שיחת תבנית:חלוקה של מערכת העצבים האנושית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמות בעברית[עריכת קוד מקור]

יש לי כמה שאלות בנוגע לשינויים האחרונים בתבנית: מה ההבדל בין המוח הגדול למוח הקדמי? אם הכוונה לForrbrain אז הוא לא כולל את מוח הביניים. ואז מה ההבדל בינו לבין המוח הקדמי? (נראה לי שהקדמי צריך להיות הקיצוני ואז אפשר להוריד את הכפילות) כמו כן, בערכים שעדיין לא קיימים בעברית כדאי לשים גם את השמות הלועזיים כדי שידעו מה הכוונה (ולו רק באופן זמני - התרגום לא תמיד אחיד בכל המקורות...). למה שיש ערך יש קישור לערך האנגלי וככה אפשר לדעת. Chenspec - שיחה 12:05, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

שיניתי את השמות חזרה כך שיתאימו לערכים (פונס, המוח הקטן); אם מישהו חושב שצריך לשנות את שמות הערכים הוא צריך להעלות את זה בדף השיחה של הערך, ולא לשים בתבנית שמות אחרים.
חוץ מזה, הורדתי את עמוד השדרה וחוליה - זו תבנית של מערכת העצבים. אם מישהו מתעניין הוא יגיע לערכים האלה דרך חוט השדרה.
1. אני מסכים לחלוטין שהמוח הגדול והמוח המרוחק/הקיצוני אלה שמות שונים לאותו הדבר.
2. באופן כללי, אני לא חושב שזה רעיון טוב שאותם ערכים יופיעו כמה פעמים במקומות שונים. אם היפותלמוס מופיע תחת מוח הביניים, הוא לא צריך להופיע שוב תחת המערכת הלימבית.
3. יש דרך לעשות חפיפה חלקית בין הקופסאות? עדיף שתהיה חלוקה אחידה למוח קדמי-אמצעי-אחורי, כאשר גזע המוח תופס גם את האמצעי וגם חלק מהאחורי, והמוח הקטן לא מופיע תחת גזע המוח (כי זה פשוט לא נכון, וגם לא הגיוני שזה יהיה בנוי ככה). אני לא רואה סיבה לרדת לרמה של החלוקה בתוך המוח האחורי, מה גם ש"מוח הלשד" והמוח המוארך מתייחסים לדעתי בדיוק לאותו הדבר. Purielku - שיחה 12:50, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
אני מקבלת את כל השינויים עד עכשיו. מבחינתי אפשר גם לאחד בין "מוח הלשד" והמוח המוארך, כל עוד בערך של המוח המאורך יצויין שיש לו עוד שם (למען הסר ספק).
בנוגע לחלוקה לאזורים. מערכת העצבים מכילה כמה אזורים/מערכות/חלקים שלא מסתדרים בצורה "נקייה, פשוטה וחד משמעית". למיטב ידיעתי אין דרך לעשות חפיפה ולכן התלבטתי הרבה על איך לבנות את נכון. אשמח לקבל עצות בנושא (במיוחד אם מישהו יודע איך אפשר לעשות חפיפה שכזאת). מה שבניתי עכשיו הוא הפשרה הכי טובה שמצאתי בין החלוקה המקובלת למיקום של האזורים השונים, אם יש למישהו רעיון יותר טוב אשמח לשמוע.
שאלה אחת היא עקרונית על דברים שקשורים ליותר ממקום/חלק אחד - אם רוצים לציין אותם רק במקום אחד, איך קובעים מה להוריד ומה להשאיר? בנתיים אם יש דברים כפולים ציינתי את זה כדי שידעו שזה בכוונה ולא בטעות.
במקביל, אפשר לדון על כל אחד מהערכים המאתגרים בנפרד. אם אני זוכרת נכון, מדובר בתצורה הרשתית וחלקים מהמערכת הלימבית - אמיגדלה, היפותלמוס וה- גופים דדיים (אפשר לפתוח לכל אחד פסקה לדיון נפרד כדי לא לבלב)
המוחון הוא בעיה כי הוא חלק מהמוח שמאחור ונוצר מאותו בסיס של הפונס, אבל לא שייך לגזע המוח. אם נציג אותו בנפרד זה יוציא אותו מההקשר של המבנה הכללי וזה גם לא נכון, לכן הסתפקתי בהערה לבנתיים.
נראה לי שהתייחסתי להכל Chenspec - שיחה 15:02, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
מה דעתך על זה? Purielku - שיחה 18:42, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

