שיחת תבנית:ברוך בואך/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

יוזמה ברוכה לשים את התבנית הזו!
אני מציע לשלב את הדף ויקיפדיה:איך לערוך דף, שנראה לי שימושי ביותר, ומה שהכי חשוב מתומצת, ולא מפחיד את המשתמש החדש, שצריך בערכים אחרים לקרוא מגילות בשביל להבין מה לעשות. eman


ברוך בואך לויקיפדיה!

שלום וברוך בואך לויקיפדיה — האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה שכל אחד יכול לא רק לקרוא ולהיעזר בה, אלא גם לערוך אותה.

להלן מעט מידע שאנו מקווים שיהיה לך לתועלת:

  • עריכה: אם יש לך מה להוסיף או לשפר בערך שקראת, הנך יכול לעשות זאת, ואף כדאי שתעשה זאת. לחץ על הלשונית "עריכה" בראש העמוד ותקן כמיטב הבנתך. (לפני שמירת השינוי, מומלץ ללחוץ קודם על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהעריכה נעשתה כראוי.) לפרטים נוספים: איך לערוך דף.
  • דפי שיחה: בראש כל דף בויקיפדיה, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה על הערך. בדף זה ניתן לדון עם משתמשים אחרים בתוכנו של הערך. ניתן להוסיף בקלות הערה לדף השיחה באמצעות לחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.
  • חתימות: מומלץ מאוד לחתום בסוף כל הערה שכתבת. כדי לעשות זאת הוסף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת. סימנים אלו יהפכו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך, קישור לדף המשתמש שלך, והשעה והתאריך בהם נכתבה ההודעה. החתימות מיועדות לדפי השיחה בלבד. בויקיפדיה לא נהוג לחתום על המאמרים עצמם.
  • דפי משתמש: לכל משתמש רשום בויקיפדיה יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש (אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש) משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. דף השיחה של המשתמש (כמו דף זה) משמש כדי להשאיר למשתמש הודעות אישיות.
  • הודעה אישית: כדי להעביר מסר או הודעה למשתמש מסוים, יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה) ולהשאיר בו הודעה. לאחר הוספת הודעה בדף השיחה, המשתמש יקבל חיווי על כך שממתינה לו הודעה.
  • קבלת עזרה: אם אתה זקוק לעזרה נוספת אתה יכול לקרוא את דפי העזרה. אם אתה רוצה לשאול שאלה כלשהי בכל נושא הקשור לויקיפדיה, אתה מוזמן לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספיציפית, או שאתה זקוק לעזרה בנושא מסוים, אתה מוזמן לפנות לדלפק היעוץ.
  • לתשומת ליבך:אין להכניס לויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית חמורה ועלול להוות עילה לתביעה כספית אזרחית.

אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הויקיפדים.

בהנאה!

(התנצלות: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, אנו משתמשים בלשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה!)

הוכנס.גילגמש 07:34, 16 דצמ' 2004 (UTC)
חסר רווח בין "לתשומת לבך" ו - "אין להכניס....". דורית 11:06, 16 דצמ' 2004 (UTC)
תוקן. גילגמש 11:08, 16 דצמ' 2004 (UTC)

הייתי רוצה להוסיף בראש הברכה את הטקסט:

Can't read Hebrew? Click Here!

אבל עדיין יש כאן בעיות ישור לשמאל. מישהו יודע איך לסדר את זה? ערןב 15:13, 19 אפר' 2005 (UTC)

כנראה שאי אפשר, זו אותה הבעיה כמו עם תיבת העריכה שלא מתיישרת לצד שמאל. אבל למה המשפט הזה נחוץ? ההודעה נשלחת בין כה וכה רק למישהו שכבר תרם משהו בעברית. רועי . שיחה . 15:20, 19 אפר' 2005 (UTC)
ההודעה דרושה עבור משתמשים שמוסיפים בינויקי, לא תמיד ברור האם הם יודעים עברית (וסתם מתחשק להם לכתוב בשפה אחרת) או שהם אינם דוברים עברית (ומוסיפים באופן עיוור). טרול רפאים 15:24, 19 אפר' 2005 (UTC)

שינוי שם התבנית ל"ברוך בואך"

אם כבר מקפידים על נייטרליות של המגדר בברכה לויקיפדים החדשים אז אולי כדאי להחיל זאת גם על שם התבנית --המממ (שיחה) 06:27, 26 אפר' 2005 (UTC)

רעיון טוב. וולנד 13:24, 20 יוני 2005 (UTC)

לאן נעלמה העריכה שלי?

שלום טרול,
אני מציע לתת קישור לדף מועיל זה מהודעת הברכה כי רב המשתמשים הוותיקים יודעים איך למצוא ערך שנמחק ואילו החדשים לא. בתור חדשים אין להם מושג היכן לחפש את הדף וקשה לעבור על עשרות דפי העזרה. לדעתי, זה ישפר מאוד את היחס הראשוני שאנחנו מעניקים לחדשים. בברכה, גילגמש שיחה 10:07, 4 מאי 2005 (UTC)

רעיון טוב, איפה אתה רוצה לשים את זה בהודעה?
לדעתי צריך להוסיף את הקישור סיוע לגבי עריכות "נעלמות" בסוף פסקת "עריכה", אם רוצים לעשות את זה. טרול רפאים 13:26, 4 מאי 2005 (UTC)
המיקום שהצבעת עליו נראה לי מתאים. גילגמש שיחה 15:13, 4 מאי 2005 (UTC)
כפי שאתה רואה ביצעתי את זה. טרול רפאים 15:17, 4 מאי 2005 (UTC)

הצעה

למה לא ליצור קישור לויקיפדיה:דף משתמש ולויקיפדיה:דף שיחה במקומות המתאימים בתבנית? נתנאל 05:39, 17 מאי 2005 (UTC)

רעיון טוב. הוספתי. ערןב 05:53, 17 מאי 2005 (UTC)

עריכה קטנה אך מועילה

אני מציע להוסיף שורת הורדת שורה (BR) בסוף הקטע, במקום שנצטרך לעשות את זה מחוץ לתבנית. למישהו יש התנגדות? צ'סשיחה

בוצע. צ'סשיחה 06:32, 6 יוני 2005 (UTC)

הצעת תוספת קטנטנה

בחלק של החתימות, כדאי להוסיף דוגמה של ארבעת הזרקות: (כך: ~~~~ ), או משהו בסגנון. וולנד 13:04, 20 יוני 2005 (UTC)

