שקר לי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שקר לי
Lie to me
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה, מסתורין, פסיכולוגית
יוצרים סמואל באום עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 48 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק בריאן גרייזר עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל בריאן גרייזר עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רוברט דנקן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור פוקס עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes
תקופת שידור מקורית 21 בינואר 200931 בינואר 2011 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.fox.com/lietome/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שַקר ליאנגלית: Lie to me) היא סדרת טלוויזיה אמריקנית מסוגת דרמת פשע ששודרה ברשת פוקס בין ה-21 בינואר 2009 ל-31 בינואר 2011. הסדרה בוטלה בסוף העונה השלישית עקב אחוזי רייטינג נמוכים. הסדרה שודרה בישראל ב-yes.

הסדרה עוקבת אחרי דוקטור קאל לייטמן, פרופסור מומחה לניתוח פסיכולוגי של הבעות פנים ושפת גוף, המגולם על ידי טים רות'. לייטמן ביחד עם הצוות שלו חוקר מקרי רצח והתאבדויות שהובאו אליהם מקהילות מקומיות, משרדי עורכי דין, משרדים ממשלתיים, חבריהם ועוד.

הסדרה מבוססת על הספר - "Micro expressions" של דוקטור פול אוקמן - פרופסור מומחה לחקר רגשות ומיקרו הבעות פנים. הספר עצמו אמיתי וגם כן הפרופסור אשר הוכר על ידי אוניברסיטת אוקספורד. כמו כן בכל סוף שידור של פרק אוקמן נוהג לכתוב בבלוג אשר הוקצה לו באתר פוקס ניוז מה לייטמן פספס בפרק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות החוקרים של לייטמן מורכב ממומחים לניתוח פסיכולוגי על פי הבעות פנים ו"מיקרו הבעות" והם מסוגלים לדעת האם בן אדם: משקר, לחוץ, כועס, עצוב וכו'. הסדרה מדברת על אפקטים פסיכולוגים שונים, כגון אפקט ורתר, ועל כך שהבעות הפנים מסגירות את תחושת האדם ומחשבותיו. בכל פרק נתקלים צוות החוקרים במקרים מסתוריים, אותם הם חוקרים כדי להגיע לאמת דרך ההבעות של הנחקרים [כמו שהוסבר קודם לכן - מיקרו הבעות]. לרוב, הסדרה מלאה בתפניות עלילתיות מפתיעות.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאל לייטמן (טים רות') – מומחה ל"מיקרו" הבעות פנים. יודע מתי בן אדם משקר, עצוב, שמח, מפחד וכו' רק על ידי התבוננות בשפת גופו. בכל פרק חוקר ביחד עם הצוות שלו אנשים שונים כדי להגיע בכל פעם לאמת המפתיעה, לעיתים קרובות מביא את הנחקרים שלו למצבים\סיטואציות קיצוניות בשביל להוציא מהם את האמת.
  • ג'יליאן פוסטר (קלי ויליאמס) – אחת מצוות החוקרים של לייטמן ושותפה ל'קבוצת לייטמן'. חווה קשיים בנישואיה. ישנה כימיה ברורה בינה לבין קאל לייטמן אשר הכירו לראשונה דרך טיפול פסיכולוגי אשר העניקה לקאל.
  • ריה טורז (מוניקה ריימונד) – גויסה על ידי קאל לייטמן וג'יליאן פוסטר לצוות החוקרים. בעלת יכולת נדירה לזהות מיקרו הבעות בעצמה ללא הכשרה אקדמאית. יכולת זו נקראה בסדרה 'טבעית'.
  • איליי לוקר (ברנדן היינז) – אחד מארבעת החוקרים בצוות. אקדמאי שלימד את עצמו את שיטת המיקרו הבעות ומאמין בשיטת להגיד את האמת כל הזמן.
  • בן (מקי פאייפר) - שוטר מה-FBI אשר גויס על ידי לייטמן בסוף העונה הראשונה והוא הקשר שלהם ל-FBI, כמו כן הוא השתתף לרוב בעונה השנייה.
  • שרון וולובסקי (מוניק גאבריאלה קונאן) - בלשית מטעם המשטרה אשר לייטמן נפגש איתה לרוב דרך חקירות רבות, כמו כן היא עוזרת לרוב בחקירות כמו בן, השתתפה לרוב בעונה השלישית.
  • אמילי (היילי מקפארלנד) - בתו בת ה-16 של ד"ר קאל לייטמן. יש לו עליה משמורת חלקית, כך שהיא לעיתים נחשפת לעבודתו של אביה, ומכירה כמה מהטכניקות שלו ולכן לעיתים יודעת לפענח מה אבא שלה באמת מרגיש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]