכשיו המצב אחר ואני כל כך רוצה לגמור עם הפרשה הזו. אני מודיע שב-31 בדצמבר היא תהיה כבר מאורכבת כי ההשארה שלה כאן לא נותנת להמשיך הלאה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 21:05, 24 בדצמבר 2016 (IST)
כי לא החזרת אפילו לשלושה ימים שיונה דיבר עליהם פעם כמו מינימום. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:18, 24 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, זה ברור שארכוב הדברים עשוי להקל על חשיפת והתערבות ויקיפדים חדשים לדברים, אך אלו שכבר נמצאים כאן (ואפילו גם חדשים) עלולים להתרעם על ניסיון ההתחמקות. כך שאני מבין את רצונך לגמור עם הפרשה הזו, אך דווקא ארכוב השיחה גורם לפרשה לליבוי חדש. זה כמו עקיצה של יתוש שאתה רוצה שהיא לא תציק לך. גירודה ישתיק את הגירוי הנוכחי אך יביא גירוי כפול מיד לאחר מכן (מתחיל לגרד לי שאני חושב על זה קריצה...). תן לדברים לדעוך מעצמם. המצב כואב, איך אין ברירה. לאיומים מתגרים בכלל לא כדאי שתשים לב, קח רק מה שענייני והתמקד כיצד מתמודדים עמו. היה חזק, הכל יעבור! קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 22:58, 24 בדצמבר 2016 (IST)
גארפילד מי הגדיר שאתה יכול להחליט שמשתמש צריך חונכות מנדטורית? לבנתי רק לביורוקרטים הסמכות להטיל חונכות מנדטורית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:16, 25 בדצמבר 2016 (IST)
יונה, מעולם לא טענתי שיש בידי הסמכות לקבוע חונכות מנדטורית. במידה והתבלבלת בקריאת דברי לאופק, שים לב שאני מציין, שאני לא רוצה שנגיע למצב של פתיחת בירור בנושא שלו בדף הבירורים, אלא שנפתור את הדברים באופן מוסכם ולא כפוי. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 12:32, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אוקיי. כפי שאתה מבין, הוא לא מסכים לחניכה מנדטורית. יש לך הצעה אחרת? כי אם לא אז או שתפנה לבירורים או שהוא ימשיך לערוך כרצונו. Gilgamesh לאור ההבהרה הזו, הפעולה שאתה מאיים לעשות אינה נתמכת בנהלים. אישית אני חושב שאפשר להגיע לפשרה על בסיס מה שיורי הציע וכדאי לדון על כך ולא לאיים בהעברת ערכים שהוא כותב או בחסימה.
נ.ב. אני לא מבין למה אתם נלחמים איתו בנושא הארכוב, אתם מוזמנים לעשות כפי שאני עשיתי וכל פעם שהוא מארכב לפתוח דיון חדש להמשיך את ההתדיינות כאילו לא היה ארכוב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:42, 25 בדצמבר 2016 (IST)
בחיי, אתם מזכירים לי את עצמי בתור ילדה. אז הסברתי להורים שלי שכדאי יתאמו ביניהם איך הם מתכננים להעניש אותי ורק אחרי שיגבשו חזית אחידה ידברו אותי, כי זה קצת מבלבל. • צִבְיָהשיחה • כ"ה בכסלו ה'תשע"ז 16:00, 25 בדצמבר 2016 (IST)
כבר הביעו הסכמה "אופק הביע נכונות לתנאים שהצבנו בפניו ואני מקווה שבאמצעות העבודה המשותפת עם כמה עורכים ותיקים (יורי, אני וכיוב'), הוא יעלה על הדרך הנכונה" ואף כתבת שאין טעם לבחוש בדברים. באמת אין טעם לבחוש בהם ואני מבקש להפסיק את הדיון המייגע והחוזר הזה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 16:03, 25 בדצמבר 2016 (IST)

אופק פעלת בניגוד לסיכומים שנערכו איתך, ולכן נחסמת עד שיתחיל דיון בנושא בבירורים. --היידן 18:04, 25 בדצמבר 2016 (IST)

אופק. בתנאי המתווה, לו הסכמת במפורש, נקבע שאתה תעביר ערך ממרחב הטיוטה רק לאחר שיתקבל אישור מעורך ותיק לעשות זאת. בפעולתך, פעלת במודע בניגוד לכך, כאשר גם ניסיונותיך החוזרים ונשנים לארכב את הדיון בדף שיחתך, וכן הערותיך החוזרות בדבר "התנכלויות", מצביעים על כך שטרם הפנמת את הבעייתיות בעריכותיך. לצערי, ועל אף שתמכתי במתווה המוצע, נראה כי אינו אפשרי בשלב זה. משכך, אני מצטרף לדעתו של גארפילד, ובעד מעבר לחונכות מנדטורית. ‏Lionster‏ • שיחה 18:06, 25 בדצמבר 2016 (IST)
היה צריך להחיל חונכות מנדטורית קפדנית כבר מזמן. המשתמש לא מסוגל לכתוב ללא ליווי צמוד. גילגמש שיחה 18:07, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אי אפשר לחסום אותי ליותר ליום ללא בירור עם בירוקרט. אני משתמש ותיק ואין שום סיבה שתחסמו אותי לתקופה כזו בגלל שטות כזו. (לשם השוואה, המעורבים בפרשת הערך הבדוי קיבלו חסימה של שבועיים) Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:10, 25 בדצמבר 2016 (IST)
לפחות תתנו לי לערוך את הדף בבירורים!!! זכות בסיסית!!! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:22, 25 בדצמבר 2016 (IST)
היידן, אופק צודק. אתה לא יכול לחסום אותו ליותר מיום ללא התייעצות עם ביורוקרט. ייתכן ואני טועה אבל נדמה לי שזו לא הפעם הראשונה שאתה עושה את הטעות הזו. אני מציע לך שתעבור על שתעבור על הנהלים מחדש כי נראה ששכחת כמה מהם. בכלל, אני חושב שהחסימה מיותרת (על אחת כמה וכמה לשבוע). אופק לא נמצא תחת חונכות בינתיים ולא היה מקום לחסום אותו על העברת ערך ממרחב הטיוטה שלו למרחב הערכים. במיוחד שהוא לא נכנס למלחמת עריכה על כך.
יחד עם זאת עם זאת, אופק, אתה העברת ערך ממרחב הטיוטה שלך למרחב הערכים בעיצומו של דיון בו 2 ויקיפדים ותיקים טרחו והעירו הערות על הערך. קשה להאמין לדבריך על כך שחשבת שתיקנת את הבעיות בערך מכיוון שההודעות האחרונות שפירטו חלק מהליקויים נכתבו על ידי טומטום בשעה 16:49 ובשעה 17:01 ואתה העברת את הערך למרחב הערכים בשעה 17:03. גם אם נניח שלא ראית את ההודעה האחרונה של טומטום, אני עדיין לא מצליח להבין איזו סיבה הייתה לך למהר להעביר את הערך למרחב הערכים כשהדיון לשיפורו נמצא בעיצומו. מה גם שטומטום וגארפילד שהגיבו בדיון לא אמרו שתקינת את הבעיות בערך לפי ראות עיניהם. אני מתרשם שאתה נוטה לפעול בצורה אימפולסיבית ופזיזה ולמרות כל ההערות שקיבלת נראה שקשה לך לשלוט בעצמך. לצערי אני לא רואה כיצד ניתן לפתור את הבעיה הזאת ללא שיוצמד אליך חונך שילווה אותך במהלך הכתיבה במיזם. יורי - שיחה 18:23, 25 בדצמבר 2016 (IST)
ודרך אגב, מותר לך להגיב בבירורים. אתה יכול לעשות זאת כאנונימי או להשאיר כאן הודעות ואני או ויקיפד אחר נדאג להעביר אותם לשם. עם זאת, אני שב ומבקש מהיידן לכל הפחות לקצר את החסימה ליום אחד (לפי הנהלים) ועדיף לבטל אותה כלל שכן היא נעשתה ללא הצדקה. יורי - שיחה 18:27, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אי אפשר לפתור את הבעיה הזו בכלל והיא נקראת פרפקציוניזם (אני לא מסוגל לראות אדום ברשימת הערכים שכתבתי, הדבר גורם לדחף לשנות את זה) אגב, אני כן התייחסתי לבעיות וראית את המחיקה בסגנון טומטום שעשיתי, הפסקה לא הייתה שגויה והבאתי מקור מתאים אבל היא לא הייתה רלוונטית לערך. כל שאר הבעיות נפתרו, ואני לא מבין מדוע במקום לשים תבניות הבהרה אתם כותבים בדף השיחה. הדבר מבלבל מאוד וקשה לזכור את כל הבעיות בדף. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:29, 25 בדצמבר 2016 (IST)
יורי צריך לחסום לצמיתות. המשתמש לא יכול לפעול בצורה עצמאית במרחב הערכים כי הוא יותר נזק. הוא אפילו לא מבין מה הבעיה במעשים שלו. לדעתו הערך כבר תוקן והכל טוב. זה לא אפשרי שהוא יערוך במצב העניינים הנוכחי, עצמאית. לכן טוב עשה היידן, ואף חבל שלא חסם עד להודעה חדשה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:36, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אני הולך לקחת חופשת ויקי לשבוע ואחזור לאחריה. אני הולך לעבוד עם עצמי על כל העניין הזה של עריכה במרחב הערכים ואסכים גם לחונכות מנדטורית (שתראו שאסיים מהר מאוד) אף על פי היישום המאוד מאוד בעייתי שלה. אל תחסמו לצמיתות, אני בא לתרום כאן ולא להסתכסך עם משתמשים... Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:39, 25 בדצמבר 2016 (IST)
ביקשתי מערן את התערבותו. אני לא חושב שבמצב העיניינים שאפשר לסמוך על אופק שיפעל לאחר יום אחד על פי הסיכומים שנעשו איתו. --היידן 18:40, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, אני רואה בפרפקציוניזם כתכונה חיובית, במיוחד בוויקיפדיה. אני רוצה לחשוב על עצמי כפרפקציוניסט. עם זאת, מה שאתה מתאר לא נשמע כמו פרפקציוניזם. אם אתה לא מסוגל לראות אדום ברשימת הערכים שכתבת אז תמחק את הערך הזה מרשימת הערכים שלך או שתיצור כותרת חדשה בשם "ערכים בעבודה". אתה אכן התייחסת לבעיות שעלו בדף השיחה של הערך אבל לא המתנת זמן סביר לקבל תשובה. כמו שאמרתי, פעלת בפזיזות ולא בפעם הראשונה וזו בעיה.
גארפילד, חסימה לצמיתות זו הגזמה פרועה. לא מבין איך הגעת לזה. אנחנו ממש לא שם.
היידן, את הבקשה הזו מערן הייתה צריך לעשות לפני שקבעת את החסימה לשבוע ולא בדיעבד. יורי - שיחה 18:43, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אני עצוב, המום ודואב מהשיחה הזו, חסימה לצמיתות? (סליחה על הביטוי) נפלת על הראש?! הקמתי מיזם, כתבתי כ-170 ערכים טובים, וגם לא השתתפתי ב"מלחמת ויקיפדיה" ושמרתי על נייטרליות לאורך כל הדרך. ואתם תיישמו מה שאמרו לכם בסרטון, אין צורך בשיחת משתמש, השיח צריך להיות בנושא ערכים נטו וזו המטרה לשמה הוקם המיזם. אתם שמים "הבהרות חשיבות" על ערכים טובים שאנשים כתבו בטענה שאין להם חשיבות אנציקלופדית (למרות שוויקפדיה היא כבר הרבה יותר מאנציקלופדיה), השיח פה הוא הרבה פעמים כוחני ואלים, אמנם בשפה מתנשאת אבל אלים. אתם משחזרים עריכות טובות של חדשים ואז מטילים עליהם חונכויות מנדטוריות בטענה שהם "מרבים להיכנס למלחמות עריכה". אתם מעבירים ערכים מוכנים למרחב טיוטה בטענה ש"אין מקור" כשהוא מוצג לכם מול העיניים. תפתחו את העיניים ותסתכלו על עצמכם לפני שאתם מסתכלים על אחרים. וכן, רוב העורכים עשו את מה שתיארתי כאן ואני מהיחידים ללא דם על הידיים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 19:02, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אני מוכן לקבל על עצמי חונכות מנדטורית אך עם חונך שאני אבחר ולא על כל שטות קטנה. אני אוכל לערוך עריכות מתחת ל-500 בייטים ללא הסתכלות חונך. יש מישהו שמתנגד? ויורי, אני מבקש להעביר את זה לבירורים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 19:19, 25 בדצמבר 2016 (IST)
בסדר. חונכות מנדטורית, אבל אין צורך בחסימה לצמיתות. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 19:31, 25 בדצמבר 2016 (IST) יורי, סליחה, אבל גם את זה תעביר.
אופק, נראה לי שאתה ממהר לפעול לפי נקודת מבטך מבלי לקחת בחשבון נקודות מבט של אנשים אחרים. ראינו את זה עכשיו במה שתואר על מעבר ערך למרחב הערכים שחשבת שהוא בסדר, אני ראיתי את זה גם בשבוע שעבר כשהסברת את הארכוב המיידי של שיחה בבקשת כ.אלון לארכוב שיחה אחרת בכך שהוא "בוודאי התייחס גם לזה", למרות שהוא לא, ועד עכשיו לא החזרת ולא נתת הסבר חלופי כשהעמדתי אותך על טעותך כבר אז. והפעם הארכוב לא משנה, מה שכן משנה זה שאתה עושה החלטות משלך ומתעלם מדעות האחרים. אם אנשים מסביבך טועים, תתווכח איתם! תעמיד אותם על טעותם, תוכיח שהם מדברים שטויות, תגרום להם להתבייש. אבל אל תפעול איך שבא לך כשאתה מתעלם מהם. כל מה שאמרת עכשיו לא לוקח בחשבון דבר אחד חשוב - אתה במיזם שיטופי, ולא צריך רק להיות צודק, אלא לעבוד עם כולם. לא מתאים לך לעבוד ביחד - צור ויקי משלך ותכריז עליו כפרוייקט מתחרה, ושם תקבע את הכללים, למרות שעדיף שתלמד מאשר תברח. כאן אנו עובדים ביחד למען ויקיפדיה. ודרור, בהחלט היה אסור לך לחסום ליותר מיום ללא אישור מראש של ביורוקרט, וגם אני ממליץ לך לבטל את זה מהר, לפני שזה חלילה יפגע בהרשאות המפעיל שלך. מה שלא אומר שאני מתנגד (או תומך) לעצם צורך החשיפה השבועית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:41, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, החסימה נעשתה כיוון שהפרת את מה שהוסכם והעברת ערך שכתבת מטיוטה ללא אישור של עורך ותיק לעשות זאת. את החסימה אפשר יהיה להסיר לאחר הגעה להסכמה על חונכות בבירורים וכשתפעל על פי הכללים. ברור שכוונתך טובה, אבל נראה שלא עמדת בכללים שהוגדרו, ולכן נראה שנדרשת חונכות מנדטורית. ערן - שיחה 19:38, 25 בדצמבר 2016 (IST)
בסדר. נדרשת חונכות מנדטורית. גם הסכמתי לחונכות מנדטורית ולמרות שהיא מיושמת באופן בעייתי מאוד. אפתח עליה דיון ומקווה שתפתחו ולא תהיו שמרנים. אגב, אשמח אם תסירו חסימה כך שאוכל לערוך בדף הבירורים כי ממש נמאס לי מהטלפון השבור הזה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 19:50, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אתם יכולים לשחרר אותי מהחסימה? תהיה חונכות מנדטורית. בסדר. במקום דיון של שבוע שבו אתם מתדיינים באופן חוזר על אותו הנושא ובסוף הולכים עם הדעה הקיצונית אחסוך את זה, וכבר עכשיו אלך עם הדעה הקיצונית. חונכות מנדטורית, בסדר. אני כבר עייף מלעסוק בפרשה הזו, כל החודש במקום לערוך אני מתעסק בה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:11, 25 בדצמבר 2016 (IST)
ערן, יורי, דרור, אליעד. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:15, 25 בדצמבר 2016 (IST)
בהחלט. בוא ניגש עם הצעתך הנוכחית לבירורים. אני רוצה להעביר אותה, אך אנא מתן את התגובה ואעביר אותה. לטובתך. קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 20:41, 25 בדצמבר 2016 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אליעד, מיתנתי את התגובה. אתה בהחלט יכול להעביר אותה לבירורים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:52, 25 בדצמבר 2016 (IST)

