שיחת תבנית:חדשות ואקטואליה/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

פדרר זכה בגראנד סלאם באוסטרליה[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד לויקיפדאים... מי הדביל שרשם "הטניסאי השווייצי רוז'ה פדרר" לעזאזל?! מה זה לכל הרוחות "שוויצי"?!... לשנות דחוף ל"שוויצרי"... (22:45, 28 בינואר 2007) נ.ב: אין לי מושג איך שמים את כל הפרטים של המשתמש והזמן וכל זה...

כותבים "~~~~" וראה זה פלא - שם המשתמש וזמן הכתיבה מופיעים בדף.

עיד אל-פטר[עריכת קוד מקור]

הערב מתחיל עיד אל-פיטר, הוא חג הפסקת צום רמדאן, הנמשך שלושה ימים. זהו אחד משני החגים העיקריים באיסלאם. למרבה הצער, הערך על עיד אל-פיטר אינו מרשים במיוחד, ואני לא בטוח שהוא מספיק כדי להיות "ערך מומלץ" בעמוד הראשי. האם יש למישהו רעיון אחר איך לציין את האירוע? ‏DrorK‏ • ‏שיחה16:03, 22 באוקטובר 2006 (IST)

כן, תבנית:חדשות ואקטואליה מיועדת לזה. אפשר להוסיף שם "בעולם המוסלמי מציינים את עיד אל-פיטר, חג סיום צום הרמדאן". נתנאל 16:06, 22 באוקטובר 2006 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: פנה לאשרף או לאליזבט אני בטוח שהם יכולים להפוך אותו למומלץ :-) דניאלשיחה 16:08, 22 באוקטובר 2006 (IST)
יש לי רעיון איך לא לציין את החג - בפעם קודמת שהוספתי ברכה בערבית במדיה נוטיס למעלה, המברכת את קוראינו המוסלמים בברכה לקבלת הצום ברמדאן, חטפתי מבול של חרפות שהוציא לי את החשק לציין כל חג שהוא, יהודי, מוסלמי או אחר, מכאן ועד עולם. ובכל אופן, לקוראינו המוסלמים - כול עאם ואינתום בח'יר! אלמוג 16:25, 22 באוקטובר 2006 (IST)
לצערי, אני נאלץ להסכים עם אלמוג - בעבר, ויקיפדיה היתה קהילה, ואך טבעי היה לברך את הקוראים בימי חג. אולם כיום, כמעט כל ברכה כזו יוצרת וויכוח גדול במזנון שמבטל את התחושה הנעימה הנוצרת מהברכה בראש הדף. חג שמח למוסלמים וחודש טוב ליהודים! דניאל צבי 16:32, 22 באוקטובר 2006 (IST)
אם יותר לי לתרום את תשע האגורות שלי: אני מעדיף שהקהילה תעסוק יותר בעצמה ופחות בסביבתה. אפשר לראות בזה סוג של אוטיזם ואפשר לראות בזה סוג של נייטראליות. ערןב 16:36, 22 באוקטובר 2006 (IST)
מקריאת דפי שיחה אני מבין שהוויקיפדיה העברית היא מקום פחות נוח לאנשים מסויימים להיות בו. יש תלונות כי לנשים, למשל, קשה כאן. אני הייתי רוצה לראות כאן יותר מוסלמים, שכן זו הדרך לקבל, למשל, ערכים ראויים על עיד אל פיטר. לכן מתן ברכה למוסלמים בעיד אל פיטר מסמלת להם כי הם רצויים כאן, וכי תרומתם מבורכת. אין דבר המפר את הנייטרליות בברכה לרגל חג. אלמוג 16:39, 22 באוקטובר 2006 (IST)
אני מציע שפשוט נרשום ב-site notice ש"ויקיפדיה מאחלת לכלל בני האדם שיהיה להם יום טוב" וגמרנו. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 16:40, 22 באוקטובר 2006 (IST)
גם ליגעל עמיר? גם לאוסמה בין לאדן? אני מתנגד! אני מעדיף שיהיו להם ימים איומים ונוראים, גם היום וגם הלאה. eman שיחה(: \ ): 16:45, 22 באוקטובר 2006 (IST)
אז "ויקיפדיה מאחלת לכלל בני האדם שיהיה להם יום טוב, למעט יגאל עמיר ואוסמה בין לאדן שיחנקו-אמן". עוזי ו. 16:50, 22 באוקטובר 2006 (IST)
ואולי "ויקיפדיה מאחלת לכל האנשים הנחמדים שיהיה להם יום טוב"? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 16:52, 22 באוקטובר 2006 (IST)
كل عام وانتم بالف خي , עיד סעיד חנה ק. 17:03, 22 באוקטובר 2006 (IST)
"כל דגל ואתם... באלף ח'י"? מה זה אומר? Ēθamš שיחה 17:15, 22 באוקטובר 2006 (IST)
זה עונשה של מי שמעתיקה- מדביקה (עוד נסיון - למילה האחרונה- خير)חנה ק.

ברוח האמור לעיל, הוספתי ידיעה חגיגית לתבנית:חדשות ואקטואליה. דוד שי 20:22, 22 באוקטובר 2006 (IST)

הדגשת מילים[עריכת קוד מקור]

מדוע התחלנו להדגיש מילים בתבנית הזאת (וב"היום בהיסטוריה") לפי דעתי ההדגשות בשילוב שלל הקישורים לערכים מאוד מקשים על הקריאה השוטפת. אשמח לשמוע עוד דעות בעניין, תומאס שיחה 23:18, 22 בנובמבר 2006 (IST)

ב"היום בהיסטוריה" מדגישים את המילים שהן עיקר הנושא מאז ומתמיד וישנם כללים ברורים בעניין. אני לא רואה בעיה עם הדגשה זהה כאן. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:23, 22 בנובמבר 2006 (IST)

למה למחוק???[עריכת קוד מקור]

ראיתי כאן דיון שלם על איזה חג של בני-דודינו המוסלמים, למה אי-אפשר לציין את יומה של אחת מתנועות הנוער הגדולות שיש היום- ובל נשכח שהיא הגדולה והמייצגת של ציבור גדול בעם??? הייתי אפילו מציע שמחר במקום תמונת השחיין תופיע שם התמונה של סמל התנועה... קונילמל 23:09, 23 בנובמבר 2006 (IST)

