שיחת משתמש:Pashute/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

יש כאן מספר דיונים מעניינים - המלמדים על ההיסטוריה שלי כויקיפד. מי שיקרא בין השורות יראה שמרבית הערכים שנמחקו הוחזרו, או התקבלו מחדש על ידי. הלימוד תוך כדי שיפור הערכים הוא מרתק ביותר, ותמיד מפתיע. אך אני מעדיף את דף השיחה שלי נקי יותר כעת.

אלברט שפאר=[עריכת קוד מקור]

אנא הפסק לערוך את הערך. דעתך נשמעה והוכנסה בפיסקה העוסקת בספר. אין צורך להכניס את אותה הפיסקה שוב ושוב במקומות שונים בערך. בקשר לדייויד אירווינג - אני בטוח ב-99% שלא הייתה לו יד בעריכת זכרונותיו של שפאר. או שתביא לכך הוכחה או שתרד מזה. אנא חדל לערוך את הערך. אלמוג 20:06, 24 באוקטובר 2006 (IST)

סלח לי, הייתי באמצע עריכה מחודשת. אינני חושב שזה "שוב ושוב".
חשוב לציין את העניין בתחילת הערך.
הוכחות לגבי דעתו של שפאר כשליחות:
פתח את הספר (הוא לא בידיי ברגע זה) ועיין בפרק לפני האחרון על המשפט. שם שפאר כותב את דעתו.
לגבי עריכת הספר:
א. ראה התמונה המצורפת.
ב. ראה כתיבת התודות בפתיח לספר.
ג. ראה הביבליוגרפיה בסוף הספר.
ד. בגרסה האנגלית המקורית נדמה לי (שוב הספר לא בידיי ברגע זה) שאירווינג מוזכר אפילו על הכריכה הפנימית. משתמש:פשוט ללא תאריך.
תשובות - לדעתי האיזון של הערך מחייב הזכרת מטרתו של שפאר בכתיבת הביוגרפיה בקטע העוסק בביוגרפיה. לקחתי את הפיסקה שלך ושיניתי אותה מעט תוך הוספת ציטוטים מן הספר. ישנם מקומות שהיא הייתה לא מדוייקת (למשל כתבת שהוא כותב על מעשי זוועה אך אינו מזכיר מהם, דבר שאינו נכון). מטרתה של פיסקת הפתיחה היא לתת מעין סקירה כללית, מבלי לרדת לפרטים. הכבדה על פיסקת הפתיחה מקשה על הקורא.
באשר לאירווינג, בדקתי הן בספרו של שפאר, והן בביוגרפיה שלו שמצויה בידי שכתב דן ואן דר ואט, ושמה "הנאצי הטוב" (המדובר בביוגרפיה ביקורתית מאוד לשפאר, המאשימה אותו בידיעה ובשותפות בהשמדת היהודים). חלקו של אירווינג בביוגרפיה היה שולי. שפאר עצמו נותן לאירווינג קרדיט על שהעמיד לרשותו חומר ארכיוני. מי שסייע מאוד לשפאר בכתיבה היה ההיסטוריון יואכים פסט. אין זה מפתיע שלשפאר תמונה ביחד עם אירווינג שכן הלה נהנה להסתופף בחברת גדולי הרייך השלישי בדימוס, ואכן היה בקשר עם שפאר, כמו גם עם נאצים אחרים, באמצע שנות השישים, אבל מכאן עד למסקנה כי אירווינג סייע לשפאר בעריכת הספר הדרך רבה. שפאר הוא דמות שלילית מספיק גם בלי שיקשרו אותו לאירווינג, ואין צורך להאדיר את חלקו של אירווינג בכתיבת הביוגרפיה מקום שחלקו היה שולי. אלמוג 14:10, 25 באוקטובר 2006 (IST)
תגובה לתגובה - אם כן תודה!
ולגבי הציטוט שאינו נכון... עדיין אין בידי הספר, ואתה אומר שהוא בהישג ידך (כריכה אדומה עם תמונה שלו עליה?) אם כן: אנא חפש בפרק השלישי מהסוף כיצד הוא מתאר את ביקורו במפעלים ומה ראה שם לגבי עובדי הכפייה. וביחוד בפרק האחד לפני האחרון, בו הוא מספר על מסקנותיו לאחר המשפט. יש פיסקה שלמה המתייחסת ל"זוועות" שיש להצטער על התנהגות ההנהגה וכו' וכו', אך אין שום התייחסות למהם הזוועות או כנגד מי. איזכור של יהודים ניתן לספור על אצבעות יד אחת, ולי זכור רק פעם אחת: בו הוא מספר איך היטלר היה עסוק בסיפור בדיחות על יהודים במקום לעסוק במציאות המלחמתית. משתמש:pashute
לאחר זמן - עדכנתי את הערך של שפאר לפי מידע חדש (שלא נובע מקריאתי - אלא ממחקרים חדשים ומויקיפדיה האנגלית. הסבלנות משתלמת והוכח שצדקתי.‏‏Pashute - שיחה 12:55, 30 בנובמבר 2008 (IST)

אני מאוד מבקש שבכתיבה בוויקיפדיה תתמקד בנושאים שאתה שולט בהם. תאוריית הכבידה הלולאתית היה כתוב מתחת לכל ביקורת ומחקתי אותו. תיאורית המחרוזת, אפילו שמו שגוי, שלא לדבר על התוכן, נשאר בינתיים כדי לראות אם יש משהו לקחת משם לערך הנכון, תורת המיתרים. אל תכתוב ערכים בנושאים כאלה אם אינך שולט בחומר! ‏odedee שיחה 05:33, 3 בדצמבר 2006 (IST)

שלום,

על פי מדיניות האתר ובהתאם לחוק, אין להעתיק תוכן שמופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. הערך שערכת חשוד כמפר זכויות יוצרים (ראה/י ויקיפדיה:זכויות יוצרים), שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, יש לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומר שאינו מועתק יתקבל בברכה.

DGtal00:04, 25 באפריל 2007 (IDT)
אם יש לך אישור לשימוש במידע אנא ציין זאת בשיחה:התקפת המחבלים ברמת מגשימים. ‏DGtal00:04, 25 באפריל 2007 (IDT)

תגובה: כפי שראית בדף השיחה פניתי לאנשים המקוריים בבקשה שיאשרו לי לספר את המעשה. מעולם לא קיבלתי מהם תגובה, ולכן לצערי ולהפתעתי, אין להשאיר את החומר בויקיפדיה. מה שכן, את הקישורים אפשר היה להשאיר, ולציין את הארוע - שהיה חשוב מאוד בזמנו והשאיר רושם רב על אזרחי המדינה לאורך זמן! לשם דוגמא ביום הזכרון לפני כשלוש שנים עלתה לשידור ברדיו מישהי שנפגעה כילדה מהתקפת מחבלים בדירתה שבקריית שמונה. היא אמרה: אנחנו החיילים בפיג'מה שכולם שכחו מהם. כולם זוכרים את הפיגוע במעלות וברמת מגשימים... באלבומי צילומים מהתקופה זכור הסידור הפתוח בתפילה ובא לציון גואל. כפי שהמכתבים מעידים, שמעון פרס, היום נשיא המדינה, ביקר במקום, והתכתב עם הרב הלפרין.