תרשה לי לערוך אותה עוד? קריצה קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 20:56, 25 בדצמבר 2016 (IST)
ברור. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:57, 25 בדצמבר 2016 (IST)
העברתי. ניסחתי על פי המסוכם בינינו. אם יש משהו שאתה מתנגד לו - תשנה. קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 21:17, 25 בדצמבר 2016 (IST)


  • אופק, ביטלתי בשלב זה את החסימה והחלפתי בחסימה קלה יותר של "מסנן עריכות" (מיוחד:מסנן_ההשחתות/52) שלא יאפשר לך כרגע לערוך מחוץ לדפי שיחה, למרחב המשתמש, ולמרחב טיוטה. אם אתה נתקל בבעיה בעריכה במרחב המשתמש או במרחב הטיוטה (או בדפי שיחה), אנא תייג אותי - זה לא צריך לקרות.
  • לעניין החונכות - כמו שאתה יודע עברתי על לא מעט ערכים שכתבת, וניכר שאתה משקיע מאמץ רב בכתיבת ערכים, בתרגום ובהבאת מקורות. הבעיה היא שביותר מדי מקרים משתמשים מצאו בעיות בניסוח לא ברור של הערכים או בטעויות תרגום שנעשו בתום לב. המטרה של חונכות היא היא לאפשר לך להמשיך לתרום, אך גם לוודא שלא נכנסות טעויות קשות למרחב הערכים.
  • כיוון שכתבת במעלה הדף שאתה מסכים לחונכות, האם יש משתמש מסוים שתרצה שישמש לך כחונך?

ערן - שיחה 01:47, 26 בדצמבר 2016 (IST)