כי, עם כל הכבוד לבני עקיבא, המוסלמים מונים יותר אנשים. כי מדובר בארגון מסוים, ולא חג דתי/לאומי (ועל כן לא מתאים לחדשות ואקטואליה, אלא אולי ל"היום בהיסטוריה") וכי נודף מזה ריח קל של פרסומת לתנועה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:11, 23 בנובמבר 2006 (IST)
טוב, זה דיי ברור שאני לא מסכים איתך, מבחינה עקרונית נראה לי שציון חגה של התנועה הדתית-לאומית היהודית הגדולה ביותר -הרבה יותר חשוב מכל דבר איסלמי אחר, ובטח שאם מדובר בדף האקטואליה של הויקיפדיה העברית. אבל אם אתם מתעקשים, אז למה לא להוסיף את זה לפחות בדף הלוח-העברי (באמת רציתי להוסיף שם, אך הוא לא ניתן לעריכה משומה). אני מבין שאין טעם לשים את התמונה, אבל לפחות אזכור ליום אחד, מה גם שאני בטוח שביום הזה נכנסים יותר אנשים שמחפשים חומר על בנ"ע (או לפחות את דף השמות של השבטים ועוד דברים מגניבים ואם הם יראו זאת בדף הראשי הדבר ייקל עליהם ויעשה להם יותר כיף להשתמש בויקפדיה בהמשך!

זה רק שורה אחת, אך היא אומרת המון להרבה... לטיפולכם קונילמל 00:12, 24 בנובמבר 2006 (IST)

העלה את הבקשה בשיחת התבנית. אינני מטפל בתבנית זו, אך אני מניח שציון הקמתה של התנועה איננו לא בא בחשבון. שים לב שהאיזכור אם כך יהיה "בשנת כך וכך קמה תנועת בני עקיבא" ולא "ביום שבת תצוין שנת הכך וכך של בני עקיבא". זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 00:14, 24 בנובמבר 2006 (IST)
התנועה נוסדה בל"ג בעומר, ובדף שיוקדש לי"ח באייר בהחלט ראוי לציין זאת. כעת מדובר באירוע אחר, "שבת הארגון", שלדעתי לא ראוי להכריז עליו בפינת החדשות של ויקיפדיה (גם לא בפינת הלוח העברי). קונילמל, חדל נא מהשוואות בין אירוע זה ובין אירועי העולם המוסלמי (עשה לך רב שיסביר לך מדוע). דוד שי 00:40, 24 בנובמבר 2006 (IST)
אשמח ללמוד מן הגדולים ביותר- למה אפשר להוסיף שם "בעולם המוסלמי מציינים את עיד אל-פיטר, חג סיום צום הרמדאן". ציטוט מלמעלה אבל אי אפשר להוסיף "בציבור הציוני הדתי מציינים השבת את שבת הארגון ה77 של תנועת הנוער בני-עקיבא"? קונילמל 01:21, 24 בנובמבר 2006 (IST)
די להתווכח. כנס לפורטל חינוך והוסף את החדשות שלך לתיבת האקטואליה. ובהזדמנות תעדכן את כל הפורטל. ‏Yonidebest Ω Talk 01:57, 24 בנובמבר 2006 (IST)
אין שם תיבת אקטואליה-וד"א, נכון שיש נפקא-מינה לעכשיו אבל השאלה היא בעיקר עקרונית קונילמל 12:37, 24 בנובמבר 2006 (IST)

לעדכן את הדף[עריכת קוד מקור]

יש כאן אירועים עוד מיום רביעי והתמונה- היא בכלל... קונילמל 18:56, 26 בנובמבר 2006 (IST)

לדעתי יש צורך להוסיף את מותו של עלי מוהר המשורר הדגול

רולינג חושפת את שמו של הספר השביעי בסדרת הארי פוטר[עריכת קוד מקור]

קישור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3343065,00.html

שנה אזרחית שמחה[עריכת קוד מקור]

למה רק לוויקיפדים? אנו כאן בשביל הקוראים. למישהו יש ניסוח חלופי טוב? אייל בארי 21:29, 1 בינואר 2007 (IST)

סגירת גדנ"ע קליעה[עריכת קוד מקור]

לפי הקישור

הגדנ"ע הוקם בשנות המנדט כתנועת נוער של ההגנה מהצורך הדחוק בכוח אדם מוכשר ללחימה, עקב נחיתותנו המספרית לעומת הערבים. לאחר קום המדינה, הגדנ"ע שינה צורתו ופעל במגוון מסגרות. אחת מהן היא הגדנ"ע קליעה שחלק קטן מסיפורו מסופר בקישור הנ"ל. מועדוני הגדנ"ע הצמיחו קלעים רבים והעשירו את ענפי הקליעה הישראליים. ריבוי הקלעים במדינה העשיר את תרבות הקליעה בצבא ואולי הפחית תאונות בטיחות בכלי נשק.

אני מציע להוסיף את הידיעה הזאת מאחר ומדובר בסגירה של גוף היסטורי, כמו הנח"ל (שאגב, הוא צאצא של הגדנ"ע), וייתכן שהמבוגרים באתר ימצאו חשיבות בפרסומה, ואולי גם הם יצטערו על סגירת המפעל הייחודי הזה. אני מבקש לא למחוק את ההערה הזאת בשבוע הקרוב-אני מתכוון עוד לערוך אותה בתקווה שאוכל לשכנע את המפעילים להכניס את הערך לחדשות.

לצערי הערך על גדנ"ע קליעה בוויקיפדיה אינו קיים, ואני מתכוון ליצור אותו ולהרחיבו בשנה הקרובה.


