שיחת משתמש:Radagaisus/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, Radagaisus, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

גילגמש 22:03, 24 ספט' 2004 (UTC)

שלום,

ראיתי שהצטרפת לויקיפדיה במלוא המרץ, וטוב שכך.

כדאי שתכתוב (תכתבי?) משהו בדף המשתמש שלך. ככה נדע עליך כמה פרטים, כמו למשל מהם התחומים שבהם אתה מתכוון לתרום, וגם הלינק לדף המשתמש שלך לא יהיה אדום, אלא כחול. כמובן שאין שום חובה לעשות זאת.

ברוך הבא! --Harel 13:06, 25 ספט' 2004 (UTC)

אלבומי להקות[עריכת קוד מקור]

ראשית, ברוך הבא, ותודה על ההשקעה שלך בויקיפדיה עד עתה.

שנית, הערה באשר לערכים שאתה כותב על אלבומים (לאור מה שכתבת עד עתה על דרים ת'יאטר): נסה להשתמש פחות בסופרלטיבים ובאמירות חסרות משמעות כשאתה כותב על אלבומים. למשל: לומר על Awake שהוא "נחשב בעיניי רבים כאלבום הטוב ביותר של dream theater" זו אמירה מעט חסרת משמעות, כי ישנם לדרים ת'יאטר אלבומים אחרים שעליהם יגידו רבים שהם הטובים ביותר שלה (למשל Scenes from a memory או Images and words). ככלל, ראוי להימנע מציון משהו בתור "הטוב ביותר" אלא אם זהו מקרה מובהק, שבו האלבום מתעלה בהרבה מעל כל שאר האלבומים של אותה להקה (ומקרים אלו נדירים למדי בלהקות רציניות). עוד דוגמא: אתה כותב על אימג'ס אנד וורדס: "הוא מציב רף גבוה במיוחד לאיכות במוזיקת הפרוג מטאל בזכות הליריקה האיכותית, יכולות השירה המדהימות והכלים האינסטרומנטליים" אבל גם אלו מילים ריקות: רף גבוה ביחס למה? ומה הנימוקים? מדוע הליריקה "איכותית" (לטעמי היא בינונית)? מה עושים "הכלים האינסטרומנטליים" שבגללם האלבום מציב רף גבוה? ונסה להימנע משימוש בסופרלטיבים כמו "מדהים", שמרחיקים כל אובייקטיביות מהערך - ונא לזכור, אובייקטיביות היא מה שאנחנו שואפים אליו. אנחנו לא רוצים שהערכים יראו כאילו כתב אותם ללא אבחנה מעריץ שרוף - מכיוון שממילא כל מה שאחד כזה ייאמר הוא שהכל טוב, ומעריצים שרופים תמצא לכל אחד, החל מבריטני וכלה בשיר החדש של ארקדי דוכין.

ייתכן מאוד שהכתיבה היא כזו מאחר שרק התחלת את הערכים - אבל לדעתי, עדיף שהערכים לא יכילו את המידע הזה כלל, ותמיד ניתן לכתוב משהו מעט יותר אובייקטיבי. נסה לכתוב כאילו אינך אוהב את הלהקה (אני מניח שאתה אוהב אותה) ואתה מנסה למצוא בה כמה שיותר פגמים. כך תצא לך כתיבה מאוזנת.

בתקווה שלא תיקח את מה שאני כותב בתור תקיפה אישית - זו מנסה להיות ביקורת בונה על טעויות (לדעתי) שגם אני עשיתי לא אחת. גדי אלכסנדרוביץ' 22:58, 28 ספט' 2004 (UTC)

