שלושה גברים ותינוקת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלושה גברים ותינוקת
Three Men and a Baby
מבוסס על Trois hommes et un couffin
בימוי לאונרד נימוי
הופק בידי טד פילד, רוברט קורט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יימס אור, ג'ים קרואיקשנק עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מייקל סטיבנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טום סלק
סטיב גוטנברג
טד דנסון
ננסי טרוויס
סלסט הולם
סינתיה האריס
מוזיקה מרווין האמליש עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אדם גרינברג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי טאצ'סטון
חברה מפיצה טאצ'סטון
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בנובמבר 1987
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 11 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו threemenandababy
סרט הבא שלושה גברים וליידי קטנה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלושה גברים ותינוקתאנגלית: Three Men and a Baby) הוא סרט קומדיה אמריקאי שיצא בשנת 1987 בבימויו של לאונרד נימוי, ובכיכובם של טום סלק, סטיב גוטנברג, טד דנסון וננסי טרוויס. הסרט מתאר את חוויותיהם של שלושה גברים שמנסים להסתגל לאבהות-כביכול של תינוקת של אחד מהם. התסריט מבוסס על סרט צרפתי עם עלילה דומה משנת 1985, "Trois hommes et un couffin" (שלושה גברים ועריסה).

הסרט הפך לשובר הקופות האמריקאי המצליח ביותר בשנה בה יצא, עם הכנסות של 167 מיליון דולר בארצות הברית.[1] הסרט זה בפרסי בחירת הקהל של שנת 1988 בפרס הקומדיה הנבחרת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת החברים פיטר, אדריכל במקצועו, מייקל הקריקטוריסט וג'ק השחקן, חיים בנעימים בדירת הרווקים שלהם בניו יורק ומבלים במסיבות. יום אחד מונחת בפתח דירתם תינוקת בשם מרי, עם פתק משחקנית בשם סילביה לפיו התינוקת היא בתו של ג'ק, שנולדה בעקבות קשר מזדמן שקיים עימה. ג'ק נמצא באותו זמן בצילומי סרט בטורקיה, וכך נאלצים פיטר ומייקל לטפל בתינוקת. לפני עזיבתו ביקש ג'ק מחבריו לדאוג ל"חבילה" שאמורה להגיע לבית ולשמור על כך בסוד, והם חושבים בטעות שמדובר בתינוקת. במהלך ניסיונותיהם להבין איך לטפל בה, מגיעה אל ביתם חבילה קטנה (שהיא החבילה אליה התכוון ג'ק, המכילה הרואין), ומייקל זורק אותה הצידה כשהוא מנסה לטפל בתינוקת.

למחרת מגיעים אל ביתם שני סוחרי סמים לאסוף את החבילה, ובטעות פיטר ומייקל נותנים להם את התינוקת. לאחר עזיבתם פיטר מגלה את חבילת ההרואין ורץ אחריהם. בשרשרת אירועים קומיים החברים מסתבכים בחקירה משטרתית, והבית מושם תחת מעקב. הם מקבלים לידיהם חזרה את מרי. במהלך יום העבודה שלהם, שומרת עליה בעלת הדירה, שאף מותקפת באחד הימים על ידי סוחרי הסמים שרודפים אחריהם. פיטר ומייקל לומדים לטפל בתינוקת, ובהדרגה נקשרים אליה.

כשג'ק חוזר וחבריו חוקרים אותו על מרי, הוא נזכר שקיים קשר קצר עם סילביה בעבר. הם "נוקמים" בו כשהם מעבירים אליו את מלוא האחריות ללימוד הטיפול המורכב בה, אך במהרה הוא נקשר אליה גם כן. במקביל הם מקבלים מכתב איומים מסוחרי הסמים, ומתכננים להפיל אותם בפח. הם מקליטים שיחה עימם בה הם מקיימים משא ומתן על סמים, מעבירים את המידע למשטרה, ובכך מוכיחים את חפותם ומובילים למעצרם של סוחרי הסמים.

יום אחד מגיעה סילביה ומבקשת לקחת את מרי לגור עימה ועם משפחתה בלונדון. החברים עצובים ומתגעגעים מאוד למרי, ומחליטים לעצור את סילביה. הם ממהרים לנמל התעופה, אך מגיעים לאחר שהמטוס של סילביה ומרי כבר ממריא. כשהם חוזרים מובסים אל דירתם, הם מוצאים שם את מרי וסילביה, שהחליטה לבסוף שלא לטוס ללונדון. היא מתארת את הקושי שלה - היא לא רוצה לוותר על קריירת המשחק שלה, אך מתקשה להצליח בכך כשהיא צריכה לגדל את מרי לבדה. החברים ממהרים להזמין אותה לגור עם מרי בדירתם, והיא מסכימה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התינוקת מרי מגולמת בסרט על ידי התאומות ליסה ומישל בלייר, שהיו בנות ארבעה חודשים בעת הצילומים.[2]

מתוך פסקול הסרט התפרסמו בעיקר השירים "Daddy's Girl" של פיטר סטרה ו-"Bad Boy" של מיאמי סאונד משין.

דעת הקהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בעיקר לביקורות חיוביות של מבקרי הקולנוע. הוא דורג עם 74% ביקורות חיוביות באתר Rotten Tomatoes.

גם מבחינה מסחרית זכה הסרט להצלחה, עם הכנסות של 167 מיליון דולר בארצות הברית.

בעקבות ההצלחה, יצא ב-1990 סרט המשך עם אותם שחקנים ראשיים, בשם "שלושה גברים וליידי קטנה" (Three Men and a Little Lady), המתאר את עלילותיהם כאשר מרי בת חמש. הוא זכה להצלחה פחותה יותר מבחינה מסחרית, וכן קיבל ביקורות מעורבות עד שליליות ממבקרי הקולנוע. בהמשך דובר על הפקה של סרט המשך שלישי, "שלושה גברים וכלה",[3] אך נכון להיום (2015) הוא עדיין לא יצא לפועל.

ב-1990 יצא בהודו סרט בשפת מלאיאלאם על בסיס סרט זה.

ב-2007 יצא בהודו סרט בשפת הינדי על בסיס סרט זה.

ב-10.8.2020 דיסני הודיעו על גרסה מחודשת שלו במיוחד ל״דיסני+״ בכיכובו של השחקן זאק אפרון (שכבר כיכב בטרילוגיית סרטי ״היי סקול מיוזיקל״ שגם שייך לדיסני) בתפקיד ג׳ק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1987 Domestic Grosses, Box Office Mojo
  2. ^ איך נראית הילדה מ"שלושה גברים ותינוקת" כיום?, באתר ‏מאקו‏, 18 ביוני 2014
  3. ^ איתי שטרן, "שלושה גברים ותינוקת": סרט ההמשך, באתר nrg‏, 30 בנובמבר 2008