שיחת פורטל:ספורט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פורטל זה סומן כפורטל הראוי לשדרוג במסגרת מיזם קידום הפורטלים בוויקיפדיה העברית. מטרת המיזם היא לדאוג לכך שכל הפורטלים, ובראשם אלו הראשיים, ישאפו לסטנדרטים גבוהים, יהיו שימושיים, יעילים ויפים, ויתוחזקו בהתאם.
לפי הערכת המשתמש השמח בחלקו, שהציב תבנית זו:
רמת האיכות של הפורטל "יפה אך ניתן לשפר"
חשיבות הפורטל "חשוב ביותר"

הערות נוספות ניתן למצוא בדף המרכזי של הפרויקט ובמדריך לעיצוב פורטלים. אנא עזרו לנו להביא את הפורטל לרמת איכות טובה.


משימות לביצוע משימות לביצוע
  • תיקון עיצוב:
    • מקטע "ענפי ספורט"- מומלץ לדלל תוכן, בפרט תוכן שקיים בפורטלים אחרים כגון שחייה ומשחקי כדור
    • ספורט לפי מדינה-תוכן הדף לא מוצג אלא רק קישור אליו. הדובר נובע משימוש רב בתבניות ומידע בדף (הן ספורט לפי מדינה והן ענפי ספורט). מומלץ לדלל תוכן, בפרט תוכן שקיים בפורטלים אחרים כגון שחייה ומשחקי כדור


קטגוריה:כדורגל לפי מדינות[עריכת קוד מקור]

צריך להיות קטגוריה:כדורגל לפי מדינה.

... צהוב עולה 17:31, 22 דצמבר 2005 (UTC)
תוקן. גילגמש שיחה

הערך מוגן, אנא החליפו את התמונה Olympic Rings.jpg ב-Olympic rings.svg. תודה מראש. Ramiy 14:56, 26 ינואר 2006 (UTC)

הצעה חדשה[עריכת קוד מקור]

אפשר להגיד כי פורטל הספורט נראה לא טוב היום. הוא לא מעודכן, הוא מיושן וחסר לפי דעתי ולא באמת מגיעים איתו לאן שרוצים. עבדתי קצת והכנתי הצעה משלי לפורטל ספורט חדש קצת בהשראת הפורטל האמריקאי (הוא לא זהה, אך יש אלמנטים משם) - אתם מוזמנים לבדוק גם אותו. לפי דעתי פורטל הספורט צריך להיות דרך הרבה יותר קלה לענפים החשובים, לערכים פופולרים ושיראה טוב יותר. אמנם זה חורג מעט מהתבנית הרגילה של הפורטלים, אך לדעתי דווקא זה אפילו ייצור לו ייחוד וימשוך יותר אנשים להשתמש בו - בגלל הנוחות והוויזואליות. נראה לי שתוך כמה שניות של מבט, קל מאד להתמצא בו ואין צורך לרדת עם העכבר הרבה.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים עליו (יש עוד עבודה, אבל רציתי לדעת מה אתם חושבים על זה ואם בכלל יש אפשרות לשנות את הפורטל או שהוא קבוע ולא רוצים לגעת בו). אפשר להגיע לעמוד עם ההצעה שהכנתי (יש עוד עבודה עליו ומספר שינויים) ע"י לחיצה פה (תשוו בין הגרסה כיום להצעה שלי). בברכה, אסף 20:53, 9 פברואר 2006 (UTC).