כבר קיים. מתניה שיחה 13:05, 20 יוני 2005 (UTC)
אני מציע פשוט שיהיו מיד ארבע. כדי למנוע אי-הבנות. וולנד 13:24, 20 יוני 2005 (UTC)
קדימה, תשנה. מתניה שיחה 13:24, 20 יוני 2005 (UTC)
התבנית מוגנת מעריכה (למה?). וולנד 14:12, 20 יוני 2005 (UTC)
לא יודע, אבל ערן כבר הוסיף קודם. מתניה שיחה 14:14, 20 יוני 2005 (UTC)
כי זאת תבנית שמקבלים הוויקיפדים החדשים ויש למנוע את השתחתתה. בנוסף לכך, התבנית הנוכחית נקבעה אחרי דיונים ארוכים וכל שינוי בתבנית צריך להתבצע אחרי דיון. התבנית דומה במובן זה לעמוד הראשי שמוגן גם כן. גילגמש שיחה 14:14, 20 יוני 2005 (UTC)
תודה, ערן. וולנד 14:34, 20 יוני 2005 (UTC)

הצעה לקישור

אני מציע להוסיף קישור לויקיפדיה:כללי הכתיבה הנאה. גילגמש שיחה 12:42, 18 אוגוסט 2005 (UTC)

תיקון שפה

"hebrew" צריך להיות "Hebrew". אני לא יכול לתקן כמובן כי הערך נעול. צהוב עולה 20:34, 10 ספטמבר 2005 (UTC)

כתיבה אוטומטית

יש אפשרות לכתוב באופן אוטומטי את תבנית:ברוך הבא בדפי השיחה של משמשים חדשים שזה עתה הצטרפו? Yonidebest Ω Talk 14:17, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

רעיון מצוין. אולי אפשר להריץ בוט שיעבור על יומן המצטרפים ויוסיף לכולם את ההודעה. גילגמש שיחה 14:22, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
אני דווקא חשבתי שמערכת הוויקיפדיה תעשה זאת בעצמה כאשר משמתמש חדש נרשם. בוט זה משהו שצריך להריץ, ולא יפעל אוטומטית עם רישומו של משתמש חדש. Yonidebest Ω Talk 14:27, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
לא חושבת. באופן אישי אני בודקת שינוי ראשוני של משתמש לפני שאני שמה ברוך הבא. וגם, קצת מטריד אותי שבאופן אוטמטי ינתן למשתמשים חדשים הברוך הבא כאשר ידוע שהם לא רצויים (כל משתמשי ה"אל תחסום אותי גילגמש") וכולי. דורית 15:03, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
אם יותר לי להביע את דעתי כמשתמש רדום, אני עם דורית. ברכת "ברוכבא" אוטומטית היא למעשה ריקה מתוכן. אני שמחתי כשקיבלתי את ה-welcome הראשון שלי בויקיפדיה האנגלית, כי הבנתי מכך שמישהו שם לב אלי. יתרה מזו, המברך גם הוסיף כמה מילים מחוץ לתבנית שהראו שהוא אכן שם לב לאילו ערכים תרמתי עד כה. ברכה אוטומטית היא מחווה ריקה - בערך כמו מכתב-התנחומים הגנרי לקרובי משפחת הטייסים הנופלים שחיבר קולונל קתקארט מ"מילכוד 22", למי שזוכר...
גם אם התבנית נועדה לתת למשתמש חדש קווים מנחים כלליים, עדיין עדיף להוסיף להם מגע אישי וכך יש יותר סיכוי שהחדש יקח אותם ברצינות - כפי שלקחו אותו מספיק ברצינות לכתוב לו אישית. --אייתלאדאר (שיחה) 15:11, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
כאשר אני כותב את התבנית, אני חותם עליה, מתוך כוונה שהמשתמש החדש יוכל לפנות אלי בשאלות שונות, ואני אענה לו. דרור 16:19, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
ובכן, כאשר אני הצטרפתי, חשבתי שהתבנית אוטומטית ומחקתיה מדף השיחה כדי שלא "תבזבז מקום". אפילו לא קראתי אותה. לכן, אני לא יודע כמה ויקיפדים חדשים קוראים אותה בכלל... בכלל, עדיף שהקורא ישאל שאלה בדלפק או במזנון, כך שגם אחרים מביני עניין יוכלו לתת תשובות. איני חושב שזה משנה אם זה אוטומטי או לא. Yonidebest Ω Talk 18:52, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

הצעה לשינוי קל

מכיוון שהתבנית ארוכה אני מציע לקצר אותה מעט לפי הנוסח הבא. רוב השינויים הם רק קיצור של הניסוח. השינוי המהותי ביותר: הורדתי את הקישור לדף ויקיפדיה:מומחים. הדף לא עדכני ודלפק הייעוץ מספיק טוב לויקיפד מתחיל. האם יש הסתייגויות? odedeeשיחה‏ 20:43, 21 פברואר 2006 (UTC)

Anybody? הייתי שמח לקבל משוב (חיובי או שלילי) לפני ביצוע השינוי. odedeeשיחה‏ 19:38, 23 פברואר 2006 (UTC)
אני בעד; אפשר גם להוריד את ההערה בדבר השימוש בלשון זכר, כיוון שעד כמה שראיתי הניסוח המקוצר נייטרלי מבחינת המגדר (כבר דבר טוב, במיוחד להודעת פתיחה). אביעד המקורי 19:42, 23 פברואר 2006 (UTC)
אופס, ראיתי עכשיו שגם הגרסה הקודמת נייטרלית. נא להתעלם מן המשפט האחרון... אביעד המקורי 19:43, 23 פברואר 2006 (UTC)

ברוך בואך לוויקיפדיה!

If you can't read Hebrew, click here

שלום וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה שכולם יכולים לא רק לקרוא ולהיעזר בה, אלא גם לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

  • עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר בערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. לפרטים נוספים: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.
  • דפי משתמש: למרבית המשתמשים הרשומים בוויקיפדיה יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש (אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש) משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. דף השיחה של המשתמש נועד כדי להשאיר למשתמש הודעות אישיות.
  • דפי שיחה: בראש כל דף בוויקיפדיה, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף הערה בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.
  • חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך רצוי לחתום בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~). בזמן השמירה יהפכו סימנים אלו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך, קישור לדף המשתמש שלך, השעה והתאריך.
  • הודעה אישית: כדי לכתוב הודעה למשתמש מסוים יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה), לערוך אותו ולהשאיר בו הודעה. לאחר הוספת הודעה בדף השיחה יקבל המשתמש חיווי על ההודעה הממתינה.
  • לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית ופגיעה במדיניות שלנו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אסור להעלות לוויקיפדיה תמונות שמצאת סתם כך בשיטוט באינטרנט אלא יש לברר מי אוחז בזכויות היוצרים עליהן והאם הוא מרשה את השימוש בהן. במקרה ספק ניתן לפנות לדלפק היעוץ.


