שיחת משתמש:Qltmnz

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך בואך לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here.

שלום Qltmnz, וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר ערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. לפרטים נוספים: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.

דפי משתמש: לכל משתמש רשום יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש (אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש) משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. בדף השיחה של המשתמש אפשר להשאיר לו הודעות.

דפי שיחה: בראש כל דף, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף הערה בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.

חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך רצוי לחתום בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~). בזמן השמירה יהפכו סימנים אלו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך וקישור לדף המשתמש שלך, בתוספת השעה והתאריך.

הודעה אישית: כדי לכתוב הודעה למשתמש מסוים יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה), לערוך אותו ולהשאיר בו הודעה. המשתמש יקבל חיווי על ההודעה הממתינה.

לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.


אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את מדריך הכתיבה המקוצר או את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכדומה), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק היעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

(הבהרה: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, אנו משתמשים בלשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה!)
וỹelloωblộớd ¤ שיחה 16:32, 7 יוני 2006 (IDT)

איך עושים תבניות בדף המשתמש? Qltmnz (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

ראה/י קטגוריה:ויקיפדיה - תיבות משתמש. odedee שיחה‏ 09:01, 8 יוני 2006 (IDT)

אז אני פשוט עורך כמו שאני כותב פה כשלחצתי על העריכה וזה נחשב כאילו ששלחתי הודעה?

היו למשל ערכים שראיתי ורציתי לערוך,אבל כשאני לוחץ על עריכה מתגלה לי בתיבה תבנית מוזרה עם כל מיני סימנים בפנים וקצת קשה למצוא את הטקסט בכל הסימונים הללו Qltmnz (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

לא נורא, מתרגלים לזה. גש לויקיפדיה:עזרה כדי ללמוד על עיצוב הדפים ובכלל על הצדדים הטכניים של ויקיפדיה.
כשאתה כותב הודעות בדפי שיחה, תחתום בסוף השיחה על ידי כתיבת התו ~ 4 פעמים. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 12:02, 8 יוני 2006 (IDT)

עזרה טכנית[עריכת קוד מקור]

אנא, קרא מעליך את הודעת ה-"ברוכים הבאים", היא מכילה מידע מאוד שימושי.
לקבלת מידע טכני כמו זה שביקשת, פנה לדפלק היעוץ (קישור בתפריט בצד ימין), או פנה אלי בדף השיחה שלי. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 19:38, 8 יוני 2006 (IDT)

שטרות כסף[עריכת קוד מקור]

איך אף אחד עוד לא כתב על נושא כה בסיסי כמו שטרות כסף?! החלטתי לתקן את הדבר והתחלתי לכתוב ערך (שזה עדיף על כלום) Qltmnz (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

יש את הערך כסף, איזה מידע אתה חושב שכדאי לכתוב על השטרות?
הערות בנוגע לערכים עצמם עדיף לציין בדפי השיחה של הערך, ולא בדף השיחה שלך (שנועד בדרך כלל לאחרים לשלוח לך הודעות).
וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:08, 9 יוני 2006 (IDT)

ערכתי בצורה מסודרת חלק מהערך. זה רעיון רע להחזיר את הגרסה הפחות מוצלחת, על פני המסודרת והברורה. אפ יש מידע שהשמטתי שלא בצדק לדעתך, תוסיף אותו במסגרת הקיימת, ואל תהרוס סםת. אגב, השימוש שלך בדוגמאות מוגזם. DGtal 00:32, 9 יוני 2006 (IDT)

אוקיי, לא אפריע. מומלץ במקרה כזה להשתמש בתבנית:בעבודה כדי שלא יקרו אי נעימויות כאלה. DGtal 00:34, 9 יוני 2006 (IDT)

ישר כוח על התרומה לערך שטר כסף. רק הערה קטנה: כמו שאמרתי מקודם, בסיום הערות בדף השיחה, תכתוב את התו "~" (תילדה) ארבעה פעמים. הדבר יגרום לתצוגת חתימה בנוסף לזמן בו היא נכתבה, כמו שרואים בסוף משפט זה. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:49, 9 יוני 2006 (IDT)

בלשונית למעלה בצד שמאל, ליד "עריכה", מופיעה הפקודה "עקוב" (או "הפסק לעקוב"). אתה יכול "לעקוב" אחרי הערך שאותו אתה עורך (שטר כסף) על ידי לחיצה על הלשונית במקום המתאים.
הערכים שאחריהם אתה עוקב, נמצאים ברשימת המעקב שלך - אליה ניתן לגשת בחלק העליון בצד שמאל, ליד "התרומות שלי" ו-"העדפות". אם כבר מדברים על העדפות, אני ממליץ לשנות אותן כך שכשאתה עורך ערל כלשהו, הוא יתווסף לרשימת המעקב שלך.
רשימת המעקב מראה לך שינויים בערכים שמעניינים אותך ולכן היא שימושית מאוד :)
וỹelloωblộớd ¤ שיחה 01:11, 9 יוני 2006 (IDT)

http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_standard יש לתרגם ערך זה במלואו

