שם-קוד (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שם-קוד
כללי
תאריך הוצאה 13 במאי 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק לוח עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר שחקנים מומלץ ל־4 שחקנים ומעלה; ניתן לשחק עם 2–3 שחקנים
פיתוח ולאדה חואטיל (אנ')
הוצאה לאור CGE
זמן המשחק 15–30 דקות
מיומנות יכולות שפה; זיהוי מילים
https://www.iello.fr/fr/fiche/codenames האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שם-קוד (Codenames) הוא משחק קופסה בסגנון משחקי מסיבות, בו מנסים השחקנים לנחש מילים שאחד השחקנים האחרים ניסה להעביר להם באמצעות רמזים (שמות-קוד).

המשחק יצא בשנת 2015 וזכה בפרס משחק השנה הגרמני בשנת 2016.

בישראל המשחק יצא לאור באמצעות פרויקט הדסטארט בשנת 2016 על ידי "משחקי ליאם" ו-Golden Egg Games[1].

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתנהל בין שתי קבוצות יריבות של שחקנים. בכל קבוצה אחד השחקנים נבחר להיות "רב-המרגלים", והוא נותן רמזים (שמות-קוד) לשאר חברי הקבוצה שיצטרכו לנחש את כוונתו.

על גבי לוח המשחק מופיעות 25 מילים שונות שמשתנות בכל משחק, כאשר ישנו "קלף סדר" שגלוי רק לרבי-המרגלים של כל קבוצה והוא מסדיר אילו מהמילים שייכות לאילו קבוצה. מתוך 25 המילים, ישנן 9 מילים של קבוצה אחת, והיא הראשונה שתשחק; 8 מילים של הקבוצה האחרת, ומילה אחת שתסומן באיקס שחור ושאותה אסור להגיד מכיוון שניחושה יביא לסיומו של המשחק ולניצחון הקבוצה היריבה.

מטרת המשחק: רב-המרגלים של כל קבוצה צריך לגרום לחברי הקבוצה שלו לנחש את כל המילים המסומנות כשלהם ב"קלף הסדר" במספר המועט ביותר של מהלכים, זאת על ידי שימוש בשמות-קוד מקוריים ככל האפשר שיכללו כמה שיותר מילים ששייכות לקבוצה. רב-המרגלים צריך להיזהר במיוחד בשמות הקוד מכיוון שבלבול של חברי הקבוצה יכול להביא לכך שינחשו מילה של הקבוצה האחרת, והנקודה תיזקף לזכותם. כמו כן, יש להיזהר ששם הקוד לא יכווין את חברי הקבוצה לבחור במילה האסורה המסומנת בשחור, כיוון שהדבר יביא להפסד של אותה הקבוצה.

סיום המשחק: המשחק נגמר כאשר קבוצה סיימה את כל המילים שהיו מוקצות לה לנחש ומוגדרת כמנצחת, או כאשר קבוצה ניחשה בטעות את המילה האסורה המסומנת בשחור - מה שמוביל לניצחון מידי של הקבוצה היריבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שם-קוד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.