אליעד, המקיסט או שיר. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 07:13, 26 בדצמבר 2016 (IST)
מוסיף הסתייגות - החונך של אופק לא יכול להיות אדם שלא מבין בנושא שאופק כותב בו. החונך יהיה חייב להסביר לאופק מה הבעיה במקורות המידע שהוא משתמש בהם, וכיצד לחפש באתרים מהימנים אחר מידע רלוונטי לענייני פוליטיקה בינלאומית. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 08:13, 26 בדצמבר 2016 (IST)
בלתי אפשרי שנלך תמיד לפי הדרך שלך. הוצע תחילה מתווה, ובגלל הסתייגותך הוא בוטל. הלכנו בדרך שלך ושוב המתווה בוטל, בסדר, הגענו לחונכות מנדטורית, עכשיו אתה גם רוצה לבטל את המתווה? אי אפשר שהעתיד שלי כאן יהיה בידי משתמש אחד (שלרוב גם לא תומך בי בדיונים ומייצג דעה נגדית) Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 08:37, 26 בדצמבר 2016 (IST)
בוא נהיה ברורים אופק - היחיד שהלך פה בניגוד לכל סיכום שנעשה איתו - זה אתה. שום הסתייגות שלי לא ביטלה סיכומי עבר איתך. יכול להיות שאתה לא מבין את המילה "הסתייגות", אחרת לא ברורה התגובה התמוהה שלך בלשון המעטה. אני לא יודע מה אתה חושב שאתה עושה כשאתה מגיב ככה, אבל זה לא משפר את מצבך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 08:50, 26 בדצמבר 2016 (IST)
גארפילד, אכן המומלץ ביותר הוא שהחונך יהיה מבין בתחום, אך אפשר גם שיהיה חונך שאינו כל כך מתמצא בתחום ובלבד שידע להצביע אם יש חסר בערך. משתמש אחר שכן מבין בתחום ילווה את העריכות ויכנס לתמונה במקום הצורך (חובה). למרות במורכבות, לפמים זו הדרך הטובה ביותר לעבוד עם החניך. קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 11:03, 26 בדצמבר 2016 (IST)
לא צריך להבין בתחום. לפעמים דווקא אדם שלא כל כך מבין בתחום יכול לתת את הביקורת הטובה ביותר. בסופו של דבר הערכים צריכים להיות מובנים להדיוטות ואין כמו הדיוטה שידע להגיד אם הערך מובן להדיוטות. יורי - שיחה 11:10, 26 בדצמבר 2016 (IST)
אסביר את כוונתי. בלימודי פוליטיקה וממשל/מדעי המדינה באוניברסיטה, נתקלים במהרה באתר ספר העובדות העולמי. זהו אתר המרכז את כל העובדות והנתונים על מדינות העולם. הוא נחשב לאחד האתרים המהימנים ביותר בתחום, וניתן להתייחס אליו בעבודות אקדמיות. אני אזהר בדברי, אך אציין שלא ראיתי שום שימוש באתר בכ-40 מהערכים של אופק שסקרתי. זה לא מצב הגיוני. הוא טוען טענות רבות על מדינות שונות, מבלי להסתמך על אתרים מהימנים. פרסומים של משרד החוץ הישראלי/רומני/צרפתי וכן הלאה - הם לא מקורות שניתן להסתמך עליהם לכל פרטי המידע. יש בנוסף לזה ספרות רבה הנוגעת להתפתחות הפוליטית של אומות שונות והקשרים הפוליטיים שלהם, מסמכים רשמיים של האום ודו"חות בינלאומיים זמינים לגבי סחר ופעילויות נוספות בין מדינות. הרוב זמין במרשתת. אולם, לא ראיתי שימוש במקורות כאלו בכתיבתו של אופק. לכן אני טוען שהוא צריך אדם בקיא בחומר. זה לא חשוב מבחינתי שהחונך שלו יהיה בקיא ביחסי זמביה-ישראל ובכל נושא ונושא של הערכים שהוא כותב - אבל הוא חייב לדעת מהם המקורות המהימנים והחשובים בתחום. אני מקווה שזה ברור יותר. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 11:24, 26 בדצמבר 2016 (IST)
טוב תסלח לי, אבל החלק הראשון של דבריך הם בגדר שטויות. סיימתי תואר ראשון ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה ולא זכור לי שנתקלתי רבות באתר ספר העובדות העולמי. שמעתי עליו כמובן אבל לא זכור לי שהיו לי הרבה "התקלויות" איתו במהלך התואר. ספרים ומאמרים אקדמיים כן אבל דווקא זה לא ממש. אני מסכים שאופק בחר להתעסק עם נושא לא קל. הייתי ממליץ לו למצוא משהו אחר לכתוב עליו אבל אם דווקא נושא הדיפלומטיה מעניין אותו אז שיכתוב על זה. כל עוד הוא ידאג ללמוד ולהשקיע בזה, עם הזמן, בעזרת החונך הנכון, אני משוכנע שהוא יהיה כותב מצטיין בתחום. ואני חושב שרוב הויקיפדים הותיקים יודעים לזהות מהם מקורות מהימנים ומה לא. לא צריך בשביל זה להחזיק תארים אקדמיים או להיחשב כ"מומחה" בתחום. יורי - שיחה 11:38, 26 בדצמבר 2016 (IST)
אני לא הולך להגיב פה יותר. אתם מילא ומילא מתייחסים אלי כמו אל אוויר ומזלזלים בי. אני סומך על אליעד שידע לדבר בשמי ועל יורי שיתמוך (אפילו אם תמיכה מסויגת). אתם מזלזלים בי רק בגלל הגיל בסופו של דבר. תחליטו מה אתם רוצים לעשות איתי, אני שלם עם כל החלטה... Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:26, 26 בדצמבר 2016 (IST)
כולכם אפסים ממש לא יעזור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:41, 26 בדצמבר 2016 (IST)
סליחה יגאל, מה זה היה אמור להיות "כולכם אפסים"? חוץ מזה, אופק, אני כותב תמיד במרחב הטיוטה ורק אחר כך מעביר אל מרחב הערכים.והערכים שלי השתפרו מאז מלחמות העריכה שלי עם טומטום. אגב, אני מוכן תמיד תמיד תמיד תמיד לעזור!!! ניב - שיחה 17:55, 26 בדצמבר 2016 (IST)ניב
אתה כותב תמיד במרחב טיוטה כי זו ההעדפה האישית שלך. עלי כופים חונכות, עם חונך, שלא תמיד זמין, ולא תמיד יש תשובה ממנו ותהליך של העברת ערך יכול לקחת שבועות. באפריל כשגארפילד חנך אותי (מרצון). חיכיתי שלושה שבועות בשביל שיאשר לי להעביר ערך למרחב הערכים. כך הערכים המוכנים מצטברים ומצטברים ואף פעם לא עוברים למרחב הערכים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:31, 26 בדצמבר 2016 (IST)

מציאת חונך[עריכת קוד מקור]

אגב לכלל העורכים שמנהלים נגדי בירור. אני חושב שאין מתאים יותר לחונכות הזו מאשר יורי (בעל תואר אקדמי בנושא בו אני עוסק). האם אתה מסכים? ואם כן? יש כאלו שמתנגדים? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:33, 26 בדצמבר 2016 (IST)
אני חושב שאפשר לסגור את העניין הלעיס הזה באופן סופי:
  • יורי יהיה החונך של אופק. הוא זמין באופן קבע. מתמצא בנושאי העריכה של אופק ומכיר היטב את הנהלים. בנוסף לכך, והחשוב מכל, יש לו לב חם ומבין עם רצון איתן לעזור. צריך להמתין לאישור שלו לכך.
  • לאחר אישורו של יורי, יצטרך גארפילד לאשר את הדבר כדי להתחיל לפעול. יורי לא מופיע ברשימת החונכים, ועל כן אי אפשר להתחיל את החניכה ללא אישורו של גארפילד. מתוך הדברים דלעיל נראה כי המתווה החדש מקובל על גארפילד. הוא מעוניין לסגור את הפלונטר בעזרת חניכה ודורש חונך שממכיר את הנושא, כך שיורי אמור להוות תשובה מספקת ומשביעת רצון. גארפילד הוא האחראי לאגף החניכה ויש לו ניסיון רב בכך. הסכמתו הישרה אמורה להיות מקובלת על הצדדים השונים.
  • כאשר העבודה עם החונך אמורה להיות בצורה מלאה ותואמת את הכללים, ניתן לבטל את החסימה מכל וכל. רק במקרה ואם יתגלו בעיות (אני משער שוודאי לא יהיו כאלו. אופק מגלה כוונות ורצונות טובים), יהיה מה לחשוב מחדש על הגבלת עריכה.
  • כמו בכל חניכה, יורי, כשיבחין שאופק למד ומכיר את הכללים היטב ופועל על פיהם, יוכל לסיים את החונכות.
מברך את כל המסייעים לחתימת הפרשה על הצד הטוב ביותר. תודה. קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 18:48, 26 בדצמבר 2016 (IST)
ניב, אני מתכוון למילים שאופק אמר, ולשמחתי מחק אחרי תגובתי. זה אומר שיש תקווה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:58, 26 בדצמבר 2016 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

כעסתי והייתי עצוב וכאוב. אני מצטער... Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 20:00, 26 בדצמבר 2016 (IST)

אופק צר לי. הייתי שמח להיות החונך שלך אבל אני כבר משמש כחונך של DimaLevin. אם תציץ בדף השיחה שלו תמצא שם רשימה די ארוכה של ערכים ועריכות שאני צריך לבדוק. היא הצטברה כי הוא כותב פורה יחסית ואני בקושי מוצא זמן לבדוק אותם, אז על אחת כמה וכמה שאין לי זמן לשמש גם כחונך שלך. הרי לא תרצה שאני אעבור על ערך אחד שלך בחודש (כמו שאתה חושש שיקרה ובצדק). אם מישהו מוכן להחליף אותי כחונך של דימה אין לי בעיה לשמש כחונך של אופק, למרות שאני באמת לא חושב שבשלב הזה העובדה שיש לי תואר ביחסים בינלאומיים מקנה לי יתרון משמעותי על פני ויקיפד ותיק אחר. יורי - שיחה 21:18, 26 בדצמבר 2016 (IST)
לא נורא! הכל בסדר! מישהו יכול להמליץ לי על חונך אחר? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 21:27, 26 בדצמבר 2016 (IST)
הבעיה של הערך נובעת מהמקורות הדלים שאתה משתמש בהם. נסה לאתר מקור איכותי יותר. אתה יודע איך להבדיל בין מקור איכותי למקור פחות איכותי? גילגמש שיחה 09:21, 27 בדצמבר 2016 (IST)
לא, ואשמח שתסביר לי איך. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:06, 27 בדצמבר 2016 (IST)
מקורות אקדמיים הם הטובים ביותר. ראה פירוט בויקיפדיה:ביבליוגרפיה#איכותם של המקורות. קרא את הדף. אחר כך אסביר לך איך למצוא מקורות. גילגמש שיחה 14:14, 27 בדצמבר 2016 (IST)
החלטתי לצאת לחופשת ויקי כך שלא אהיה זמין פה. לגבי חיפוש מקורות: עליך להכיר את מאגרי המידע האקדמיים העיקריים כמו JSTOR ודומיו. לוויקיפדים רבים גישה לאתרים אלה. בנוסף, יש כמובן ספריות שאפשר להשתמש בהן. אני ממליץ שתעבוד עם החונך הנבחר שלך על ערך אחד עד השלמתו ואז תעבור לערך אחר. בהצלחה. גילגמש שיחה 17:34, 27 בדצמבר 2016 (IST)
תודה רבה! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 19:32, 27 בדצמבר 2016 (IST)
בשמחה. אם תרצה אתה יכול לשלוח לי מייל (לא חסמו את החשבון שלי עדיין משום מה אז אני עדיין עורך) ולבקש מאמר מסוים או סיוע באיתור של מקור אחר. אפשר גם בדף שיחה אבל אני לא חושב שאבקר פה הרבה בזמן הקרוב. גילגמש שיחה 19:34, 27 בדצמבר 2016 (IST)
אז חזרנו להצעות לעיל: המקיסט, שיר ואליעד. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:00, 28 בדצמבר 2016 (IST)
אופק, המקובל הוא שאתה פונה לחונך הרצוי לך בדף השיחה שלו ומבקש ממנו להיות החונך שלך. אם רק תתייג ותחכה שיגיבו, זה לא יתקדם לשום מקום. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:35, 28 בדצמבר 2016 (IST)
גארפילד, אני צריך את אישורך, האם שיר יוכל לחנוך אותי? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 18:55, 28 בדצמבר 2016 (IST)
עניתי לשניכם בדף השיחה של שיר גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:59, 28 בדצמבר 2016 (IST)

נחסמת ליום בשל עריכות בניגוד לתנאי החונכות שלך[עריכת קוד מקור]

אל תמחק אף פעם הערות של עורכים אחרים, בלי דיון והסכמה של כל הצדדים. זו התנהגות נחפזת, שאינה מקובלת במחוזותינו. חבל שאתה לא מצליח להפנים את המצב שאתה נמצא בו. אם הדבר יימשך, לא אהסס לבקש לחסום אותך לפרק זמן ארוך יותר. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 13:12, 29 בדצמבר 2016 (IST)

