שלגיה ושבעת הגמדים (סרט, 1955)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלגיה ושבעת הגמדים
Schneewittchen und die 7 Zwerge
בימוי אריך קובלר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הוברט שונגר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Konrad Lustig, Walter Oehmichen עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה הורסט רוסנברג עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלקה ארנדט (Snow White)
Dietrich Thoms
נילס קלאוסניצר
Addi Adametz
זיטה היץ עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Wolf Schwan עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1955 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 74 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלגיה ושבעת הגמדיםגרמנית: Schneewittchen und die 7 Zwerge) הוא סרט גרמני משנת 1955, המבוסס על אגדה בעלת אותו שם מאת האחים גרים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה היה פעם בממלכה המלכה ילדה בת וקראה לה שלגייה, אך בעת הלידה המלכה הלכה לעולמה, שנים לאחר מכן נישא המלך לאישה אחרת, אשתו החדשה הייתה יפה אך בעלת לב אבן.

המלכה החדשה למדה קסמים ועסקה בכישוף, מדי יום היא שאלה את ראי הקסמים שלה את השאלה: "ראי, ראי שעל הקיר, מי הכי יפה מכולן?", אחרי שנים חשף הראי ששלגייה גדלה ונהייתה ליפה מכולן, אחרי כן המלכה הרגה את המלך והחלה לאלץ את שלגייה לשמש כשפחה והעבידה אותה בעבודות ניקיון. זמן קצר לאחר מכן נסיך ממדינה שכנה ושומע את שלגייה שרה בגינת הארמון, הוא מטפס על חומות הארמון על מנת לראות אותה ומתאהב בה, המלכה שומעת אותם. היא מגלה שללב של שלגיה יש סגולות היכולות לגרום לה להישאר יפה וצעירה לנצח. היא פוקדת על ראש משמר הארמון להתחזות לצייד, לקחת את שלגייה ליער ולהרוג אותה. כהוכחה שאכן ביצע זאת היא מצווה עליו להביא לה את לבה של שלגייה ואת בגדייה המוכתמים בדם. הוא חש סלידה מפקודה זאת אך עם זאת הוא לוקח את שלגייה ליער שם היא הולכת לקטוף פרחים. כשהוא שולף את חרבו הוא מרגיש שאינו מסוגל לבצע זאת. הוא מתחנן למחילתה של שלגייה והשניים מתכננים את זיוף מותה. היא בורחת למעמקי היער והוא מחזיר למלכה לב של אנטילופה במקום במסווה של ליבה של שלגייה. כשהיא ביער שלגייה מרגישה עייפה ותשושה והחיות היער מובילות אותה לבקתת עץ קטנה, היא מגלה שהדלת בה אינה נעולה והיא נכנסת פנימה. כל הפריטים בבקתה קטנים במיוחד והיא מניחה שגרים בה ילדים קטנים. היא מנקה ומסדרת את הבית.

היא עולה במעלה הבקתה ומגלה שבע מיטות קטנות ועליהן שבעה שמות מגולפים עליהן: דוק, רגזני, עליזי, ישנוני, ביישני, אפצ'י ושטיא. שלגייה נופלת לשנתה מעל שבעת המיטות ונרדמת. במכרה יהלומים המרוחק מספר קילומטרים מהבקתה עובדים הגמדים המתגוררים בה. כשהם חוזרים הביתה מהעבודה שטיא הוא הראשון שעולה למעלה ורואה את שלגייה במיטות. הגמדים מוקסמים מיופיה. אחרי כן שלגייה מתעוררת ומספרת להם את סיפורה. הגמדים מעוניינים לתת לשלגייה להישאר לגור בביתם מלבד זעפני שמביע עוינות. כשהגמדים רואים ששלגייה יודעת לבשל הם משתכנעים שהם מעוניינים שהיא תישאר. באותו לילה הם עורכים מסיבה לכבוד שלגייה. כשהמלכה מדברת עם הראי שלה נחשף בפניה כי שלגייה ישנה בחיים וחיה עם שבעת הגמדים. במעבדה המכושפת השלה המלכה מכינה שיקוי שהופך אותה למכשפה זקנה. המכשפה מרעילה תפוח ונוסעת לבקתת הגמדים. המלכה בתחפושת מביאה לשלגייה תפוח בטענה שהגמדים הזמינו אותו. כששלגייה לא מעוניינת לטעום מן התפוח היא חותכת אותו לשתיים ומביאה לשלגייה את החלק האדום, לאחר שהיא נוגסת מן התפוח היא נופלת על הקרקע כמתה, הגמדים שמים אותה בארון זכוכית, הנסיך מבקש מן הגמדים לקחת ארון הזכוכית לטירה שלו והגמדים מסכימים, כאחד הגמדים נופל שלגייה מתעוררת, הנסיך מציע לה נישואים והם מתחתנים ביער.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלגיה ושבעת הגמדים בוויקישיתוף