הגירסא החדשה נראית הרבה יותר טוב, אני בעדה. מלך הג'ונגל 22:04, 9 פברואר 2006 (UTC)
העיצוב שלך יפה, רק שיש קצת בעיה עם רוחב המסך. בכל זאת, אני בעד. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:08, 9 פברואר 2006 (UTC)
אכן עיצוב טוב. אולי כדאי להקטין את הבלוק הראשון, לא צריך שם תמונה, זה סתם יוצר הרבה מקום ריק. אכן יש בעיה עם הרוחב ברזולוציית 800 על 600 הנפוץ. Yonidebest Ω Talk 22:10, 9 פברואר 2006 (UTC)
אני אבדוק איך אפשר לסדר את נושא הרוחב ברזולוציה שונה, כרגע זה מותאם בעיקר לרזולוציה גבוהה יותר - אם למישהו יש רעיון, אשמח לשמוע (כאן או בדף השיחה שם). אסף 22:13, 9 פברואר 2006 (UTC).
בין הענפים הפופולריים חסר השחמט שלדעתי פופולרי יותר משחיה או כדוריד. ליש 03:52, 10 פברואר 2006 (UTC)
אין ספק שהעיצוב החדש יפה הרבה יותר, אבל יש בעייה בתכנים. תחת קבוצות ושחקנים - ערכים פופולרים מופיעים רק ישראלים ואולי תסכים איתי ואולי לא אבל קשה להגיד שאנחנו מצטיינים במיוחד בספורט. יש בוויקיפדיה אלפי ערכים על קבוצות כדורגל, כדורגלנים, אצנים, קופצי סקי... גויים. לא מגיע מקום של כבוד לנדיה קומנצ'י ללאנס ארמסטרונג לקרל לואיס לדייגו ארמאנדו מאראדונה? מה עם מנצ'סטר יונייטד ריאל מדריד לוס אנג'לס לייקרס? 84.110.43.232 07:17, 10 פברואר 2006 (UTC)
אחלה, זאת גרסת ביניים. אני רוצה לדעת אם בכלל יש אפשרות לשנות את הפורטל ואם אנשים מרוצים מהבנייה החדשה שלו (ההצעה שלי). אם כן, אני אוסיף לו גם חלקים של ספורט בינלאומי ואחשוב איך לשלב ענפים נוספים כמו שחמט. אסף 08:03, 10 פברואר 2006 (UTC).
להפך, "אדם אצל עצמו קרוב" וגם אם ליגת העל שלנו היא לא בצמרת העולמית ברור שהיא מעניינת את הישראלים יותר מאשר הליגות האיכותיות של צרפת, גרמניה או טורקיה. יש מקום גם ל"קופסה" על הספורט המקומי וגם ל"קופסה" על בכירי הספורט העולמי (מייקל ג'ורדן, לאנס ארמסטרונג, טייגר וודס, מוחמד עלי, ריאל מדריד, לוס אנ'גלס לייקרס וכו). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 14:46, 10 פברואר 2006 (UTC)
מסכים. הקריטריון לא צריך להיות מידת הצלחה, אלא מידת פופלריות אצל המשתמשים הישראלים. אין לי ספק שמייקל ג'ורדן כן נכנס לקטגוריה הזאת, אבל על אף כישוריה הבלתי מעורערים של נדיה קומנצ'י, אני בספק כמה אנשים רוצים להגיע לערך שלה, לעומת הערך של מכבי נתניה לדוגמא. צריך גם וגם - חלק ישראלי וחלק של ערכים פופולרים לא ישראלים. אסף 14:57, 10 פברואר 2006 (UTC).
ואם כבר ספורט, אולי אחד מחובבי הנושא יתחיל לערוך קצת את ערכי הספורט בויקיפדיה:מאמרים שנערכו מעט? כי עם כל הכבוד לכל קבוצת כדורגל שהתקיימה בטימבקטו או סין, יש גבול לכוחותיי. דורית 17:51, 12 פברואר 2006 (UTC)

עיצוב מחדש[עריכת קוד מקור]

עיצבתי את הפורטל מחדש על בסיס הוויקיפדיה באנגלית והמידע שהיה בפורטל, אשמח לשמוע פידבק (אגב, אני לא אוהד של אף קבוצה באף ענף ספורט, לכן הצבעים נייטרליים ואינם מביעים אהדה לקבוצה זו או אחרת :-). Yonidebest Ω Talk 22:38, 24 פברואר 2006 (UTC)

הפורמט החדש נראה מצויין ובוודאי עדיף על הפורמט הקודם, אבל מס' הערות:
א. הייתי מחליף את המאמר הנבחר למאמר אחר ולא מאמר שמדבר על שחמט. אני אישית מאד אוהב שחמט, אבל נראה לי שהרוב המוחלט שמגיע לפורטל ספורט פחות מתעניין בזה ורצוי אולי לשים משהו אחר.
ב. "ערכים מבוקשים" - הייתי מאחד את זה ערכים דורשי שיפור או משנה את השם, כי לא ברור האם אלו ערכים פופולרים או ערכים שמבקשים שמישהו ישפר אותם (עד אשר נכנסים לתוך הערכים).
ג. צריך להרחיב את החלק של ערכים מומלצים לערכים פופולארים שהם לא קטגוריות (כמו מונדיאל, אולי קב' פופולריות, אולמיפיאדה וערכים דומים) - זה מאד יקל על המשתמשים בפורטל וישפר את השימוש בו.
ד. מה זה כדורשת???
חוץ מזה אחלה עיצוב! עכשיו רק צריך לדאוג לעדכן את החדשות שם מדי פעם...
בברכה, אסף 22:48, 24 פברואר 2006 (UTC).
המאמר הנבחר ישונה מדי פעם, הוא לא קבוע. "ערכים מבוקשים", דבר שהיה קיים גם קודם לכן, הם ערכים שאינם קיימים בוויקיפדיה כלל ונמצאים בדף המיוחד ערכים מבוקשים (ערכים אלו הועתקו מהגרסה הישנה, וככל הנראה יש לעדכן אותו עם ערכים מבוקשים). לגבי "ערכים מומלצים", שוב, דבר שהיה קיים גם קודם, אלו ערכים מומלצים ולא פופולריים. ייתכן שמדובר בערכים בסטטוס מומלץ ממש. אין צורך לאחד אותו, יום יגיע ויהיו לנו מספר רב של ערכים מומלצים ופופולריים גם יחד. לגבי ד - שוב, העתקתי את זה מהפורטל הקודם, אני מניח שמדובר בספורט מים (כדור רשת), אבל אני לא בטוח. לגבי החדשות, אני מזמין את חובבי הכדורגל לעדכן את החדשות, אני אעדכן את החדשות בפורטל כלכלה (העתיד לעבור עיצוב מחדש אף הוא). Yonidebest Ω Talk 23:00, 24 פברואר 2006 (UTC)
שלום יוני, אתה הולך לעצב מחדש את כל הפורטלים? היתה החלטה כזו? קקון 23:11, 24 פברואר 2006 (UTC)
נראה לי שכדורשת הוא כדורעף שמותר להחזיק בכדור, או משהו כזה. צהוב עולה 11:35, 1 מרץ 2006 (UTC)

