שיחת משתמש:Shim'on/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בערך זה
נעשה שימוש
בסימנים מוסכמים
מתחום המתמטיקה.
להבהרת הסימנים
ראו סימון מתמטי.

רק עכשיו ראיתי, מקווה שתזכה! אני עובד עכשיו על הערך קליפת המוח הראייתית, אני קראתי המון חומר בנושא (עבודת הגמר שלי על הנושא), ואני מתכוון לתרגם ואז להוסיף משלי. אם אתה לא עסוק בימים הקרובים, אשמח אם תוכל לעבור עליו והגיד לי מה דעתך.

בברכה, יואב - שיחה 02:40, 19 ביולי 2008 (IDT).

בהצלחה. אעיין בו לעומק כשיקרום יותר עור וגידים. גם אתה מוזמן לעבור על הערך שלי אם יש לך יותר מדי זמן פנוי (ואם ברוב שעמומך החלטת לקרוא על נושא משעמם למדי כמו אינטגרל קווי...).שמעון - השאירו הודעה 09:37, 19 ביולי 2008 (IDT)
באופן מפתיע, הצלחתי להבין דבר או שניים, כלומר כתיבתך ברורה ונגישה גם לחסרי הידע בנושא. לשארית המועמדים יש הרבה מה ללמוד מצורת התבטאותך וסגנונך הייחודי.
הראית את התבנית {{סימון מתמטי}}? הצעתי היחידה היא שתציב תבנית זו בערך.
שוב, בברכת בהצלחה,
יואב - שיחה 14:57, 19 ביולי 2008 (IDT).
הכנסתי אותה לערכים אחרים, ודווקא בזה שבטיפולי שכחתי... :P תודה על התזכורת וכמובן - על המחמאות. :) שמעון - השאירו הודעה 16:03, 19 ביולי 2008 (IDT

משתמש : שמוליק קלדרון שיחה : שמוליק קלדרון 20.10 27 לדצמבר 2008 מבקש שתיצור איתי קשר בעניין העלאת חומר אומנותי על ידי ויקפיד .

עזרה בהפנייה לערכים[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון כתבתי לא מזמן את הערך ויקיפדיה:ויקימירוץ אבל הבעיה שלי שמי שמחפש את הערך "ויקימירוץ" בחיפוש בויקיפדיה לא מגיע לערך הזה. כלומר חייבים לכתוב "ויקיפדיה:ויקימירוץ" כדי להגיע לערך. איך ניתן לסדר כי גם מי שיחפש את הערך "ויקימירוץ" יגיע לערך "ויקיפדיה:ויקימירוץ"? Shay F (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ניתן ליצור דף הפניה, אם כי אני בספק האם רצוי ליצור הפניה ממרחב הערכים לדף שקשור ל"תרבות וויקיפדית". שמעון - השאירו הודעה 16:26, 23 ביולי 2008 (IDT)

תמונות לפורטל[עריכת קוד מקור]

היי Amirki - שיחה 18:27, 2 באוגוסט 2008 (IDT)

הוספתי 4 תמונות לפורטל:מתמטיקה/תמונה נבחרת/גלריה. מקווה שזה בסדר. תגיד לי מה דעתך. ןיש לי עוד תמונות בארגז החול שאני מתלבט לגביהן. Amirki - שיחה 00:24, 4 באוגוסט 2008 (IDT)
בלי קשר. למה יש 11 ערכים נבחרים בפורטל אבל 13 ממולצים?! Amirki - שיחה 02:44, 4 באוגוסט 2008 (IDT)
אלו שהועלו נחמדים מאוד. ערכתי כמה שינויי ניסוח מינוריים ב-47. לגבי ארגז החול שלך - התמונה של העץ הבינארי בעייתית טיפה כי גם מעיון בערך על הנושא, לא הבנתי כלום, כך שמבחינתי מדובר בסינית. משום שהתמונה גם לא מעניינת במיוחד מבחינה וויזואלית, הייתי מוותר עליה. לגבי 54 - כבר יש לנו תמונה בנושא דומה - 48 - ונראה לי מיותר להעלות עוד אחת. האניגמה בהחלט בעלת פוטנציאל.
לגבי המומלצים: לא יודע. יכול להיות שפשוט שכחתי להוסיף לחלקם תקצירים...
תודה רבה על המוכנות לתרום לפורטל! שמעון - השאירו הודעה 08:24, 4 באוגוסט 2008 (IDT)

שמעון היקר[עריכת קוד מקור]

אני מחפש ויקיפד ותיק (לרוב מרשימת החונכים) אך לא נעזר בשמח בחלקו כי הוא בחופשת ויקי. האם אתה יכול לעזור לי בבנית הפורטל? RoiWeinberg - שיחה 08:02, 3 באוגוסט 2008 (IDT)

אני אשמח, אם כי עליך לדעת שמדובר בעבודה ארוכה ומורכבת. אם אתה עדיין מעוניין, התחל לטייל בפורטלים אחרים ולבנות בראש "סקיצה" של הפורטל. התחל להכין חומר לחלונות התוכן וחזור אלי. שמעון - השאירו הודעה 14:46, 3 באוגוסט 2008 (IDT)

פרדוקס חיתוך המשולש[עריכת קוד מקור]

תמרה ביקשה שאסביר לה את הפתרון לפרדוקס חיתוך המשולש שמופיע ב'חידות חיתוך והרכבה' ושגם העלית לפורטל המתמטיקה בתור תמונה נבחרת. מכיוון שטרחתי כבר לכתוב את הפתרון, שיחת משתמש:טוקיוני#לשאלתך, חשבתי להוסיף אותה לאוסף החידות, השאלה היא אם כן האם צריך למחוק אותה מאוסף התמונות, או לאפשר מצב של כפילות? טוקיוני 14:33, 22 באוגוסט 2008 (IDT)

ראשית - קרדיט: את התמונה העלה אמיר לאחר שניג'סתי לו.
אם אתה מוסיף את התמונה לאוסף החידות, עדיף להסירה מהגלריה על מנת להמנע ממצב של כפילות. אם תוכל להחליפה באחרת (מאותו נושא או מנושא אחר שטרם הוצג בגלריה) - מה טוב. אם לא - אין זה אסון, פשוט אארגן את הגלריה מחדש.
תודה על הסבת תשומת הלב ושבת שלום,
שמעון - השאירו הודעה 15:11, 22 באוגוסט 2008 (IDT)

שלום שמעון,
התחלתי לערוך את הפרק הוראת המתמטיקה באוניברסיטאות שבערך הוראת המתמטיקה בישראל, וכבר ניתקלתי במספר קשיים הנובעים מכך שאני לא עברתי מעולם קורס במתמטיקה, ולכן לא אוכל לתרום לפרק מעבר למבט-על על הנושא. כיוון שכך, אבקש ממך לעבור, אם תוכל, על הפרק ולבדוק שלא רשמתי יותר מידי שטויות, ולהוסיף מספר מילים מלשונך הגדושה בחוויות מתמטיות ללא ספק. בנוסף אבקש, לאחר שתסיים, עזרה מעוזי ו., למען השלמת החסר.

לאחר סיום פרק זה וליטוש הפרק העוסק במתמטיקה תיכונית-יהיה לך ערך מומלץ נוסף ממהמפעל המוצלח הזה שנקרא שמעון נעים.
כבר בברכת מזל טוב,
יואב - שיחה 16:26, 10 בספטמבר 2008 (IDT).

ראשית, כל הכבוד לך. שנית, תודה על המחמאות.
הערך הזה טורד את מנוחתי שכן באשמתי נמצא במרחב הערכים ערך שאני יודע שהנו טעון שיפור. אני מקווה לשפרו בקרוב ובכלל זאת לעבוד גם על התוספת החשובה שלך. שוב תודה, שמעון - השאירו הודעה 18:03, 10 בספטמבר 2008 (IDT)
לא הייתי מתאר את התוספת שלי כ"חשובה". הדבר היחיד שרציתי לעשות הוא shake things up a bit. הבחנתי כי כאשר מישהו עורך ערך כלשהו, לא משנה כמה העריכה היא טיפשית, תמיד הדבר יגרום לזרם עצום של עורכים לערוך את הערך כדי לתקן או להרחיב או להגות, ונהנתי מהמחשבה שאולי הערך הזה שכל כך תרם לנו בתחרות הכתיבה וכל כך שמחתי ונהנתי לקרוא אותו, אולי לו מגיע להיות ערך מומלץ. הסיבות שלי, מלבד רצוני כי תהיה לך תהילת עולם, הן כי הערך הוא יצירת מופת העוסקת בנושא כל כך קונקרטי בהוויה הישראלית, שאין ספק כי הוא זכאי לגדולות המובטחות לו.
אני יודע כי תצליח,
יואב - שיחה 18:36, 10 בספטמבר 2008 (IDT).
סליחה על ההתפרצות, אבל אני חושב שאת כל הערך ניתן לתמצת בשתי מילים - "המצב גרוע". זה מתחיל כבר בבית הספר היסודי שהוראת המתמטיקה נעשית על ידי מורים, שלרובם אין ממש קשר למתמטיקה . זה ממשיך עם שימת הדגש על אלגוריתמים לפתרון בעיות (שזה חשוב גם כן אבל לא זה העיקר) ולא בחשיבה מתמטית. ובאוניברסיטאות המצב לא יותר טוב - גם שם , בקורסי המתמטיקה שאינם מיועדים למתמטיקאים, ברוב המקרים הדגש הוא על טכניקה ושום דבר מעבר לזה. וגם רמת ההוראה של המרצים לא מזהירה - חברי הסגל באוניברסיטאות מקבלים קביעות לפי יכולת מחקרית. אחוז לא מבוטל מהם מתייחס להוראה כמטלה מציקה שצריך לעשותה, והם עושים אותה פשוט גרוע. ולעניין אחר - הסעיף נראה כרגע יותר כפרסומת למחלקה למתמטיקה בן גוריון מאשר סעיף על הוראת המתמטיקה באוניברסיטאות.אמיר - שיחה 23:29, 10 בספטמבר 2008 (IDT)
אין לך זכות דיבור - התבנית שבדף שלך רומזת על אי - נייטרליות. קריצה
המצב אכן גרוע, וברשותך אסכם את דברי בציטוט של מתגובה בבלוג שלי:

חזון אחרית הימים יקרום עור וגידים כשאנשים כמותך (וכמוני) יבחרו לעסוק לא בפיזיקה (או בעריכה) אלא בחינוך.

זהו פשוט ציטוט שרציתי להעלות על נס.
לגבי הפרק - עדיין לא קראתי אותו לעומקו, אך אתה בהחלט מוזמן למקד את הכותבים (אני, יואב או מי שיקדים אותנו) בדף השיחה של הערך, או אפילו לתרום לערך בעצמך, שאז תבוא עליך הברכה. שמעון - השאירו הודעה 08:07, 11 בספטמבר 2008 (IDT)
סתם הייתי צריך לפרוק את זה איפושהו. גילוי נאות אני מתפרנס מאוד יפה מרמת ההוראה "הלא משהו" באוניברסיטה. אני לא בטוח שזה מסוג הערכים שאני יכול לתרום להם. אני מעדיף משהו מתמטי יותר. אבל אני אחשוב על זה. בכל מקרה זה לא יקרה בשבועיים הקרובים כי אני טס מחר לגרמניה.אמיר - שיחה 13:59, 11 בספטמבר 2008 (IDT)
הו, תהנה! צלם תמונות יפות לוויקישיתוף! אזכור להציק לך כשתחזור. שמעון - השאירו הודעה 15:03, 11 בספטמבר 2008 (IDT)

גאומטריה ספירית[עריכת קוד מקור]

לערך גאומטריה ספירית שכתבתי הוספה תמונה של כדור הארץ עם כיתוב. אני מניח שזה בגלל שבויקי האנגלית (ובאחרות) מופיעה תמונה זו. אני לא חושב שהתמונה מתיאמה לערך אבל עם קצת שכתוב, היא יכולה להיות טובה כתמונה לפורטל. דעתך? אמיר - שיחה 23:45, 10 בספטמבר 2008 (IDT)

