שיחת משתמש:Quant/ינואר-פברואר 2006

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארכיון: 23 בינואר 2006 - 17 בפברואר 2006

תודה על העצות[עריכת קוד מקור]

הואלת לי מאוד, עוד לא הספקתי ללמוד את כל שיטות הסימון כאן. מוישי 15:18, 23 ינואר 2006 (UTC)

ראית שביקשת את שחרור מושהה. אני חושב שהמונח המדויק יותר הוא שחרור מבוקר. סתם הבחנה... odedeeשיחה‏ 23:41, 30 ינואר 2006 (UTC)

יכול להיות, אני לא מומחה בנושא. אני אוסיף בהערה גם את המונח "שחרור מבוקר" ליד המקום בו ביקשתי את הערך. תודה אוהד ל 23:44, 30 ינואר 2006 (UTC)

פסיכוקיברנטיקה[עריכת קוד מקור]

אפשר למחוק את דף הצבעת המחיקה שיצרת או שאתה רוצה שיישאר? odedeeשיחה‏ 00:49, 1 פברואר 2006 (UTC)

אפשר למחוק, תודה אוהד ל 00:52, 1 פברואר 2006 (UTC)

ראית שהוספת את לייזר לקטגוריה: מכשירים אופטיים, וזו טעות. אין דמיון בין לייזר למצלמה, טלסקופ או מיקרוסקופ. לייזר הוא מערכת אלקטרואופטית שמבחינת הרכבה יש בה הרבה מעבר לאופטיקה, ומבחינת מהותה היא איננה מכשיר כלל. נכון הוא שיש מכשירים רבים שכוללים לייזרים למגוון של צרכים, אך לא נכון לקטלג את הערך כפי שעשית. לא שיחזרתי את התוספת שלך אך אם, כפי שאני מקווה, השתכנעת, אבקש שתשחזר אותה בעצמך. odedeeשיחה‏ 00:36, 2 פברואר 2006 (UTC)

שיחזרתי, אולי יהיה צורך לפתוח קטגוריה למכשירים אלקטרואופטיים, או מערכות אלקטרואופטיות אוהד ל 00:38, 2 פברואר 2006 (UTC)
יהיה לזה מקום לדעתי, צריך לראות איזה ערכים מתאימים. יש את אמצעי לראיית לילה שמזמן רציתי לשפר, ג'ירוסקופ ואולי עוד. odedeeשיחה‏ 00:49, 2 פברואר 2006 (UTC)


בקשות ערך[עריכת קוד מקור]

אני רואה שאתה ממלא את ויקיפדיה:בקשת ערך בכל מיני ערכים. אשאל בעברית פשוטה: מה הקטע? odedeeשיחה‏ 02:15, 3 פברואר 2006 (UTC)

אתמול סימנתי לי ערכים שחסרים מאוד בפיזיקה, והיום יש כמה ערכים שחסרים לי מאוד להשלמת קישורים אדומים לערך שאני כותב. ערכים שאין לי מידע בקשר אליהם. אוהד ל 02:20, 3 פברואר 2006 (UTC)
זה לא ממש מקובל - תשתדל לצמצם את השימוש ברשימה הזו. שים לב שאתה כמעט הוויקיפד היחיד שמוסיף אליה. אמנם בגוף הרשימה הזו כתוב שהיא מיועדת גם למי שנתקל במונח שחסר עליו ערך, אבל יש לעשות זאת במידה ובשיקול דעת. הרשימה הזו מיועדת לגולשים שמחפשים מידע על ערך ואין לנו אותו, ויש אליה קישורים מהעמוד הראשי ומקומות בולטים אחרים. ויקיפדים שנתקלים באיזה ערך שחסר להם יכולים לחיות עם קישור אדום. אם נשים ברשימה כל ערך שאין לנו עדיין היא תתנפח לאינסוף ותאבד את תועלתה המקורית. אין שום בעייה להשאיר בערכים שלך קישורים אדומים. כשיגיע ויקיפד שיכול לכתוב את הערכים האלה הוא יעשה זאת. odedeeשיחה‏ 02:29, 3 פברואר 2006 (UTC)

