שירות היערות של ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירות היערות של ארצות הברית
United States Forest Service
סמליל שירות היערות של ארצות הברית
סמליל שירות היערות של ארצות הברית
דגל שירות היערות של ארצות הברית
דגל שירות היערות של ארצות הברית
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוכנות אם מחלקת החקלאות של ארצות הברית
סוכנות בת National Agroforestry Center עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 1905
ראש ויקי קריסטן (אנ')
מטה מרכזי וושינגטון די. סי.
עובדים 35,000 (2016)
תקציב 5.8 מיליארד דולר (2018)
.fs.usda.gov
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירות היערות של ארצות הבריתאנגלית: The United States Forest Service, בראשי תיבות: USFS) הוא סוכנות במחלקת החקלאות של ארצות הברית השוכנת בוושינגטון די. סי., המיועדת לנהל את 154 היערות הלאומיים ואת 20 הערבות הלאומיות (אנ'), ששטחם הכולל מסתכם ב-781,000 קמ"ר. אגפים מרכזיים בסוכנות הם מערכת היערות הלאומיים, אגף היערנות הממלכתי ואגף היערנות הפרטי, וכן אגף המחקר והפיתוח.

בשטחים הלאומיים יש 122 אתרי סקי, 4,300 אתרי מחנאות, 277,000 אתרי מורשת, כ-233,682 ק"מ של שבילים (שבילי הליכה, אופניים, טרקטורונים, רכיבת סוסים, אופנועי שלג ועוד) ותשע מונומנטים לאומיים.

ב-1876 הקים הקונגרס האמריקאי משרד מיוחד במחלקה לחקלאות כדי לעמוד על טיב מצבם של היערות בארצות הברית. ב-1881 משרד זה התרחב והפך לחטיבה ליערנות (Division of Forestry). ב-1891 נחקק חוק המסדיר הפקעה של שטחי אדמה מרשות הציבור והגדרתם כ"שמורות יער" שמנוהלות תחת מחלקת הפנים של ארצות הברית. ב-1901 שונה שם החטיבה ללשכת היערנות (Bureau of Forestry). לפי חוק שנחקק ב-1905 עבר ניהול שמורות היערות ממשרד הקרקעות הכללי שבמחלקת הפנים של ארצות הברית ללשכת היערנות במחלקת החקלאות ששינתה את שמה לשירות היערות האמריקאי. מנהל לשכת היערנות, גיפורד פינצ'ו, מונה למנהל השירות.

לא כל היערות הלאומיים שתחת סמכותו של שירות היערות מיוערים בכל שטחם, למשל היער הלאומי טונגס באלסקה שבו יש שטחי קרחונים בעת גאות והיער הלאומי וסטץ'-קש (אנ') ביוטה שבו אתרי סקי. השירות מסדיר בין היתר את שמירת ההגבלים באזורים שהוגדרו כשטחים שוממים בכוחו של חוק שנחקק בקונגרס, שהם אזורים בהם אסורים כריתת עצים, כרייה, הקמת כבישים ובניינים וחכירת שטח לצורכי חקלאות או רעייה של חיות משק.

מהסמלים המזוהים עם שירות היערות הוא דמות הדוב הבדיוני "Smokey Bear", דמות הקמע שלו. הוא נוצר בשנת 1944 כחלק ממסע פרסום לחינוך הציבור האמריקאי על הסכנות שבשרפת יער ולעידודו לנקיטת זהירות יתרה בעת שהייה באזור מיוער, למניעת שריפות. הדמות עדיין משמשת את השירות בפרסומיו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.