עדכון:[עריכת קוד מקור]

באתר מעריב פורסמה ידיעה בנושא (אגב, לפיהם הגדנ"ע עוד לא נסגר). האם יש מפעיל שמוכן לכתוב או לפרסם? 9/1/2007

הוספתי, לא רק כי ביקשת, אלא מפני שלפני ארבעים שנה ביליתי שם שנה נפלאה. דוד שי 23:27, 9 בינואר 2007 (IST)
קודם כל, תודה רבה על ההוספה! אני מקווה שזה יטה את דעת הקהל לטובת הגדנ"ע קליעה, בתקווה שיצליחו למנוע את סגירתו (למרות שלדעתי, העסק כבר גמור, בינתיים לפחות...). אני שמח לגלות שיש בוגר גדנ"ע בין הויקיפדים (יש עוד מישהו?).
יש לי כמה שאלות נוספות:
1. אם אצליח לספק תמונה של סמל הגדנ"ע קליעה, אפשר יהיה להציגה? (או שישנה סוגיית זכויות יוצרים של צה"ל?). בכל מקרה, כאן יש קישור לתמונה של סמל הגדנ"ע (לא גדנ"ע קליעה-בכל זאת, התמונה יכולה לשמש את הערך על הגדנ"ע). אפשר להציגה בינתיים בחדשות במקום סמל הגדנ"ע קליעה?
2.אם אני אצור תמונה ממוחשבת של סמל הגדנ"ע קליעה, בצורה ידנית באמצעות תוכנה גרפית, על סמך סמל שיש לי על חולצת גדנ"ע קליעה, ולאחר מכן התמונה תפורסם בויקיפדיה, האם זה ייחשב כהפרת זכויות יוצרים של צה"ל (או מתכנני הסמל)?
3.האם אפשר לצרף לחדשות, לצד הקישור לNRG, את הקישור ששמתי לכתבה של "במחנה"?

הוכרז תאריך יציאתו לאור של הספר השביעי בסדרת "הארי פוטר"[עריכת קוד מקור]

יש על כך כבר ידיעה בויקיחדשות. אני חושב שראוי לפרסם את הידיעה הזאת גם כאן.אופק 16:02, 1 בפברואר 2007 (IST)

להוסיף לתבנית החדשות הכללית קישור לתבניות חדשות של פורטלים אחרים בצורת טבלה, מתחת לידיעות ה"ראשיות".

(המחשה)

  • בלה בלה, חיים רמון...X חודשים של עבודות שירות (Ynet)
  • מזוז, בלה בלה, שולה זקן (מעריב)
  • מדד 100... (הארץ)
ישראל ספורט טכנולוגיה
פיזיקה כימיה מוזיקה

וכן הלאה (ולאו דווקא בסדר הזה)...הייתי שמח לעיצוב אחר, אך אני מניח שכוונתי הובנה. לדעתי זה הרבה יותר נוח לקריאה כאשר זה מרוכז במקום אחד מאשר לגשת לכל פורטל בנפרד. אשמח לקבל את תגובתכם לרעיון Hummingbird 15:53, 4 בפברואר 2007 (IST)

הצעה נוספת: מי שיסיר ערכים ישנים, יוסיף את החשובים מביניהם אל "חדשות קודמות". אולי להוסיף הערה מוסתרת בדף העריכה של החדשות, שתכלול הנחייה מפורשת לעשות זאת. Hummingbird 19:24, 26 בפברואר 2007 (IST)

היום החדשות לא מעודכן אז יש סקר האם זה טוב על האקטואלה?[עריכת קוד מקור]

לרגל יום ולנטיין, סקר חדש מחברת התרופות, פייזר, מראה שהישראלים מקיימים יותר בתדירות יחסי אישות, מכל העמים בעולם, במקום השני. [1], אז זה אייטעם שמקומו על דף הראשון פה בהחדשות?--יידל 13:34, 14 בפברואר 2007 (IST)

אני מעדיף שלא. אנחנו לא ynet. עדיף להתרכז באקטואליה רצינית יותר. ‏Harel‏ • שיחה 13:58, 14 בפברואר 2007 (IST)
מה אתה אומר בשביל הוויקיפעדיע ביידיש שזה יותר באמעריקע וזה חג גדול שמה ואנחנו יהודים שמה. אז זה אייטעם רציני לגבי אקטאלותו לגבינו?--יידל 14:02, 14 בפברואר 2007 (IST)
אפדעיט תיקנתי הקישור להארץ עכשיו זה יותר נשמע רציני לפניכם?--יידל 14:21, 14 בפברואר 2007 (IST)
לא. אולי אם היה לך מאמר מ-Nature. זהר דרוקמן - אהמ 19:39, 14 בפברואר 2007 (IST)
זה לא רציני כי הסקרים הללו מגוחכים ויותר מכך, לא ממזמן היה סקר דומה ששם את הישראלים באחד המקומות האחרונים. טרול רפאים 20:38, 14 בפברואר 2007 (IST)

קישור אדום[עריכת קוד מקור]

כאשר יש לנו 54,400 ערכים, הגיע הזמן לבטל את האיסור על קישור אדום בעמוד הראשי - לא נורא אם תיחשף העובדה שעדיין חסרים לנו ערך אחד או שניים (או 50,000). דוד שי 08:25, 28 במרץ 2007 (IST)

בר וליאו?[עריכת קוד מקור]

משתמש:דוד שי הוסיף ידיעה על הריון של בר רפאלי ונישואים צפויים לבחיר ליבה. מדובר ברכילות וגם אם זה מדוייק ומאושר ב-200% זה בהחלט לא צריך להופיע בדף הראשי. ‏DGtal20:32, 12 באפריל 2007 (IDT)