מחקתי את בעלי בתים ואת בוס. מעבר להיות הנושאים לא אנציקלופדיים כי אם מילוניים (במקרה הטוב - גם זה כלל לא בטוח), הכנסת שם דברים כיד הדמיון הטובה עליך. כך למשל, מקור המילה בוס איננו ביידיש. אין זו הפעם הראשונה שאתה כותב פה דברים בלתי מבוססים, ואינך חש כל צורך לבדוק את העובדות. התנהלות זו איננה אפשרית בוויקיפדיה, ואם תמשיך כך, ייפרדו דרכינו. שמתי לב שערכת את ברד, ואני מצפה שתיתן מקורות לתוספת שלך שם, אחרת היא תימחק. ‏odedee שיחה 05:32, 22 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום עודדי[עריכת קוד מקור]

עניתי לך בדף השיחה שלך. אודה (ועודד) לך אם תתייחס כאן לדברים.

מאתר http://theantitzemach.blogspot.com/2006/04/protecting-your-own.html

8 Comments: baalbatish said... This is not something to emulate. In the Yeshivishe world if you are not a "Ben-Torah" then you are a "Baal Haboss" which is one of the lowest forms of existence. Once a bochur or yungerman leaves the Beis Hamedrash then he has no ties to the yeshivish world except for the tuition/dinners for the next generation. In the Chassidish world there is room for the sinner and the believer. Everyone fits under the Circus Tent.

תגובה למחיקת בוס ובעלי בתים[עריכת קוד מקור]

"בעלי בתים" לענ"ד הוא ביטוי אנציקלופדי לעילא. אסביר מיד למה. אך קודם לבוס.

לגבי בוס: היכרתי את הפירוש הזה מתוך כתבה על מקורות הלשון באטלנטיק מונט'לי שהייתי קורא אי שם בין 75-ל79. בחיפוש מהיר http://www.haayal.co.il/thread?rep=201061 לחיזוק זכרוני. וכן כניסה בויקיפדיה האנגלית לBoss, עם 80 שורות טקסט לפחות! לא הקפדתי מדי, שכן היה ברור לי שיקחו את הדברים משם וימשיכו אותם. (לא שימחקו אותם!) אין לי כוח או זמן להתפלמס, אז אם תשאיר את זה מחוק, כך זה ישאר. אתה הבוס כאן. אשמח אם תחזיר אותו (בתשובה).

בעלי בתים, כינוי שניתן לסבו של אשתי בהספד על ידי תלמיד שלו, והרתיח את אשתי. כמעט בכל קהילה מסורתית (לא חרדית או דתית) ישנם שיעורים כיום לבעלי בתים. אם אינך משוכנע אעשה חיפוש באינטרנט. אין אפשרות להשאיר את הסיפור המפורסם (מאוד) על בית הכנסת בבראד, בלי שתסביר מהו "בעלי בתים". זה לא הסבר מילוני, זהו הסבר אנציקלופדי, במובן שהוא ביטוי נפוץ ומעניין, אך כזה שיש לו מקורות לא טריויאליים, ומשמעות שונה לחלוטין כיום. האם לדעתך המלה "כלום" זכאית לערך אנציקלופדי? (וכלום יש לה?) אגב לא ברור לי: מחקת גם בעלי בתים? אם כן אנא החזירו.

לגבי הפיסיקה, אני אגב מבין היטב את התחום, רק לא מכיר את המינוח העברי העדכני...

ואגב, אודה לך, אם תראה לי איך להפנות (לקשר) את תגובתי אליך בדף השיחה שלך, מדף השיחה שלי.

ועוד על בוס[עריכת קוד מקור]

http://www.notes.co.il/dror/19854.asp אמנם דוחה את המקור, אך לפחות מביא את האמירה על כך. ב"בעלי בתים" אפשר להזכיר את המחשבה ולדחות אותה. ראבק, יש אפילו טי שירט: http://www.cafepress.com/jewtee/1620341

לא ברור לי מה בדיוק אתה מאיים, ומה אתה מצפה ממני. שבכל כתיבה שלי יהיו מספרים קטנים המוכיחים את דברי? והרי אני מוסיף לערך קיים שאין בו דבר וחצי דבר מסוג זה, ולמיטב זכרוני 'אני כמעט תמיד' מביא לינק או שניים המפנים למקורותיי. (באשדוד, זה פשוט כי גדלתי שם, אך גם שם, חיפשתי אחרי המקורות להוכחת דבריי. לגבי ניר גלים, אני מכיר אנשים אישית + ראיתי כתבה בזמנו בעיתונות וסרט בטלוויזיה - המציגים את האנשים. ברוגוזין הייתי חבר הכי קרוב בבית הספר, לבן מנהל המפעל שהיה מספר על אחורי הקלעים. גם בזה יש תיעוד שנותן לי אינדיקציה לתאריכים, אבל לא מספיק פרטים - השארתי פתוח.

  • העברתי הנה את דבריך מדף השיחה שלי - בוויקיפדיה ממשיכים את הדיון בדף שבו התחיל, כדי שלא יתפצל.
  • לגבי שאלתך על קישורים, ראה עזרה:קישורים.
  • לגבי מקורות, לא לכל קביעה יש צורך להביא מקורות, אבל אין די בהסתמכות על הזיכרון: תגלה שהוא בוגדני, במיוחד ממרחק הזמן.
  • לעניין בוס, לפני שמחקתי את הערך בדקתי ומצאתי ששלושה מילונים שונים אינם מציעים את הפרשנות כאילו מקור המילה ביידיש. דרור פויר הוא עיתונאי שעוסק בתרבות דיגיטלית, אינני מייחס משקל רב לדבריו בענייני לשון (וממילא לא היה מדובר בעיקר הטור, כך שכנראה לא בדק את העניין היטב). כך או כך - ערך כזה מתאים בוויקימילון ולא כאן.
  • לגבי בעלי בתים, קשה למצוא משהו מועיל בגוגל כי מדובר בצירוף נפוץ מאוד, אך כמובן בהקשר אחר. אני יכול לשחזר את הערך לדף במרחב המשתמש שלך, ולאחר שתסיים את העבודה עליו אפשר יהיה לשמוע דעות נוספות בעניינו. ‏odedee שיחה 19:52, 22 באוגוסט 2007 (IDT)
  • לעניין הזכרון הבוגדני. מקובל עלי שהזכרון בוגדני, אך בדיוק משום כך אני בודק מקורות שונים לפני שאני רושם, ובדרך כלל מביא קישור ממנו אפשר להגיע למקורות או לעדות על זכרוני.
  • מה זה "מרחב המשתמש"? (בדף המשתמש ביקשתי חונך לעניין זה)

עודדE מה זה מרחב משתמש?[עריכת קוד מקור]

אני שואל שוב, מה זה מרחב משתמש?