אם ברצונך בעזרה נוספת ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכד'), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק היעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

(התנצלות: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, אנו משתמשים בלשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה!)
odedeeשיחה‏ 20:43, 21 פברואר 2006 (UTC)

יש סיבה טובה להגנה בדף זה?

אני לא רואה כזאת. הא? 22:12, 24 פברואר 2006 (UTC)

בוודאי שכן. זאת הודעה שמקבל כל משתמש חדש ולכן חשוב לשמור על הנוסח שלה. ההגנה מונעת החשתות ושינויים לא טובים. אם רוצים לעדכן אותה, צריך לדון על כך בדף השיחה. גילגמש שיחה 22:14, 24 פברואר 2006 (UTC)
אהה, נניח. שיהיה. הא? 10:39, 25 פברואר 2006 (UTC)

עכשיו התבנית כוללת את החתימה של odedee

אנא הסירו אותה. ‏– rotemlissשיחה 19:39, 25 פברואר 2006 (UTC)

תודה לערן. ‏– rotemlissשיחה 19:48, 25 פברואר 2006 (UTC)
נו, קופי פייסט קטן... סליחה. odedeeשיחה‏ 20:00, 25 פברואר 2006 (UTC)

שינוי נוסף

לפי דעתי, שינוי נוסף שכדאי לעשות זה לכתוב שאם פונים אל משתמש בדף השיחה שלו אז הוא ישיב באותו הדף, משום שפעמים רבות החדשים מצפים להודעה בדפים שלהם. כמו-כן גם קורה מצב הפוך, שמשתמש פונה אל חדש בדף שיחתו ואז הוא מחזיר הודעה בשיחת המשתמש במקום באותו הדף. אביעד-מים 21:20, 26 פברואר 2006 (UTC)

העתק את התבנית לכאן ובצע בה את השינוי המוצע... טרול רפאים 21:25, 26 פברואר 2006 (UTC)

ברוך בואך לוויקיפדיה!

If you can't read Hebrew, click here

שלום וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה שכולם יכולים לא רק לקרוא ולהיעזר בה, אלא גם לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

  • עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר בערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. לפרטים נוספים: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.
  • דפי משתמש: למרבית המשתמשים הרשומים בוויקיפדיה יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש (אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש) משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. דף השיחה של המשתמש נועד כדי להשאיר למשתמש הודעות אישיות.
  • דפי שיחה: בראש כל דף בוויקיפדיה, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף הערה בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף. המשתמש יענה להודעתך באותו דף השיחה, וכך גם עליך לעשות כאשר פונים אליך.
  • חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך רצוי לחתום בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~). בזמן השמירה יהפכו סימנים אלו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך, קישור לדף המשתמש שלך, השעה והתאריך.
  • הודעה אישית: כדי לכתוב הודעה למשתמש מסוים יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה), לערוך אותו ולהשאיר בו הודעה. לאחר הוספת הודעה בדף השיחה יקבל המשתמש חיווי על ההודעה הממתינה.
  • לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית ופגיעה במדיניות שלנו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אסור להעלות לוויקיפדיה תמונות שמצאת סתם כך בשיטוט באינטרנט אלא יש לברר מי אוחז בזכויות היוצרים עליהן והאם הוא מרשה את השימוש בהן. במקרה ספק ניתן לפנות לדלפק היעוץ.


אם ברצונך בעזרה נוספת ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכד'), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק היעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

(התנצלות: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, אנו משתמשים בלשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה!)

לדעתי, השינוי הזה ישפר מאוד את ההודעה. גילגמש שיחה 21:40, 26 פברואר 2006 (UTC)

טעויות פיסוק ושינוי ניסוח קליל

זה רק אני, או שיש בתבנית טעויות פיסוק?

להלן זוג פיסקאות מתוקן (באחרות לא ראיתי בעיה), על פי ההכרות שלי עם חוקי הפיסוק, שאינה מזהירה. עוד אפשר לראות שאני מעדיף את הביטוי "גלישה באינטרנט" על פני "שיטוט באינטרנט", אבל יכול להיות שזה רק אני. עוד, עדיף לכתוב "פגיעה במדיניות ויקיפדיה" על פני "פגיעה במדיניות שלנו".

  • לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית ופגיעה במדיניות ויקיפדיה. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אסור להעלות לוויקיפדיה תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר מי אוחז בזכויות היוצרים עליהן והאם הוא מרשה את השימוש בהן. במקרה ספק, ניתן לפנות לדלפק היעוץ.
אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכד'), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק היעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

ובכן? הא? 14:34, 27 פברואר 2006 (UTC)

היה מקל קצת אם היית מסמן בצורה בולטת היכן הפיסוק שהוספת... לעצם הענין, לפני מספר שנים שינתה האקדמיה את כללי הפיסוק שהיו נהוגים פעם, ולפיהם יש לשים פסיק לפני ואחרי כל פסוקית שיעבוד, וכדומה. היום יש יותר "חופש יצירתי" ולמיטב ידיעתי ההנחיה היא לא להעמיס בפיסוק. הפסיק שהוספת לאחר "במקרה ספק" הוא מיותר בכל מקרה - זה סתם לוואי. אני אוסיף עוד מעט פיסוק ומקווה שזה יספק. לגבי גלישה במקום שיטוט, ו"ויקיפדיה" במקום "שלנו" אני מסכים בהחלט, ומתקן. odedeeשיחה‏ 18:36, 27 פברואר 2006 (UTC)
צודק, הייתי צריך לסמן יותר בברור. תודה. הא? 22:35, 27 פברואר 2006 (UTC)

הצעה

מישהו יכול לאחר המשפט על שיחות משתמש, שכולם יוכלו לקרוא (ולהגיב) על מה שהם כתבו שם? כרגע כתוב שם "להשאיר למשתמש הודעות אישיות" מה שיכול להטעות במקצת. בברכה, ברפקסקסקקקסקסמנפקקקלללממנפרקסוקלמנקקסקלבב11116 שיחה 00:07, 18 מרץ 2006 (UTC)

קישור ל"צעד אחד צעד"

כדאי הקישור יהיה כל הביטוי "מדריך הכתיבה המקוצר" ולא רק המילה "מדריך". זה גם מדוייק יותר וגם בולט יותר. הא? 23:33, 19 מאי 2006 (IDT)

תודה לערן. הא? 10:21, 20 מאי 2006 (IDT)
ותודה לו גם על התמונות המרעננות! Yonidebest Ω Talk 03:12, 21 מאי 2006 (IDT)

עדכון התבנית

האם תוכלו להוסיף <br clear="all"> לסוף שורת "דפי שיחה" ולסוף שורת "הודעה אישית"? הסיבה לכך היא שברזולוציה של 1600x1200 "דפי שיחה" ו"הודעה אישית" תופסות רק שורה אחת, ובעקבות כך נוצרת בעיה עם התמונות. הוספתי לפה את השורות שאני רוצה שתשנו.

