שמעון בוסקילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמעון בוסקילה
שמעון בוסקילה, 2023
שמעון בוסקילה, 2023
לידה 2 בפברואר 1966 (בן 58)
אופקים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
סוגה רוקפופמוזיקה אתניתמוזיקה ים-תיכוניתסול
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, תופים
חברת תקליטים הד ארצי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמעון בוסקילה (נולד ב-2 בפברואר 1966) הוא זמר, מלחין ומוזיקאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמעון בוסקילה

שמעון בוסקילה נולד באופקים בשנת 1966 כבן יחיד להורים שעלו ממרוקו. בגיל 8 וחצי התייתם מאמו,[1] וב-1976 עבר עם אביו להתגורר בעיר נתיבות. יש לו אחות-למחצה מנישואיו השניים של אביו, ענת.[2] דרכו המוזיקלית החלה כמתופף בלהקה מקומית בנתיבות, ובגיל מאוחר יותר החל לנגן בגיטרה. לאחר סיום שירותו הצבאי הקים את להקת החתונות "סהרה", עמה הוציא שני אלבומים: "סהרה" ו"יום יבוא".

במאי 1999 שודר בערוץ 2 סרט תיעודי, שבוים על ידי אשר נחמיאס, בשם "גיטרה בסהרה" אודות חייו של שמעון בוסקילה. הסרט הוביל לפריצה של בוסקילה ולחיבור הראשוני עם שלמה ארצי.[3] בשנת 2000 התארח בוסקילה באלבומו של ארצי - "אהבתיהם" והשניים ביצעו יחד את הדואט "עלש". ב-2003 שר בוסקילה עם ארצי ביצוע מחודש ל"פעם תורי פעם תורך" שהוקלט לאלבום "שירי אהבה שלי".

ב-2003 הוציא בוסקילה את אלבום הבכורה שלו: "מחפש חבר קרוב", לאחר שנגנז אלבום שלם שהיה מיועד לצאת בשנת 2000 ממנו ראה אור רק הסינגל ״לא מוותר״.[4][5] בוסקילה הלחין שבעה משירי האלבום, ביניהם: "איך את לא רואה", "יש לי דרכים לומר לך אוהב" ו"כמה את יודעת". האלבום כלל גם את שיר הנושא שנכתב והולחן על ידי שלמה ארצי, והפך ללהיט גדול, דואט בהופעה חיה עם שלמה ארצי, לשיר "עלש", גרסת כיסוי לשיר "תזרח" של להקת טיפקס, ביצוע לשיר "הייתי בגן עדן", שאותו הלחין במקור לשרית חדד, למילותיו של אהוד מנור. שיר זה גם נכלל בפסקול הסרט "סימה וקנין מכשפה", שיצא לאקרנים באותה שנה. משה לוי, מאיר עמר (Big M) ויורם חזן סולן להקת כנסית השכל התחלקו בעיבודים וההפקה המוזיקלית.

שמעון בוסקילה שר במפגש בבית הנשיא,
באירוע "זיכרון בסלון",
לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אפריל 2018

באוגוסט 2007 הוציא בוסקילה את אלבומו השני: "מרגיש את זה". הלהיט "את המחר שלי", אותו כתב יוסי גיספן והולחן על ידי בוסקילה בעיבודו של דני טלבי, זכה להשמעות רבות בתחנות הרדיו. האלבום כלל גם את הלהיטים: "מרגיש את זה" (שיר הנושא של האלבום) ו"געגוע", אותו כתב מיכאל ועקנין. בוסקילה הלחין את כל שירי האלבום ואת כולם כתבו גיספן או ועקנין, פרט לשירים: "חן עלינא", שכתב חיים אוליאל, ו"בימים עברו", שכתב קובי אוז. על העיבודים וההפקה המוזיקלית הופקד עמית הראל.

בשנת 2008 השתתף בוסקילה באלבום "בין קירות ביתי", במסגרת הפרויקט של עידן רייכל. בוסקילה היה אחראי על הכתיבה והביצוע בערבית מרוקאית של השיר "מהיום שהלכת" ("منهار اللي مشيتي"), לזכר אמו שנפטרה בהיותו בן 8 וחצי, על פי לחן של עידן רייכל.