שיחות משתמש של אנונימיים[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהשארת הודעה בדף שיחתו של אנונימי. לידיעתך, ברוב המקרים אותו אדם לא יראה את הההודעה שהשארת לו, במיוחד אם השארת את ההודעה שעה וחצי אחרי התרומה האחרונה שלו. Yonidebest Ω Talk 01:13, 4 פברואר 2006 (UTC)

אז מה עושים? הבנתי ממה שאותו אנונימי אמר שהוא מתכוון להמשיך לכתוב ערך שהוא התחיל לעבוד עליו. בכל אופן, השארתי לו הודעה גם בדף השיחה של הערך. אוהד ל 01:14, 4 פברואר 2006 (UTC)
זה גם אחד מבעיות זכויות היוצרים הקשה שיש לנו. הרבה פעמים קורה שאנונימי מוסיף מידע רב ואנו לא יכולים ליצור איתו קשר ולוודא את מצב זכויות היוצרים. אני מניח שלהשאיר הודעה בדף שיחה זה הכי טוב שיכולת לעשות. Yonidebest Ω Talk 01:17, 4 פברואר 2006 (UTC)
אוקיי, תודה. יש לי עוד שאלה (אם אתה כבר פה ;) ). אתה יודע איך אפשר לכתוב בויקי בצבע אחר מהצבע השחור? זה לשימוש בדף השיחה שלי, אני רוצה להבליט את אחת הכותרות. אוהד ל 01:20, 4 פברואר 2006 (UTC)
בוודאי ובוודאי. יש כפתור שמיועד לזה, הכפתור הרביעי משמאל. יש עוד דרכים, אבל אני מניח שזה מספיק. Yonidebest Ω Talk 01:23, 4 פברואר 2006 (UTC)
יופי, תודה רבה אוהד ל 01:27, 4 פברואר 2006 (UTC)

שים לב שההעברה שלך של בנייה בלתי חוקית בישראל ל"בניה בלתי חוקית בישראל" הייתה שגויה. עשית את ההעברה הזו מבלי להתייעץ, ואז גם הלכת ותיקנת את כל הקישורים לערך הזה משאר הערכים. רק לאחר מכן הלכת ושאלת בדף השיחה של בנייה מה בעצם הצורה הנכונה. למה לעבוד ככה??? החיפזון מהשטן, לא אמרו לך? בדוק בזהירות, שאל בדף השיחה של הערך, ורק אז העבר. אני יודע שכוונותיך טובות, אבל חבל על כל הבלגן. אתה מייצר לריק עבודה לעצמך ולמי שצריך לתקן אחריך. odedeeשיחה‏ 00:57, 6 פברואר 2006 (UTC)

צודק, לא היה מקום להחפז, למרות שלרגע הייתי משוכנע שצריך לכתוב "בניה" (דווקא בגלל שכותבים בניין). נלמד לקח-זהירות להבא אוהד ל 01:42, 6 פברואר 2006 (UTC)

בניה בלתי חוקית[עריכת קוד מקור]

שלום

ראה תא שאלתי ב שיחה:בנייה בלתי חוקית בישראל, ואת השינוים בערכים לוד ורמלה. כמו כן אני מקווה שהערך על בנייה בלתי חוקית לא נכתב בשביל להציג טיעון פוליטי כלשהו. emanשיחה 00:58, 6 פברואר 2006 (UTC)

עניתי בדף השיחה של הערך. אוהד ל 01:52, 6 פברואר 2006 (UTC)


