שיחת משתמש:Quant/פעילות לשינוי אופיה של הויקיפדיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארכיון דפי שיחה, 18 בפברואר - 08 באפריל 2006
תקופת הפעילות בקבוצה למען גולשי ויקיפדיה.


אם תוסיף לטעון שמפעילי מערכת משחיתים את האתר, תחסם לעריכה. גילגמש שיחה 06:23, 18 פברואר 2006 (UTC)

חסימתי לעריכה שבוצעה הבוקר על ידך מהווה הפרה בוטה של ויקיפדיה:שימוש זהיר בסמכויות המפעיל#חסימת משתמש ושימוש לא ראוי בסמכויות המפעיל שלך. אוהד ל 00:05, 19 פברואר 2006 (UTC)


הסרת השראות[עריכת קוד מקור]

שלום אוהד,

הצעת להסיר מגילגמש את סמכויות המפעיל? אם כן, היכן מתקיימת ההצבעה? Pacman 05:02, 19 פברואר 2006 (UTC)

בוקר טוב, הנוהל הוא נוהל מורכב. אם תתקיים הצבעה, היא תתקיים לפחות בעוד שבוע. פרטים מלאים בנושא ההצעה לביטול הרשאת המפעיל של גילגמש יפורסמו רק במועד ובמקום שנקבעו עפ"י הנהלים בנושא.
אוהד ל 05:05, 19 פברואר 2006 (UTC)
אוהד, ראשית אני מציע לך להירגע - הטחת אשמות וניסיונות להדיח מפעילים יזכו בדרך כלל לתגובות עויונות. עצם הכותרת שכתבת בדף השיחה שלי "הטחת אשמות שווא" אינה יפה, שהרי אינך יודע עם הטחתי אשמות שווא או לא, רק בשל הניסוח המנומס של השאלה עצמה אני עונה לך - מה רע בכותרת "שאלה" או "בקשת אבהרה"?
לעניינינו - ה"עברה" על הנהלים שעשית לא היתה כל כך חמורה בעיני (אף שגבלה ב"השחתה" - המדובר בתחילת "מלחמת עריכה" - גילגמש שיחזר דבר שכתבת ואתה החזרת את מה שכתבת - המלצתי לך, ברגע שמשחזרים מה שכתבת (וזה הנוהל שלא פעלת לפיו) צריך לשאול בדף השיחה או את המשתמש ששיחזר מדוע שיחזר, ולבקש הנמקה (הבאת אסמכתא לטקסט שכתבת יכולה מאד לעזור - והכוונה לאסמכתא חיצונית (מאמר או מראה מקום בספר) ולא טענה של "שמעתי ממשהו" או "ראיתי". אם אתה ואותו מפעיל לא מגיעים להסכמה - אתה תמיד יכול לפנות ולבקש בוררות (דוד שי הוא בורר הוגן וישר, וגם דורית), וקורה, שגם בסוף בוררות לא תצא ומלוא תאוותך בידיך - לא נורא, אז תרומה אחת לערך אחד לא תהיה, אבל חשוב לשמור על יחסים טובים ולא להתחיל במלחמות פה, שכן לגילגמש יש ותק של שנתיים במלחמה בטרולים ובמשחיתים ומספר הטעויות שהוא עושה (וכולם טועים - גם אני, גם הוא, גם דוד שי), בטל בשישים מהתועלת שהוא מביא (נניח שהוא טועה ב-10 שיחזורים ביום - נראה הרבה? אבל לא ביחס למספר העריכות היומי שלו - הוא מנקה למעלה מ-2000 דברי הבל ביום והשחתות). דרור 09:14, 19 פברואר 2006 (UTC)
אני ממליץ לך בחום להירגע, לפתוח דף חדש, ולנסות ולחיות בשלום עם יתר חברי הקהילה, ואם יש לך שאלה אני אשמח לענות לך (אבל תנסה לשמור על לשון רגועה ולא כל כך בוטה, ולא לצאת למתקפות חדשות לבקרים. דרור 09:14, 19 פברואר 2006 (UTC)

ביטול הרשאת מפעיל[עריכת קוד מקור]

אני גם ממליץ לך לותר על מלחמה זו, לא ניראה לי שהיא תצליח שכן תרומותיו של גילגמש בשנתיים האחרונות רבות מאד - וגם אם טעה פעם או פעמיים לא נראה לי שיבוטלו הרשאותיו. חבל על מלחמה מיותרת זו שתשאיר רק משקעים. אני שוב מציע לך לנסות להגיע לבוררות ולהסכמה עם גילגמש ולא לפתוח סתם במלחמה. דרור 10:41, 19 פברואר 2006 (UTC)

והערה נוספת[עריכת קוד מקור]

מאחר ואני מנסה לשכנע אותך לפתוח דף חדש אני לא שם לך "אזהרה" אבל לקרוא למפעיל משחית זה דבר לא מקובל, בעיקר שגילגמש פעם לפי הנהלים ולא אתה - השבת התבנית הינה מותרת, ולא צריך לחכות שבוע שכן הצבעה יכולה להימשך יותר זמן (מה גם שאותה הצבעה לא פורסמה במקום המתאים לך בשינויים האחרונים אז למעשה היא לא התחילה מעולם). דרור 10:44, 19 פברואר 2006 (UTC)