שלום אמיר. ראשית, תודה על המחשבה.
חשבתי להכניס בזמנו את התמונה, אך לבסוף וויתרתי על כך מחשש לכפילות עם תמונה 20. אם אתה סבור שלתמונה יש ערך מוסף שאין בתמונה 20 או אם תוכל לקחת אותה לכיוון מעט אחר מאשר זה של תמונה 20 (נניח - אם תפרט טיפה על הטלה סטראוגרפית), אשמח מאוד אם תוסיף אותה.
הערך הרלוונטי נראה מעניין מאוד. דע לך שאחרי משפט פיתגורס הצבת לעצמך רף גבוה מאוד, לכן אאחל לך בהצלחה מרובה אתו, כדי שלא תאכזב אותנו. שמעון - השאירו הודעה 08:07, 11 בספטמבר 2008 (IDT)
אם היה לי שקל על כל פעם שאיכזבתי מישהו, כבר הייתי ביליונר :). ולענייננו: לא שמתי לב שיש כבר תמונה בנושא. אני אראה מה אפשר לעשות עם התמונה הנוכחית.אמיר - שיחה 14:03, 11 בספטמבר 2008 (IDT)
במחשבה שנייה - אני הוספתי לתמונה 20 את הקישור לגאומטריה ספירית, אז אני עכשיו גם סנילי. :( אמיר - שיחה 14:04, 11 בספטמבר 2008 (IDT)
הזהר, בוויקיפדיה אתה עוד עלול לעלות למשפט שדה אם תאכזב אותנו יותר מדי... *חיוך מרושע* לגבי בעיות הזכרון - הפסק כבר עם הבאנג של קליין! כידוע, עשב ארבע מימדי נוטה להזיק לזכרון. לעניין - התמונה של כדור הארץ יכולה להיות נחמדה אם במקום לדון בהבדלים בין משולשים על מערכות גיאומטריות שונות, ילקח ההסבר שלה לכיוון קצת אחר. שמעון - השאירו הודעה 15:03, 11 בספטמבר 2008 (IDT)

שמעון שלום. משפטים המחוברים ביניהם עם ו' החיבור, מותר ואפילו חובה שיהיה גם פסיק בנוסף ל-ו' החיבור. לא דומה הדבר לרשימה בתוך משפט (האיש הירוק, האיש האדום והאיש הכחול) - שם או פסיק או ו' החיבור, אך לא שניהם. לעומת זאת, בעת חיבור של משפטים - מותר גם פסיק וגם ו' חיבור. ‏ΔΜΫטרם התאושש מחופשת ויקישיחה • 20:38, 14/09/2008 ט"ו באלול ה'תשס"ח

תודה על ההערה. אכן טעיתי בהורדת הפסיק הראשון, אך אינני בטוח שנכון הדבר גם לגבי הנקודה-פסיק; זו האחרונה היא בדרך כלל "נטע זר" בפיסוק העברי ומבחינת תקינות אני כמעט בטוח שברב המקרים בהם היא באה ניתן להחליפה בפסיק או בנקודה. כאשר היא כן מופיעה, העדיפות הסגנונית שלי היא כי תפקידה להראות שבין שני משפטים שונים העומדים כל אחד "בפני עצמו" ישנו קשר הדוק ולכן הוחלט שלא להפרידם בנקודה אך גם לא לשים ביניהם פסיק (כמו בתחילת הפסקה הזו). הסיבה לכך היא שבמשפטים כמו זה הרלוונטי (כל המעורבים בפרשה הכחישו את הטענות נגדם; ובסיום החקירה המליצה המשטרה ולאחריה גם פרקליטות מחוז מרכז - שלא להגיש כתב אישום נגד משפחת שרון, אך להגיש כתב אישום נגד אפל על מתן שוחד.), גם אם הם תקניים, הם מסורבלים מאוד ובהם נראית הנקודה פסיק כנטע זר, לכן העדפתי שם ניסוח קולח יותר. שמעון - השאירו הודעה 11:58, 16 בספטמבר 2008 (IDT)

חופשה נעימה[עריכת קוד מקור]

בס"ד אני רוצה לאחל לך חופשת ויקי נעימה. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:19, 17 בספטמבר 2008 (IDT)

תודה. שמעון - השאירו הודעה 13:25, 20 בספטמבר 2008 (IDT)

שמעון, אנחנו מתגעגעים! חזור![עריכת קוד מקור]

אולי תתעניין בשיחה:מתמטיקה (לעתיד). נוי - שיחה 19:24, 20 בספטמבר 2008 (IDT)

תודה רבה, נוי יקירי.
הצעה מעניינת. בקרוב אעזוב את המחשב ומחר בבוקר אני חוזר אל החופשה שלי, כך שאגיב בפירוט אי-שם בעתיד. שמעון - השאירו הודעה 19:30, 20 בספטמבר 2008 (IDT)
אז בינתיים אתה יכול להגיב על המבנה המוצע, לפחות? (וגם חומר לקריאה הרפתקאות אליס בארץ הפלאות, אני לא יודע אם ראית אבל ניצחתי בתחרות הכתיבה איתו). נוי - שיחה 19:33, 20 בספטמבר 2008 (IDT)
תגובה חפוזה על הצעה מפורטת על ערך כה חשוב ומאסיבי היא פחיתות כבוד, לכן אסתפק בדברים אלו (ובכל זאת – אם אתה מתעקש - המתווה נראה בכיוון מתאים). לגבי הרפתקאות אליס בארץ הפלאות - אוסיף על ברכתי הכללית למנצחים (מהמזנון) ברכת "כה לחי!" מיוחדת עבורך. אקרא גם את הערך בזמן המתאים. עתה עלי ללכת. שוב תודה! שמעון - השאירו הודעה 19:44, 20 בספטמבר 2008 (IDT)

שלום רב מה הפירוש של מישהו שחונך כאן, -זה בעצם כמו עמדת מנהל שמחזיק סמכויות מסוימות מבחינת הדרג הגבוה של וויקיפדיה? אני שואל כי בעצם הגעתי הנה אל ה'חממה' די בהפתעה (משמחת), דרך קישור לא צפוי בדף של 'קבלת-הפנים' - שבו עברתי בדרכי לנסות ולאתר את עמדת הפניה אל המנהלים... אני משתמש חדש יחסית, :).

חשבתי שאני בגדול לא זקוק להרבה מידע מערכתי כדי לכתוב את ההגהות והערכים שלי - והם רבים - אלא שאתמול לאחר שהתחיל להתבהר לי שישנם מושגים ו"תבניות" שאני צריך להכירם על מנת לשבת ולערוך, וכשבדפי השיחה שבהם השתתפתי לא קיבלתי את ההסברים הדרושים, הקדשתי את אתמול בערב למאמץ לאתר נציג מהמערכת, זאת באמצעות פניה שהדבקתי בדף התמיכה שהמערכת יצרה לי... :) אלא שנעניתי באופן חלקי בלבד, והתקשורת שם ממילא משובשת, ונראה שדף האיי-פי שלי אינו המקום לקבלת הכוונה והסברים. לאור זאת ולאחר תלאות כשאני כבר שלושה ימים משהה את העריכה הוויקיפדית שלי מתוך רצון אמיתי לחדש אותה רק כשאהיה מוכן מבחינת הכלים הטכניים, ראיתי לנכון לפנות למנהלים - כך שאם את/ה הכתובת - מה טוב. ..היה לי בזיכרון המעומעם משהו על "דלפק מזנון", ואותו חשבתי שעלי למצוא, :) אבל אם אתה מאלה שחוסכים את הנישנוש במיזנון, אני ביותר משמחה אסתפק בקפה ובהכוונה ממך, כאשר על הפרק יש לי שאלות מאד קונקרטיות - אחת הנציגות זרקה למשל משהו על "תבנית", ככלי שיש לעשות בו שימוש בעריכה. איני מבין בזה כמובן, וגם לא עלה בידי לחדש מול הנציגה את הקשר. כך שאנא הודע/הודיעי לי אם תוכל/י לשמש לי תמיכה ו/או להפנות אותי למי שאתם רואים לנכון. חשוב שזו תהיה כתובת מוסמכת. אני בהחלט מוצא עצמי יושב וכותב "ידנית" כבר 3 ימים בִּמקום שיתאפשר לי להתחיל לעבוד, מהסיבה שאני פרפקציוניסט (ואם תראה את היסטוריית העריכות שלי תבין על מה אני מדבר :)))) והציפיה ממני היא לדבר שלם ולא חפיפניקי, לשם כך דרוש לי כנראה קצת סיוע טכני כאמור.

כמו כן, נמצאת בידי תלונה - אודות פניה לא-אדיבה של צמד משתמשים שביקשו לצערי להצר את צעדיי הראשונים כאן, מטעמיהם (אני בטוח שכוותיק/ה את/ה מכיר לא מעט טיפוסים כאלה), וברגע שתתנו לי את האוקיי אני אעביר את התלונה באופן מסודר ומפורט .

אז לעת עתה אני לא ממשיך למזנון, :) מקווה שנפלתי על הדמות הנכונה

ושתיצור/י קשר בהקדם.



לחיי המיזם היפהפה. אני לא מפסיק לקבל השראה.