דפי שיחה: בראש כל דף בוויקיפדיה, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף הערה בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.
חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך רצוי לחתום בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~). בזמן השמירה יהפכו סימנים אלו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך, קישור לדף המשתמש שלך, השעה והתאריך.
הודעה אישית: כדי לכתוב הודעה למשתמש מסוים יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה), לערוך אותו ולהשאיר בו הודעה. לאחר הוספת הודעה בדף השיחה יקבל המשתמש חיווי על ההודעה הממתינה.

צהוב עולה 14:04, 27 מאי 2006 (IDT)

תודה ערן. מאז שביקשתי את זה "דפי משתמש" גם הפך לשורה אחת, ולכן אני מבקש להוסיף את הורדת השורה (br clear="all") גם אחרי "דפי משתמש". תודה צהוב עולה 16:12, 31 מאי 2006 (IDT)

שינוי קליל להערת מגדר בתחתית התבנית

אנחנו לא מתנצלים, אלא מבהירים. ראו הניסוח בתבנית:לשון זכר. כדאי לתקן בהתאם. הא? 16:17, 31 מאי 2006 (IDT)

לשלוח ברוך הבא אוטומטית למשתמשים חדשים

צריך לחשוב על סקריפט שיעשה זאת אוטומטית במקום שיצטרכו לשלוח את ההדועה ידנית רוני 20:39, 30 מאי 2006 (IDT)

עדיף שלא, ועדיף במיוחד שאתה תפסיק. דורית 20:57, 30 מאי 2006 (IDT)
למה שיפסיק? אני מסכים עם אלמוג וטרול רפאים בנושא השמות הללו (כמובן ששמות כגון "גילגמש ההומו" עוד פחות מתקבלים על הדעת, ואף מצביעים על היכרות עם המערכת כך שהם בוודאי לא צריכים ברכת ברוך הבא), אך אני לא רואה את הטעם בהערתך.
לעניין האוטומטית, התנהל על כך דיון באחת מרשימות התפוצה בזמן האחרון, וכפי שנאמר שם (בין השאר), יש משהו מיוחד בכך שאתה יודע שמישהו שם לב שאתה כאן, שמישהו מברך אותך על בואך. דברים כאלה נחרטים בזיכרון, כפי שנכתב היכנשהו כאן בוויקיפדיה. כשבוט מברך בברוך הבא, משהו מהמגע האישי נמוג. כמובן, כשמגלים יותר את המערכת עלולים לגלות שברכת ברוך הבא היא דבר מכני להחריד, אך זה לא קשור לתחושה הטובה שבאה בעקבות זה שמישהו מברך אותך בברוך הבא. עם זאת, מומלץ שלא לברך אנשים בעלי שמות פוגעניים. ‏– rotemlissשיחה 21:47, 30 מאי 2006 (IDT)
שמחתי לראות את ברכותיך למשתמשים חדשים בדפי שיחת משתמש: יא הומו, שיחת משתמש: סופיה הכוסית, ושיחת משתמש: סופיה הכוסית(בובת הפתעה). אני סמוך ובטוח שברכתך תביא לתרומות רבות ואיכותיות של יא הומו וסופיה הכוסית, ושדף ההמלצה לערכים מומלצים יתפקע מהערכים הנפלאים שיכתבו יא הומו וסופיה הכוסית. באשר לבובת ההפתעה, נותר לי רק להיות מופתע. המשך בדרכך זו. בקרוב נגיע רחוק. אלמוג 21:00, 30 מאי 2006 (IDT)
מאוד ייתכן שאת השמות המוזרים שלהם הם נותנים לעצמם מחוסר היכרות באתר, ע"כ מוטב לשלוח להם הודעת "ברוך הבא" כדי שילמדו יותר טוב את המערכת, ואולי באמת צריך להוסיף להם כמה מילים על החשיבות במתן שמות יותר נימוסיים. בברכה רוני 21:36, 30 מאי 2006 (IDT)
עם כל הכבוד, אני סבור שמי שנותן לעצמו שם כנ"ל (יש גרועים מהם) איננו מתכוון לעשות פעולה חיובית במערכת ובכל מקרה, הפגיעה בוויקיפדים אחרים היא משמעותית (אני לפחות לא ממש נהנה לראותם בשינויים האחרונים). טרול רפאים 21:39, 30 מאי 2006 (IDT)
תכונת הסובלנות אינה תמיד נוחה, אבל היא חלק חשוב בעיקרון הדמוקרטיה בפרט כשמדובר ב"שינויים האחרונים" שאינה מהווה דוגמה לאיכות הויקיפדיה היות וגם כל המחיקות וההשחתה משוטטות שם. בברכה רוני 21:43, 30 מאי 2006 (IDT)
רוני, הטעות שלך במקרה זה בולטת לעין. מוטב שתפסיק לפגוע במוניטין שלך, וקבל את דעת אלה הסוברים שטעית. דוד שי 21:48, 30 מאי 2006 (IDT)
תלוי איך אתה מסתכל על זה, אני בהחלט מעוניין לקבל יותר מידע על נינט טייב והראל סקאד, גם ערכים כאלו הינם חלק מהתרבות שלנו ואל לנו להפלות אותם לטובת האקדמאים. בברכה רוני 21:55, 30 מאי 2006 (IDT)
אסביר את העניין פעם אחת בלבד, ואם תבחר להתלם מכך, אשאיר אותך להתבוסס בבורותך כפי שתרצה: הבעייה בהודעות ה"ברוך הבא" שלך איננה שהן מכוונות לאנשים שכותבים ערכים על הראל סקעת, אלא שהן מכוונות לטרולים שמתחזים לויקיפדים אחרים (ועל זה הערתי לך), ושהן מכוונות לטרולים הנרמשםי בכינויים שהם פשוט קללות כלפי ויקיפדים בולטים, ועל זאת דורית העירה לך מיד אחרי זה.
ההתעקשות שלך לתמוך בטרולים לא מאירה אותך באור חיובי מדי. ואגב, זה שאתה מוחק את דף השיחה שלך במקום לארכב, לא אומר שאי-אפשר למצוא את ההערות שלי ושל דורית בהיסטוריה של דף השיחה שלך... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 22:02, 30 מאי 2006 (IDT)
אבל זה לפחות מקשה לתת לינקים ישירים לדפי היסטוריה :). בכל אופן כרגע עשיתי ארכיון לדף השיחה שלי. בברכה רוני 22:18, 30 מאי 2006 (IDT)
אל תדאג יידיש, אם יהיה צורך בכך, ימצאו הלינקים. גילגמש שיחה 22:23, 30 מאי 2006 (IDT)