שמות ערכים[עריכת קוד מקור]

שמות הערכים הם שמות ולא הגדרות. אני מעביר את הערכים האחרונים שפתחת לשמות מתאימים יותר - אנא ראה בהעברות האלה עצה גם בקשר לערכים עתידיים. עוזי ו. 02:37, 9 יוני 2006 (IDT)

קדימה אנשים! יש ממש מחסור גדול בערכים כפי ששמתי לב. ראשית יש להכריז על פרוייקט בידור ביתי, פרוייקט שיקיף סדרות דוקומנטריות (אפילו ערכים על Civilisation,The Ascent of Man אין פה!),ציוד,תיאוריות,מכשירים (אינני בעל קולנוע ביתי אך תחום חייב להיות מיוצג איכשהו פה)

ראיתם את הערך על רמקול בעברית לעומת הערך באנגלית? את הערך על סאב וופר? אין בכלל ערך על אודיופיל?

אינני יודע אם מישהו באמת בחפשו מידע על מערכות קולנוע ביתיות או על רמקולים יחפש מידע פה, אך אם אנציקלופדיה זו מתיימרת להיות מקור של ידע אתם חייבם להרחיב את כמות המידע על הבידור הביתי! כל עוד יש לי זמן אני אשתדל לעזור Qltmnz 03:01, 9 יוני 2006 (IDT)

חסרים המון ערכים בויקיפדיה. אין לה איזשהו צוות מנהלים שמחליט איזה ערכים לכתוב ואיזה לא, הכל מבוסס על תרומת הויקיפדים - ויקיפדים בדיוק כמוך. רוצה להרחיב ערך? מעולה, זאת המטרה שלשמה נרשמת! אם אתה חושב שיש להתחיל איזשהו פרויקט גדול בנושא מסוים, קרא את ויקיפדיה:מיזמים ו-ויקיפדיה:מתקפת איכות. אני שמח שהפנמת לבסוף את עניין החתימות. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 04:02, 9 יוני 2006 (IDT)

דף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

קראתי את התהיות שלך בדף המשתמש. הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה. מכאן שהמדובר באתר המרכז ידע בתחומים שונים. כאן יש תשובה לשאלה - האם זה נועד לעזור למישהו? ההנחה היא כי ריכוז הידע מסייע לרבים - תלמידים, סטודנטים, אנשים תאבי ידע, וסתם אנשים המחפשים משהו מעניין לקרוא. אבל אין הכוונה לסיוע מעשי, אלא להעשרה אינטלקטואלית. אם צריך להחליט איזה רמקול לקנות - כאן לא המקום. לכך יש אתרים רבים - מקצועיים וצרכניים. אם רוצים לדעת מי היה בטהובן או מה קרה בדיוק במרד התפוצות, או מהו בדיוק המלון של הילברט ואיך זה קשור לאינסוף, זה המקום. לכן, כשאתה כותב ערכים - שים לב. יש ערכים אנציקלופדיים, המעבירים מידע אנציקלופדי. יש סוגים אחרים של מידע, מידע צרכני למשל. כאשר אתה כותב על מערכת קולנוע ביתית, מידע אנציקלופדי הוא דרך פעולת המערכת, היצרניות העיקריות, וכו'. מידע צרכני הוא מחיר, או פרטים טכניים מאוד מפורטים, או רשימה של חנויות בהן ניתן להשיג רכיב מסויים. הוויקיפדיה מקבלת מידע אנציקלופדי (מכל סוג כמעט), ודוחה מידע אחר. אני מסופק אם יש צורך בערך על כל סוג של מערכת, וכל סוג של רמקול או רכיב, אבל ערכים כלליים ואנציקלופדיים בנושאים אלו יתקבלו בברכה. אשמח לעמוד לרשותך בכל עניין. אלמוג 07:24, 9 יוני 2006 (IDT)

שלום, שמתי לב שאתה "מתלהב" בעריכותיך. שים לב שבאנציקלופדיה לא מקובלים ניסוחים כגון "כמויות אדירות" ו"ביצועים מדהימים". יש לשמור על סגנון מאופק, עברית תקינה ומשלב גבוה. באנציקלופדיה איננה כותבים באותה שפה שבה מדברים, או שבה כותבים בפורומים. אנא שים לב לכך, ואני מציע שתקרא קצת ערכים שלנו לפני המשך כתיבה. תודה, odedee שיחה‏ 08:19, 9 יוני 2006 (IDT)