אם יש לזה מקור טוב זה רכילות שמקומו באנציקלאפעדיע. לגבי דף הראשי צריך להופיע כל דבר שזה מאוד מאוד מאוד פאפולערי ויש את החשבון שאיזהו משתמש יקח את השתי דקות להעשיר את התוכן שלנו. תודה..--יידל 20:36, 12 באפריל 2007 (IDT)
כל ידיעה על הריון גורמת לי אושר רב, וכך גם הידיעה על הריונה של בר רפאלי. לפני כעשרים שנה ביקרתי לראשונה בלונדון, והדבר הראשון שלכד את עיני ביציאה מהרכבת התחתית שהובילה אותי מהיתרו למרכז העיר היו כותרות העיתונים, שבישרו כי הנסיכה פרגי בהריון. נו, ועכשיו, כשהנסיכה בר בהריון, הלא נפרסם זאת? וכי דמה כחול פחות? דוד שי 20:47, 12 באפריל 2007 (IDT)
נסיך\צפרדע הכול אותו הדבר? הידרו 20:54, 12 באפריל 2007 (IDT)
ככה זה בדמוקרטיה. דוד שי 20:58, 12 באפריל 2007 (IDT)
זו רכילות ולא יותר. אנחנו לא פנאי פלוס ולא הסאן הלונדוני. ‏DGtal21:09, 12 באפריל 2007 (IDT)
אם יש לזה אישור רשמי, זה בהחלט ראוי להופיע בתבנית. רכילות או לא רכילות - זה מעניין אנשים וזה נושא חדשותי שיעניין קוראים רבים. אם אין לזה אישור רשמי, הרי שמדובר ברכילות ממקור לא מבוסס שבעיני אין לו מקום בתבנית. גיאשיחה 21:15, 12 באפריל 2007 (IDT)
גם אם זה יפורסם באתר הרשמי שלהם, זה עדיין לא צריך להופיע בעמוד הראשי. ממש ממש ממש לא. פה זה לא צהובון ומה שמעניין אנשים זה רונה-לי שמעון ועוד סלבריטאים שאותם מחקו פה. אם אנחנו לא מדור רכילות, אז בטח לא בעמוד ראשון. ‏DGtal21:18, 12 באפריל 2007 (IDT)
אל נא תהיו כבדים. מטרתה של פינת "חדשות ואקטואליה" היא להפנות את תשומת הלב לערכי ויקיפדיה, והידיעה הזו מקשרת לשלושה ערכים. אז מה אם זו רכילות לא מבוססת? האם רק על פיגועים צריך לדווח בעמוד הראשי? דוד שי 21:28, 12 באפריל 2007 (IDT)
הוספתי קישור רביעי, שמצביע על משהו שהדיילי מירור ועכבר העיר לא יודעים: הם מספרים שהחתונה תיערך בישראל, אבל השניים אינם יכולים להתחתן בישראל, אלא אם אחד מהם ימיר את דתו. השניים יכולים לחגוג בישראל את נישואיהם, אבל כדי להתחתן, יצטרכו נחיתת ביניים בקפריסין. דוד שי 21:36, 12 באפריל 2007 (IDT)
או שליאו לבדו יקפוץ בהזדמנות לדרום אמריקה, ויביא את האישורים. ‏Danny-w10:15, 13 באפריל 2007 (IDT)
זה טיעון? מי עם הערך נישואי תערובת שלא שולב? בתכל'ס, ההפסד של מכבי תל אביב גם לא הוזכר ולא צריך להיות מוזכר ושם יש לפחות 5 קישורים: מכבי תל אביב (כדורסל), צסק"א מוסקבה (כדורסל), יורוליג, פיינל פור ואבלות. ‏DGtal21:49, 12 באפריל 2007 (IDT)
דווקא הדחתה של מכבי תל אביב מעניינת מאוד. הוספתי את הידיעה הזו והצלחתי למצוא קישורים נוספים לערכים אחרים. גיאשיחה 11:57, 13 באפריל 2007 (IDT)
אגב בר ולאו, הם נפרדו. [2] בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:12, 19 באוקטובר 2007 (IST)

מדוע אנו שמים בקישור לידיעה החדשותית על מותו של קורט וונגוט דווקא את ערוץ 7 השנוי במחלוקת? הידרו 10:19, 13 באפריל 2007 (IDT)

מדובר בידיעה אינפורמטיבית ללא גוון פוליטי באתר של ערוץ תקשורתי. ערוץ 7 שנוי במחלוקת בשל אופיו הפוליטי, ומכיוון שאין כאן שום נגיעה לפוליטיקה - הרי שהידיעה תקנית בעיני. מה שכן, אם אתה מוצא ידיעה מפורטת יותר בערוץ תקשורתי אחר - אולי כדאי לפרסם זאת במקום הידיעה הנוכחית. גיאשיחה 11:51, 13 באפריל 2007 (IDT)

עזמי בשארה[עריכת קוד מקור]

בית המשפט הותיר לפירסום כי ח"כ (כבר לשעבר?) בשארה חשוד בסיוע לאויב ובמסירת ידיעה לאויב במלחמת לבנון השנייה, מגע עם סוכן חוץ, והלבנת הון, ואף נחקר פעמים באזהרה. הארץ, YNET, NRG

זחאלקה: בשארה מכחיש משתמש חסר חיים 15:44, 25 באפריל 2007 (IDT)

כן, ח"כ לשעבר. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 18:28, 25 באפריל 2007 (IDT)

שינוי בפעולת התבנית[עריכת קוד מקור]

אנא קראו הודעה זו (להתחיל מההצעה הנוספת). אני חושב שהדבר יהיה פתרון טוב להזנחה של ויקיפדיה:אקטואליה, ולידיעות שמתאימות ליותר מפורטל אחד. מאחר ותבנית החדשות והאקטואליה היא לא בהכרח לפי תאריכים (למשל, אירוע שעוד לא נגמר כמו מסע הופעות של אמן כלשהו, או אירוע עתידי שפורסם זה עתה ועתיד להתרחש בקרוב, כמו ליקוי חמה), ניתן להוסיף ביטוי "אקטואלי" לכל ידיעה, שבהורדתו הידיעה תועבר לארכיון (לפי תאריך הפרסום, או לפי תאריך שיבחר כותב הידיעה) ולא תוצג בתבניות אקטואליה בפורטלים השונים. Hummingbird 15:57, 26 באפריל 2007 (IDT)

ויקיחדשות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:עמוד ראשי#ויקיחדשות. ‏– rotemlissשיחה 19:03, 3 במאי 2007 (IDT)

משחק האליפות[עריכת קוד מקור]

בית"ר ירושלים ניצחה את הפועל ת"א 2:1.גולץ! 23:46, 13 במאי 2007 (IDT)