/אורלינג


שלום לך אורלינג. בימים האחרונים לא עקבתי אחרי המיזם עקב אילוצי צה"ל, כך שאינני מכיר את האירועים הבעיתיים שתיארת לעיל. עם זאת, אני נמצא כאן עד יום שבת (כולל) ובזמן זה אשמח לעזור ככל הנדרש.
ראשית, איעץ לך בחום להרשם שכן דבר זה יקל את זיהויך ואת ההתקשרות עמך ויתן לפעילותך מימד נוסף של רצינות. הרשמה איננה עולה דבר. אם כבר נרשמת, אנא פעל מחשבונך וחתום בסוף כל הודעה על ידי הוספת ארבעה טילדות (~~~~) שיהפכו לשמך ולשעת הכתיבה.
שנית, בוויקיפדיה הכל הם שווי מעמד מבחינת כתיבה. מפעילי המערכת בוויקיפדיה, אשר משמשים כ"מנהליה" (ובראשם הבירוקרטים) נושאים ביכולות טכניות ומנהליות בלבד ולכן ביכולתך לכתוב ככל אחד מהם. אני, אישית, איננו נמנה עליהם אך (למרות שאין הנחתום מעיד על עיסתו) נראה לי שיש לי ניסיון וויקיפדי. עם זאת, כל משתמש וותיק בוויקיפדיה הנו בעל ניסיון ולכן אם תרומותיך בוטלו ואם קיבלת הערות רבות, סביר להניח שהדבר נעשה על סמך הפעלת שיקול דעת וניסיון (ולא מתוך זדון או כוונה רעה כלפיך) ולכן עליך לקחת זאת ככלי לשיפור. עם זאת, אם אתה חש כי הדברים נעשו בצורה חסרת אדיבות ולא נעימה, אני מאמין כי תוכל בהחלט לפנות בצורה מנומסת ומכובדת אל הגורם שנהג בך בדרך זו ולהפנות את תשומת לבו לכך תוך קבלת מענה הולם. אשמח לעזור לישר הדורים אם תבקש.
אני ממליץ לך מאוד לקרוא את ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד לפני שתמשיך כאן ולפנות אלי עם מידע על הערך או הערכים שבעריכתם נתקלת בבעיה על מנת שלא נמשיך לדבר "באוויר".
בבכרת שנה טובה, שמעון - השאירו הודעה 23:02, 30 בספטמבר 2008 (IDT)
תודה. כמה נורא לשמוע שאתה נאלץ לקחת חופשה מוויקיפדיה לטובת צה"ל... :-( חשוב על כך רגע - ישראל אינה אלא נישה שולית בוויקיפדיה העולמית; ורק כאן, משתמשי וויקיפדיה מעדיפים אחת לכמה זמן לעזוב את הטיפול בערכים ובתרומתם לפרויקט הגדול למען זמן שאותו הם מקדישים ל... צבא. ///
איך שלא יהיה, אני חושב שנכונותך לתמוך כאן במשתמשים הָגוּנִים, חרף העובדה שאינך נמנה על המנהלים, היא בשׂורת האביב שהסתיו הזה מביא. ואני מאמין שיש לך הידע הנדרש כדי להסביר למשתמשים תורמים ומשקיענים איך לייטב את עבודתם . - עם זאת, למרבה הצער, תשובתך בנוגע להתנכלויות שחוויתי כאן מצביעה על כך שהבנת מדבריי (לא מתוך זדון חלילה!:)) דברים שלא נאמרו, ואינם אמת .. אני מאמין שהתרגלת ל'דפוס' מסוים שדרכו עוברים רבים מה"fresh meats" כאן - אולם היה עדיף לא להניח הנחות נמהרות מדי :-)) (למשל, באומרך על הדמויות שתקפו אותי - "...הדבר נעשה על סמך הפעלת שיקול דעת וניסיון ולא מתוך כוונה רעה").. - לא בכדִי התנסחתי בפנייתי בצורה כללית, מבלי לציין נסיבות או מעשים קונקרטיים שנעשו, כי ידעתי שיהיה לכך המקום שלו; וכעת מה שביקשתי להפנות את תשומת הלב אליו הוא הצורך, שכבר שלושה ימים מייחל לבוא על סיפוקו, לשמוע את ההסבר הטכני הנדרש לצורך העבודה, עם ערכים קטנים כגדולים - הבנתי למשל שעם ערכים גדולים (כ"חיפה") יש יותר בעיה - והם תובעים התייחסות אחרת מצד עורכם. אבל המידע אודות *מה נִדרש*, קונקרטית, עדיין אינו זמין לי. כפי שניסיתי לציין, אני במעמד שבו, גם (ובעיקר) לאחר ההיסטוריה של שלושת הימים החולפים, איני רואה אפשרות שכל משתמש 'מן השורה', שאינו מנהל כאן, יעלה מולי כי גם אם זה נעשה בעקבות צורך ברור שלי לקבל הדרכה, הרי שסטטיסטיקה מראה, כמה עצוב, ש'משתמשים מזדמנים' אינם פנויים במלוא רצינותם לתקשר סביב הנושאים הדרושים, וגם ממילא אינם מבינים בהם דיים כנראה,, אני חושב שבאפשרותי לקבוע זאת, שהרי לאחר כל הניסיונות הכנים ביותר מצדי אני עדיין ניצב כאן ללא אפשרות להתחיל לעבוד בביטחון ברמה הטכנית שהיתה חוסכת לי את כל הביקורות מלפני יומיים (הרי ביטחון בחומר העריכה איננו האישיוּ, הנחתי שאנו מבינים זאת.. -אלא רק ה'מערכתי'.) אכן, ישנו הצד הנוסף של הנוכחות שלי כמשתמש חדש כאן, שלדעתי, בשונה מהצורך ברכישת הטכניקה, הוא אינו מתבקש - ואף פוגע בתפקוד המיזם ובאופיו: התנכלויות, שכפי שהבנת זכיתי לטעום מכמה; "יציאות" לא מוסברות -ובהחלט לא מסוגננות - מצד משתמשים שמבקשים, כאמור, לסגור עלי ולא לפתוח לי את השער, אולם תהיה בטוח: תרומותיי לערכים לא בוטלו... ; אלה רק צעדים טכניים, שמבוססים על האי-ידיעה שלי, שכנראה - לפי מה שהסתבר בסופו של דבר - גרמו לביקורות כלפי - אך לרוב - וזה בביטחון מוחלט - לא היה כל ניסיון לשוות לביקורות מראה של רצון טוב, של אמפתיה, של ניסיון להסביר איך כן יש לערוך,, -ובעיקר - היעדרו של נימוס. וההערות שקיבלתי, לא עסקו בענייני תוכן כפי שאתה מבין כעת :) דיון בעניינים מערכתיים וטכניים , יכול היה להיות מופלא ומחכים עבורי ,ולא רק לגיטימי; אלמלא היה - כמה מצער - בלתי-מסוגנן או אדיב, בלתי אינטליגנטי, שיצא פעמים רבות בצורה של נזיפות חסרות-פשר, התזת מנטרות וקלישאות נלעגות כלפיי, ואף איומים (החומר נמצא אצלי...:)) - מה שאינו הולם, אני מאמין, את רוח האתר כפי שאתה ואני תופסים אותו.
אם החלטת שאיש מה"ותיקים" לא פעל מולי בנימה רעה, אתה כנראה נאיבי כמותי - ואין דבר משמח מזה (מצד אחד), מצד שני עם זאת, אני מבטיח לך שברגע שתעמוד מולי, אתה או אחר ברמתך, ותשטח לפניי באופן התמציתי ביותר את ההסבר הנוגע ל- מה הכי רצוי לי לעבודה על ערך "טילדה" (-הערך לא מציין את מיקומה במיקלדת - פרט חשוב!), "רכבל" ("חידשו" שם שבחיפה הוא יוצא מדרום העיר!) ומעל הכל האייטם "חיפה" עצמו, על כל האינפורמציה שחסרה כרגע בערך גאוגרפי וסוציולוגי כה חשוב, אני מבטיח לך שתוכל ללקק את האצבעות למחרת כשתעבור ותראה, כרגע למשל אני יכול להפנות אותך לאירגון החדש שעשיתי לשכונות בערך זה על-פי אשכולות-רבעים, אירגון שלפניו עלה הרושם שחיפה היא איזהשהו מיקבץ רנדומלי של שכונות בלי שום היגיון אורבני - אתה תראה בדף השמירות למשל, איזה נחיל רב ומכובד של משתמשים זרם בהתרגשות לתוך הערך בעקבות השיפוץ שביצעתי, התייחס, נגע וגם שיפץ אחרי, אבל לא הזיז כלום מהקונספט האירגוני הבסיסי, שלפנַי איש לא התפנה לחוללו , וכעת אין מובן מאליו ממנו.
אנא החלט מהו הזמן הכי קרוב שיתאים לך, כשתהיה על אזרחי (תנאי לתקשורת מולי! :-)) , ואם תודיעני מהי השעה המתאימה לך אני מוכן גם להתקשר טלפונית. ואז תסביר לי את שעוד נותר, לגבי הדרך האופטימלית להימנע מהתנגשויות עריכה למשל, משמירות מרובות, שמעתי כל מיני מושגים - תבניות, ארגזים, ולא הוסבר לי במיל מה הם אומרים, אם זה קשור ואיך.
תודה
והנה חתמתי עם אַרְבַּע טְלָדוֹת - 89.1.22.192 01:53, 1 באוקטובר 2008 (IDT) :-))
להת'
/אורלינג
אין כל בעיה עם פרפקציוניזם בוויקי - יש בתכונה זו יתרונות רבים למיזם; אך מבט חטוף בגרסאות של דף השיחה כאן - חמש עריכות של אותה תגובה - יכול ללמד על מה מלכתחילה עורר את הפנייה לאורלינג החמוד, שבתוך שעות מספר שמר למעלה מ-50 גרסאות בערך חיפה. נעשה ניסיון כן ומנומס על ידִי ועל ידי נוספים להסביר לו מה הבעייתיות שבכך (ובעיקר: שיש בכך כדי להקשות על ניטור השינויים), ולבקשו, כי באם יש לו שינויים רבים להכניס בערך מסוים, מוטב שיעבוד עליהם בצד, ויטמיע אותם בערך עם סיום העבודה.
כל ניסיונות ההסבר הללו (ע"י ארבעה משתמשים לפחות, ובהם מוכרים וטובים) נדחו בקש, והוא בחר תחת זאת להתבטא באופן אומלל ביותר, שניתן ללמוד עליו גם מצורת דבריו כאן.
הוצע לו כי יעזרו לו, הוצע לו כי יסבירו לו, הוצע לו להירשם, הוצע לו - מעל לכל - לקרוא מעט דפי הסבר ספציפיים, במקום להתלונן על כי אינו מבין. מתגובותיו קודם, וכן ממה שאני קורא כאן עכשיו, אני מנחש שהוא לא קרא.
ולעצם העניין - כהמשך עזרה למשתמש החדש, אורלינג: אם יש לך שינויים מעטים להכניס בערך - ניתן להכניס אותם, ואין צורך בשום תבנית. אם יש לך שינויים נרחבים - כשאתה נכנס ללשונית עריכה, כתוב בשורה העליונה: {{בעבודה}}. זה הכל. סימני ה-{{}} נחשבים "תבנית". וכך לא תופרע עבודתך עד אשר תסיימהּ. בהצלחה, אביעדוס - שיחה 02:32, 1 באוקטובר 2008 (IDT)



כולי צוּף ! אוי כמה נפלא ומקסים! שתי שורות ענייניות (– לא פחות!!) , לאחר 4 ימים של מטחי חוסר-ענייניות מרעננים, כקסם הן! (: אני מאחל לך רק טוב, עם בוא אלינו השנה החדשה!!
(:


שמעון, זה אליך- אתה פשוט לא קולט אבל לנגד עיניך מוצג - בלי שתכננת או ציפית – אחד הבאגים הכנראה בלתי פתורים של הוויקי. ואני מתכוון לעובדה שלכל דיאלוג, שמישהו מקיים עם מישהו – או עם קבוצה – ויהיה זה שיח על סוגיה איזוטרית או מקצועית או כזו שאמורה להכיל רק את בעלי העניין השותפים לנושא הספציפי – יכול להגיע מישהו שלישי, מסדֶר-יום מתנגש, ולהסית את הדיון מהערך – וכאן בזמן אמת (מזל ששוב משמרת לילה) גם אפשר לראות כמה הרפּליקה שלו רחוקה, ומרחיקה – במכוון - מהדיאלוג ששנינו התחלנו כאן בסה"כ לפני שעות ספורות.

מה שלא תוכל כנראה לדעת בקלות זו העובדה שהסגנון הספציפי הזה, שכאן שוּיף לחלקלקות מיוסרת ומצטדקת שאינה מצליחה להסתיר את המקור (שמתועד אצלי, ואם אציץ בטח אמצא את הכינוי הזה – הסגנון פשוט משחזר את עצמו) – אינו אלא בבואה של כל מה שעברתי כאן בטְרִידֵיאוּם החולף, מנסה לקבל מושג על מה מבקשים ממני, נבהל מהשפה הרעה, ומתקשה לפענח את מניעי בעליה. אם תנסה להבין מה המקום שממנו אני מדבר, -שממנו גם כתבתי את הרפליקה שקדמה לכך, מקום של הלם שעדיין לא לגמרי שכך, מההתנהגות שלהם מולי לאורך פרק זמן לא קצר, שלשמחתי לא סירסה אותי אבל גרמה לי להחליט להתנזר מהכתיבה, אתה תבין הכל. למשל אתה תבין מה עומד מאחורי הריחוק שבו אני מקבל את ההנחה שלך ש"לכן עליך לקחת זאת ככלי לשיפור".. כשאתה מתייחס לאיזשהו מצב דמיוני שאין לו חיבור עם הסיטואציה שבה עמדתי. וזו לא רק ההתייצבות מול דפוסי הביקורת משוללי-הפשר, בניסוחיהם הצ'חצ'חיים, אלא העובדה שכן הצלחתי להבין מתוך אותם דפוסים שיש משהו שכנראה לא עשיתי נכון במהלך העריכה שלי - והם שמו אותי ביודעין בסיטואציה של תלות בין שמים וארץ – בסרבם להסביר לי בצורה עניינית ואדיבה מה הטעות ומה מיקח תיקונה, ומאותו רגע היו כמכרכרים עם תופי מרים לכבוד הבחור שבא בשער העיר, סיטואציה מענגת, ומצחיקה, אם לא הייתי אובד עצות. הם נבהלו מעוצמת העריכה שלי, ומהאומץ של האיש החדש והלא-מוכר להתביית על ערך גדול ולהוציא ממנו מטעמים, ועוד יש לו החוצפה לא להבין פניות עילגות, ולהזדהות בשמו מדי רפליקה של תשובה כלפיהם. דבר לא סיפק אותם, ואני הרגשתי שעלי לקרוא לעזרה של מישהו מאחוריהם, כי הם פשוט התחילו לחסום לי את הנוף של "וויקיפדיה".

אני גם ביקשתי מהם שלא יקיימו איתי דיאלוג. תבין – אני אראה לך חלקים מפרוטוקול של הודעות ששם אתה תקשר מנין הצורך להיעזר בכם פה או בהנהלה. יש לי, לצערי, לאורך התיעוד הזה, דוגמאות (שלהבנתי אתה יכול בלחיצת כפתור להיחשף אליהן באתר) ש..אהמ.. להגיד שהניחוח שלהן רחוק למדי מניחוח של "ניסיון כן ומנומס להסביר לו מה הבעייתיות" (שבשמירות מרובות, לצורך העניין) יהיה אנדרסטייטמנט. הפאתטיות – התהומית – שבניסיון הנוכחי מצדו לצייר זאת כאילו הוא נורא ניסה להסביר, וגם קרא לחברים שלו (- אלה עם המשולש והקסילופון), צריך להיתפס אצלך כחמור כי זו מָנִיפּוּלַצְיָה שֶׁל האֱמֶת מְעַל דַּפֵּי ווִיקִפֶּדְיָה.