העיצוב מצוין, אבל צריך עוד תיבה עבור "הספורט בישראל". בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 00:32, 25 פברואר 2006 (UTC)

קקון - אני מתכנן לעצב כך את שאר הפורטלים, ולא, לא הייתה החלטה. אביר - התיבה קיימת בהקשר דומה אחר (פורטל:ישראל), אולם אני לא מרגיש שיש לה מקום כאן. אם יש עוד החושבים כמוך, לא אתנגד. Yonidebest Ω Talk 14:19, 25 פברואר 2006 (UTC)
אני מסכים עם האביר - צריך להוסיף כאן תיבה דומה לזו של הספורט בישראל שדומה לפורטל:ישראל שתהייה נוחה לשימוש. אני אישית לא חובב קטגוריות, והרבה יותר נוח כאשר יש קישורים ישירים לערכים פופלארים. בנוסף לפי דעתי כדאי להוסיף תיבה של ערכים פופולארים כללים (כמו "ליגת האלופות", "אולימפיאדה" (עם ערכים לדוגמא כמו בתיבה שצירפתי). בברכה, אסף 08:59, 26 פברואר 2006 (UTC).
ערכים פופולרים
נבחרת ישראל בכדורגל ליגת העל בכדורגל ליגת העל בכדורסל
אולימפיאדה מונדיאל גביע אירופה לאומות
ליגת האלופות כדורגל אנגלי כדורגל ספרדי
NBA יורוליג גביע יול"ב
המכביה כושר גופני ספורט נכים
טוב נו, אני בסך הכל שיניתי את העיצוב (לא הוספתי דבר מלבד "תמונה נבחרת", מבוא קצת יותר ארוך ו"מאמר נבחר". לגבי התוכן והקישורים תחליטו אתם. אני אוסיף את "ספורט בישראל", שנראה לי היה גבולי. "ערכים פופולריים" אני מעדיף לא לראות בפורטל כלל. בכל מקרה אם תמצא תומכים, בהצלחה. Yonidebest Ω Talk 20:21, 28 פברואר 2006 (UTC)

מישהו חושב כמוני?[עריכת קוד מקור]

1. צריך להעביר לפורטל ספורט ומשחקים. 2. צריך להחליף את המאמר המומלץ לטריאתלון, סייף או ריצת מרתון. קקון 19:13, 27 פברואר 2006 (UTC)

1. לא. צהוב עולה 15:56, 6 אפריל 2006 (UTC)
1. לא. 2. גם שחמט זה סוג של ספורט מוחי. Yonidebest Ω Talk 10:52, 8 אפריל 2006 (UTC)

תבנית מונדיאל 2006[עריכת קוד מקור]

איך אפשר להכניס את תבנית:מונדיאל 2006 לדף הזה?--ניצן 00:30, 15 יוני 2006 (IDT) תבנית:מונדיאל 2006

זה רעיון טוב, אבל התבנית ענקית מדי, היא תופסת מעל חצי עמוד ברזולוציה של 1024 על 768. אני חושב שצריך להוריד את תוצאות המשחקים ואת "המשחקים הבאים". צהוב עולה 12:33, 15 יוני 2006 (IDT)
השאלה היא איך עורכים את הדף. אני לא רואה לשונית "עריכה" כפי שיש בערכים אחרים, ואני לא רוצה להכניס את המונדיאל במקום משהו שכבר נמצא בדף.--ניצן 17:19, 15 יוני 2006 (IDT)

האם יש להפנות לענף הספורט המוטורי מפורטל זה?[עריכת קוד מקור]

אם לא, מהו הפורטל האחר? --שרשר 01:02, 13 יולי 2006 (IDT)

תיבת ספורט בישראל[עריכת קוד מקור]