אינני "מתלהב" בעריכותיי אלא כותב את ההשוואה לדברים כיום. HDTV אכן צורך כמויות אדירות של מידע (יחסית להיום) כאשר סרט יכול בקלות לעבור את 20 הGB ולכן פיתחו את הBlue ray כמו כן,הביצועים של כרטיסי המסך החדשים אכן מדהימים בעיניי ויש לציין זאת. אם אתה לא מאמין לי תשווה את התמונות מהמשחקים החדשים למשחקים מלפני 5 שנים,אין צורך לחזור הרבה לעבר.

בקשר למשלב,אני יודע טוב מאוד להתנסח בצורה הגבוהה ביותר ואני לא מדבר ב"שפת פורומים" כי בפורומים שאני כן מגיב בהם אני אחד האנשים שמשתמשים בשפה הגבוהה ביותר.Qltmnz 08:26, 9 יוני 2006 (IDT)

יופי, אז יישם את זה פה בבקשה. גילגמש שיחה 08:39, 9 יוני 2006 (IDT)


אני רוצה להבהיר שאני לא נגד ויקיפדיה ותמוה בעיני למה אתם עורכים דברים אשר אני כותב[עריכת קוד מקור]

למשל בערך על R2 אתם יכולים להכנס לערך האנגלי של התוכנית וראו בעצמכם שהיא זמינה להורדה http://en.wikipedia.org/wiki/R2-D2_Beneath_the_Dome --Qltmnz 09:01, 9 יוני 2006 (IDT)

אם אינכם מעוניינים בתרומות שלי אני לא אעלב בכלל (למרות שאחוש קצת אכזבה מקהילת האנשים פה שסברתי שדווקא מעודדת אנשים לתרום) ואחזור להיות קורא (אם בכלל,לאחר שנוכחתי לדעת שאינכם מתירים להוסיף מידע).Qltmnz 09:12, 9 יוני 2006 (IDT)

כפי שכתבתי לך קודם, יש ענין של כתיבה אנציקלופדית שאתה פשוט לא מכיר כנראה, ולפיכך המלצתי שתקרא ערכים שלנו. אם להשתמש בדוגמה הקונקרטית, זה לא מעניין שהתוכנית ניתנת להורדה ומאיפה - זה לא אנציקלופדי. מי שמחפש הורדות ימצא איך עושים זאת - וזה לא יהיה בוויקיפדיה. odedee שיחה‏ 09:19, 9 יוני 2006 (IDT)
לוקח זמן להתרגל לסגנון כתיבה אנציקלופדי, ולכן כל אחד מן הכותבים כאן זכה לעריכה לא מבוטלת של הערכים הראשונים שכתב. העריכה מנקה ומקציעה את הערכים, במטרה לשפר אותם. לדוגמא, הערך שטר כסף שכתבת מוצלח מאד מבחינת תוכנו, ובעזרת עבודה נוספת והוספת תמונות, יש לו סיכוי להפוך לערך מומלץ. עם זאת, הסעיף הנוכחי על אספנות יורד קצת לפרטים וצריך יהיה לשפץ אותו, גם בעזרת מחיקה מסויימת (צריך לשקול ערך נפרד על הנושא, איסוף שטרות כסף, בדומה לאיסוף בולים). כדי להתנסות בחוויה, אתה מוזמן לתקן ערכים קיימים - בסופו של דבר, כל ערך הוא עבודת צוות. עוזי ו. 10:06, 9 יוני 2006 (IDT)

מה רע במה שהוספתי על כרטיסי מסך?Qltmnz 11:20, 9 יוני 2006 (IDT)

האמת שהפעם אני איתך, לא ברורה לי הסיבה לשחזור שנעשה. בויקיפדיה יש קצת פיגור בנושא המחשבים ואני שמח שיש פה מישהו שמבין ורוצה לתרום בנושא.
את העריכה שלך היה צריך לתקן ולשפץ אבל לא למחוק לגמרי. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 11:32, 9 יוני 2006 (IDT)


לא הבנתי מה קרה פה,למה מישהו מחק את הערך שעשיתי וכעת אני לא יכול לחזור אליו?[עריכת קוד מקור]

גם חסמו אותי!מה עשיתי? אם תרומה לויקיפדיה היא עבירה אני מצטער ומבקש סליחה שבזבזתי שעות על מנת לכתוב את הערך"שטר כסף"

אין לי מושג למה, ואני אערער על ההחלטה הזו. DGtal 13:14, 9 יוני 2006 (IDT)
שחזרתי את הערך ושחררתי את החסימה. אנא פנה לדף השיחה שלי אם הבעיה חוזרת. עוזי ו. 13:15, 9 יוני 2006 (IDT)

אל תדאג,DGtal, אם זה היחס שאני מקבל פה על רצון לתרום,ישיבה של שעות,כניסה לאתרי אינטרנט אחרים, עריכת תמונות, העלאתן,ניסיון ליצור ערך,והיחס שאני מקבל אינו שונה מהיחס שאזרח היה מקבל בימי שלטונו של סטלין עם המשטרה החשאית שמכריזים עליך באוייב העם.