שמות באנגלית[עריכת קוד מקור]

יש לי שאלה כללית על כל הערכים של מערכת העצבים.
אני יודעת שבויקיפדיה בדרך כלל לא נהוג לציין את השם האנגלי של ערכים אם יש להם קישור לויקיפדיה האנגלית. עם זאת, במקרה הזה אני חושבת שכדאי לחרוג מהנוהל.
קודם כל, מדובר במונחים מקצועיים שעל פי רוב גם בארץ משתמשים בשמות האנגליים שלהם במסגרת האקדמיה והמחקר. או שמשתמשים בכתיב אנגלי או שמשתמשים בכתיב עברי שמשקף את הצליל האנגלי ("פונס"). אני אישית למדתי פסיכולוגיה באנגלית בלבד ולחלק מהערכים בכלל לא ידעתי מה השם העברי.
דבר שני הוא שיש בעיה בתרגום, כך שאותה מילה באנגלית מקבלת לפעמים כמה מילים בעברית. להוסיף על זה שבמערכת העצבים יש כמה ערכים עם שמות מאוד מאוד דומים (מוח הביינים מול המוח האמצעי) זה יכול ליצור הרבה בלבול. ואם ה"תרגום" הוא בעצם כתיב עברי של הצליל האנגלי גם שם יש בעיות של שונות (פונס/ז)
על כל זאת, שימוש בשם האנגלי יאפשר איתור ישיר של הערך המתאים במנגנון החיפוש הפנימי (מצאתי את עצמי כמה פעמים מחפשת בויקיפדיה האנגלית ואז בודקת אם מקושר ערך בעברית... וחשבתי לתומי - למה?). מה דעתכם? Chenspec - שיחה 15:14, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

אני לא חושב שזה הכרחי שהכל יהיה באנגלית, כבר עכשיו רוב הערכים הם לפי השם הלועזי (אמיגדלה, פונס, היפותלמוס וכו'. מה שכן חשוב לדעתי זה שכאשר משתמשים בתרגום יהיה תמיד דף הפניה מהמונח המקובל, כמו שיש למשל בצרבלום, קורפוס קלוסום ומדולה אובלונגטה ואז אם אנשים מחפשים הם ימצאו. Purielku - שיחה 16:55, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
אפשר לעשות הפניות כאלו גם לאנגלית - Cerebellum? אם כן זה פותר את רוב הבעיה Chenspec - שיחה 17:14, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
כן, אפשר. נראה לי שבדרך כלל לא נוהגים לעשות את זה, אבל זאת לא סיבה בפני עצמה... Purielku - שיחה 17:23, 6 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
סבבה, נתלבש על זה בהזדמנות Chenspec - שיחה 12:45, 7 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
וידנפלד -זאת השיחה על השמות באנגלית (או לפחות אחת מהן), מה דעתך? Chenspec - שיחה 11:32, 30 באוקטובר 2015 (IST)[תגובה]

חלוקה מחודשת[עריכת קוד מקור]

אוקי, פתחתי פסקה חדשה לדון בזה. אני אגיב לכל שינוי נפרד, תגיד לי אם פספסתי משהו.

  • תוספת "עצבי הגולגולת" - בסדר גמור
  • הורדת " קשת רפלקס" - חבל, אבל בסדר. זה באמת לא חלק פיזי, אלה מנגנון פעולה וזה לא המקום לזה.
  • הפרדת "המוח הקטן" מגזע המוח + הערה - בסדר. פתרון יפה!
  • הסרת "מוח הלשד" בסדר. אם זה כמו המוח המוארך אין סיבה לכפילות.
  • הסרת "Metencephalon" - לא יודעת... הייתי רוצה לשמוע עוד אנשים. זה בעצם מה שמחבר את הגשר למוחן ומבדיל אותם מהמוח המוארך, אז אני קצת חוששת להסיר את זה.
  • הפרדת "תצורה רשתית" + הסבר - מעולה! אולי כדאי לשים אותה בסוף הרשימה של גזע המוח - קודם להגיד שיש מוח אמצעי ומוארך ורק אז שיש תצורה שעוברת בניהם (יותר ברור דידקטית).
  • הייתי משאירה את ההערה שהחומר השחור מקושר לגרעיני הבסיס כי הוא לא מופיע שם בטבלה. הרבה פעמים מדברים עליהם ביחד וזה מסביר מה היחסים בניהם - כן קשור, אבל לא באותו מקום. ככה ברור שזאת בחירת תצוגה שלנו ולא שחסר משהו בגרעיני הבסיס.
  • שינוי "תלמוס • היפותלמוס" משורות לרשימה - עקרונית אין לי התנגדות. שמתי אותם בשורות במקור כי התלמוס ממוקם פיזית מעל ההיפותלמוס וזה ממחיש את זה טוב ויזואלית. נחמד, אבל לא באמת משנה.