אני לא יודע אם זה אצל כולם

אבל כשאני קיבלתי את התבנית הזאת, בתור אחד שלא מבין מאומה בויקיפדיה, בקושי טרחתי לקרוא אותה - היא פשוט הייתה ארוכה מדי. אני חושב שעדיף לתמצת עוד יותר, ולהקטין אותה למימדים של {{אזהרה}}, כי עדיף מספר משפטים שהמשתמש קורא מאשר פסקאות שלמות שאין סיכוי שהמשתמש יקרא אותן.
וỹelloωblộớd ¤ שיחה 02:53, 29 יוני 2006 (IDT)

לא, זה לא אצל כולם. odedee שיחה‏ 04:06, 29 יוני 2006 (IDT)

השינוי האחרון של ערן

לא אהבתי את המסגרת החדשה. קודם כל תמיד נהוג לשים את If you can't read Hebrew למעלה. דבר שני ההבהרה בנוגע לזכר ונקבה היא חלק מההודעה, לא איזה כסת"ח משפטי, ולכן אני לא מבין למה שזה יהיה במסגרת בצד. דבר שלישי פשוט לדעתי המסגרת לא אסתטית. צהוב עולה 14:34, 29 יוני 2006 (IDT)

אני מסכים עם הצהוב. גילגמש שיחה 14:35, 29 יוני 2006 (IDT)
ההודעה באנגלית בהתחלה שגורמת לכל הטקסט לרדת למטה מציקה ולכן שינתי. בכל מקרה החזרתי למצב הקודם כי כנראה שהפתרון באמת לא היה מוצלח כל כך, ואחר כך הוספתי מסגרת חלשה יותר וfloat:left והשארתי בתחילת הטקסט. אם זה עדיין לא טוב ויש רעיונות טובים יותר, פשוט תתקנו בתבנית. ערן 14:51, 29 יוני 2006 (IDT)
זה די קשה לתקן בתבנית שהיא מוגנת. יש בזה משהו קצת מפריע לדעתי, אולי תנסה מסגרת בהירה יותר. צהוב עולה 14:57, 29 יוני 2006 (IDT)
עכשיו היא מספיק בהירה? :)
הורדתי את ההגנה להגנה חלקית ואתה מוזמן לערוך ולתקן אותה. ערן 15:12, 29 יוני 2006 (IDT)

הצעה להוסיף קטגוריה

זה נעול לעריכה, אז הייתי רוצה לבקש להוסיף לזה קטגוריה:

<noinclude>[[קטגוריה:תבניות פנייה למשתמשים|ברוך הבא]]</noinclude>

תודה. --אמיר א. אהרוני 01:32, 3 באוקטובר 2006 (IST)

אנציקלופדיה חופשית ופתוחה

הצעה לשיפור למשפט בפתיחה:

במקום: ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה
אני מציעה: ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, שיתופית ופתוחה

בברכה, גברת תרדשיחה 10:34, 11 באוקטובר 2006 (IST)

שינויי ניסוח נוספים

שני שינויים (מודגשים):

  • דפי משתמש והודעות אישית: לכל משתמש רשום יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש, אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש, משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. בדף השיחה של המשתמש אפשר להשאיר לו הודעות. המשתמש יקבל חיווי על ההודעה הממתינה.
סוגריים הפכו לפסיקים (קריאה יותר זורמת, וסגנון עדיף). "שאליו" חזר להיות "אליו" (פחות מסורבל).
  • דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף נושא חדש בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.
"פסקה חדשה" הפכה ל"נושא חדש" (מדוייק יותר).

אשמח אם מפעיל כלשהו יוכל לבצע שינויים אלו. הא? 15:27, 25 באוקטובר 2006 (IST)

אהם? זה הולם להתעלם? הא? 02:41, 29 באוקטובר 2006 (IST)
כן. ‏Yonidebest Ω Talk 02:46, 29 באוקטובר 2006 (IST)
סתם... שיניתי... ‏Yonidebest Ω Talk 02:46, 29 באוקטובר 2006 (IST)
אה... נזכרתי מה רציתי לומר - יש דף בקשות ממפעילים, שם אתה יכול להשב את תשומת לבנו. ‏Yonidebest Ω Talk 02:57, 29 באוקטובר 2006 (IST)
תודה. הא? 11:22, 29 באוקטובר 2006 (IST)
החזרתי את "שאליו". אולי יותר מסורבל, אבל כך העברית נכונה. ‏odedee שיחה 09:08, 29 באוקטובר 2006 (IST)
טוב. החיים קשים. הא? 11:22, 29 באוקטובר 2006 (IST)

בעקבות פתיחת מדריך חממה

אני מציע לקצץ מאוד את התבנית הזאת. הנוסח שאני מציע הוא:

ברוך בואך לוויקיפדיה!

If you can't read Hebrew, click here.

שלום ברוך בואך/ארכיון 1, וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה.
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, שיתופית ופתוחה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר ערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך.
דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך.
לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.

מומלץ לעיין במדריך הכתיבה המקוצר שמסביר את כללי הכתיבה הבסיסיים. אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את דפי העזרה.

אם אתה מעוניין בהדרכה אישית, בחר לך חונך מהרשימה שמופיעה בויקיפדיה:חממה

בהנאה!