ובכן על ברוטליות שכזו אני ממליץ לחסום את מי שחסם אותי שירגיש מה זה. אני מקווה שהוא רק מקרה יחיד פה ואינני רוצה בשלב זה להסיק מסקנות על כלל האנשים בעלי ההרשאה לחסום פה. גרמת לי לעצב עמוק ואני מבטיח לך שיותר אני לא "אעבור" על החוק האומר "יש להשאיר את וויקיפדיה העברית אינציקלופדיה בלתי מפותחת,חסרת ערכים בסיסיים,אשר מטרתה לא ברורה..."

תודה שלום

במקרה זה אתה צודק לחלוטין, ואני מקווה שמי שחסם אותך ומחק את הערך ימצא לנכון להתנצל. לשמחתי, מקרים כאלה (שבהם ערך טוב נמחק וכותב רציני נחסם) הם נדירים ביותר, ואם הם קורים - יש מפעילים אחרים, ויש מוסד לבירור עתירות.
אגב, תקצירי עריכה כמו "דגכדגכדגכ" מופיעים כאשר תלמידי בית-ספר (וחתולים) משחיתים בויקיפדיה, וכדאי להמנע מהם כדי לא להקפיץ מפעילים שמנטרים את הפעילות השוטפת. עוזי ו. 13:27, 9 יוני 2006 (IDT)
אתה צודק במאה אחוז. התייחס לזה כאל מקרה יחיד שאינו מייצג את משתמשי ויקיפדיה וỹelloωblộớd ¤ שיחה 14:08, 9 יוני 2006 (IDT)

עוזי ו. מטפל במקרה שלך, ושים לב שאתה לא חסום. אני מבין את הכעס שיש לך על גילגמש, אבל הפניה המתלהמת לא תעזור אלא יכולה רק לגרום לעוד בעיות. בברכה, Pacman 14:03, 9 יוני 2006 (IDT)

ואל תקרא לאנשים בשמות של מנהיגים קומוניסטיים אחרת אתה עלול באמת להיחסם. צהוב עולה 14:07, 9 יוני 2006 (IDT)
אני מוחה בכל תוקף. קומוניזם שולט. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 14:08, 9 יוני 2006 (IDT)

בשמחה הייתי תופס את מקומו של סטליןQltmnz 14:09, 9 יוני 2006 (IDT)

מחקתי את הפניה שלך בדף השיחה של גילגמש. שים לב שאת מבחן טיורינג אני העליתי ולא הוא. עוזי ו. 14:14, 9 יוני 2006 (IDT)

למה? ההערה שלי אליו נכונה לחלוטין, אינני מוצא מה רע בה. ואתה דברת על מבחן טיורינג,נכון.

האם כך גם אליך התייחסו כשרצית לכתוב ערך כלשהו?

במקום לקבל משתמשים ב"זרועות פתוחות" אתם מתייחסים אליהם כתוכנות?! זה לא מה שנראה לי שימשוך כותבים חדשים לוויקיפדיה.Qltmnz 14:21, 9 יוני 2006 (IDT)

פנית אליו בצורה לא מנומסת ("משעמם לך בחיים") והשווית אותו לבריה. אפשר להבין זאת בנסיבות העניין, אבל באופן רגיל (ולהבא) זו עילה מובהקת לחסימה. בנוסף לזה כתבת "להשחיט" עם ט' (אבל זו עבירה שאינה נושאת עונש...). כשכתבתי שאתה עובר את מבחן טיורינג לא התכוונתי לרמז שאתה עובר אותו בדוחק, או שהיתה סיבה לחשוד שאתה תוכנה מסוג חדש. עוזי ו. 14:31, 9 יוני 2006 (IDT)

ומה שהוא עשה לי זה מנומס? מה קורה פה?! אתה מוכן להסביר לי? נרשמתי,כתבתי ערך, נחסמתי.Qltmnz 14:33, 9 יוני 2006 (IDT)

נרשמת, כתבת ערך, נחסמת, הערך שכתבת נמחק, שוחררת מחסימה, הערך שכתבת שוחזר. לא נעים, אבל לא סוף העולם. תקלות קורות, והחוכמה היא להיחלץ מהן במהירות, ולא לבוסס בהן עוד ועוד. אני מציע שתירגע, תכתוב ערכים נוספים כאוות נפשך, ונקווה להמשך נעים יותר. דוד שי 14:39, 9 יוני 2006 (IDT)

תשובה לשאלתך[עריכת קוד מקור]

"יש לי שאלה: האם מי שכותב בויקיפדיה באמת מאמין שמישהו משתמש במידע הנמצא פה?"