גארפילד, בדרך כלל אני מעדיף לא להתערב, אבל מה {{נחסמת}} עוזרת פה? הניסוח שלה בכלל לא מתאים למקרה הספציפי, והיא בטח שלא תלמד את אופק דברים חדשים. אורשיחה13:15, 29 בדצמבר 2016 (IST)
לא הפרתי שום תנאי... אני מציע לך לעבור על ויקיפדיה:חונכות ולרענן את הזיכרון. היו גם תנאים שאתה בדית דוגמת: איסור עריכת ערכים, התעסקות בטיוטה בלבד וכו'. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:20, 29 בדצמבר 2016 (IST)
גארפילד. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:22, 29 בדצמבר 2016 (IST)
אור צודק. תבנית מיותרת. הורדתי אותה. אופק, אני מציע לך לא לערוך יותר במרחב הערכים בלי שקיבלת אישור של שיר עבור עריכות אלו. אחרת אתה תמשיך להיות חסום. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 13:27, 29 בדצמבר 2016 (IST)
  1. יצירת ערך חדש - על החניך יהיה לכתוב ערכים חדשים אך ורק בדף טיוטה, ולאחר שהעבודה הושלמה, יבקש מהחונך לעבור על הטיוטה ולאשר אותה. לחניך אסור להעביר עצמאית ערכים למרחב הערכים, ללא אישורו של החונך. (תהליך זה זהה ל"ביקורת עמיתים", ולפיכך יהיה רשאי החונך להזמין עורכים נוספים כדי לתת הערות לתיקונים נדרשים).
  2. עריכה גדולה בערך קיים (הוספת פרק או שינוי ניסוח משמעותי וכיוצא-בזה) - אסורה באופן עצמאי. יש לבצע את השינוי בארגז חול ולהתייעץ עם החונך לפני העברתו לערך.
  3. פנייה למוסדות שונים של הקהילה - אסורה באופן עצמאי. יש לנהל התייעצות פרטנית עם החונך, ורק בכפוף לאישורו תוכל להיות פנייה למוסדות הקהילה כגון: בירורים ובקשות ממפעילים.
  4. למשתמש זה אין זכות הצבעה בדיון המלצה על ערכים.
  5. פתיחת בובות קש או פעילות אנונימית - מצריכה אישור מיוחד של החונך, שעשוי להינתן, לדוגמה, לצורך ניסויים בממשק או חשש מחשיפת סיסמה בעת שימוש במחשב ציבורי. בכל מקרה, יחולו על החניך המגבלות הרגילות.
  6. בחירת חונך - החניך יכול לבחור חונך מרשימת החונכים הרשומים בחממה, או בכפוף לאישורו של מנהל החממה, לבחור כל משתמש אחר שנראה לו שיוכל להסתדר אתו.

גארפילד, על מה מהם עברתי? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 13:43, 29 בדצמבר 2016 (IST)

חבר'ה בואו נרגיע - אני אעבור על הטיוטה של אופק עכשיו, כפי שהבטחתי לפני שעתיים. חסימה על עריכה כזו היא כלי קיצוני אבל אולי לפעמים הוא מציב את הגבול. הערך (יחסי הולנד-קטר) יגיע למרחב אחרי שאסיים איתו. שיר § שיח § 13:52, 29 בדצמבר 2016 (IST)
אופק אם אתה חייב לדעת, עברת על סעיף 1 (העברת על דעת עצמך ערך למרחב הערכים) ועברת על 2 (שינית נוסח והורדת על דעת עצמך הערות שאני הוספתי לערך ללא התייעצות וללא קבלת אישור מהחונך שלך). באופן כללי, לא הפנמת שמעכשיו אתה לא פועל בצורה עצמאית. על הכל אתה צריך להתייעץ עם שיר. ואם שיר לא זמין, אתה תאזר בסבלנות, ותחכה ליום הבא. עד שתוכיח שניתן לסמוך עליך ועל טיב הערכים שלך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:06, 29 בדצמבר 2016 (IST)
לא עברתי על 1 (היה אישור) ולא עברתי על 2 (הורדתי הערות שטומטום הוסיף בטענה שיש גרסה טובה של הערך שעונה על כל ההבהרות האלו.) וגם אם לטענתך כן, במקום לחסום ולכעוס, תסביר במה טעיתי... בבקשה תשחרר את החסימה, זה נעשה ללא כוונות רעות... Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 14:10, 29 בדצמבר 2016 (IST)

מ ז ל ט ו ב ! ברכות לרגל "יום ההולדת" הוויקיפדי. רק עכשיו הבחנתי בכך. מאחל לך עוד שנים רבות ונהדרות כאן! קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 04:08, 8 בינואר 2017 (IST)

מצטרף לאיחולים באיחור. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 09:04, 8 בינואר 2017 (IST)
תודה רבה, כיף להיות כאן 3 שנים (אמנם עם הפסקות והחלפת שמות, אבל אכן 3 שנים) Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 09:13, 8 בינואר 2017 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! הָאֶלְקֹשִׁי - שיחה 09:28, 8 בינואר 2017 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! בר הראלשיחה 22:59, 9 בינואר 2017 (IST)

נחסמת ליום על דבריך אלי בדף השיחה של שיר[עריכת קוד מקור]

חבל שאתה מרשה לעצמך לדבר בצורה מזלזלת בצורה עקבית, למי שמנסה לעזור לך. אני מבקש ממך להקפיד על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. אם אתה לא יודע איך נהוג לפנות לאנשים כאן (בכבוד מינימלי), אתה לא תוכל להמשיך להיות עורך פעיל. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:01, 9 בינואר 2017 (IST)

אני לא רואה בהתנהגות שלך ניסיון לעזור. אתה מתנכל אלי ולתמיר, מוסיף הבהרות על כל שטות, וזה שאתה משתמש בשפה גבוהה לא הופך את זה ליותר טוב. כשתסתיים החסימה אפתח בירור. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:44, 9 בינואר 2017 (IST)
כן, שכחתי, אתה משתמש בכוח שלך כמפעיל מערכת לרעה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:48, 9 בינואר 2017 (IST)
ואגב יש כמה מקרים שאשמח להראות לך שאתה התנהגת בהם לא יפה וניסחת את עצמך בצורה בוטה, מזלזלת ומגעילה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:03, 9 בינואר 2017 (IST)
גארפילד נכנסתי לויקיפדיה לפני כמה חודשים. ומאז אתה תוקף אותי ללא רחמים. מי שמעוניין, יכול לראות בדף השיחה שלי שהוא כתב ואני מצטט: בוא נהיה ברורים. כל עריכה שתעשה מהיום ואילך תזכה אותך בחסימה. אלא אם תבקש לקבל חניכה מחונך שאני מאשר לך. דרך אגב, בדיוק בגלל התנסחות ילדותית כמו "ההסדר סופי", הגעת למצב שבו לא מאשרים לך לפעול לבד. ממליץ לך בחום לא להגיב יותר בדף השיחה שלך היום.". על כן, המעשה שעשית נגד אופק הוא מאכזב אבל לא מפתיע. אתה מטעה, מכנה ערכים כ"גרועים". והגיע הזמן להכיר בך כ"בריון ויקיפדי". צר לי, אבל מה שמאיים על ויקיפדיה איננו רק טרולים או בובות קש, אלא גם אנשים כמוך- שתרמו לויקיפדיה וכעת שוכחים מה מטרתה ואני מזכיר לכם: "ויקיפדיה - האנציקלופדיה החופשית", כאשר "חופשי" פירושו חופשי לעיון ללא כל מגבלה, חופשי לעריכה וחופשי להעתקה ולהפצה. אתה מנסה למנוע את החופש. צר לי, אבל אתה לא ראוי להיות מפעיל מערכת ואני חושב שמפעיל מערכת צריך להיות אדם בעל שליטה עצמית ואינו מונע מרצונות של כבוד. ואני מודיע חד משמעית: צריך להדיח כל מפעיל מערכת אנטי-ויקיפדיה, גם אם אינו מגדיר את עצמו כזה. ראה, אני ואופק נמשיך לתרום לויקיפדיה, אבל אתה עושה את החוויה, שמטרתה לעזור לכולם והיא אכן כזו- קשה מאוד.
גם אם תחסום אותי אני אומר בבירור: אתה בריון!
אני מתייג את אליעד, שיר, ניב ואת בר. הגיע הזמן להשיב את ויקיפדיה למעמדה, שתאבד אם לא תחזור להיות חופשית! תמיר ~ דברו איתי! ~ מקום מלבב בלב המדבר! ~חברים של כולם בעולם 19:30, 9 בינואר 2017 (IST)
ואני יודע שהרבה עורכים מסכימים עם דבריי ודבריו של תמיר ופשוט לא מוכנים להוציא את זה החוצה. אתייג גם את -at-האלקושי שמזדהה עם דברי אליעד. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:32, 9 בינואר 2017 (IST)
ויקיפדיה העברית לא יודעת להתמודד עם ההמונים שנוהרים אליה במטרה לתרום ואין לה מספיק משאבים בשביל לעזור לכל אחד באופן אישי אז ממנים עורך שנקרא "חונך מנדטורי" שעומד מאחוריך עם שוט ומפרסם גזר דין על כל עריכה שלך. צר לי, אבל זאת האמת. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:36, 9 בינואר 2017 (IST)
אני מבין שעיקר הדברים כאן אינם כלפי העריכה ספציפית, אלא כלפי ההתנהלות כולה. דעתי בעניין שינוי היחס אל עבירות חוק קלות של ויקיפדים רשומים ותורמים ידועה. אמנע מלהגיב במקרה זה מחמת שאני מעט סובייקטיבי כלפי הסיטואציה והמשתתפים בה, דבר שיקשה עליי להביע את דעתי כאן. מה שכן, אתייג את יורי. דעתו במקרים כאלו מיוחדת בטעמה. אני מראש סומך על דבריו בסוגיה זו. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 19:38, 9 בינואר 2017 (IST)
ככה, זה מה שאומרים על ויקיפדיה העברית. תודה לאליעד שאיגד כתבות רבות על ויקיפדיה בדף השיחה שלו. תמיר ~ דברו איתי! ~ מקום מלבב בלב המדבר! ~חברים של כולם בעולם 19:41, 9 בינואר 2017 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אני מסכים עם גארפילד, אך חשוב לי לציין שכל אחד תמיד יכול להתנסח באופן נעים יותר על מנת ליצור אווירה טובה יותר. צר לי להגיד, אבל תמיר, חצית כאן גבולות ברורים. אני ממליץ לך להתנצל ולמחוק את דברייך. גארפילד בא רק ממטרות טובות, ואין כל סיבה שאתה ואופק תתקפו אותו ככה. בואו נלמד אחד מהשני ולא נתקיף אחד את השני. אם הייתם מקבלים את דברי גארפילד ונעזרים בהם, כל זה לא היה קורה. חשוב לי להבהיר שאין לי שום דבר נגדכם או נגד גארפילד, להפך, אתם חשובים לי ובגלל זה אני כותב שורות אלה. אני מקווה שתיקחו את זה לתשומת לבכם ותעברו להתנסח באופן נעים ומכבד. אורשיחה@19:53, 9 בינואר 2017 (IST)

