שיחת משתמש:Yuri/ארכיון 18

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הטילדה הרביעית גיליון 32[עריכת קוד מקור]

שלום רב. לאחר הפסקה קצרה, יצא גיליון חדש של העלון הוויקיפדי, "הטילדה הרביעית". אתם מוזמנים ליהנות ממנו ולעיין בו בויקיפדיה:הטילדה הרביעית. MediaWiki message delivery - שיחה 12:33, 6 במרץ 2020 (IST)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים • ראיון עם מפעיל מערכת • פורטלים • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם יחסי החוץ • מיזם בית ספר ויקיפדיה • מפגש חורף 2020 • קרב איגרוף • טור אישי • ויקימימז • תפזורת • תמונות חדשות


הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 18:12, 31 במאי 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון 34[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקישטעטל • פיצ'רים חדשים למשתמשים חדשים • מיזם צילום אישים • Wiki Talk • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חודש אסיה • מתקפת איכות על הכניסה ללבנון • הפרלמנט • מפגש קיץ 2020 • קרב איגרוף • תמונות חדשות

דבריך בבירורים[עריכת קוד מקור]

שלום ושנה טובה.

בבירורים רשמת רשימת צעדים שנהוג לנקוט לפני חסימה לצמיתות של עורך ותיק, ואמרת שנדנד לא זכה לזה, כי הוא "בצד הלא נכון של המפה הפוליטית". לא מתאים לי לחפור עכשיו, אבל לי זכור אחרת. כמעט בטוח שנדנד נחסם לתקופות קצרות, שהתארכו בהמשך, לפני חסימתו לצמיתות, ולדעתי גם הוצעה לו חונכות, הצעה שלא נענה לה. אפשר להבין את התחושה שלא כל העורכים מקבלים יחס שווה, אבל כדאי להסתכל גם על הצד השני: הדיבורים של נעם בבירורים על "חבורה" או התאגדות של בעלי עניין כנגדו מגוחכת, אבל יחד עם זאת, חבורות של בעלי עניין אכן פועלות בוויקיפדיה, ובטקטיקות שונות כופות את האג'נדה שלהן על ערכים רבים. בעין שלי, מי שעושה זאת בהצלחה שיטתית הם בדרך כלל דווקא אלו שנמצאים "בצד הלא נכון" עליו דיברת. קיפודנחש 00:48, 24 בספטמבר 2020 (IDT)

שנה טובה!
ראשית, לגבי נדנד, זכור לך לא נכון (קל כמובן לבדוק את זה). הוא נחסם 4 פעמים, כאשר תקופת החסימה הארוכה ביותר הייתה שלושה ימים. למיטב זכרוני גם לא הוצעה לו חונכות. באותו דיון דרך אגב נימקתי את התנגדותי לחסימתו של נדנד (בין היתר) במילים האלה: ”בר הפלוגתא העיקרי של נדנד, נעם דובב נוהג להשתלח בצורה מחפירה בויקיפדים שונים שחולקים על דעתו, ולא ננקטות נגדו שום סנקציות. מכיון שאני מאמין בדין שווה לכולם, אני לא יכול לתמוך בחסימה לצמיתות של צד אחד ואזהרות עדינות, אפולוגטיות כמעט, לצד השני. אפליה כל כך קיצונית פוגעת במרקם העדין שלו וויקיפדיה.”
עברה שנה וחצי ופתאום החסימה של נעם מקבלת תמיכה כמעט מקיר לקיר (ולא רק מ-"חברת בעלי עניין" כדבריך שכופים את האג'נדה הלא נכונה על וויקיפדיה). מה קרה? נעם היה בסדר ופתאום הוא התקלקל? או שאולי שדרת המפעילים והביורוקרטים איפשרו לו להשתלח מאז ומתמיד על ימין ועל שמאל בברי הפלוגתא שלו. כל עוד הוא השתלח באנשים הנכונים, קרי "חברות בעלי העניין הלא נכון", זה היה בסדר כי כל המתקפות החריפות שלו נעשו כתגובה לעורכים שמרנים שהורסים את וויקיפדיה (או משהו כזה). אבל כשאת אותן השתלחויות הוא התחיל להפנות לאנשים הלא נכונים - הברנז'ה הויקיפדית, הוא עבר בבת אחת טרנספורמציה לעורך בעייתי שלא מתאים למיזם, וצריך לחסום אותו לצמיתות (ויפה שעה אחת קודם). מי שנתן גושפנקא להתנהגות של נעם דובב במשך שנים, ולא עצר את זה כבר בהתחלה, שלא יבוא עכשיו בטענות לאף אחד מלבד עצמו. מסיבה זו יש לי סימפטיה לנעם - אני משוכנע שהוא לא מבין מאיפה נובע העליהום הזה עליו. הרי הוא לא עושה שום דבר שונה ממה שהוא עשה לאורך שנים.
לגבי היכולת לכפות אג'נדה פוליטית על ערכים, ראשית שדרת המפעילים בבירור שייכת למחנה הפוליטי הנכון (שמאל-ליברלי - וזו גם הסיבה שזה מכונה "המחנה הנכון"). לכן אין זה מפתיע שבמשך שנים רבות, חבורת בעליי העניין שהצליחה להטות בהצלחה ערכים רבים הייתה שייכת למחנה הנכון. ייתכן שזה השתנה כיום, אבל אני בסה"כ מאמין שוויקיפדיה היום מאוזנת הרבה יותר מבעבר. כמובן שייתכן שיש ויקיפדים שרואים את הדברים אחרת - תלוי באיזה צד של המפה הפוליטית נמצאים. אולי זה יומרני מצידי להגיד, אבל אני חושב שאני יכול להיות מעט יותר אובייקטיבי בעניין הזה לאור העובדה שאני לא לגמרי שייך לאף אחד מהמחנות המרכזיים בהיותי ימני-ליברלי (למרות שלתחושתי משייכים אותי לרוב למחנה הימני-שמרני). יורי - שיחה 02:13, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
נעם אף פעם לא היה "בסדר". ההתנהגות שלו רעה ומפריעה. מצד שני, הוא ויקיפד תורם, והקריאה לחסימתו הגיעה אחרי שהגדיש את הסאה. נדנד לא נחסם בגלל "פלוגתא" עם דובב, אלא מסיבות אחרות. הוא הזיק למרחב הערכים, לעומת דובב שמזיק לקהילה, ואלו דברים שונים. אחרי כמה תקלות (אחת מהן, כנראה האחרונה, היא עילת הסיפור בבירורים), החלטתי פשוט להתרחק ממנו, ועד לאחרונה גם הצלחתי, אבל כשמררתו נשפכת ומגיעה עד כדי ניסיון ליירט את "מפעיל נולד", תוך השפרצת ארס לכל עבר, הנזק לקהילה מגיע לרמות שיש להרחיק את המשתולל. אם נחזור לנדנד: אפשר אם רוצים לחפור ולראות אם הוצע "חונך" כפי שנדמה לי, אבל כפי שכתבת בעצמך, הוא נחסם מספר פעמים - אחד הצעדים שמנית ב"בירורים", כשאחר כך כתבת ש"נדנד לא זכה". אולי קטנוניות, אבל בסופו דבר, הרחקתו של נדנד הייתה לטובת ויקיפדיה, וקשה לי להאמין שלא תסכים עם הקביעה הזו. לגבי דובב - למרות שכבר יש הרבה "דם רע", אם הוא פשוט יירגע ויפסיק את ההשתוללות, הוא יכול להמשיך להיות ויקיפד תורם, אפשרות שכנראה לא הייתה ריאלית במקרה של נדנד. קיפודנחש 21:17, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
עבר כבר לא מעט זמן, אבל אני חושב שאתה שוב זוכר לא נכון. אני כמעט בטוח שעילת חסימתו של נדנד הייתה פחות פגיעה במרחב הערכים ויותר (ובעיקר) פגיעה ברגשותיהם של עורכים אחרים. ללא ספק לנדנד היו כמה אמירות שאותן אני רואה כחשוכות, אך האם יש דעות שאמירתן אינה מקובלת בוויקיפדיה ומצדיקות חסימה (להוציא מקרים קיצוניים כמו נאו-נאצים, מכחישי שואה וכו'). האם למשל ראוי להרחיק מהמיזם מישהו שמאמין שהומוסקסואליות זו מחלה ולא חושש לשטוח את משנתו בכיכר העיר? או שאולי יש מקום ליישם את משנתו של וולטר: ”אינני מסכים למילה מדברייך אך אהיה מוכן להיהרג על זכותך לומר אותם.” אבל במקום לדון ברצינות בשאלה כבדת משקל זו, הדיון בבירורים לגבי נדנד התדרדר לעליהום מכוער (כרגיל). דרך אגב, אני לא בטוח שהשאלה "האם הרחקתו של נדנד הייתה לטובת ויקיפדיה" היא השאלה הנכונה. השאלה הנכונה שהיינו צריכים לשאול היא "האם מעשיו הצדיקו את הרחקתו"? לפי הנהלים היבשים של המיזם, התשובה לכך, לדעתי, היא לא. בכל מקרה, הן נעם דובב והן נדנד הזיקו/מזיקים לקהילה (כל אחד בדרכו שלו) אז במובן הזה, אין הרבה הבדל. חוץ מזה שנעם דובב עובר במובהק על כללי ההתנהגות. לגבי נדנד, כאמור אני יותר ספקן.
לגבי זה שנעם דובב הגדיש את הסאה כאשר "יירט את מפעיל נולד" כדבריך, איך בדיוק הוא עשה את זה? בכך שהתנגד למינויו של גארפילד למפעיל? לא ידעתי שזה אסור. ואל תגיד לי כמו אחרים שהוא אמר נגדו אמירות לא נכונות. הוא טען שגארפילד גידף אותו ואיים לחסום אותו בהתכתבות פרטית. הוא אכן הביא לכך דוגמאות אותם גארפילד לא הכחיש. על הדרך הוא עשה אאוטינג, מעשה חמור, אך אני מאמין לו כשהוא אומר שזה לא נעשה בכוונה והוא גם התנצל על כך (לא משהו שקל להוציא ממנו כפי שאתה יודע). אני גם פרסמתי ביקורת נגד גארפילד. אז מה, זה אומר שגם אני לא בסדר? וזה בדיוק מה שהכי מפריע לי, נעם משתלח כבר תקופה ארוכה במשתמשים רבים שהוא חולק עד דעתם. אך כשהוא העיז לפגוע, באופן קל יחסית" ב-"משתמש יקר", רק אז פתאום כולם עטו עליו. יורי - שיחה 20:36, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
ממש לא מתאים לי לחפור. לי זכור אחרת. ולהבהרה - מלחמות עריכה וכניסה למחלוקות, ויותר מכך יצירתן, זו פגיעה במרחב הערכים ובעבודתם של עורכים אחרים, לא "פגיעה ברגשות". זה מה שזכור לי. קיפודנחש 21:13, 27 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום יורי,
אין לי אלא להסכים עם הדברים שכתבת בדף שיחה אחר: "שוב אנו רואים שבוויקיפדיה יש שווים יותר, ויש שווים פחות".
גארפילד החליט כי מוכרי בובות אינו ראוי להישאר במרחב הערכים, אף על פי שעבר דיון חשיבות, וכתב כך בדף השיחה של הערך:
"בהחלט יש את הסמכות - בשביל זה הקהילה הצביעה שאקבל סמכות מפעיל מערכת בחודש שעבר. סמכות זו נועדה לא רק למחיקה והסתרה של גרסאות, אלא נועדה לפתור בעיות במרחב הערכים לפי שיקול דעתי במידה והנהלים אינם מספקים תשובה חד משמעית, ולדאוג ליחסים בקהילה ואופן השיח.
יחד עם זאת, כיוון שאני צד מעורב בדיון, אני אחכה לתגובות נוספות, עדיף עם נימוק ברור, לתמיכה או הסתייגות מהצעתי זו - להעביר את הערך למרחב הטיוטה ולהמשיך דיונים שם. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 10:43, 17 באוקטובר 2020 (IDT)".
בתגובה הבהיר Lostam כי אחרי דיון חשיבות שהסתיים, נותרה האפשרות של הצבעת מחיקה, כאשר אחרי הצבעת המחיקה – לצורך העברה מטיוטה חדשה למרחב הערכים, ניתן להעלות טיעון של שינוי בנסיבות. בניגוד לנטען בדף השיחה על ידי מפעילים שונים, אין כאן לקונה. אחרי דיון חשיבות יש הצבעת מחיקה. אם הערך נמחק בהצבעת מחיקה, ניתן לכתוב אותו שוב בטיוטה ולטעון לשינוי בנסיבות. כמובן הדבר לא מנע מהמשתמשת לכתוב שם: "אם אי פעם יימצאו מקורות איכותיים, הערך ייכתב מאפס, מהכותרת ועד הקטגוריות". דברי גארפילד גם גרמו לה לבצע מהערך מחיקות ללא אבחנה, כולל מחיקות שלא היה רוב בדף השיחה למחיקתן, אף על פי שהמשתמשת היא שתייגה משתמש אחר על מנת שיגיע כדי "לתגבר" אותה במחיקות, אך הוא לא טרח להגיע. המשתמשת גם מתייגת מפעילים ללא הפסקה, וגארפילד – במקום להורות לה להפסיק לתייג מפעילים, הציע להעביר את הערך כולו לטיוטה אף על פי שעבר דיון חשיבות. רק כאשר הבהיר Lostam כי ההצעה איננה מעשית, ירדו מההצעה גארפילד ושני מפעילים אחרים, שגם אותם תייגה המשתמשת, ואחד מהם ניהל איתי דיונים על מילים שהיו כתובות בערך, אף על פי שהוא לא ראה את המילים האלו לפני שהמשתמשת מחקה אותן. מפעיל צריך לדאוג לגרסה יציבה של הערך בזמן שמתנהלים עליו דיונים. כשנכנס מפעיל לעצם הדיונים וחולק על כותב הערך, משתנה מעמדו ממפעיל לעורך.
לעניין מה שנכתב בדיון: "אכן, אם יש משתמש נוסף שמתבטא כך כלפי אחרים באופן קבוע ולאורך זמן רב, וגם הוזהר על כך פעמים רבות, וגם נפתחו מולו בירורים רבים, וגם אף נחסם לאזהרה על ביטויים אלו כבר כמה פעמים ולאורך תקופה ע"י מספר מפעילים שונים (ובירוקרט) וגם עדיין ממשיך בדיוק באותן תקיפות מול אחרים - אז כן, גם משתמש כזה ראוי לחסום" – המשתמשת גם התבטאה כך באופן קבוע ולאורך זמן רב כלפי עורכים שונים, גם הוזהרה על כך פעמים רבות, גם פתחה בירורים שונים בשמות שונים, וגם נחסמה מספר פעמים על ידי בירוקרטים באחד משלל הכינויים שבחרה, וגם ממשיכה בהתקפות. שאל את קינג כמה פעמים התקיפה אותו, או את מו סיזלאק.
מחקנית קיצונית גררה אחריה שורה של מפעילים ושל משתמשים שהם מחקנים קיצוניים, או שאינם רוצים לראות ערכים שכתבתי, כפי שאני יכול לומר על אחד מהם, שכתב בדף השיחה: "תרגיל הפסילה הזה נעשה פעם אחר פעם. זו הדרך להזיז את המכשול בעל ההרשאה מהדרך, מפעיל או בירוקרט".
תייגתי גם את אופק כחול אחרי שהשתתפה בדיון ואחרי שביקשה בדיקה של אחד השמות, ומשתמשת אחרת השתלחה בה בבקשות ממפעילים אחרי שקצבה את הזמן של תבנית העבודה שהניח קינג, כשהיא מאשימה את אופק בכך שהייתה "לטובת" קינג, משום שלא שיגרה בזוקה לעבר קינג. לשיטתה, רק "חיסול מוחלט" תקף במקרים כאלה. כמובן לאחר מכן הגיעה משתמשת שנייה לבקשות ממפעילים ותמכה בעמדתה של המשתמשת הראשונה, שגם כן טענה לבעלות. דוריאןDGW – Talk 20:10, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