הורדתי חלק ניכר מהמלל שנראה לי שאפשר להסתדר בלעדיו. ככל שהתבנית תיהיה קצרה יותר, כך עולה הסיכוי שהמשתמש החדש יקרא אותה. גילגמש שיחה 11:20, 21 באפריל 2007 (IDT)

בעיקרון מסכים עם הכיוון של קיצוץ טקסט, רק שאולי כדאי בכל זאת להזכיר, אפילו בקצרה במסגרת "שיחה" את העניין של חתימה שהרבה משתמשים חדשים לא יודעים להוסיף (אולי רק להזכיר את הכפתור המתאים בסרגל הכלים). ערן 22:12, 21 באפריל 2007 (IDT)
גם אני בעד קומפקטיזציה, אבל בהצעה של גילגמש נעלמו הרבה קישורים חשובים, זה נראה לי מוגזם. למשל, חבל שלא יהיה קישור לדף "לאן נעלמה העריכה שלי", זה חשוב לתורם מתחיל. כנ"ל ההסבר לגבי חתימה - אם עכשיו צריך להסביר לחצי מהמצטרפים כיצד חותמים, בלעדיו נצטרך להסביר לכל אחד מהם באופן אישי. צריך לצמצם, אבל במידה. ‏odedee שיחה 22:16, 21 באפריל 2007 (IDT)
התבנית ארוכה מדי - צריך לקצץ כמה שיותר. זה יגדיל את הסיכוי שמישהו יקרא לפחות את החלק המקוצץ. אפשר להשאיר קישור ל"ויקיפדיה:עזרה" ושם להסביר את כל הדברים האלה. גילגמש שיחה 12:36, 22 באפריל 2007 (IDT)
אני לא חושב שהתבנית ארוכה מידי. לא משנה מה יהיה אורך התבנית, משתמשים רבים לא יקראו את התבנית מהסיבה הפשוטה: אנשים נוטים לא לקרוא הוראות הפעלה. קופץ הודעת שגיאה של המערכת או דבר דומה, ואנשים נוטים לא לקרוא אותה וללחוץ על "אישור" בלי לחשוב פעמיים. אין מה לעשות נגד, ובכל זאת בגלל זה יש דלפק ייעוץ, שיוכלו לשאול. אם מישהו שואל שאלה שהתשובה שלה מופיעה בתבנית, אפשר פשוט להפנות אותו לתבנית, ולא להסביר לו הכל מחדש, אחרת נצטרך ליצור תבניות תשובה בדלפק הייעוץ, כאלו שהתשובה שלהם תמיד אותו דבר. למעשה, אפשר להאריך את התבנית ולהוסיף תבנית:ראה ברכת ברוך הבא:
שלום,
תשובה לשאלה זו מופיעה בברכת ברוך הבא שלך, בדף השיחה שלך. קישור לדף השיחה שלך תוכל למצוא בפינה השמאלית העליונה של המסך.
בברכה,
משתמש שאין לו כוח לכתוב את כל הנ"ל יותר.
אני מעדיף להשאיר את התבנית כמות שהיא עכשיו ופשוט לעזור יותר למשתמשים ששואלים שאלות בדלפק הייעוץ. זה שווירצי לא הצליחה למצוא מישהו מומחה, לא אומר שכולם נתקלים בבעיה הזו. עם הזמן כולם מכירים פה את כולם ואם לא יודעים משהו שואלים - לא פותחים בעוד מיזם מיותר. ‏Yonidebest Ω Talk 12:59, 22 באפריל 2007 (IDT)
תבנית ברוך הבא לא אמורה להיות הוראות הפעלה, אלא ברכה אישית. ככל שנקצץ יותר מהתבנית היא תראה יותר כמו ברכה ופחות כמו הוראות הפעלה, ואז מצופה שיותר אנשים יקראו אותה. ערן 13:05, 22 באפריל 2007 (IDT)
השאלה אם אנחנו רוצים שהתבנית תשמש רק ל"שלום, שמחים שבאת", או שרוצים שהיא תיתן לעורך החדש כמה פוינטרים בסיסיים לדברים חשובים כמו זכויות יוצרים, חתימה, ודפי עזרה. אם נגיע למצב שכולם קוראים את התבנית אבל חוץ מנימוסים נאים היא לא תעזור להם בכלל, מה עשינו בזה? ‏odedee שיחה 13:11, 22 באפריל 2007 (IDT)
צריך להחליט מה הדברים החשובים ביותר שאנחנו רוצים שיהיו כאן. גילגמש שיחה 13:45, 22 באפריל 2007 (IDT)
נכון. אבל בלי קשר, אם הנימוק לשינויים הוא זה שנפתחה החממה, זה מוקדם מדי. צריך לראות שהיא מוצלחת ושכל ויקיפד חדש מוצא שם סיוע לבעיותיו, לפני ששומטים מתחת לקרקע את התבנית הקיימת ואולי משאירים אנשים קרחים מכאן ומכאן. ‏odedee שיחה 13:52, 22 באפריל 2007 (IDT)
זה קונפליקט ביצה ותרנגולת, כי בלי איזכור מוצלח בתבנית ברוך הבא, החממה לא תצליח, כי לא יהיה לחדשים איך להגיע אליה. ‏Harel‏ • שיחה 13:54, 22 באפריל 2007 (IDT)
אני מציע ללכת בשני מסלולים מקבילים: לקצץ את התבנית ולקשר ממנה לעזרה:תפריט ראשי ולויקיפדיה:ברוכים הבאים צריך לבדוק אם הדפים האלה צריכים עדכון. המסלול השני הוא פרסום נרחב לדף החממה ופניה למשתמשים נוספים להרשם שם. כפי שאמר הראל, בלי שדף החממה יהיה בשימוש, אף אחד לא ירשם. גילגמש שיחה 13:57, 22 באפריל 2007 (IDT)
אני לא חושב שצריך לקצר את התבנית מעבר למה שהיא עכשיו. דרור 16:06, 22 באפריל 2007 (IDT)
כרגע כתוב בתבנית שהחדש יכול לפנות בשאלות למי ששם את התבנית ולכל ויקיפד אחר. בלי קשר לחונך צמוד, זה עדיין נכון וצריך להופיע בתבנית עצמה וגם בחממה. ד.ט 16:08, 22 באפריל 2007 (IDT)
הוספתי את הקישור לתבנית ולדף עזרה רלוונטי (ולגבי השם "חממה" - פתחתי שאלה בדף השיחה של החממה). אני מציע שתמצאו לדף הזה מקום בברוכים הבאים. יותר מזה אנחנו לא צריכים. ‏Yonidebest Ω Talk 16:27, 22 באפריל 2007 (IDT)
כבר יבשו עינינו מדמעות, ופינו כבר נותר אילם בלי קול. אני בגדול בדעתו של גלגמש.--אוהד אסטון (שיחה) (ביקורת בבקשה)22:29, 22 באפריל 2007 (IDT)
גם אני עם גילגמש, וחושב שצריך להוסיף גם את עניין החתימה. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 02:45, 3 במאי 2007 (IDT)

