שמעלקא פינטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שמעלקא פינטער)
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

הרב שמואל שמעלקא פינטר (י"א באדר תרע"ט 11 בפברואר 1919[דרוש מקור] - י"א בתמוז תשנ"ד, 20 ביוני 1994) היה רב בריטי, מראשי היהדות החרדית בלונדון.

תולדותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בווינה בסביבות שנת תר"פ. אביו רבי חיים היה רבה של בוקווסק שבגליציה ובזמן מלחמת העולם הראשונה נמלט לווינה כמו רבים מיהודי גליציה. למד בישיבת צעהלים אצל הרב לוי יצחק גרינוולד. בהיותו בווינה גם קיבל בלימוד מרבי יוסף רוזין "הרוגושטובער" ששהה שם לצורך רפואת העיניים, והיה מקריא לו מספרי לימוד. בזמן מלחמת העולם השנייה הצליח להגר ללונדון שם נישא לבתו של רבי ישראל אריה מרגליות, האדמו"ר מפרמישלאן לונדון. פתח בית מדרש בשם "ישועת חיים". רבני לונדון (בהם רבי שלום מוסקוביץ' האדמו"ר משאץ ורבי יחזקאל אברמסקי) עודדו אותו לקבל הנהגת מוסד "יסודי התורה" (נוסד על ידי הרב ישכר פרדס אב"ד דנקוב) שעשרות שנים היו המוסדות החרדיים המרכזיים בעיר. היה יושב ראש אגודת ישראל של בריטניה. לאחר פטירת אשתו נישא בשנית לבתו של רבי פנחס שלום מקוסון, אלמנת רבי אברהם אייכנשטיין מזידיטשוב שיקגו. נקבר בבית הקברות עדת ישראל שבאנפילד, לונדון.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרב פינטר ארבעה בנים:

בנותיו נשואות לרב עזריאל זעליג וינברג זצ"ל מסלונים, ולרב יצחק דב ברגר מחסידי צאנז, המכהן כדיין במנצ'סטר ובעבר היה חבר בית הדין של לונדון.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אליהו קאופמן, צדיק כתמר יפרח, תולדות חייו של רבי שמעלקא, 2005.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]