בהחלט כן. גדי אלכסנדרוביץ' 14:36, 9 יוני 2006 (IDT)

באותו עניין, ראה ויקיפדיה:ספר אורחים. עוזי ו. 15:02, 9 יוני 2006 (IDT)


למה אף אחד לא משנה את הערך שכתבתי?הוא טוב מדי? (ברצינות-כי מישהו פה חשב שלא...) אם יש למישהו משהו להוסיף (כמו להרחיב על ההיסטוריה של השטרות,על האספנות, על סימני ביטחון) שיוסיף. ותקשרו את הערך עם אותו ערך בויקיפדיות אחרות.


מה גורם לך לחשוב שלא משנים ועורכים אותו? זה לוקח זמן עד שיש שינויים גדולים, אבל כבר בוצעו בערך מספר שינויים - בעיקר הגהה ועריכה לשונית. Pacman 16:58, 9 יוני 2006 (IDT)


אני עוקב אחרי הערך מאז שסיימתי לכתוב אותו כבר כמה שעות...לא היו שום שינויים אז החלטתי לכתוב פה...ומה אני מגלה? שבדיוק דקות לפני שכתבתי את זה התחילו לערוך...מה גורם לך לחשוב שאני יודע או לא אם משנים אותו? הרי אם עוברות כמה שעות ולא משנים שום דבר כנראה שלא עורכים אותו ולכן יצאתי בפנייה פה.Qltmnz 17:02, 9 יוני 2006 (IDT)

בסדר עברה פחות משעה...Qltmnz 17:03, 9 יוני 2006 (IDT)

אדוני, כתבתי לך מספר הודעות - תעלה למעלה ותקרא אותן, ביחוד זאת שמדברת על "רשימת מעקב". וỹelloωblộớd ¤ שיחה 17:06, 9 יוני 2006 (IDT)
קישרתי לשפות אחרות, וקצת ערכתי לשונית. אני מודיע לך שיש עוד מה לשפר מבחינת ניסוח בערך, אך תיכף שבת, אז זה יאלץ לחכות. סך הכל, עשית עבודה טובה מצד התוכן. בינתיים, תנסה לתת תיאורים לקישורים החיצוניים שאין תיאור שלהם. DGtal 17:12, 9 יוני 2006 (IDT)

תמונות של השטרות[עריכת קוד מקור]

מאיפה התמונות של השטרות? אם הן מאתר שלא נותן שימוש חופשי בתמונות, אולי נצטרך לצערנו למחוק אותן כדי למנוע הפרת זכויות יוצרים על הצילום. צהוב עולה 17:58, 9 יוני 2006 (IDT)

אל תדאג בסדר? האתר מרשה וחוץ מזה הוא בעצמו סרק אותם ומי אמר שהממשלה הרשתה לאותו אתר להעלות את התמונות של שטרותיה לאינטרנט? חוץ מזה אינני מבין (אם תוכל להסביר לי) את ההתעקשות לשמור על "זכויות יוצרים" במדינתנו הפיראטית ורוויית הפשע... לא נדמה לי שיבואו שוטרים לקנוס את וויקיפדיה Qltmnz 18:05, 9 יוני 2006 (IDT)
מאיזה אתר השטרות בכל מקרה? צהוב עולה 18:06, 9 יוני 2006 (IDT)