אתה אור? אתה? שלפני כמה חודשים כל הקהילה יצאה נגדך ונגד חברך הטוב גיא בהכרזות מלחמה עם לפידים וסכינים? אתה אמור להבין יותר טוב מכולם מה זה לעבור תקיפה וויקיפדית. ויש כל סיבה, כבר חודש וחצי אני ותמיר סובלים מהצקות והטרדות שלו אבל ההבדל בינינו לבינו זה שלנו אין את הכוח לחסום ולכן המעשים שלנו נחשבים הרבה יותר חמורים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:00, 9 בינואר 2017 (IST)
תמיר ואופק, אתם שני עורכים שאני מאד מעריך עקב תרומתכם הרבה ביחס לגילכם הצעיר. אם אתם טוענים שיש כאן "בריון" או כאלה שמתנכלים לכם, אז לא כדאי "להתגרות" בהם. לאחר שההסכם בבירורים לא צלח, דרושה כאן התערבות של הביורקרטים. ניב - שיחה 20:02, 9 בינואר 2017 (IST);נר
ייפתח בירור והקהילה תחקור את גארפילד ומעלליו לפרטי פרטים. זהו. וכשאני פותח בירור אתם צריכים להתייחס אליו בצורה אובייקטיבית, אני לא אומר שהוא לא תורם, הוא תורם והוא טוב בזה. אבל במימד של הבירורים והחסימות הוא קשוח ותוקף הרבה פעמים. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:06, 9 בינואר 2017 (IST)
אני אומר את זה מכוונה טובה ומתוך ניסיון אישי. אף אחד לא מנסה להתנכל לכם, אני עברתי אותו דבר לפני שנה, חשבתי שמתנכלים לי, ובמבט לאחור, אחרי חניכה מנדטורית, אני מבין שאף אחד לא התנכל לי. תעזבו את כל הבירורים, תעברו את החונכות שלכם בשקט ובלי לעבור על הכללים, אבל אם אתם בוחרים שוב ושוב לעבור על תנאי החונכות, אתם תישארו במצב הזה לנצח.--‏Mikey641שיחה 20:30, 9 בינואר 2017 (IST)
זהו, שלא עברתי על שום תנאי חונכות. הוא חסם אותי על עריכה שהייתה לגמרי לא שנויה במחלוקת עם בקשות לגיטימיות. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:43, 9 בינואר 2017 (IST)
משתמש:חיים 7 אני מבקש ממך להסיר את שם משפחתי מדף הבירורים. זה אאוטינג. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:54, 9 בינואר 2017 (IST)
ממש לא אאוטינג, ראה דף המשתמש שלך. האם להגיד "בר הראל" או "דוד שי" זה גם אאוטינג? אורשיחה@20:55, 9 בינואר 2017 (IST)
אתה יודע למה אני מתכוון אור, ברצוני שפשוט תסיר את שם המשפחה שלי מהדף ולאחר שתיגמר החסימה המיותרת אסיר אותו מדף המשתמש שלי. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:57, 9 בינואר 2017 (IST)
הסרתי. ערב טוב, אורשיחה@20:58, 9 בינואר 2017 (IST)
התיוג לא עבד. אור, להבא אל תערוך את דברי, פנה אלי שאני אעשה זאת • חיים 7שיחה21:10, 9 בינואר 2017 (IST)
אין כאן עניין של מי רשם מה, מדובר במקרה יוצא דופן בו המשתמש מבקש לשמור על פרטיותו האישית. אני אישית חושב שזה מקרה שאינו דורש הסכמה, אבל לבקשתך בפעם הבאה אמנע מלעשות זאת. אורשיחה@21:13, 9 בינואר 2017 (IST)
הייתי מקבל את הטענה אילו אופק היה מבקש ממך שתערוך את דף שיחתו, ותסיר ממנו את שם המשפחה שלו (שהוא עצמו בחר לפרסם שם). ומשלא עשה כך, הרשה להניח שלא מטרידה אותו חשיפת הפרטים. בכל מקרה לא מדובר כאן באאוטינג ולכן לא היה מקום שתערוך את דברי • חיים 7שיחה21:17, 9 בינואר 2017 (IST)
כמובן שלא האשמתי אותך באאוטינג. מתגובתו הבנתי שהוא חשף את שמו המלא, אבל הוא כרגע רוצה לחזור בו ממעשה זה. אורשיחה@21:20, 9 בינואר 2017 (IST)
בר תעביר לבירורים בבקשה את זה: ניצלנו את החסימה המיותרת הזו כדי לדבר על התוקפנות שלו אלינו כבר תקופה של כחודשיים. הוא הרבה פעמים השתמש בכוחו ובמעמדו (כמפעיל, כאחראי חממה או וואטאבר) שלא לצורך ולרעה. למשל, כשאליעד אישר לתמיר להעביר ערך למרחב הערכים, גארפילד הלך ומילא את כל הערך בדרישות מקור והבהרה. וכשערכתי את אותו הערך כדי להתאים אותו לרצונות של "גארפילד הוד מעלתו" הוא חסם אותי בטענה שנכנסתי למלחמת עריכה. וזה רק מקרה אחד מתוך מני. הדבר שהכי הלהיט אותי ואת תמיר בכל הסיפור הזה הוא עצם העובדה שביקשתי בקשה לגיטימית בדף השיחה של שיר (לתת למפעילים אובייקטיביים לטפל בכל מה שקשור לענייני) והוא התעצבן עלי וחסם. אילו דוגמאות לשימוש חמור מאוד בסמכויות המפעיל. לתשומת לבכם! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:06, 10 בינואר 2017 (IST)

שום גמדים לא יבואו[עריכת קוד מקור]

אופק אתה חוזר ואומר את אותם דברים במילים אחרות. הדברים האחרונים שכתבת בדף הבירורים, הם הדגמה מוצלחת לרוב הבעיה - התחושה הסובייקטיבית שלך. אני לא זה שביקש לפתוח דיון בבירורים, על זה אתה ותמיר התעקשתם (להזכירך במקרה של החונכות שלך, הצעתי במפורש שתסכים לחונכות כדי להמנע מהמעמד הפומבי והמרתיע של דף הבירורים), אני לא אמרתי לך מעולם דברים על האישיות שלך (למרות שאתה תוקף את האישיות שלי פעמים רבות), כל ביקורת שנתתי לך כוונה אך ורק על הערכים שכתבת וטיבם.
הרבה עורכים, קטנים וגדולים, כותבים ערכים לא טובים. גם אני כתבתי ערכים גרועים יותר או פחות. זה קורה. אבל כשעזרה התדפקה על דלתי, קיבלתי אותה וניסיתי ללמוד ממנה. לא הלכתי לחפש אשמים ולהאשים את העורכים שביקרו אותי בכל שהם "המשפילים שלי". האמירות שלך גם עכשיו מוסיפות להעיד כאלף עדים, על התפיסה השגויה מיסודה שלך את ויקיפדיה ודרכי העבודה בה. נקודה נוספת - אתה לא יכול להתייעץ עם עורכים חדשים, שנמצאים כאן שנה בקושי, ולצפות שהם יהיו החונכים או ברי הסמכות אליהם תפנה. כשמישהו נותן לך ביקורת, המקובל הוא לפנות אליו כדי להבין מה לא בסדר וכיצד ניתן לתקנו. אתה, נכון לרגע זה, לא פנית אלי פעם אחת כדי לנסות להבין מה הבעיה או הביקורת שלי כלפי הערכים שאתה כותב. ולכן לא תדע לעולם האם התיקונים שעשית אכן פותרים את הבעיות, ולא יוצרים בעיות חדשות.
יש אמירה נאה בוויקיפדיה "שום גמדים לא יבואו". משמעותה שמרגע שעלה ערך לא טוב למרחב הערכים, אין מה לצפות שגמדים יגיעו בלילה ויתקנו אותו. ערכים רבים נותרים במשך שנים רבות חסרים, מטעים ומנוסחים באופן לא תקין, בגלל שאף אחד לא בדק אותם מהרגע שהעורך הראשון העלה אותם למרחב. כל הערה כלשהי שניתנה לך ממני או מכל עורך אחר, הגיעה אך ורק מהמקום הזה. אין לי שום רצון להתנכל לך, אין לי שום רצון לחסום אותך ובוודאי שאין לי שום רצון שתעזוב את האתר. אבל, אני בהחלט אמון מתוקף תפקידי, לסייע לכותבים חדשים/לא מיומנים בכתיבה אנציקלופדית - כיצד כותבים, מה הסטנדרט הראוי לכתיבה טובה ומהימנה, ולעמוד על המשמר שערכים לא טובים - ישארו בדפי טיוטות או יימחקו. אני מקווה שתבין את זה, ושנוכל להמשיך לכיוון בונה, שבו אתה מצליח להיהפך לעורך עצמאי ופורה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:51, 10 בינואר 2017 (IST)