בתחילת שנת 2010 השיק בוסקילה מופע משותף עם הזמרת שירי מימון, שכלל דואטים ממבחר השירים של שניהם. המופע לווה בשיר חדש משותף לשניהם, "גשם שיבוא", שהלחין בוסקילה למילים של דידי שחר. גם גרסתם לשיר "שיר תקווה" שהלחין בוסקילה למירי מסיקה, יצא בסינגל לתחנות הרדיו. במרץ 2011, יצא אלבום ההופעה שתיעד את הפעילות המשותפת של בוסקילה ומימון. שיתוף הפעולה של בוסקילה עם מימון הוא אחד המזוהים עמו עד היום. בשנה זו, זכו השניים בתואר "הרכב השנה", במצעדי הפזמונים השנתיים של גלגלצ ורשת ג', לשנת ה'תשע"א.

בשנת 2011 הקליט בוסקילה במסגרת הפרויקט של עידן רייכל את השיר "התמכרות", שאת מילותיו כתב בערבית מרוקאית, על פי לחן של רייכל. השיר נכלל באלבום הרביעי של הפרויקט, "הביתה, הלוך חזור".

ב-2012, הופיע בוסקילה לראשונה כשחקן בסדרה "המיוחדת", ששודרה בערוץ 2. בשנת 2014, החל לשמש כשופט בתוכנית "משפחה בהופעה", בערוץ 24.

בוסקילה נחשב אחד המלחינים המבריקים ביותר במוזיקה הישראלית, שיתף פעולה עם זמרים מובילים ואחראי ללהיטים רבים. על האמנים להם הלחין בוסקילה שירים, נמנים, בין היתר: שלמה ארצי, שרית חדד, שירי מימון, קובי פרץ, ליאור נרקיס, מירי מסיקה ועוד.

ב-8 בדצמבר 2014 הוציא בוסקילה סינגל בכורה: "עכשיו אני חוזר", אותו הלחין למילותיו של סהר חגי. בחודשיים הראשונים לצאתו נחשב השיר אחד הנשמעים ביותר בתחנות הרדיו, ודורג במקום הראשון במצעד העברי של רשת ג'. השיר גם הגיע למקום הראשון במצעד השבועי של מדיה פורסט.[6]

ביולי 2015 יצא אלבומו השלישי של בוסקילה, "למה לי", שכלל את הלהיט "למה לי למה לך", שהוקלט גם בגרסה מרוקאית. השיר הגיע למקום הראשון במצעד השבועי של מדיה פורסט.[7] עוד כלל את האלבום את השירים: "עכשיו אני חוזר" ו"אנחנו לא מלאכים", בו השתתף יהודה פוליקר בקולות רקע ובנגינת גיטרות, בוזוקי, ובגלמה.

בסוף שנת 2016, שיתף בוסקילה פעולה עם הזמר אליעד, בסינגל "לנשום", את השיר כתבו: יוסי גיספן ואליעד נחום ללחן של שמעון בוסקילה ואליעד. כחלק מאלבומו של אליעד: "תמיד חלמתי". בנוסף, אליעד כתב את השיר "קרוב אלי", אותו שר בוסקילה.

ב-9 במאי 2018, הוציא בוסקילה את הסינגל "פריז", מתוך אלבומו הרביעי הצפוי לצאת בהמשך השנה. שיר הנושא של האלבום נכתב על ידי סהר חגי והולחן על ידי בוסקילה. על ההפקה המוזיקלית היו אמונים נועם עקרבי ועמית הראל. הקליפ המלווה את השיר צולם ברחובות פריז, ובוים על ידי עוזי ג'ורג'.

באוגוסט 2022 הוציא בוסקילה סינגל בערבית מרוקאית בשם "אוּחְתִּי", שאותו כתב כמחווה לאחותו, לאחר שהתפייס איתה לאחר נתק רב שנים בין השניים.[8]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוסקילה מתגורר בתל אביב.

בוסקילה הוא בן דודהּ של הזמרת מאיה בוסקילה.[9]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מחפש חבר קרוב (2003)
  • מרגיש את זה (2007)
  • למה לי (2015)

עם להקת סהרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סהרה (1989)
  • יום יבוא (1991)

עם שירי מימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שמעון בוסקילה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]