שיחת קטגוריה:קנגוראים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם שם הסדרה אינו קנגוראים? (ולכן יש להעביר את הקטגוריה לקטגוריה:קנגוראים?) ואם כך - צריך לתקן גם בערך חיות כיס. גברת תרד 23:11, 26 אפריל 2006 (IDT)

התשובה היא כן. אין דבר כזה קנגורים (מלבד "חבורה" של קנגורו) דליק כלבלב 23:30, 26 אפריל 2006 (IDT)
רגע, רגע, עזור לי להבין ולעשות סדר. הסתכל בבקשה בערך על המחלקה חיות כיס, בפיסקה "על סדרת חיות כיס אוסטרליות":
  • הסדרה Diprotodontia - האם בעברית קנגוראים?
  • המשפחה - Macropodidae בעברית קנגוריים?
  • תת משפחה - macropodinae בעברית קנגורים?

תודה, גברת תרד 12:21, 27 אפריל 2006 (IDT)

לפי 'לקסיקון זאולוגי' למנחם דור, שני האחרונים נכונים. סדרת הקנגוראים לא מופיעה אצלו (הספר ישן, והוא מונה את חיות הכיס כסדרה) אבל השם הזה נראה לי טבעי לחלוטין - אלא אם כן הולכים לפי השם הלטיני, וקוראים להם דיפרוטונאים, על שם הדיפרוטודון שנכחד.
אני מציע קנגרואים, ובמקביל אני אפנה לאקדמיה לבקש תשובה מוסמכת. נדב 10:04, 4 מאי 2006 (IDT)
לפי ויקיפדיה אנגלית, Diprotodontia כוללת הרבה יותר מאשר קנגרואים - היא מכילה את הקואלה, את הוומבטיים, פוסומים וכו'. אלי פ (שיחה) 17:41, 16 מאי 2006 (IDT)
נכון. סדרת הקנגוראים מכילה, יותר מאשר סוגים שונים של קנגורו, קיימים בה סוגים נוספים, כמו הקואלה, והפוסומים. ועוד. ועדיין צריך לקרוא לסדרה הזאת איכשהו. תרגמתי עכשיו ובחרתי בשם שהוגדר כאן - "הקנגוראים". Danny-w
קיבלתי תשובה מהאקדמיה, ואני חייב לציין שהיא לא מחכימה במיוחד:
אין לנו תשובה "מן המוכן". ראיתי פעם באחת האנציקלופדיות הגדולות (אולי העברית) "קנגורים" בנוגע לסדרה הזאת. אולי אפשר להציע שם מיוחד, כגון כִּיסָאֵי X (צריך להוסיף את שם התכונה המאפיינת את כל הסדרה, בהיבדל משאר הכיסאים).
מה שאני מבין מהתשובה הזו - או, בהתאם להחלטתנו, קנגוראים (קנגורים זה פשוט טעות - שמות סדרות צריכים להסתיים בצורת Xאים), או, אם אנחנו רוצים להיות באמת פורצי דרך, אפשר לאמץ את הגרסא של כיסאי-X. X כאן יצטרך להסתמך על המאפיין הבולט של בני הסדרה, שגם נתן לה את שמה הלטיני - הדיפרוטודונטיות שלהם, קרי - היותם בעלי זוג שיניים חותכות בלסת התחתית (ראו תמונה). אם למישהו יש רעיון איך לתאר את התכונה הזו במילה אחת שתתאים לתבנית של כיסאי-X, אשמח לשמוע. נדב 23:38, 20 מאי 2006 (IDT)
כדי לא להישאר עם טעות בינתיים אני מתקנת את המופעים הרלוונטים ל"קנגוראים", עד שתימצא ההברקה הזואולוגית-רעיונאית המתאימה :) גברת תרד 12:42, 21 מאי 2006 (IDT)
אופס, צריך מפעיל מערכת כדי להעביר קטגוריה. נדב?
לא, זה אפילו מעבר לכוחותינו. צריך ליצור קטגוריה חדשה ואז לסמן את הנוכחית בתבנית מחק. odedee שיחה‏ 12:52, 21 מאי 2006 (IDT)