ואני גם חושש שאתה מגזים בהוספת הקישור לכל מקום. גם אם יש מקום שיש בו בניה בלתי חוקית, זה לא אומר בהכרח שצריך לתת ממנו קישור לערך. ועל אחת כמה וכמה, כשהערך לא גמור, ושאפילו השם שלו לא מוסכם. emanשיחה 01:20, 6 פברואר 2006 (UTC)
אני לא מסכים איתך. הוספת הקישורים האלה היא חלק מעבודת העריכה הבסיסית של הערך. אם אתה חושב שהיה מיותר או מוגזם להוסיף קישור לערך ספציפי כלשהוא אני אשמח להתייחס. אוהד ל 01:52, 6 פברואר 2006 (UTC)
למשל בערך שפיים כששמת את זה ב"ראו גם" כשלא ברור על סמך מה אתה אומר את זה. בכל מקרה זה לא צריך להיות ב"ראו גם", כי זה נועד בשביל ערכים שהנושא שלהם קשור לנושא הכולל של הערך. לא רק לאספקט קטן.
אבל בכלל, לא כדאי לשים הרבה קישורים כל עוד הערך במצב כזה, שהוא אפילו לא קצרמר, אלא רק מתווה לערך. קודם שהערך יהיה במצב מינימאלי, ורק אחרי זה "תפרסם" אותו (וגם זה, לא בכזו "אגרסיוויות" כמו שעשית). emanשיחה 02:02, 6 פברואר 2006 (UTC)
Eman, בנוגע לשינויים שעשית בערך לוד, עמלתי ובדקתי לפני שכתבתי את מה שכתבתי בערך הזה. קשה לי להאמין שפיספסת את הקישור המאוד ברור שהוספתי לאתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כדי לתמוך בעובדות שהבאתי. גם הסברתי הכל בדף השיחה. אם אתה חושב שיש לשנות את מה שכתבתי ולהוסיף לערך נתונים אחרים בלתי מבוססים, אז בבקשה הסבר קודם את עמדתך בדף השיחה ותן לי הזדמנות לקרוא את עמדתך ולהגיב אליה. בינתיים אני משחזר את המשפט המקורי שהנתונים בו מבוססים על קישור למקור מהימן. אוהד ל 03:53, 6 פברואר 2006 (UTC)
עכשיו אני רואה שעשית עוד שינוי באותו ערך. איך קבעת שלוד היא העיר הכי מעורבת בישראל? מדוע לוד יותר מעורבת מירושלים? גם את השינוי הזה שיחזרתי, וכאמור אני אשמח לדון בו בדף השיחה של הערך. אוהד ל 04:00, 6 פברואר 2006 (UTC)
ועכשיו אני רואה עוד שינויים תמוהים בחלק אחר של המאמר. לא מדובר רק בשינויים תוכניים, אלא אפילו שינויים טכניים כמו מחיקת הכותרת "קישורים חיצוניים", מה שהעביר את כל הקישורים לתוך סעיף "לקריאה נוספת". תקן בבקשה את הנזק תוך התייחסות לדף השיחה. זמן ומחשבה רבים הושקעו בערך הזה. אוהד ל 04:23, 6 פברואר 2006 (UTC)
כנ"ל לגבי הערך רמלה. השחתת שם ביבליוגרפיה שהוספתי בהתאם לכללים הכתובים בויקיפדיה:ביבליוגרפיה אוהד ל 04:34, 6 פברואר 2006 (UTC)
לגבי "העיר המעורבת ביותר בישראל" מה שקרה זה שאני עבדתי לפי הגירסה שהיתה לפני שהתחלת לשנות, ובה הישתלתי חלק ממה שהוספת אחרי זה, ולא שמתי לב לשינוי הזה. אתה צודק שאי אפשר להשתמש בביטוי כזה, וטוב ששיחזרת את זה שוב. מצטער על התקלה.
בקשר לקישורים החיצוניים שהורדתי, זה אותו סיפור כמו עם רמלה. אם זה מציין משהו נקודתי שקשור לאיזו נקודה קטנה בערך, זה לא צריך להופיע בסופו, אלא רק בסמוך לנקודה. emanשיחה 00:02, 7 פברואר 2006 (UTC)