עושה רושם שהמפעילים לא רוצים להתעסק עם תפוח האדמה הלוהט הזה. לא יודע כמה אתה מעורה אבל יש לנו תיק חשדות כבד ביותר נגד יותר מ-20 משתמשים שהם בעצם אחד. אין טעם לבקש בדיקה כי אין "אקדח מעשן" בדמות הצבעה כפולה או הטיית דיון. הם גם באים, עושים רעש והולכים כמו זבובים. אתה לוחם צדק ידוע. אולי לך יש כח להכנס לזה. בורה בורה - שיחה 21:14, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
גארפילד הוא אכן לא מהמפעילים המצטיינים שלנו.
דוריאן/בורה בורה , על מי/מדובר מדובר (אפשר גם במייל)?
בורה בורה, גם אתה למיטב זכרוני לוחם צדק לא קטן. לא יודע מה איתך, אבל אני בחצי פנסיה. יורי - שיחה 16:02, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
שלום יורי, ראה נא למשל הצבעת מחלוקת זו. דוריאןDGW – Talk 16:15, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
לא כל כך הבנתי מה אני אמור להבין מזה... יורי - שיחה 16:28, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
פותחת ההצבעה דוריאןDGW – Talk 16:38, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
יש לציין שקראתי את הבירור שפתח דוריאן על זה במטא (די ארוך אבל שווה קריאה), הבעיה העיקרית היא שאין ראיה ממשית וודאית שמדובר באדם אחד כפי שבורה כתב, אז לכאורה אין בעיה ("חף מפשע עד שיוכח אחרת"). אני כמובן בעד לחשוף כמה שיותר מזיקים ולהעיפם מפה כמה שיותר מהר, אבל אין לי ממש איך לסייע כי אין לי משהו להביא. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 16:51, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
Liad Malone כתב היום בדף השיחה של Dovno: "יש לך כל כך הרבה מה לתרום בויקיפדיה, חבל שתבזבזי את רוב הזמן והאנרגיה שלך על עימותים עם משתמשים בעייתיים. את יותר טובה מהם וזה ניכר בכל אינטראקציה שלך איתם".
גארפילד הגיב שם: "תומך ומחזק את דבריו השקולים והנבונים של ליעד". דוריאןDGW – Talk 17:29, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
כאן ההסבר: 1, 2. דוריאןDGW – Talk 17:41, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
עדיין לא הבנתי על מה מדובר. כנראה אני ממש איטי היום. אולי לא ישנתי מספיק. יש מצב לקבל את זה ביותר מפורט? יורי - שיחה 17:43, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
דוריאן, שלח לו במייל על מה שצברנו עד עתה על חביבת השניים לעיל. לא יודע למה התאהבו באחת שאין לה שליטה מינימלית על חרצובות לשונה ומתעמרת בלקויי שמיעה. בורה בורה - שיחה 18:23, 23 באוקטובר 2020 (IDT)
הי בורה, אני אשמח גם לקבל את המידע הנ"ל ולבחון אותו - במידה ויש בו ממש יש לפעול בנושא. כמו כן, אציין שהציטוט הסלקטיבי של דוריאן משנה את משמעות דברי לתמיכה בעורכת, והדבר אינו כך, אני תמכתי בדברי הטעם של ליעד להתמקד בטיעונים ענייניים ולא בטיעונים לגופם של עורכים. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 18:44, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

לא ראיתי מה כתבו עלי שם. אני לא איש של דפי שיחה. כאמור אין לי עדיין אקדח מעשן אבל בהחלט דברים מתקדמים. כשיהיה אקדח ודאי שגורמים המוסמכים יקבלו את המידע. בורה בורה - שיחה 19:10, 23 באוקטובר 2020 (IDT)

עריכה בערך עם תבנית בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום יורי, אבקשך לכבד את הכללים בוויקיפדיה ולא לערוך את הערך גיבור ישראל (פסל). אני בשלבי סיום של כתיבת הערך, אתה מתבקש להתעזר בסבלנות ולא לגרום להתנגשויות עריכה. תודה חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 22:41, 27 בדצמבר 2020 (IST)

ראי את דבריי בדף השיחה שלך. יורי - שיחה 22:42, 27 בדצמבר 2020 (IST)
אני כתבתי כאן והסברתי לך. אני מציעה שתיזכר מה כתוב על תבנית בעבודה. הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית. אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. אבקשך לכבד את מה שהוויקפדים החליטו לפני זמן רב. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 23:00, 27 בדצמבר 2020 (IST)
בדקתי גם מהו תאריך הצבתו של הפסל שכתבתי בעת כתיבת הערך, וראיתי שכתבתי 4 בדצמבר. אז כל כך הרבה עורכים שלחו את ידיהם לערך, ומישהו שינה ל-5 בדצמבר. אני לא מופתעת שזה קרה. כך זה כשלא מכבדים תבנית בעבודה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 23:04, 27 בדצמבר 2020 (IST)
זו בעיה ידועה בויקיפדיה. מרשים לכל אחד לערוך וזה מביא באמת לכך שהרבה עורכים נוהגים לשלוח את ידיהם לערכים. כדאי לטפל בזה בהזדמנות.
לענייננו, חנה, הערך הזה חריג בכך שהוא מעורר עניין בקרב ויקיפדים רבים. לאור זאת, יש מקום שתשקילי להפעיל שיקול דעת, ותציבי תבנית "בעריכה מתמשכת" ותשני לתבנית "בעבודה" רק לפני שאת מתכוונת לבצע עריכות בערך. בכל זאת, מהיכרותי איתך אני מניח שלא תקבלי את הצעתי, אז בשלב זה אכבד את תבנית בעבודה, בכפוף לכך שתתני הערכת זמן, פחות או יותר, בנוגע לסיום העבודה על הערך. גם יהיה נחמד שתתייחסי להערות שהעלתי בדף השיחה של הערך. יורי - שיחה 23:14, 27 בדצמבר 2020 (IST)

נא לכבד את תבנית בעבודה[עריכת קוד מקור]

יורי, אתה חוזר ומתעלם מהתבנית על הערך גיבור ישראל ומנהל איתי מלחמת עריכה. אתה מתבקש לדון בדף השיחה על העריכות שאתה רוצה לשנות. אם תחזור על העריכות ותפריע לי להשלים את הערך, אבקש את חסימתך. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 09:38, 30 בדצמבר 2020 (IST)

הוסבר לך אינספור פעמים למה בדיוק משמשת תבנית "בעבודה" ולמה מעשייך הם עבירה על חוקי המיזם. רוצי לבקש חסימה. אולי בניסיון האלף ומשהו שמישהו יסביר לך מה הבעיה עם פעולותייך, תצליחי להבין סוף סוף. בינתיים אני אמשיך לתקן את הבעיות הלא נגמרות בערך. יורי - שיחה 09:41, 30 בדצמבר 2020 (IST)