מודה ומתוודה שהייתי שרוי בריב עם עצמי על המילים האלו, אני מניח שאתה צודק. אני אמצא להם 'עידון' מסויים או שאמחק אותם בכלל. תודה. Radagaisus 23:00, 28 ספט' 2004 (UTC)
אגב, בעיניך, הערכים האלו חשובים לויקי?
ועוד משהו, יש איזה משהו לדעתך שאני צריך עוד להוסיף לערכים האלו?
אני חושב שכל ערך, שראוי להתפרסם בציבור, מקומו עימנו. אישית הייתי מעדיך אם תעשה ערכים על להקות ישראליות (אומרים "אדם קרוב אצל לבו"). --הדוקטור המשוגע (שיחה) 23:22, 28 ספט' 2004 (UTC)
ודאי שהערכים הללו חשובים לויקי, אבל דעתי קיצונית למדי, ואני לא בטוח אם כמה מעמיתי לויקי יסכימו איתן באשר לכל הערכים שאני חושב שצריכים להיות כאן. על אלבומי מטאל אין הרבה ויכוח - הם בהחלט מוזמנים - אם כי רצוי לזכור שויקי כנראה לא תהפוך לAllmusic החדשה. לכן נסה להכניס לערכים מידע שלרוב לא תמצא בביקורות מוזיקה "סטנדרטיות", אלא יותר חומר רקע ופרטים על ה"מסביב" - בקיצור, עובדות - וקצת פחות ביקורת ישירה על איכות החומר שבאלבום (הרי אנחנו לא מבקרי מוזיקה מקצועניים). אני הייתי מעדיף לשמוע שאוויק סימן מעבר של דרים ת'יאטר לסגנון הרבה יותר תוקפני וקודר, או לדעת אם שמועות כמו זו שהזמר עבר פיתוח קול אופראי לכבוד האלבום הזה, ומה היה הטררם סביב הפרישה של הקלידן, מאשר לשמוע שזה "נחשב על ידי רבים לאלבום הטוב שלהם" - נכון, ברמה כלשהי אלו פרטי טריוויה, אבל ויקיפדיה מיועדת לאגירת מידע, ולכן טריוויה מוזמנת בברכה, בניגוד לדעות, שהן דבר שאולי עדיף לצמצם. גדי אלכסנדרוביץ' 05:58, 29 ספט' 2004 (UTC)

קראתי את דף המשתמש שלך (וגם כמה מהערכים לפני שנכנסתי). כן בהחלט תמשיך לכתוב על להקות פרוג מטאל ועל כל מה שבא לך. כל עוד הערכים הללו עומדים במבחני הרלבנטיות של הויקיפדיה (בוא לא ניכנס למלכודת ה"פורנו" שמבזבזים עליה כאן כל כך הרבה אנרגיה) אז יש להם כאן מקום. אני אישית קראתי את הערכים, וגם למדתי פרוג מטאל מהו. הקטע כאן הוא שכל אחד עושה מה שמעניין אותו ובסופו של דבר יוצא דבר יפה. מערך שולי אתה מגיע לערך יותר מרכזי, יש ערך שולי שפתאום תופס תאוצה ונהיה למשהו רב ערך, ויש כאן דינאמיקה של ערכים שאתה בהחלט מוסיף לה. אני אישית הכנסתי ערכים שוליים למדי על ספרים, סרטים ובמאים שאני אוהב, ואני מאמין שהערכים האלו הם מעניינים יותר מהערכים ה"גדולים" שאותם אפשר למצוא בכל מקום. (כל זאת בלי להתייחס לתוכן הערכים, כי יש הרבה אמת בביקורת של גדי). אז תמיד יהיה מי שיכתוב על אריאל שרון ועל משה רבנו. צריך מי שיכתוב על דרים ת'יאטר ועל מייק פורטנוי. עלה והצלח אלמוג 04:42, 29 ספט' 2004 (UTC)

עוד דבר (שלמען האמת, היה הסיבה שבגללה התחלתי לכתוב לך מלכתחילה, אבל לא מצאתי את הדף אז ויתרתי זמנית): הייתי רוצה להפנות את תשומת לבך לתבנית הבאה: Template:אלבום. כדי לראות איך משתמשים בה אתה מוזמן להיכנס למשל לThe Wall. לתבניות יש יתרון ברור - הן אחידות, הן קלות לשימוש, ואם מחליטים יום אחד לשנות משהו במראה של התבנית (למשל, הצבע המזעזע) אפשר לשנות בבת אחת בכל המקומות שבהם משתמשים בתבנית, במקום לעבור אחד אחד. גדי אלכסנדרוביץ' 12:27, 29 ספט' 2004 (UTC)

אתה יכול להפנות אותי לאיזה עמוד שמסביר איך אני משתמש בtemplates שכאלו או בכלל בתבניות?Radagaisus
אתה מוזמן לעיין בדף הזה, שמסביר כיצד להשתמש בתבניות (templates), אך טרם השלמתי את ההסבר על תבניות פרמטריות, שהן מה שחשוב לעניין האלבומים. אם תרצה, אתה יכול לפנות אלי ואנסה להסביר כמיטב יכולתי, אבל ערן מכיר את הנושא הרבה יותר טוב ממני, ואני מאמין שההסבר שלו יהיה מקצועי בהרבה. בהצלחה, [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:41, 29 ספט' 2004 (UTC)

עוד משהו קטן: אין "ליריקה" כשכותבים על שיר באנגלית Lyrics, הכוונה היא ל"מילים" כמו "עגלה עם סוסה" מילים: לוין קיפניס וכו'. אלמוג 17:33, 29 ספט' 2004 (UTC)