סבבה, בגדול אפשר להחליף - רק שים לב לשינויים הקטנים שדיברתי עליהם. אם אנשים יגיבו על החלקים שאני פחות בטוחה בהם מקסימום נוכל לשחזר את החלקים הרלוונטים. כל הכבוד! Chenspec - שיחה 12:42, 7 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

אחלה, אז אני משנה.
  • לגבי "תצורה רשתית" - אני באמת רציתי לשים אותה בסוף, אבל אני לא יודע טכנית איך אפשר לעשות את זה...
  • ההערה של החומר השחור - מקבל, אני אשאיר אותה.
  • לגבי Metencephalon, אולי אפשר לחשוב על איזה פתרון יצירתי (למשל, לכתוב הסבר איפשהו ולהשתמש בצבעים כדי להראות מה שייך למה)

Purielku - שיחה 14:56, 7 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

העברתי את התצורה הרשתית. סה"כ אני חושבת שהתבנית די יפה עכשיו. אני חושבת שהיא משקפת את הדברים בצורה ברורה ואמינה. תמיד יש מקום לשיפור ואם נחשוב על פתרונות טובים יותר תמיד נוכל לעדכן את התבנית. תודה על שיתוף הפעולה Chenspec - שיחה 11:39, 8 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

הערות של נאורולוג[עריכת קוד מקור]

שלום, חן! עינתי בחלוקה ומצאתי מספר בעיות עקרוניות שזקוקות (לדעתי) לתיקון ופתרון:

1) הכותרת - ישנן חלוקות רבות של מערכת העצבים: אנטומית, התפתחותית, תפקודית, היסטולוגית וכו'. אני מעריך שהכוונה בערך זה היא חלוקה אנטומית. ברפואה לא משתמשים בשם התואר "אנושי" אלא "של האדם". יש "אנטומיה של גוף האדם" (ולא "אנטומיה אנושית") ו"פתולוגיה של האדם" (ולא "פתולוגיה אנושית"). על כן, הכותרת צריכה להיות - "חלוקה אנטומית של מערכת העצבים של האדם".

2) כאשר מתארים חלוקה אנטומית מסוג זה, מתכוונים לאדם בוגר ולא לעובר. על כן, אין להשתמש במושגים השייכים לנאורואנטומיה ההתפתחותית והעוברית כמו "מוח קדמי ומוח אחורי". בנאורולוגיה, החלוקה של מערכת העצבים אצל המבוגר היא - מוח גדול (על חלוקות המישנה שלו), גזע המוח (המתחלק ל- מוח אמצעי, גשר ומוח מאורך), המוח הקטן, חוט השדרה ומערכת העצבים ההיקפית (על תת חלוקותיה). זו, לדעתי, צריכה להיות גם החלוקה בתבנית זו. זו החלוקה המקובלת על כל העוסקים בנאורולוגיה.

3) לא יתכן לדבר על האנטומיה של המוח ולא להזכיר בתבנית זו חלקים חשובים ביותר שלו כמו - חדרי המוח, שלושת קרומי המוח, הסינוסים הוורידיים של המוח (שהם חלק אינטגרלי של מערכת העצבים המרכזית ולא של מערכת כלי הדם) ועוד. אני ממליץ להוסיף את החלקים החסרים.

4) זנב הסוס אינו חלק מחוט השדרה אלא ממערכת העצבים ההיקפיים.