שלום לך שוב, אורלינג. אני מקווה כי במסגרת הבעיה הספציפית שבעטייה פנית אלי - הקושי לערוך והצורך בהצבת תבנית "בעבודה" - תשובתו של משתמש:Aviados מספקת אותך. שאר דבריך, אם הבינתם נכון, מתיחסים אל הדרך בה נערכה לך קבלת פנים פה במיזם. בהקשר לנקודה זו, אחלק את תגובתי למספר חלקים.
ראשית, אכן ידוע לנו הוויקיפדים כי התחלת הכתיבה בוויקיפדיה איננה פשוטה, ככל התחלה אחרת, שכן היא דורשת היכרות עם המערכת משתי בחינות - טכנית ומנהלית - שרובנו לא למדנו בבית הספר. לצורך כך, הוקמו ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד והחממה. אם טרם קראת את הראשון, הרי שאני מפציר בך לעשות כן בשנית. אם קראת אותו ועדיין נוצר מצב בעייתי כמעין זה, הרי שאכן מדובר מדובר באירוע שאנו הוויקפדים נסיק ממנו מסקנות.
שנית, קל מאוד להבחין מבין דבריך כי בטנך מלאה עד מאוד על הדרך בה ארעו פה מספר דברים. במצב זה, כתיבת תלי תילים של מילים היא אופציה שבה יכולים כל המעורבים לנקוט, אך כיוון שהמדובר ברשת ולא בטיפול פסיכולוגי של אחד-על-אחד, אני בספק בנוגע ליעילות השימוש בשיטה זו, שכן כאשר אדם רואה אסופת טקסט ארוכה המשוגרת לעברו, בין אם זה אתה הקורא את תגובות/הערות הוויקיפדים האחרים ובין אם האחרים הקוראים את דבריך, מטבעו הוא "נאטם" קמעא ולעיתים הופך שיח זה לשיח חירשים. לפיכך, כה איעץ לך: אין משמעות לשאלה "מי צודק?" בסיטואציה מסוג זה שכן דיונים ובירורים הקשורים אליה יוצרים יותר כעס ומרמור מאשר מוטיבציה לכותבים. דבריך עד עתה נקראו ונלקחו בחשבון הראוי להם, עתה במקום להוסיף עליהם עוד רבים, אנא קח לך כוס של מים קרים, הרגע, נוח מעט, אכול תפוח בדבש ונשנש גרגרי רימון ושוב לוויקיפדיה "נקי" ככל הנתן ממטענים שליליים.
שלישית, בהמשך לסעיף קודם אודות בעית התקשורת הידועה בוויקי שלא נפתרת על ידי כתיבה מרובה, איעץ לך שוב להרשם לוויקיפדיה, שכן מטבע הדברים - לטוב או לרע - עריכות אנונימיות מושכות תמיד תשומת לב מיוחדת מחשש להשחתות. כמו כן, השתדל בבקשה להשתמש בכפתור ה"תצוגה מקדימה" במקום לשמור ולערוך בשנית את דפיך פעם אחר פעם, שכן הדבר מכביד על המנטרים בוויקיפדיה ומקשה עליהם לבצע סינון יעיל של עריכות תמימות מתוך בליל של השחתות.
אחרון חביב, אשמח מאוד אם תפתח עמנו דף חדש שבו במקום להביא מטענים שליליים תרשם ותקרא את דפי העזרה והמדריכים.
על זה נאמר - שלילי. מקריאת שום "דפי הסבר", עד שכמה שההיגיון מגיע, לא תהיה לי יכולת להימצא במצב של קומוניקציה הִדּוּדִית מובנית (כמו, לשם הדוגמה, שיש לי איתך) שתפקידה לענות לי על בעיה טכנית ספציפית, תוך התעדכנות בפרמטרים רחבים יותר מנושא מצומצם שבו עוסק "דף הסבר" זה או אחר. עד היום לא היה לי מענה לבעיה הטכנית שלי כי פשוט לא קיבלתי מענה לבעיה הטכנית שלי; כעת המצב השתנה וזה כבר בסדר, ואני מוכן לקבל הפניות לדפי-עזרה יותר תחומיים וספציפים כי ה"כלליים" מטבעם עושים לי רגליים קרות. מוצרים כאלה אני משייך למשתמשים שמעדיפים את התקשורת הא-סינכרונית (שזה סבבה). עם זאת אני אגש עכשיו לקרוא את הדף 'ויקיפדיה צעד אחר צעד' שעליו המלצת לי

אם עדיין תרצה עזרה פרטנית, תוכל לפנות אלי בדוא"ל (דגרך הכפתור "שלחו דוא"ל למשתמש זה" המופיע בצד ימין של הדף) ואשמח לצור אתך 'קשר גם בדרכים נוספות פרט לוויקיפדיה.
לסיום, אתן לך גם הערה סגנונית שאיננה קשורה לוויקיפדיה דווקא אלא לכתיבה בכלל - שמתי לב לנטייה שלך לכתוב ב"בלוקים" ארוכים ללא שבירות שורות ועם משפטים ארוכים מאוד. זהו סגנון שעובד לפעמים לא רע בפרוזה (גבריאל גרסיה מרקס, למשל) אבל מקשה מאוד על הדיינות. לתשומת לבך.
בברכת שנה טובה, שמעון - השאירו הודעה 10:01, 1 באוקטובר 2008 (IDT)


הכל מקובל עלי.
תודה
/אורלינג

שמעון, אתה אונליין??

89.1.22.192 21:06, 2 באוקטובר 2008 (IDT)

כן. אתה צריך משהו? שמעון - השאירו הודעה 21:37, 2 באוקטובר 2008 (IDT)
שמעון שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

אחרי הפסקה ארוכה - הטילדה הרביעית יוצאת בגיליון חדש!

האם ויקיפדיה עשויה לחזות מראש את תוצאות הבחירות באמריקה? מה לוויקיפדיה ולמירוצים? מדור "השבוע לפני" מורחב לרגל החגים ושלומית קדם בטור אישי עושה אלכימיה למילים. לגיליון מצורף המדריך המלא לנחסם המתחיל.

כל זה ועוד הרבה יותר בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot20:27, 4 באוקטובר 2008 (IDT)

ערכים מומלצים[עריכת קוד מקור]

הרשתי לעצמי, בזמן שאתה מגן עלינו, להוסיף לפורטל:מתמטיקה/מאמר נבחר/אוסף את מי שהיה נשוי 3 נשים ואת שני המומלצים החדשים: חידות חיתוך והרכבה ומשפט פיתגורס. כמו כן ערכתי את התקציר של 4 פעולות החשבון. בנתיים אני עובד על הערך החשוב שמעון נעים. אמיר - שיחה 05:46, 11 באוקטובר 2008 (IST)

תודה רבה, הן לגבי הפורטל והן לגבי הערך החשוב! שמעון בעוד חופשה 15:21, 11 באוקטובר 2008 (IST)

אודה לתגובה שם... 81.5.47.42 18:34, 18 באוקטובר 2008 (IST)

עניתי. שמעון - השאירו הודעה 19:16, 18 באוקטובר 2008 (IST)
תודה! בוא נראה אם הבנתי: דחיית שירות - לימודים אקדמיים - ולאחר מכן שש שנים בצה"ל, כן? 81.5.47.42 19:21, 18 באוקטובר 2008 (IST)
כן. שמעון - השאירו הודעה 19:49, 18 באוקטובר 2008 (IST)
תודה רבה לך! :) 81.5.47.42 19:50, 18 באוקטובר 2008 (IST)
שמח לעזור. בהצלחה. שמעון - השאירו הודעה 19:51, 18 באוקטובר 2008 (IST)

ברוכים השבים[עריכת קוד מקור]

איך הלך לך המבחן? אמיר - שיחה 03:01, 24 באוקטובר 2008 (IST)

תודה על הברכה וההתעניינות! המבחן היה ככה-ככה: מחוסר זמן לא הספקתי למצוא את הטעות במקום שבו וודאי הייתה (אני לא אמור לדעת לפתור משוואה ממעלה רביעית שבה כל המקדמים שונים מאפס) וגם לא לסיים אינטגרל שעליתי על ה"טריק" שלו אך דקות לפני תום הבחינה.
מקווה שאצלך הכל טוב ושהחיים מעניינים. האם אתה עוסק עכשיו במשהו מעניין? שוב תודה, שמעון - השאירו הודעה 12:55, 24 באוקטובר 2008 (IST)

היי כתבתי ערך הרב אדם סיני שזה הרב שלי ומחקו לי את זה

רשמו לי משהו הפרת זכויות יוצרים לא כך כך הבנתי

אם אפשר לעזור לי אני רוצה להכניס את הערך לוקיפדיה תודה המייל שלי <<E-mail adress>> Apophis‏ (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך. אם לרב חשיבות אנציקלופדית, אתה מוזמן לכתוב עליו בעצמך תוך הקפדה על ויקיפדיה:זכויות יוצרים. משמעות הדבר היא כי תכתוב עליו בעצמך בלא העתקה מגורמים חיצוניים. שמעון - השאירו הודעה 20:19, 2 בנובמבר 2008 (IST)

היי!

תעזור לי? נינצ'ה - שיחה 10:59, 4 בנובמבר 2008 (IST)

בשמחה. האם כבר הושגה אי-שם בעבר הסכמה על בניית אחד כזה? אם כן, עוד כמה שעות, כשאסיים עם העבודה הראשונית על פורטל:משחקים, נוכל להתחיל לעבוד. אם לא, פנה אל העם כדי לקבל מנדט. בינתיים, עיין בפורטלים אחרים וחשוב מה אתה רוצה שיהיה בפורטל החדש ואיך יעוצב. שמעון - השאירו הודעה 11:02, 4 בנובמבר 2008 (IST)
קיבלתי מנדט רק מהשמב"ח ולא מהקהילה. איך להשיג כזה? לא רואה סיבה שתהיה בעיה... נינצ'ה - שיחה 11:47, 4 בנובמבר 2008 (IST)
בס"ד צריך לפנות ל: ויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:52, 4 בנובמבר 2008 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: עקרונית, על ידי ויקיפדיה:פורטל/פתיחת פורטל חדש, אבל אם השמב"ח נתן לך "כן", אז זה מיותר, אלא אם ברצונך לדבוק בבירוקטיה, שהרי מטרת הדף היא מניעת הווצרותם של פורטלים לא דרושים על ידי אנשים לא מנוסים. ובכן, אלא אם ברצונך להעמיד קודם את הפורטל לאישור (נראה לי מיותר), פוטרל ג'אז יקום עוד היום או לכל המאוחר מחר, אם כי חובתי להזהירך שלמרות שז'אז הוא אחד הסגנונות האהובים עלי (כרגע אנחנו מדברים כשג'אז מתנגן ברקע), אני חסר כל ידע בנושא. שמעון - השאירו הודעה 11:56, 4 בנובמבר 2008 (IST)
זה היה הרעיון שלו. בקיצור, אם יש צורך בכל זאת תגיד לי. בינתיים - ידע בג'אז יש לי קצת, אבל בפורטלים לא. יש לי קצת רעיונות אבל אעיין בפורטלים אחרים קודם. נינצ'ה - שיחה 12:44, 4 בנובמבר 2008 (IST)
האמממ.... השאר שם הודעה למען הסדר הטוב. לא צפויות התנגדויות, אני מניח. המשך לחשוב על רעיונות עד שאפתח את הפורטל רשמית. שמעון - השאירו הודעה 13:38, 4 בנובמבר 2008 (IST)
עשיתי. נינצ'ה - שיחה 13:58, 4 בנובמבר 2008 (IST)

אשמח לעזור לך בבניית הפורטל, רק תגיד מה [; HeLgעזרו לי בתבניות! שיחה . 12:25, 4 בנובמבר 2008 (IST)

תודה על ההצעה. :) אני ממש לקראת סיום הבניה הראשונית שלו, אז כבר אעשה זאת בעצמי – כל שנותר הוא ארגון הערכים המומלצים בחלון היפה מצד ימין וארגון החלון "קדימה לעבודה". עם זאת, חלונות התוכן צריכים עוד עבודה שבה אשמח לקבל עזרה:
  1. חלונית המשחקים האלקטרוניים לא רצינית וכדאי להפרידה לשתיים: אחת שתרכז קונסולות ואחת שתרכז משחקים גדולים מכל הזמנים.
  2. שאר החלוניות מכילות מספר קטן של משחקים, כדאי להוסיף עוד אם ישנם.
  3. להוסיף עוד תמונות לגלריה זה תמיד טוב. אם יש לך כוח, ארגן מחדש את האוסף כך שבמקום שיהיה מסודר לפי נושאים, יהיה ראנדומלי, כדי שקורא שיכנס לפורטל שבוע אחרי שבוע לא יראה רק תמונות מנושא מסויים במשך תקופה ארוכה.
שמעון - השאירו הודעה 12:34, 4 בנובמבר 2008 (IST)
אני גם אשמח לעזור. הוספתי כמה תמונות ועכשיו הסרתי 3 מהן כי הרשיון הוא שימוש הוגן ואני לא משוכנע (דעתך?) שהגלריה עונה על הקריטריון הזה. אמיר - שיחה 14:27, 4 בנובמבר 2008 (IST)
נמעתי במכוון מלהוסיף תמונות שימוש הוגן בעצמי ונדמה לי שעדיף להמנע משימוש בהן בכלל במסגרת כמו פורטל. כך, במקום לשים תמונה של לינק, הסתפקתי בנער שהתחפש אליו... שמעון - השאירו הודעה 17:41, 4 בנובמבר 2008 (IST)

תוכל לעבור על התמונות ולסדר אותן איך שאמורים? נינצ'ה - שיחה 11:31, 6 בנובמבר 2008 (IST)

ככה זה טוב. אני אישית מעדיף שכל התמונות בפורטל תופענה באותו גודל ואישית מקפיד על ‏250px בכל הפורטלים. אתה יכול להחליט שאתה הולך על 250px, רק ראה שהדפים לא מתחילים "להמרח" או להתעוות. שמעון - השאירו הודעה 15:51, 6 בנובמבר 2008 (IST)
סבבה, תודה. חשבתי לחלק את הסטוריה לתקופות מרכזיות "דיקסילנד", "סווינג", "בי בופ", "מודרני" וכל אחת מהתקופות לחלק לקשר לזרמים שלה, איך זה נשמע? אפשר תמיכה? נינצ'ה - שיחה 14:51, 8 בנובמבר 2008 (IST)
לא בטוח שהבנתי את כוונתך. האם כוונתך היא שבפרק ההיסטוריה ניתן יהיה ללחוץ על קישור בתוך הטקסט על התקופה ולהגיע למקום מסוים בחלון הזרמים? אם כן, זהו רעיון טוב. לגבי יישום – ייתכן שאפשרי בעזרת תבנית:עוגן. אבדוק כשאהיה בטוח שהבנתי את כוונתך. שמעון - השאירו הודעה 15:07, 8 בנובמבר 2008 (IST)