הזמנה להשחתה

האמירה "אם ברצונך להוסיף או לשפר ערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך." היא הזמנה להשחתה. מה פירוש "כמיטב הבנתך"? באים לכאן אנשים שמיטב הבנתם אינה מספיקה לכתיבה באנציקלופדיה, והם אכן עורכים כמיטב הבנתם - ואחרי זה הופכים עולמות כשמשחזרים אותם. אני מציע להסיר את המשפט הזה. את התבנית מקבל רק משתמש שנרשם - וכזה, מן הסתם, מתכוון בכל מקרה לערוך. עמית 00:50, 23 באפריל 2007 (IDT)

אני אישית לא חושב שצריך לחשוב שכולם הם דפוקים וחסרי טקט, כי זה ממש לא כך. אין צורך לחשוב על כל מילה אלף פעם, ובינתיים אני לא חושב שהמשפט הזה גרם נזק.--אוהד אסטון (שיחה)10:59, 23 באפריל 2007 (IDT)

ויתור על נוסח ארוך של ברוך הבא

לדעתי רוב המצטרפים לא קוראים את הדף. בכלל אנשים לא נוהגים לקרוא דפים ארוכים במחשב ופשוט פוסחים עליהם חוץ מזה אין מגע אישי. אני מציע לעזור לחדש שהצטרף תוך התייחסות למה שעשה. למשל אם עשה טעות ומחק משהו אז משפט אחד של ברוך הבא (יכול גם לתת הפניה לדף הארוך של ההסברים מי שירצה להיות יסודי) והתייחסות למחיקה שעשה או להציע תיקון או הסבר איך להוסיף קטגוריה וכד'. Geagea 17:21, 28 באפריל 2007 (IDT)

זה בערך מה שמתבצע. מי שעושה משהו מחוסר ידיעה מקבל הודעה בסגנון "טעית בכך וכך, קרא בבקשה את הקישורים בהודעת ברוך הבא שקיבלת". ‏odedee שיחה 03:14, 29 באפריל 2007 (IDT)

עשרת הדיברות של תחרות הכתיבה

נכונות גם באופן כללי והן עשויות לשמש קריאת כיוון לדרך הרצויה בכתיבת ערכים בוויקיפדיה. לדעתי יש ליצור קישור אליהן מדף קבלת הפנים של כל מי שפותח חשבון משתמש (אולי בשינויים קלים, כדי לא להרתיע). לדעתי זה יתרום להעלאת הרמה וינפה אנשים טובים שיבינו כי תרומתם הפוטנציאלית אינה עומדת בקריטריונים מינימליים (מה שיחסוך המון עבודה שחבל להשקיע אותה כדי לקבל בסוף משהו סביר מינוס שאולי בכלל מוטב היה בלעדיו). מקווה שלא יקצפו עליי כל אלה שרוצים פה את רוח העם כולו, על כל גווניה ועל כל היבטיה. דליה שיחהפינת המילה הטובה 14:58, 12 במאי 2007 (IDT)

עשרת הדיברות לערכים בתחרות

להלן רשימה של עשרה פרמטרים שמומלץ להביא בחשבון בעת כתיבת ערכים בתחרות. הרשימה איננה מחייבת או ממצה, והשופטים רשאים להפעיל כל שיקול דעת עצמאי, וכך גם הכותבים.

  • נגישות: כתבו את הערך כך שגם קורא שאין לו שום ידיעה בנושא יוכל להשכיל ממנו וליהנות מקריאתו. פסקת הפתיח, במיוחד, צריכה להיות כתובה באופן נהיר לכל, קצר וקולע.
  • מקצוענות: למרות האמור לעיל, אל תתפשרו בדיוק העובדתי ובהצגה הנכונה והמלאה של הנושא, כך שגם איש מקצוע בתחום ישבע נחת מן הערך.
  • רהיטות: כתבו את הערך בעברית טבעית, שוטפת, תקינה ומלאה. העדיפו מושגים עבריים על מושגים לועזיים היכן שאפשר. הימנעו משימוש יתר בז'רגון מקצועי של יודעי ח"ן בלבד.
  • אמינות: הביאו מקורות ואסמכתאות לכתוב בערך, אפשר ממש בשיטה האקדמית עם הערות שוליים, או לכל הפחות בצורת רשימת קריאה.
  • חזות: תמונה שווה אלף מילים, והדבר נכון קל וחומר גם לאיורים. הוסיפו לערכיכם כל תמונה ואיור שיוכלו להמחיש את הכתוב ולהקל על הבנתו.
  • מקומיות: אם יש לערך הקשר ישראלי/יהודי/ציוני, חשוב להציג אותו בהקשר ובהיקף הראויים. הדבר חשוב במיוחד בערכים מתורגמים.
  • אוניברסליות: אם יש לערך גם הקשר עולמי/כללי, אל תוותרו עליו! אל תציגו נושא כללי רק מנקודת מבט ישראלית או מקומית.
  • קישוריות: ערך שופע בקישורים אדומים הוא תמיד בעייתי. אם יש מושגים מרכזיים שהקישור אליהם עודנו אדום, זו הזדמנות פז ל"הכחיל" אותו, אפילו בערך קצר יחסית.
  • מקוריות: עבודת איסוף ומחקר מקורית צפוייה להניב ערך מוצלח יותר מעבודת תרגום גרידא. גם אם אתם מתרגמים, הקפידו לכתוב בנושא שאתם בקיאים בו ויכולים להפעיל בו את שיקול דעתכם העצמאי והמקורי.
  • שיתופיות: כל טקסט שעובר תחת זוג עיניים נוסף משתפר בהכרח. שתפו פעולה עם שאר הוויקיפדים בהפיכת הערך מעבודת יחיד לערך מובחר שהוויקיפדיה תוכל להתברך בו באמת.
יש הרבה מאוד דפי עזרה בוויקיפדיה שמזכירים את הכללים האלו, וכללים אחרים לכתיבה ועריכה של ערכים. לדוגמה יש ויקיפדיה:מאמרים שנערכו מעט/עשרת הדיברות לעורכים המתחילים, ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת ערכים או ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים. לעניות דעתי הכללים האלו פחות מתאימים לויקיפדים חדשים - הם נוגעים יותר לכתיבה של ערכים חדשים, וויקיפדים חדשים מוטב שיתחילו קודם מעריכה של ערכים קיימים. ייתכן שיש מקום להוסיף מהערות האלו לויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים (אגב בפתיחת קישור אדום בדרך ליצירת ערך חדש יש קישור לדף העזרה הזה). ערן 16:09, 12 במאי 2007 (IDT)
ייתכן, אבל אני מעולם לא נתקלתי בהם. חשבתי שכדאי לא להחמיץ את ההנחיות החשובות האלה ולקבל אותן מיד בהתחלה בניסוח המחייב של עשרת הדיברות. אפילו אם מישהו מתכוון רק לתקן ערכים קיימים, רצוי שיקבל רושם שהוא נכנס למקום שמכבד את עצמו, המציב בפניו דרישות. היום זה נראה כמו הזמנה ל... (לא יפה להגיד מילים שימושיות מחוץ לבית השימוש). אחר כך, המשתמשים התמימים חוטפים כאלה בומבות מהמפעילים, ואינם מבינים על שום מה מגיע להם יחס כזה. פתיחה מעט תובענית יותר תמנע אי הבנות (גם לי זה קרה וכעסתי על המפעיל. ראו בארכיון שלי. למזלי הרב המפעיל היה הביורוקרט דוד שי. אחרת ייתכן שזה היה נגמר רע). דליה שיחהפינת המילה הטובה 16:52, 12 במאי 2007 (IDT)