העלתי את הנושא במזנון ודוד שי שינה בהתאם את המדריך ויקיפדיה:ביבליוגרפיה, כך שאחרי הכל יצא משהו טוב מכל זה. אני חייב להודות שהיה מעצבן כשפתאום ראיתי שחלקים גדולים ממה שכתבתי שונו. אני מקווה שנשמור על יחסי עבודה תקינים למרות ששנינו עובדים לפעמים על ערכים רגישים פוליטית. בדיוק לשם כך יש חוקים מסודרים להתדיינות ולכתיבה מנקודת מבט ניטרלית. בסה"כ כולנו נמצאים כאן בהתנדבות למטרות טובות. אוהד ל 00:10, 7 פברואר 2006 (UTC)
רק קח בחשבון שהדפים האלה של החוקים הרבה פעמים לא עדכניים ולא רלוונטיים, והתגבשו נהגים ודרכי עבודה חדשים מאז שהם נכתבו. אז אם אתה רואה שמשתמשים יותר ותיקים עשו שנוגדים את מה שחשבת שצריך לעשות, מאוד יכול להיות שזה בגלל שזה אתה שלא ידעת מה מקובל. עם הזמן תלמד. emanשיחה 00:17, 7 פברואר 2006 (UTC)
שמתי לב שלא רק את בנייה בלתי חוקית בישראל אלא גם את הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות השארת חצי גמור ואפילו בלי תבנית {{בעבודה}}. זה לא מקובל. הטוב ביותר הוא לכתוב את הערך עד תומו בארגז החול שלך ואז להעלות אותו כשהסתיימה העבודה. לחילופין אם הוא לא גמור אבל כבר במצב שבו אפשר להראות אותו אתה יכול להעלות אותו כאשר החלקים הבלתי גמורים הם מוסתרים, אבל אל תעלה ערכים כשהם חצי אפויים, ובטח אל תעשה מזה שיטה במספר ערכים במקביל. odedeeשיחה‏ 23:49, 6 פברואר 2006 (UTC)
הפעם לא שמת לב היטב. אני בסה"כ מרחיב את הפרעת קשב, לא אני יצרתי אותו. אוהד ל 23:51, 6 פברואר 2006 (UTC)
זה בכלל לא משנה. תסתכל על הגירסה שלו לפני תחילת העריכה שלך - הערך היה ערך רציף וקריא. לקחת אותו והפכת אותו לערך לא גמור. עכשיו הוא מלא ראשי פרקים ריקים, שלא לדבר על פיסקה בשם "=". תוסיף פסקה-פסקה, עם תוכן, במקום להוסיף שמות פרקים ריקים, שנותנים לקורא תחושה שהערך חצי גמור (מה שמן הסתם קרוב לאמת). odedeeשיחה‏ 23:55, 6 פברואר 2006 (UTC)
שטויות, הרושם נוצר בגלל ראשי הפרקים הריקים. תוריד אותם ותראה שהערך יותר מסודר, יותר טוב ויש בו הרבה פחות טעויות משהיו בו לפני שהתחלתי לעבוד עליו. ונו באמת.... הפיסקה בשם "=" נכתבה ברבע שעה האחרונה. אני עדיין עובד על הערך כרגע. שום דבר לא יקרה עם במשך חצי שעה עד לעריכה הבאה יהיה תו אחד שלא במקום. אני חושב שזה חיובי שאתה עוקב אחרי העבודה שלי ועוזר לי להשתפר, אבל הפעם הביקורת שלך אינה במקומה. אוהד ל 00:00, 7 פברואר 2006 (UTC)
זה בדיוק מה שאמרתי - שאין מקום לראשי הפרקים הריקים, והם שם הרבה יותר מחצי שעה, נכון? תכתוב פסקה - ותעלה אותה. או שתכתוב הכל בארגז החול ותעלה משם. אל תמלא את הערך במה שלא נחוץ בו. אבל אנא הוסף את מה שכן נחוץ - תבנית "בעבודה". ותהיה רגוע, אני עוקב אחרי הרבה דברים שונים :-). odedeeשיחה‏ 00:06, 7 פברואר 2006 (UTC)