אמיר - שיחה 02:47, 11 בנובמבר 2008 (IST)

עכשיו הפורטל מחייך אליך כשאתה נכנס אליו . אני אעזור לך למלא את התיבות בתוכן. יישר כוח. אמיר - שיחה 15:22, 11 בנובמבר 2008 (IST)
תודה רבה. שמעון - השאירו הודעה 18:40, 11 בנובמבר 2008 (IST)
איך זה עכשיו? (4,5,11,15-19) אמיר - שיחה 01:50, 12 בנובמבר 2008 (IST)
עבוד יפה מאוד. האם נמנעת מהכנסת הצורה המתמטית של אש"מ בכוונה? בסך הכל, היא די פשוטה, במיוחד אם מציינים את זו שמתקבלת, נניח, במערכת צירים קרטזית ב- עם מכפלה סטנדרטית. שמעון - השאירו הודעה 09:55, 12 בנובמבר 2008 (IST)
עכשיו כשאני קורא את זה (19), זה לא ממש טוב. המשפט האחרון ממש לא קשור לזה שלפניו. (דברים נראים אחרת באמצע הלילה). נראה לי שצריך לכתוב משהו בסגנון הבא: "לדוגמה: 1. דוגמה פשוטה (למשל הצעתך) 2. המשפט האחרון". טני חייב לזוז ולא אוכל לעזשות זאת כעת. אני אעשה זאת הלילה (כשאשוב מתל אביב), אם מישהו אחר לא יקדים אותי. אמיר - שיחה 13:39, 12 בנובמבר 2008 (IST)
נ.ב הוספתי את מיקי מאוס :) אמיר - שיחה 13:39, 12 בנובמבר 2008 (IST)
שיפרתי את הכתוב על אש"מ. ד"ש למיקי! שמעון - השאירו הודעה 16:01, 12 בנובמבר 2008 (IST)
אכן שיפרת :). אפרופו מיקי:
  1. יש כמה משפטים שנראו לי אתמול בלילה סבירים והיום לא. קיבלתי אישור מעצמי להחליף אותם.
  2. דווקא רעיון נחמד הציטטות האלו. אולי כדאי גם בפורטל הפיזיקה להוסיף.
אמיר - שיחה 00:45, 13 בנובמבר 2008 (IST)

באותו עניין[עריכת קוד מקור]

תוכל לסדר שגם בפורטל:מחשבים התבניות: ביוגרפיה נבחרת, תמונה נבחרת, ערך נבחר, יהיו באמת ערכים מתחלפים, כדי שאני אוכל למלא אותן בתוכן ?! אמיר - שיחה 03:19, 15 בנובמבר 2008 (IST)

בשמחה. יבוצע. ככלל, פורטל זה במצב לא משהו ולא תזיק לו מתיחת פנים. שמעון - השאירו הודעה 16:06, 15 בנובמבר 2008 (IST)
בוצע. שמעון - השאירו הודעה 16:51, 15 בנובמבר 2008 (IST)
  1. תודה. (על זה נאמר שמעון שולטטטטטטט!!!!!!!)
  2. הבעיה הגדולה של הפורטל היא שחסרים ערכים בכלל וערכים טובים בפרט.
אמיר - שיחה 17:56, 15 בנובמבר 2008 (IST)

תוכל להציץ כאן ולראות אם אתה מבין משהו? אם תוכל להציע רעיון להפשטה, אשמח. יואב - שיחה 16:14, 13 בנובמבר 2008 (IST).

הבנתי את שני המשפטים הראשונים...:P אני אצל יואב (השני) עכשיו, אז אטפל בזה מאוחר יותר. שמעון - השאירו הודעה 16:59, 13 בנובמבר 2008 (IST)

אנא נמק בדף השיחה של הערך את תבנית ההשלמה שהצבת גאלוס - שיחה 21:38, 17 בנובמבר 2008 (IST)

בוצע. שמעון - השאירו הודעה 22:46, 17 בנובמבר 2008 (IST)

מפגש ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מפגש ויקיפדיה ביום שישי 26.12 (חנוכה) בבוקר. נוסעים? אמיר - שיחה 19:56, 26 בנובמבר 2008 (IST)

אתה מהיר. אני נוטה להאמין שכן נכון לעכשיו, אבל אקבע סופית כשיתקרב תאריך היעד. נדבר כבר במסנג'ר. שמעון - השאירו הודעה 20:03, 26 בנובמבר 2008 (IST)

אחראי פורטלים[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון! מה שלומך?

בתקופה האחרונה וכנראה גם הקרובה והמתמשכת לא אהיה פעיל רבות. כידוע, תיפקדתי מאז המצאת התואר כ"אחראי פורטלים", תפקיד לא מוגדר במיוחד שאומר בעיקר לרכז את כל הקשור למערך הזה, להמליץ ולייעץ. אני חושב שחשוב שיהיה מישהו שוסמך רשמית לתפקיד זה, שעינו תמיד פקוחה והוא יודע למי לפנות בכל הנוגע לתחזוקתם, ניהולם, פתיחתם והמלצתם של פורטלים בוויקיפדיה. אני לא חושב על מישהו מתאים יותר ממך, האם תרצה? ~השמח בחלקורוצה לעצור את הגרעין האיראני? 17:41, 3 בדצמבר 2008 (IST)

בשמחה. אני עוקב בקביעות אחר דף השינויים האחרונים בפורטלים בין כה. מקווה שחוסר פעילותך לא נובע מבעיות מיוחדות וכי תחזור לכאן בקרוב, שמעון - השאירו הודעה 18:20, 3 בדצמבר 2008 (IST)
על הכיפאק! בהצלחה! ~השמח בחלקורוצה לעצור את הגרעין האיראני? 18:26, 3 בדצמבר 2008 (IST)

בעמודה של פורטל רומא העתיקה תחת הערות, מה כוונתך בדיוק ב"טקסט"?אינגסוק 23:49, 9 בדצמבר 2008 (IST)

תודה על הפנית תשומת הלב, זוהי טעות שלי - מדובר בשדה ששכחתי לעדכן. בסך הכל פורטל נחמד מאוד. שמעון - השאירו הודעה 07:50, 10 בדצמבר 2008 (IST)

ההכנות לקראת הפורטל גדלות ואני מתכוון להתחיל לפתוח אותו בשבוע הקרוב. לכן יש לי 2 שאלות אליך:
1. איך בדיוק הפוכים את כל הערכים לחלק מהפורטל, ואיך מכריזים על הקטגוריה כבעלת פורטל?
2. האם תוכל לעזור לי בכל הקשור לנושא התכני?
תודה מראש בברכה, HeLg שיחה 18:54, 15 בדצמבר 2008 (IST)

שאלתך הראשונה לא ברורה. בערכים המרכזיים ביותר של הנושא תוכל לשים את התבנית המקשרת לפורטל (ראה, למשל, בערך מכניקה קלאסית), כך נהוג לקשר, ולא יותר מכך. לגבי הנושא הת(ו)כני לא אוכל לעזור כי אין לי ידע בנושא. אם כוונתך ל"טכני", אזי אומר שהייתי שמח, אבל אני עמוס מאוד לאחרונה. אוכל לעזור בדברים קטנים, או שתצטרך לחכות או למצוא מישהו אחר שייעזור לך. בהצלחה! שמעון - השאירו הודעה

הכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

זהו. פורטל:מדעי המחשב מוכן (העמוד הראשי - אני כמובן אוסיף תוכן לדפי המשנה). מספר שאלות:

  1. איך אני מקשר בין התמונה (לא בטוח שהיא מוצלחת) לפורטל כדי להוסיף אותם לפורטלים הקרובים: מתמטיקה ומחשבים?
  2. יש לך מושג למה ה catscan עושה לי שטויות? הוא לא מקבל שתי מילים עם רווח בינהן.
  3. לאן צריך להכניס את הפורטל כדי שאנשים יגיעו אליו? (אני מניח שהתשובה היא לערך עצמו ולרשימת הפורטלים האקראיים בדף הראשי).

תודה מראש. אמיר - שיחה 03:06, 17 בדצמבר 2008 (IST)

קראתי את ההוראות על עיצוב הפורטלים אבל לא הבנתי איך משתמשים בתבנית {{סמל פורטל}}אמיר - שיחה 03:57, 17 בדצמבר 2008 (IST)
הו, אני גם מאסטר וגם מומחה. איזה כבדוד. ולגופם של דברים:
אני גם צריך לתת לעצמי ציון בטבלת הפורטלים?!
רק עכשיו שמתי לב שמחקתי לך חלק מהדף שיחה בלילה. סליחה. אמיר - שיחה 13:45, 17 בדצמבר 2008 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

שלום ברצוני לברר איך אני מוסיף הערות לערך. לדוגמא הקיסר שלט מ 221 לפנה"ס עד 210 לפנה"ס *

  • = הוא שלט גם כמלך בשנים 246 לפנה"ס עד 221 לפנה"ס במדינת צ'ין.

תודה אילןגד - שיחה

שלום אילן. קרא את עזרה:הערת שוליים. בקצרה, לחץ על כפתור ה- "[1]" שבסרגל העריכה. בין הסוגריים שייפתחו רשום את הערתך. במקום בערך בו אמורות להופיע ההערות, הוסף
== הערות שוליים ==
{{הערות שוליים}}.
בהצלחה! שמעון - השאירו הודעה 10:10, 20 בדצמבר 2008 (IST)

שמעון שלום, ברצוני להזכירך כי מפגש ויקיפדיה יתקיים באוניברסיטת ת"א, בשעה 9:30, ביום ו', כ"ט בכסלו ה'תשס"ט, 26 בדצמבר 2008, באולם 223 בבניין גילמן (הפקולטה למדעי הרוח) אשר במרכז הקמפוס. נודה לתרומה של 20 ש"ח (אם הדבר לפי יכולתך) לכיסוי ההוצאות (אם תוכל נא הרשם כאן לעניין זה). יהיו אחלה סופגניות. דרור - שיחה 10:12, 25 בדצמבר 2008 (IST)

פורום הפונדק[עריכת קוד מקור]

אני מכירה אותך משם. אם אתה אותו אחד=]] הוו, בטח שאתה אותו אחד. כתוב לך בדף משתמש, לא שמתי לב..D: --שירה י - שיחה 15:15, 25 בדצמבר 2008 (IST)

שמח לראותך כאן. מקווה שתתרמי בהצלחה לפרויקט חשוב זה. שמעון - השאירו הודעה 18:36, 26 בדצמבר 2008 (IST)

וואאווו!!![עריכת קוד מקור]

פעם ראשונה שאני נפגש בערכי האריתמטיקה - מדהים!--Galoren.com - שיחה 23:19, 27 בדצמבר 2008 (IST)

תודה רבה לך. המחמאות מגיעות גם לשותפי לכתיבת ערכים אלו, יואב. שמעון - השאירו הודעה 23:44, 27 בדצמבר 2008 (IST)

שטויות במיץ עגבניות[עריכת קוד מקור]

שמעון שלום, ערכי הפיזיקה - למה זה מגיע להם? אחרי שראיתי את השטות הזו, - השטות הייתה שלי, ולא של כותב הערך, שכן לא בדקתי את הדברים לעומקם לפני שפתחתי בהצהרות. ראה תגובת הכותב והתנצלותי בדף השיחה שלי.

גיליתי גם בנפיצה עיוות מסוים: "הסיבה לכך היא שחבילת הגלים מורכבת מאוסף של גלים בעלי אורך גל שונה וכל אחד מהם נע במהירות אחרת". אלא אם כן זו איזשהי שגיאה אמיתית ואי צדק נוראי למדע, כוונת המחבר הייתה (אני מניח) לומר כי כל צבע נע במהירות שונה בתוך הטווח, אך מפיסקה זו ניתן להבין כאילו הקרינה האלקטרומגנטית נעה במהירויות שונות, לא קבועות, באוויר (או בריק).

שאלתי היא, האם לשנות את הפיסקה, או שהיא ברורה לכולם מלבדי? תודה מראש, יואב - שיחה 22:39, 1 בינואר 2009 (IST).

נ.ב.- קראתי את הרשומה הנוכחית ואת זו שלפניה-מקווה שהכל בסדר שם בדרום. לא היה לי זמן להגיב, מכיוון שכתבתי את עבודת הגמר שלי (אותה סיימתי כעת).