הפורטל ספורט ניראה ממש טוב :) רק שב-"ספורט בישראל" מופיע רק כדורגל וכדורסל. גם ב"נבחרות לאומיות" מופיעים רק כדורגל וכדורסל. אפילו ב"ספורטים בישראל" יש רק כדורגל וכדורסל. יש כ"כ הרבה יותר ענפים בישראל, והכדורגל וכדורסל אפילו לא הביאו איזהשיא מדליה באליפות עולם\אולימפיאדה. מכיוון שאי אפשר לכתוב את כל הנבחרות הלאומיות של ישראל, ואת כל הספורטים בישראל, אני מציע לשנות למשהו אחר את התיבה הזאת... SalVation 13:23, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

קטגוריה ראשית[עריכת קוד מקור]

בסוף הפורטל יש קישור לקטגוריה שלו קיימת (קטגוריה:ספורט ומשחקים). יש לשנות לקטגוריה:ספורט. בברכה, דניאלשיחה 12:39, 12 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

נכון, קשה לעשות הכל בפעם אחת. בגלל זה הופיעה תבנית בעבודה על הפורטל. הערות רצוי לתת בסוף העבודה כדי לחסוך הערות שיתוקנו מעצמם, כמו הנ"ל. עכשיו סיימתי, עכשיו אשמח לשמוע הערות. ‏Yonidebest Ω Talk 02:06, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
יופי של פורטל יוני אני מקווה שתדאג לעדכן אותו. לדעתי חסר רק חלון שבו יופיעו כל ענפי הספורט. בברכה, דניאלשיחה 08:07, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
ועוד משהו, כשעדכנת את תבנית:מפתח פורטלים שכחת להחליף את הקישור של פורטל ספורט. בברכה, דניאלשיחה 10:36, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
לא, אני לא אדאג לעדכן אותו כי לא אני יצרתי אותו וכי אין לי זמן לזה. אני בסך הכל איחדתי שני פורטלים. מצידי זה שפתח את פורטל משחקים הלא-משהו אחראי לאיחוד הזה, והוא יכול להיות זה שיהיה אחראי על הפורטל. לגבי תבנית:מפתח פורטלים, אני זכור שעדכנתי את כל הקישורים, אבדוק שוב, היו בעיות עם השרת של ויקי. ‏Yonidebest Ω Talk 14:42, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
ראיתי שעדכנת פשוט שכחת קישור אחד. דניאלשיחה 14:46, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

בעיית תצוגה[עריכת קוד מקור]

להערכתי יש כרגע בעיית תצוגה ברזולוצייה של 1024x768. התמונה המוגנת של האיצטדיון בטורינו חורגת מהרוחב המתאים לרזולוציה זו וגורמת לפיזור התיבות באופן בלתי מעוצב. שרשרשיחה 07:54, 16 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

פתיח של קבוצות ספורט[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש להנהיג פתיח אחיד לכל הערכים של קבוצות הספורט. זה לא הגיוני שלכמה קבוצות קוראים מועדון ספורט, מועדון כדורגל (או כדורסל), אגודת ספורט, אגודת כדורגל (או כדורסל), קבוצת ספורט, קבוצת כדורגל (או כדורסל). מהעיר X, או השייכת לאגודת X, או הייצוגית של עיר X.... ההצעה שלי היא: X X הוא מועדון כדורגל/כדורסל/כדוריד/שחיה, וכו' ישראלי מהעיר X המשתייך לאגודת X. (לדוגמא: הפועל "מגדל" ירושלים הוא מועדון כדורסל ישראלי מהעיר ירושלים המשתייך לאגודת הפועל.) אדם אדום 16:22, 1 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

ארכוב אקטואליה[עריכת קוד מקור]

בתיבת אקטואליה יש הוראה לארכב הודעות ישנות. השאלה: לאן? דוד נ. דוד (שיחה | תרומות) 12:55, 15 בספטמבר 2007 (IDT)[תגובה]

האקטואליה לא אקטואלית[עריכת קוד מקור]

אם אין מי שיעדכן על בסיס שבועי, עדיף שלא תהיה תיבת אקטואליה. דב ט. 01:30, 24 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

הסרתי אותה, כפי שנהוג לעשות לתבניות אקטואליה שלא מתעדכנות. דניאל ב. 04:32, 24 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אני מבקש להחזיר אותה, רק בשינוי אחד (בתקווה שהוא אפשרי)-כאשר אין בה תוכן, התבנית תהיה מוסתרת. עדיף להשאיר את האפשרות קיימת למי שירצה לעדכן, ובכל זאת לא להתבזות עם חדשות מלפני שבוע או יותר. האבסורד הוא שתוך זמן קצר יהיו שני אירועים גדולים, היורו והאולימפיאדה ולא תהיה תבנית אקטואליה. זאת תהיה הזדמנות טובה לגרום לאנשים ליצור ערכים חסרים ולשפר ערכים קיימים. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 18:54, 7 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