ראה ויקיפדיה:דף משתמש. להבא עדיף לשאול בויקיפדיה:דלפק ייעוץ - כשאתה שואל בדף השיחה שלך לא תמיד אחרים שמים לב לזה. בברכה, ‏odedee שיחה 12:10, 4 בנובמבר 2007 (IST)

עריכות כגון אלו אינן טובות. בערכי הלוח העברי (שנים וימים) יש לציין רק אירועים שקשורים ללוח העברי, ליהודים ולישראל, ולא אירועים כלליים. הסרתי את כל מה שלא היה רלוונטי. אם הוספת לערכים אחרים מידע דומה, אנא הסר אותו משם. ‏odedee שיחה 12:23, 28 בדצמבר 2007 (IST)

בתגובה למחיקת ארועים כלליים בדפי תאריכים עבריים[עריכת קוד מקור]

א. עדיין לא ענית לי על שאלותיי - ביקשתי חונך מזה זמן רב, ושאלתי לגבי מרחב פרטי. ב. אני חושב שיש מקום חשוב מאוד דווקא לאירועים כלליים. בן אדם שנולד ביום מסוים או נפטר ביום מסוים רוצה לדעת מה קרה באותו יום בתאריך ההוא. מכיוון שאין דרך לדעת מהתאריך הלועזי מה היה התאריך העברי בשנה מסויימת, אין אפשרות להתחקות אחרי התפתחות אירועים. לאנשים כמוני המשתמשים בתאריך העברי כתאריך שימושי לכל דבר (ויש רבים כמוני), אין הבדל ולדעתי גם לא צריך להיות הבדל, בין דף באנגלית המתאר את שקרה בתאריך לועזי, לבין דף בעברית המתאר את שקרה בתאריך עברי.

אתן דוגמא: היום שמשפחת סבי נלקחו לאושוויץ, היה יום ירושלים (כח באייר) אך כמה שנים לפני מלחמת ששת הימים. כך למדתי מהבקשה של משפחתי לערוך את הכיתוב על ציון קברו בסוכות לפני שנתיים. התחלתי לברר, מה בדיוק קרה באותו היום במלחמה. התברר שאפשר לקרוא ליום הזה תחילת המהפך, כאשר שני מתקני נשק סודי להשמדה המונית של הגרמנים הושמד. דוגמא נוספת: היום שהיטלר התאבד היה י"ח באייר הקרוי ל"ג בעומר. אך לא רק מאורעות טראגיים נוגעים לנו. התקדמות במדע, המצאות שונות, המלכת מלכים, מלחמות שהיו - כולם בהחלט רלוונטיים גם לתאריך עברי וללוח העברי. אנא אמור לי שוב מדוע מחקת את כתיבתי!

אין לנו ממש חונכים פורמליים בדרך כלל, אבל אתה מוזמן לפנות אלי בכל שאלה. לגבי הלוח העברי, ערכיו נוצרו כדי להכיל ערכים מהלוח העברי (לא מפתיע...). הכנסת מאורעות כלליים גורמת לכפילות וחוסר עדכניות, ומראש אין סיבה לעשות כן. ‏odedee שיחה 05:59, 1 בינואר 2008 (IST)
ודפים במרחב המשתמש הם בפורמט משתמש:Pashute/שם דף. הם לא שייכים למרחב הערכים כי הם תחת שם המשתמש שלך, ולא חלות עליהם הדרישות השונות המופעלות לגבי ערכים (כמו איכות, נייטרליות, שלמות וכו'). לדפים במרחב המשתמש שבהם כותבים ערך קוראים גם ארגזי חול, ובהם אפשר לעבוד בשלווה על ערך מבלי שאחרים יערכו אותו, עד שמבחינתך הוא שלם. ‏odedee שיחה 06:01, 1 בינואר 2008 (IST)

שים לב שההוספה שלך שם, המצויינת כשלעצמה, לא חפה מבעיות NPOV. לא שמתי תבנית שכתוב- אבל אנא טפל בזה. כמו כן, שקול שוב את חשיבות חלק מהפרטים שהוספת. אל תקח את זה אישי מידי: אלה הן שתי הבעיות שאולי הכי נפוצות והכי מטרידות את הכותבים... קרא בבקשה פה ופה.
בתודה, יאירשיחה 03:36, 1 בינואר 2008 (IST)

הדברים דלעיל אמורים גם כלפי רא"ם הכהן. יאירשיחה 03:54, 1 בינואר 2008 (IST)
יותר טוב? (אגב מה מסמנים כדי שיראו את השיחה?) Pashute 04:14, 1 בינואר 2008 (IST)
שיניתי שם עכשיו- הנה השוואה, תעבור על זה בבקשה. אין משהו מיוחד שאתה יכול לעשות כדי שיראו את השיחה, מלבד לקשר אליה בלוח המודעות. מכיוון שאני ציפיתי לתגובה ממך כאן, צירפתי את שיחתך לרשימת המעקב שלי וראיתי כשענית. יאירשיחה 01:04, 2 בינואר 2008 (IST)
תודה יאיר! Pashute 01:52, 11 בינואר 2008 (IST)
בבקשה. אני תמיד לשירותך יאירשיחה 01:54, 11 בינואר 2008 (IST)

שלום, שים לב לשאלתי בדף השיחה של הערך כאן. לפי ההוספה המקורית שלך (לפני העריכות), אני מבין שזה היה הרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק (מבוסטון), אך מן הסתם רק בביקור בארץ ולא במינוי קבוע. האמנם? אם כן - אנא הבהר את המשפט שבערך. בתודה מראש, ‏עמיחי 17:58, 15 במאי 2008 (IDT)

-- מחקתי שיחה על ערך שכתבתי כאן בטעות במקום בויקימקור... (הממשק זהה, רק הכתובת שונה בכמה אותיות)

יישר כוחך! על הג"ר מ"ג יפה![עריכת קוד מקור]

יישר כוחך על יצירת המאמר על רב חשוב זה, הרב גימפל יפה. אכן הרגשתי את חסרונו! תודה על השלמת החסר, ויהי זה עידוד להמשך כתיבה יפה. שילוני - שיחה 04:15, 24 בנובמבר 2008 (IST)

דף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

הוצאתי את דף המשתמש שלך מקטגוריות לא רלוונטיות. דולבשיחה 13:10, 3 במרץ 2009 (IST)

תודה! למה הוא היה בקטגוריה זו? Pashute (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) (אופס) Pashute - שיחה 15:08, 17 במרץ 2009 (IST)
כנראה הוא הוכנס אליהן בטעות. דולבשיחה 18:27, 12 במרץ 2009 (IST)
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך פאול קראוס שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, תומר א. - שיחה 17:46, 18 ביוני 2009 (IDT)