אתה טועה. לא פתחתי מלחמת עריכה. השארתי לגילגמש הודעה בדף השיחה וביקשתי ממנו לתקן את המחיקה שעשה בלי לתת הסבר. כמו כן, נתתי הסבר מפורט מדוע יש צורך בקישורים שהוא מחק. רק לאחר מכן שחזרתי את המחיקה שביצע. לאחר מכן - נחסמתי. כלומר, אני פעלתי על פי כל הנהלים ולא פתחתי במלחמת עריכה. והוא לעומת זאת הפר בצורה בוטה את הכללים שאני לא אצטט כאן, אני מניח שאתה מכיר אותם.
אבל זו בכלל לא הסיבה שאני מעלה את הצעת ביטול ההרשאה שלו. הסיבה היא שאני הגעתי לויקיפדיה ע"מ לתרום חברתית ע"י יצירת מאגר מידע רחב ואיכותי שיהיה נגיש גם למי שאין לו כסף לקנות אנציקלופדיות. והנה מצאתי את עצמי תורם למוסד שמעודד חוסר סובלנות וחוסר כבוד לאדם. בעוד כ 6 ימים אני אביא עשרות מקרים שבהם גיגלמש חסם משתמשים כשהיה אסור לו, שחזר ומחק שלא לצורך. אחוז הטעויות שלו הוא לא פרופורציונלי לכמות הפעילות שהוא מבצע כאן. וכל זה הוא עושה בחוסר סובלנות וזלזול.
שמת לב מה הוא כתב בדף השיחה שלי לפני שחסם אותי? הוא איים שאל לי לקרוא למפעיל מערכת משחית. והאם קריאה למשתמש שאינו מפעיל מערכת משחית היא חמורה פחות? האם חסימה של משתמש אנונימי שזה אתה ביצע את הפעולה הראשונה שלו בויקיפדיה היא חמורה פחות? גילגמש יוכל להמשיך לתרום גם כמשתמש רגיל. השארת סמכויות המפעיל שלו משחיתה את אמות המוסר של הויקיפדיה, ואין לי רצון להמשיך ולתרום לויקיפדיה בעלת ערכי מוסר שכאלה.
בנוסף, לא ברור לי איך אתה תומך באדם שרק אתמול כתב במזנון שהוא מצפצף על חוקי הויקיפדיה. האם הייתה מצביע בדף "מפעיל נולד" בעד נתינת סמכויות מפעיל לאדם שמצהיר בלי בושה במזנון שהוא מצפצף על חוקי הויקיפדיה וימשיך לעבור עליהם?
אני מבקש את סליחתך, אבל אין לי זמן להמשיך לפרט. בעוד כ 6 ימים אני אביא בפרוט את דעתי וכל ויקיפד יוכל לקרוא ולהחליט האם ראוי שגילגמש ישמש כמפעיל מערכת, או ראוי שישמש כמשתמש רגיל. אוהד ל 19:26, 19 פברואר 2006 (UTC)

22:08, 19 פברואר 2006 (UTC), מפעיל מערכת מאיים בשימוש אסור בסמכויות המפעיל שלו[עריכת קוד מקור]

ההודעה הבאה הועתקה מדף השיחה של גילגמש.

שלום,
ראיתי שמחקת את קטגוריה "פילוסופים בעת העתיקה"
לידיעתך, חלק גדול מהפילוסופים שנכללו בקטגוריה "פילוסופים בעת העתיקה" הם אינם פילוסופים קדם סוקרטים, כי אם פלאטוניסטים, סופיסטים מאוחרים, פילוסופים "פוסט-סוקרטיים" ועוד.
לכל אלה אין כרגע אף קטגוריה שניתן לקטלג אותם בה.
אני מקווה שתתקן את הנזק שגרמת.
אוהד ל 21:46, 19 פברואר 2006 (UTC)

אין לך מושג על מה אתה מדבר. אם תהרוס ערכים נוספים, תחסם לעריכה. גילגמש • שיחה 21:48, 19 פברואר 2006 (UTC)
במילים אחרות:
משתמש שמעיר לגילגמש על טעויות עריכה שגרם מוזהר בחסימה.


הציטוט הבא נלקח מויקיפדיה:שימוש זהיר בסמכויות המפעיל
"חסימת משתמש היא צעד אותו יבצעו מפעילי המערכת במקרים חריגים, כלפי משתמשים שברור מעל לכל ספק, ובאופן חד משמעי, שפעילותם מחבלת בוויקיפדיה.


משתמש ייחסם לאחר שעסק בהשחתה זדונית של ערך או ערכים. אין לחסום משתמש אם דעותיו שונות מדעותיך או אם הצורה שבה הוא מציג ערך מסוים שונה מהצורה שאתה רוצה שהערך יוצג. משתמשים הראויים לחסימה הם בדרך כלל משתמשים לא רשומים, אך במקרים קיצוניים ניתן לחסום גם משתמש רשום
.


ויכוח עם משתמש מסוים (ואין זה משנה אם הוא רשום או לא) אינו עילה לחסימה, גם אם אתם רואים בפעולותיו השחתה. במידת הצורך, פנו למפעיל מערכת אחר, שאינו מעורב בויכוח, על מנת שהוא יחליט האם באמת יש צורך בחסימה."


תמיכה של הקהילה במעשי דורסנות דומים לאלו המתוארים לעיל, ותמיכה של הקהילה בצפצוף בולט על חוקי ויקיפדיה היא טעות שתגרום רק להמשך התדרדרות של צורת השיח בין הויקיפדים. ויקיפדיה הופכת בהדרגה לדגם לחוסר סובלנות, וחוסר במתן כבוד לאחר, וחוסר יכולת לנהל דיון ללא הפעלת אלימות.