תמונת סיוף[עריכת קוד מקור]

צריך ליישר את התמונה שתהיה בתוך התיבה, מישהו יוכל לעשות זאת, אני לא הצלחתי... ים - דף השיחה 17:44, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

להערכתי הדף עוצב לרוחב של 1280 פיקסלים ודף ברוחב של 1024 סובל מהתופעה שאתה מתאר. השאלה היא אם יש רוחב מועדף או שקיים פתרון הולם לכולם. שרשרשיחה 22:06, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]


צריך חלון לתחרויות ואירועי ספורט שונים בעולם[עריכת קוד מקור]

אליפות העולם בשחייה | משחקי חבר העמים | אליפות הפאן פסיפיק בשחייה | משחקי הים התיכון | המשחקים הפאן-אמריקאיים | טורנירי טניס וכו'. BASWIM (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

לפי מספר העריכות שנעשו בפורטל לאחרונה ולפי טבלת אחראי פורטלים, לפורטל הזה אין מישהו שמתחזק אותו באופן קבוע. רוצה לאמר: אם חסר - אז תוסיף. ויותר מזה: אולי תאמץ אותו?! אמיר. כבר ביקרת היום בפורטל להט"ב ?! 04:20, 12 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
הפורטל צריך לעבור שדרוג רציני. בתור התחלה, חסרה בו התייחסות לענפי ספורט רבים:
ענף מצבו בפורטל תמונה
אתלטיקה קיים באדיבות ים
ספורט מוטורי לא קיים
משחקי כדור קיים
שחייה תחרותית קיים
ספורט אתגרי לא קיים
ספורט חורף לא קיים
פיתוח גוף לא קיים
אמנויות לחימה קיים באדיבות ים
רכיבה לא קיים
מחול לא קיים
ספורט ימי לא קיים
אופניים לא קיים
אמיר. כבר ביקרת היום בפורטל להט"ב ?! 02:34, 6 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
מתנדב לטפל במשך השבועיים הקרובים באתלטיקה, שחייה תחרותית ואומנויות לחימה. את השאר נראה בהמשך. יםשיחה • כ' באלול ה'תשס"ט • 19:12, 8 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

סבבה. רק אל תשכח ש-288 ימים עדיין ממתינים לך. אמיר (שיחה) • גילוי נאות: אני לא מבין כלום בפסיכולוגיה 19:48, 8 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

היום בהסטוריה[עריכת קוד מקור]

האם לדעתכם יש טעם לעשות "תיבה" כזו בפורטל? אני חושב שיש מספיק ספורטאים ואירועים בספורט כמעט בכל יום, ולכן כדאי שתופיע תיבה כזו. ים - דף השיחה 14:53, 13 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

להוסיף את התיבה זו לא בעיה. הבעיה היא העבודה הסזיפית של למלא אותה בתוכן. אמיר 15:43, 13 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
אם תסביר לי איך עושים את זה אני מוכן למלא אותה בתוכן בעצמי. ים - דף השיחה 20:07, 13 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
תריך למלא את הקישורים של כל יום מימות השנה. תתחיל מ{{פורטל:ספורט/היום בהיסטוריה/{{יום מקומי}} {{שם חודש מקומי קניין}}}} ואני אוסיף את זה לפורטל. אמיר. כבר ביקרת היום בפורטל להט"ב ?! 20:49, 13 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
יבוצע , בעזרת ה'. יםשיחה • כ"ד באב ה'תשס"ט • 13:28, 14 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
זה רעיון מבורך, אך אני לא חושב שהוא ישים עם כוח האדם הנוכחי. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 13:42, 14 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
שווה לנסות יםשיחה • כ"ד באב ה'תשס"ט • 15:36, 14 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
אני מוסיף. אבל תכין כבר את התאריך של מחר כי בחצות זה יתחלף אוטומטית. אמיר. כבר ביקרת היום בפורטל להט"ב ?! 16:40, 14 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

תמונת הפורטל[עריכת קוד מקור]

אני יודע שלא מזמן החליפו, אבל לדעתי התמונה לא ממש ברורה. הנה משהו שמצאתי באינטרנט:

http://rg.ramat-gan.info/NR/rdonlyres/6E616BE7-3364-4345-B2FC-772AF8E701B6/0/%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98.gif אני ויקיגמד ואני גאה בזה! - שיחה 15:15, 1 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

לטעמי, זו אחלה של תמונה. ד"א אי אפשר להוסיף שתם תמונות, הן צריכות להיות בעלות זכויות יוצרים חופשיות. יםשיחה • י"ג בתשרי ה'תש"ע • 15:45, 1 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