גוגל חדשות[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שכבר העליתי את זה לדיון, אך הוא זכה להתעלמות. מה דעתכם על קישור לגוגל חדשות במקום לאתר ספציפי? לדוגמא במקום לתת קישור להארץ בנוגע לאסון שפקד את שדרות, ניתן לתת קישור לגוגל חדשות אשר נותן קישורים לכתבות מעיתונים שונים באותו הנושא. זה גם מעלה יחסית את האובייקטיביות, וגם זה יותר עדכני. בברכה, תומאס 08:43, 16 במאי 2007 (IDT)

נגד. גוגל הוא לא מקור מידע אלא רק מתווך מידע ולכן אין טעם בעיניי להפנות אליו. אפשר לחלופין להמליץ על כך שכל ידיעה תגובה שני מקורות עצמאיים במידת האפשר. ‏DGtal09:01, 16 במאי 2007 (IDT)
גם אני נגד, משיקולים דומים. עלינו כעורכים מוטלת האחריות לסנן קישורים ראויים מכאלה שלא, גוגל לא יעשה זאת עבורנו ועבור הקוראים - זה פיתרון קל אבל גרוע. ‏odedee שיחה 09:16, 16 במאי 2007 (IDT)

גמר גביע המדינה בכדורגל[עריכת קוד מקור]

דוד שלום.

לדעתי, מן הראוי שיוכנסו לתבנית כמה שורות על גמר גביע המדינה בכדורגל שהתקיים היום. ברוקולי 05:05, 17 במאי 2007 (IDT)

ראיתי שאתה עסוק כרגע בדברים אחרים אז הוספתי בעצמי. חשבתי שרק אתה והמפעילים יכולים להוסיף לתבנית. מסתבר שטעיתי. להבא, אעשה זאת בעצמי במאורעות כאלה. ברוקולי 05:36, 17 במאי 2007 (IDT)

גמר ליגת העל בכדורסל[עריכת קוד מקור]

אני מציע כי מעתה ואילך יהיו בדיווחי ספורט הפרטים הבאים בלבד: הקבוצות שהשתתפו במשחק, המסגרת שבה הוא נערך והתוצאה (עם מקור כמובן). אין מקום, לדעתי, להוסיף תיאור של אירועים שהיו במהלך המשחק (אלא אם מדובר על משהו בסגנון של התפרעות המונית, לדוגמא) כי אחרת לא נגמור פה בחיים. אם יש מאורע חשוב, כמו שהיה במשחק אתמול, מקומו בערך על הקבוצות/ליגה וכדומה. ברוקולי 14:21, 1 ביוני 2007 (IDT)

הצעה גרועה ביותר. זה מפספס את כל החדשות שבארוע, ופה זה תבנית חדשות ואקטואליה, לא לוח תוצאות משחקים. emanשיחה 14:26, 1 ביוני 2007 (IDT)

א. אני דורש להחזיר מיידית את הלינק לכתבה בynet, ולא לכתבה בone שהיא היחידה שמתעלמת מארוע העברה והמחלוקת שסביבו.

ב. אני מציע, לאור ההערות של שטיינמו בתקציר את הנוסח הבא.

emanשיחה 14:26, 1 ביוני 2007 (IDT)

