שרוכים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרוכים
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי יעקב גולדווסר
הופק בידי מרק, מיכאל ויונתן רוזנבאום
תסריט חיים מרין
שחקנים ראשיים דב גליקמן
נבו קמחי
צילום בועז יהונתן יעקב
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה טרנספקס הפקות סרטים בע"מ
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ישראלישראל יולי 2018
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה דרמה, צרכים מיוחדים
תקציב ₪800,000
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרוכים הוא סרט קולנוע ישראלי, משנת 2018, בבימויו של יעקב גולדווסר.

הסרט היה מועמד בשמונה קטגוריות בטקס פרסי אופיר לשנת 2018, ובהן הפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר. על משחקו בסרט זכה דב גליקמן בפרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר. תסריט הסרט שנכתב על ידי חיים מרין מבוסס בחלקו על יעקב גולדווסר ובנו[1]. הסרט הופק במימון חלקי של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבור הסרט הוא גדי אברמוב, גבר בן 38 עם לקות בעלת מאפיינים רבים של מוגבלות שכלית התפתחותית ועם אפילפסיה (מגולם על ידי נבו קמחי). אמו נהרגה בתאונת דרכים ולכן אביו ראובן (דב גליקמן) נאלץ לאפשר לו לעבור לגור איתו באופן זמני, אף כי רוב חייהם לא היה קשר בין האב לבנו בעל הצרכים המיוחדים.

בילדותו של גדי, אביו התקשה לקבל את בשורת הקשיים של בנו ועזב את הבית. הוא התקשה לאורך שנים רבות לחזור לבית גרושתו ולפגוש את בנו. אילנה (אוולין הגואל) היא עובדת סוציאלית שמחבבת את ראובן, אך היא מודיעה לו שהכפר הטיפולי יפנה מקום לבנו רק בעוד שלושה שבועות. למעשה, מדובר בפרק זמן ארוך אף יותר. בחוסר רצון ניכר, ראובן מקבל את בנו לעבודה במוסך שלו. אך גדי מתגלה כבעל ניסיון עשיר בניקיון מכוניות.

גדי מתאהב במלצרית (אושרת אינגדשט) העובדת במסעדה של ריטה (יפית אסולין). ריטה מכבדת מאוד את ראובן, על שתמך בה בתקופה קשה. המלצרית עצמה, מתוסכלת מבן-זוגה (אלי אלטוניו), עובד המוסך של ראובן, שנמנע מלגלות ברבים את הקשר עימה בשל עורה הכהה. עם עבור הזמן, ראובן לומד להכיר את בנו. הוא מתבונן בו תחילה בעין ביקורתית ומגלה כלפיו חוסר סבלנות, הנובע מחששות ומקושי לקבל את האחר. אך במהלך הזמן מתפתחת בינו לבין גדי קרבה מיוחדת ואף אהבה. וכך כאשר נמצא עבור גדי מקום בכפר הטיפולי, והוא עובר אליו לניסיון, הוא מתקשה להסתגל אל המקום, אף שגם כאן הוא מתאהב באחת הדיירות בכפר. האב, שרגש המיאוס שלו כלפי הבן כבר התחלף בדאגה כנה, מוציא אותו משם וגדי חוזר לחיות עם אביו ולעבוד במוסך שבו, ובמסעדת הפועלים הסמוכה אליו, הוא כבר חש בתוך קהילה מחבקת. כשמתברר שהאב חולה במחלה קשה, מתגלה עוצמתו המיוחדת של גדי וכך נחשף ליבו הנדיב מאוד.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]