תורות = תורים!![עריכת קוד מקור]

תורות = תורה ברבים!
תורי, תורך ברבים = תורים....גיל תיכון דבר איתי 09:59, 13 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

מי מנהל את הפורטל הזה?[עריכת קוד מקור]

למה מחזורי "הידעת", "תמונה נבחרת" ו"ספורטאי נבחר" חוזרים להתחלה בצורה שרירותית? למה שמישהו יתרום עוד ערכים לחלקים האלה בפורטל אם הוא יודע שהם אף פעם לא יוצגו בו? Tdunskyדברו אלי • פרוייקט ערכי קבוצות ה-NHL ממשיך! כעת בעבודה: וושינגטון קפיטלס. 20:49, 5 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

צריך למחוק את פורטל:ספורט/הידעת?/12. זה מידע ללא מקורות שנמחק מה"הידעת" הראשי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:35, 16 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]

החלפתי. • אמיר (שיחה) 17:39, 18 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]

IKhitron, ראה את הבעיות שיש בעיצוב החלק התחתון של הדף, מהכותרת "ענפי ספורט" והלאה. איני יודע אם זה קשור לשינוי שביצעת ב-15 ביולי או לא, אך אשמח אם תסביר לי כיצד לפתור זאת. בריאן - שיחה 09:10, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

לא, בריאן, זה לא קשור. זה אומר שהדף גדוש מדי בתוכן, ובדרך עבר את מספר התבניות המקסימלי המותר בדף בודד. ניקיתי את זה קצת, על חשבון נכונות המידע המוצג, אבל זה עדיין יותר מדי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:30, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
בנבירה לעומק, נראה שהכללת פורטל:ספורט/שחייה אחראית לכמחצית הגודל ומחצית הזמן שפירסור וטעינת הדף צורכים. אפשר לעשות כמה דברים:
  • ויתור על הכללת דף המשנה הזה
  • החלפת ההכללה של דף המשנה בדף קצר ורזה, עם משהו כמו "הפניה לערך מורחב", שתקשר לדף המלא
  • מעבר על דף המשנה, והעברתו "סדרת הרזיה", תוך ניכוש החלקים היקרים וזוללי המשאבים (דורש נבירה נוספת)
בריאן, IKhitron, Gilgamesh, דוד שי (אזכור משתתפי השיחה, ואלו שמופיעים בראש רשימת התורמים לפי "סטטיסטיקת גרסאות קודמות"). קיפודנחש 21:17, 24 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
אם הבעיה היא עודף תבניות, נראה לי שאפשר לקצץ בקרנבל הדגלים, ובמקום שמופיע שם המדינה לוותר על הדגל (שבא עם {{דגל}}). דוד שי - שיחה 21:36, 24 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
הסרתי את הדגלים מפורטל:ספורט/התעמלות ופורטל:ספורט/שחייה, וזה שיפר את המצב. צריך לקצץ עוד מעט תבניות, והבעיה תיפתר. דוד שי - שיחה 22:04, 24 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
ניסיתי גם החלפה של {{ש}} ב-<br />, אבל זה לא קידם אותי. דוד שי - שיחה 22:55, 24 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
הקטע פורטל:ספורט/ספורט לפי מדינות עמוס בדגלים. לצורך הניסוי הורדתי ממנו את המדינות ששמן מתחיל באות אל"ף ובאות מ"ם, וזה פתר את הבעיה, אבל זה כמובן לא פתרון, אלא רק מוכיח שצמצום עומס התבניות הוא פתרון נאות. יש למצוא היכן ניתן לצמצם תבניות בלי לפגוע בפורטל. דוד שי - שיחה 23:00, 24 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
בתבנית:דגל החלפתי את {{מלל למיון}} בקוד HTML המתאים, כדי לעשות את תבנית:דגל קלה יותר. זה תרם לשיפור (לא רק בפורטל זה, אלא בכל ערך שיש בו דגל!), אבל לא די בכך. פורטל:ספורט/שחייה עדיין עמוס בהמוני דגלים, אבל אין דרך להסרתם בלי לפגוע בפורטל (אולי להחליף דגל בשם המדינה בסוגריים). דוד שי - שיחה 23:18, 24 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
בשתי תבניות, תבנית:אלופים אולימפיים - שחיית 200 מטר מעורב אישי (נשים) ותבנית:אלופים אולימפיים - שחיית 400 מטר מעורב אישי (נשים) החלפתי את הדגל בשם המדינה בסוגריים, וזה הביא לכך שהפורטל מוצג בשלמותו. אם בעתיד יוסיפו מידע לפורטל, ייתכן שיהיה צורך ללבצע החלפה זו בתבניות נוספות (עדיין יש המון דגלים בפורטל:ספורט/שחייה). דוד שי - שיחה 07:37, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
דוד שי נראה שדי התעלמת מדברי, אז אחזור עליהם: כאשר בודקים את הנתון "גודל הטקסט המוכלל לאחר הפריסה" (זה הנתון בו הדף עובר על המגבלות) בדף פורטל:ספורט/שחייה, מתקבל למעלה ממג. זה אומר שההכללה היחידה הזו צורכת כמחצית הגודל. אין מה לשחק עם {{ש}} או {{דגל}} - צריך לבטל את ההכללה הזו, ולהחליפה בקישור. קיפודנחש 09:11, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
ראה עריכתי בפורטל:ספורט/ענפים, וראה את המידע על המפענח עכשיו: לכאורה נראה שיש כאן קסם: הורדתי מג, והמשאב צנח ב-1.6. למעשה, המשאב צנח ב-2, כלומר קודם הצריכה הייתה כנראה 2.6 או משהו. לא משנה כמה היית מוריד. חלק מהסוד הוא שהכללת דף (בדרך כלל דפים שמוכללים הם תבניות, אבל לא תמיד: כאן למשל משתמשים בדפי משנה (כלומר דפים במרחב פורטל) כאילו היו תבניות. אוקצור, כשמשתמשים בתבנית, במקרים מסוימים הדף המכליל מתנפח בכפליים ולפעמים בפי שלוש מגודל התבנית המוכללת. זה קצת ממבו ג'מבו שחלקו מוסבר בדף בוויקינגליש אליו קישרתי מההסבר על המגבלה. כרגע, אחרי הורדת דף השחייה, נראה שהכל נרגע. קיפודנחש 09:21, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
חפירה בדף פורטל:ספורט/שחייה העלתה שהשורות שצרכו משאבים רבים היו שמח "פריטי מידע": "אלופים אולימפיים" ו"אלופות אולימפיות". זה פשוט יותר מדי חומר, ואין צורך להעמיס. כעת השחייה חזרה לענפים, אין עבירה על מגבלות הגודל, והמחיר הוא ויתור על הכללת ניווט לאלופים אולימפיים בשחייה. ניחא. קיפודנחש 09:33, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
על הדרך אציין גם שחבל לוותר על הדגלים - הם באמת לא שוקלים כמעט כלום. קיפודנחש 09:36, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
דוד שי חבל שפגעת בשתי התבניות. הדגלים מיפים את התבנית והנפח שלהם קטנטן. הדגלים מדגישים את המדינות באופן ברור הרבה יותר. יש עוד מאות תבניות כאלה שיצרתי ויש לערוך דיון על כך ולא באופן שרירותי. החלק של השחייה בפורטל זה מיותר מאז שיש פורטל:שחייה, עשיר ומקיף. יש מקום לצמצם אותו ומינימום. BAswim - שיחה 10:29, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]
חתרתי (והגעתי) לפתרון שאינו משנה מהותית את תוכן הפורטל שלפנינו, אבל אם מקובל שינוי שמשנה את תוכן הפורטל (שינוי לטובה), אני שמח שנמצא פתרון זה.
מהניסויים שעשיתי (ותיארתי לעיל) אין לי ספק שתבנית:דגל היא תבנית כבדה מאוד (אולי בגלל היחידות שמאחוריה), וצמצום מספר הדגלים פותר את הבעיה (אבל אם יש פתרון אחר, דייני). דוד שי - שיחה 13:07, 25 במאי 2019 (IDT)[תגובה]