גיבור ישראל (פסל) - מחיקת עריכותי[עריכת קוד מקור]

תשומת לב לתקציר העריכה האחרון שכתבתי. אנא פעל לפי הנהלים, ואל תשחזר עריכה שמספר ויקיפדים סומכים עליה את ידם. אם מצאת נימוקים חדשים למחיקה, אנא כתוב אותם. --‏Yoavd‏ • שיחה 13:12, 2 בינואר 2021 (IST)

יואב, בניגוד לדבריך אני כן הסברתי את השחזור, מספר פעמים. אין לי כוונה לחזור שנית. קרא את המדיניות שצירפתי לגבי הערות שוליים. בכל מקרה, נראה שיש רוב בדף השיחה להשארת ה-"מקור" הזה. מקובל עליך? יורי - שיחה 16:04, 2 בינואר 2021 (IST)
מקובל. לא הייתי שם במרכאות סרטון תיעודי, אבל ניחא. --‏Yoavd‏ • שיחה 17:35, 2 בינואר 2021 (IST)
אינני מצליח להבין את השיקולים שלך למחוק את הערות השוליים שהנחתי. חשבתי שלאחר הסיכום מעלה לא תיגע בהן פעם נוספת, אי לכך אני מזמן אותך לבירור. --‏Yoavd‏ • שיחה 09:46, 3 בינואר 2021 (IST)
אני כרגע בעבודה ואוכל להגיב רק בערב. אני הבנתי שהגענו לסיכום שרק סרטון אחד יישאר, הסרטון שנראה שיש עליו רוב בדף השיחה. אבל כנראה לא הבנתי נכון. בכל מקרה, תודה על העדכון לגבי פתיחת הבירור. יורי - שיחה 11:40, 3 בינואר 2021 (IST)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • על שני ערכים וארבע אנציקלופדיות • השתתפות בתחרויות כתיבה בויקיפדיה • מדור המומלצים • Wiki Talk 2021 • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חדשופדיה • קורס עריכה בויקיפדיה לגמלאים • מוזיקה בויקיפדיה • קרב איגרוף • תמונות חדשות

לגבי עריכה זו, מדוע לטעמך מדובר בערך אקטואלי? הרי ההצבעה הסתיימה, טראמפ הודח, וההליך עבר אל הסנאט. ניב - שיחה 23:42, 18 בינואר 2021 (IST)

ההליך בסנאט הוא חלק מהליך ההדחה. אני יודע שטכנית זה נקרא "משפט" אבל המשפט הזה הוא החלק מההליך. בכל מקרה, האירוע המדובר נדון באופן נרחב בתקשורת ומתפתח כל הזמן. לכן הוא עדיין אקטואלי. יורי - שיחה 23:45, 18 בינואר 2021 (IST)
אני מקבל את עמדתך, היא רציונלית. אך באותה נשימה אוסיף שאם האירוע ידובר בתקשורת, יהיה מדובר במשפט שמתרחש בסנאט ולא בהליך הראשוני של בית הנבחרים. ניב - שיחה 23:49, 18 בינואר 2021 (IST)
לכל הפחות סעיף "המשך ההליך" בערך הוא "אירוע מתמשך". מדובר בו על "חזרתו הצפויה של הסנאט מפגרת החורף". כשהעתיד של היום יהפוך לעבר של מחרתיים, צריך לעדכן. קיפודנחש 00:02, 19 בינואר 2021 (IST)

נחסמת ליום[עריכת קוד מקור]

בשל תגובתך זו חסמתי אותך ליום. המשך התבטאויות אלו עשויות להביא להרחקתך לפרקי זמן ארוכים יותר ולחסימתך לצמיתות. eli - שיחה 21:35, 22 בינואר 2021 (IST)

אלי חמוד, אתה נמצא איתי בעיצומו של סכסוך. הבירור שפתחתי בעניינך (בין היתר) נסגר לפני שעות ספוורת. בבירור זה תקפת אותי בצורה בוטה ושעברה על כללי ההתנהגות. ביקורת אף הזהיר אותך על כך. בקיצור, הנהלים אוסרים עליך לחסום אותי. זה שאתה שם פס על הנהלים זה לא חדש. אבל מציע לך לא להגדיש את הסאה. יורי - שיחה 21:43, 22 בינואר 2021 (IST)
שיחררתי את החסימה. יורי צודק אלי לא היית צריך לחסום אותו. בין אם יש או אין הצדקה, כשאתה בסכסוך גלוי איתו, עליך לבקש את החסימה ממפעיל אחר. במיוחד כשמדובר בויכוח מתגלגל לא מאתמול. לא מדובר כאן בבקשת חסימה בשל השתוללות או הפרעה במרחב הערכים. אניממסכים שדבריו של יורי לא ראויים, אבל בהקשר הרחב יותר אתה לא אמור לשפוט את זה (וגם אני לא דרך אגב). גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 21:52, 22 בינואר 2021 (IST)
תודה רבה גארפילד. אלי, התגובה של גארפילד זה בדיוק ההבדל בין מישהו שיש לו שקול דעת ו"מזג מפעיל" בסיסי, ובינך, טעות קולוסאלית של הקהילה במינוי מפעיל מערכת. על הטעות הזו הקהילה תצטרך לדון בבו הזמן ולהסיק מסקנות. נשאר רק לקוות שהנזק שתגרום עד שהעת הזו תגיע יהיה קטן ככל האפשר. יורי - שיחה 22:01, 22 בינואר 2021 (IST)

יצירת מהומה כדי להדגיש עמדה[עריכת קוד מקור]

היום אורכב הדיון שפתחת בבירורים, ונראה שלאחר הבירור החלטת להשתלח בעורכים אחרים כדי לעשות "דווקא".

בעקבות זאת חסמתי אותך לשלושה ימים. אנא עסוק בכתיבה ולא בחינוך של עורכים אחרים - אם יש אמירה שמפירה את כללי התנהגות - פנה בבקשות במפעילים, אם יש לך אי הסכמה לגבי תוכן בערך כזה או אחר - תכתוב בצורה עניינית לגבי הבעיה בערך ואל תטריד עורכים אחרים "דווקא". ערן - שיחה 22:42, 22 בינואר 2021 (IST)

