שלום לך, עצבות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלום לך, עצבות
Bonjour Tristesse
כרזת הסרט שלום לך, עצבות
כרזת הסרט שלום לך, עצבות
כרזת הסרט שלום לך, עצבות
מבוסס על הרומן שלום לך, עצבות של פרנסואז סאגאן
בימוי אוטו פרמינגר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אוטו פרמינגר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ארתור לורנץ
עריכה הלגה קרנסטון
שחקנים ראשיים דייוויד ניבן
ג'ין סיברג
דברה קר
מוזיקה ז'ורז' אוריק עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ורג' פרינאל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בינואר 1958
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלום לך, עצבותצרפתית: Bonjour Tristesse) הוא סרט קולנוע אמריקאי רומנטי משנת 1958 בבימויו ובהפקתו של אוטו פרמינגר. התסריט מבוסס על הרומן רב-המכר "שלום לך, עצבות" מאת פרנסואז סאגאן (1954). בתפקידים הראשיים: דייוויד ניבן, ג'ין סיברג, דברה קר ומילן דמונז'ו. הזמרת ז'ולייט גרקו מופיעה בסרט בתפקיד עצמה כשהיא שרה את שיר הנושא של הסרט.

הסרט בנוי משני רבדים, הווה ועבר. ההווה מצולם בשחור-לבן והעבר (שנה קודם), בצבע (טכניקולור). צולם בריביירה הצרפתית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ססיל (ג'ין סיברג) היא נערה מתבגרת בת 17 המבלה את חופשת הקיץ בווילה לחוף הריביירה ביחד עם אביה רֵמון (דייוויד ניבן) וחברתו הנוכחית אלזה (מילן דמונז'ו).

רמון הוא אלמן אמיד שבחורות צעירות נמשכות אליו והוא מחליף אותן מדי פעם. בינו לבין ססיל יש יחסים פתוחים, הוא לא מסתיר את חברותיו מפניה והיא פונה אליו בשמו הפרטי.

אלזה צעירה מרמון בשנים רבות, אוהבת לבלות ולרקוד. שלושתם מבלים את החופשה בחוף ובמסיבות. ססיל מתקשרת עם פיליפ (ג'פרי הורן), סטודנט למשפטים וכולם נהנים מהחיים.

המצב מסתבך כאשר מגיעה למקום אן (דברה קר) שהייתה ידידתה של אשתו המנוחה של רמון. אן היא אשה בוגרת ונאה, מעצבת אופנה במקצועה. היא שואפת לפתח יחסים עם רמון האלמן, בן גילה. כשהיא מגלה את חברתו אלזה היא חושבת מיד לחזור אך נמלכת בדעתה.

היחסים בין רמון לאן מתפתחים והם מחליטים להתחתן. הם מודיעים זאת לססיל והיא מאחלת להם כל טוב באי רצון, משום שהיא חוששת שאן תעמוד בינה לאביה.

כאשר אן מוצאת את ססיל מתעלסת עם פיליפ היא פוקדת עליה להפסיק להתראות איתו ולהתרכז בלימודים. ססיל מחליטה אז לפגוע ביחסים בין אביה לאן. היא יודעת כי למרות הסכמתו של רמון לנישואים הוא עדיין בעל אופי של "פלייבוי".

לפי בקשתה מעמידים אלזה ופיליפ פנים כאילו הם זוג. כאשר רמון מבחין בהם, הוא מתחיל לקנא ויוזם פגישה עם אלזה. כאשר אן רואה אותם מתעלסים היא מזדעזעת, נכנסת למכוניתה וכעבור זמן קצר נהרגת כשהמכונית צוללת לים, בסיטואציה שלא ברור האם היא תאונה או התאבדות.

כעבור שנה - החיים נמשכים (בשחור-לבן), רמון מבלה עם בחורה חדשה וססיל רוקדת, אך עצובה בגלל האירוע הטרגי וחוסר התכלית בצורת חייה הנוכחיים. ברקע שרה זמרת (ז'ולייט גרקו) את השיר "שלום לך, עצבות".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]