קישורים מטעים[עריכת קוד מקור]

ערך מורחב – שיחת עזרה:קישורים § כחלת – יצירת קישורים מטעים

פתחתי דיון בשיחת עזרה:קישורים שעיקרו הסרת קישורים מטעים מדפים בכלל ומתבנית:ספורטאי בפרט. כוונתי היא לקישורים שלא רק שאינם מועילים, אלא שחלקם אף מטעה ומזיק.

ניקח את הגרסה הנוכחית של הערך אסלן לפינאגוב. שימו לב לתבנית:
בשורה אחת מופיע הצירוף ורשה 2017 ובשורה מתחתיה הצירוף תל אביב 2018. בעוד הקישור התחתון מוביל כצפוי לדף אליפות אירופה בג'ודו שנערכה בתל אביב בשנת 2018, השורה העליונה מורכבת משני קישורים – האחד יוביל לערך על העיר ורשה, השני לערך על שנת 2017. למי מועילים שני הקישורים הללו? לטעמי, לא רק שאינם מוסיפים מידע רלוונטי לקורא, הם הלכה למעשה "מסתירים" את הקישור הרלוונטי מאוד לתחרות של 2018. בגרסה שלי, שתי השורות מפנות לעמודי התחרויות – זה הקיים (תל אביב 2018) וזה שלא (ורשה 2017).