שחיתות פוליטית בישראל[עריכת קוד מקור]

אני רואה שאתה רשמת את זה בתור ערך שאתה מעוניין לשפר. נראה שלתקן את השחיתות - אין סיכוי. לפחות שיהיה ערך טוב בויקיפדיה :-)

אם הייתי יכול לתקן את השחיתות הייתי עושה את זה. בינתיים תיקון הערך תהיה התרומה הקטנה שלי אוהד ל 04:37, 6 פברואר 2006 (UTC)
וברוך הבא לויקיפדיה, אם אתה חדש פה. אוהד ל 04:39, 6 פברואר 2006 (UTC)

דפי הפניה לדפי שיחה[עריכת קוד מקור]

א. אין לי הרשאות מחיקה, אני מניח שהתכוונת לתיוג של דפים בשביל מחיקה. ב. בנתיים עברתי רק על הפניות לא תקינות, ובהם אין הפניות לדפי שיחה. ג. לא נכון למחוק דפי הפניות ככה סתם רק בגלל שאין אליהם קישורים. ראה ויקיפדיה:דף הפניה#דוגמאות לשימוש בדפי הפניה

תודה אוהד ל 00:06, 8 פברואר 2006 (UTC)

קדימה - אידיאולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום, בועז. אתמול בערב שחזרת את הערך של קדימה לעריכה שלך ואני לא מבין למה. אתה ממשיך להפנות לדף שיחה, אבל לא מדובר שם כלל על יועץ התקשורת, מלבד התנגדות של כמה משתמשים לעניין, כאשר כל פעם שמשנים משהו אתה משחזר חזרה אבל לא מגיב לעניין בעצמך. רשמתי אתמול פעם נוספת את הערתי ושוב לא התייחסת לעניין של היועץ תקשורת. בנוסף הערותך בעבר מקשרות מספר פעמים למצא המפלגה ורשמת בעבר: "יתרה מזו, במצע המפלגה, שניתן למצוא פה לא נכתב שה"אידאולוגיה תהיה יישום מפת הדרכים". לכן לדעתי רצוי ואין בעיה למחוק את המשפט הנ"ל". למעשה פעלתי רק על פי הנחיותך בעבר. אין טעם להכניס דברים שלא נאמרו לתוך הערך (פירוט של דברי בתוך דף השיחה). אשמח לקבל את תשובתך, כי אני לא מבין את המדיניות או איזו "הסכמה" כדבריך יש בדף השיחה, בתוך דף השיחה של הערך, ולא רק שחזורים שאומרים "ראה דף השיחה". אסף 13:28, 8 פברואר 2006 (UTC).

אנא נהלו את הדיון התוכני בשיחה:קדימה (מפלגה). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 13:32, 8 פברואר 2006 (UTC)

מחיקת דף שיחה[עריכת קוד מקור]

אוהד, מה פשר תבנית המחיקה בדף השיחה של וולפגנג? אתה רוצה למחוק לחלוטין את הערתך הקודמת שם? מגיסטר 01:50, 11 פברואר 2006 (UTC)
אה, הבנתי שהתבלבלת במיקום ההודעה. מחקתי. מגיסטר 01:55, 11 פברואר 2006 (UTC)

תחליט כבר. Yonidebest Ω Talk 23:24, 15 פברואר 2006 (UTC)