כפי שהסבירו לך כבר (בדף השיחה שלי), העבירה חוקית לחלוטין לפי חוקת הכדורסל. לפיכך, היא לא שנויה במחלוקת. ההצעה שלי דווקא טובה כי היא תשאיר מקום לחדשות אחרות. מלבד זאת, החדשות הן שקבוצה מסוימת ניצחה במשחק האליפות קבוצה אחרת. כל דבר מעבר לזה הוא פרטים (חשובים, ללא ספק) שמקומם הוא לא בכותרת. אם לא שמת לב, אני הצעתי שכל פרט מעבר לתוצאה המשחק וכו' ייכתב בערך על הקבוצות או על הליגה הרלוונטית ששם בהחלט ראוי להכניס אותו. אי אפשר לדווח על כל אירוע ואירוע במשחק. איפה יעבור הגבול? ברוקולי 14:33, 1 ביוני 2007 (IDT)
אם כךף אני מציע להוריד לחלוטין את האייטם הזה. זה שמכבי תל אביב זכתה בפעם הטריליונתאלפים באליפות זה לא חדשות. הארוע החדשותי היה בשני דברים אלה. העברה השנויה במחלוקת (וההסבר עונה על כל מיני טענות מסביב, אבל לא על הטענה המרכזית, שלא היתה עברת תוקף פה), והמהפך הדרמטי בסיום. בלי זה אין חדשות, ועדיף לא להזכיר את זה כלל. emanשיחה 14:37, 1 ביוני 2007 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כפולה כבר... עמנואל, לכל הפחות ההרחקה לא הייתה שנויה במחלוקת אלא העבירה. שים לב למאמרו של אביב לביא היום ב"ספורט הארץ" שאומר שגם העבירה לא הייתה במחלוקת, אלא שהוא חושב שמכיוון שהיה מדובר ב"שריקה גבולית". אני לא בטוח שיש גרסאת אונליין למאמר של לביא, אבל אחפש בשביל הסדר הטוב. באופן כללי, אם אפשר להציע פשרה, אזכיר שהמטרה היא לקשר (עבור ידיעה עיתונאית לכו תעזרו לי עם ויקיחדשות, שם כבר יש כתבה על הנושא). אז אם בקישורים עסקינן, מה דעתכם על:" ...לאחר הרחקתו של מאיר טפירו וסל ניצחון של ג'יימי ארנולד"? זהר דרוקמן - I♥Wiki14:39, 1 ביוני 2007 (IDT)
עלי זה מקובל לחלוטין. אני מציע להשאיר את הקישור לוואן ולהוסיף את הקישור לוואינט. ברוקולי 14:39, 1 ביוני 2007 (IDT)
מה יש בקישור בוואן שאין בקישור בוואינט? (מה אין בו כבר ראינו). emanשיחה 14:44, 1 ביוני 2007 (IDT)
זה לא מה שאביב לביא כתב. הוא כתב: "בניגוד למאיר טפירו, אני אל משוכנע שלא היתה עברת תוקף שלו על דרק שארפ. אבל גם אחרי שמונה צפיות במהלך אני לא משוכנע שכן הייתה." הוא במחלוקת על זה בינו לבין עצמו! יש יורת מחלוקת מזה?!
אבל אפילו אם מוותרים על ההגדרה של "שנויה במחלוקת", אולי צריך מילה אחרת לתאר את הדרמטיות, והסערה של הארוע הזה.
emanשיחה 14:44, 1 ביוני 2007 (IDT)
וואן זה אתר ספורט מוכר מאוד וגם זכה כאן לערך. אין שום סיבה להוריד את הקישור אליו. ברוקולי 14:49, 1 ביוני 2007 (IDT)
אם לשפוט מבחינה עיתונאית - עדיף לדעתי לינק לטיימס מאשר ל"ספורטס אילוסטרייטד", זאת למרות ש-ONE הוא אכן מקור עיתונאי דיי טוב ואני אף משתמש בו בויקיחדשות. זהר דרוקמן - I♥Wiki14:51, 1 ביוני 2007 (IDT)
ש/אלתי על הכתבה הספציפית הזו. המ עדיף בכתבה שיש בוואן, על זאת שיש בוואינט? emanשיחה 14:54, 1 ביוני 2007 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: עמנואל, אתה מפרש יותר מדי לדבריו. זה שהוא אמר שהוא לא משוכנע לא אומר שיש בעיניו מחלוקת - זה אומר שהוא לא יודע. השורה התחתונה, שתי מילים לאחר הציטוט שלך, היא מה שאני הבאתי - מדובר בשריקה גבולית. שנוי במחלוקת תהיה הכרזה של לביא כי לא הייתה עבירה לדעתו. לביא לא אומר את זה - הוא רק אומר שהוא לא בטוח לכאן או לכאן. בכר היה בטוח ולביא לא מערער על בטחון בחוכמה רבה - הוא לא בטוח שבכר טועה. זהר דרוקמן - I♥Wiki14:51, 1 ביוני 2007 (IDT)
לא אמרתי להשאיר רק את הכתבה מוואן אלא להוסיף עליה גם קישור לוואינט. מה יש לך כל כך נגד וואן? ברוקולי 14:57, 1 ביוני 2007 (IDT)
אין צורך להוסיף. מספיק קישור אחד. ואנא שמור על ההזחות והפתילים - זה דיי מבלבל. זהר דרוקמן - I♥Wiki15:00, 1 ביוני 2007 (IDT)
אשתדל יותר בעתיד. ואגב, הסתכלתי עכשיו בוואן ומתברר שהקדישו שם כמה כתבות לנושא. ברוקולי 15:02, 1 ביוני 2007 (IDT)
ציפית למשהו אחר מאתר שמתרכז בסיקור אירועי ספורט? זה רק טבעי והגיוני. מנגד, זאת עוד סיבה לקשר לאתר כללי יותר, אשר יכלול את המידע בכתבה אחת, אמנם שטחית יותר לרוב, אבל לא מפוזרת על פני כמה דפים. זהר דרוקמן - I♥Wiki15:05, 1 ביוני 2007 (IDT)
וואן מסקר באופן די טוב את המשחק ומזכיר את ההרחקה של טפירו. אגב, הסתכלתי בסיקור המשחק בוואינט ושם כתוב על ההרחקה וזה שטפירו התחנן שלא ירחיקו אותו. גם שם יש כתבה נפרדת. ברוקולי 15:09, 1 ביוני 2007 (IDT)


א. אני חשוב שיש לנו מחלוקת על המשמעות המדוייקת של הביטוי "שנוי במחלוקת". אבל נעזוב את זה
ב. לסיכוםן העיניין, אני מציע את הנוסח הבא:

emanשיחה 15:19, 1 ביוני 2007 (IDT)

אני מציע את זה:
אתה שוב מפספס את הדברים החשובים, ושוב מתעקש על הכתבה בוואן, למרות שלא הצלחת להסביר סמה היא, לגופה, עדיפה.
הקיצור, שמתי את הנוסח שלי. התפשרתי פה מספיק. emanשיחה 15:35, 1 ביוני 2007 (IDT)

קישורים בתבנית[עריכת קוד מקור]

הופתעתי לגלות פריט שמדבר על נושאים רבים, להם יש לנו ערכים נאים, אך מקושר לערך אחד בלבד. אבקש להזכיר למעדכני התבנית כי מטרתה היא לא דיווח חדשותי (בשביל זה יש את ויקיחדשות) אלא לקשר לערכים בויקיפדיה תוך שימוש בנושאים אקטואלים כ"טיזרים". קישור חדשותי מאין כמוהו לא שווה הרבה עבורנו אם הוא לא מוביל לערכים. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:42, 18 ביוני 2007 (IDT)

yesterday evning-emesh[עריכת קוד מקור]

if one write that something happend yesterday evning and it runs more than one day it must be not true.

תודה, תוקן. ‏odedee שיחה 11:15, 20 ביוני 2007 (IDT)

"קבוצה של אקטיביסטים ביצעה מספר פעולות ישירות נגד חברת אקרשטיין במהלך הלילה בעקבות חלקה בבניית גדר ההפרדה (ויקיחדשות)" בברכה, תומאס 12:51, 25 ביוני 2007 (IDT)

לדעתי לא ‏atbannett13:01, 25 ביוני 2007 (IDT)
אשמח לשמוע הסבר על מנת שאוכל להשתפר. בברכה, תומאס 13:06, 25 ביוני 2007 (IDT)
תומאס, על אף שמדובר באחלה כתבה לויקיחדשות (תודה!), זה לא לתבנית של ויקיפדיה. זה נושא מינורי מדי. אתר חדשות שאמור להביא עשרות כתבות יכול וצריך לקבל כתבות על פעולות כאלה, שהן ללא ספק חדשות (הן בתחום הפלילי והן בתחום הפוליטי-מדיני), אבל עבור התבנית של ויקיפדיה, שכוללת לרוב 3-4 נושאים בראש החדשות עם ערכים מעניינים, זה לא מתאים. זהר דרוקמן - I♥Wiki13:30, 25 ביוני 2007 (IDT)

גלעד שליט[עריכת קוד מקור]

יש להוסיף מיד את הידיעה על כך ששוחרה קלטת ובה נשמע גלעד שליט. New u 15:50, 25 ביוני 2007 (IDT)

שמו של האתר הוא בעברית - וואלה! (עם סימן קריאה), לא באנגלית. אנא תקנו בהתאם.

