שמואל טרגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמואל טרגן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 13 בינואר 1972 (בן 52)
חיפה, ישראל
שם מלא שמואל טרגן
עמדה חלוץ
מועדוני נוער
מכבי חיפה
מועדונים מקצועיים כשחקן
שנים מועדונים
19901992
1992–1995
מכבי חיפה
מכבי עכו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל (שמוליק) טרגן (נולד ב-13 בינואר 1972) הוא כדורגלן עבר ישראלי, ששיחק בעמדת החלוץ, וידוע בעיקר על התקופה בה שיחק במכבי חיפה, שם זכה עם הקבוצה בדאבל היסטורי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרגן נולד וגדל בחיפה, והתחיל את דרכו בספורט כשבגיל 13 נרשם לקבוצת הנוער של הפועל חיפה בכדורסל, שם שיחק יחד עם גיא גודס וקורן אמישה, לימים כוכבים בליגה הבכירה בכדורסל, ושחקני נבחרת ישראל בכדורסל. חצי שנה מאוחר יותר בגיל 14, הגיע למסקנה שמתאים לו יותר לשחק דווקא כדורגל, ונרשם לקבוצת נערים א' של מכבי חיפה, שם עבר תחת שרביטו של המאמנים ליאון אברהם, ג'וני הרדי ואשר עלמני.

בשורות מחלקת הנוער טרגן הרבה לכבוש בתור חלוץ הקבוצה, וממוצע ההבקעות שלו עמד על 15 שערים בעונה. הוא נכלל בסגל נבחרת הנוער של ישראל אותה אימן שלמה שרף, שמאוחר יותר הפך למאמנו במכבי חיפה הבוגרת. בשורות הנערים והנוער שיחק יחד עם אייל ברקוביץ', לימים כוכב מכבי חיפה ונבחרת ישראל בכדורגל.

בגיל 18 עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה, אך לא הירבה לשחק והיה בעיקר מחליף בגלל עודף שחקנים טובים ואיכותיים בחלק הקדמי של הקבוצה, בעונת 1990/1991 בה זכתה הקבוצה באליפות המדינה ובגביע המדינה והשלימה דאבל היסטורי תחת המאמן שלמה שרף. לאוהדים זכור בעיקר בגלל שער שהבקיע במשחק בעונת הדאבל מול מכבי תל אביב, בו ניצחה חיפה 1:4 בדרך לתואר. באמצע העונה העוקבת בחלון העברות של ינואר 1992, עבר טרגן למכבי עכו[1] שם שיחק מספר עונות. את שארית הקריירה שלו בילה בקבוצות בליגות הנמוכות יותר.

תארים כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכבי חיפה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ צרפתי וטרגן למכבי עכו, עיתון ⁨⁨חדשות⁩⁩, 22 דצמבר 1991