בדיון הצעתי שתי חלופות:

  1. באין ערך קיים עבור תחרות ספציפית, שם העיר והשנה לא יקושרו כלל – וזאת כדי להדגיש את הערכים שכן קיימים.
  2. כל הערכים יקושרו, בין אם קיימים ובין אם לאו, למען עידוד יצירתם.

אשמח אם מי מכם שמתעניין בכך (ובמיוחד אם הוא מסכים איתי :] ) יצטרף לדיון וישימיע את קולו. תודה, Deancarmeli - שיחה 15:41, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]

אני מתנגד להצעה. אין צורך לשנות דבר. גילגמש שיחה 18:05, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]
אתה מוזמן לפרט מדוע. "כי ככה" ו-"אין צורך" אינם טיעונים רציניים ― בטח שלא אל מול ראיות שהוצגו ומדיניות כתובה. Deancarmeli - שיחה 18:06, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]
אני לא חייב לפרט. גילגמש שיחה 18:07, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]
כמובן שלא, חוסר הפירוט פשוט גורם לדעתך להילקח בחשיבות מועטה. Deancarmeli - שיחה 18:13, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]
ראשית, אני חושב שעדיף לנהל את הדיון במקום אחד ולא במספר מקומות במקביל. לדעתי, הכי נכון לקיים את הדיון במזנון. שנית, אני אישית מסכים עם ההנחה של דין שחוסר אחידות בקישורים הללו כפי שהם מופיעים בתבניות מייצר בלבול. מאחר ולפעמים זה מפנה לדף התחרות הכללית, לפעמים לתחרות בשנה מסויימת ולפעמים לערך על העיר ולערך של השנה. נכון, לדעתי, שיתקיים דיון לקביעת הסכמה רחבה שתייצר אחידות בנושא. Nimrodbr - שיחה 18:22, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]
@Nimrodbr: כיף לראות אותך כאן. אני מקבל את ההמלצה שלך לגבי ניהול הדיון במזנון. אפעל לפיה בעוד מספר ימים כשירגעו הרוחות. Deancarmeli - שיחה 18:41, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]
בהצלחה. זמין במייל אם אתה צריך עזרה. Nimrodbr - שיחה 18:57, 14 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]

מה דעתכם לפתוח בפורטל ספורט חלונית של חדשות ספורט?[עריכת קוד מקור]

זו תהייה חלונית דומה לחלונית האקטואליה של העמוד הראשי, רק שהיא תתמקד רק בחדשות ספורט. מדורי חדשות הספורט בעיתונות מפותחים מאוד. יהיה קל למצוא כל יום ידיעה מעניינת כדי לשים בחלונית. הידיעה הזו תכיל קישוריות פנימיות לערכים מעניינים בויקיפדיה, שרובם יהיו קשורים לספורט. זה יהיה גימיק נהדר למשיכת אנשים לקרוא ערכי ספורט. אומרים ישנה - שיחה 12:56, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

נגד חלונית שכזו צריכה עבודת תחזוקה שוטפת ואין לנו את האנשים לכך. החדשות מהר מאוד הופכות לרכילויות ולא לידיעות ספורט נטו. דבר נוסף, לצערי הרב משחקי הכדור משתלטים על הספורט. לדוגמא עיתונות הספורט הישראלית כל כך נוראית שהיא עוסקת רוב רובה ברכילות על כדורגל ומידע חסר ערך בענף זה. אבל "שוכחת" לכתוב על שיאי עולם בשחייה, על תחרויות חשובות באתלטיקה וענפים נוספים וכו'. הכל סביב הכסף. זה לא ספורט ולא חדשות. גילוי נאות יש חלונית שכזו בפורטל:שחייה שאני מתחזק אותה. שם אני מעדכן שיאי עולם שיאי אירופה ושיאים ישראלים שלא לצד מותם של גדולי השחיינים בעולם ובישראל. BAswim - שיחה 13:23, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
אני מבין. שווה לחשוב על מה שכתבת. אומרים ישנה - שיחה 13:37, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]
מצטרף לדבריו של BAswim. החלונית דורשת תחזוקה שוטפת ואני לא חושב שיש כרגע מספיק אנשים בשביל זה. כמו כן, רצוי שמראש יהיו מוגדרים כללי אצבע בנוגע לאיזה ידיעות מופיעות בחולנית ואיזה ידיעות לא. Nimrodbr - שיחה 14:31, 28 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

הופעות של שחקני כדורגל[עריכת קוד מקור]

מה נחשב בתור הופעה של שחקן כדורגל? האם צריך להיות מספר דקות מסוים השחקן צריך לשחק או שכל משחק שהוא שיחק בו נחשב בתור הופעה? SAG271 - שיחה 15:37, 18 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]

כל משחק שהוא שיחק בו נחשב כהופעה, ללא קשר למספר הדקות. עמרישיחה 10:30, 19 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]