אוהד ל 22:04, 19 פברואר 2006 (UTC)

אתה מוזמן להוסיף בדף המשתמש שלך את התבנית המופיעה בדף המשתמש שלי, והמתייחסת לגילגמש. בברכה י. 22:58, 19 פברואר 2006 (UTC)

אני ממליץ לך בזמן הקרוב לבדוק את היסטוריית הדפי שיחה שאתה קורא בהם. לעיתים הם משתחזרים במיסתוריות כדי להסתיר הערות או דיונים.ויקיפדיה:מזנון

אני מבקש ממך יפה לא לכתוב לשון הרע במזנון (או בכל מקום אחר). תעשה לי טובה ולשאר הקהילה ותתאפק עם ההכפשות. הבנו שיש לך בעיה עם גילגמש (ואולי לו איתך), אבל פעלת כבר לפי מה שצריך, כל שאר הדיבורים זה מיותר וזה מפריע. בבקשה, די. Yonidebest Ω Talk 23:04, 19 פברואר 2006 (UTC)

זה לא לשון הרע. הכל מוכח. הכל רשום. בעוד 6 ימים כל ההוכחות יפרסו לפני כולם.
רק אתמול גילגמש כתב במזנון שהוא מצפצף על חוקי ויקיפדיה.
היית מצביע בדף "מפעיל נולד" עבור מישהו שמצפצף על חוקי ויקיפדיה ולא מתבייש להצהיר על כך במזנון?
מישהו כזה היה מוכרז כטרול.
תחשוב שוב על עמדתך. אוהד ל 23:07, 19 פברואר 2006 (UTC)
בוא ואבהיר לך מה אני חושב: מנסיון אני אומר לך שמספיק לומר דבר אחד פעם אחת - תגיד פעמיים וזה סתם מפריע. הבנו שיש לך בעיה איתו, אני לא רוצה לשמוע את זה בדף שיחה אחת נוסף. אתה מבין אותי? לא רוצה לשמוע שיש לך בעיה איתו באף דף. תמשיך עם זה, ולזה אני קורא השחתה. Yonidebest Ω Talk 00:21, 20 פברואר 2006 (UTC)

אוהד, אני בא אלך עם כל הרצון הטוב ומנסה לעזור לך להשתלב בקהילה אבל אתה מתעקש לשבור את הכילים. טרול אינו רק מי שמשחית. טרול הוא גם מי שמחרחר ריב ומתעקש לזעוק שוב ושוב תוך הפרעת העבודה של כולם ובלא הצדקה. ברגע שאתה מעליב את גליגלמש בדף המשתמש שלו וקורא לו משחית ומזיק יש לו כל הצדקה למחוק את דבריך ואף לחסום אותך, אבל הוא עוצר בעצמו ולא עושה כן. תפסיק לאיים על "הבאת ראיות בעוד שישה ימים". מראש אומר לך שלדעתי כמעט אף מפעיל לא יצביע בעד הורדת הסמכויות של גיגמש, ואנו אכן רואים מה כל אחד עושה פה. כמות הרעש שאתה עושה גורמת יותר נזק מהשיחזור שלו. אני שוב מציע לך להירגע, ולהתחיל לקיים דיונים באופן תרבותי ולא לאיים בהצבעות וניסיונות שינויי תקנון. ראיתי את תשובתך לעיל והטעות שלך היתה ששיחזרת מבלי לקיים דיון - מרגע שמשהו אחר משחזר אל תשחזר אותו - זה מלחמת עריכה. אני מציע שאתה תפסיק לנסות לתקוף ותנסה להתחיל ולתרום (ראיתי שתרמת יפה לדיון - למה שלא תשקיע זמנך באיסוף חומר וכתיבת ערכים תוך הבאת אסמכתאות)? וכפי ששמת לב - קורה שגם אתה טועה. דרור 23:33, 19 פברואר 2006 (UTC)

לפחות 2 מפעילים ישתפו פעולה עם ההצבעה. אבל טקטיקות הפחדה כגון אלו שאתה נוהג כאן ,וכמו אלו שגילגמש נוהג(איומים חסרי שחר על כל תקשורת עניינית) הן בעצמן עילה.
עם זאת גם אני ממליץ ליוזם ההצעה להמנע למספר ימים,פן יעשה טעויות או יפול לפחים. גילגמש מאוד מנוסה בעניין והדף מתקפות הרבה מתקפות דומות בעבר(בעיקר ע"י מחיקתן הלא חוקית). ראיות להצבעה יש די והותר. ועם גישה ללוגי המחיקות של גילגמש יהיו עוד הרבה יותר. כמו אולמרט ,נסה להיות מעט יותר אפרורי ,המנדטים בדרך. בנוסף ,בין טעות לבין מחיקה חד כיוונית ואיומים יש הבדל רב ,ועל הבדל זה סב העניין.
לאותו אלמוני שנחסם על הערתו לעיל אני מציע ללכת מכאן כי אינו רצוי (והוא קרוב מאד לתלונה לספר האינטרנט) ולאוהד אני מציע לנסות ולהקשיב לי (ואני לא מאיים) אני חושב שיש לך פוטנציאל רב כאן לתרום והייתי רוצה לראות אותך יותר בדיונים כמו דיון המחיקה שהתייחסתי אליו ופחות בדיונים כמו אלה שאתה פותח במיזנון. דרור 23:45, 19 פברואר 2006 (UTC)

אזהרה נוספת ונראה לי אחרונה[עריכת קוד מקור]