הניסוח המדויק הוא כי מקדם השבירה של גל תלוי בתדירות, ולפיכך מהירות הפאזה של רכיב בחבילת הגלים משתנה בתוך התווך, ואכן כדאי להשתמש בניסוח מדויק מזה מופיע בערך. יישר כוח על העבודה שאתה עושה!
ברכותיי על הסיום! אני באמת שמח לקבל בשורה זו כאן. חבל שבגדת בשורשיך ועברת לעיר זרה, אחרת יכולנו לציין את המאורע בארוחה חגיגית (טוב, לא בטוח שאכן כך עם המצב הבטחוני). אני כאן בסדר, בין נפילה לנפילה, למרות הרושם הדרמטי מהבלוג; בסך הכל, כשאני בבית בהשמע אזעקה עלי בסך הכל להיות בחדרי, שהוא גם מרחב מוגן. תודה על הדאגה, שמעון - השאירו הודעה 23:10, 1 בינואר 2009 (IST)
קראתי שוב את הדברים לעומקם. המחבר התכוון, כנראה, לגלים כלליים ולחבילות גלים כלליות (לא בהכרח אלקטרומגנטיים) ולכן הטקסט שם נכון. על מנת למנוע בלבול, הרחבתי מעט. שמעון - השאירו הודעה 14:42, 2 בינואר 2009 (IST)
שמעון שלום, המשתמש חגי אדלר מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

לרגל השנה האזרחית החדשה – הטילדה הרביעית יוצאת בגיליון חדש!

בלעדי: סקר מפעילי מערכת ראשון מסוגו, ויקיפדיה ניידת לגלישה בטלפון שלכם, שופט שכותב את גזרי הדין בעזרת סיאנס ועלילותיה של תמרה ומצלמתה מעבר לים.

כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית! מנעים הזמן הרשמי בממ"ד שלכם!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot01:10, 2 בינואר 2009 (IST)

שמעון שלום, המשתמש ברק שושני מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:

שמור על עצמך, ידידי! (זה בעקבות קריאת הפוסט האחרון בבלוג שלך...) ברק שושני - שיחה 13:55, 2 בינואר 2009 (IST)

העלית חיוך על פני. מחמם את הלב לראות את הדאגה הזורמת אלי ממקומות שונים בארץ. תודה על הדאגה. מקווה ששלומך טוב (לא רואים אותך יותר במסנג'ר, אפילו בזמן המועט בו אני מתחבר, כך שלא יוצא לנו לשמור על קשר של ממש). שמעון - השאירו הודעה 14:24, 2 בינואר 2009 (IST)

יש לי שאלה בפיזיקה. תוכל להתחבר? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:08, 5 בינואר 2009 (IST)

...על העבודה בערך Mathematica. רנדום - שיחה 01:43, 8 בינואר 2009 (IST)

תודה רבה! כיף לראות שגם עם אווירה עכורה כמו זו שנמצאת כאן, יש עדיין אנשים שזוכרים לפרגן מדי פעם. שמעון - השאירו הודעה 11:19, 8 בינואר 2009 (IST)
מצטרף לפרגון. אחלה ערך. קריצה ברק שושני - שיחה 13:50, 8 בינואר 2009 (IST)

אני חושב שהסרטון הזה ממחיש את הבעיה הקיימת בשיטה הנוראית הזו. תהנה, יואב - שיחה 20:45, 9 בינואר 2009 (IST).

... שמעון - השאירו הודעה 22:55, 9 בינואר 2009 (IST)

מה שלומך?[עריכת קוד מקור]

סקרלטשיחה 16:00, 17 בינואר 2009 (IST)

בסדר, תודה על ההתעניינות. אחת הנפילות האחרונות הייתה קרובה – הרגשתי את ההדף בממ"ד. כמה דקות אחרי כבר חזרתי לשיעורים. ושלומך? שמעון - השאירו הודעה 16:14, 17 בינואר 2009 (IST)
אם לקח לך מס' דקות להרגע אני רגועה ושלומי בסדר גמור :) סקרלטשיחה 16:18, 17 בינואר 2009 (IST)

הודעות שהושארו בשיחת משתמש:שמעון נעים

היי כתבתי ערך על יצחק שטרן והוא נימחק היה כתוב "קצרמר לשכתוב" מה זה אומר? Kalachy (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום. מצטער שלא שמתי לב לדברייך עד עכשיו, פשוט השארת אותם בדף ישן שעל הודעות בו לא קיבלתי התראות. "קצרמר לשכתוב" הוא ערך קצר מאוד שאיננו עומד בסטנדרטים לערך אנציקלופדי מתאים ושראוי לעבות אותו ולשפר את צורתו וסגנונו בטרם העלאה לאתר. בברכה, שמעון - השאירו הודעה 17:02, 21 בינואר 2009 (IST)

שלום לך

לפני כשבוע נרשמתי לויקיפדיה, ואני כבר מנסה לתרום כמה שיותר בכתיבת ערכים.

בתחילת השבוע הוספתי עוד מידע לערך "זאקופנה", רציתי לדעת מה דעתך, ואם אפשר כמה טיפים לשיפור כדי שכולנו נוכל להרוויח. כמו כן, רציתי לדעת אם העתקת קטעים מספר אשר אין בו שום הצהרת זכויות יוצרים פוגעת בצורה כלשהי בזכויות יוצרים?

בתודה רבה

Hlomi$

שלום. מצטער שלא שמתי לב לדברייך עד עכשיו, פשוט השארת אותם בדף ישן שעל הודעות בו לא קיבלתי התראות.
זאקופנה – עשית עבודה יפה. שים לב לשינויים אלו.
לגבי זכויות יוצרים - כעקרון לא צריכה להיות בעיה, אך כדאי לוודא מעבר לכל ספק סביר שעל הטקסט אכן אין זכויות יוצרים ולציין את מקור ההעתקה בדף שיחת הערך. בברכה, שמעון - השאירו הודעה 17:02, 21 בינואר 2009 (IST)

היי, אני רוצה להכניס ערך חדש וזה כמו סינית עבורי חשבתי שיהיה נחמד שתעלו סרטון ליוטיוב ותתנו קישור מסוג הסרטים של HOW TO לדוגמא: http://www.youtube.com/watch?v=3XYWrvl3OSk

תתנו כאן קישור אני בטוחה שהמון יצפו בזה וזקוקים לזה.

בכל מקרה קשה לי להבין מהמלל כאן

-(

יש מישהו שמוכן להסביר לי בטלפון

תודה

שלום לך. האם ביקרת בדף ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד? המדריך הזה מסביר את הדברים החשובים יחסית בבהירות. אם את עדיין מסתבכת, את יכולה לפנות אלי בדוא"ל (בצד ימין, באחת התיבות, כתוב "שלח דוא"ל למשתמש זה") ונוכל להחליף שם דרכי התקשרות נוספות.
בנוסף, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. כלומר, בסוף דבריך כדאי להוסיף ארבע טילדות שיהפכו לחתמיתך. לגבי ההצעה לסרטון ביוטויוב – זהו רעיון מעניין. אפשר להעלות אותו בויקיפדיה:מזנון.
בברכה, שמעון - השאירו הודעה 17:02, 21 בינואר 2009 (IST)

אילן ארבל[עריכת קוד מקור]

שמעון שלום אני מבקש סיוע להכניס 2 תעודות (אחת פרס בטחון ישראל והשניה פרס ראש אמן לערך שלי. אין לי מושג איך עושים זאת. המייל שלי הוא <<E-mail adress>>

ראיתי תמונה של הדיה אצלך - גם אני טסתי עליו...

בברכה אילן ארבל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום אילן וברוך הבא!
הוספתי את שביקשת והגבתי על הערך בדף השיחה. נשמח לראותך ממשיך לתרום למיזם גם בערכים אחרים (אפרופו דיה - גם לערך זה לא יזיק ליטוש), במיוחד לאור העובדה שמעיון בביוגרפיה שלך תחומי הידע שלך הם רבים ומגוונים.
הערה קטנה: בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.. שמעון - השאירו הודעה 08:26, 26 בינואר 2009 (IST)
בעניין פרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת ע"ש אל"מ עוזי יאירי - אני אפנה לחבר שלי באמ"ן ואבקש מהם חומר. אני איש חיל האויר.......... אילן ארבל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
נפלא. שמעון - השאירו הודעה 08:06, 27 בינואר 2009 (IST)

ערך חדש שרשמתי[עריכת קוד מקור]

שלום לך

לפני יומיים סיימתי לרשום את הערך "ורשה", ורציתי לדעת מה אתה חושב ואם יש משהו שאני יכול להוסיף או לשנות? אני מאוד מקווה שלבסוף הוא יהפוך לערך מובחר :)

בתודהHlomi$ - שיחה 22:07, 25 בינואר 2009 (IST)

אשתדל לקרוא את הערך בקרוב ואגיב בדף השיחה. ממבט ראשוני נראה שעשית שם עבודה יפה. שמעון - השאירו הודעה 08:26, 26 בינואר 2009 (IST)
רציתי לדעת אם הסתכלת על הערך ויש לך הערות?Hlomi$ - שיחה 18:37, 5 בפברואר 2009 (IST)
התחלתי לקרוא. הערך נחמד וכל הכבוד לך על העבודה, אך ממה שקראתי, הפסקאות הראשונות של פרק ההיסטוריה נזקקו לעריכה, בעיקר לשונית, מאסיבית. שים לב לשינויים שערכתי. התחביר הוא דרוש שיפור במספר מקומות. לא קראתי את השאר, אך כדאי שתעבור על שאר הערך, תגיה אותו ותבדוק את הדקדוק או שתבקש לצורך כך עזרה מאחד המשתמשים (למשל, בלוח המודעות או בדף ביקורת העמיתים). לחלופין, יש להציב בראש הערך {{עריכה}}. בהצלחה בכתיבה ובברכת שבוע טוב, שמעון - השאירו הודעה 22:30, 7 בפברואר 2009 (IST)

עזרה בהעלאת ערך מארגז החול[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון, בעבר כתבתי והעליתי את הערך על האמן יובל יאירי אולם 'נזרקתי' לארגז החול, כעת, בעזרת חברים, שוכתב הערך ואני רוצה להעלותו מהחול לעולם הגדול , אודה לך אם תוכל לסייע בכך. Yovas57 - שיחה 19:00, 2 בפברואר 2009 (IST)

שלום יואב. כל בכבוד על העבודה על הערך. אם יש לך בויקיפדיה ותק של ארבעה ימים או יותר, אתה יכול ללחוץ פשוט על הלשונית "העברה" שבראש הדף (באותה שורה עם עריכה) ולהעביר את הדף למרחב הערכים. אצרף בקרוב הערות בדף השיחה. שמעון - השאירו הודעה 22:39, 2 בפברואר 2009 (IST)

צר לי לאכזב אבל לא. אבל זה על אותו משקל. דרך אגב סיפור\אתר נחמד ספנתעיר - שיחה 10:57, 4 במרץ 2009 (IST)

ראיתי אותך היום באוניברסיטה אבל היית ממש רחוק ממני אז לא אמרתי שלום.

אז שלום! לירן (שיחה,תרומות) 00:03, 25 במרץ 2009 (IST)

שלום גם לך! מקווה ששלומך טוב. נתבונן בדבר החיובי שלמדנו: אתה רואה אנשים ממש רחוקים, כך שאינך צריך לעבור בדיקת ראיה בקרוב. קריצה שיהיה לך יום נפלא! שמעון - השאירו הודעה 09:54, 25 במרץ 2009 (IST)

דיון האייקון[עריכת קוד מקור]

ראיתי את דעתך, תודה על התמיכה, אז בוא להצביע כאן! בברכה, יהודה מלאכיחיוג מקוצרכבר חתמת?ויקיהדות • ד' בניסן ה'תשס"ט • 07:10, 29 במרץ 2009 (IDT)

פרחים קמלים[עריכת קוד מקור]

סיימתי הרגע לקרוא את הסיפור. מצטער שדחיתי את זה כל כך הרבה זמן. הסיפור ממש ממש יפה, והצליח להעביר בי צמרמורת מספר פעמים. אתה מאוד מוכשר, אל תפסיק לכתוב לעולם! ידידך, ברק שושני - שיחה 02:22, 8 באפריל 2009 (IDT)

תודה רבה, שמח שנהנת לקרוא. גיחוך שמעון - השאירו הודעה 10:47, 8 באפריל 2009 (IDT)

הי שמעון עזרה קטנה בבקשה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להעלות ערך בשם MAGNOCUBE

אני מייבא ומוכר את המוצר הזה בארץ וגיליתי שיש המון אנשים שרוצים לקבל עליו הסברים ולהכיר אותו והם מחפשים אותו המון בוויקופדיה ולא מוצאים עליו חומר.

ניסיתי לעלות תוכן לא שיווקי אך הדף נמחק על ידי משתמש אחר משום מה.