תוקן, תודה. תומאס 18:00, 4 ביולי 2007 (IDT)

כדאי לציין את בחירתם של שבעת פלאי תבל החדשים .[עריכת קוד מקור]

אולי זה יתרום לכתיבה על ההפירמידה בצ'צ'ן איצא?


למה לא לוקחים תכותרות מויקיחדשות??[עריכת קוד מקור]

כמעת כל מה שיש עכשיו יש שם, ועכשיו זה מפנה לאתרים אחרים, במקום שזה יפנה למיזם ויקיחדשות...

ויקיחדשות תקבל איזכורים בזכות ולא בחסד. כאשר כתבות בה הן ראשונות, מקוריות או טובות לעומת מקורות מקצועיים יותר היא תקבל העדיפות ועד אז היא תשקל ככל מקור מידע אחר. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:54, 22 ביולי 2007 (IDT)

every point on earth is south of the north pole.maybe ynet dosnt smart enough to understand it,i hope the readers of wiki are...

האקדמיה השבדית הכריזה היום על זוכה פרס נובל לכימיה ולנו יש ערך יפה עליו. הנה ידיעה לחדשות.--‏Golf Bravo17:03, 10 באוקטובר 2007 (IST)

הוספתי. דוד שי 19:47, 10 באוקטובר 2007 (IST)

חדשות ואקטואליה[עריכת קוד מקור]

הועבר מ-ויקיפדיה:מזנון:

מי אחראי לעדכון העמוד הראשי? תחת הכותרת "חדשות ואקטואליה" כתוב שם על הפסד נבחרת ישראל לקרואטיה. זה כבר לא חדשות, זה ישנות בלשון המעטה.--Arikb 15:32, 17 באוקטובר 2007 (IST)

כל משתמש רשום יכול לתקן. הורדתי את זה. עידושיחה 15:35, 17 באוקטובר 2007 (IST)
בכללי זה לא קשור רק לעכשיו. בויקי האנגלית (שגם במקרה הזה טובים מאיתנו) יש בראש העמוד הראשי כותרת עם חדשות ואפילו משולבת בו תמונה. ויקיחדשות הוא מיזם שדורש המון משתמשים שיזינו אותו במידע שותף, כדי שהוא יהיה רציני לכל דבר. מה שלא קורה, את רוב הכתבות הם לוקחים מאתרים אחרים ולרוב ויקיחדשות מתעדכן פעם ביום. לדעתי האישית, זו אנציקלופדיה ולא איזשהו מיזם חדשות. אני יודע שהעניין הוא מיזם ויקי וזה אומר שזה מקור חדשות שכל אחד יכול לערוך, בויקי האנגלית העסק הולך מצוין אבל כאן לא. אם היה בידי לעשות זאת הייתי מוריד את זה, עם כל הרצון הטוב זה ממש לא רציני וצריך יותר כדי לשמר מקור חדשות שמזרים מידע אמין והכי חשוב אקטואלי! זה כבר לא מעניין אף-אחד שנבחרת ישראל הפסידה. חדשות מתחדשות כל הזמן אחרת לא היו קרויות חדשות. בברכה אלירןשיחה 15:51, 17 באוקטובר 2007 (IST)
הוספתי את הידיעה על מותו של חייל צה"ל--Arikb 16:17, 17 באוקטובר 2007 (IST)
פינת החדשות בעמוד הראשי לא צריכה להיות קשורה דוקא לויקיחדשות. בעיניי, מטרתה הראשית היא להפנות את תשומת הלב לערכים קיימים וטובים בויקיפדיה שיכולים לתת רקע לידיעות חדשותיות, או ששמם עלה בידיעות חדשותיות.
לכן לדעתי, זה לאו דוקא צריך לייצג תא החדשו תהאחרונות, אלא יותר את מה שיש לנו להציע בויקיפדיה שאפשר לקשר לחדשות. גם אם יש ארוע חדשותי חשוב מאוד (למשל פיגוע בתל אביב), אני לא רואה צורך לשים על זה ידיעה (איזה ערך ייתן רקע טוב לקורא? פיגוע? תל אביב?, נו באמת). אבל אם דוריס לסינג זוכה בפרס נובל, ויש כבר ערך לא רע עליה, אז כדאי מאוד לשים את זה (ואף להדגיש את הקישור, או הקישורים, שבגללם היה שווה לשים את הידיעה). emanשיחה 16:24, 17 באוקטובר 2007 (IST)
אני בהחלט מסכים. אנחנו אנציקלופדיה, לא אתר חדשות. הידיעה על הנבחרת לא הייתה צריכה להיות שם מלכתחילה. נרו יאיר 16:59, 17 באוקטובר 2007 (IST)
ויקיחדשות הוא מיזם של קרן ויקימדיה שעדיין נמצא בשלבי הקמת הקהילה. מכיוון שאני עודני הגורם העיקרי שם ועתה אני עסוק בנושאים אחרים, יש כרגע ירידה מסויימת ברמת הפעילות אבל האתר הזה עדיין בועט ואני שמח לראות לעתים יותר ויותר תכופות משתמשים חדשים, הן ממיזמי ויקי העברים האחרים והן כאלו שלא הכרתי כלל. אשמח עד מאוד אם עוד מישהו יצטרף - אני לא הולך להתפנות בזמן הקרוב וזה יהיה נחמד לדעת שיש משתמש קבוע נוסף שאפשר לסמוך עליו (מת' נייט, יחסיות, דרור איפה אתם?). עד כאן ויקיחדשות.
תבנית:חדשות ואקטואליה מופיעה בעמוד הראשי של ויקיפדיה ומטרתה להוות שער לערכים הקשורים לנושאים אקטואלים ובכך לעורר את סקרנותם של הקוראים. אין קשר ממשי בינה לבין ויקיחדשות מלבד כאשר במקרים הנדירים (לעת עתה, אמן ואמן כי ירבו) בהם כתבה בוויקיחדשות באמת יותר טובה/מוצלחת/בלעדית/מפורטת ממקורות עברים אחרים והידיעה עצמה מתאימה לתבנית הויקיפדית - או אז יקשרו מהתבנית לכתבה בוויקיחדשות. הקישור הקבוע לוויקיחדשות שם משתי סיבות: ראשית, זה דיי מתבקש, אבל יתרה מכך - ויקיחדשות מפנה בכל כתבה למספר מכובד של ערכים בוויקיפדיה (בערך שניים שלושה כל פסקה לרוב), בדומה לקישורים הפנימיים בין הערכים. במידה מסוימת ויקיחדשות משמשת בעצמה כמעין פורטל לערכים של ויקיפדיה. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:24, 17 באוקטובר 2007 (IST)