זו אזהרה שנייה בזמן קצר כי רק עכשיו ראיתי מה כתבת בפרלמנט. יש סיבה שאנשים נותנים אמון בגילגמש. יש לו רקורד מוכח של כמה שנים. אתה הגעת לפה לפני חודש ולא ממש תרמת - השיחות האינסופיות רק מבזבזים את זמן כולנו. אני מציע שתתרום ערכים ולא תתעסק כל היום בויכוחים. אם תתרום ערך שלם, שיהיה סדור וממוקד - הוא לא יימחק (והכוונה לערך של יותר משתי שורות). אני לא רואה שאתה אפילו מנסה להשתלב בקהילה, והזמן שאני מקדיש לך יכול היה להספיק לי לכתיבת שני ערכים. אני מציע להפסיק עם הריב השטותי ואיסוף הראיות. אם תראה שאתה מסוגל לקיים דיון תרבותי תזכה להרבה יותר כבוד, ואם תתחיל לתרום במקום לבזבז זמן אולי יתחילו להעריך אותך. להעליב את דוויד שי ואת גיגלמש בפרלמנט לא תורם לדיון, לא תורם לך, ולא תורם לאף אחד. דרור 23:43, 19 פברואר 2006 (UTC)

מר X התגלה להיות טרול, ועל כן כל עריכותיו נמחקות בין אם הן מועילות ובין אם לאו. אוהד, אני מציע לך להמשיך לתרום בדרך חיובית ולנסות לא להידמות לו. דרור 15:38, 20 פברואר 2006 (UTC)

נראה לי שאתה קצת קשה תפיסה אז אהיה ברור - הסבר לחסימה[עריכת קוד מקור]

שים לב - המקום לדיון על קטגוריות של פילוסופים הוא כאן ורק כאן נמאס לי לראות הודעות שלך במזנון שלא קשורות לשום דבר. חופש ביטוי אין משמעו שאתה יכול לצעוק ולהפריע לכולם לעבוד - תנהל דיון במקום המתאים - לא תצליח להגיע להסכמה תבקש שם הצבעה ותפסיק לעורר מהומות. חבל רק שצריך לחסום אותך כדי שתבין מה שאני מנסה להגיד לך כבר שלושה ימים. דרור 18:06, 20 פברואר 2006 (UTC)

נושא הדיון שהעלתי לא היה קטגוריות של פילוסופים, אלא ברוטליות של מפעילי מערכת. הדוגמה שנתתי הייתה אזהרה בחסימה שיקבלתי מגילגמש כיוון שהעזתי לשאול אותו מדוע הוא מוחק את הקטגוריה. אתה גם לא קראת היטב מה שכתבתי במזנון, גם עשית שינויים במה שכתבתי שם ובכך סילפת את דבריי וגם אח"כ חסמת אותי בניגוד מוחלט לכללים. למעשה, עפ"י כללי ויקיפדיה אתה צריך לקבל אזהרה ויש אפילו עילה לשלול את הרשאת המפעיל שלך, אלא שמכיוון שאתה מפעיל מערכת בויקיפדיה העברית, אז כנראה שלא תקבל אזהרה ולא תשלל הרשאת המפעיל שלך ותוכל להמשיך לאזהיר ולחסום אנשים שמעבירים ביקורת על מפעילים שמפרים את כללי הויקיפדיה. אוהד ל 20:02, 28 פברואר 2006 (UTC)

הפסק לצעוק[עריכת קוד מקור]

הערת נימוסים: כתיבת טקסט ארוך ב-Bold, כפי שכתבת במזנון, שקולה לדיבור בצעקות. גם אם כואב לך מאוד, העובדה שאתה צועק מלמדת על רצונך לבלוט במזנון יותר מכל אחד אחר שכתב בו, משום שדבריך חשובים בעיניך יותר מדברי כולם. אני בעד חופש הדיבור, ואם למישהו כואב, בבקשה שישיח את כאבו, אבל צעקות, או כתיבה ב-Bold, אינן מביעות כאב, אלא הן סוג של בריונות. כשצועקים עלי, אני מפסיק לשמוע את התוכן, ושומע רק את הצורה. דוד שי 18:07, 20 פברואר 2006 (UTC)

קטגוריה:אסוכלות בפילוסופיה[עריכת קוד מקור]

בתור מי שפתח את הקטגוריה, אני מזמין אותך להתיחס להצעתי לאחד אותה עם זרמים בפילוסופיה, כפי שהצעתי בשיחת קטגוריה:אסכולות בפילוסופיה. טיפש ט"ו בשבט 20:30, 20 פברואר 2006 (UTC)

טוב, הבנתי עכשיו את הטעות שלך. ראשית נתייחס לתאריך שמופיע ב-en:Category:Philosophers by era - התאריך הוא 425 לפנה"ס. אם תשים לב - המספר נבחר על מנת להיות יפה. לפעמים לא מקפידים על מספרים אמיתיים ו"מעגלים פינות". קשה להגיד מתי בדיוק התחילה התקופה ההלניסטית. גישה אחת טוענת שעם מותו של אלכסנדר הגדול (323 לפנה"ס) גישה אחרת עם מסעו לכיבוש פרס (334 לפנה"ס) וחלק טוענים שעם הולדתו בשנת 356. הם בחרו ככל הנראה בגישה המצדדת בשנת 323 ועיגלו קצת. עכשיו למונח "era". פירושו במקרה הזה לא "עת" כמו "העת העתיקה", אלא תקופה: "התקופה העתיקה" כאשר הכוונה היא לתקופה שקדמה לתקופה ההלניסטית. מדובר כמובן בתקופה הקלאסית בתולדות יוון. עצה שימושית לפני שאתה בונה עצי קטגוריות ומתרגם מהאנגלית: שאל מישהו מדוברי האנגלית בוויקי (אפשר להגיע לדף המשתמש שלהם דרך קישורי שפה: קטגוריה:User en. רצוי שהוויקיפד יבין בנושא שאתה שואל אותו) אפשרות אחרת היא להשתמש במילון אינטרנטי. מורפיקס הוא בחירה נאה. גילגמש שיחה 21:52, 20 פברואר 2006 (UTC)