5) כאשר כותבים על נושא מדעי בתחום מסויים יש להשתמש בשפה המקצועית היחודית לאותו תחום ואז הכתוב יהיה מובן לכולם. תרגום מאולץ ומלאכותי לעברית מייצר מושגים שאף אחד לא משתמש בהם ולא יבין במה מדובר. כפי שבפיזיקה ממשיכים להשתמש ב- קוונטים, אנרגיה, מכניקה, אטום, נאוטרונים וכו' ולא מתרגמים מושגים אלו לעברית, כך נוהגים גם ברפואה (ובנאורולוגיה). בשנים הרבות מאוד שאני עוסק בנאורולוגיה לא שמעתי מעולם מושגים כמו "גופים דדיים" (!), "גרעין הברך הצדי" או "עצב הלוואי". ראי גם בויקיפדיות האנגלית, איטלקית, גרמנית ורבות אחרות שכותבים "קורפוס קלוזום" ולא מתרגמים את השם לשפתם. כדאי לקחת דוגמה.--וידנפלד - שיחה 14:23, 29 באוקטובר 2015 (IST)[תגובה]

תודה רבה!
  1. את הכותרת עדכנתי.
  2. בקשר לחלוקה - רוצה לוודא שהבנתי נכון. בעצם השינוי היחיד שאתה מציע זה להוריד את "מוח קדמי ומוח אחורי"? (כל השאר נשאר אותו הדבר?) ו... אם מוציאים את הערכים האלו מהתבנית הזאת, אולי כדאי לבנות תבנית מקבילה להתפתחות עוברית של המוח או משהו בסגנון?
  3. חלקים חסרים - פשוט להשלים, אני מניחה שאתה יודע יותר טוב ממני איפה הכי נכון למקם כל אחד קריצה
  4. זנב סוס - ישירות בתוך מערכת העצבים ההיקפיים או בתוך אחת מתת המערכות שלה?
  5. בקשר לשמות של הערכים - השאלה הזו כבר עלתה והיה על זה דיון פעם, אנסה למצוא אותו כי אני לא זוכרת בדיוק את הפרטים. באופן כללי, אני נוהגת לעשות דפי הפניה מהשם האנגלי (כמו זה Cingulate cortex) ככה זה גם לא מפריע לעברית וגם מאפשר למי שמחפש את השם המקצועי לאתר את הערך. במקור בטבלה היו גם השמות העבריים וגם הלועזיים, למיטב זיכרוני הוחלט להוריד את השמות הלועזיים למה שכחול כדי לצמצם את כמות המלל.
Chenspec - שיחה 11:27, 30 באוקטובר 2015 (IST)[תגובה]
  • יש הרבה שינויים שצריך לבצע בטבלה זו כדי להתאימה למקובל בתחום מדעי המוח. כדי למנוע התכתבויות חוזרות על כל פרט ופרט, אני מציע שתאשרי לי לבצע את כל השינויים הדרושים ב"מכה אחת". אם יהיו הסתייגויות, אפשר לדון אחר כך.
  • בנושא האמבריולוגיה (ההתפתחות העוברית) של מערכת העצבים של האדם אני מציע להסתפק רק בערך יחיד שידון בקצרה בהתפתחות העצבית העוברית (אולי כבר יש כזה?). אם תחליטי להכנס לכל פרט ופרט בצורת ערך עצמאי (ושזה יהיה גם לעניין!) אזי מדובר בעבודה ענקית ביותר כי על נושאים אלו נכתבה כבר ספריה שלמה.
  • בעניין השפה, אני חוזר שוב שיש להשתמש במונחים השגורים בחיי יומיום אצל העוסקים באותו נושא (בעברית ובלועזית) ולא לתרגם "בכוח" מה שאינו דורש תרגום.

--וידנפלד - שיחה 13:26, 5 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

בקשר לשינויים בתבנית: בהתחשב בכך שלא היו הערות מיוחדות על ההצעות הקודמות שלך, אני מניחה שאין לאף אחד התנגדות משמעותית - לך על זה. על הערך התפתחות עוברית של המוח יש תבנית לשכתוב - אם תוכל להתלבש עליו זה יהיה נהדר. בקשר לשפה: באופן כללי אני בעד עברית, אבל במקרה הזה יש יתרון לשימוש במונח השגור בפי אנשי המקצוע בתחום. לכן מבחינתי כל עוד שני השמות מופיעים באופן ברור בפתיח ושניהם מקשרים לערך (ישירות או כהפניה) אין לי בעיה. אשמח רק לשמוע את התגובה של Purielku ו- אביעדוס לפני, כי יכול להיות שהם ירצו לתרום את דעתם לדיון הזה. המון תודה וספ"ש חמים Chenspec - שיחה 17:23, 6 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