לא התכוונתי לריב איתך ואני לא אוהב לריב עם אנשים. במיוחד לא בויקיפדיה. אני ותמיר הסכמנו לחונכויות. נכון שבהתחלה היה קצת קשה אבל משהו כמו שלושה שבועות יש תקופה של שקט אנחנו יושבים,עורכים,לומדים ומפנימים. אני מבקש ממך לתת לחונך שלי לעשות את עבודתו ולהתערב פחות בחונכויות. אני לא מכיר אותך ולא יודע מי אתה ואפילו לא יודע את שמך ובוודאי שלא שפטתי את האישיות שלך. אני רק מבקש ממך לעזוב אותי ואת תמיר לנפשנו. אתה יכול להתערב אבל בבקשה שזה יהיה בתיווך של החונך. זה הכל. זו הבקשה שלי. גם על זה תחסום אותי? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:46, 10 בינואר 2017 (IST)
גארפילד- ברצוני לומר לך משהו- למה אתה לא רוצה להתנצל על החסימה המיותרת של אופק? אנחנו מוכנים לקבל התנצלות רפה אבל משהו שיראה לנו שאנו לא שקופים. זוהי בקשתי. אפילו בר הסכים שזה לגיטימי לחלוטין ואתה לא עונה! אני מחכה לתגובה ממך שלא תסיט את ההאשמות אלינו. מחכה לתגובה ממך, תמיר ~ דברו איתי! ~ מקום מלבב בלב המדבר! ~חברים של כולם בעולם 15:57, 11 בינואר 2017 (IST)
אף אחד לא חושב שאתה שקוף, גארפילד חושב אחרת ממך (וממני) בנוגע למקרה. שיר § שיח § 16:06, 11 בינואר 2017 (IST)
אני לא אתנצל על מעשי, כפי שאני לא דורש מכם להתנצל על מעשיכם. אנחנו לא מנהלים משא ומתן, שבו התנצלות הדדית משני הצדדים תפתור את הסוגיה. אנחנו כולנו עורכים בוויקיפדיה, והמטרה היא לעבוד בשיתוף פעולה. לשם כך יש לבנות אמון, ולעבוד בצורה מוסכמת ובהתאם לסטנדרטים של ויקיפדיה. אם תמשיכו להתנגח בכל פעם שאתם יושבים ליד מקלדת, לא יהיה שום אמון, ואתם לא תמשיכו לערוך פה, וחבל. חבל יותר שאתם לא רואים את המצב שאתם במו ידיכם יצרתם, וממשיכים בכל תגובה לגנות אותי ואת שאר חברי הקהילה. זה פשוט לא מקדם את מצבכם. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 19:44, 11 בינואר 2017 (IST)
לא אגיב על זה. אין טעם לריבים האינסופיים האלה ולא יוצא מהם כלום. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:50, 11 בינואר 2017 (IST)
סליחה על ההתערבות... אבל זו בדיוק הבעיה: אתה רואה בכל הסיפור "ריב". אבל האמת היא שרוב הכותבים כאן הם אנשים מבוגרים שיש להם הרבה מה לעשות בחיים חוץ מ"לריב", ושהם מנסים בכנות לעזור לך ולהעביר ביקורת בונה. תסתכל על כל העניין בצורה בוגרת. יום טוב שיהיה, • צִבְיָהשיחה • י"ד בטבת ה'תשע"ז 07:36, 12 בינואר 2017 (IST)

מתי הספקת? וואו! ניב - שיחה 22:02, 14 בינואר 2017 (IST)

באמת השקעתי... תודה רבה! Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 15:12, 15 בינואר 2017 (IST)
תודה על הערך, אולי כדאי להמציא מקור רשמי שמדינת ישראל מכירה בקונסולים המצויינים, לא מצאתי זאת בערך • חיים 7שיחה00:16, 16 בינואר 2017 (IST)
המקורות המצוינים הם ממשרד החוץ של סן מרינו. מצאתי מקור אחד לא רשמי שהקונסולית הראשית מצויינת בו, להוסיף לערך? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 06:17, 16 בינואר 2017 (IST)
לא רשמי זה תמיד בעייתי • חיים 7שיחה14:14, 16 בינואר 2017 (IST)
-at-חיים 7, מדוע? Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:16, 16 בינואר 2017 (IST)
בכל מקום, מידע לא רשמי חשוד כלא מדוייק/נכון. בהתנהלות מדינתית זה הרבה יותר קריטי. באם זה אכן הקונסוליה, הקונסול צריך להגיש כתב האמנה, ויש לזה תיעוד רשמי. לגבי המקורות ממשרד החוץ של סן מרינו, לא מצאתי שם את שם השגריר, ואני מסופק אם המקור שמציין את מיקום הקונסוליה הוא רשמי • חיים 7שיחה14:21, 16 בינואר 2017 (IST)
-at-חיים 7, המקור הוא רשמי, הוא אתר משרד החוץ של סן מרינו. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:24, 16 בינואר 2017 (IST)
אם כך, זה מצויין • חיים 7שיחה14:25, 16 בינואר 2017 (IST)
התכוונתי לכך שרק באתר הסן מרינזי נמצא המידע הנ"ל, משרד החוץ הישראלי לא נותן מידע על קונסוליות ושגרירויות בתוך הארץ. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:28, 16 בינואר 2017 (IST)

יש סיבה לשמור את הקובץ באיכות הירודה הזו?? אם לא, ונראה שלא, אנא בקש את מחיקתו. בורה בורה - שיחה 06:43, 16 בינואר 2017 (IST)

וגם את קובץ:Israel-Tajikistan Locator.png. בורה בורה - שיחה 06:44, 16 בינואר 2017 (IST)
אין בעיה. אבקש למחוק. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:17, 16 בינואר 2017 (IST)
זה אותו קובץ. האם יש קובץ שני שצריך למחוק? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:54, 16 בינואר 2017 (IST)
הקובץ של טורקמניסטן. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:30, 16 בינואר 2017 (IST)
אתה יכול להוסיף קישור אליו? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:20, 16 בינואר 2017 (IST)
קובץ:Israel-Turkmanistan Locator.png. הוא היה בכותרת, לא יודע למה אופק שינה... בורה בורה - שיחה 16:24, 16 בינואר 2017 (IST)
גם אני לא יודע... לא זכור לי ששיניתי... Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:11, 17 בינואר 2017 (IST)
ומה זה??? בורה בורה - שיחה 07:20, 17 בינואר 2017 (IST)
אה. נזכרתי, רציתי להעתיק את שם הקובץ (טורקמניסטן) כדי לבקש למחוק ובטעות לחצתי קונטרול איקס ושמתי את טג'יקיסטן בכותרת. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:17, 17 בינואר 2017 (IST)

אני מתנצל[עריכת קוד מקור]

אני מבין שנעלבת, אני מבקש סליחה, לא התכוונתי שתיפגע כתבתי זאת בתור ביקורת בונה ואני מתנצל שזה יצא תקיף כל כך. סליחה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 12:41, 19 בינואר 2017 (IST)

אני יודע שאתה לא מתכוון לפגוע. אבל לא הצלחת לנסח זאת באופן שלא ייפגע והתגובה שלך התפרשה אצלי כמו "שתוק ותן לטובים ממך לעשות את העבודה". אגב, כשהייתי בעד אל-ע'ידה התכוונתי להגיד שבלהג התימני הט' נשמע כמו ד. וזאת ויקיפדיה העברית, לא הערבית והרבה אנשים שירצו לחפש מידע על העיר לא יצליחו עם אל-ע'יט'ה מכיוון שלא מכירים את הצליל ט'. אני מודה שגם אני לא הצלחתי לנסח את עצמי כראוי בתגובה שאחר כך ולכן מחקתי אותה. כי יש דברים שהשתיקה יפה להם. בידידות, Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 12:46, 19 בינואר 2017 (IST)
אפשר בבקשה הפניה למקור שמאשר טענה זו שבלהג התימני ظ נשמע כמו د? לגבי בעיית המציאה ניתן להוסיף הפניות. שמח על ההבנה. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 12:54, 19 בינואר 2017 (IST)
המורה הפרטית שלי לערבית הגיעה מעדן והיא מלמדת אותי לפי הלהג התימני. היא אמרה לי שהאות ט'א שווה לדאל בתימן ואין הבדלה ביניהן. אמצא מקור בזמן הקרוב. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 12:58, 19 בינואר 2017 (IST)
תודה. תברר גם האם מדובר בספרותית או רק במדוברת, כי איני חושב שאנו מתחשבים כל כך בלהג המדובר, כפי שלא נקרא (בוויקיפדיה) לירושלים "אל-אֻדְס" רק כי כך זה נהגה בערבית ירושלמית (למרות שלמען האמת נתקלתי בספר שעוסק בערבית ירושלמית שטוען שלפחות מבחינת התעתיק לאותיות לטיניות מתעתקים ق ו-ا באותו האופן). בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 13:03, 19 בינואר 2017 (IST)
בדקתי בטבלת העיצורים הפונמיים בוויקיפדיה האנגלית, מדוברת בלבד. אך אני חושב שצריך להתחשב בכך, כמו שנכתוב שארג'ה ולא שארקה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:05, 19 בינואר 2017 (IST)
גם לגבי שארג'ה הקמתי מהומה, עד שסיון העלתה מתוך אנציקלופדיית בריל לשפה ובלשנות קטע שעסק בביטוא האות ق, אני הבנתי בזמנו שמדובר בספרותית. ייתכן שצריך להתחשב במדוברת, אעלה את זה בוק:יל. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 13:12, 19 בינואר 2017 (IST)
האם הגיית הظ כמו د היא שינוי משמעותי, או שמא רק חפפנות רגילה (כמו שאף אחד לא יגיד ذ במדוברת)? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 13:18, 19 בינואר 2017 (IST)
בשפה המדוברת במשלב הלשוני התימני הגבוה ביותר שקיים כמובן שהיא תהגה כט' אך במשלבים פחות גבוהים (שפת העם, שפת הלימוד, שפת הרחוב) היא תהגה כד. מדובר במקרה כמו ט ות. אין הבדל בהגייה שלהם כאשר אתה מדבר כיום, אך בימים עברו הן היו אותיות שונות לחלוטין. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:22, 19 בינואר 2017 (IST)
הגייה כזו לדעתי לא אמורה להשפיע על הכתיב כי זו סתם חפפנות. במקרה של שארג'ה גם בספרותית (או לפחות במדוברת מוקפדת) יהגו כג' ולכן גם אם זה יישאר לא בטוח שיש זכות לע'יידה להישאר, כמו שלא נחליף את כל הטי"תים בתי"וים רק כי כך זה נהגה. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 13:36, 19 בינואר 2017 (IST)
אני חולק עליך בעניין זה, אני מבקש להעביר דיון זה (חוץ מהסליחה) לייעוץ הלשוני. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:37, 19 בינואר 2017 (IST)
כתבת בהתחלה ש”התגובה שלך התפרשה אצלי כמו "שתוק ותן לטובים ממך לעשות את העבודה"” ואכן לכך התכוונתי (בתור ביקורת בונה [כאמור, המטרה היא לבנות את המיזם]), אותו דבר הייתי אומר לכל משתמש שהיה טוען טענה הפוכה מהמציאות בלא להסביר את דבריו (אילו היית מעלה כבר אז את הטענה שזה נכון ספציפית בלהג התימני לא הייתי מגיב כך), כך הייתי אומר לגלגמש אילו היה טוען כמוך, וכך אני אומר לעצמי במרבית הנושאים (כלומר הנושאים שבהם איני מצפה), וכך אני מצפה שתגיד לעצמך בנושאים שבהם אתה לא מתמצא, והכי חשוב כאשר אתה טוען טענה תסביר ובמקרה הצורך תביא מקורות. כאשר אתה אומר שבד אתה שומר על ההגייה הערבית זה נראה שאתה סתם מבולבל, אילו היית כותב מההתחלה שכך זה מתאים יותר להגייה התימנית היית חוסך את הערתי ההיא. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ב בטבת ה'תשע"ז • 19:57, 19 בינואר 2017 (IST)
לא עברנו את זה? שנינו התנהלנו לא בסדר. דיי, נגמר. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:00, 19 בינואר 2017 (IST)
אני די בטוח שלא עברנו, כיוון שהסטתי אותך מאמירתי זו וחשוב לי שתפנים ששורה זו, אף שעצבנה אותך, נכונה. אם הפנמת אז סיימנו. אם לא, אז סיימתי. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ב בטבת ה'תשע"ז • 21:07, 19 בינואר 2017 (IST)
עברנו, הפנמתי, למרות שלא נוגע למקרה ספציפי זה. Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 12:26, 20 בינואר 2017 (IST)