תודה על ההסבר. אכן טעות מעניינת. מלח השמים שיחה 21:57, 20 פברואר 2006 (UTC)


מקרה הקטגוריה הוא רק סימפטום אחד מתוך מחלה גדולה יותר. סימפטום כיוון שקודם שלחת אלי איום בחסימה, ורק לאחר שנוצרה מהומה בעניין שלחת אליי הסבר.

אני ומשתמשים אחרים בויקיפדיה חושבים שאין זה נכון:
  • לנהוג בחוסר סובלנות ולזלזל בכבודם של התורמים לויקיפדיה.
  • לצפצף על חוקי הויקיפדיה.
  • למחוק דפי משתמש, כיוון שהם הכילו דעות שלא מוצאות חן בעיני המוחק.
אוהד ל 22:03, 20 פברואר 2006 (UTC)

יש לך טעות בסיסית. לא אני חייב לך הסבר, אלא אתה חייב לבדוק את נכונות המידע. תפקידי מתחיל ומסתיים בתיקון טעויות, לא בהעברת קורסים בהיסטוריה כללית. גילגמש שיחה 22:08, 20 פברואר 2006 (UTC)

מן הסתם התכוונת לומר שכוויקיפד מן השורה תפקידך הוא לתקן טעויות (זה תפקידו של כל ויקיפד - לשפר כל הזמן את רמתה של הוויקיפדיה), שהרי מפעיל מערכת, מתוקף תפקידו, לא נחשב לסמכות בענייני תוכן. תפקידו מסתכם במחיקת דפים (ושחזורם) לפי הצורך, חסימה של משחיתים (ושחרור חסימות שאינן מוצדקות), והגנה על דפים (והסרת הגנה) לפי הצורך. כוויקיפד מן השורה אני חושב שראוי שתסביר טעויות שאינן מובנות מאליהן, אם כי אינך מחויב לעשות כן. נימוק מעשיך עשוי להפחית את מספר העימותים שלך עם ויקיפדים שונים ולחסוך ויכוחים מיותרים, כך שהטרחה הנוספת המעטה תחסוך טרחה רבה יותר אחר כך. לתשומת ליבך. ערןב 22:58, 20 פברואר 2006 (UTC)

פנייה למשתמשים חדשים[עריכת קוד מקור]

אין לי בעיה להתעלם ממך וממלח השמים, ה"פעילים" בתנועה ההיא, ולהתייחס אליכם כאל טרול שאינו יודע טובת הוויקיפדיה מהי, אבל אני לא מסכים שתפנו למשתמשים חדשים שזה עתה נרשמו ותבקשו מהם להצטרף לכת שלכם. ראיתי אותך עושה זאת פעם אחת בלבד ולכן איני יודע אם זה מנהג או לא, אני פשוט מזהיר אותך עכשיו, פנייה מהסוג הזה אינו מקובל עלי. אתה רוצה - תציע עזרה, אבל עד כאן. מבחינתי, הדרך היחידה שבה משתמשים חדשים יכולים לדעת על האובססיה שלכם זה ע"י כניסה לדף המשתמש שלכם. תודה, Yonidebest Ω Talk 12:08, 26 פברואר 2006 (UTC)

פנייתך נרשמה ונשמרה. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שאתה מעז לאיים עלי בשימוש בכוחנות ובריונות בניגוד לכללי הויקיפדיה. אוהד ל 18:35, 26 פברואר 2006 (UTC)

תרומה לא חתומה[עריכת קוד מקור]

אוהד,
הוספתי לקטע למעלה הנקרא "אזהרה" מי תרם פיסקה לא חתומה. עשיתי זאת מפני שזה עוזר לקורא להבין מי כתב מה בדף השיחה. אם אתה לא חושב שזה משפר, אין צורך, וקבל את התנצלותי. דף השיחה הזה הוא שלך. אני רק רציתי לעזור ולשפר. --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 07:42, 27 פברואר 2006 (UTC)

זה בסדר גמור, אין צורך להתנצל. אוהד ל 22:27, 27 פברואר 2006 (UTC)

אזהרה אחרונה (מבלי שעשית שום דבר כעת בשביל לקבל אותה)[עריכת קוד מקור]

מעיון בדפי השיחה של מלח עולה כי כל הניסיון שלי להסביר לך כיצד הדברים עובדים פה, איפה יש לכתוב ואיפה לא מהווים דוגמא ל"התנהגות בעל עניין הנגוע בדבר" בפרפרזה על דברי מלח, הריני להצהיר כאן רשמית, כי עוד הפרה אחת שלו של הנהלים מצדך תחסם לצמיתות ותשאר חסום. לא היה אף משתמש אחר שלא השקעתי זמן בהסברים אליו כמו הזמן שהקדשתי לך- לאור דפי השיחה של מלח, ולאור אמירותיו, הבנתי שלא היה עלי לנסות ולהדבר איתך. רק להזהיר ולחסום. הפנמתי ואני איישם. הודעה דומה הושארה גם בדף השיחה של מלח. דרור 19:15, 28 פברואר 2006 (UTC)