http://aes.iupui.edu/rwise

אוקיי, כשאתה מוסיף שטרות אנא הוסף בשורת התקציר: {{שימוש חינוכי}} צהוב עולה 18:21, 9 יוני 2006 (IDT)
  1. יש הבדל בין זכויות היוצרים על השטר עצמו (אם אני מבין נכון, הוא מותר בכל שימוש), לבין זכויות היוצרים על עבודת הסריקה וההמרה לקובץ דיגיטלי. העתקת הקובץ כרוכה בדרך-כלל בהפרת הזכות השניה, ולכן היא אסורה - למעט מקרה שבו האתר מרשה בפירוש שימוש לצרכים חינוכיים.
  2. ענייני זכויות יוצרים הם לפעמים משונים ולא אינטואיטיביים, ולכן כדאי לך לקרוא בקפידה את ויקיפדיה:זכויות יוצרים.
  3. אם המדינה רווית פשע, צריך להתאמץ עוד יותר לגרוע ממנו ולא להוסיף עליו. אנחנו שומרים על החוק בכפית קטנה. עוזי ו. 18:41, 9 יוני 2006 (IDT)
אני מסכים עם מה שעוזי אומר. אם אתה לא הבנת למה אמרתי לשים תבנית שימוש חינוכי, באתר הזה כתוב "I give free usage of my images for any positive endeavor" - מותר להשתמש בתמונות שבעל האתר צילם לכל מטרה חיובית, וכתוב שאסור למכור את התמונות. לדעתי זה מתאים ל"שימוש חינוכי". קלטמנז, אנא אל תיקח תמונות מ-"Donated Banknotes" כי משם אסור לקחת. צהוב עולה 18:47, 9 יוני 2006 (IDT)


סיימתי אני לא אוסיף יותרQltmnz 20:08, 9 יוני 2006 (IDT)

תיבות משתמש[עריכת קוד מקור]

ראה ויקיפדיה:תיבת משתמש כדי ללמוד איך להציב אותן נכון בדף המשתמש שלך. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 03:01, 10 יוני 2006 (IDT)



הערך על השטרות מוכן סופית. מי שרוצה לערוך מוזמן אך אל תשמיטו מידע! אני לא אוסיף עוד.Qltmnz 00:04, 11 יוני 2006 (IDT)

ישר כוח וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:07, 11 יוני 2006 (IDT)

שלום, מיטניק קנה פרסומו כקראקר לא האקר. עדיף שתקרא שוב את ההגדרות בערכים הללו. שיחזרתי את עריכתך בערך שלו. בברכה, דורית 11:24, 11 יוני 2006 (IDT)

הוא לא קראקר, הוא האקר. זה שאת חושבת שהוא קראקר מראה או שאת לא יודעת למה הוא נעצר או את ההיסטוריה שלו או שאת לא יודעת מספיק טוב מה פירוש המונח "האקר". איזה נזק בדיוק הוא יצר? ואני רוצה שתביאי עובדות,לא במה שמאשימים אותו.Qltmnz 11:31, 11 יוני 2006 (IDT)

מיטניק נחשב לאחד מהקראקרים הידועים בעולם. לא הולכים לכלא אם אתה האקר. אנא אל תשנה את השיחזור שביצעתי. אתה מוזמן להכניס השגותיך בדף השיחה של הערך. תודה, דורית 11:34, 11 יוני 2006 (IDT)

אני ממליץ לך לראות את Freedom Downtime. אם את רוצה שמה שכתוב יהיה מדוייק עלייך להחזיר את עריכתך.שוב,אינני מתכוון להתעקש כי האמת לא נקבעת על ידי אינציקלופדיה זו.אנא הביאי טיעון טוב יותר מ"לא הולכים לכלא אם אתה האקר"Qltmnz 11:40, 11 יוני 2006 (IDT)

זה הסרט שעשו על מיטניק? סרט יפה דווקא. ההגדרה לקראקר היא מי שפורץ ללא רשות, האין זאת מה שמיטניק עשה? דורית 11:48, 11 יוני 2006 (IDT)

האקר = משנה דברים במחשבים באופן חוקי. האקר זה כמו "מתכנת מחשבים", רק רמה אחת נמוכה יותר. הוא לא עושה שום דבר לא חוקי וה-FBI לא אחריו. קראקר הוא מי שפורץ למחשבים באופן לא חוקי. בטעות אנשים מתבלבלים בין המונחים לפעמים. בערך בוויקיפדיה באנגלית היה כתוב "קראקר", עד שאנונימי שינה את זה ל"האקר" בנימוק של "משנה למילה שמשתמשים בה בכל העולם, ולא בתת-תרבות קטנה". למרות זאת זו טעות, במיוחד כי הערך "האקר" בוויקיפדיה באנגלית עדיין מדבר בעיקר על הצורה החוקית. צהוב עולה 13:00, 11 יוני 2006 (IDT)


שימו את הערך על שטר כסף בעמוד הראשי בשביל שכמה שיותר אנשים יוכלו לתרום אליו.[עריכת קוד מקור]

משעשע... וỹelloωblộớd ¤ שיחה 18:14, 11 יוני 2006 (IDT)

מה בדיוק משעשע אותך?Qltmnz 18:15, 11 יוני 2006 (IDT)

אני חושב שכדאי לפרסם הודעה לתקשורת, בדבר ערך חדש בשם "שטר כסף". אולי אפילו דרך הדואר האדום של YNET. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 18:19, 11 יוני 2006 (IDT)