שלום משה. היה לי צר לראות שהערך נמחק. כתבתי אותו מחדש על בסיס הערך באנגלית, ואשמח להערותיך. אלמוג 06:36, 19 ביוני 2009 (IDT)
כתבתי שם בשיחה. בטעות כתבתי את הערך במרחב הכללי, ולא במרחב המשתמש קודם... ועם זאת תודה! בהחלט מרתק.
אגב, איך אני מוחק דף ממרחב משתמש? פשוט מרוקן אותו מתוכן? -- (כ"ט בסיון, ה'תשס"ט) משה 12:06, 21 ביוני 2009 (IDT)
מחליף את התוכן שלו ב{{מחק}} תומר א. - שיחה 12:07, 21 ביוני 2009 (IDT)
שלום משה, מחקתי את הדף במרחב המשתמש. רק מפעילי מערכת יכולים למחוק דפים ולכן לא הצלחת למחוק אותו בעצמך. להבא, אתה יכול לסמן את דפים למחיקה על ידי {{למחוק}} או לכתוב תחת "בקשות מחיקה" בוויקיפדיה:בקשות ממפעילים. בברכה, Nir‏ - שיחה 12:07, 21 ביוני 2009 (IDT)
:-) ראה שורה מעל ההודעה שלך. תודה! --Pashute - שיחה 12:08, 21 ביוני 2009 (IDT)

שלום, אינל יכול להעלות ערך כמו יאלטה בצורתו זו. מוטב לשים תבנית {{בעבודה}} עד לסיום הערך, אחרת מפעילים זריזים ימחקו אותו במתכונתו זו. דורית 14:56, 23 ביוני 2009 (IDT)

תודה! -- משה Pashute - שיחה 15:07, 23 ביוני 2009 (IDT)
אחד המפעילים שם את התבנית בזריזות הראויה. שנילישיחה 15:09, 23 ביוני 2009 (IDT)
אחד המפעילים ששמו שנילי, ולו מגיעה התודה. יום טוב לשניכם, דורית 15:16, 23 ביוני 2009 (IDT)
חודש טוב לשניכם! -- משה, ר"ח תמוז ה'תשס"ט Pashute - שיחה 15:28, 23 ביוני 2009 (IDT)

חתימה חדשה[עריכת קוד מקור]

1 2 3 ניסיון -- שלום וברכה מפשוט • לדף שיחת משתמש:pashute • ט"ז בתמוז ה'תשס"ט • 22:04, 7 ביולי 2009 (IDT) נסיון שני ‏משתמש:פשוט‏ • ‏שיחה‏ לא הולך... לא נורא. רגע רגע... -- שלום וברכה ממשתמש:פשוט • לדף - שיחה לא... אוף! :עוד נסיון... בואו נראה -- שלום וברכה ממשתמש:פשוטשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשס"ט • 22:36, 7 ביולי 2009 (IDT) :ועכשיו -- שלום וברכה ממשתמש:פשוטשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשס"ט • 22:38, 7 ביולי 2009 (IDT) תושלבע!

ומה אתה מנסה לעשות? תומר א. - שיחה 22:44, 7 ביולי 2009 (IDT)

את זה: (ארבע טילדות)

-- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • ט"ז בתמוז ה'תשס"ט • 23:18, 7 ביולי 2009 (IDT)  

השיחה יצאה במודגש ללא קישור - כפי הנראה בגלל צירוף של כמה דברים: הלועזית בשם המשתמש, התבנית שמציעים במקום תבנית השיחה, לא עזרה, ואולי גם בגלל שהשארתי את תיבת האישור (checkbox?) מסומנת (וזה עדיין כך). על כל פנים כרגע החתימה עובדת עם קישור רגיל לאתר ויקיפדיה ומשם אל שיחת המשתמש שלי. -- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • ט"ז בתמוז ה'תשס"ט • 23:18, 7 ביולי 2009 (IDT)

השיחה יצאה במודגש כי אתה נמצא בתוך העמוד שהקישור מפנה אליו. בעמודים אחרים זה יצא בסדר, אין סיבה להעמיס כתובת URL שלמה על החתימה שלך (בוא תראה שבדף השיחה שלי החתימה שלי גם ככה). תומר א. - שיחה 23:20, 7 ביולי 2009 (IDT)
טוב (v/o) כורע ומרכין ראשי בהכנעה... ובהצלחה במ"ב חני (ם) -- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • ט"ז בתמוז ה'תשס"ט • 23:26, 7 ביולי 2009 (IDT)

אראל סג"ל - אראל סגל - עריכה נאותה[עריכת קוד מקור]

תודה לתומר. קראתי שוב וכנראה אתה צודק, מחקתי ואני כותב מחדש:
תחת הכותרת 'שבירה' תומר כתב
פשוט, אתה הולך כאן בדרך לא טובה. אני לא יודע למה גילגמש שם לך תבנית אזהרה, אבל להתחיל לתעד ולאסוף זאת לא הגישה הנכונה. תמשיך הלאה, לכולם יש תבניות אזהרה אם אתה באמת כאן בתום לב אין בה שום קלון. תומר א. - שיחה 18:18, 10 ביולי 2009 (IDT)
שלום, יש להמשיך שיחה מהמקום שבו החלה. אין לקשר בין מרחב הערכים למרחב המשתמש. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 08:36, 9 ביולי 2009 (IDT)
גלגמש שלום,
האם מדובר בערך אראל סגל?
אם כן, רשמתי שם מדוע לדעתי העריכה היתה נאותה. נא התייחסותך. -- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • כ' בתמוז ה'תשס"ט • 14:47, 12 ביולי 2009 (IDT)
עניתי לך שם ואני מקווה שתעבור לערכים הבאים. תומר א. - שיחה 14:53, 12 ביולי 2009 (IDT)
פירטתי שם. ולגבי הערכים הבאים - מעולם לא עצרתי (ויקי אנגלית עברית יידיש מדיה ומיזמים נוספים ויקי סביבה ועוד). -- שלום וברכה משה. (משתמש:פשוטשיחה) • כ"א בתמוז ה'תשס"ט • 18:55, 12 ביולי 2009 (IDT)

הכשרת יעילות[עריכת קוד מקור]

העברתי את מה שכתבת אל משתמש:Pashute/הכשרת יעילות. לחוד מהחשיבות האנציקלופדית המפוקפקת מאוד של הערך הזה, הוא כתוב ברמה איומה. אין כותבים כך באנציקלופדיה. אל תחזיר אותו למרחב הערכים לפני חריש עמוק מאוד. ‏odedee שיחה 00:28, 24 במרץ 2010 (IST)