אני לא אחראי לדפים של מלח. לא אני כותב אותם, לא אני אוסף את החומר אליהם ולא אני מחליט מה ייכתב בהם. אני מבין שלא מוצא חן בעיניך שמלח מעביר עליך ביקורת, אז בתגובה החלטת להזהיר אותי? אוהד ל 19:21, 28 פברואר 2006 (UTC)
אוהד, מה שבטוח זה שאתה משקיע המון זמן בדפי שיחה ומעלה פה לאנשים את העצבים בשל העובדה הזאת. תאמין לי, הרבה יותר נעים לכתוב ערכים, מה דעתך לכתוב את שגיאת כתיב לדוגמה? לא נשמע יותר טוב? טרול רפאים 19:59, 28 פברואר 2006 (UTC)
טרול, הנה פלט נתונים שיראה לך שאני כותב ערכים הרבה יותר מאשר אני משוחח בדפי שיחה:

Username Quant Total edits 2056 Image uploads 0 (0 cur, 0 old) Distinct pages edited 708 Edits/page (avg) 2.90 Deleted edits 66 (browse) First edit 2005-11-12 09:40:49 Edits by namespace Namespace Edits Articles 919 Talk 271 User 150 User talk 317 Project 225 Project talk 17 Template 5 Template talk 2 Category 135 Category talk 15

מה שגורם למפעילי מערכת כאן לפעול נגדי בניגוד לכללים, או כפי שמארק ברלין אמר "בריונות" אינה שאני כותב בדפי שיחה יותר משאני כותב ערכים (כי אני לא), אלא שכאשר אני כבר כותב בדפי שיחה, אני נוהג לאחרונה לכתוב ביקורת על מפעילי מערכת שמפרים את הכללים. אוהד ל 20:13, 28 פברואר 2006 (UTC)
לשם הפרוטוקול אבקש לציין, שאת המונח "בריונות" טבע אוהד, ואני רק ציטטתי אותו. מארק ברלין 20:15, 28 פברואר 2006 (UTC)
אני חושש שאתה משלה את עצמך, ערכים וקטגוריות - 1054, דיבורים (User talk, Project [כמעט כולם במזנון], User talk, Project talk, Category talk) - 574. זה גרוע כמעט כמו היחס שלי (שבהחלט לא מעודד).
אגב, אתה שאלת מה עשית וקיבלת תשובה שלמרבה הצער יש לה קשר לא מועט לסיפור. טרול רפאים 20:18, 28 פברואר 2006 (UTC)
לא ביקשתי תשובה לשאלה מה עשיתי, אני יודע למה דרור איים עלי בחסימה לצמיתות. שאלתי מה אני אמור לעשות כשמפעיל מערכת מאיים עלי בחסימה לצמיתות בניגוד לכללי הויקיפדיה. לשאלה הזו עדיין אין לי תשובה. אוהד ל 20:23, 28 פברואר 2006 (UTC)
אני רואה שגילית פחות או יותר את התשובה, פונים למפעיל אחר, בדרך כלל מועיל לפנות אליי או לדוד שי. יש לציין שההודעות שדרור מפרט למטה, אינן מצדיקות לדעתי את החסימה, אולם הן בהחלט מציינות שאתה קרוב מאוד לגבול. טרול רפאים 12:35, 1 מרץ 2006 (UTC)
מידע נוסף בנושא. לילה טוב, מלח השמים שיחה 19:57, 28 פברואר 2006 (UTC)
כאלס, רבותיי, כאלס. מה זה האיומים האלה? אוהד מדבר על בריונות - שאולי אינה קיימת - ואז בא דרור או גילגמש או יוני ומפגין את אותה בריונות ("עוד הפרה אחת ותיחסם לצמיתות"). מספיק עם זה. מארק ברלין 20:04, 28 פברואר 2006 (UTC)

אוהד, במענה לפנייתך בשיחת המשתמש שלי: אין לי זמן לחקור את כל מעשיך היום, אך ממה שהספקתי לראות בימים האחרונים שמתי לב לטעויות חמורות ביותר שלך, שיש בהן פגיעה קשה מאוד בקהילה. לטעות אחת נתת הסבר (שאינו מוציא אותה מכלל טעות, ואתה חב תודה לגילגמש שהציל אותך מתוצאותיה), לאחרות לא נתת הסבר, וספק אפילו אם הבנת את גודל טעותך. המלצתי לפניך אתמול, בעדינות הראויה, כי תחדל לזמן מה לכתוב דפי שיחה, אך התעלמת מדברי. לא הביקורת שאתה מותח מפריעה לי, אלא הטעויות הגסות שלך והנזק הגלום בהן. אחזור ואומר בצורה המפורשת ביותר: בכתיבת דפי שיחה אתה גורם נזק לך ולוויקיפדיה. אני מבקש שתחדל ממסע ההרס הזה - אל תכתוב דפי שיחה בחודש הקרוב. דוד שי 20:27, 28 פברואר 2006 (UTC)