לא הבנתי כיצד תגובותיי כלפי בני הפלוגתא שלי שונות במאומה מהתגובות של בני הפלוגתא כלפי עליהם אני מתלונן, בין היתר גם בבקשות מפעילים, לאורך תקופה ארוכה, ולא מקבל הגנה. האם המשמעות היא שלבני הפלוגתא שלי מותר להשתלח בי ללא הפסק, בגיבוי שלך, ולי אסור להגיב להם באותו האופן? יורי - שיחה 22:53, 22 בינואר 2021 (IST)
בנוסף למה לאלי גודין, ניתנת האופציה למחוק את דבריו בעוד שלי זה לא מתאפשר? לא התנגדתי למחיקת הודעתי בכפוף לכך שחנה תמחוק את המתקפות הבוטות שלה כלפי. יורי - שיחה 22:55, 22 בינואר 2021 (IST)
ערן, שאלתי אותך 2 שאלות. יש לך מענה עליהן? יורי - שיחה 10:27, 23 בינואר 2021 (IST)
בעריכות מאתמול, אחרי שהתקיים דיון בבירורים, תקעת אצבע בעין לכל משתמש שלא התרצתה מהטיפול של מפעילים בדבריו - כדי להראות "אם אתם יכולים גם אני". זה לא חלק מדיון כלשהו, זה לא כלפי משתמש אחד, רק כדי להראות נקודה - ולהדגיש את עמדתך. אני לא הולך לעבור על דיונים ישנים ולנקות אותם מכל אמירה בעיתית - דנו בזה בבירורים, העריכות ישנות - צריך לשים את הדברים מאחורה ולהתקדם הלאה - לעסוק בכתיבת אנציקלופדיה ולא כל היום במלחמות בוץ. בעניין האמירה של אלי - היא נאמרה במסגרת הדיון בבירורים וגם אני וגם ביקורת הערנו לו על כך - הוא הסיר הבוקר את זה מבלי להכפיף לתנאים כאלו ואחרים. ערן - שיחה 12:59, 23 בינואר 2021 (IST)
שבת שלום ערן, עיינתי בארכיון, ועל הטקסט נמתח קו במקום להסירו.
לצערי, לא הבנתי טקסט זה. המקום לפנייה כזו הוא בדף הבקשות ממפעילים או לכל היותר בדף שיחתו של ביקורת.
שאלתי דייל, והוא ענה מפורשות שאין לבצע עריכות בארכיון. לטעמי יש להסיר את הרשאת הבדוקה שניתנה למשתמשת. דוריאןDGW – Talk 13:35, 23 בינואר 2021 (IST)
בדיון בבירורים נסב סביב שאלה מאוד ברורה, אני פועל לפי הנהלים וזוכה לאמירות משתלחות ובוטות. הסברתי שאני לא עונה לאמירות הללו ומבקש לקבל הגנה. הוסבר לי שהגנה אני לא אקבל כי מדובר באמוציות במהלך דיון פוליטי, ואתם כביורוקרטים, קיבלתם החלטה שלא להתערב בשלב זה. לכן חזרתי לדיון ועניתי לויקיפדים הבוטים באותו האופן שבו הם ענו לי (למה שאשאיר אמירות בוטות ולשון הרע בדפי שיחה פומביים החשופים לכל, ללא מענה)?
אתה אומר שאתה לא הולך לעבור על דיונים ישנים (מלפני ימים ספורים, כן) ולנקות מכל אמירה בעייתית כלפי, חבל מאוד, כי זו בדיוק העבודה שלך. על האמירות שלי למשל לא התעצלת לעבור ולמחוק. עצוב לראות שאתה לא יכול להניח את דעותיך הפוליטיות בצד, ולעשות את תפקידך ללא משוא פנים. אתה מגן על חבריך למחאה שהורסים לאט לאט את האנצילקופדיה לטובת דחיפת האג'נדה הפוליטית שלכם, וחוסם ויקיפדים מהצד השני של המתרס הפוליטי שמנסים לעצור אותם.
לעניין אלי, עדיין לא ענית לי למה האמירה הבוטה שלו מאוד כלפי זכתה "להערה" ולבקשה מנומסת למחוק את הדברים (מה שכפי שדוריאן ציין הוא לא עשה, אלא רק העביר עליהם קו), בעוד שבמקרה שלי התגובה הייתה חסימה לשלושה ימים. יורי - שיחה 13:59, 23 בינואר 2021 (IST)
אין ספק שערן הוא ביורוקרט נהדר. תמיד היה כזה גם. מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: מישהו רוצה להגיב (אלי, גארפילד ויואב, לכם יש פטור). יורי - שיחה 20:00, 23 בינואר 2021 (IST)
תודה על הפטור שנתת לי, ולכן אעיר רק הערה כללית - ההתבטאויות שלך חריפות ביותר, והנה דוגמא שאני בהחלט יכול לייחס אלי: "יש עדיין כמה מקורות "לא מקובלים" (כגון סרטונים ביוטיוב)... ולגייס את יחידת "מחבלי האנציקלופדיה" להתנכל לעורך שמנסה לתקן את ההשחתות שלה." בדיוק כמו שאתה ייחסת משפטים שכתבו חמישה ויקיפדים שונים לעצמך, ונפגעת מהם - מכיון שהיה לנו דיון ארוך לגבי העובדה שהכנסתי סרטונים שעלו ליוטיוב על הבאת הפסל לרמת השרון, אתה שוב חוזר וכותב שזה לא מקור מקובל עליך, למרות שמספר ויקיפדים ניסו להסביר לך את ההיפך. לגבי הכינוי "יחידת מחבלי האנציקלופדיה" בו אתה מכנה את מי שמנסה לעזור לחנה בערכיה - אני מציע שתחשוב לבד איך מרגיש מי שבחרת לכנות אותו בכינוי זה. --‏Yoavd‏ • שיחה 21:44, 23 בינואר 2021 (IST)
לחשוב? מה יש לי לחשוב. אני בטוח שהוא מרגיש בדיוק כמו שמרגיש מישהו שכינו אותו חבר ב-"טייסת הקמיקזה הוויקיפדית". אולי דווקא אתה מבין עכשיו קצת יותר איך אני מרגיש (האמירה הבוטה כלפי עדיין מופיעה וכל אחד יכול לקרוא אותה). אתה אומר ש-"ייחסתי משפטים שכתבו לי חמישה ויקיפדים שונים לעצמי". מה אתה מנסה לרמוז בדיוק? כל הציטוטים שהבאתי הופנו כלפיי. לא היה שם אפילו גרם של ספק. אפילו אותם ויקיפדים שהתבטאו כלפי בבוטות לא העלו בדעתם לעשות מעצמם צחוק ולטעון שהם לא התכוונו אליי.
אתה יודע, ממך לא ציפיתי. התגובה הראשונה שלך בדיון בבירורים עוד הייתה סבירה. בערך מה שהייתי מצפה מאדם מכובד כמוך. חשבתי גם שתעריך את זה שהחלקתי את העובדה שפחות או יותר הטעתה אותי בשיחה:גיבור ישראל (פסל)#עוד עיוות של המציאות - לאחר ששחזרתי עריכה שלך בטענה שאתה נותן פרשנות משלך לתמונה בה מופיעה דגל שזרוק ליד הפסל, כתבת: ”מדובר במעשה ונדליזם שנקלט במצלמות האבטחה, שקלטו שני צעירים מכוסי ראש ופנים בשעה 03:30 שוברים את השלט, מפילים את הדגל ורומסים אותו. הכל מתועד”. לא דיברת אמת או לכל הפחות, לא דייקת בדבריך. ידידתך חנה בעצמה אמרה ששוחחה עם הפסל שאמר שהדגל לא קשור לפסל. לכן לא יכול להיות שהאירוע שאתה מתאר נקלט במצלמות האבטחה, מהסיבה הפשוטה שאירוע כזה לא התרחש.
האג'נדה הפוליטית שלך כל כך העבירה אותך על דעתך שנראה שהייתה מוכן להוסיף לערך מידע לא מדויק (בלשון המעטה) בנימוק שכביכול קיים סרטון שתומך בכך (מה שכאמור לא נכון). יכולתי לעשות מזה עניין גדול (והוא אכן כזה), אבל מתוך כבוד אליך, החלקתי לך את זה. חבל שעשיתי את זה. הייתי צריך להביך אותך. התנהגותך מוכיחה שזה מגיע לך. יורי - שיחה 22:26, 23 בינואר 2021 (IST)
יורי - עכשיו הגזמת. לכנות אותי שקרן זו הגזמה פרועה ומשולחת רסן. ובכן - לידיעתך - אני חבר בקבוצה שנקראת רמת השרון חופשית. זו תנועה שזכתה לארבעה חברים במועצת העיריה בבחירות ברמת השרון. בתפוצה הזו הנתונים על הסרטון ניתנו על ידי אחד החברים, בתוספת הבקשה לשחרר את הסרטון כולו - בקשה שנדחתה על ידי המשטרה. לא החלקת שום דבר - אני דובר אמת. דבריך מעלה הם מתחת לכל ביקורת. בנוסף, למרות שאני כותב כאן למעלה מ-13 שנים, אין לך מושג מה "האג'נדה הפוליטית" או בעברית פשוטה ולא קנטרנית דעותי הפוליטיות. כל מה שעשית - זה להוכיח לכלל הויקיפדים כי חסימתו של ערן היתה ראויה ונכונה. חבל שלא נחסמת לתקופה יותר ארוכה. --‏Yoavd‏ • שיחה 06:54, 24 בינואר 2021 (IST)
יואב, מה לא היה ברור במה שכתבתי? אתה אמרת ”מדובר במעשה ונדליזם שנקלט במצלמות האבטחה, שקלטו שני צעירים מכוסי ראש ופנים בשעה 03:30 שוברים את השלט, מפילים את הדגל ורומסים אותו. הכל מתועד.” בדף השיחה אף טרחת להבהיר, אם היה ספק, שהדגל שהופל הוא הדגל שמחזיק הפסל. חנה מנגד באה וטענה שהדגל שעל הרצפפה הוא לא הדגל שהפסל מחזיק. הפסל בכבודו ובעצמו אמר לה זאת. מי מכם צודק? יורי - שיחה 08:14, 24 בינואר 2021 (IST)
הפעם לשם שינוי ציטטת אותי במדויק. כל מה שכתבתי אמת היא ולא אוסיף מילה נוספת. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:49, 24 בינואר 2021 (IST)

שאלה (26.01.21)[עריכת קוד מקור]

אני מסכים עם חלק ניכר מהביקורת שלך על דברים שקורים כאן, אבל השחזור הזה שלך גורם לי לתהות על המטרה האמתית שלך באתר. מה הסיבה בעצם שאתה מחזיר כותרת פרובוקטיבית, בדף שיחה אישי, של דיון שלא אתה פתחת? לי זה יותר מזכיר פסוק במשלי (פרק כ"ו, פסוק י"ז): "מתעבר באזני כלב עובר, מתעבר על ריב לא לו". האמן לי שגיברס יֵדע לעמוד על שלו, גם בלי ההיאחזות שלך. אז בשביל מה בעצם צצת? בשביל לפתוח חזית גם מולי? אתה נהנה לראות ויכוחים? דגש חזק - שיחה 01:45, 26 בינואר 2021 (IST)

אתה אומר לי שגיברס ידע לעמוד על שלו גם בלעדי. אולי. אבל אותו דבר אפשר גם להגיד על ערן. הוא לא שינה את הכותרת. למה לך זה הפריע?
אני לא יודע אם שמת לב, אבל אני מאוד חם על יחס האיפה איפה שקיבלתי. אני סופג קללות ואמירות בוטות, מתלונן למפעילים - מקבל עוד כמה אמירות בוטות מהם. מתלונן בבירורים, מקבל עוד מנה של אמירות בוטות. אף אחד, כולל אתה, לא חשב לצנזר שם משהו, או לכתוב בדף השיחה של כמה ויקיפדים "אזהרה" או כותרות כמו "לפעמים אתה מתמיה". אני עונה לויקפדים שהתבטאו כלפי בבוטות באותו האופן שהם דיברו אליי, בקושי מספיק למצממץ, וכבר דבריי נמחקים (כי הרי כבודם ושמם הטוב נפגע) ואני נחסם עם כותרת פרובקטיבית בדף השיחה. יש לך מושג כמה כותרות פרובוקטיביות בארכיון של דף השיחה שלי יש שאני מת לשנות (וגם ניסיתי בזמן אמת לעשות זאת עבור חלקם וזכיתי לאיומים בחסימה?). מגיע צדיק אחד בסדום, מתלונן על האכיפה הבררנית ועל אי-הצדק הזועק לשמיים עם כותרת "בושה", ולך זה משום מה מאוד מפריע. דווקא זה מכל הדברים - פרובוקטיבי וכו'. תוכל לתת לי הסבר למה אצל אחרים הכל צריך להיות "סטרילי", ועליי אפשר לשפוך זבל בלי הפסקה ואני לא יכול למחוק את זה? יורי - שיחה 01:59, 26 בינואר 2021 (IST)
אשר אני יכול לכתוב לך כאן, זה שגם לי הפריעו הרבה מאוד דברים – והתרעתי עליהם. את החלק הקטן מהפניות שלי תוכל למצוא מעל דפי האתר, וחלק אחר נעשה בערוצים פרטיים. מה שלי מפריע זה הטרוליזציה של הדיונים. אני מגנה בתוקף (וגם רמזתי על־כך בכמה מקומות) את הניסוחים הפוגעניים שהוטחו כאן בחודש האחרון. חד־משמעית, וללא צל־צלו של ספק. אבל גם למתיחת ביקורת (ואני לא חף ממתיחת ביקורות. רחוק מאוד מכך) יש צורה. וכשראיתי פנייה, שזו הייתה הכותרת שלה – ברור היה לי שטוב לא יֵצא מכך. כדי למנוע דרדור השיח, ביצעתי פעולה, שלא אסורה במפורש על־פי הנהלים (אם תרצה, חפש בארכיון הבירורים דיון טורדני שפתח משתמש:להביט לאופק על שינוי כותרת טרחנית), מתוך כוונה הגיונית וברורה. אז אם מרא דשמעתתא היה מעורר מהומה – די בכך; אבל נגיחת קרן מסוג זה הפתיעה אותי למען האמת. אשמח להאריך אתך בסוגיה ובאופן כללי במייל, כי אתה נראה לי אדם חכם שיש תועלת בדו־שיח עמו.
והערת אגב: אם הכותרת שבחרתי לדיון זה לא נושאת חן בעיניך (אף שלטעמי היא תמציתית ומתארת את תחושתי), חוש חופשי להמירהּ. בברכה, דגש חזק - שיחה 02:18, 26 בינואר 2021 (IST)
הכותרת אכן הפריע לי. בעקבות אישורך, שיניתי אותה. אכתוב לך מייל. יורי - שיחה 02:22, 26 בינואר 2021 (IST)
לילה טוב דגש, וסליחה מיורי שנכנסתי לדף שיחתו.
דבריך על "טרוליזציה של דיונים" מתמיהים למדי, לאור מה שנכתב כאן.
כדי להסיר ספק, אינני טוען כלפי יורי או כלפיך כאילו ביצעתם טרוליזציה כלשהי של דיונים.
ברחל בתך הקטנה, יורי ממש אינו האישו כאן.
ברחל בתך הקטנה עוד יותר, מי פתחו דיונים מולי במהלך השנה החולפת? כדי להסיר ספק, שאלתי איננה כוללת מנטרים, מפעילים או בירוקרטים. דוריאןDGW – Talk 02:32, 26 בינואר 2021 (IST)
אני באמצע לכתוב תשובה מפורטת ליורי, וחלקה עונה גם על תמיהותיך. אם תרצה, אענה לך במייל; אם לא (וזה בסדר גמור) – אנסה לענות בין השטין בדף שיחתך, כי זה באמת מיותר לטרוד את מנוחתו של יורי בשעת ליל זו. לילה טוב. דגש חזק - שיחה 02:44, 26 בינואר 2021 (IST)

מדוע ביצעת שינוי שם ללא דיון? אנחנו בוויקיפדיה העברית, "סחיטת שורט" הוא המונח הראוי (אילו הייתה מילה בודדת ל"מכירה בחסר" בעברית, הייתי מחליף גם את המילה "שורט"). (שימנשמע?) מה, אין? 17:24, 30 בינואר 2021 (IST)