היי אופק,
השם ההונגרי הוא לאסלו, לא לאזלו ("לאזלו" היא ההגייה באנגלית). לכן תיקנתי את ההעברה שביצעת לשם "לאסלו סאבו". אלדדשיחה 21:10, 27 בינואר 2017 (IST)

אלדד, הכותב השתמש בכל הפסקאות בערך בשם "לאזלו" לכן הנחתי שהשם הוא לאזלו. אני לא מבין גדול בהונגרית ואני מצטער שלקחתי על עצמי את ההעברה הזו. אשאיר אותה לך בפעם הבאה . Ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 21:13, 27 בינואר 2017 (IST)
לא, אין בעיה. כשהעברתי, ראיתי שבפנים היה כתוב "לאזלו", ותיקנתי. אבל חשבתי שבכל זאת כדאי לכתוב גם לך. :) אלדדשיחה 21:37, 27 בינואר 2017 (IST)

חונכות - לו"ז[עריכת קוד מקור]

ראיתי ששאלת את שיר מתי אתה צפוי לסיים את החונכות. עקרונית נדרשת לשם כך המלצה של החונך שלך ושלי. זמן סטנדרטי לראות האם יש הפנמה של הנהלים הוא תקופה של כחודשיים. במידה ויהיה שיפור בדיאלוג עם עורכים אחרים (כרגע אני לא רואה שינוי ממה שהיה לפני החונכות), ושיפור ברמת הערכים (פה אני בהחלט רואה התקדמות יפה ואני מקווה שתמשיך בדרך זו), אני אפנה לשיר, ואשאל לדעתו בסוגיה. במידה ולא תהיה התקדמות אחרי חודשיים, נקיים דיון פנימי יחד איתך כדי לקבוע יעדים ברורים כדי לזרז את התהליך, כי מטרתנו המשותפת (שלך, של שיר ושלי) היא להוציא אותך מהחונכות המנדטורית, ולאפשר לך לפעול באופן עצמאי בכל המרחבים של ויקיפדיה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:30, 3 בפברואר 2017 (IST)

גארפילד, חודשיים מתחילת החונכות או חודשיים מהיום? אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:32, 3 בפברואר 2017 (IST)
אגב, אשמח לדיון כזה כבר עכשיו. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:37, 3 בפברואר 2017 (IST)

יחסי גרמניה - סרביה[עריכת קוד מקור]

שלום אופק,

כשאתה כותב על מדינות רציניות ולא מדינות בגודל של שכונה כמו סאן מרינו יש צורך לחקור את הנושא לעומק. הטקסט שכתבת הוא בחלקו שגוי, בחלקו לא מדויק ובחלקו לא מלא. השארתי לך הערות בגוף הטקסט. תעבור עליהן בבקשה. לא שכתבתי את הטקסט כי אני רוצה שתלמד לכתוב ערכים מהסוג הזה, אם ברצונך להתעסק בנושא המורכב הזה.

באופן עקרוני, אם אתה רוצה לכתוב ערך טוב על יחסי חוץ, שיהיה מקיף עליך לכתוב מספר פרקי רקע:

  • מדינה ראשונה (משטר, כלכלה, דמוגרפיה וכו' - סך הכל לא יותר מ3 או 4 פסקאות לכל מדינה)
  • מדינה שנייה
  • הקשר גאוגרפי - האם הן שכנות, האם הן באותה יבשת בכלל. אתה מזכיר למשל את מלחמת העולם הראשונה. טוב שהזכרת, אבל אם תסתכל על המפה (גם מפה של 1914) תראה שאין גבול משותף בין גרמניה לסרביה. כיצד יתכן שהן היו מעורבות במלחמה? האם ישראל יכולה לצורך העניין לפלוש לאירן? אין הרי גבול משותף, משהו חייב להתרחש (זכור שבאותה תקופה אין כוחות מוצנחים). אז איך זה קרה?

פרקי הרקע אינם חובה והם נדרשים רק אם אתה רוצה ערך יפה ממש. ערך בסיסי אפשר שגם בלי פרקי רקע.

בגוף הטקסט עליך להתמקד גם בהיסטוריה של היחסים וגם במה שקורה עכשיו. מה טיב היחסים בין גרמניה לסרביה עכשיו. כיצד השפיעה ההיסטוריה המשותפת על היחסים האלה? גרמניה הייתה מעורבת במספר מלחמות נגד סרביה. באחת מהן (בהיותה סרביה חלק מיוגוסלביה) בוצע רצח בקנה מידה עצום. כיצד הדבר הזה השפיע על היחסים בין המדינות? מה הלך הרוחות בסרביה? הם אוהבים גרמנים? לא אוהבים אותם? סלחו להם? יש איזה סקר בנושא שאפשר להציג? אחר כך אתה כותב שהם השתתפו במלחמה נגד סרביה בסוף המאה ה-20. כיצד זה השפיע על היחסים?

כלומר, אתה לא כותב ערך בהיסטוריה. קרה כך וכך. אתה צריך לכתוב איך ההיסטוריה השפיעה על ההווה. פלשה ו? מה עם זה? הם ביחסים טובים עכשיו? אם כן, למה כן, אם לא למה לא? (למה זאת שאלה מורכבת שלא חובה להתייחס אליה).

אחר כך בפרקי הסחר - אתה רק מציין מה הסחורות שהמדינות סוחרות בהן - למה שלא תרחיב? למה דווקא הסחורות האלה מיוצאות מסרביה או מגרמניה? תחקור על המשק הסרבי ועל המשק הגרמני. (תוספת זו היא לא חובה).

אחרי שתשלים את זה נחפש ספרות מסודרת להשלמה אם תדרש כזאת. גילגמש שיחה 08:08, 7 בפברואר 2017 (IST)

שלום אופק, שוב בקשר לערך הזה. ראיתי את התיקונים שביצעת. אחת ההערות הייתה לגבי קונגרס ברלין. שאלתי כך: כיצד קרה שגרמניה הצליחה להביא לשולחן הדיונים את המעצמות האחרות? האם כיום גרמניה מסוגלת לומר: ההסכם שחתמתם לא נראה לי, תתייצבו כולכם בברלין ותעשו הסכם חדש. האם יתכן דבר כזה? כאן עליך לזכור מי היא גרמניה בתקופה הנדונה: המדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה ביבשת (אחרי רוסיה). הכח הכלכלי החשוב ביותר ביבשת (אחרי שלקחה את התואר מהאימפריה הבריטית). לא קל לקחת את התואר מהאימפריה הבריטית. האימפריה הבריטית היא האימפריה הגדולה ביותר שנוצרה אי פעם. גרמניה הצליחה להביס שתי מעצמות חשובות מאוד זמן קצר לפני קונגרס ברלין (אוסטריה וצרפת), שתיהן מעצמות חשובות מאוד באותה תקופה (כל אחת מהן היא אחת ה"מעצמות הגדולות"). את שתיהן היא הביסה במלחמות קצרות יחסית. אני מתעכב על זה לא סתם. זה אחד השורשים של היחסים בין גרמניה לסרביה. הם לא שוויוניים. יש מדינה גדולה וחזקה, עשירה פי כמה ולצדה מדינה קטנה, ענייה שאנשים רוצים להגר ממנה (ולהגר דווקא לגרמניה בין היתר) לפעמים המדינה החזקה היא נחמדה כמו היום ולפעמים פחות נחמדה ופשוט שוברת את המדינה הקטנה תוך ביצוע רצח המוני. זה לא מיוחד לגרמנים. זה היחסים שיש בדרך כלל בין הקטנים לגדולים.

בנוסף, עליך לזכור את ההיסטוריה הגרמנית. איחוד גרמניה. לקיחת בכורה (מתקשר לפסקה קודמת) מאוסטריה. לכן, עליך להתעכב על קונגרס ברלין. מה היו האינטרסים של גרמניה בבלקן? מדוע היא התערבה? מדוע השקיעה מאמץ גדול כל כך להביא את כל המדינות האלה לברלין. למה הן הסכימו? (שוב מתקשר לפסקה קודמת). הרי רוסיה ניצחה במלחמה. מה פתאום היא מוכנה לפתוח עכשיו את תנאי החוזה רק כי מישהו אחר. תחשוב על זה כך: יש לך עסוק. מכרת מוצר מסוים ברווח עצום. פתאום בא אליך מישהו לא קשור בכלל ואומר: "היי, מה פתאום מכרת ברווח כזה גדול? לא נראה לי, בוא תעשה הסכם מכירה חדש" האם תסכים? למה הרוסים הסכימו? היה משהו שגרמניה עשתה או נמנעה מלעשות כדי שזה יקרה. נמנעה מלעשות: למשל איימה ולא קיימה כמו בריון שאומר: או שתתן לי את דמי הכיס שלך או שאני מוריד לך את הראש. אם תתן לו הוא ימנע מביצוע האיום.

פיתוח הקונגרס ישליך בהמשך על הערך כולו - מה מעמדה של גרמניה באירופה במהלך המאה ה20 וה-21 (ידע עליות ומורדות) וכיצד זה השפיע על הסרבים.

