שיחת קטגוריה:פסיכולוגים ישראלים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קטגוריות וערכים בעייתיים[עריכת קוד מקור]

לאחר שהוחלט להשאיר את כלום בפיתה, אין כל הצדקה למחיקת ערך על דמות כלשהי, שאינה טריוויאלית לחלוטין. ניחא. הבעיה היא ההשפעה המזיקה על הקטגוריות. ניקח את הפסיכולוגית והמשוררת האלמונית דנה אמיר. היה לה ערך שנכתב כקורות חיים, קיצצתי אותו בהתאם. עכשיו היא הוכנסה לקטגוריות "פסיכולוגים", ותחת האות א' בין דמויות כמו גורדון אולפורט, מרי איינסרוות', אלפרד אדלר, אריק אריקסון וסולומון אש, כולם היו זוכים בנקל בפרס נובל לפסיכולוגיה, אם היה כזה, מצויה הגברת אמיר. זה הופך את הרשימה לבדיחה. מה עוד שבכותרתה כתוב:"רשימה זו מכילה שמות של פסיכולוגים ידועים". אולי פשוט נחליף את הקטגוריה "פסיכולוגים" בקטגוריה "פסיכולוגים ידועים" וכך בכל קטגוריה שהעניין רלוונטי שש"ז 11:40, 2 מאי 2005 (UTC)

יותר פשוט למחוק את האיזוטריה. גילגמש שיחה 11:42, 2 מאי 2005 (UTC)
במקרה כאן בטח אין הצדקה למחוק את האזוטריה. עשיתי חיפוש בגוגל, ונראה שבניגוד למה שחשבתי בתחילה, זאת דווקא משוררת די ידועה ופסיכולוגית מצוטטת יחסית, אבל הבעיה בעינה עומדת שש"ז 11:46, 2 מאי 2005 (UTC)
האמת היא שיש פיתרון פשוט ואיישמו לאלתר. ליצור "פסיכולוגים ישראלים" שש"ז 11:53, 2 מאי 2005 (UTC)
ולשם העניין, אזוטרי=ישראלי? דורית 12:03, 2 מאי 2005 (UTC)
אזוטרי לשים את ורדה רזיאל ז'קונט ודנה אמיר ביחד עם פרויד ואדלר, אבל זה בסדר בקטגוריה על פסיכולוגים בישראל שש"ז 12:06, 2 מאי 2005 (UTC)
החיים נעשים הרבה יותר פשוטים כאשר מייחסים לקטגוריה את מה שיש בה ולא את מה שאין בה: הקטגוריה "פסיכולוגים" מכילה את רשימת כל האישים בויקיפדיה שעובדת היותם פסיכולוגים היא מאפיין עיקרי שלהם. הקטגוריה היא עזר ניווט, ולא תחליף לפרס נובל. מנקודת מבט זו, אין כל רע בכך שדנה אמיר ופרויד מופיעים באותה קטגוריה, בדיוק כשם שסין ומיקרונזיה מופיעות יחדיו בקטגוריה של "מדינות באסיה". אין בדברי אלה לשלול את הקטגוריה "פסיכולוגים ישראלים", לזו יש הצדקה כמו לקטגוריות רבות אחרות של ישראלים. דוד שי 13:13, 2 מאי 2005 (UTC)