שלומית אברמסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלומית אברמסון
לידה 1 בפברואר 1955 (בת 69) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה העברית בירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלומית אברמסון (נולדה ב-1 בפברואר 1955, ירושלים) היא סופרת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברמסון נולדה בירושלים לשלמה טרגן, עורך דין ונוטריון יליד ירושלים וליהודית טרגן לבית ויטל, גננת, שהגיעה לישראל מן האי רודוס בשנת 1939. בשנת 1973 סיימה אברמסון את לימודיה בליד"ה, התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים. שם גם פגשה את מי שלימים הפך לבן זוגה, האמן לארי אברמסון. באוגוסט 1973 התגייסה ושירתה בחיל המודיעין. עם שחרורה עבדה תקופה במשרד החוץ במחלקת קשתו"ם (קשרי תרבות ומדע). לאחר מכן סיימה לימודי תואר ראשון בריפוי בעיסוק בבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית בירושלים. עם תום לימודיה עבדה עם חולי נפש במספר מוסדות ברחבי ישראל. בהמשך, עבדה עם ילדים בעלי נכויות קשות בבית חולים "אלין" בירושלים ועם קשישים וחולים הרתוקים לביתם.

אברמסון היא אם לשלושה. בעשור השני של המאה ה-21, מתגוררת בתל אביב.

יצירתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברמסון פרסמה ארבעה רומנים:

  • "מעשה תמר", ספרה הראשון, ראה אור בשנת 2005 בהוצאת מודן. נכתב לראשונה כסיפור קצר בהיותה תלמידה בתיכון כשלמדה במסגרת שיעורי תנ"ך את פרק ל"ח בבראשית, העוסק בסיפור תמר אשת ער. הספר מסופר דרך עיני הילדה-נערה תמר המובאת על ידי יהודה, אבי ער, מִתִמנה שבשפלת החוף לשבטו שבהרים. עלילת הרומן נשענת אמנם על הסיפור המקראי, אולם בספר מאירה אברמסון את נקודת המבט הנשית המושתקת שהטקסט התנ"כי איננו מגלה, ומעניקה לגיבוריה החיים במרחב כנעני-אלילי, חירות ופרשנות אנושית ללא נוכחותו של אלוהים. "מעשה תמר" תורגם לאיטלקית ויצא בהוצאת La Giuntina בשנת 2013.
  • ספרה השני, "מחברת המילים הקשות" ראה אור בשנת 2007 בהוצאת מודן. עלילת הספר מתרחשת בירושלים בשנים שלפני קום המדינה ועד לשנות הצנע. העלילה מתארת את חייהם של בני משפחה אחת ועוסקת בשתיקה ובקשיי דיבור. היא מדגישה את ערכן של המילים כמרחב הבונה את העולם ומשמר אותו. נעמי בת החמש אינה מדברת עם איש מלבד עם סבה. מתוך עמדת השתיקה שלה היא בוחנת את העולם לפי המילים הקשות שהיא אוספת למחברת הנהלת חשבונות ישנה. היא מאמינה שכך היא משמרת ומצילה את העולם שהרי העולם נברא במילה ואם המילים תאבדנה לא יישאר ממנו דבר.
  • ספרה השלישי, "השועל של יום שני", ראה אור בהוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר בשנת 2011. עלילתו מתרחשת בשכונת ספר בירושלים ערב מלחמת ששת הימים. מסגרת הזמן של הספר היא אחר צהריים אחד שבו נעלמת הילדה סימי. היעלמותה מאפשרת לגולל את קורותיהם של ארבע דמויות מרכזיות: הוריה, בלה ודוד, ונסה האנגליה וליכטר הספר השכונתי.
  • ספרה הרביעי, "נחלת עולם", ראה אור בהוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר בשנת 2020. עלילתו מספרת על לייב סולומון, שעבד את אדמתה של נחלת עולם והקים בה לו ולרעייתו סופי בית הנשקף אל הים.

סיפור קצר פרי עטה, "מכתב לדורה" התפרסם בספר אמן של הצייר יונתן גולד[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלומית אברמסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]