שיחת קטגוריה:פילוסופיה יהודית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פילוסופים יהודיים, פילוסופיה יהודית.[עריכת קוד מקור]

ערכתי ערך על פילוסוף יהודי, ואז התברר שאין קטגוריה כזו, אלא רק ערך רשימתי: פילוסופים יהודיים. בשיחה שבערך פילוסופים יהודיים עלה הצורך בקטגוריה. הקמתי את הקטגוריה ועמדתי לצרף אליה את כל הפילוסופים שהיו רשומים שם, ואז שמתי לב לקטגוריה:פילוסופיה יהודית, שכבר הכילה כמה מהם, בנוסף לכמה מהיצירות.

האם להמשיך להרחיב את קטגוריה פילוסופים יהודיים (כפי שיש קטגוריה לפילוסופים מעמים אחרים) או שאפשר להסתפק בפילוסופיה יהודית (שם הם יופיעו יחד עם הספרים שלהם ומושגים בפילוסופיה יהודית), או שפילוסופים יהודיים צריכה להיות תת קטגוריה של 'פילוסופיה יהודית' וגם של 'פילוסופים'? טל שחר 13:25, 17 ינואר 2006 (UTC)

בעיקרון, לכל קבוצה שהיא הגיונית ומכילה מעל 5 ערכים אפשר לפתוח קטגוריה, ולכן קטגוריה:פילוסופים יהודים היא מתבקשת. נדב 13:38, 17 ינואר 2006 (UTC)
תודה. טל שחר 13:40, 17 ינואר 2006 (UTC)
יש הבדל מהותי בין פילוסופים יהודים, שיכולים לייצג זרמים שונים ואפילו מנוגדים בפילוסופיה ובין פילוסופיה יהודית, שאמורה להיות מבוססת על ראית עולם יהודית.ליש 14:42, 17 ינואר 2006 (UTC)
לא הבנתי. מהי ההשלכה המעשית של דבריך? בינתיים נהייתה קטגוריה:פילוסופים יהודיים, וכל מי שהוא גם פילוסוף, גם יהודי, גם יש עליו ערך, וגם שמתי לב לקיומו בויקיפדיה נמצא שם. צריך לשנות משהו? טל שחר 14:53, 17 ינואר 2006 (UTC)
עשית טוב. לא צריך לשנות דבר. Yonidebest Ω Talk 16:29, 17 ינואר 2006 (UTC)
אני רואה בעיות אחדות בקטגוריה:פילוסופים יהודיים:
אכן, באנגלית יש הפרדה בין en:Category:Jewish philosophers ובין en:Category:Philosophers of Judaism, אם כי האחרונה מוכלת בראשונה. נתנאל 07:18, 18 ינואר 2006 (UTC)
  • בעניין הכתיב: צודק. יהודים הם האנשים, יהודיים- הדברים ששייכים לתרבות.
  • סיווגים לפי דת: לא מדובר בדת, מדובר בלאום. בקטגוריה של היהודים יש רבים שלא היה להם קשר לדת כלל. ראיתי שיש מנהג בויקיפדיה לשייך ללאום. שוורצנגר הוא היחיד בקטגוריה של שחקני קולנוע אוסטרים (מרוב חשיבות שמישהו ייחס ללאום), כמו שהוא במקביל מדינאי אמריקאי. וואן דאם הוא גם בלגי. למזלם של הבלגים והאוסטרים, כל השייכים לקטגוריה נולדו בטריטוריה מסויימת. בנוסף לסיווגם של לאומים אחרים, ישנו גם סיווג על פי הלאום היהודי: ציירים יהודים, משוררים יהודים. חוץ מזה שכבר יש בויקיפדיה לאומים שונים, לדעתי יש חשיבות לקטגוריה של פילוסופים יהודים. אפשר לבחון על קטגוריה כזו תיאוריות במדעי החברה על גילגוליה של התרבות. אפשר לבחון על סמך קטגוריה כזו אם ליהודים, כיחידה, יש אמירה פילוסופית, אפשר לבחון תיאוריות על לאומיות ולאומנות.
  • הצעה מעשית: נראה בעיני שפילוסופים יהודים יהיו משוייכים לקטגוריה יהודים, ותהיה קטגוריה נפרדת 'פילוסופיה יהודית:פילוסופים' (בדומה למה שאמר נתנאל, לדעתי אפשר להבין את הרציונל מאחרי זה)
  • שתי בקשות: הראשונה- אני צריכה אישור, או דעה אחרת על מה שטוב. מה שתבחרו יהיה מקובל בעיני. אם תקראו את הנימוקים שלי ותחליטו שלאום לא משמעותי באמת- זה בסדר מצידי. אני תומכת בהאחדה של האנציקלופדיה, ונראה שזה תפקידם של הקבועים שכאן. בקשה שניה- עזרה טכנית. האם יש דרך יותר אוטומטית לעשות את ההחלפה של הקטגוריה, או שצריך שוב לעבור ערך ערך ולשנות (כשבכל מקרה, גם אם זו עבודה ידנית, אקח אחריות.)? תודה, טל שחר 08:41, 18 ינואר 2006 (UTC)
תומך בהצעה של טל (וגם ברצינות ובעומק מאחרי הדברים. keep it up.) שמירה 11:37, 22 ינואר 2006 (UTC)