'חריש עמוק' - עבדתי על זה שעות רבות. כשאתה כותב בצורה קריפטית בלא הסבר - אני לא מבין מה נדרש.
'ברמה איומה' - כשאתה מוסיף הערות פוגעניות בלי הסבר, אני מרגיש שאתה מזלזל בי.
חשיבות אנציקלופדית מפוקפקת... על סמך מה? א. בויקיפדיה בשלש שפות חשובות הערך תופס יותר מ-6 תת ערכים! ב. בחיפוש אנגלי בגוגל לתחום אלפי כניסות. בחיפוש עברי בגוגל - כל מוסד ישראלי להכשרת מנהלים, Coaching, או הכשרת מורים מלמד את השיטה, ואין מוסד שאינו מאזכר אותו.
'אין כותבים כך באנציקלופדיה': פרט נמק והסבר! יש מבוא קצר, יש פירוט חלקי השיטה בקצרה, יש הפניות למקורות, יש קישורים חיצונים. שתי השיחות לדוגמא ארכניות מדי? פשטניות מדי? לא מצא חן בעיניך ששיניתי את ה'אימון אישי' ל'חונכוּת' וכדו'? חסר אולי סעיף 'ביקורת'?
אכן מדובר ב"שיטה אמריקנית" פשטנית להחריד ולא מדעית, ובכל זאת היתה לה ויש לה השפעה עמוקה בתחומי הכשרות הניהול, ההוראה וגם ב"הכשרות הורים" - תחומים קיימים ו"בועטים" בכל מקום בארץ.
אשמח לקבל תשובה עניינית. -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בניסן ה'תש"ע • 10:19, 24 במרץ 2010 (IST)
בינתיים הסתכלתי בערך שוב: תמצתתי כמה דברים בפתיח. האם גם הדוגמאות "מתוך חיי המשפחה" בעייתיים? (הן מתורגמות מההוצאה המקורית של הספר P.E.T בשינויים קלים) אם אחליף אותם בדוגמאות "מבוגרות יותר" של שיחת מנהלים עם עובדיהם - זה ישנה? אני עושה את זה עכשיו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ט' בניסן ה'תש"ע • 10:47, 24 במרץ 2010 (IST)
קשת הבעיות היא פשוט מקצה לקצה. הנה כמה דוגמאות:
1. שם הערך: לצירוף "הכשרת יעילות" יש שני מופעים בגוגל, שניהם מוויקיפדיה. כלומר, לפני שהגית אותו, הוא בכלל לא היה קיים בעברית. זה אומר ששם הערך שגוי. כל שהיית צריך הוא לחפש את שם המחבר בגוגל והיית רואה כי ספרו תורגם לעברית והשיטה כונתה "הורות יעילה". לא "הכשרת יעילות".
2. אתה כותב "תורת הויכוח' או 'תורת השיח'- שיטות ויכוח שנלמדו ביוון העתיקה", וזה עיוות. דיבייט ורטוריקה הם תחומים שמיליוני צעירים לומדים גם בימינו. אגב, הכתיב הנכון הוא "תורת הוויכוח".
3. מה זה "גישור הכשרות חניכה"? היו אמורים להיות פסיקים בין המילים?
4. למה כוונתך ב"לימוד השיטה כולל היבטים שונים של הויכוח"? איזה ויכוח? אתה מתכוון ל"מצבי ויכוח"? כרגע, אין להבין את הכתוב.
5. כשאתה כותב "מטרת השיטה היא 'להגדיל את היעילות התקשורתית הבין-אישית'" אתה שוב יוצר עיוות, כמו בשם שנתת לערך, כאילו השיטה, "הכשרת יעילות", מנסה לשפר יעילות ערטילאית כלשהי (תקשורתית או אחרת). אבל היא לא. השיטה מנסה לשפר את היעילות של דברים אחרים. למשל, ב-parent effective training מנסים לשפר יכולות שונות בהורות. כלומר, הנכון הוא לכתוב "מטרת השיטה היא לייעל את התקשורת הבין-אישית" (נניח).
6. "אזור הבעיה" זו תרגמת של problem area. אבל בעברית לא משתמשים בצירוף הזה במשמעות הזו. גם "חלון התנהגות" זו כנראה תרגמת של משהו אחר.
7. אתה כותב "שיטות הקטנת חיכוך הופכות שיחה ליעילה, בכך שיהיה מי שיאזין לצרכי הדובר, אשר יוביל לשינוי התנהגותי". האמנם הדובר יוביל לשינוי התנהגותי? או שהשיחה היעילה תביא לכך?
8. כשאתה כותב "רשימת 12 מחסומי השיחה על פי שיטת הכשרת יעילוּת" וממשיך "...ב. איום ואזהרה הפסיקי לחשוב שאת כזו מסכנה" - האמנם זה מחסום השיחה? "הפסיקי לחשוב שאת כזו מסכנה"? רשימת דוגמאות בלשון עממית יכולה להתאים בבלוג. לא בערך אנציקלופדי. כנ"ל כל שאר הסעיפים.
9. אתה קורא לקישור הראשון "על הכשרת ההורות בשיטת תומס גורדון באתר מכללת גורדון (ככל הידוע לא היתה קרבת משפחה עם אהרן דוד גורדון שעל שמו המכללה.)". אבל הקישור הזה לא מספר על הכשרת הורות אלא על "תוכנית הכשרת עובדי הוראה ומטפלים להנחיית קבוצות הורים". אמנם PET/TET היא אחד מתוך 11 הנושאים בקורס הזה, אבל במה זה מסייע לקוראי הערך?
10. מה נותן הקישור החיצוני למכללת אורנים? זה קורס להכשרת מנחי קבוצות. אמנם אחד הנושאים בו הוא PET, אבל הוא לא מוסיף שום מידע רלוונטי בנושא הערך. למעשה, הוא לא מוסיף אפילו מידע בלתי רלוונטי בנושא הערך. הוא לא מוסיף כלום.
11. אתה מקשר לדף "על הכשרת מורים T.E.T באתר מכון מופ"ת למו"פ תוכניות הכשרה בתחום ההוראה במכללות". זה PDF בן 183 עמודים שכמעט הפיל לי את המחשב. הנושא שלו הוא "בחירה במקצוע ההוראה: טיפוסים של מקבלי החלטות והקשר שלהם לעמדות כלפי הוראה". אז נכון שגורדון ו-TET נזכרים שם ברשימת הביבליוגרפיה, אבל איך קריאת המחקר הזה עוזרת למי שרוצה ללמוד על TET?
12. גם הקישור האחרון, לאתר salesman.co.il של אודי יוגב, הוא בעייתי. הנושא שלו הוא "הקשבה פעילה", לא השיטה של גורדון (אפילו אם יש קשר אליה). מעבר לאי-רלוונטיות, זה אתר מסחרי ויש טעם לפגם בקישור אליו.
13. איך אפשר לכתוב ערך שרובו ככולו עוסק בספרים של תומס גורדון, אבל לא לתת רשימה ביבליוגרפית שמפנה אליהם?
יש עוד הרבה, אבל עייפתי. שים לב כמה שהערך באנגלית en:Parent_Effectiveness_Training שונה ממה שכתבת, ובפרט אינו מכיל דוגמאות של "דיאלוגים מהחיים". סליחה על התגובה המאוחרת, ‏odedee שיחה 09:58, 6 באפריל 2010 (IDT)
תודה על התגובה המאוחרת! כעת אשנה, אקצר ואתאים את המאמר והקישורים, ובגמר אתייחס לאותן טענות שאינני מסכים להם.
רק נושא אחד מראש: אינני מכיר את אודי יוגב, אבל בדף המקושר יש תרגום חופשי לנושא הקשבה פעילה עם דוגמאות מתורגמות אחת לאחת מגורדון. מדובר בשיטה "מסחרית" שעל הלימוד שלה משלמים כסף. האם בכל זאת יש טעם לפגם? (אגב ביטוי שמשמעותו ההלכתית כמות זעירה ביותר ובכל זאת משפיעה) אולי אם אמצא שני אתרים מתחרים המדברים על הקשבה פעילה העניין יכהה, או אולי עדיף לציין רק שישנם אתרים מסחריים בעברית העוסקים בתחום. אני מניח למרות כל השאלות שתשובתך תהיה להשמיט את העניין כולו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ב בניסן ה'תש"ע • 13:40, 6 באפריל 2010 (IDT)