ואל נא תאמר לי שזה בגלל שלא היה מונח כזה עד כה - קצת תעוזה, לתרגם מונחים היא פרקטיקה קבילה. (שימנשמע?) מה, אין? 17:26, 30 בינואר 2021 (IST)

אני חולק עליך. התעוזה היא בעריכת ערכים (שזה מה שאני עשיתי). כשמתרגמים ערך צריך להימנע מתרגמת. מבחן גוגל פשוט יבהיר לך שאין מושג כזה "סחיטת שורט". בנוסף, אם זה משנה לך משהו, יש לי פז"מ בתחום, ובפרט הועסקתי כסוחר בשוק ההון האמריקאי במשך קרוב לשנתיים. סמוך עליי, אין מושג כזה "סחיטת שורט". אבל בכל מקרה, גם אם זה לא עושה עליך רושם, מבחן גוגל כאמור זה מספיק לקבוע מה השם הנכון. יורי - שיחה 17:32, 30 בינואר 2021 (IST)
לא מדובר כאן בתרגמת - נהפוכו. השקעתי בכך מחשבה, ומתוך ידיעה שאף אחד לא טרח לתרגם את המונח "Short Squeeze" עד כה - הגעתי למסקנה שראוי לתרגמו ולקחתי על עצמי את החופש לעשות כן. ודאי שמבחן גוגל יראה שאין מונח עברי ל"Short Squeeze" - כי אף אחד לא תרגם (זה, אגב, חצי נכון, ישנו תרגום אך הוא שגוי ביסודו). ועתה - תרגמתי. (שימנשמע?) מה, אין? 17:36, 30 בינואר 2021 (IST)
אוקי. הבנתי, אבל אני עדיין לא מסכים איתך. יש כללים לשמות של ערכים. אי-אפשר לקרוא לערך אנציקלופדי בשם שהמצאת (שהוא אומנם תרגום מילולי של המונח האנגלי אבל עדיין)... יורי - שיחה 17:42, 30 בינואר 2021 (IST)

שבוע טוב,
ראיתי שהצבעת נגד חשיבות לערך בשביל הנשמה.
ביום שישי דיברתי עם אחד ממקימי הפרויקט, והוא אמר לי שהחוברות מחולקות בתפוצה של 45-90 אלף עותקים בשנה (ולפי המדיניות יש חשיבות אם "הספר נמכר בלמעלה מעשרת אלפים עותקים").
אני מכיר את העמותה מכמה מקומות ויש לי מספר חוברות שלהם בבית.
אני חושב שלעמותה יש חשיבות (ואפילו משרד החינוך מכיר בה ומחלק עותקים שלה בבתי הספר הממ"ד).
אני אשמח אם תשקול מחדש את הצבעתך.
ישר כח!
נ.ב. אם אתה רואה את ההודעה אחרי יום ראשון ב3:00 היא כבר לא רלוונטית. מושך בשבטשיחה • י"ח בשבט ה'תשפ"א • 19:06, 30 בינואר 2021 (IST)

מחקתי את התגובה האחרונה של חנה ושלך מדף הבירורים[עריכת קוד מקור]

במידה ואתה לא מסכים עם עריכתי זו אתה רשאי לשחזר אותי. בעיני התגובה של חנה לא היתה לעניין, וגם התגובה שלך אליה הייתה מיותרת. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:21, 11 בפברואר 2021 (IST)

אין לי בעיה עם זה אני רק תוהה אם גם תגובות "לא לעניין" שלי נגד חנה יזכו בעתיד למחיקות בלבד או באזהרות, חסימות, השתלחויות או עידוד השתלחויות כלפי, איומים בחסימה לצמיתות וכו'. יורי - שיחה 14:41, 11 בפברואר 2021 (IST)
הכי עדיף שלא יהיו הערות כאלו משום צד ואז לא נידרש לסוגיות תאורטיות. תודה על הסכמתך למחיקת הדברים. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:50, 11 בפברואר 2021 (IST)
התיאוריה שלי מוכחת לדעתי. יש מספיק תצפיות שמהוות הוכחה חד-משמעית לאיפה ואיפה. יורי - שיחה 14:52, 11 בפברואר 2021 (IST)

::::ההערה האחרונה שלך, היא בדיוק מסוג ההערות שציינתי שעדיף שלא יהיו. האשמות לגופו של אדם. שלא תורמות בכלום לאווירה, אבל בהחלט מספקות חומר בעירה לעוד ויכוח ועוד עימות מיותר. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:57, 11 בפברואר 2021 (IST)

אתה מדבר על דבריי על איפה ואיפה? איפה ראית כאן האשמה לגופו של אדם? יורי - שיחה 14:59, 11 בפברואר 2021 (IST)
חשבתי שהתכוונת לאיפה ואיפה בהתנהלות שלי (מולך ומול חנה). אני מבין מדבריך שהתכוונת לאיפה ואיפה ביחס אליך (לאו דווקא ממני ספציפית פה אלא בכלליות בוויקיפדיה). טעות שלי. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 15:05, 11 בפברואר 2021 (IST)
יורי, ההודעה הראשונה הוסרה פחות משעה אחרי שנכתבה, בלי שהייתה פנייה למפעילים. לטעמי, זה טיפול מהיר. היום פניתי לשני מפעילים, ולצערי נכון לשעה זו שניהם עדיין לא טיפלו בבקשתי. כדי להסיר ספק, לא פניתי לגארפילד. דוריאןDGW – Talk 15:12, 11 בפברואר 2021 (IST)
גארפילד, אכן זה מה שהתכוונתי. אני שם לב שמדובר בטעות חוזרת אצלך, לפעמים בקטע לא הגיוני - כמו למשל הפעם ההיא לפני חודש בה התלוננתי על ביטויים בוטים / גידופים כלפי, ואתה הסקת מכך שבאתי להציק לך סתם כי בא לי או משהו כזה.
דוריאן, אם זה עוזר לך, גם בבקשות שלפי אצל המפעילים אף אחד לא מטפל. במקרה הטוב הם נמצאות שם שבוע עד שמישהו מוחק אותם, ובמקרה הפחות טוב משתלחים בי על עצם הבקשה. יורי - שיחה 16:34, 11 בפברואר 2021 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

גארפילד, אני מודה לך על הניסיון למנוע את הידרדרות הדיון, אבל כשיש צד אחד שלא משתף פעולה בכך, זה קשה. אבל אני באמת מעריך את הניסיון. יורי - שיחה 18:03, 11 בפברואר 2021 (IST)

נכתב מחדש? אין קשר בין חניכה ובין מפעיל נולד, וכבר היית חונך. דוריאןDGW – Talk 21:16, 11 בפברואר 2021 (IST)
בהודעות של חנה תמיד יש כל מיני פנינים. כשמדברים על ויקיפדים שהורסים את האווירה משום מה שוכחים את אלה שפועלים באינטנסיבות לבצע עריכות פוליטיות מוטות, לעשות מהומה בכל מקום אפשרי כשמישהו חולק עליהם, לענות בזלזול ובבוז (לעיתים מלווה באיומים) לויקיפדים אחרים, לעסוק בגיוס מצביעים (כי המטרה מקדשת את האמצעים) ועוד ועוד. משום מה, מדברים אלה הקהילה בוחרת להעלים עין, ודווקא מי שמציף את הדברים הללו "מסומן" כבעייתי. בגלל זה האווירה פה כזאת "נהדרת". יורי - שיחה 09:43, 12 בפברואר 2021 (IST)
מסיבה זו אינני מגיב לדבריה, לפי מה שכתב ביקורת בדף שיחתי, ובריאן ציטט אותו כשדרש ממני למחוק בקשת חסימה של משתמש שביצע מחיקות סדרתיות (מחק פטירת מתמודד שהיה בתחרות, ומחק נישואי מתמודד ומתמודדת שזכו בתחרות) ופנה לדף שיחתו של דוד שי כדי לקבל עזרה. הוא תמיד פונה לדוד שי כדי שיישב מחלוקות בעריכות שהוא מבצע.
יש גם מי שכותבים הצעה חוזרת ונשנית למפקח תוכן בערכים, מתייגים מפעילים בכל דיון שלהם או פונים למשתמשים אקראיים בדפי שיחתם על מנת לגייס אותם לדפי שיחה של ערכים, ומדלגים בין ערכים שאין ביניהם שום קשר. גם בעניינם לא נעשה דבר. דוריאןDGW – Talk 19:20, 12 בפברואר 2021 (IST)

שלום יורי,
רציתי לעדכן אותך, שערן חסם אותי ממרחב הערכים ללא הגבלת זמן בן נחום - שיחה 14:18, 12 בפברואר 2021 (IST)

ראיתי. שאלה, האם אתה מסכים באופן עקרוני לחניכה של שלושת החונכים שהתנדבו לעשות זאת בדיון או של מישהו מהם? יורי - שיחה 20:31, 12 בפברואר 2021 (IST)

מה שכתבת בבירורים גובל באכזריות, וכוונתי למשפט האחרון. "אולי כדאי לחסום את חנה מעריכה בכל המרחבים להוציא מרחב הערכים ודף שיחתה. ככה היא תוכל ללכת לשלום, להשקיע בבוקר ובצהריים את זמנה בטיפול בנכדיה, ובערבים בהפגנות קטנות נגד ביבי בנשר, והכי חשוב, לטפל בעין שלה. עדיף שתשקיע בזה את זמנה. " כאשר אדם נפגע רפואית ומאבד את עינו האחת, ועובר סדרות טיפולים בעינו השנייה, הניסוח הציני שלך לא ראוי. --‏Yoavd‏ • שיחה 22:09, 16 בפברואר 2021 (IST)