שינוי קל בחלוקה[עריכת קוד מקור]

עשיתי שינוי מסוים בארגון התבנית. מאחר שככלל התבנית מאורגנת בצורה שנוטה לכיוון האנטומי ולא התפקודי, העברתי את ההיפוקמפוס, פיתול החגורה וכו׳ תחת קליפת המוח הלימבית (שמופיעה תחת קליפת המוח) והורדתי מהטבלה את החלק המערכת הלימבית. כך יש פחות כפילויות בטבלה, למשל ההיפותלמוס מופיע אך ורק תחת מוח הביניים. Chenspec, נראה סביר בעינייך? Purielku - שיחה 14:26, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

בהחלט - נראה הרבה יותר ידידותי למשתמש עכשיו Chenspec - שיחה 14:38, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
במחשבתה שנייה, אולי כדאי לשים את המערכת הלימבית בכותרת של השורה ואת קליפת המוח הלימבית להכניס לפירוט של החלקים (יחד עם האמיגדלה שם). כי המערכת הלימבית זה ערך חשוב שכדאי שיהיה מקושר בתבנית ואם אני מבינה נכון קליפת המוח הלימבית היא בעצם חלק ממנה. מה דעתך? Chenspec - שיחה 14:43, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
אוקי, אני מניחה שיותר פשוט להראות מלהסביר - שיניתי, תגיד אם מתאים Chenspec - שיחה 16:26, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

אולי צריך תבנית נפרדת להיבטים התפקודיים[עריכת קוד מקור]

Purielku עברתי קצת הדברים שקשורים למערכת הלימבית בתבנית והגעתי למסכנה שיש יותר מידי חלקים שמופיעים ביותר ממקום אחד. החלוקה המבנית חשובה וכמו שאמרת התבנית כבר בנוייה באורנטציה אנטומית. יכול להיות שכדאי ללכת עם זה עד הסוף ואולי אפילו לשנות את השם ל"חלוקה מבנית של מערכת העצבים האנושית". במקביל אפשר לעשות תבנית או תבניות נפרדות למערכות פונקציונליות כמו המערכת הלימבית, מערכת החיזוק וכל המסלולים השונים. ככה המערכת המבנית יכולה להופיע בכל הערכים של מערכת העצבים והערכים שרלוונטים למערכות/רשתות/מסלולים למניהם יוכלו לקבל תבנית נוספת לפי מה שרלוונטי להם. אני לא יודעת אם כדאי לעשות את הכל בתבנית אחת או לעשות תבניות נפרדות לכל מערכת/רשת/מסלול - תלוי בכמות הערכים ובמורכבות של זה. מה דעתך? Chenspec - שיחה 16:38, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

אני כן בעד ללכת ״עד הסוף״ עם האוריינטציה המבנית, ולכן לא לקשר מכאן בכלל למערכות פונקציונליות כמו המערכת הלימבית או מערכת החיזוק למרות שמדובר בערכים חשובים. בגדול זה רעיון טוב ליצור תבניות נפרדות למערכות שיש עבורן כבר כמה וכמה ערכים. אני חושב על תבניות בסגנון של תבנית:מערכת הראייה. Purielku - שיחה 18:45, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
כן - משהו כזה, קטן ופשוט. אם אתה מכין תבנית כזו למערכת הלימבית (עם או בלי שאר המערכות), בהחלט אפשר להוריד אותה מהתבנית הזו ולהחזיק את החלוקה המבנית. Chenspec - שיחה 22:15, 22 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

שלב ראשון - תבנית תפקוד כללית[עריכת קוד מקור]

נראה הגיוני? Purielku - שיחה 09:42, 24 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