סגירת דף בשבת[עריכת קוד מקור]

מעט מהתכתובת הושארה בדף המקור... למשה, האם מותר וקיימת הרשות לסגור את דף המשתמש שלי ביום שבת בויקיפדיה? (זה בשל קדושת השבת). כי לפני כחודשיים לאחר סיום ההבדלה נכנסתי לויקיפדיה ושם נכתב: (לפי מה שאני זוכר) הדף סגור עד צאת השבת, דף זה היה בויקיפדיה ואני זוכר זאת בוודאות. אחרי דקות ספורות הכניסה לאותו דף הייתה פתוחה. אם אני זוכר זה היה פורטל של חסידות או של חב"ד אחד משניהם. כיכר השבת - שיחה 20:28, 23 בנובמבר 2010 (IST)

אני רק עורך חובב כמוך, ואינני יודע את התשובה לשאלתך. רוב המשתמשים רואים שאני שומר שבת, ואינם כותבים אלי ביום זה, במסגרת מאבקם למען איכות הסביבה (והשתתפותם ביום ההליכה המתונה, יום המשפחתיות, יום אי הזיהום בעננת ערפיח, ויום ההזדהות הלאומית עם אכפתיות כלל ארצית).
ראיתי לא מזמן אחד העורכים הפעילים יותר של ויקיפדיה, שבדף השיחה שלו יש בקשה ענקית לא לכתוב בשבת בדף השיחה שלו. אך כעת אינני מוצא מי זה היה. נראה לי שאפשרות לחסום אתר "דף זה סגור בשבת" היא דרך שרת מיוחד לכך, וכשאתה בעל האתר. אפשר אולי לכתוב בוט שיעביר את הכתוב לארכיב זמני, ויכתוב הודעה ובמוצאי אוטומטית ימחק מה שהיה כתוב ויחזיר את הגרסה הנוכחית. אבל: א. בהסטוריה תוכל למצוא מה כתבו לך בשבת. וב. לא נראה לי שזו התנהגות מקובלת. אבל: הדיון בכך יכול להיות מעניין, ואולי גם פורה. - ואולי אפילו משמעותי לעניין זה עצמו.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 22:04, 23 בנובמבר 2010 (IST)
א. כיכה"ש אתה שואל כי מתעלמים מבקשתך לא לכתוב בשבת? או למה?
ב. משה, האם כוונתך לשיחת משתמש:ברוקולי? ישרון - איך אני נוהג? 22:08, 23 בנובמבר 2010 (IST)
א. בשם כיכר השבת: נראה לי שהוא רוצה לחסום את הדף אוטומטית. אבל באמת מעניין לשאול: כיכר, האם התעלמו מבקשתך?
ב. ישורון... היתה לי התנגשות עריכה עם עריכתך. ניסיתי לכתוב: ::אולי זה היה משתמש:ברוקולי הקרוי גם קוריצה. כיום יש לו משהו צנוע יותר. (מוצאי התאריך העברי של כ"ט בנובמבר)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 22:14, 23 בנובמבר 2010 (IST)
א. אני חושב שאפשר ליצור חסימה אוטומטית כזו אבל צריך לכתוב אותה במיוחד בשבילו. לא נראה לי שמישהו יעשה את זה אם אפשר למנוע את הכתיבה בדף בדרך פשוטה יותר: כתיבת ההודעה ובמקרה חריג (וזה באמת חריג לאריאל נמנעים לכתוב בדף שיחתו בשבתות למרות שהוא לא ביקש זאת במפורש) אפשר לפנות אל הכותבים ולבקש מהם באופן אישי, קשה לי להאמין שזה יתקבל בסירוב.
ב. סליחה שהתנגשתי, היום אמי המשילה את זה לרמ"א המגלה שהשולחן ערוך כבר נכתב. (ערב התאריך העברי של י"ט כסלוקריצה) ישרון - איך אני נוהג? 22:27, 23 בנובמבר 2010 (IST)
אהם... היום למיטב ידיעתי י"ז בכסליו... אני מקווה שאתה לא נוהג. לאיזה מספר להתקשר? קריצה
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ז בכסלו ה'תשע"א • 16:18, 24 בנובמבר 2010 (IST)

לא נכון אף אחד לא התעלם מבקשותיי, הבקשה של שמירת השבת בדף שיחתי הוא מפורט ואי אפשר להתעלם ממנו, אך בכל זאת בשביל הידע שלי והאם קיימת רשות לעשות דבר שכזה. כיכר השבת - שיחה 18:23, 24 בנובמבר 2010 (IST)

טוב, אם כן זוהי בקשת "ידע אישי חינם".
נדמה לי שעניתי קודם, אולי לא באופן ברור מספיק:
זו פחות שאלה של האם מותר לך לעשות זאת, ויותר האם לך אפשר לעשות את זה.
האתרים שאתה ראית - מופסקים בשבת על ידי מערכת שמירת שבת של האתר. האתרים הנ"ל הם בבעלות אנשים שומרי שבת, והם נתנו לחברת שמירת השבת גישה לכל האתר שלהם. למעשה הם נתנו לחברת "אתר שומר שבת" גישה לכתובת שלהם, וכל מי שרוצה לגשת לאתר למעשה עובר קודם דרך "אתר שומר שבת" שמפנה (או לא - אם אין זה יום חול) לאתר האמיתי. קשה לי להאמין שתצליח לשכנע את ראשוני הויקיפדיה על השקפותיהם, להסכים להעביר את כל הויקיפדיה דרך שם, ודל.
לעומת זאת, אתה כן יכול לגרום לכך שבאופן אוטומטי, הדף יהיה חסום במשך השבת, ויצא מחסימה לאחריה, באופן אחר ממה שראית. (התוצאה אותה תוצאה או דומה לה).
ראשית הסבר קצר על המונח בוט. נא ראה הקישור. 'בוט'ים רבים מופעלים כאן בויקיפדיה ונכתבו על ידי ויקיפדים, רבים מהם (מהויקיפדים הכותבים) שומרי שבת.
אפשרות א. בוט מוחק: בערב שבת הבוט מחליף את דף השיחה לדף בו יש הודעה: אין אפשרות לכתוב כאן. מה שיכתב ימחק אוטומטית. במוצאי מוחק את מה שהיה כתוב ומחזיר את התוכן שנשמר.
אפשרות ב. בוט חסימה: בערב שבת הבוט חוסם את דף השיחה, ובמוצאי שבת מחזיר אותו.
אני חושב שלגבי אפשרות א, לא כדאי אפילו להציע. יעורר כעס.
לעומת זאת לגבי אפשרות ב' - הייתי מעלה את העניין לדיון, אם כי עליך לצפות "לחטוף אש" מאלו שאינם מכירים קדושה. כפי שרשמתי, זו יכול לעורר דיון הוגן בעד היום הלאומי והבינלאומי שלנו - יום ללא תחבורה (בדומה לבוגוטה ומקומות אחרים בעולם, אצלנו - ערים שלמות משתתפות בזה!), ללא עישון, ללא זיהום בערפיח, יום העיר, יום המשפחה, יום ללא פגיעה בחי ובצומח, יום החברים, יום החיוכים, יום האכפתיות העולמית, יום השוויון החברתי, וגם - יום השקט והמנוחה, ויום ההתבוננות בעולם, בעברו, בעברינו ובמשמעותם. ומצד שני יום מושמץ בתקשורת, יום שמושפל על ידי אינטרסנטים מסחריים. יום שכל אזכור שלו נחשב ל"כפייה דתית" וכל דיבור עליו הוא פגיעה ב"מדינת כל אזרחיה".
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"ח בכסלו ה'תשע"א • 22:47, 24 בנובמבר 2010 (IST)
אני חושב שהדבר אפשר טכנית, אבל מדוע לטרוח (ומדובר בטרחה) כדי לחסום מעריכות את אלו שממילא לא עורכים? ישרון - איך אני נוהג? 23:10, 24 בנובמבר 2010 (IST)