אודה לך על עזרתך תודה

שלום לך. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה וככזו איננה מאגר של ידע אודות חפצים שאנשים רוצים להכיר ולקבל אודותיהם מידע. הנוהג לגבי תרבות הפנאי (ובפרט משחקים) הוא כי בתחום זה זכאים לערך רק מי שהיו בעלי השפעה חברתית ניכרת או שמוכרים מאוד בציבור הרחב. קובייה הונגרית והסימס, למשל, עונים על שני תנאים אלו. המגנטוקיוב, שנראה משחק חביב, איננו עונה על תנאים אלו ולכן איננו זכאי לערך. שמעון - השאירו הודעה 12:47, 11 באפריל 2009 (IDT)

זכויות יוצרים זה דבר מבלבל....[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון...

אני נמצא על סף סיום העריכה של פרנק סינטרה ואני רוצה להעלות בול הנצחה שלו שיצא בארה"ב ע"י רשות הדואר האמריקאית. אם אני מבין את החוק נכון, זה נחשב למסמך/תמונה פדראלי משמע אפשר להשתמש בו באופן חופשי. אני לא בטוח לגבי זה ואני לא מעוניין להטעות ובוודאי שלא להסתבך ולכן התמונה נמצאת בכתובת הבאה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Frank_Sinatra_Memorial_Stamp.JPG אם עשיתי את הכל נכון או אם לא אודה לך אם תוכל להעיף מבט בכדי שאדע אם להעלות את התמונה לערך או לא, למעשה זה הדבר האחרון שמעכב אותי מלבצע את השינוי בדף....


המון עבודה הושקעה כאן....


כמו כן איך אני יכול להעלות את התמונה כך שתצא מול הפסקה המדברת עליה?


מחכה כאן או בדף השיחה של התמונה

תודה מראש

ג'וגיגון

תמונה לשם הדגמה
שלום לך. על פניו נראה כי פעלת בצורה נכונה, אך גם אני אינני מתמצא כהלכה בנושא ולכן אם עדיין אינך בטוח תוכל לשאול בדלפק הייעוץ. אני לא בטוח שהבנתי את שאלתך השניה. כעקרון, אם תוסיף את קוד התמונה לפני פסקה נתונה, אזי היא תופיע לידה. להדגמה צפה בקוד הדף הזה. כדרך אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
בברכה, שמעון - השאירו הודעה 21:49, 19 באפריל 2009 (IDT)

פורטל:סוציולוגיה[עריכת קוד מקור]

היי שמעון. באיחור (רב מאוד) ניגשתי לפורטל סוציולוגיה, ואני זקוק להדרכה טכנית. איך, למשל, אני מכניס את פורטל:סוציולוגיה/סוציולוגיה ארגונית אל תוך המסגרת "סוציולוגיה ארגונית" שהכנתי ? תודה, דני. ‏Danny-w15:10, 24 באפריל 2009 (IDT)

מה שלומך?
תיקנתי את הקוד. הצורה צריכה להיות {{{{שם הדף המלא}}/שם המסגרת}}. המערכת מבינה אותה (בתוך הפורטל) בתור {{פורטל:סוציולוגיה/שם המסגרת}} ומטביעה את התוכן מהדף הרלוונטי כמו תבנית (כמו במרחב הערכים, כשמשתמשים ב{{שם של תבנית כלשהי}}). כמו כן, הוספתי תבנית {{-}} כדי שהתמונה של ובר לא תצא אל מחוץ למסגרת. (נסה להסיר את התוספת הזו ולעשות תצוגה מקדימה כדי להבין איך הדף נראה בלעדיה ומה היא עושה). בהצלחה עם הפורטל! אל תהסס לפנות אלי אם תצטרך עוד עזרה.
בברכת שבת שלום, שמעון - השאירו הודעה 18:24, 24 באפריל 2009 (IDT)

פורטל אישים[עריכת קוד מקור]

שמעון שלום וברכה,

באוסף הערכים המומלצים בפורטל האישים האהוב והפופולרי, הטקסט בתקצירים (מ-78 ומטה) מיושר לשמאל. התדע למה, ואיך לתקן? דב ט. - שיחה 22:09, 29 באפריל 2009 (IDT)

בתקציר 77 היה חסר תג שסוגר את הפקודה <div style="direction: ltr;"> ולכן הממשק המשיך לעבד את כל הטקסט באותו הדף, לאחר הפקודה הלא סגורה, עם יישור שמאלי. תיקנתי את תקציר 77 ובכך באה הבעיה על פתרונה. לילה טוב, שמעון - השאירו הודעה 22:22, 29 באפריל 2009 (IDT)
נו, מי היה יכול לנחש שזה קשור ל"direction: ltr"? תודה רבה ולילה טוב. דב ט. - שיחה 22:26, 29 באפריל 2009 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום, יש לי כמה שאלות בתור ויקיפד חדש: איך אני עונה למישהו ששלח לי הודעה? איך אני יוצר כותרות (1, 1.1, 3.4 וכו') בערך? איך אני מעלה תמונות לערך? העלתי תמונה אחת אבל לא הצלחתי להוסיפה לערך. ואיך אני יוצר דף משתמש עם ערכים שכתבתי, תמונות, וכל מה שיש לשאר המשתמשים.

תודה, תומר תומר - שיחה 18:24, 1 במאי 2009 (IDT)

שלום תומר. האם עיינת בדפי העזרה של ויקיפדיה? הכל מוסבר שם היטב. לכניסה אליהם לחץ "עזרה" בתפריט מימין.
בקצרה: כדי לענות להודעה שנשלחה אליך, ערוך את הדף בו הושארה לך ההודעה (אם קיבלת התראה בפס כתום, הרי שזהו דף שיחת המשתמש שלך אליו ניתן להגיע על ידי לחיצה על הקישור "דף השיחה שלי" בראש העמוד) והוסף בו את תשובתך. כותרת ראשית נכתבת בין שני סימני "=" משני צדדיה, כך ==כותרת==. כותרת משנים מקבלת שלושה סימנים מצדדיה, וכו'. לחץ "עריכה" בדף כולשהו (למשל, זה) בו כותרות רבות והצץ בקוד כדי לראות דוגמה. על מנת להכניס תמונה לחץ על כפתור התמונה שבסרגל העריכה. תקבל את הקוד [[קובץ:PictureFileName.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כיתוב תמונה]]. במקום "PictureFileName.jpg" הכנס את שם התמונה. ליצירת דף משתמש פשוט לחץ על שפ המשתמש שלך שמופיע באדום בראש הדף והתחל לערוך אותו. תוכל להציץ בקוד של דפי משתמש אחרים (למשל, שלי) כדי ללמוד על אלמנטים עיצוביים שונים.
שוב, לויקיפדיה דפי עזרה מרובים, אנא עיין בהם. בהצלחה בהמשך שהותך כאן! שמעון - השאירו הודעה 18:58, 1 במאי 2009 (IDT)
תודה. אני עדיין מתקשה, בתקווה שבעיותיי ייפתרו.
בהצלחה. התחל מויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד ושאל שאלות במידת הצורך כאן או בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. נ.ב., בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שמעון - השאירו הודעה 22:50, 4 במאי 2009 (IDT)

שלום :):) צריך עזרה....[עריכת קוד מקור]

שלום.הופנתי אליך מהחממה וברצוני לשאול אותך שאלה על זכויות יוצרים. ישנו את אתר זה: http://www.unicreatures.com/index.php וברצוני לקחת משם מידע ותמונות על מנת לכתוב עליו ערך. אני יכול בכל רגע ליצור קשר אם הממונה על האתר אם זה מה שנחוץ. בנוסף על כך,יש לי בעיה בהעלעת תמונות. אני לא מבין איך עושים את זה ממש. שמתי את הכתובת וזה לא מראה תמונה.... בארגז החול.... Shaked88 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום גם לך וברוך בואך לויקיפדיה.
מידע תוכל לשאוב באופן כללי מכל מקור (עדיף ומומלץ לשאוב מידע ממקורות מהימנים) כל עוד לא תעתיק אותו (או תעתיק בשינויים קלים) אלא תכתוב טקסט אנציקלופדי משלך המסתמך עליו. על מנת להשתמש בתמונות מאתר נתון, תאלץ לבקש ממחזיקי הזכויות על התמונות, בדרך כלל בעלי האתר, רשות להשתמש בהן ולפרסם אותן תחת רישיון חופשי. ראה גם עזרה:העלאת תמונה.
לגבי הכנסת תמונות לערכים – ראה עזרה:הוספת תמונה לערך. בקצרה, על מנת להכניס תמונה לחץ על כפתור התמונה שבסרגל העריכה. תקבל את הקוד [[קובץ:PictureFileName.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כיתוב תמונה]]. במקום "PictureFileName.jpg" הכנס את שם התמונה.
אם כבר מדברים, על מה ברצונך לכתוב ערך? משחק התפקידים שמנוהל באתר איננו נראה לי חשוב דיו על מנת לזכות במקום באינציקלופדיה ויהיה חבל אם תשקיע בזמן בערך שלבסוף יוחלט כי מקומו איננו כאן.
כדרך אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
בברכת שבת שלום, שמעון - השאירו הודעה 22:08, 8 במאי 2009 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני חדש בעניין העריכה.. ומסתבר שאני עושה הרבה טעויות בלי כוונה...

אשמח אם תוכל לעזור לי: האם לתרגם מהוויקיפדיה באנגלית ע"מ להרחיב את העברית, זה בסדר?

תודה, Anibar (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך. מותר לתרגם מאנגלית, תוך ציון המקור בתקציר העריכה או בדף השיחה של הערך. פרט לכך, אתה מוזמן לקרוא את ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד שם תמצא הסברים מפורטים לאופן הפעולה בויקיפדיה. אם ישנן שאלות נוספות, אשמח לעזור. כמו כן, תוגל לשאול בויקיפדיה:דלפק ייעוץ.
כדרך אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה.
בברכת שבוע טוב, שמעון - השאירו הודעה 21:16, 16 במאי 2009 (IDT)

שלום לך: אני פירסמתי פה ערך בשם "מנחם טוקר" ואת המקור לקחתי מאתר האינטרנט של מר מנחם טוקר ברשותו (קיבלתי אותה במייל)ואחרי כמה ימים נימחק הערך וניכתב כמו שכתוב כאן http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%9D_%D7%98%D7%95%D7%A7%D7%A8 וכשפניתי לטוקר כדי שיכתוב שהוא מוכן לתת את כל הערך לווקפדיה הוא אמר שהוא מוכן בכייף אבל הוא מיסתבך והוא מייפה את כוחו לתת לי כל מה שקשור. בנתיים אחרי שהיתייאשתי כבר יצרתי בערך הזמני את הערך ללא העתקה בזכויות יוצרים. דבר ראשון איך אני מוודה לכם שהוא נתן לי את רשותו. דבר שני האם אפשר להחזיר את המקור של הערך שנימחק כמו בפעם הראשונה? תודה Roie-99 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך. כאשר מתעוררת בעיה בנוגע לערך מסוים, עדיף להסביר את העניין בדף השיחה שלו, אליו תוכל להגיע באמצעות הלשונית "שיחה" המופיעה בראש כל דף. אנא הסבר בדף השיחה שניתנה לך רשות להעלות את התוכן תוך צירוף מקור כלשהו לכך, למשל אישור כתוב ממר טוקר או מגורם המייצג אותו שנשלח אליך בדואר אלקטרוני. את התוכן שכתבת ביטלה באופן זמני המשתמשת סקרלט שגם אליה תוכל לפנות במקרה וברצונך לדבר אתה, למרות שפירוט בדף השיחה יספיק. זהו הליך הפיך, כלומר – ניתן לשחזר את החומר שנמחק. אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. בברכת חג שמח, שמעון - השאירו הודעה 22:43, 27 במאי 2009 (IDT)
שמעון שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים
הטילדה הרביעית - כל מה שמעניין ויקיפדים

לקראת תרגיל העורף הגדול, הטילדה יוצאת בגיליון חדש!

הקשר עם האקדמיה מתהדק, הבוט של DMY יוצא לחופשה ודיוני מחיקה מייצרים משוררים. מי שרוצה להעניק ערך ויקיפדי כמתנה לשמעון פרס, עכשיו הוא סוף סוף יכול!

על כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!


אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, ‏Yonidebot16:33, 1 ביוני 2009 (IDT)

שאלה בקשר לערך "מעשר"[עריכת קוד מקור]

שלום Shim'on. נרשמתי אתמול לויקיפדיה כי ראיתי שאין התיחסות כלל לנושא המעשר מלבד התיחסות למנהג היהודי. התפתחה שיחה עם אחד העורכי של ויקיפדיה הטוען כי מנהג המעשר בעולם לא קיים. יצרתי שיחה על הנושא שיחה:מעשר ונשארתי עם הרגשה של אדם שמנסה להוכיח שיש לו אחות :) אשמח לעזרתך בשיחה הנ"ל. ואשמח לשמוע את החשיבה שלך. תודה סיגל Sigal Raveh - שיחה 18:26, 3 ביוני 2009 (IDT)

שלום סיגל. ברוכה הבאה לויקיפדיה!
שנילי איתו דיברת אמר כי לא ידוע לו על המנהג. בצירוף מקורות מתאימים, במידה ואכן יש נוהג שכזה, אני בטוח שישכיל ויכיר אותו. מדבריך, התרשמתי כי לא מדובר במנהג נפוץ כלשהו המתחקה באופן מובהק אחר המצווה התורנית, אלא כעוסק ברעיון ההענקה מעושרו של הפרט באופן כללי, ייתכן כי כך הבין גם שנילי. עם זאת, אני מעדיף שלא להתערב בדיון כי הנושא איננו מוכר לי. שימי לב לדבריו של דוד שי בדף השיחה. שמעון - השאירו הודעה 22:35, 3 ביוני 2009 (IDT)

(:אצטרובל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אין בעד מה. אגב, להבא, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שמעון - השאירו הודעה 08:52, 8 ביוני 2009 (IDT)

סמליל לפורטל טכנולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון. אני אשמח אם תגיב להמשך הדיון בנושא הסמליל בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה. תודה • רוליג - שיחה 16:54, 7 ביוני 2009 (IDT)

תודה על התזכורת. שמעון - השאירו הודעה 08:52, 8 ביוני 2009 (IDT)

היי,שמי טל רייכל, ואני דוברת המכון למנהיגות הומנית. אני מבקשת לפתוח ערך . קראתי וקראתי, אבל עדיין אין לי מושג איך להתיל אפילו....

אשמח לכל עזרה, ומהר! שיהיה יום מקסים.

טל.משתמש:טל רייכל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום טל וברוכה הבאה לויקיפדיה. ראיתי כי זהר ענה לך בדף שיחתך. האם משהו שם איננו ברור? אם כן, את מוזמנת לשאול אותי או אותו, או בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. אשוב ואעיר בהקשר זה, כמו זהר, כי עקרונות ויקיפדיים חשובים לבחינת ערך הם נייטרליות וחשיבות וכי עלייך להתייחס אליהם בכובד ראש אם תכתבי ערך על גוף שאת מייצגת. אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שמעון - השאירו הודעה 09:23, 11 ביוני 2009 (IDT)

הערך - שבי זרעיה[עריכת קוד מקור]

שלום

ערכתי עמוד (ערך) שבי זרעיה , הערך נמחק או עבר לפרופיל שלי בטענה שלא כתוב נכון נכון שאני חדש אבל בכל זאת זה נראה לי כתוב בסדר גמור ותואם את מה שפה מחפשים

האם תוכל לעזור לי עם העניין ? תודה יניב Beweb (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום לך. האם כוונתך היא ל-משתמש:Beweb/שבי זרעיה? הערך כתוב בצורה שכוללת הרבה מאוד רשימות שמקומן איננו בערך אנציקלופדי. המבנה והסגנון איננו כה אנציקלופדי. אנא קרא מספר ערכים מומלצים, בפרט ערכי אישים, כדי להתרשם מהסגנון ואופי הכתיבה הרצויים. פנה אלי אם תהיינה לך עוד שאלות. שמעון - השאירו הודעה 08:15, 16 ביוני 2009 (IDT)

שלום שמעון,
ברכותי - הערך מומלץ כעת! התוכל לכתוב עבורו תקציר לעת יופיע בעמוד הראשי (כאן)? • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 07:37, 22 ביוני 2009 (IDT)

ברכות. מזל שלכתוב תקציר לערך, זה משהו שאפשר לעשות על רגל אחת קריצה. אמיר. כבר ביקרת היום בפורטל להט"ב ?! 13:10, 22 ביוני 2009 (IDT)
מזל טוב שמעון! אנחנו צריכים לדבר יותר, כבר קיבלתי יום מיון לעתודה ואני אצטרך עזרה. יואב - שיחה 15:20, 22 ביוני 2009 (IDT).
בוודאי. אכתוב בקרוב. תודה רבה אמיר, זה אכן מזל גדול. יואב, תודה גם לך. אני בבית בימים הקרובים, התקשר כשנוח לך. שמעון - השאירו הודעה 17:36, 22 ביוני 2009 (IDT)
כתבתי. אנא וודא שהטקסט מתאים ושנה או הער במקרה הצורך. שמעון - השאירו הודעה 22:13, 23 ביוני 2009 (IDT)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

אני צריך לשנות ערך מסוים ולערוך אותו בצורה יותר נורמלית מי יכול לעזור לי בעניין? Ofer23 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלם עופר. האם תוכל למקד את בעייתך? אם יש בעיה עם ערך מסויים, אנא ציין זאת בדף שיחתו. אם בנוגע לערך כללי, אנא קרא את ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד. לשאלות נוספות אתה מוזמן לפנות אלינ. אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שמעון - השאירו הודעה 18:15, 25 ביוני 2009 (IDT)

בקשת עזרה – ערך מחוק[עריכת קוד מקור]

שלום רב, רשמתי ערך לחברת טוטאל אימרז'ן אודות שיטת לימוד השחייה שלהם. הדף נמחק. איך אפשר להחיות אותו? האם ניתן לשלוח לך קובץ לפני פרסומו בויקיפדיה ע"מ שתעבור עליו ותמליץ מה כדאי לשנות? אני מאוד מאוד אודה לך אם תוכל לעזור לי. תודה, יעלWyael (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום יעל. חיפשתי את המילים "טוטאל אימרז'ן" ביומן המחיקות ולא מצאתי אזכור. את מוזמנת לחפש שם בעצמך את שם הערך הרלוונטי כדי למצוא את סיבת המחיקה. כמו כן, ביכולתך לבקש בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים את שחזור הדף על מנת שתוכלי לתקנו. אם תבקשי שם באותה ההזדמנות פירוט של הבעיות הרלוונטיות, אני משער שהמוחק ישמח להסבירן. אעיר בהזדמנות זאת שויקיפדיה איננה מדריך עסקים או במה לתוכן פרסומי, כך שאם לחברה המדוברת אין השפעה משמעותית (חברתית, כלכלית, תודעתית וכו'), כנראה שאין מקום לערך עליה באתר. אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שמעון - השאירו הודעה 19:40, 9 ביולי 2009 (IDT)
הערך ההוא נמחק כי הוא היה העתקה של דף מאתר כלשהו. במקביל התבצע דיון חשיבות אך כפי שזכור לי החשיבות (והצורך בשכתוב עמוק) הוסברו ע"י משתמש:דניאל ב.. תומר א. - שיחה 21:42, 9 ביולי 2009 (IDT)
שמעון ודניאל - תודה רבה לכם. פרסמתי היום ערך חדש בשם "טוטאל אימרז'ן". הערך תמציתי ואני מקווה שתוכלו להציץ עליו ולהגיד לי האם כדאי לשנות שם משהו? שוב תודה, Wyael - שיחה 17:22, 13 ביולי 2009 (IDT)
סקרלט מחכה את הערך בטענה "מועתק מ-ynet". שמעון - השאירו הודעה 20:12, 14 ביולי 2009 (IDT)
לגבי הערך של טוטאל אימרז'ן נראה לי שנפלו כמה אי הבנות מהותיות ועל כן אסביר מעט באריכות: 1. אני עובדת עם גדי כץ - המדריך הראשי של טוטאל אימרז'ן בישראל ואני פועלת לפי בקשתו ובתיאום מוחלט עימו. 2. לטוטאל אימרז'ן יש ערך בוויקיפדיה העולמית/באנגלית ורצינו להתאים ולגייר את הערך גם בעברית. 3. הטקסטים שנמחקו על ידכם בעבר נוסחו ונכתבו על ידי גדי כץ וחברת טוטאל אימרז'ן ישראל והם מהווים קניינם הבלעדי. מכיוון שאני פועלת ברשות ובסמכות, אין כאן עניין של הפרת זכויות יוצרים. 4. מכיוון שהערך כבר נמחק פעמיים (ניסיתי ערך רחב ומפורט וגם קצר וממצה) - אשמח לקבל הנחיות איזה נוסח אתם מעדיפים. בכל מקרה, הטקסטים שנמחקו היו רחוקים מנוסחים שיווקיים ובכלל אין זו רוח חברת טוטאל אימרז'ן ישראל. מבט חטוף באתר החברה, בבלוג ובאתר החברה ביוטיוב יגלה שהמידע הרב שברובו המכריע נוצר ונכתב בארה"ב נכתב כדי לחלוק עם הגולשים, חינם אין כסף, את כל הידע והמומחיות כדי שכל אחד יוכל ללמוד לשחות בחינם! זו רוח החברה וכך היא פועלת. אשמח אם תוכל להגיד לי מה עליי לעשות כדי להצליח לפרסם את הערך. תודה. Wyael - שיחה 10:20, 23 ביולי 2009 (IDT)
השיטה היא בעלת חשיבות ומגיע לה ערך. הערך שנכתב עליה ונמחק סביר וניתן לשחזרו בתנאי שבעל זכויות היוצרים על הטקסט יסכים לפרסמו תחת רישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0 ורישיון GFDL המאפשרים לכל אחד להעתיק את המידע ולעשות בו שימוש (לרבות מסחרי) בתנאי שניתן קרדיט נאות ליוצרי הטקסט. אנא ספקו אישור כזה. דניאל ב. 12:56, 26 ביולי 2009 (IDT)
תודה רבה על תגובתך. בעייה יחידה היא שאין לי מושג מה המושגים שרשמת. איך משיגים את האישורים האלה ולאן לשלוח אותם לאחר שיהיו לי? ושוב, תודה מראש. Wyael - שיחה 15:44, 28 ביולי 2009 (IDT)

אשמח לחוות דעת :) . אנדריקאנוס - שיחה 20:36, 13 ביולי 2009 (IDT)

אני עמוס למדי בימים אלו עקב תקופת בחינות. אמצא הזדמנות ואקרא, לא בטוח שבטווך המיידי. שמעון - השאירו הודעה 20:12, 14 ביולי 2009 (IDT)

האם נכון להפנות ממנו למכניקת זורמים? דניאל ב. 14:11, 26 ביולי 2009 (IDT)

אפשרי. שמעון - השאירו הודעה 14:20, 26 ביולי 2009 (IDT)
"אפשרי", כלומר "אפשר", או אפשרי כלומר "ייתכן, אך איני בטוח"? דניאל ב. 14:32, 26 ביולי 2009 (IDT)
לא סביר בעיני שמישהו יחפש "מכניקת נוזלים" במטרה למצוא מידע על נושא אחר, אז אפשר. שמעון - השאירו הודעה 14:37, 26 ביולי 2009 (IDT)

אשמח אם תעזור לי טכנית לערוך כמה ערכים ולכתוב ולהשיב הודעות לאנשים בתודה שי מרדכי

שלום שי. עזרה כללית ניתן למצוא בדף עזרה:תפריט ראשי. בפרט, אנא קרא את ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד ואת ויקיפדיה:דף שיחה. אם אתה עדיין תסתבך, אתה מוזמן לשאול שאלות ספציפיות יותר. אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. בברכה, שמעון. שמעון - השאירו הודעה 22:51, 2 באוגוסט 2009 (IDT)

עזרה – קישור[עריכת קוד מקור]

שלום. רציתי לדעת איך מקשרים לערך בתוך וויקיפדיה כאשר יש שיבוש בשם המונח, לדוגמת הוספת ה' הידיעה וכד'. כלומר איך גורמים ל"מכניקת קוונטים" לפנות לערך "מכניקת הקוונטים"? תודה! Adamrubin - שיחה 11:42, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

בשמחה. אם ברצונך שערך מסויים יופיע בשם אחר, הקלד [[שם הערך המדויק|השם שיופיע]] בחלון העריכה. למשל, [[מכניקת הקוונטים|קוונטה]] ייצור את קוונטה. אם כוונתך הייתה לדפי הפנייה, ראה ויקיפדיה:דף הפניה. בהצלחה! פנה אלי אם תהיינה שאלות נוספות. שמעון - השאירו הודעה 11:53, 11 באוגוסט 2009 (IDT)

ג'קוזי מעץ[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון ניסיתי להכניס ערך חדש לויקיפדיה בשם ג'קוזי מעץ..זהו בעצם ג'קוזי שעשוי כמו חבית יין גדולה מאוד וזה המקור לג'קוזי המודרני אך הבקשה שלי להכנסת ערך חדש נדחתה הייתי רוצה לדעת למה? והאם זה סופי? תודה דותן

שלום לך. דורית השאירה לך הודעה בדף השיחה שלך. כיוון שלא ראיתי את הערך בעצמי, אין ביכולתי לחוות דיעה. עם זאת, אתה מוזמן להשאיר הודעה בדף השיחה שלה ובו לבקש הבהרה. ביכולתך לבקש את שחזור הערך על מנת לשפרו ולהבהיר את חשיבותו או על מנת להשתמש בו כדי להרחיב את הערך ג'קוזי. אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. שמעון - השאירו הודעה 10:18, 18 באוגוסט 2009 (IDT)