לא ברורה לי החלוקה בין ייצוג לעיבוד מידע - בכל מה שקשור לפעולות שעושים על מידע, זה מאוד מעורבב ויש הרבה מערכות ומנגנונים שעושים כמה דברים. יכול להיות שיותר נכון לחלק את זה לתקשורת במערכת העצבים - שיותר מתמקדת בהעברה סינפטית ברמה הפיזיולוגית (תא עצב, מוליך עצבי, פלסטיות) מול תפקודים קוגניטיביים (תפיסה זיכרון קשב). הרי התקשורת הפיזיולוגית מאפשרת את הקוגניציה ושם יש הבחנה ברורה יותר. רפלקסים הייתי מכניסה אולי למערכת המוטורית. אני חושבת שזה משהו ספציפי יותר ולא בהכרח מתאים לתבנית כללית. מערכות תפקודיות - מצויין. השפעות חיצניות - המ... שוב, לא בטוחה שזו קטגוריה כללית טובה. כי תכלס גם אור יכול להיות השפעה חיצונית - הוא הרי משפיע על מחזור השינה. אין לזה סוף. הייתי אולי הופכת אותה להיבטים רפואיים - ואז מכניסה גם תרופות ובעיות נוירולוגיות שונות, אבל זה נראה לי גדול ומפוזר מידי ואולי מצריך תבנית נפרדת. הייתי מתמקדת פה יותר במערכות פיזיולוגיות וקוגניטיביות. מחקר ורפואה - אולי להפריד בין דיסיפלינות כמו מדעי המוח, לבין מחקר (או כלי מחקר) שזה יותר דימות מוחי - אבל שוב, פחות נראה לי מתאים בתבנית הזאת. הייתי מתמקדת בתקשורת עצבית, תפקודים קוגניטיביים ומערכות תפקודיות. כל השאר גם חשוב, אבל צריך התייחסות אחרת. מה אתה אומר Chenspec - שיחה 10:41, 24 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
הערות ממש במקום, תודה! סיבוב שני:
קומפקטי ופשוט. אפשר להוסיף עוד דברים לתפקודים קוגניטיביים, אבל אני בעד לא להיסחף עם זה יותר מדי. Purielku - שיחה 19:19, 24 בינואר 2019 (IST)[תגובה]
מעולה! Chenspec - שיחה 08:58, 25 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

עכשיו צריך להכין עוד תבנית למערכת הלימבית (עם כל החלקים שלה) ואז אפשר להחזיר את התבנית הזו לחלוקה המבנית Chenspec - שיחה 23:30, 6 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]

תבנית חדשה למערכת הלימבית[עריכת קוד מקור]

אוקי, יצרתי תבנית חדשה למערכת הלימבית:

אשמח לשמוע את דעתכם בדף השיחה שם לפני שאני משלבת אותה בערכים הרלוונטיים Chenspec - שיחה 15:00, 1 במרץ 2019 (IST)[תגובה]

תבנית יותר אנטומית[עריכת קוד מקור]

היי, בהתאם לדיונים למעלה, ניסיתי לערוך את התבנית כך שהחלוקה תהיה יותר אנטומית ופחות תפקודית (ולכן נעלמו להם המערכת הלימבית וגרעיני הבסיס), ובמקביל שלא יהיו אזורים שמופיעים פעמיים. ניסיתי כמיטב יכולתי, אבל בכל מקרה כנראה שזה לא יהיה מושלם - גם כי יש מונחים שחופפים אחד עם השני, וגם כי לא תמיד יש הסכמה על המונחים עצמם. אשמח לחוות דעתכם! (ההסתרה זה רק כדי לחוס על דף השיחה. עוד תזכורת לכך שזו תבנית לא קטנה במיוחד...) Purielku - שיחה 20:35, 26 במרץ 2019 (IST)[תגובה]

שנעשה לגרעיני הבסיס תבנית נפרדת כמו שעשינו למערכת הלימבית? Chenspec - שיחה 21:47, 27 במרץ 2019 (IST)[תגובה]
עכשיו גם עברתי על כל השינויים - נראה טוב וגם אהבתי את הקישור לערכים האנגליים (במקום הכיתוב האנגלי עבור הערכים האדומים) Chenspec - שיחה 21:53, 27 במרץ 2019 (IST)[תגובה]
אני לא רואה סיבה למה לא - הייתי חרוץ ויצרתי טיוטה (מאוד) ראשונית לתבנית גרעיני הבסיס כאן, מוזמנת להוסיף תפקודים ואזורים (ולהעיר הערות בדף השיחה של התבנית החדשה). Purielku - שיחה 22:37, 27 במרץ 2019 (IST)[תגובה]