עדכון התבנית2

בעזרתם של ערן, הראל ודורית יצרנו פורמט חדש לתבנית:

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

מה דעתכם? קרני שיחהמשנה 00:07, 11 ביולי 2007 (IDT)

בס"ד אחלה פורמט ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 00:35, 11 ביולי 2007 (IDT)
זה נחמד, כדאי אולי לשים במסגרת סגלגלה, כמו בפורטלים, שיהיה קצת פחות מרובע. ‏odedee שיחה 00:38, 11 ביולי 2007 (IDT)
מצוין. גילגמש שיחה 00:43, 11 ביולי 2007 (IDT)
אני מוחא! יוחזר האיש המנפנף לאלתר! זהר דרוקמן - I♥Wiki00:50, 11 ביולי 2007 (IDT)
אני שמתי אותו והסרתי אותו כי חשבתם שתגידו שהוא יותר מדי ילדותי. אבל אם תצליחו לשלבו יפה, אשמח. ‏Harel‏ • שיחה 00:52, 11 ביולי 2007 (IDT)
אם לא נשמע התנגדויות מנומקות ביום-יומיים הקרובים, נחליף. אם למישהו יש משהו ביקורתי לומר - אימרו עכשיו או ניצרו לשונותיכם לעד. ‏Harel‏ • שיחה 13:15, 11 ביולי 2007 (IDT)
הצהוב הזה עושה לי רע בעיניים. דורית 13:19, 11 ביולי 2007 (IDT)
ביקשת כל כך יפה, לא יכולתי לסרב: אני חושב שהשמטת הפירוט על דף המשתמש הוא טעות, משום שלהערכתי משתמשים שמשקיעים בדף המשתמש שלהם נוטים להשאר כאן הרבה יותר מאלה שלא נוגעים בו. זו מן הצהרת כוונות, סוג של התחייבות לפרויקט. נכון שיש בזה גם את ההיבט השלילי של הפיכת ויקיפדיה לרשת חברתית, אבל חוששני שזה היבט בלתי נמנע ממילא ביחס למשתמשים הפעילים, כך שאם הוא בלתי נמנע, ואם פירוט הדף מביא למחויבות רבה יותר לפרויקט, אז מוטב להשאיר את הפירוט על דף המשתמש בתבנית. יחסיות האמת 13:22, 11 ביולי 2007 (IDT)
צריך לתת הקדמונת לפני ארבעת הנושאים הקצרים. נכון לעכשיו המידע נזרק על הקורא מבלי שהוא יודע כל כך במה מדובר. אני מדבר על משהו כמו: "העבודה בויקיפדיה כלולה בהבנת עניינים מסויימים ובציות לכללים חשובים. להלן מידע שיוכל לעזור לך להשתלב במהירות וביעילות בויקיפדיה". משהו בסגנון זה, בטח עם ניסוח טוב יותר. העיקר שיבינו במה מדובר. - שמובבה 17:05, 11 ביולי 2007 (IDT)
המטרה היתה לתמצת את המלל ככל שניתן. תבנית עמוסה תרתיע את המשתמש מלקרוא את כולה, כפי שקורה היום. אני חושב שהפונקציה של התבנית ברורה לקורא ואין צורך להעמיס עוד. יחסיות, דפי משתמש הם לא חשובים כמו שאר הנושאים וממילא במהרה לומדים את תפקידם פה, על ידי לחיצה על שמות המשתמשים. בכל מקרה, יש הפנייה מהתבנית לדף המשתמש ונראה לי שזה מספק בשביל הכרות ראשונית עם קיומו. קרני שיחהמשנה 17:10, 11 ביולי 2007 (IDT)
אתה צודק, ולכן אני כל כך אוהב את התבנית הזו על פני הנוכחית. אבל כשקראתי את הטקסט בפעם הראשונה ודמיינתי את עצמי כמשתמש חדש, לקח לי רגע להבין את הקשר וההמשכיות בין הכותרת והנושאים. זה לא כל כך זורם. בין המשפט "ברוך הבא" ל"להלן מס' נושאים..." אפשר לדחוף עוד משפט יחיד שיבהיר את העניינים ויקל על ההבנה. נסה לראות את הדברים מנקודת מבט של אחד שבקושי מבין אפילו את התפריטים, מכיוון שכל ימיו הוא רק ניווט עם החיפוש או עם גוגל. ההתחלה מאוד מסובכת. - שמובבה 17:24, 11 ביולי 2007 (IDT)
שיניתי - מה דעתך על זה עכשיו? קרני שיחהמשנה 17:28, 11 ביולי 2007 (IDT)
לזה התכוונתי. מבחינתי זה השילוב המתאים בין הרצון להסביר לרצון לקצר. טוב מאוד. - שמובבה 17:30, 11 ביולי 2007 (IDT)
מה דעתכם ליצור שורה בסגנון:

דפי עזרה- דף משתמש - כללי התנהגות - חתימה - תרבות הדיון - מדריך הכתיבה המקוצר
שתופיע מתחת לתבנית, ועל הדברים החשובים ביותר (אלו שמופיעים בתבנית שהוצעה) יהיה פירוט. נוי 20:28, 11 ביולי 2007 (IDT)

מישהו? נוי 07:46, 12 ביולי 2007 (IDT)
המטרה היא למזער את מספר הקישורים, ורוב הקישורים שציינת כאן משולבים כבר במסגרת התבנית. ערן 11:09, 12 ביולי 2007 (IDT)