אם משעמם לך אז תעשה זאתQltmnz 18:22, 11 יוני 2006 (IDT)

הדף הראשי משמש להצגת ערכים שנמצאים כבר (בתקווה) לקראת סוף תהליך היצירה ואנו חשים שהם מייצגים את המיטב שויקיפדיה מסוגלת להציע. באופן כללי, זה לא בהכרח דבר טוב, מצב שבו הרבה אנשים עובדים על ערך כלשהו. גדי אלכסנדרוביץ' 21:40, 11 יוני 2006 (IDT)
שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף אהוד אולמרט אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

בברכה, חגי הלמן 02:40, 4 אוגוסט 2006 (IDT)


כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.

נטרליות של ערכים[עריכת קוד מקור]

השחתת נטרליות של ערכים היא חתירה תחת עקרונות הבסיס של ויקיפדיה. אנחנו רוצים אנציקלופדיה רצינית ולא זירת התנגחויות פוליטית. גם אני מסתייג מאוד מכביסה שחורה אבל אין זו סיבה להשחית את הערך. Carny 03:47, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

השחתה?Qltmnz 03:49, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אל תתמם. ראיתי גם את "תרומתך" לערכים אחרים. זה פוגע בויקיפדיה באופן מקומם. Carny 03:58, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.

מתן את דבריך[עריכת קוד מקור]

שלום,

דבריך כאן אינם ראויים, מהווים עלבון כלפי מחנה פוליטי שלם במדינת ישראל וגובלים בהסתה. אם תנסח את דעותיך באופן חיובי (אי בעד...) ולא שלילי (אני נגד...) יקל עליך להביע את דעותיך בצורה לגיטימית מבלי להסתכן בהסתה.

אנא מתן את דבריך בפסקה לא ראויה זו לפני שמישהו אחר יעשה זאת עבורך.

בברכה, --אורי 04:52, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני מצטרף לדברי אורי - עליך למחוק בהקדם את כל דברי הבלע שבדף המשתמש שלך. דוד שי 08:43, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

דבריך מוגזמים ביותר וכבר אינם גובלים בהסתה, אלא הם הסתה לשמה וגילוי של גזענות. אין מקום כאן, ובכל מקום אחר, להגדרת השמאל כמחלה, או לביטויים כמו "חיידקים ערביים", "טינופת שמאלנית", "אני מבין שאתה רוצה לחזור למחנה הריכוז ממנו באת, שמאלן תבוסתן".

הגזמת לגמרי! --אורי 08:45, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אין חופש ביטוי? כשם שנותנים חופש ביטוי לארגונים קיצונייים אלו אשר קוראים (חלקם ללא בושה) להשמדתה של ישראל (בין אם בשימוש במילה זו ובין אם באמירות אשר משמעותן הוא בדיוק הדבר הזה) ויש להם מקום להתבטא (לצערי הרב...) [מישהו אמר בג"צ?] וישנם אפילו חברי כנסת ערביים שנוסעים ומשמיצים את ישראל וקוראים להשמדתה. למה אתה כל כך מזועזע ממה שכתבתי? כמו שלהם יש חופש ביטוי כך גם לי. אני לא קורא להשמדה פיזית של שמאלנים אם זה מה שאתה מפחד ממנו.Qltmnz 10:39, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בודאי שיש לך חופש ביטוי. אבל אין לזה מקום בויקיפדיה. אני בטוח שתוכל למצוא במות רבות בהן תוכל לפרסם את כל הגיגך. אבל כאן עליך לרסן את עצמך מתוך כבוד לקהילה הויקיפדית אשר מעוניינת ליצור אנציקלופדיה אכותית ולא לנהל קרבות פוליטים. מלבד זאת אני מטיל ספק בתמיכתך שלך עצמך בחופש הביטוי - לאור התבטאויותיך לגבי ניצולו לרעה בידי אחרים. אז לפחות תהייה קונסיסטנטי ואל תסתור את עצמך. Carny 18:23, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כמו כן, התבטאויותיך פוגעות בקבוצה גדולה של אנשים ומקשה על העבודה. ככלות הכל, מה תרוויח מפרסום הדברים כאן? איזו מטרה זה יכול לשרת? הדבר היחיד שתוכל להשיג מכך הוא דיון ממושך וארוך, שיסתיים מן הסתם לכל הפחות בהסרת הדברים מדף המשתמש – בכוח. אני מאמין שאתה רוצה לתרום ושיש לך מה לתרום – איזו מטרה יכול להשיג פירסום מניפסט כזה, והשחתות פוליטיות של ערכים? הלא עדיף לדון בנושאים כאלה? והלא עדיף שלא לפגוע בקבוצה גדולה של אנשים בקהילה?
אני מקווה מאוד שתסיר את הדברים מדף המשתמש ותתרום בנושאים הידועים לך, ולא תיכנס למלחמות שיגרמו לנזק לכל המעורבים בדבר, ולקהילה עצמה. את המניפסט אשמח אם תפרסם באתרך האישי ולא כאן, ואשמח אם לא תוסיף פרטים הנוגדים את המדיניות שלנו לערכים פוליטיים אלא תדון על פרטיהם בדף השיחה.
בברכה. ‏– rotemlissשיחה 21:04, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

