שער המלכה אליזבת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שער המלכה אליזבת
מידע כללי
סוג שער עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם אליזבת עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום הסיטי של וסטמינסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1993
תאריך פתיחה רשמי 1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 51°30′15″N 0°09′09″W / 51.5041°N 0.1524°W / 51.5041; -0.1524
(למפת לונדון רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שער המלכה אליזבת, הידוע גם בשם שער המלכה האם, הוא כניסה המורכבת משני זוגות ושני שערים בודדים מפלדת אל חלד מזויפים וברונזה הממוקם בהייד פארק שבלונדון, מאחורי בית אפסלי בפינת הייד פארק. יש גם מאפיין מרכזי עשוי ברזל יצוק צבוע.

טקס פתיחת השער נערך בהשתתפות המלכה אליזבת השנייה בשנת 1993 כדי לחגוג את יום הולדתה ה-90 של אמה, אליזבת המלכה האם. עלות הבנייה הייתה 1.5 מיליון פאונד, שגויסו על ידי אנשים פרטיים ומימון ציבורי, בחסותו של הנסיך מייקל מקנט.[1]

שערי הנירוסטה והברונזה, המעקות והאורות תוכננו ויוצרו על ידי ג'וספה לונד.[2] החלק המרכזי, הכולל את סמל האריה האדום (אנגליה) וחד קרן לבן (סקוטלנד), עוצב על ידי הפסל דייוויד ווין.

האופי האורגני של הפלדה המחושלת משקף את אהבתה של המלכה האם לפרחים, במיוחד אלה מגינת הקוטג'. חייה נפרשו על פני רוב המאה וזה מיוצג על ידי זרימה מסימטריה צורנית בבסיס השערים כלפי מעלה לחופש קו הולך וגובר בחלק העליון. רבים מהאלמנטים חופשיים כאשר נוגעים בהם והמבנה כולו רוטט בעת תנועה. זאת בניגוד ישיר לשערים שנמצאים בכניסות אחרות לפארק.

האדריכל ריצ'רד רוג'רס, תיאר זאת כ"קנדיפלוס רומנטי"", וויקונט לינלי נכדה של המלכה האם, דווח כמי שאמר שהוא "תיעב לחלוטין" את היצירה.[1] שר האמנויות דאז, לורד סנט ג'ון מפאוסלי, אמר שהשערים "מלאים בשמחה, כוח ואומץ, כמו הדמות שלכבודה הם נוצרו".[3]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אתר למנויים בלבד Richard Eden, ‏Queen Mother's gate will stay forever, The Telegraph, 27 March 2010
  2. ^ "Giusseppe Lund".
  3. ^ "Queen Elizabeth Gate". Royal Parks. נבדק ב-22 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)