תודה שהוספת תמונה לערך שכתבתי. מהיכן נלקחה? האם יש עליה זכויות יוצרים? ערב טוב אלמוג 18:24, 3 נוב' 2004 (UTC)

בערך האנגלי של וולף טון מצויה אותה תמונה שאני לקחתי בשחור לבן, הרצתי חיפוש בגוגל תמונות ומצאתי אותה בצבע. זכויות יוצרים: אדם לא יכול לתבוע על צביעה של תמונה זכויות יוצרים אלא אם קיבל על זה כסף (מה גם שלדעתי התמונה הייתה צבועה קודם שעברה לשחור-לבן). Radagaisus

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי במזנון

גילגמש

שלום, בקשר לערך ג'יימס להבריי , כל מה שעשיתי הוא שחזור לגירסה קודמת. עם תבדוק בגרסאות קודמות, אזי גירסה אחת לפני השחזור היתה של משתמש אלמוני ששיכפל את התוכן כולל התמונה. לכן ביצעתי שחזור. עם היה תוכן שתרצה להחזיר הוא עדיין קיים בגירסאות הקודמות.
בברכה Arh 11:33, 15 דצמ' 2004 (UTC)


שים לב לתשובתי בדף השיחה שלי. Costello 20:11, 16 דצמ' 2004 (UTC)


גשר סטמפורד[עריכת קוד מקור]

שים לב להערה בדף "פרקליטו של השטן" ולשינויים שעשיתי בערך. הבסיס שהכנת הוא מעולה, הוספתי קצת על הרקע ההיסטורי שהקורא יבין בדיוק מי נגד מי ולמה. אלמוג 06:25, 18 דצמ' 2004 (UTC)

תודה. Radagaisus

שלום, האם תוכל לנמק את בקשת השכתוב שלך לערך ActionScript? ראיתי שאתה הוא שכתב את הערך ולכן לא ברורה לי הסיבה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 10:42, 18 דצמ' 2004 (UTC)

את הערך עצמו אני כתבתי לפני כמה חודשים. אם אני לא טועה, תרגמתי אותו מהויקיפדיה האנגלית. והוא לא טוב, כרגע הוא נראה כמו מדריך "טיפים" כלשהו לתוכנה. מה שלא מתאים לויקיפדיה. הערך צריך להיות על השפה ועל המפתחים שלה; הדרך שאותה עברה מaction script 1.0 ל2.0; מאפייני השפה ועוד דברים שלא עולים לי כרגע בראש. כרגע, הערך הזה בכלל לא צריך להיות בויקיפדיה. Radagaisus
עברתי על הערך ומחקתי מה שנראה לי כמו עצות וטיפים. אשמח אם תעבור ותתקן, כי אני לא באמת מכיר את הנושא הזה, ויכול להיות שמחקתי דברים לגיטימיים. תודה. רועי שיחה 06:20, 28 דצמ' 2004 (UTC)
עברתי על מה שעשית בערך ואני חושב שהוא נראה טוב, מבחינת החומר שהיה לך. yet, הערך עצמו הוא לא משהו שעל ויקיפדיה להתגאות בו, וחרף השינויים והעריכות הוא לא יכול להיות כזה עד להוספת חומר חדש ושכתוב קטן. אחרי שאסיים עם קרב הייסטינגס, אני חושב שאני אעבור עליו. Radagaisus 16:11, 28 דצמ' 2004 (UTC)

איסטנבול[עריכת קוד מקור]

היי. הוספת הערת קצרמר לאיסטנבול לאחר שהורדתי אותה. לפי מיטב הבנתי, הוחלט בוויקי שערכי מדינות, ערים ומקומות לא יוגדרו כקצרמרים. אפשר להוריד?

תודה, --Pixie 15:55, 30 דצמ' 2004 (UTC)

סליחה, טעות שלי. אני אוריד את זה בעצמי. תוכל להפנות אותי לעמוד בויקיפדיה בו הוסכם על העניין? וגם, כדאי לכתוב בדף השיחה שלי ולא בארכיון. Radagaisus 16:02, 30 דצמ' 2004 (UTC)
על ההחלטה סיפר לי אתמול גילגמש באחד הדיונים האחרונים במזנון בנוגע לדרכים לצמצום מספר הקצרמרים. אני מקווה שתוכל למצוא (או לשאול אותו), כי אין סיכוי שאני אמצא... :-). --Pixie 16:10, 30 דצמ' 2004 (UTC)