איך עושים בוט שיסגור בשבת את דף השיחה שלי? כיכר השבת - שיחה 15:31, 25 בנובמבר 2010 (IST)

מוצאים מישהו שיש לו הרבה זמן, ויודע לעשות בוטים (תכנית מחשב שהיא מעין רובוט) - כי זה תחום שלם שצריך ללמוד, ושיהיה מוכן לטרוח בשבילך בעניין, וכמו כן שיש לו הרשאות מתאימות, כי לא לכל אחד נותנים לשים בוטים בויקיפדיה, ובטח לא בוט שמותר לו לעשות שינויים כמו שאתה מבקש לעשות. אפשרות שניה: שתלמד בעצמך לעשות בוטים, תתחיל לעזור לויקיפדיה ובעוד שנה נגיד, אחרי שכבר תרמת מספיק אולי יתנו לך הרשאה לשים את הבוט הנ"ל. אגב אתה יכול לפתוח תחת ויקימדיה אתר ויקי שלם (למשל ויקיאדמורים) ולהיות המנהל שלו. ואז לעשות שם מה שאתה רק רוצה. משה (ערב יום השואה)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ז בניסן ה'תשע"א • 17:54, 1 במאי 2011 (IDT)

לPashute שלום רב, אני דברתי עם משתמש קונילמל על הקטגוריה שהעלתי לויקיפדיה, אני דברתי איתו אתמול והוא נענה בחיוב להיווצרות הקטגוריה, כעת אני שאלתי אותו שאלה והוא לא מתמה בנושא הוא ביקש ממני לבקש ממשתמש שיש לו ידע בנושא, אז רציתי לשאול אותך האם כדאי להכניס לקטגוריה תחת כוכבית את הערכים תולדות אברהם יצחק ומבקשי אמונה, אברהם יצחק היא חסידות תאומה ומבקשי אמונה נוצרה מתולדות אהרן ואדמו"רה היה חסיד תולדות אהרן, ועוד שאלה, האם להכניס לקטגוריה תחת ערכים חסרים את הערך חסידות נחלת אהרן שגם היא נוצרה מתולדות אהרן ואדמור"ה היה חסיד תולדות אהרן. מקווה שלא העמסתי עליך יותר מדי...

שבוע טוב ומבורך! תודה... בתודה... --כיכר השבת - שיחה 16:44, 1 במאי 2011 (IDT)

אינני מומחה לדברים כאלו. להיפך, אני מומחה איך להיקלע ל'תקלים' עם עורכי הויקיפדיה היותר תקיפים, אחרי עבודת מחקר מאומצת וממושכת. אגב, למה אתה מקדיש לחסידות זו כל כך הרבה מאמצים, כשברור שראשיה וחסידיה לא רוצים כלל להיות תחת כותרת זו, או בכלל באינטרנט? בכל אופן אינני רוצה לרפות את ידיך, אך ממש אינני יודע ליעץ מה נכון או לא נכון לעשות בויקיפדיה. בכל מקרה, לדעתי, כתוב רק דברים שיש לך אליהם קישורים והוכחות או תמונות מקוריות, ורק ערכים שיש עליהם מאמר ארוך ומנומק ולא שתי שורות. כמו כן, אל תצפה שישאירו כאן סופרלטיבים. בין אם תכתוב על 'שלמה המלך עליו השלום החכם מכל אדם' (יקראו לו כאן: שלמה) או על רבי לוי יצחק מברדיצ'ב זצ"ל סניגורם של ישראל (לוי). כך זה בביבי ארצנו. ועוד שאלה: ראית את הדף היומי ביום שישי על יחסנות ויחוס?
אמרי ליה רבנן לרבי פרידא:
רבי עזרא בר בריה דרבי אבטולס - דהוא עשירי לר' אלעזר בן עזריה, דהוא עשירי לעזרא - קאי אבבא!
אמר מאי כולי האי? אי בר אוריין הוא - יאי! אי בר אוריין ובר אבהן - יאי! ואי בר אבהן ולא בר אוריין - אישא תיכליה!
אמרו ליה: 'בר אוריין הוא'. אמר להו: 'ליעול, וליתי'.
חזייה (רבי פרידא) דהוה עכירא דעתיה (של רבי עזרא)... פתח ואמר (רבי פרידא, כדי לרצות את דעתו של רבי עזרא):
"אמרת לה' אדני אתה, טובתי בל עליך..." (תהלים)
אמרה כנסת ישראל לפני הקב"ה: רבש"ע! החזק לי טובה שהודעתיך בעולם.
אמר לה 'טובתי בל עליך' - איני מחזיק טובה אלא לאברהם יצחק ויעקב שהודיעוני תחלה בעולם.
שנאמר - "לקדושים אשר בארץ המה ואדירי כל חפצי בם" (כלומר רבי פרידא הראה שאכן חשובה זכות אבות, בתנאי כמובן שהבנים ממשיכים בה)
כיון דשמעיה דקאמר אדיר פתח ואמר: "יבא אדיר ויפרע לאדירים מאדירים באדירים..." (כלומר רבי עזרא התחיל להראות שהוא ראוי למשפחתו..."
ועל זה אמר דודי זצ"ל האדמו"ר מטולנא: הצפרדע לא קיבלה כלום כי יותר קשה לשתוק רגע אחד כמו הכלבים ביציאת מצרים מאשר למסור את הנפש.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ז בניסן ה'תשע"א • 17:40, 1 במאי 2011 (IDT)

קיבלתי את דבריך, אני מתעמק בחסידות הזו ואולי אם ירצה השם אני יהפוך להיות חסיד שלה (ואני לא צוחק) אני יודע שהם לא מעוניינים להיות בויקיפדיה או בכלל במחשב אבל ככל שאני כותב עליהם אני מבין ויודע עליהם יותר דברים.