אין צורך בקטגוריה הזאת, השאלה היא אם אפשר לזרוק קטגוריה לפח כל כך מהר ובלי הצבעה. אוהד ל 23:25, 15 פברואר 2006 (UTC)
אפשר. אבל קודם, תגיד לי שלא הוצאת את כל הערכים שהיו בה. Yonidebest Ω Talk 23:26, 15 פברואר 2006 (UTC)
הוצאתי את כל הערך היחיד שהיה שם, כנ"ל לגבי הקטגוריות האחרות שאני אסמן בקרוב למחיקה. אוהד ל 23:28, 15 פברואר 2006 (UTC)
אל תעשה זאת. התנאי לפתיחת קט' הוא שיש לפחות 5 קט' בפוטנציאל שיכולות להתקטלג שם. יתר על כן, אנא החזר את הקט' למקומם, הם אינם מיותרות. Yonidebest Ω Talk 23:30, 15 פברואר 2006 (UTC)
לא פתחתי אותם. ככה הם היו. היו אפילו 2 קטגוריות שהיה בהם רק ערך אחד (פילוסופים צ'כים ופילוסופים צ'כוסלובקים - בשתיהם אותו פילוסוף עלום שם)אוהד ל 23:31, 15 פברואר 2006 (UTC)
ואני עושה עכשיו סדר בבלאגן הבלתי נגבר שיש בעץ הקטגוריות של הפילוסופיה. ומקטלג לפי שיטה טובה יותר. אוהד ל 23:32, 15 פברואר 2006 (UTC)
אני לא מאמין שאי פעם יהיו לנו 5 פילוסופים שבדים, או צ'כים. אוהד ל 23:35, 15 פברואר 2006 (UTC)
מדוע שלא יהיו? יש בבירור פוטנציאל לחמישה ערכים ואין למחוק את הקטגוריות, אבקש לשחזר אותן. Apollo 11 23:38, 15 פברואר 2006 (UTC)
לא צריך לשחזר כי הם לא נמחקו. אני מבין שהעניין נתון למחלוקת, אז אני פשוט אעלה אותו להצבעת מחיקה. כרגע שיטת הקיטלוג של ערכי הפילוסופיה אבסורדית. אוהד ל 23:40, 15 פברואר 2006 (UTC)
תעלה, אבל קודם יש להחזיר את הערכים שהיו בהן.
הקטלוג לפי לאום נחוץ כדי לצמצם ככל הניתן את קטגוריות העמים הראשיות. אין כל מניעה לשלב אותו, כפי שהדבר נעשה בקטגוריות
אחרות, עם שיטות קטלוג נוספות (כשקטגוריות הלאום יהיו תחת קטגורית המשנה קטגוריה:פילוסופים לפי מדינות). Apollo 11 23:44, 15 פברואר 2006 (UTC)
אוהד, סביר מאוד להניח שיש יותר מ-5 פילוסופים צ'כים Category:Czech philosophers] ושבדים Category:Swedish philosophers. אנא שחזר את העריכות שלך בערכים עצמם. לא צריך הצבעת מחיקה, שיטת הקטלוג דומה כמו בכל מקצוע אחר. Yonidebest Ω Talk 23:45, 15 פברואר 2006 (UTC)
לא הבנתי. מה זאת אומרת "לצמצם את קטגוריות העמים הראשיות" אוהד ל 23:47, 15 פברואר 2006 (UTC)
קטגוריות הדנים, צ'כים וכו'. Apollo 11 23:48, 15 פברואר 2006 (UTC)
למה שיצטמצמו? אתה פותח בתוך קטגורית הדנים חלוקה עפ"י מקצועות? אוהד ל 23:49, 15 פברואר 2006 (UTC)
ברור, כך הוא הדבר בכל קטגוריות הלאום. Apollo 11 23:50, 15 פברואר 2006 (UTC)
אוקיי, מצטער. נתקן את המצב. זה יהיה בסדר לשים את כל קטגוריות הלאום תחת קטגוריה:פילוסופים:פילוסופים לפי מדינות כפי שהצעת? אוהד ל 23:53, 15 פברואר 2006 (UTC)
בוודאי. אין צורך בכפילות פילוסופים: פילוסופים בשם הקטגוריה, מספיק קטגוריה:פילוסופים לפי מדינות (עם קישור לקטגורית פילוסופים הראשית כמובן). Apollo 11 23:56, 15 פברואר 2006 (UTC)
מאה אחוז, זה מה שאני אעשה. סליחה על הבלאגן. אוהד ל 23:57, 15 פברואר 2006 (UTC)
אין בעיה, הכל ברוח טובה. Apollo 11 23:58, 15 פברואר 2006 (UTC)

ראה הקישור הנ"ל. Yonidebest Ω Talk 01:25, 17 פברואר 2006 (UTC)

שלום,

אנא הקפד על שימוש נכון בדפי השיחה. המזנון מוגבל אך ורק לנושאים כללים ודיוני מדיניות. פירוט נוסף קיים בתבנית המזנון. הערות לגבי ערכים ספציפיים צריך להעיר בדפי החשיה הרלוונטיים. גילגמש שיחה 07:47, 17 פברואר 2006 (UTC)

לאיפה העלמת את הדיון שהעלתי בשינוי מדיניות הקישורים מהעמוד הראשי? אוהד ל 09:15, 17 פברואר 2006 (UTC)