שריל בלוסום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שריל בלוסום
Cheryl Blossom
שריל בלוסום
שריל בלוסום
הוצאה לאור ארצ'י קומיקס
הופעה ראשונה Betty and Veronica #320 ‏(1982)
יוצרים דן דה קרלו
גילום הדמות מדליין פטץ' (2017-)
מידע
מין נקבה
מקצוע עורך, תיכוניסט
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה קליפורד בלוסום (אבא)
פנלופי בלוסום (אמא)
ג'ייסון בלוסום (תאום)
ננה רוז (סבתא)
חברים ארצ'י אנדרוז
בטי קופר
ג'אגהד ג'ונס
ורוניקה לודג'
קווין קלר
רג'י מנטל
סברינה ספלמן
ג'וזי מקוי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שריל בלוסוםאנגלית: Cheryl Blossom) היא דמות בדיונית שנוצרה על ידי הכותב דן דה קרלו והופיעה לראשונה ב"ארצ'י קומיקס" בחוברת Betty and Veronica #320, שיצאה במהלך שנת 1982. דמותה של שריל מגולמת על ידי השחקנית מדליין פטץ' בסדרה "ריברדייל".

היסטוריה פרסומית ואפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של שריל בלוסום הוצגה לראשונה בשנת 1982 בחוברת Betty and Veronica #320 כנערה שלישית הנלחמת על אהבתו של ארצ'י אנדרוז. כאשר פורסמו מספר סדרות של יקומים חלופיים, שריל הייתה דמות משנית וחוזרת ונשנית בקומיקס Archie's Explorers of the Unknown, שם היא הופיעה כבלייז בלוסום והנחתה את החוקרים במהלך משימותיהם. עם זאת, דמותה ודמותו של אחיה התאום, ג'ייסון, נעלמו מ"ארצ'י קומיקס" שנתיים לאחר מכן.

הדמות נוצרה מחדש כדמות ראשית בחייו של ארצ'י אנדרוז במהלך הסדרה Love Showdown, סדרה בת ארבעה חלקים שפורסמה בשנת 1994, ובמהלכה, ארצ'י מקבלת מכתב משריל, שבו היא מודיעה על שובה לריברדייל. ארצ'י מחליט לשמור על שובה של שריל כסוד מבטי קופר וורוניקה לודג', אך כהרגלו גורם לחשדנות בקרב בטי וורוניקה, וכששריל שבה לבסוף, שלוש הבנות נלחמות על אהבתו.

שריל הופיעה במספר סדרות קומיקס בהפצתם של "ארצ'י קומיקס" לאורך השנים, כולל סדרות סולו משלה. בסדרה אחת, מתברר כי אביו הקדמון של ארצ'י התאהב פעם באמה הקדמונית של שריל בסקוטלנד. בסדרה אחרת אחר, היא מחליטה להצטרף ללהקה שנקראת "בנות הסוכר" ("The Sugar Girls"; על משקל שם הלהקה הפופולרית "ספייס גירלז"), משום שג'ינג'ר שוגר עזב את הלהקה. ברוב העלילות, שריל מתנהגת באופן המשקף את עושרה וחינוכה. שריל גאה מאוד בעושרה הרב ומדי פעם מתחרה עם ורוניקה על אורח החיים הראוותני ביותר. לעיתים, שריל נוהגת באנוכיות ומניפולטיביות, ואף בפתיינות על מנת להשיג את לבו של ארצ'י. ברוב עלילותיה ב"ארצ'י קומיקס", שריל נוהגת בהתנשאות וביהירות כלפי ה"עירוניים" מריברדייל, ומשמשת כאנטגוניסטית לבטי וורוניקה על אהבתו של ארצ'י; אך בפעמים אחרות, ובמיוחד בסדרות הסולו שלה, שריל נוהגת באדיבות ואכפתיות; דואגת לכלבתה, כלבת פומרניאן בשם שוגר, ומצילה חיות נזקקות.[1] שריל נחשבת לפופולרית ואטרקטיבית בקרב הבנים בריברדייל, אך מתועבת על ידי הבנות בשל אופייה הפלרטטני, המניפולטיבי והאטרקטיבי.

חבריה ומשפחתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שריל עם אחיה התאום, ג'ייסון.
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

לשריל יש אח תאום בשם ג'ייסון, שהוא יריבו היהיר והאתלטי של ארצ'י. בקומיקס, ג'ייסון גילה משיכה רומנטית כלפי אחותה של בטי, פולי, אף על פי שבמקביל טען שהוא יוצא רק עם בנות עשירות. עם זאת, שריל מעולם לא התלוננה על הדרך שבה אחיה בוחר את בנות זוגו, והפגינה תמיכה מלאה כלפי אחיה, אם כי לפעמים, היא מזהירה את פולי מהתנהגותו רודפת השמלות של ג'ייסון.

