שמים אדומים (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמים אדומים
מידע כללי
מאת דניאל שנער עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מתח ופעולה, פרוזה מקור
הוצאה
הוצאה ידיעות ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה מרץ 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 398
סדרה
הספר הבא בית הפגודה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמים אדומים הוא רומן מתח-פעולה עברי וספר הביכורים של דניאל שנער, אשר ראה אור בשנת 2018 בהוצאת ידיעות ספרים. עד מרץ 2023 הספר נמכר ביותר מ-47,000 עותקים.[דרוש מקור]

החל מחודש יוני 2023 משודרת בערוץ "רשת 13" סדרת טלוויזיה הנושאת את שם הספר ומתבססת על עלילתו[1].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתאר את יחסיהם של סהר[2] ועלי – ישראלי ופלסטיני שגדלו יחדיו כחברי ילדות, לאחר שהכירו במחנה קיץ בינלאומי בארצות הברית בשם 'מנהיגי המחר' (המבוסס על ארגון 'זרעים של שלום' אשר מארגן מחנות קיץ לילדים מישראל ומדינות ערב, בו השתתף שנער בצעירותו).

עם פרוץ האינתיפאדה השנייה, סער ועלי מוצאים את עצמם משני צידי המתרס לאחר שאחיו של עלי נהרג, מה שמוביל אותו לטפס בסולם הדרגות של ארגון גדודי חללי אל-אקצא. סהר מתגייס למודיעין, ועומד בראש צוות משימה מיוחד המחפש אחר מחבל מסתורי המכונה 'הדוכס', בסופו של דבר, תוך כדי שהוא מונע מהדוכס לבצע פיגוע בשגרירות ארצות הברית בגרמניה הוא מגלה שהדוכס הוא חבירו מנוער עלי. לאחר הגילוי, הוא מתעמת איתו עלי מכ אותו ובורח למאוריטניה, בשלב זה האמריקאים מחפשים אחריו ומגלים אותו, סהר נשלח להיפגש אותו, עלי יורה בחזה של סהר, סהר ניצל בזכות שכפ"ץ שעטה קודם לכן, עלי נכלא על ידי האמריקאים.

צנזורה והוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, הספר לא עבר את אישור הצנזורה הצבאית וועדת השרים למתן היתר לפרסומים. לאחר דין ודברים במשך קרוב לשנה הספר אושר לפרסום[3][4].

בשנת 2018 הספר הפך לרב-מכר וזכה בתואר 'ספר זהב' (מכירה של מעל 20,000 עותקים), ובשנת 2022 הוא הפך ל'ספר פלטינה' לאחר מכירת יותר מ-40,000 עותקים.[5]

ספר המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2021 יצא לאור ספר ההמשך 'בית הפגודה'[6], אשר מתרחש כעשור לאחר תום האירועים ב'שמים אדומים'[7]. הספר זכה גם הוא לתואר 'רב מכר' ברשימות רבי המכר בסטימצקי וגם ברשת 'עברית'[8].

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שמים אדומים (סדרת טלוויזיה ישראלית)

בשנת 2023 יצאה בערוץ רשת 13 סדרת טלוויזיה הנושאת את שם הספר ומתבססת על עלילתו.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]