אויש יואב. באמת... חנה מזכירה את העין שלה כל הודעה שנייה בערך... הדברים שציטטת הגיעו בתגובה להודעתה של חנה באותו הדיון. יצא לך במקרה לקרוא אותה? יש משהו שאתה רוצה להגיד לגביה? יורי - שיחה 22:31, 16 בפברואר 2021 (IST)
לא ראיתי את המקור, חנה הפנתה אותי לכאן. היא אכן מזכירה את העין הרבה, אבל זו העין שלה. אתה טוען נגדה מספיק בתוקף ולגמרי יכול להרשות לעצמך לעזוב את הגוף של האנשים. זה יהיה הרבה יותר מכובד. ביקורת - שיחה 20:12, 18 בפברואר 2021 (IST)
דבריי היו פרפרזה על הדברים הללו של חנה. לכתוב תגובה כזו לויקיפד שהגיב בדבריי פרידה מכובדים לאחר שהוטלה עליו סקנציה קשה מאוד (הלכה למעשה, חסימה לצמיתות), זה פשוט מעשה גועלי. בנסיבות העניין, התגובה שלי, שכאמור הייתה פרפרזה על דבריה, הגיעה לה לגמרי. יורי - שיחה 21:33, 18 בפברואר 2021 (IST)
היה אפשר לקבל את דבריך שזו פרפרזה על דבריה (שגם אני אל התלהבתי מהם, וראית איך ברגע שהדברים הוכרעי חדלתי מלעסוק בהם לכאן או לכאן), עד שערבת גם את העיניין הרפואי האישי. זה כבר ממש לא דומה, וממש לא ראוי. אפשר םג בלי הסיפא הזו, emanשיחה 00:56, 19 בפברואר 2021 (IST)
אני באמת מתקשה להבין כיצד זה לא דומה. למה להגיד למישהו בנימה מתריסה עם ניחוח של בוז, "אז לך לשלום, עם 4 ילדים ואחד בדרך, עדיף שתשקיע בהם את זמנך" זה משפט יותר ראוי מאשר המשפט "(לכי לשלום) לטפל בעין שלך. עדיף שתשקיעי בזה את זמנך." בפרט שבן נחום הזכיר את עניין ילדיו פעם אחת בהודעת הפרידה שלו בהקשר חיובי, וחנה מיהרה לעשות בזה שימוש ציני מלא בבוז בהודעתה. מנגד, את העין שלה חנה מזכירה בכל הודעה שנייה בערך, בתוספת סמליל מעצבן ( העין שלי) לרוב לצורך הבעת זלזול בבר הפלוגתא שלה. אז כן, אגיד שוב שבנסיבות הללו, אני חושב שדבריי היו ראויים. יורי - שיחה 01:22, 19 בפברואר 2021 (IST)
כי ילדים זה שמחה, ובעיות בריאות לא. (וזה לא שנאי מצדיק את דברי חנה, או מגם עליהם). emanשיחה 02:07, 19 בפברואר 2021 (IST)
וואו, זאת אמירה כל כך מכוערת וכל כך נמוכה. עצם העובדה שיורי לא מבין מה הבעיה במה שכתב, היא בעיה בפני עצמה. ביקורת, עם כל הרצון שלך להרגיע את הרוחות ולתת הזדמנות לכולם, העובדה שהערכה מכוערת כזאת זוכה לספק-נזיפה רפה ממך היא כבר בגדר ענוונתנותו של זכריה בן אבקולס... Eladti - שיחה 15:40, 19 בפברואר 2021 (IST)
Eladti, הנה הזדמנות לשים לב לבעיות של פומביות הדיון. אתה יכול להבין שהחלטתי משום מה בנסיבות העניין שאני לא יכול לחסום את יורי על ההתבטאות המגעילה הזו במסגרת הנסיבות והפינג-פונג המכוער שחנה בחרה לנהל אתו מעל הגב של כולנו. אבל כשאתה כותב פה שוב ושוב שזו ספק-נזיפה רפה, בהנחה שהעלבון עם זכריה בן אבקולס לא יגרום לי לעשות משהו שאני חושב שהוא לא סביר ומזיק, רק גורם לחזק את יורי בנקודה הספציפית שעליה אנחנו מסכימים. זה לא חבל? תחשוב פעם שנייה לפני הפעם הבאה. בבקשה.
יורי, אני חושב שלא החמיאו לך מספיק על זה שנכנסת לתוך הבוץ של הערכים הבעייתים-אנציקלופדית הללו, ואתה ראוי למחמאות על עצם הנכונות לנסות לעשות שם משהו אנציקלופדי (לצערי, למיטב הכרתי זה חסר סיכוי בזמן אמת, גם אם לא היו אנשים שרואים בהשארת המצב הנוכחי מלחמת קודש). אבל אסור בשום אופן שזה יגלוש לרמות הנמוכות של המכנה המשותף שלנו כיונקים, ודאי לא במודע וכסוג של התחשבנות. אני לא עושה תחרות של מי היה יותר לא בסדר כמובן, אבל אם כל אחד יעשה את חלקו בהחזרת השיח לתחום האנציקלופדי, לגופם של ערכים, המאמצים הרבים שלך להפיכת העררכים לאנציקלופדיים, לא יעלו בתוהו, והשיח יאפשר גם לעשות אותם נייטרליים ואיכותיים. זו דעתי. לגבי כמה אתה יכול להבליג מול מה, זה באמת גדול עלי. ביקורת - שיחה 16:40, 19 בפברואר 2021 (IST)
לא החמיאו לי מספיק על זה שנכנסתי לתוך הבוץ של הערכים הבעיתיים-אנציקלופדית? זה ממש בלשון המעטה. יותר נכון להגיד ששפכו עליי ערימות של חרא בלי הפסקה וכשאמרתי "מסריח לי", עשו בי לינץ', השתינו עליי בקשת והסבירו לכל הצופים מהצד שהם עושים מצווה כי אני חלאה גמורה שאחראית לכל הבעיות בויקיפדיה. היה מאוד נעים לקבל את זה אחרי כל ההשקעה שלי...
לגבי שמירה על שיח ענייני ואנציקלופדי, אני חושב שאני מאוד משתדל לשמור עליו. גם אם מידי פעם אני נופל פה ושם, הנפילות שלי קטנות יחסית ובניגוד למה שמנסים לשכנע את הציבור (בהצלחה לא מבוטלת יש להגיד), אני לא הגורם שמתדרדר את רמת השיח שוב ושוב ושוב.
כמה אני יכול להבליג כשמתגרים ומשתלחים בי? אני לרוב נשבר בשלב שבו המפעילים מתעלמים מכך ו/או מצטרפים לחגיגה. יורי - שיחה 17:27, 19 בפברואר 2021 (IST)

קראתי שבקרוב אתה צפוי לקבל מתנה נפלאה. לי היה תינוק בן שנתיים וקצת, ואז התבשרתי שאנו צפויים לתאומים - גם בן ובת. (בתחילה חשבו שיש שלישיה, אבל לפני ארבעה עשורים הטכנולוגיה היתה פחות משוכללת). אני יכול להבטיח לך שזו חוויה לכל החיים, כי עד היום אנחנו משתאים מהקשר ההדוק ביניהם, מהמקריות בה הם מתקשרים אלינו ללא שום תיאום ביניהם בהפרש של כמה שניות אחד מהשני ואיך הם חשים זה את זו ממרחק. --‏Yoavd‏ • שיחה 17:26, 24 בפברואר 2021 (IST)

תודה יואב. אני במצב דומה לשלך רק שהבת שלי בת שלוש וקצת ולא שנתיים. אני בטוח שזאת תהיה חוויה מיוחדת בסופו של דבר, אבל כרגע הדאגה העיקרית שלנו הן בעיקר ב-"צד התפעולי" (איפה משכנים בבית שני תינוקות כשבתכנית היה אמור להיות רק אחד, מה לעשות שאין עגלת תאומים שעוברת במעלית בבניין וכו'), וגם בצד הכלכלי (לגדל ילד אחד זה יקר ולגדל שני ילדים זה יקר כמעט כפליים). אבל בסוף, כמו שאמרת, כנראה יהיה טוב וחוויתי . יורי - שיחה 01:32, 25 בפברואר 2021 (IST)
אצלנו עד גיל שנה וחצי כל השלושה גרו באותו חדר. בחודשים הראשונים התאומים היו אפילו באותה מיטה, בשני הצדדים שלה.... רק בערך בגיל ארבעה חודשים הכנסנו מיטת תינוק נוספת. כדאי להפנים שכל עזרה חשובה, כי החודשים הראשונים קשים מאוד פיזית כי התאומים לא נותנים לישון. כך לפחות היה אצלנו.... היום שני התאומים רופאים והגדול פרופסור למשפטים...--‏Yoavd‏ • שיחה 11:49, 25 בפברואר 2021 (IST)
אנחנו, למודי ניסיון מהבת שלנו, החלטנו ללכת על 2 מיטות מתחברות. לגבי שינה, הבת שלנו לא ישנה לילה שלם קרוב לשנתיים. אני מקווה שהיא תינוקת יוצאת דופן, כי אם מתברר שזה משהו גנטי אצלינו (תינוקות שמסרבים לישון לילות), איני יודע איך נשרוד תאומים (גם עם עזרה).
לגבי הילדים שלך, 2 דוקטורים ופרופסור, מה הסוד שלכם (חוץ מהגנטיקה של ההורים)? באיזו שיטת חינוך השתמשתם? יורי - שיחה 11:38, 27 בפברואר 2021 (IST)
באיחור רב ראיתי את שאלתך - מאז שהילדים נולדו שמנו את החינוך כערך עליון. שנינו (ההורים) קראנו תמיד ספרים וכשהם היו קטנים הקראנו להם סיפורים וסיפרנו להם דברים מענינים. היום בני הבכור משלים את ספרו הרביעי (שאמור להתפרסם בקמברידג' פרס כמו שני הראשונים) וגם הקטן החל לכתוב מאמרים באורולוגיה. שמנו גם דגש על השפה, תוך שימוש תכוף במילונים בשפות השונות. בני הבכור דובר היום 12 שפות, וכותב ברמה סבירה ב-8 מהן. --‏Yoavd‏ • שיחה 15:52, 26 במרץ 2021 (IDT)
Yoavd על איזה סיפורים מדובר? ספרי ילדים או משהו אחר (גם אנחנו מקריאים לבת שלנו המון ספרי, אבל מדובר בספרי ילדים). למה אתה מתכוון שעשיתם שימוש תכוף במילונים בשפות שונות? ישבתם איתם עם מילון ולימדתם אותם מילים בשפות שונות? יורי - שיחה 14:05, 4 באפריל 2021 (IDT)
למעט בהתחלה (שאז באמת הקראתי להם ספרי ילדים) לקחתי ספרים בשפות שונות ותרגמתי תרגום חופשי לעברית. הילדים הבינו שאני לא ממש מקריא, כי לפעמים ביקשו שאספר להם את אותו סיפור פעם נוספת וכמובן שהתרגום לא היה זהה, והם שמו לב לכך. לגבי מילונים - הסברתי להם את העושר של השפה בעזרת דוגמאות, שאת רובן מן הסתם אתה מכיר. אחת הראשונות היתה המילה שלג, שבעברית לא מוכרת לי מילה נרדפת. בצרפתית אני מכיר ארבע מילים שונות שכל אחת מתארת שלג מסוג שונה, ואז הסברתי את הקשר בין המילים לבין השפה. בגילאים יותר מבוגרים עודדתי אותם להשתמש תמיד במילון כדי להבין בדיוק את המשמעות של המילה. --‏Yoavd‏ • שיחה 23:07, 4 באפריל 2021 (IDT)

גיוס מצביעים[עריכת קוד מקור]

שלום יורי. מזל טוב לקראת הגעת התאומים (אולי כבר נולדו).