בשלב מסוים, בעלילת Undercover Blossom, שריל מחליטה לנסות להירשם לתיכון ריברדייל תחת הכינוי "שירלי מריווטר", ובתחילה, אף אחד לא שם לב שמשהו אינו כשורה, עד שהיא מחליטה לגרום צרות, (כלומר, שליחת מכתבי אהבה מזויפים וגנבת מגזינים) והפללתו של ארצ'י במעשים אלו, בכך הפנתה את חבריו נגדו וכמעט הצליחה להרוס את ידידותם לנצח, אך תוכניתה סוכלה כאשר מר ות'רבי גילה את מסמכי ההרשמה המזויפים שלה. בנשף שהתקיים למחרת בערב, הוריה של שריל מודיעים לה שעונשה יהיה להירשם לצמיתות לתיכון ריברדייל ולסיים את שנת הלימודים שלה שם.[2]

לאורך חוברות הקומיקס, בטי הפכה לחברתה-אויבתה של שריל, אך למרות התחרותיות ביניהן על לבו של ארצ'י, בטי הוקירה את ידידותה עם שריל. לאחר שוורוניקה משפילה את שריל בפומבי במהלך עלילת Friendly Fire, ובעקבות כך בטי החלה לנהוג בקרירות כלפי ורוניקה. לבסוף, ורוניקה, שרצתה לזכות מחדש בידידותה עם בטי שחסרה לה, התנצלה בפומבי בפני שריל. לא ברור עד כמה הכותבים של "ארצ'י קומיקס"; מלבד הכותבת הולי גולייטלי (כותבת Friendly Fire) הציגו את בטי ושריל כחברות, אך קו עלילה שהוצג ב-Archie & Friends בתחילת שנת 2006, מראה את בטי מציעה שהיא, ורוניקה ושריל ייצאו ל'פופ'ס שוקליט" ויבלו, וורוניקה ושריל מסכימות לכך, מה שמראה שבטי ושריל עדיין חברות. במהלך עונתה הראשונה של "ריברדייל", האל קופר, אביה של בטי, חושף שסביו היה למעשה אחיו של סביו של קליפורד, אביה של שריל; מה שהפך את שריל ובטי לדודניות.

בסוף שנות ה-90, שריל החלה לצאת עם דילטון דוילי, לאחר שהשניים התכתבו באופן אנונימי באינטרנט, התאהבו, נפגשו בחיים האמיתיים, והחליטו להמשיך את הקשר הרומנטי שלהם; אם כי מאוחר יותר הקשר הרומנטי בין השניים התפוגג ולא הוזכר שוב. בשלב מסוים, רג'י ושריל ניהלו קשר רומנטי בשל הדמיון באישיותם של השניים. עם זאת, הקשר הרומנטי לא צלח והשניים נפרדו.

אחותו הצעירה של דמותו של ראג' פאטל, טינה פאטל, שהוצגה במקור ל"ארצ'י קומיקס" בשנת 2007, אך נכתבה במקום עבור סדרת הטלוויזיה "ריברדייל", שם היא מופיעה כאחת מחברותיה הטובות ביותר של שריל בלוסום.

פמברוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הופעתם הראשונה ב"ארצ'י קומיקס", שריל וג'ייסון התגוררו בקהילת פמברוק היוקרתית, השכנה לריברדייל, עד לביטולה השקט של סדרת הקומיקס בכיכובה ומעברה לפריז. עם זאת, שריל זכתה לפופולריות ממעריצי "ארצ'י קומיקס", והוחלט להשיב אותה בשנית. במהלך סדרות הקומיקס המודרניות של "ארצ'י קומיקס", שריל מתגוררת בריברדייל, ולא עוד בפמברוק, אם כי במספר סדרות היא ואחיה חוזרים לבקר שם חברים. (לאחר שמשפחתה כמעט איבדה את כל עושרה בסדרה אחת, הוריה החליטו לרשום אותה ואת אחיה לתיכון ריברדייל מאותן הסיבות שמשפחת לודג' רשמה את ורוניקה לבית ספר ציבורי במקום לבית ספר פרטי).

אקדמיית פמברוק הוא בית הספר הפרטי המקומי בעיירת פמברוק, ותלמידיה מתוארים לרוב כיריביהם של תלמידי תיכון ריברדייל, ומזלזלים בתלמידים המתגוררים בריברדייל ונותנים להם את הכינוי "עירוניים". התאומים בלוסום הם היחידים מפמברוק שניהלו בגלוי קשרים רומנטיים עם תלמידים אחרים מריברדייל, נוהג שרוב תלמידי אקדמיית פמברוק בקושי סבלו אלמלא עושרם והפופולריות של התאומים.

גרסאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי המוות עם ארצ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אחרי המוות עם ארצ'י

שריל, יחד עם אחיה, ג'ייסון, מופיעה בסדרת הקומיקס האפל משנת 2013, "אחרי המוות עם ארצ'י", שם נרמז כי ג'ייסון מכריח את שריל לגלות עריות. במהלך הקומיקס, ג'ייסון מבטא קנאה נגד ארצ'י, ומאוחר יותר הוא מצהיר בפני שריל כי הוא רוצה להזדקן יחד איתה מבלי שאף אחד ישפוט אותם. בחוברת השביעית, לאחר טיול עם אחיה, במהלכו היא רוצחת אותו, היא שבה אל קבוצת השורדים ומבקשת מהם לכנות אותה "בלייז".

החיים עם ארצ'י: חיי הנישואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, שריל בלוסום הופיעה בהופעת קמיע אורח בחוברת הראשונה של "החיים עם ארצ'י: חיי הנישואין", כשחקנית העובדת במלצרית בעבודה זמנית בלוס אנג'לס. התברר כי הוריה נישלו אותה מבחינה כלכלית, משום שלא הסכימו לכך שהיא עברה לשם כדי לממש את חלומה להיות שחקנית. במקביל, אחיה, ג'ייסון, החל לעבוד עבור מר לודג'.[3]

שריל חזרה ל"החיים עם ארצ'י" בחוברת #21 (יולי 2012). בחוברת זו, שריל חוזרת לריברדייל; אך עם זאת, היא אינה מגלה לבני משפחתה וחבריה בבית שהיא חולה בסרטן השד.[4][5]

ניו ריברדייל[עריכת קוד מקור | עריכה]

שריל בלוסום הופיעה בחוברת Archie #13, הופעתה הראשונה בסדרת הקומיקס "ניו ריברדייל". בסדרה זו, שריל הוצגה כמלכת הכיתה של תיכון ריברדייל, שלא מעוניינת להתיידד עם ורוניקה לודג' לאחר שזה עתה עברה לריברדייל. בסדרה זו, שריל בלוסום היא הדמות הלסבית היחידה בריברדייל.

במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של שריל בלוסום בגילומה של מדליין פטץ'
  • בדרמת הנעורים "ריברדייל", המשודרת ברשת The CW, דמותה של שריל בלוסום מגולמת על ידי השחקנית מדליין פטץ' כדמות ראשית.[6] שריל מתוארת כנערה עשירה, מניפולטיבית וסנובית; והפופולרית ביותר בתיכון ריברדייל, שאיבדה לאחרונה את אחיה התאום בתאונה מסתורית. שריל היא בתם של פנלופי וקליפורד בלוסום שמנהלים את "בלוסום מייפל", מפעל האחראי להפקת התוצר היחידי של העיר, סירופי המייפל, ואחייניתו של קלאודיוס בלוסום, אחיו התאום של קליפורד. בנוסף, בעיבוד זה מתגלה כי בני משפחת בלוסום ובני משפחת קופר הם למעשה דודנים, מה שהופך אותה לדודניתה של בטי קופר. לאורך הסדרה מתברר כי התעללותם הרגשית המתמדת של הוריה בה, בנוסף לטראומות נוספות; היא הגורם העיקרי לאי-יציבותה הנפשית, מה שמוביל לניסיונה להתאבד בנהר הסוויטווטר ולאחר מכן לשריפת אחוזת ת'ורנהיל בסיום העונה הראשונה. בעונה השנייה, אמה מכניסה אותה לטיפול המרה במנזר "האחיות החסד השקט", לאחר שהיא מפגינה משיכה ברורה כלפי נערות אחרות, ובעיקר כלפי חברתה, ג'וזי מקוי. לאחר בריחתה מהמנזר, שריל מתחילה לנהל קשר רומנטי עם טוני טופז, חברת כנופיית "הסרפנטס" ובסיום העונה השנייה, טוני עוברת לגור יחד עם שריל בביתה, ת'יסלהאוס, ואילו שריל מצטרפת ל"סרפנטס". בעונה השלישית, יחסיה שלה עם טוני מתקדמים, ואושר שהיא לסבית.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011, שריל בלוסום דורגה במקום ה-92 ברשימת "100 הנשים הסקסיות ביותר בקומיקס" שפורסמה ב-"Comics Buyer's Guide" ונכתבה על ידי ברנט פרנקנהוף.[7]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cheryl #34
  2. ^ Archie's Pals n' Gals Double Digest #120
  3. ^ "The 10 Craziest Moments from Life with Archie: The Married Life (So Far)". toplessrobot.com. Retrieved 5 April 2011.
  4. ^ [https://comicbook.com/blog/2012/03/06/life-with-archie-tackles-cancer/ [comicbook.com: "Life With Archie Tackles Cancer", March 6, 2012.
  5. ^ Associated Press: "That's seriously funny: Comics tackle tough issues", March 6, 2012.
  6. ^ Andreeva, Nellie (24 February 2016). "'Riverdale' CW Pilot Finds Cheryl Blossom". Deadline Hollywood. Retrieved 25 February 2016.
  7. ^ Frankenhoff, Brent (2011). Comics Buyer's Guide Presents: 100 Sexiest Women in Comics. Krause Publications. p. 44. ISBN 1-4402-2988-0.