פולי נפטר[עריכת קוד מקור]

הודיעו ברשת ב' שישראל פוליאקוב נפטר. 89.138.32.136 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

סיכול מוצלח[עריכת קוד מקור]

התבנית מוגנת משום מה, אז רק רציתי לעדכן שמסוק קרב של חיל האוויר הישראלי ירה טיל אל עבר תחנת משטרת חמאס והרג 5 מחבלים. אומדיה, בברכה, MathKnight הגותי, ב-WIS (שיחה) 10:47, 31 באוקטובר 2007 (IST)

בהתחשב בכך שתבנית:חדשות ואקטואליה נועדה במידה רבה לחשוף בעמוד הראשי ערכי ויקיפדיה, הרי הערכים שידיעה זו חושפת כבר נחשפו עשרות פעמים. אני מעדיף להתעלם מחדשות כאלה לחודשים אחדים, אף שאני יודע שבאופן מופלא, גדעון לוי והאביר הגותי יצטערו על כך. דוד שי 22:15, 31 באוקטובר 2007 (IST)
אז אולי כדאי לציין שמזל"ט של צה"ל תפס מחבלים יורים פצצות מרגמה מבית ספר בבית חאנון? (NRG כולל וידאו). מעניין לשמוע מה לגדעון לוי יש לומר על כך. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 22:20, 31 באוקטובר 2007 (IST)

שביתת המורים[עריכת קוד מקור]

הבוקר בשעה 7:45 הסתיימה שביתת המורים. לפרטים נוספים חפשו באתר www.ynet.co.il רונלד (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תודה! ‏עמיחי 12:31, 13 בדצמבר 2007 (IST)

הקישור למאואיזם בידיעה על נפאל אדום. האם מקובל שקישורים אדומים יופיעו בתבנית, המופיעה בעמוד הראשי? זכור לי שדיברו על זה פעם. דב ט. 15:36, 25 בדצמבר 2007 (IST)

לא מקובל: אין לשים קישורים אדומים בעמוד הראשי. ‏Yonidebest Ω Talk15:45, 25 בדצמבר 2007 (IST)

הוצאה מהמחזור של מטבע 5 האגורות[עריכת קוד מקור]

מטבע 5 האגורות הוצא מהמחזור. מקור:http://glz.msn.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=12600 שווה ציון ויקיפודשיחה 18:14, 1 בינואר 2008 (IST)

עם כל הכבוד, לא נראה לי שהידיעה שדניאל רדקליף תרם את המשקפיים שלו מתאימה לפה. דניאל ב. 20:34, 5 בינואר 2008 (IST)

מדוע? ‏עמיחי 20:44, 5 בינואר 2008 (IST)
דוקא למה לא? זו ידיעה לגיטימית, היא מקשרת לערכים שיש לנו אותם ,וזה המ שיותר חשוב. זה לא מידע שהייתי מכניס לערך, אבל בתור כותרת בחדשות, למה לא? emanשיחה 21:31, 5 בינואר 2008 (IST)
במילים אחרות - השיקולים להכנסת ידיעות לתבנית הם לאו דווקא מרכזיות הידיעה, אלא שירותה לוויקיפדיה. עם זאת, ידיעה שתשרת היטב את ויקיפדיה אך תעסוק בנושא אחר, חשוב יותר - תדחק את רגליו של רדקליף במהרה, שכן המקום בתבנית מוגבל. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:35, 5 בינואר 2008 (IST)

in the two articles there is the same informition about the service in the second world war an the building of israel police.it can be right but it looks strang.

כך כתוב באתר משטרת ישראל. שניהם היו רב-סרן. האם זה נכון? אינני יודע. מה שייתכן הוא שנחמיאס לא היה בעל הדרגה הגבוהה ביותר. מישהו הוסיף זאץ לערך, וזה כבר פורסם בעיתון (ראיתי את זאת בישראל היום. אולי מישהו יכול לברר? ‏עמיחי 14:31, 29 בינואר 2008 (IST)

הסרת הדיווח של הארץ[עריכת קוד מקור]

הכותרת של "הארץ" מהיום (24.02.08) כי דוח סבא"א קובע ש"איראן ערכה ניסויים בראשי קרב שיכולים לשמש לנשק גרעיני" היא שגויה. למרות שהדו"ח לא פורסם ברבים מספר עובדות ידועות: מדיווחים קודמים ידוע כי לפני מספר שבועות ארצות הברית סוף סוף הרשתה לסבא"א לעמת את איראן עם מסמכים מסווגים שהוצאו ממחשב נייד גנוב מאיראני שעבד בתוכנית הגרעין החשאית האיראנית שמראים סכימות להתאמת נשק גרעיני לרש"קים. בדו"ח הנוכחי נטען אך ורק כי איראן עומתה עם המידע הזה והכחישה אותו כזיופים. הארץ בכלל פספסו את הנקודה העיקרית בדו"ח: איראן החלה להעשיר אורניום בצנטריפוגות משוכללות יותר מהדגם הנוכחי P-1. לכן, הסרתי את הכתבה. אליזבט שיחה 08:37, 24 בפברואר 2008 (IST)