עריכות פוליטיות[עריכת קוד מקור]

אין בוויקיפדיה מקום לעריכות פוליטיות, ואתה מתבקש לא לעשותן שנית. דוד שי 08:40, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני מתנצל על הניסוח הגרוע והנוראי שבחרתי. רק הרגע שמתי לב שהוא ממש לא תואם את מה שהתכוונתי. ככתוב בשיחה עם דוד שי בדף השיחה שלי כוונתי הייתה ש"ימיך ספורים בוויקיפדיה אם תמשיך כך". ומאחורי זה אני אכן עומד. אין מקום לעריכות פוליטיות בוויקי ואף לא להטחת עלבונות. HansCastorp 08:52, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "בדף המשתמש". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
  • אם ברצונך לבצע ניסויי עריכה, ניתן לעשותם בארגז החול של ויקיפדיה.
  • אם חיפשת ערך ולא מצאת, באפשרותך להוסיף בקשה לכתיבתו בדף ויקיפדיה:בקשת ערך, שם יש הסבר כיצד לעשות זאת או ליצור אותו.
  • אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.

וỹelloωblộớd ¤ שיחה 18:25, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

דף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

משפטים כמו "שמאלנים רפי שכל" לא מקובלים בוויקיפדיה. אבקש ממך למחוק את כל הערות מדף המשתמש שלך, ולא תחסם לעריכה ודף המשתמש שלך ימחק לגמרי. בברכה סקרלט 20:19, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

Qltmnz, לאחר שלא נענית לדרישתי למחוק את דברי השטנה מדף המשתמש שלך, נאלצתי לעשות זאת בעצמי. דוד שי 21:12, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אזהרה אחרונה[עריכת קוד מקור]

הטקסט שהחזרת לדף המשתמש שלך נמחק. אם תחזור ותוסיף אותו תיחסם מוויקיפדיה. odedee שיחה21:55, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

למה הדבר הזה חסם אותי?[עריכת קוד מקור]

באמת...אנציקלופדיה שכל אחד יכול לערוך לדעתי אתם סתם מועדון סגור וזהו אז תציינו זאת! אני מצטער שבכלל הצטרפתי אליכם, על זה שיצרתי את הערך שטר כסף (שגם בגללו חסמו אותי),שתרמתי לכמה ערכים וגם בגללם חסמו אותי שאין פה חופש ביטוי הייתם צריכים לכתוב : "הכניסה לכל מי שהוא מימין לאורי אבנרי אסורה"Qltmnz 14:50, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתם מוציאים אותי מהחסימה או לא?Qltmnz 22:51, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לא. דוד שי 23:10, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתם לא רוצים שאני אתרום לזה? למה אתם מסווגים אותה כמשהו שכל אחד יכול לערוך?Qltmnz 23:13, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

פעם אחרונה אני אומר,תחזירו אותי אני תורם לאנציקלופדיה הזאת ואני לא רואה שורה של אנשים שעומדים בתור על מנת להתקבל...Qltmnz 23:14, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

או! איך ויקיפדיה התקדמה!... מישהו מ"תומכי חופש הביטוי" פה יסיר חסימה?Qltmnz 14:59, 18 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

במסגרת הטיפול בתמונות בעייתיות במיזם התמונות, שמתי לב כי העלית את התמונה הנ"ל שלא בהתאם להנחיות הברורות המופיעות בדף העלאת קובץ לשרת ובדפי העזרה בנושא תמונות. אנא פעל על פי ההנחיות בדף זה, אחרת התמונה עלולה להימחק בשבוע הקרוב. בהמשך לשיחה זו אני לרשותך לשם מתן מידע ועזרה. לחלופין, ניתן ואף רצוי לפנות לדלפק הייעוץ שכן שם יש סיכוי טוב יותר לקבל תשובה מהירה יותר. ‏Yonidebest Ω Talk 03:56, 27 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

גם זו דורשת טיפול. לתמונה זו אין רישיון והיא עלולה להימחק. אנא הוסף רישיון לתמונה. בברכה, נטע - שיחה - אהמ 23:09, 6 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]