שלום לבן דודי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלום לבן דודי
עידו מוסרי בשלום לבן דודי
עידו מוסרי בשלום לבן דודי
עידו מוסרי בשלום לבן דודי
בימוי שרון עמרני
הופק בידי עינת דבש, הילה צבאתי
תסריט שרון עמרני, רון גולדמן
עריכה רון גולדמן, גילי גאון
שחקנים ראשיים עידו מוסרי
אלון אבוטבול
מוזיקה דני רייכנטל
צילום איציק פורטל
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 20 בדצמבר 1999[1]
משך הקרנה 50 דקות
שפת הסרט עברית, פרסית
דף הסרט ב־IMDb

שלום לבן דודי הוא סרט טלוויזיה ישראלי בבימויו של שרון עמרני, ששודר בערוץ HOT3 בשנת 1999, עם עידו מוסרי ואלון אבוטבול בתפקידים הראשיים[2].

זה היה סרטו האחרון של שרון עמרני - במאי צעיר ומבטיח שמצא את מותו בטביעה בחוף תל אביב בשנת 2001 בגיל 31.

עמרני כתב את התסריט ביחד עם רון גולדמן והעלילה מתרחשת בלילה סוער אצל משפחת יוצאי איראן מחולון כאשר בן הדוד האהוב נמלט מהכלא ונוצרת התלבטות אם לעזור לו או להסגיר אותו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוטי שמש (עידו מוסרי) מתאמן בריצה החוף הים לפני גיוסו לצה"ל. הוא רוצה לשרת ביחידה קרבית ומתכונן לראיון בצבא. הוא גר בחולון יחד עם הוריו מנחם (ראובן דיין) ואיראן (אסתר כהן) אחותו רונית (אסתי ירושלמי), בעלה ניסן (דורון אברהמי) ושני ילדיהם. המשפחה היא מאיראן וההורים מקפידים לדבר בפרסית.

מוטי מסרב ללכת לחתונה של קרובי משפחה פרסיים שאינם משרתים בצבא ונשאר לבדו בבית בלילה סוער. הוא יושב מול מחשב ומנסה להירשם לאתר צהל"י עד שדפיקות חזקות בדלת קוטעות זאת. בחוץ נמצא בן דודו ציון (אלון אבוטבול), חבול ופצוע.

מוטי הנדהם מכניס ומשכיב אותו. ציון היה רב-סרן בצה"ל שנדון ל-30 שנות מאסר על ריגול למען איראן. הוא אחיינה של איראן ולאחר שאביו נפטר, אמו שלחה אותו בגיל 13 למשפחת שמש. בעבר הייתה ידידות בין שני בני הדודים שנקטעה עם המאסר. מוטי ומשפחתו סבלו מאד, כתובות של "בוגד" נכתבו על ביתם ומוטי נאלץ להחליף מספר בתי ספר. בגלל זה הוא שונא כעת את ציון.

כשחוזרים ההורים מהחתונה, איראן ורונית מטפלות בציון. לפני המאסר היה לרונית קשר עם ציון וכעת רואה זאת ניסן בעין קנאית. לאחר טיפול והתאוששות מוסר ציון כי קבר בגינה דרכון, אקדח וכסף. הוא מתחיל לחפור בגשם שוטף ומגלה שחלק מהכסף נעלם. מנחם נותן לו מכספו והוא מתכונן לצאת.

מוטי מבין שאם יתפסו את ציון, כל המשפחה תואשם בסיוע לאסיר נמלט והוא לא יוכל להתגייס. הוא מודיע למשטרה על מקומו של ציון אך ברגע האחרון הוא מתחרט ומצטרף אליו. הם מתחילים לנסוע אך השוטרים סוגרים עליהם. ציון נותן למוטי אקדח, שניהם יוצאים החוצה וציון מבקש ממוטי כי "יאיים עליו". השוטרים תופסים את ציון ומניחים למוטי שמביט במכונית המשטרה המתרחקת ובתוכה ציון.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
עידו מוסרי מוטי שמש
אלון אבוטבול ציון אסיר בורח
ראובן דיין מנחם האבא
אסתר כהן איראן האמא
אסתי ירושלמי רונית האחות
דורון אברהמי ניסן בעלה של רונית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גיורא יהלום, ‏מומלץ, בלב כבד, באתר גלובס, 20 בדצמבר 1999
  2. ^ אביבה קרול, ‏משקיעים בדרמה מקורית, באתר גלובס, 9 באוגוסט 1999