בכל אופן, תיקונים יפים ואני שמח שביצעת אותם, אמשיך לעקוב בהמשך אחרי הערך. לגבי פרק הפתיחה, עדיין לא מאוד מוצלח. כדאי לשקול משהו כמו "יחסים בין X לY מושתתים על..." כדי להמנע מחזרה על המושג "יחסים" או הסבר המושג במילים דומות. כשיש לך כותרת מורכבת שיש בה כמה מילים צריך ניסוח פתלתל קצת. אי אפשר משהו כמו "תפוח הוא פרי...". שזה הגדרת מושג. אתה לא מגדיר מושג, אלא סוג של תופעה. תמשיך כך ותעזר בחונך שלך לחיפוש מקורות ברשת. אבדוק מאוחר יותר מה מצאת ואשלים לך את החסר. בינתיים תראה את הערוץ הזה: [1] שעושה סיכום יפה למדינות השונות בעולם (כולל פרק קצר על יחסי חוץ). גילגמש שיחה 06:16, 8 בפברואר 2017 (IST)

חן, עשיתי שפצורים וטיפולים נוספים לערך, אבקש את הכוונתך הלאה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:28, 9 בפברואר 2017 (IST)
בשבוע הבא. גילגמש שיחה 18:49, 9 בפברואר 2017 (IST)
הסתכלתי עוד פעם בתיקונים שביצעת. הם לא מדויקים. השתמש בבקשה בספרות הרלוונטית לתקופה. נסה למצוא, בעזרת החונך שלך, מקורות לכתיבתך. עליך ללמוד איך עושים את זה. לא חשוב אם שיר מכיר את הנושא או לא, הוא הצליח להביא ערך לסטטוס של מומלץ, סימן שהוא יודע באופן עקרוני כיצד למצוא מקורות. הבעיה העיקרית של הערך היא חוסר שימוש במקורות איכותיים. אני די בטוח שאחרי שתשתלט על נושא המקורות אפשר יהיה לדבר על הסרת החונכות. אני מזכיר מה עליך לחפש: מקורות על סרביה, מקורות על גרמניה ומקורות על הקשר בין שתי אלה. אם אתה מגיע למקור שאין לך גישה אליו כי הוא דורש תשלום, פנה אלי ואפתח לך אותו או לוויקיפדים אחרים שיש להם גישה למאמרים כאלה (אני לא זוכר כרגע למי יש גישה, אבל בעקרון לכל סטודנט יש גישה ממחשבי הספרייה באוניברסיטה ויש לנו פה מלא סטודנטים). אם לא תצליחו לאתר מקורות, פנה אלי ואסביר לך כיצד עליך לחפש מקורות לנושא כזה, אבל קודם כל תעבוד בצמוד עם החונך שלך. אני בטוח ששיר יצליח לעזור לך. חשוב שהוא לא ישלח לך מקורות, אלא יעזור לך למצוא אותם, אחרת אף פעם לא תדע למצוא אותם לבד וכל הזמן תצטרך טובות מאנשים אחרים שישלחו לך וזה לא עסק. גילגמש שיחה 06:03, 10 בפברואר 2017 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אופק, אני עסוק מאוד מאוד השבוע. ביום שישי בעז"ה אתפנה. עד אז השתדל לחפש מקורות בשפות זרות, בעיקר גרמנית ואנגלית. שיר § שיח § 23:55, 19 בפברואר 2017 (IST)

בנוגע לארה"ב-נאורו: בעיות ניסוח קלות וקישורים פנימיים.תיקנתי, אבל בעצם אתה צריך ללמוד מזה להבא. לקמץ בסופרלטיבים ככל האפשר. שיר § שיח § 15:47, 24 בפברואר 2017 (IST)
שיר, להעביר? אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 15:49, 24 בפברואר 2017 (IST)
צל"ש על עבודתך!
תודה לך על כמות הערכים שאתה כותב על יחסי החוץ של קטר. אל תנוח. העבודה מרובה ואתה יכול לה! בהצלחה! תמיר ~ דברו איתי! ~חברים של כולם בעולם 19:18, 21 בפברואר 2017 (IST)
תודה רבה! אמשיך לערוך. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:19, 21 בפברואר 2017 (IST)
עיטור בינלאומי
אופק. תודה על כל הערכים של יחסי X-Y שאתה כותב, למרות שהדרישות בנוגע לערכים אלו גבוהות מאד ונהיה קשה לכתוב זאת. אני חושב שבערך רק אתה ועוד כמה בודדים כותבים ערכים מסוג זה. בהצלחה ניב - שיחה 23:18, 26 בפברואר 2017 (IST)

דיון הפסקת חונכות[עריכת קוד מקור]

לאחר חודשיים וחצי בתקופת חונכות מנדטורית בה אין ספק שהתפתחתי, התמתנתי, התנסחתי טוב יותר ולמדתי לנהוג בחכמה, אבקש להפסיק את החונכות. אני מתייג את:

  • גארפילד: אחראי החממה.
  • שיר: החונך הרשמי שלי.
  • אליעד: עזר בחונכות והיה מעורב בשיחות שלפניה.
  • יורי: היה מעורב גם הוא בדיון שלפני החונכות.
  • אלדד: ביורוקרט נייטרלי שבחרתי מבין ארבעת הביורוקרטים המצוינים של ויקיפדיה.

קצת נתונים על החונכות ומהלכה:

  • נערכת כבר כחודשיים וחצי.
  • העברתי בה שמונה ערכים טובים לאחר עבודה קשה.
  • פתחתי בה מיזם אחד יחד עם תמיר ופיתחתי מיזם שני שהיה קיים גם לפני החונכות.
  • עבדתי על שלושה מקבצים שבועיים
  • במהלך החונכות התדיינתי עם הקהילה באופן מקצועי וחתרתי לפשרות באופן כמעט תמידי.
  • קיבלתי ביקורות עמיתים ממגוון משתמשים שעזרו לי בשיפור הערכים.

לסיכום, אני חושב שעברתי חונכות טובה ומבורכת אך אני מעוניין להתנסות בעבודה טובה באופן עצמאי. אודה לכם אם תענו, תודה מראש על השתתפותכם. בברכה, אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:16, 3 במרץ 2017 (IST)

כדי שיהיה יותר קל להתרשם, אני נותן כאן קישור לתרומותיו האחרונות של אופק במרחב הערכים, וכן רשימת ערכים חדשים שנוצרו לאחרונה על ידו, במהלך החונכות:
  1. יחסי זמביה-ישראל
  2. יחסי ארצות הברית-דרום אפריקה
  3. יחסי אלג'יריה-בנגלדש
  4. יחסי ישראל-סן מרינו
  5. יחסי ירדן-רוסיה
  6. יחסי גרמניה-סן מרינו
  7. יחסי יוון-מלטה
  8. יחסי ארצות הברית-נאורו
תודה. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 14:38, 3 במרץ 2017 (IST)
אני בעד. שיר § שיח § 14:42, 3 במרץ 2017 (IST)
תיוגים מחודשים: אלדד ויורי אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:55, 4 במרץ 2017 (IST)
שבת שלום כולם. אני קראתי את הערכים שהובאו לפנינו, אני חייב לאמר שהערכים כתובים היטב ונראה כי חל שיפור משמעותי בכתיבת הערכים של אופק במהלך החונכות. אופק שקול ואחראי יותר לכתיבת הערכים שלו וזה בא לידי ביטוי בכך שהוא דואג לשמוע ביקורות מקרובים אליו, ממתין בסבלנות רבה כאשר ערכיו במרחב המשתמש/טיוטה והוא מחכה לאישור (והוא העיד במספר פעמים כי המתנה מסוג זה מעיקה עליו). אני חושב שהוא סיים את החונכות בהצלחה ועכשיו זה הזמן הטוב ביותר לתת לו עצמאות בכל הנוגע לכתיבה במרחב הראשי. ניב - שיחה 14:05, 4 במרץ 2017 (IST)
אני עוקב אחר הדיון מאז פתיחתו ואני רואה לנכון לציין את דעתי. אני חושב שהחונכות המנדטורית של אופק (וגם שלי אבל זה לא העניין פה) צריכה להסתיים במהירות האפשרית. אני ואופק מעוניינים בתרומה לוויקיפדיה, מאגר הידע העולמי, אבל אנו חשים שהחונכות היא קולר על צווארנו, כמו לכלב. אני חושב שעצם העובדה שאופק העביר שמונה ערכים קשים לכתיבה צריכה לזכותו בכמה נקודות טובות למען סיום החונכות בהקדם האפשרי. אני בעד סיום החונכות. תמיר ~ דברו איתי! ~חברים של כולם בעולם 15:38, 4 במרץ 2017 (IST)
אופק, בתקופה האחרונה אכן התמתנת בכתיבתך, והתחלת להקפיד ביתר שאת על הוספת הערות שוליים לערכיך. בעיני יש עוד בעיות רבות בכתיבתך, ואני מקווה שאלו יפתרו ככל שתרכוש יותר ניסיון והבנה באתר. אני מסכים להפסקת החונכות המנדטורית, אולם מבקש שתמשיך באותו אופן להתייעץ עם מספר רב ככל שניתן של ויקיפדים (ואני לא מחשיב את שותפיך למיזם ניב ותמיר, כיוון שבלאו הכי אתם מתייעצים באופן שוטף האחד עם השני), לגבי הערכים שאתה כותב. אני אמשיך לעקוב אחרי ערכיך ואדון איתך אחת לשבוע על פעולותיך באתר. שיהיה בהצלחה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 21:00, 4 במרץ 2017 (IST)

כתב האמנה[עריכת קוד מקור]

היי אופק,
תודה על התיוג. אני בודק את הערכים החדשים שיצרת, ואגיב בקרוב. בעיקרון, דעתי חיובית בעניין בקשתך, אבל אני מעוניין תחילה לעבור ולהתרשם מן העבודות האחרונות שלך. יש לי תיקון קטן, למושג חשוב בענייני היחסים הדיפלומטיים. שגריר מגיש לנשיא את "כתב האמנתו", לא את "כתב אמנתו". הביטוי התקני הוא "כתב האמנה", וכך גם נקרא הערך אצלנו העוסק בנושא. אלדדשיחה 08:08, 4 במרץ 2017 (IST)

היי אלדד, תודה על ההיענות המהירה (כמו תמיד). בעניין כתב האמנה, אעבור על קטגוריית היחסים הבינלאומיים בוויקיפדיה העברית ואתקן. אני סמוך ובטוח שלא רק אצלי הייתה הטעות הזו. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 08:52, 4 במרץ 2017 (IST)
אכן, נראה שעוד עורכים השתמשו בביטוי השגוי "הגיש את כתב אמנתו", וכדאי לתקן בכל מרחב הערכים. משהו חיובי כבר צמח בינתיים מהדיון הנוכחי שלנו. :) אלדדשיחה 08:59, 4 במרץ 2017 (IST)
אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 08:59, 4 במרץ 2017 (IST)