לפני זמן מה יצאת במזנון נגד התופעה של גיוס מצביעים. אבקש להסב את תשומת לבך לזה. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 11:10, 27 בפברואר 2021 (IST)

תודה על הברכות. טרם נולדו.
אכן הבעתי התנגדות פומבית לתופעה, אולם נראה שהקהילה ברובה לא רואה איתי עין בעין. התגובות בדיון נעו בין "זה פסול אבל אין דרך למנוע את זה ולכן צריך לחיות עם זה" לבין, צריך לאפשר גיוסים. למיטב זכרוני, אתה הייתה יותר בכיוון של "אין מה לעשות, צריך לחיות עם זה". אף ציינת שבהצבעה אחת אתה בעצמך עסקת במעין גיוס של לפחות מצביע אחד. אז לא ברור לי למה התרעומת שלך על ניסיונות הגיוס (השלומיאלים יש להגיד) של נשוא הערך בהצבעה? אם אתה שואל אותי, אם כבר יש גיוסים, אעדיף שאלה יתקיימו בפומבי מאשר מאחורי הקלעים. אם הוא היה מגייס בצורה "חכמה" יותר, ושולח הודעות ממוקדות במייל/פייסבוק ל-"חברים", כך שדבר הגיוס לא היה מתפרסם בפומבי, הייתה חי עם זה יותר בשלום? יורי - שיחה 11:32, 27 בפברואר 2021 (IST)
(נתנאל הררי כנראה פעל או פועל מאחורי הקלעים, כפי שכתבתי) לא הייתי חי עם זה בשלום. גיוס מצביעים הוא אכן בעייתי, ובעיניי במיוחד כשהוא נעשה במטרה לנצל את ויקיפדיה כפלטפורמה פרסומית להפקת רווח. דעתי היא שאין אפשרות אפקטיבית להתמודד עם גיוסים באמצעות כללים כמו זה שהצעת במזנון. אפשר רק לצאת נגדם ברמה המקומית, כמו שניסיתי לעשות במקרה הנוכחי. יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 11:58, 27 בפברואר 2021 (IST)

החבר ברוקולי/ברוקס/קוריצה/א.@@@@[עריכת קוד מקור]

יש לך מושג מה הסקיצה שלו לאחרונה? בורה בורה - שיחה 18:19, 20 באפריל 2021 (IDT)

עזוב אותו. הוא סתם מנסה לעלות לך על העצבים. כנראה התגעגע אליך. יורי - שיחה 20:30, 20 באפריל 2021 (IDT)

התראה - אנא המנע מתגובות כלפי עורכים שאתה מצוי עימם בסכסוך[עריכת קוד מקור]

  • עריכה - עדכון, הרשיתי לעצמי להסיר את המשפט האחרון שלך במזנון עצמאית מאחר שלא היית זמין.

הי יורי, התגובות שלך בדף שיחתה של חנה, והן במזנון (שם בחרת להזכיר את חנה במשפט האחרון של תגובתך), מהווים התגרות מיותרת ומלבה של דם רע.

אני מבקש ממך למחוק את המשפט האחרון בדבריך במזנון, ולהימנע מתגובות כלשהן בדף השיחה של חנה לדין והדברים שלה עם עורכים אחרים.

במידה ויש לך פניה אישית לחנה, שאינה קשורה להתנהלות שלה עם אנשים אחרים אלא ישירות אליך - כמובן שאתה יכול לעשות כן. כל פעולה אחרת שלך שתזכיר את שמה באופן שלילי או תפנה ישירות אליה כדי להעיר לה בנושא שלא קשור אליך, תיחשב לצורך העניין כהתגרות מכוונת, וניסיון לעורר מהומה, פעילות בגינה אתה תחסם. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:26, 21 באפריל 2021 (IDT)

דבריי אינם התגרות אלא ביקורת מנומקת ועניינית על פעילותה של חנה. בניגוד לחנה, אני בוחר את מילותיי בקפידה ומנסה למעט באמירות/תגובות מתגרות במכוון. אני בוחר להגיד את הדברים כי אני לא רואה שמישהו אחר אומר אותם, על אף שאני יודע שרבים מרגישים כמוני.
אבל גם אם נתעלם מזה, לצורך העניין נניח שאתה לא רואה את הדברים כך אלא רואה בהם כמו שאמרת "התגרות", אני רוצה להבין אם דבריך לעיל תקפים גם לגבי ההתגרויות הבלתי פוסקות של חנה כלפי, כלפי בורה בורה, כלפי נרו יאיר ועורכים נוספים? אם כן, אודה אם תוכל לרשום לה הודעה דומה בדף שיחתה על מנת שאבין שאין פה משהו חד-צדדי, ואז אשמח למלא את בקשתך. יורי - שיחה 15:07, 21 באפריל 2021 (IDT)
ביקשתי ממך בקשה ברורה, והתראתי על רף ההתנהגות אותה אני מגדיר כהתגרות מיותרת שמעכירה את האווירה באתר. מה שאתה רוצה לעשות עם זה מכאן ואילך, זה בידיים שלך. אבל אם התירוץ העתידי שלך הוא "אבל המורה, יוסי עושה את זה גם", דע לך שהוא לא יהיה מקובל.
אני רוצה לסיים בכל זאת בנימה חיובית, כי לאחרונה זה נראה שאתה בהחלט מנסה להפנים ולהתנהל בצורה יותר מכובדת ורגועה, לרבות שקילה וברירה של ניסוחים לפני פרסום. אני מקווה שתמשיך במגמה זו, ולא תתפתה לעקיצות ודקירות מיותרות של ברי הפלוגתא שלך. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 16:30, 21 באפריל 2021 (IDT)
לצערי התפנתי לענות לך רק כעת.
קצת מעל תגובתי במזנון, אותה כדבריך הרשתה לעצמך להסיר, נכתב מונולוג, די ארוך, של הגמל לגבי בורה בורה שכלל משפטים כמו: "שני אנשים בוטים שלהערכתי הנזק שהם עושים עולה על תרומתם" ו-"הסובלנות המטורפת שיש בוויקיפדיה להתנהגות אלימה ובוטה של אנשים בסגנון של חגי אדלר/בורה בורה (אבל לא רק) מהווה קרקע פורייה לפריחה וצמיחה של ההתנהגות הזו, התנהגות שגורמת המון נזק", "תמיד יש בוויקיפדיה כמה משתמשים אלימים ובוטים והם יוצרים אווירה עכורה", "...לגרום לחגי אדלרים ודומיו לחשוב פעמיים לפני שהם משפריצים מילים בוטות ומגעילות על המסך שלנו."
המילים הללו היו צורמות במיוחד לאור העובדה שההודעה שאליה הגיב הגמל קראה לנהל שיח ענייני ומכבד ובלי אמירות אישיות שיש להן הערכה שלילית. באופן תמוהה למדי, זה לא הפריע לך. לא מצאת שם שום דבר שצריך להסיר. אולם כשהגבתי לגמל ואמרתי לו שאני חושב שדבריו לגבי בורה בורה לא מבוססים בעוד שלגבי חנה (אותה הוא גם הזכיר) אני מסכים איתו, קפצת, וחיש מהר רצת להאשים אותי ב-"התגרות מיוותרת ומלבה של דם רע" וביקשת ממני למחוק את התגובה. לא הסתפקת בזה, ומקץ מספר דקות, הלכת ומחקת בעצמך את דבריי (כי הרי חס וחלילה, דברים כל כך נוראיים על חנה אסור שישארו במזנון אפילו דקה אחת מיותרת). על הדרך אסרת עליי להעביר כל ביקורת על פעילותה של חנה במיזם וקינחת בזה שנתת לי מחמאה - נראה שלראייתך אני מתנהל בצורה יותר מכובדת, ורגועה וכו'.
אני רוצה להתחיל בלהביא לך גם מחמאה. אני שם לב שבזמן האחרון אתה נוטה לקבל יותר החלטות שאינן לטובת צד אחד בלבד, ואתה מבין יותר את המגבלות של ההרשאות שלך ומכבד יותר את נהלי המיזם. אני מקווה שתמשיך במגמה חיובית זו, ולא תתפתה לפעול כבעל שררה שהחוקים אינם רלוונטיים אליו, ולרדוף אחרי ברי הפלוגתא שלך ולהביא לחסימתם ו/או הרחקתם מהמיזם.
בנוגע לעניינים של התגרות מכוונת, ניסיון לעורר מהומה וכו':
אני יכול להמשך עד מחר בלילה. הפנינים של חנה לא נגמרים. כמעט בכל דיון איתה היא עוקצת, מתגרה או ממש תוקפת את בר הפלוגתא שלה ומנסה לגרום לו לאבד את עשתונותיו. כשהיא מצליחה בכך, היא נוהגת להתלונן כמה היא מסכנה ועל איזו ביריונות נוראית יש בויקיפדיה.
זה לא שבעבר היא הייתה ויקיפדית נעימה במיוחד. הדברים שכתבתי עליה לפני כשלוש וחצי שנים נראים כאילו נכתבו היום. מאז ומעולם חנה הייתה גורם שידע לזרוע הרס ו-"לפוצץ" דיונים עניינים שלא היו לרוחה. קל לראות עד כמה המצב היה הרבה יותר רגוע פה כשהיא הייתה בחופש, ביחס למה שהוא היום כשהיא חזרה.
אבל לך כל זה לא מפריע. אתה לא הצלחת למצוא על מה לחסום על חנה מלבד אאוטינג שלא היה ולא נברא. התגובה שלה, שחשבת שהיא כוללת אאוטינג, הייתה בעייתית לא בגלל אאוטינג, אלא בגלל שהיא שוב הגיבה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין (כרגיל אצלה). על זה הייתה צריך לחסום אותה. אבל שוב, זה לא הפריע לך. האאוטינג כביכול דווקא כן.
נראה שגם התגובה של בורה בורה בערך גיבור ישראל (פסל) מאוד הפריע לך, שכן. אחרי שספג שורה של התגוריות בלתי פוסקות וקשות מחנה אותם כמובן לא מצאת לנכון למחוק (עוד משתמש שהיה בסדר גמור כשחנה לא הייתה כאן ופתאום נהיה בעייתי כשהיא הופיעה), מצאת עילה לחסום אותו ליום רק כי הוא "העיז" לענות לה. ככה זה כשאתה רואה את מה שאתה רוצה לראות (או שאולי קיבלת רגליים קרות ואחרי שקיבלת מקלחת קרה בעקבות החסימה של חנה).
אז אני מקווה שהצלחתי להבהיר לך מה זה התגרות מיותרת שמעכירה את האווירה באתר. אגיד לסיום שאם אתה לא רוצה לשמוע יותר ביקורת על פעילותך בסגנון "אבל המורה, יוסי עושה את זה גם", אולי כדי שתפתח את העיניים להפרות של כללי ההתנהגות שמבוצעות גם על ידי הצד השני. אחרת המקלחות הקרות שאתה מקבל לאחרונה ילכו ויתגברו. יורי - שיחה 13:48, 29 באפריל 2021 (IDT)
משתמש:גארפילד לא יכול להציג את הדברים טוב מיורי. למה לא הסרת את דברי הבלע של הגמל שבכלל לא עורך כאן. הוא דוגמא נאה להמון מוסת שפתח את הפה. אז אני מצפה ממך לפעולה כבר היום. בורה בורה - שיחה 20:56, 29 באפריל 2021 (IDT)

אזהרה לפני חסימה[עריכת קוד מקור]

דבריך במזנון הם דוגמא נאה לכך שלא צריך לרדת נמוך לקללות, כדי להעליב ולסנוט ביריבים שלך. יחד עם זאת, <חלק מתגובה שהוסר על ידי יורי> - שפה זו אינה מקובלת. הסרתי את החלק בתגובתך שלא היה קשור לנושא בכלל ושכלל את האמירה "גאונים" בלשון סגי נהור. אני מזהיר אותך שבמידה ותמשיך בקו זה, תחסם לפרק זמן משמעותי. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 08:57, 17 במאי 2021 (IDT)