נ.ב לצערי לא ראיתי את הדך היומי ביום ו' ושהשם יצחל לי על זה, רציתי מאד לראות. תודה... בתודה... --כיכר השבת - שיחה 18:15, 1 במאי 2011 (IDT)

לא נראה לי שהיו מרשים לך לדבר איתי... עכ"פ שאלה: שמעת על הרב אברום הירש דסקאל מהעדה?
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ח בניסן ה'תשע"א • 19:15, 1 במאי 2011 (IDT)

שמעתי עליו פעם, לא הרבה, למה אתה שואל? תודה... בתודה... --כיכר השבת - שיחה 21:32, 1 במאי 2011 (IDT)

הוא אח של סבתי ע"ה. איבד את כל משפחתו בשואה. נישא במחנות ובא ארצה למאה שערים. נחשב אחד הקנאים ביותר. אשתו קיבלה את פנינו כשעלינו בתש"ל, ואני ילד קטן. יום אחרי חתונתי נישא בשלישית, והוא בן שבעים או יותר. סבתי שבאה ארצה היתה כמובן בשתי החתונות. אם תמצא עליו חומר כלשהו כתוב או מצולם אשמח, אולי דברי תורה שלו אשמח.
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ח בניסן ה'תשע"א • 22:04, 1 במאי 2011 (IDT)
סליחה שאני עונה לך באיחור, אשמח לכתוב על סיפור זה אך מה שם האדם? תודה... בתודה... --כיכר השבת - שיחה 19:45, 2 במאי 2011 (IDT)
חמש שורות למעלה. לא ביקשתי שתכתוב עליו כאן, אלא תשלח לי חומר (בשבילי אישית). אני מחפש פשקווילים שהוא חתום עליהם, או דברי תורה שאמר או כתב. כשהיה חי די התעלמנו זה מזה (למיטב ידיעתי, הייתי אולי צעיר מדי. אמי טוענת שהוא הגיע לחתונה שלנו, אני די בטוח שזה אינו נכון. זה היה באוניברסיטה העברית בהר הצופים. אמנם היו שם אדמורים אחרים)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • כ"ט בניסן ה'תשע"א • 01:11, 3 במאי 2011 (IDT)
ראה, יש לי השבוע אירוע המתפרש על יום רביעי וחמישי לכן הפעילות שלי בויקיפדיה תהיה זעירה ובעיקר אכנס לקטגוריה שהיא תחת מעקב שלי כרגע, קטגוריה:חסידות תולדות אהרן. לכן אם החומר יהיה אצלי אני יוכל לתת לך אותו רק ביום א', עד אז אנסה למצוא בכל העת (מלבד שאבעס) חומר על האדם. תודה... בתודה... --כיכר השבת 20:36, 3 במאי 2011 (IDT)
חיפשתי בהרבה מנועי חיפוש את שמו של הר' אך לצערי כל מה שמתקבל הוא הפניה לחיפושים על הר' אברהם ולא אברום, גם כאן וגם שם אין מידע. מחר בבוקר אני אתקשר למשרדי העדה בירושלים ואני אברר איתם על הר', אני מנסה לברר את הטלפון של האוניברסיטה לשאול בקשר לחתונה ולאדמורים והאם הם שמעו או הכירו על הר'. תודה... בתודה... --כיכר השבת 21:03, 3 במאי 2011 (IDT)
רגע! אל תטריח כל כך! בסך הכל שאלתי אם שמעת עליו.
אם היה משהו באינטרנט כנראה הייתי מוצא לפניך. אני חוקר וחופר אינטרנט מושבע.
על הטלפון לעידה, בהחלט יכול להואיל... לגבי האוניברסיטה, זה כמו שתתקשר למוניות גאולה ותשאל מי היה ברחוב שטראוס ביום מסוים. אין מה לשאול אותם. זה היה ברחבה בחוץ, עם אישור כללי שלהם שמותר לנו לערוך את החתונה שם. היחידים שיודעים מי היה או לא זה קרובי המשפחה שלנו שהיו בחתונה.
אגב, כדי שהחתימה שלך תכלול תאריך עברי באופן אוטומטי ראה נא עזרה:חתימה. יש שם סעיף לגבי חתימה עם תאריך עברי. חודש טוב!!
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • ל' בניסן ה'תשע"א • 21:19, 3 במאי 2011 (IDT)

מבין טוב, אחפש מחר כשמשרדי העדה ייפתחו. נ.ב לא מבין כייצד לשנות את החתימה, אני כבר כמה זמן מנסה לעבוד על חתימה מיוחדת כמו שיש לפטפטת או כמו שיש לאלי. חודש טוב ומבורך! --כיכר השבת 22:46, 3 במאי 2011 (IDT)

ניסיתי לראות בעוד מקורות מידע בקשר לר' אברום אך לשווא. התקשרתי למשרדי העדה החרדית אך אין תשובה, תנסה אתה אולי לך יהיה סיכוי. טל' - 6236550 אני הוספתי את הקידומת 02 כי זה בירושלים. --כיכר השבת 14:18, 4 במאי 2011 (IDT)

פסודו של יום[עריכת קוד מקור]

שלום, הערך אינו מוכן כעת למרחב הערכים, לכן הועבר למשתמש:Pashute/פסודו של יום שם תוכל לעבוד עליו בנחת. בברכה, דורית 15:12, 19 ביולי 2012 (IDT)

שלום, הנחתי תבנית בקשת הבהרת חשיבות והסברתי את מהותה בדף שיחת הערך שיחה:פסודו של יום. אודה אם תתייחס להערותיי. ‏DGtal15:37, 19 ביולי 2012 (IDT)
העברתי את הערך פעם נוספת לארגז חול שלך, משתמש:Pashute/פסודו של יום, מאחר ובמצבו הנוכחי הוא אינו בשל להופיע במרחב הערכים. תוכל להמשיך ולעבוד עליו בזמנך החופשי ובקצב שלך בארגז החול. שים לב להערה של דיגיטל לגבי חוסר הבהירות בעניין חשיבותו האנציקלופדית של הערך, כך שייתכן שעבודתך תהיה לחינם ובסופו של דבר הערך יימחק. בכל מקרה, בבקשה אל תחזור ותיצור את הערך במרחב הערכים כשהוא במצב כזה. Lostam - שיחה 19:45, 19 ביולי 2012 (IDT)
א. בעניין המיקום: סליחה, הייתי באמצע עריכה, ולא שמתי לב שהוא הועבר. אכן אפתח אותו במרחב הערכים.
ב. הכוונה להפוך אותו לדף שער וכל אחד מהמאמרים יקבל דף משלו. אשלים את אחד המאמרים ואעביר למרחב הציבורי. לא סתם, אלא - אם, כמובן, יוסכם הדבר.
ג. לא סתם, ר' נא את השאלות שלי שם. (בקרוב)
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • א' באב ה'תשע"ב • 08:32, 20 ביולי 2012 (IDT)
רגע! חשבתי שאני בויקי מקור ולא בויקיפדיה. מעביר לשם! סליחה!!
-- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • א' באב ה'תשע"ב • 08:34, 20 ביולי 2012 (IDT)