שיחת תבנית:היסטוריה של פולין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרהיסטוריה (עד 966)? שם קצת בעייתי... נדב 07:04, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

מבנה חדש ושמות חדשים לערכי ההיסטוריה[עריכת קוד מקור]

סדרת המאמרים
העוסקים בהיסטוריה של פולין

ברצוני להציע את הפורמט הבאה לתבנית. בנוסף לתוספת של השנים שמאפשרת לגשת לתקופה המבוקשת ביתר קלות, שימוש לב לשמות של הערכים - לא עוד ערכים מסוג "היסטוריה של פולין: הרפובליקה השניה" אלא שמות אינטואיטיביים יותר בסגנון "הרפובליקה הפולנית השניה".

אבקש לשמוע את דעתכם לפני השינוי, ואשמח לקבלת ביקורת בונה לשיפור התבנית. Ramiy 10:39, 5 נובמבר 2005 (UTC)

הוספת השנים לתבנית טובה בעיני (מה עם השנים של האיחוד הפולני-ליטאי?).
על שמות הערכים כבר התקיים דיון לפני חודשים אחדים (אינני זוכר היכן הוא מסתתר), ואני מעדיף את הצורה הנוכחית, הגמישה יותר והפשוטה יותר.
השם "הרפובליקה הפולנית השנייה" הוא פשוט שם שגוי. הפולנים קראו לה "הרפובליקה השנייה", ולא נכון לשנות אותו כדי שיתאים לדעתך. גם ההפניה מהרפובליקה השלישית לפולין היא שגיאה, משום שהערך שיעסוק ברפובליקה השלישית יעסוק בהיסטוריה שלה, והערך פולין אינו עושה זאת. דוד שי 10:54, 5 נובמבר 2005 (UTC)
באמת שכחתי את השנים של האיחוד הפולני-ליטאי. בנוגע לדיון, זה היה בערכי היסטוריה של הונגריה וזה לא היה דיון אלא החלטה לדחות את הדיון למועד מאוחר יותר. אני זוכר שאמרת שתחשוב על זה לעומק לפני שתתן את החלטתך.
בכל מקרה, מה דעתך, להכניס את השנים לתבנית? Ramiy 11:05, 5 נובמבר 2005 (UTC)
בעניין השנים כבר כתבתי למעלה "הוספת השנים לתבנית טובה בעיני". האם פיספסתי משהו? דוד שי 12:42, 5 נובמבר 2005 (UTC)
לתשומת לבך, שמו הרשמי של חיל ההנדסה של צבא ההגנה לישראל הוא "חיל ההנדסה הקרבית" וזה לא מנע מאיתנו לתת לערך את השם "חיל ההנדסה הישראלי". Ramiy 12:39, 5 נובמבר 2005 (UTC)
עדיין קיימת בעיית הפרהיסטוריה שהצביע עליה נדב בראש השיחה. 966 זה כבר ימי הביניים, עמוק בתוך ההיסטוריה. אביהו - שיחה 12:56, 5 נובמבר 2005 (UTC)
אביהו, שיניתי בעקבות הערתך. איפה אלמוג שיגיד משהו על יצירתו? דוד שי 16:01, 5 נובמבר 2005 (UTC)
אני לא חושב שצריך להוסיף אפיזודות חולפות כמו "ממלכת פולין" לתבנית. היו הרבה אפיזודות כאלה (למשל דוכסות ורשה בימי נפוליון) והיו גם כמה מרידות שבמהלכן לפחות חלק מהשטח חזר לשליטה פולנית. אי אפשר להוסיף את הכל. מה גם, האפיזודה החולפת של "ממלכת פולין" חסרת כל חשיבות להבנת הנושא. גילגמש שיחה 16:05, 5 נובמבר 2005 (UTC)
אז הנה אני. אין צורך להוסיף לתבנית את ממלכת פולין. היא הערת שוליים מאד מינורית בתולדות פולין. כמוה היו רבות ("הרפובליקה של קראקוב", "הדוכסות של ורשה" ואפילו "הגנרלגוברנמן"). בקשר לפרהיסטוריה - התבנית מתורגמת מהויקי האנגלית, ואני מסכים שהניסוח לא ממש מוצלח. יצרתי את התבנית כי רציתי לכתוב את הערך על הרפובליקה השנייה, ולשים אותו באיזה שהוא קונטקסט ראוי. אני עדיין מחכה לגיבור שייקח את הלפיד ויכתוב את השאר (ובינתיים כתבתי עוד שני ערכים בעצמי). אקבל חלוקה שונה או כותרות שונות, אבל אני מבקש לא להוסיף את "ממלכת פולין" לתבנית. אלמוג