שלגיה ושבעת הענקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלגיה ושבעת הענקים
A Snow White Christmas
בימוי קיי רייט
הופק בידי לו שימר
נורם פרסקוט
דון כריסטנסן
תסריט מארק ריצ'רדס
עריכה ג'ו גייל
שחקנים ראשיים אריקה שימר
דיאנה פרשינג
לארי דיי. מאן
מלנדי בריט
ארטי ג'ונסון
קלינטון סנדברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית רותי הולצמן
לימור שפירא
גיורא קנת
שפרירה זכאי
מוזיקה דין אנדרה
ריי אליס
נורם פרסקוט
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Filmation
חברה מפיצה BCI Eclipse
CBS
שיטת הפצה direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 19 בדצמבר 1980
משך הקרנה 60 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חג המולד עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלגיה ושבעת הענקיםאנגלית: A Snow White Christmas בתרגום חופשי: חג המולד של שלגיה) הוא סרט אנימציה קלאסית מבית Filmation, ששודר ב-CBS בחג המולד של 1980. הסרט מבוסס על האגדה שלגיה ושבעת הגמדים. בישראל, הסרט יצא בקלטות וידאו בשנת 1992 בדיבוב עברי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהביסו את המלכה הרעה, המלכה שלגיה ובעלה המלך מקסים מושלים במלכה, ויש להם ילדה בשם שלגיה אשר קרויה על שערה הלבן. משפחת המלוכה הנחתה את פסטיבל ספורט החורף של חג המולד. אחד מהם היה גרוניון, גמד מצחיק וחבר טוב של שלגיה הצעירה. שלגיה אמרה שמשאלתה לחג המולד הוא לבנות בית משחקים לכל הילדים והחליטה לשפץ את הטירה הנטושה מעל ההר שהייתה שייכת לאמה החורגת של שלגיה.

אולם, קוביית הקרח הענקית נמסה, והמלכה הרעה השתחררה, אשר קפאה מאז שהובסה. חזרה לטירה, היא מצאה את מראת הקסמים עדיין במקומה וכשפה את הממלכה כשהקפיאה אותה באמצעות סופת שלגים קסומה, לפני שהיא והמלך קפאו, אמרה המלכה שלגיה לבתה למצוא את שבעת הגמדים. גרוניון ליווה את שלגיה ליער כדי לחמוק מהסערה. לאחר שמצאו מקום חם, הם גילו שהם בגינה ענקית ושני ענקים בשם טיפשוני וקפדני ניסו למעוך אותם במחשבה בטעות שהם חרקים. שלגיה החלה לבכות וגרוניון העיר לענקים אשר התנצלו בפניהם והציגו את עצמם בשיר יחד עם עוד 5 ענקים נוספים בשם חכמוני, שיהוקי, בכייני, תינוקי ושרירי. הענקים סיפרו שהם הדודנים של שבעת הגמדים. לאחר ששמעו את סיפורם של שלגיה וגרוניון על ממלכתם הקפואה, החליטו הענקים להביא אותם לבית שלהם.

לאחר שהמלכה הרעה גילתה ששלגיה הצעירה עדיין בחיים ויותר יפה ממנה, היא הפכה את עצמה לעכברוש ענק על מנת לתקוף אותה, אולם כאשר אחד הענקים חזר הביתה, הוא גירש את המלכה בתור העכברוש. לאחר מכן היא המיסה את כל הקרח מההרים על מנת ליצור שיטפון, ושרירי הציל את שלגיה מהשיטפון. הענקים החליטו להשאיר את שלגיה בבית ושיהוקי היה לשומר הבית. המלכה הפכה שני נשרים ליצורים כדי להפחיד את שיהוקי, ואז התחפשה לאישה זקנה ענקית וסידרה אותה שנתנה לשלגיה להריח פרח מורעל אשר הרדים אותה, בדיוק כמו תפוח הרעל שהרעיל את אמה. אולם השיהוקים של שיהוקי היו חזקים ושהענקים שמעו הם חזרו לבית שלהם.

כאשר ראו את שלגיה המנוחה, הענקים רצו לתקוף את הטירה של המלכה הרעה, בתור נקמה. שם, היא ניסתה לעצור אותם באמצעות ברקים, אולם שרירי היה קשוח לזה. היא אחר כך הביאה שבעה שדים כדי להילחם בענקים, אולם שיהוקי החל לשהק וגרם לרעידת אדמה אשר גרמה לטירה לקרוס. מראת הקסמים, אשר נחשף כמקור הכוח של המלכה, התנפצה והשדים הובסו בעוד שהמלכה עצמה התאדתה לגמרי. כאשר המלכה חוסלה באופן סופי, הקללה על הטירה נשברה וכל פסלי הקרח הפכו בחזרה לאנשים חיים.

גרוניון והענקים הביאו את שלגיה הביתה אל ההורים באמצעות ארון קבורה מלא בעלי ורד. ההורים נשקו את שלגיה בלחיים והיא התעוררה, וכולם שמחו. שרירי סיפר לה שהוא ושאר הענקים יבנו טירה גדולה לילדים שם שלגיה תוכל לישון שם במנוחה.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אריקה שימר - שלגיה השנייה
  • מלנדי בריט - המלכה הרעה
  • צ'רלי בל - גרוניון
  • לארי ד. מן - מראת הקסמים
  • דיאנה פרשינג - המלכה שלגיה
  • קלינטון סנדברג - חכמוני
  • ארט ג'ונסון - טיפשוני, קפדני, תינוקי, שיהוקי, בכייני ושרירי

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את גרסת הדיבוב בעברית ביימה והפיקה שפרירה זכאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]