אוהד היקר (ואני לא ציני), אני חושב שיש לך הרבה מה לתרום לויקיפדיה, ואני סבור שיום יבוא ותהיה חבר פעיל בקהילה (הכוונה לחבר הכותב יותר ערכים מדפי שיחה) בעל השפעה רבה ובעל ותק. מאחר ובעבר בכל פעם שעשית טעויות ניסית להסביר לך היכן הטעות, ועשיתי זאת מספר רב של פעמים שיחת משתמש:Quant#הסרת השראות, שיחת משתמש:Quant#ביטול הרשאת מפעיל שיחת משתמש:Quant#והערה נוספת, שיחת משתמש:Quant#אזהרה שיחת משתמש:Quant#נראה לי שאתה קצת קשה תפיסה אז אהיה ברור - הסבר לחסימה, והחסימה שלך נעשתה רק לשעתים ורק מאחר והגעתי למסקנה שטרם קראת או החלטת להתאלם מכל מה שנאמר לך [1] הרי שאני חש צורך להזהיר אותך מראש שהמדיניות הסובלנית וההסברים - כלפי כולם, ולא רק אליך, יפסקו.
אתה התרגלת למדיניות מסויימת, ולכן אני חש צורך להבהיר לך שהיא השתנתה, מאחר והתנועה לאיכות הויקיפדיה או אור השמש רואה במדיניות זו של הסברים מדיניות של איומים שיחת משתמש:מלח השמים/קבוצת החברים בעד גולשי ויקיפדיה - אור השמש#הערה אישית המהווה מדיניות של הפחדה, החלטתי להפסיק עם מדיניות ההסברים ולחסום אחרי אזהרה. מאחר והנוהל דורש אזהרה אחת בלבד, ומאחר ואתה הוזהרת מספר רב של פעמים, חשתי צורך להזהיר אותך מראש שאם תשחית בעתיד או תסתה מנהלים (דבר שלא עשיתי הרבה זמן לאחרונה), תחסם. אבל אין זה אומר שאני ארדוף אותך או אבדוק את כל עריכותיך - אבל אם יסבו את תשומת ליבי להפרה, אני אפעל בדיוק לפי הנהלים.
לסיום, אני מצטער שלא נמקתי קודם לכן, אבל הייתי חייב ללכת. 20:35, 28 פברואר 2006 (UTC)
ואולי בתשובה לשאלתך בדף שיחה אחר, אני אשמח לעמוד לרשותך בדף השיחה שלי אם תהיה לך שאלה עניינית. דרור 20:56, 28 פברואר 2006 (UTC)
אוהד - הפסקה ראשונה במקטע עריכות זה נכתבה שהדם עלה לי לראש ואני רוצה להתנצל. משראיתי את השקרים וההשמצות אצל "מלח" ממש כעסתי. כוונתי היתה שאם תשחיט או תפעיל בניגוד לנהלים (וכוונתי בעיקר לניהול ויכוחים לא רלוונטיים במזנון במקום בדפי שיחה של משתמשים או ערכים, שכן אתה לא נוהג להשחית דפי ערכים אלא רק "להשחית" דפי שיחה) תחסם מבלי אזהרה כי כבר קיבלת הזהרות רבות, והכוונה לחסימה לשעתיים ולא ליותר. רק כרגע (בעקבות התגובה של טרול) שמתי לב לכך שכתבתי "לצמיתות" וזו לא היתה כוונתי - כוונתי היתה ש"לצמיתות" - מעכשיו והלאה - תחסם מבלי אזהרה מקדימה.
ובמחשבה שניה זה לא פיר כלפיך, ולכן אם תפעל שלא כשורה, כנראה אזהיר אותך קודם לכן (כמו שאני תמיד עושה).
אז אני מתנצל, ובאמת לא התכוונתי לגרש אותך מפה לצמיתות. אמנם אני לא מסכים איתך על דרכי השיחה שלך כאן, אבל אתה לא טרול. דרור 12:51, 1 מרץ 2006 (UTC)

תשובה לערתך[עריכת קוד מקור]

פניתי למלח מספר פעמים וביקשתי שיסיר את הלשון הרע. אין מדובר בפגיעה ברוח ויקיפדיה. חופש הביטוי אין משמעו שאפשר לאמר הכל. אף בית המשפט האמריקאי קבע כי לצעוק "שריפה" באולם הומה אינו חופש ביטוי אלא פגיעה בחופש הביטוי. על אף הכבוד הרב שנותנים למרחב האישי של מתשמש, אין משמעות הדבר שאותו משתמש יכול להפר זכויות יוצרים בדפים אלה, לאיים או (כמו במקרה שלנו) להוציא לשון הרע. הקהילה אף קבעה כי דף משתמש הפוגע בקהילה (לדוגמא תמונות עירום, או מה שמתרחש כאן מבחינת פלגנות שאין בה ביקורת בונה) דינו להימחק. אני מבקש אותך שתשקול את עמדתך בשנית. דרור 22:19, 28 פברואר 2006 (UTC)

היי אוהד,

צר לי על ההטרדות שמהן אתה סובל בשל מעשיך הטובים. אני מבקש להביע את תמיכתי המלאה בך ובדרכך.

מלח השמים שיחה 23:36, 28 פברואר 2006 (UTC)

אנחנו שנינו הולכים באותה דרך. שנינו ראינו יותר מידי מקרים בהם משתמשים איכותיים נחסמו ואח"כ הושפלו והורחקו מהויקיפדיה. הנתונים בדף הסטטיסטיקות מראים שבדצמבר 2005 (החודש האחרון עבורו יש נתונים) היו 26% פחות תורמים פעילים מאוד בויקיפדיה העברית מאשר באוקטובר 2005. אוהד ל 05:54, 1 מרץ 2006 (UTC)

אנא קרא הערתי בשיחה:הסבת מכוניות להנעה בגפ"מ בכותרת גז בישול בעיקר. תודה --שנילי 23:46, 9 מרץ 2006 (UTC)

Ciao, ti ho lasciato un messaggio nella pagina utente in it.wiki. Piero tasso

Ciao, I have answered your question in the relevant discussion page. quant

הצבעה בפרלמנט[עריכת קוד מקור]