אתה מהביורוקרטים המבולבלים ביותר שהיו בויקיפדיה העברית. משום מה הגעת למסקנה שמותר לך לצנזר הודעות לגיטימיות של ויקיפדים כאלה ואחרים שאינם מוצאי חן בעינך. במקביל, הודעות כן "בעייתיות" של ויקיפדים מהצד שלך אתה איכשהו שוב ושוב "מפספס". זה מתווסף לכך שאתה גם רואה את עצמך כרשאי לבטל הצבעות לגיטימיות ולקבל על דעת עצמך החלטות בנוגע לתוכן של ערכים ולקבע אותם תוך שימוש בסמכויותיך. עדיין יש לי תקווה שתלמד מה תפקידו של ביורוקרט, למרות שתקווה זו הולכת ונעלמת.
החזרתי את העריכה שמחקת (ראה הסבר בתקציר). מדובר בהודעה לגיטימית שמעבירה ביקורת כללית על המיזם. למען הסר ספק, גם אם נניח שראית בכך ביקורת נגד ויקיפד מסוים, מותר לויקיפדים לבקר אחד את השני. תדע להפריד בין טיעוני אד הומינם לדבריי ביקורת לגיטימית. אני יודע שזה קשה לך, אבל תעשה מאמצים ללמוד.
ואם כבר מדברים על טיעוני אד הומינם, הודעתך לעיל כללה דברים פסולים הנוגעים לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. אבקש ממך למחוק את החלק הבעייתי. לנוחיותך, סימנתי לך אותו. יורי - שיחה 10:14, 17 במאי 2021 (IDT)
אני חושש שכפי שיורי כתב, הגזמת במקרה שלו. הביקורת הכללית שלו בהחלט לגיטימית (ואני אף שותף לחלק ממנה). וגם מה שהוא הפנה כלפי נכתב בצורה עיניינית, והשבתי לו על זה בדיון. emanשיחה 12:01, 17 במאי 2021 (IDT)
דבריך כאן לא ראויים לתגובה. אני חוזר ומדגיש כי הזהרתי אותך והסברתי מה בדברייך אינו לגיטימי. בהצלחה, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 16:26, 17 במאי 2021 (IDT)
אתה הולך ומוחק דברים לגיטימיים שכתבתי במזנון, מאיים עליי בדף השיחה, עולב ותוקף אותי בצורה גועלית כל זה בזמן שאתה דואג להטיף לי מוסר, באותה נשימה, על מה היא "שפה מקובלת", אבל דבריי הם הלא ראויים לתגובה. אני לא יודע אם לומר שאתה חוצפן מתאר בצורה ראויה מספיק את מעשיך. ייתכן שצריך להמציא עבורך מילה חדשה.
הסרתי את החלק בתוגבתך המהווה עבירה על כללי ההתנהגות. אני מקווה שלהבא תלמד להתבטא בצורה ראויה יותר לתפקידך ולא תפזר אזהרות/איומים ללא סיבה. מקווה שלא תאכזב אותי. בהצלחה. יורי - שיחה 23:56, 17 במאי 2021 (IDT)

בעניין דבריך אצל ביקורת[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב.

אני אכן לא מתכנן להשקיע זמן בהצעה שלטעמי אינה מועילה, אבל לא דחיתי את דבריך בבוז. את תחושות הבוז שלי אני שומר כלפי תופעות שראויות לבוז, ובשום אופן לא כלפי הצעות של קולגות. דגש - שיחה 22:34, 22 במאי 2021 (IDT)

זו הייתה התחושה שקיבלתי כשקראתי את ההודעה, אבל ייתכן שטעיתי. זה מסוג הדברים שקל לטעות בהם כשקוראים הודעת טקסט. בכל מקרה, לא לקחתי ללב. בכל זאת, חברים טובים כמונו שמנהל דו-שיח קרוב, צריך יותר מזה כדי להיפגע. יורי - שיחה 00:35, 23 במאי 2021 (IDT)

יורי שלום

הקמת תבנית:משתמש אבוחצירא, שמאז ללא שימוש. האם היא אכן נחוצה? דוד55 - שיחה 13:34, 24 ביוני 2021 (IDT)

היי דוד. התבנית לא נפתחה על ידי. לפני מספר שנים, שיניתי את שם המשתמש שלי ל-"פרשתי". לאחר תקופה מסוימת חזרתי לשם המקורי שלי. נראה שמי שפתח את הדף המדובר הוא משתמש:אחיה יאיר וודקה. לא לגמרי ברור לי למה השם שלו עכשיו זה "פרשתי" ולמה כשלוחצים עליו מגיעים לדף שלי. ערן תוכל לעזור / לפתור את התעלומה? יורי - שיחה 14:33, 24 ביוני 2021 (IDT)
אין לי הסבר לזה מעבר לכך שנעשו שינויי שמות משתמש בדומה למה שיורי הסביר. והם מבלבלים. ערן - שיחה 13:34, 25 ביוני 2021 (IDT)

ג'ק המרטש[עריכת קוד מקור]

שלום Yuri, הערך המומלץ ג'ק המרטש שכתבת יוצג ב-30-31 באוגוסט בעמוד הראשי. אשמח אם תהיה לך אפשרות לעבור על הערך ועל התקציר ולראות שהם תקינים מבחינה ויזואלית, לעדכן מה שצריך וכיוצא באלה. בברכה, גילגמש שיחה 15:31, 12 ביולי 2021 (IDT)
אני רואה כעת ששכחתי לענות לך. אני עמוס מאוד בתקופה הזו (עניינים אישיים). אני אשתדל מאוד (אבל לא מבטיח). יורי - שיחה 11:55, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
זה נוהל חדש במדור. כעת מודיעים לכותב העיקרי לא רק לאחר שהערך מתקבל לרשימת הערכים המומלצים בפעם הראשונה, אלא גם בכל הצגה עתידית כדי לאפשר עדכון וכו'. כמובן רק אם הכותב פעיל אחרת אין בזה טעם. אני משתדל להודיע בערך חודש מראש לפני שהערך מוצג בעמוד הראשי. גילגמש שיחה 13:52, 9 באוגוסט 2021 (IDT)
נוהל הגיוני. עשיתי מעבר מהיר על בערך חצי ערך. נראה לי בסדר. אנסה לעבור על השאר בהמשך החודש. יורי - שיחה 15:11, 9 באוגוסט 2021 (IDT)

אני מבקש ממך להפסיק מניסיונות השחזור בדף מפעיל נולד[עריכת קוד מקור]

תהיה אפס סובלנות מצדי, לניסיונות בוטים להעכרת האווירה באתר. ראה הערה זו כאזהרה לפני חסימה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 21:37, 6 בנובמבר 2021 (IST)

אתה לא מפסיק להפתיע. בחרת למחוק חטיבת דיון שלמה, שעסקה ברובה בהתנגדות להצעתך למחוק/לקצץ הודעות של ויקיפדים אחרים מחטיבת דיון אחרת. גם אחרי שהסברתי לך מה דרך הפעולה המקובלת במקרים כאלה, בחרת לשחזר אותי שנית במקום לבצע את מה שהצעתי ולסיים את הסיפור, והגדלת לעשות כשאיימת עליי בחסימה בטענה שאני (!) מבצע נסיונות בוטים להעכיר את האווירה.
הרמתי כבר ידיים מזמן מלנסות להסביר לך למה לקצץ/לשכתב/למחוק/להגחיך הודעות לגיטימיות של ויקיפדים אחרים זו פעולה לא מקובלת. לא ברור לי למה מה שמובן מאליו לכולם, לא ברור לך. לא ברור לי למה אחרי שהוסבר לך, שוב ושוב, שהשיקול דעת שלך בביצוע הפועלות הללו פגום, אתה ממשיך להתעסק עם זה. אתה באמת לא מבין שלמחוק דיון ארוך, בו לקחו בו חלק, מלבדך, 12 ויקיפדים (!) זו פעולה לא מקובלת, גם אם הדיון לא היה נעים לך לקריאה? לא ברור לך שלמחוק הודעות של ויקיפדים אחרים זה לא מכבד. אני באמת צריך להסביר לביורוקרט משהו כל כך טריוויאלי שוב, ושוב, ושוב?
תעזוב את הנושא הזה. אתה רוצה למשוך את ההכרזה שלך שתקצץ ותעביר למקום אחר חלק מהביקורת על ערן, תעביר עליה קו ותכתוב בדיון שאתה חוזר בך. אין לך אישור (בפעם המאה) למחוק הודעות שלי. יורי - שיחה 22:14, 6 בנובמבר 2021 (IST)
יורי, אני מסכים איתך שפעולת המחיקה של הדיון לא הייתה תקינה אבל מסתייג מהאופן בו פעלת - היית צריך לפנות למפעילים, ולא להמשיך במלחמת העריכה עם גארפילד. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 14:32, 7 בנובמבר 2021 (IST)
ברור. ביטול פעולה של ביורוקרט על ידי מפעיל מערכת זה משהו שקורה חדשות לבקרים. יותר סביר שהבקשה שלי הייתה ממתינה עד בוא המשיח או עד מחיקתה כ"לא יטופל", המוקדם מבין השניים. דרך אגב, אתה אותה הערה אתה יכול לתת גם לגארפילד - פניה לבקשות מפעילים. יורי - שיחה 15:06, 7 בנובמבר 2021 (IST)
יורי, אתה טועה ומטעה. אתה לא זוכר איך המפעילים שחררו במהירות שיא את בוט ההסבה שנחסם על ידי ערן אחרי שהיתה החלטת פרלמנט בעניינו? זו היתה מהירות מעוררת השתאות בורה בורה - שיחה 16:24, 7 בנובמבר 2021 (IST)
חחח. טוב שלפחות החלטות פרלמנט עדיין מכבדים. למרות שבכיוון שגארפילד מנסה להוביל אותנו, זה רק עניין של זמן עד שיתחילו לשים פס גם על זה. יורי - שיחה 10:20, 8 בנובמבר 2021 (IST)

נדמלי שלפני קריאת דברי בורה כדאי להציץ בחוק פו. קיפודנחש 20:22, 27 בנובמבר 2021 (IST)

פרויקט מנהטן[עריכת קוד מקור]

אהלן. אם הבנתי נכון, הערך הזה נמצא כעת בדיון המלצה. זכור לי שכתבת את רוב הערך שעוסק בהטלת הפצצות, אך להפתעתי לא הצלחתי למצוא תרומה שלך בפרויקט מנהטן. אולי תרצה להציץ בו ולראות אם יש לך מה להוסיף או להוריד, וכן אם יש לך מה לתרום לדיון ההמלצה. זו כמובן אינה דרישה אלא בקשה. בברכה - קיפודנחש 20:22, 27 בנובמבר 2021 (IST)

היי קיפוד. מצטער על האיחור בתגובה, אני כבר לא כזה פעיל כמו שאתה רואה. ראיתי את ההודעה שלך כמה ימים אחרי שכתבת אותה וקראתי חלק מהערך. אני לא מומחה לפרויקט מנהטן, וניכר שמי שכתב אותו מבין בנושא יותר ממני. עברתי על החלקים שאני כן מכיר, הרקע לפרויקט, הטלת פצצת האטום על יפן וכו' והם נראו לי שלמים וכתובים ברמה גבוהה. קראתי גם חלקים מהערך ולתחושתי הוא כתוב טוב. מעבר לכך אין לי הרבה מה להוסיף... יורי - שיחה 23:54, 5 בינואר 2022 (IST)

יום הולדת שמח![עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב ! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 07:19, 27 בדצמבר 2021 (IST)

🎂 🍻 מזל טוב!בלונים ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 11:25, 27 בדצמבר 2021 (IST)
יום הולדת שמח!פרצטמול‏ • שיחה13:37, 27 בדצמבר 2021 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! Itaygur - שיחה 15:33, 27 בדצמבר 2021 (IST)
מ ז ל ט ו ב ! Ewan2 - שיחה 23:36, 28 בדצמבר 2021 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

תודה רבה לכולם. יורי - שיחה 23:54, 5 בינואר 2022 (IST)