תשומת ליבך שהוספתי את אפשרות C בשאלה 6. דרור 20:47, 1 אפריל 2006 (UTC)

תיקון שגיאת כתיב[עריכת קוד מקור]

תודה, אוהד, על התיקון הזה. איך שהוא, אנחנו נקשרנו יחד בעיניו של גילגמש. כפי הנראה בגלל שהצבענו באותו צד בהצבעה הזאת. --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 11:02, 3 אפריל 2006 (UTC)

שלום, ראה בבקשה את הערתי בשיחת משתמש:berger#ניסיון שכנוע. Pacman 11:54, 7 אפריל 2006 (UTC)

יוני כנראה שומר עלי טינה[עריכת קוד מקור]

רימזתי לו פעם שמעשיו כמעשה גילגמש, והוא כנראה עדיין פגוע מזה רוני 14:22, 7 אפריל 2006 (UTC)
אני אענה לך על כך באמצעות הדואר בעוד דקה או שתיים. אוהד ל 14:28, 7 אפריל 2006 (UTC)

א. לא יפה להאשים אדם בטינה מאחורי גבו (שכן רק במקרה ראיתי הודעה זו שמהווה את אחת מ-100 העריכות שלך).
ב. אני לא זוכר שרמזת לי שפעם מעשי כמעשה גילגמש - זו טעות להניח שאני זוכר כל מה שאדם אמר.
ג. הסרתי את הצבעתך כיוון שלא עמדת בתנאים. ואז בא חברך אוהד והעיר לי שמדובר במפריען שמשתמש בחשבון זמני כיוון שהחשבון האחר שלו חסום. עוד הוא אמר שאתה מנסה לפתוח דף חדש. ואני אומר: ישר כוח. אבל תראה לי. 100 העריכות שלך, בהם עריכה זו, אינם דף חדש. דף חדש זה המנעות מוויכוחים מעייפים וכתיבה של ערכים. אני לא נוטר לאף אדם טינה, ולכן גם לא לך, אני פשוט רוצה לראות שבאמת מדובר בדף חדש, או שסתם פתחת חשבון חדש עם התנהגות דומה. בקיצור, עד שלא תוכיח שפתחת דף חדש - אתה מפריען מבחינתי. זה לא טינה, זה שיקול דעת פשוט והגיוני. Yonidebest Ω Talk 20:16, 7 אפריל 2006 (UTC)
אני אענה בדף של משתמש:Marlboro כדי לא לפזר את הדיון על פני יותר מידי דפים. אוהד ל 20:37, 7 אפריל 2006 (UTC)

איום במלחמות עריכה כמוהו כאיום בהשחתה. ראה הוזהרת. במקרה ואתה סבור שעומדת לפרוץ מלחמת עריכה - פתח בדיון או בקש בוררות. דרור 20:14, 7 אפריל 2006 (UTC)

ההשחתה כבר נעשתה כאשר הצבעתו של משתמש נמחקה פעמיים. פעם אחת בטעות לטענת יוני, ופעם שנייה בזדון תוך הפרה בוטה וחמורה של יותר מידי כללים ותוך פגיעה בדמוקרטיה בויקיפדיה. לאור זאת התגובה שלי הייתה מתונה מאוד. האזהרה שלך אינה במקום. אני מציע שתפנה אל יוני ותזהיר אותו. אוהד ל 20:35, 7 אפריל 2006 (UTC)
הטענה הזאת מטופשת, לא כולם עוברים על כל העריכות בוויקיפדיה, מישהו אמור לנחש שזאת המסקנה שהגיעו אליה? אם לא היית פונה אליי, ייתכן מאוד שהייתי מוחק את ההצבעה שלו. ההתקפה הזאת מיותרת לחלוטין, כל בני האדם טועים. טרול רפאים 22:18, 7 אפריל 2006 (UTC)
תקרא שוב, את מה שכתבתי. בפעם הראשונה, ייתכן שיוני טעה. בפעם השנייה, הוא מחק את הצבעתו של רוני לאחר שהוא הופנה, קרא בדף השיחה של רוני ואף הגיב בו. מחיקת הצבעתו של משתמש בפרלמנט, וע"י כך עיוות ההצבעה היא חמורה מאוד. דף השיחה היה חייב לכל הפחות לעורר ביוני ספק באשר לצורך למחוק את ההצבעה. למרות זאת, יוני הקל בכך ראש, כמו שמספר פעילי מערכת אחרים מקלים ראש ומזלזלים בזכויותיהם של משתמשים שאינם מפעילי מערכתף ופתח במלחמת עריכה תוך שהוא מוחק בפעם השנייה את הצבעתו של רוני. יתרה מכך, יוני הביע את רצונו לקהל הרשאת בודק. בשום פנים ואופן אסור לאדם שהצהיר בפומבי שהוא רוצה לקבל הרשאת בודק למחוק הצבעתו של משתמש אחר מההצבעה על נהלי קבלת הרשאת הבודק. בכל מקרה הוא היה צריך לפנות לאדם אחר ולבקש ממנו לבצע את המחיקה.
לא, הטענה שלי אינה מטופשת. הבעיה אינה בטענה שלי, הבעיה היא במוסר הרקוב של חלק ממפעילי המערכת שמתפשט וגורם לרקבון של הנורמות גם אצל אנשים הגונים אחרים כמוך. אוהד ל 16:53, 8 אפריל 2006 (UTC)

עכשיו שמתי לב שההוא חזר, לכן אקח לעצמי שוב חופשה מהויקי רוני 23:20, 7 אפריל 2006 (UTC)