שריל מילנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שריל מילנס
Sherrill Milnes
שריל מילנס (מימין) לבוש כ"ברון סקרפיה" באופרה טוסקה, 1997
שריל מילנס (מימין) לבוש כ"ברון סקרפיה" באופרה טוסקה, 1997
לידה 10 בינואר 1935 (בן 89)
דאונרס גרוב, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1960 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת דרייק, תיכון דאונרס גרוב נורת', בית הספר למוזיקה של בינן, אוניברסיטת נורת'ווסטרן, North Central College עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אופרה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול בריטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים RCA Red Seal, פיליפס רקורדס, דקה רקורדס, דויטשה גרמופון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס איש המוזיקה צ'ארלס לוטון (1982)
  • אביר מסדר האמנויות והספרות עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שֶריל מילנֶס (שם מלא: Sherrill Eustace Milnes; נולד ב-10 בינואר 1935) הוא בריטון אופראי אמריקאי. מילנס ידוע ביותר כמבצע של תפקידי ורדי. בין השנים 1965 ו-1997 שר מילנס במטרופוליטן אופרה.

למילנס קול בריטון דרמטי גבוה המשלב לגאטו עם סגנון קצבי חד. בנוסף למילנס יש נוכחות בימתית מרשימה. את הופעת הבכורה שלו במטרופוליטן עשה ב-1965, וזמן קצר לאחר מכן עשה את הופעות הבכורה שלו ברחבי העולם. מאז היה לאחד מהבריטונים הבולטים, בפרט בתפקידי ורדי. מילנס גם הקליט הקלטות רבות, הרבה מהן עם לוצ'אנו פבארוטי ופלאסידו דומינגו.

שנים מוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילנס נולד בעיירה קטנה בשם דאונרס גרוב באילינוי, להורים שעסקו בייצור חלב. כילד התגלה בו כישרון מוזיקלי יוצא דופן. מעבר לשירה, ניגן מילנס בפסנתר, כינור, ויולה, קונטרבס, קלרינט וטובה. למרות שלא תמיד התעניין בשירת אופרה, הרבה מילנס לשיר לפרות שבחווה.

בבית ספר תיכון חשב מילנס להיות רופא מרדים, אך מאוחר יותר חזר למוזיקה. הוא למד במגמת מוזיקה באוניברסיטת דרייק ובאוניברסיטת נורת'ווסטרן במטרה לעסוק בהוראת מוזיקה. לאחר שסיים את לימודיו, שהה כמתלמד בבית האופרה של סנטה פה, אז החליט על קריירה כזמר אופרה. מילנס למד הרבה אצל הזמרת רוזה פונסל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילנס התחיל את הקריירה שלו ב"חברת האופרה של בוסטון" בשנת 1960, ובהופעת הבכורה שלו שר את תפקיד מאזטו באופרה דון ג'ובאני מאת מוצרט. ב-1961 הופיע ב"חברת האופרה של בולטימור בתפקיד ג'רארד באופרה אנדראה שנייה מאת אומברטו ג'ורדאנו. הוא המשיך להופיע בתפקידים משניים בחברות קטנות, עד לפריצת הדרך בשנת 1964, אז הופיע באופרה של ניו יורק בתפקיד ולנטין באופרה פאוסט של גונו, תפקיד אותו שר גם בהופעתו הראשונה במטרופוליטן אופרה שנה לאחר מכן.

בשנת 1964 הופיע גם לראשונה באירופה, בתפקיד פיגארו באופרה הספר מסביליה (רוסיני) בתיאטרון נובו במילאנו, אמנם לתודעה הבינלאומית פרץ רק ב-1968 כששר את תפקיד מילר באופרה לואיזה מילר של ורדי.

בתחילת שנות השמונים סבל מילנס מבעיות בקולו, אך התגבר עליהם בסופו של דבר. ב-1984 הופיע בבכורה עולמית של אופרה בלתי גמורה מאת רחמנינוב - מונה וואנה. רחמנינוב הלחין רק את המערכה הראשונה של האופרה לקול ולפסנתר. את האופרה תזמר איגור בוקטוף.

בשנת 1996 כיבדה ממשלת צרפת את מילנס בהעניקה לו את תואר אביר מסדר האמנות והספרות. ב-1998 פרסם מילנס אוטוביוגרפיה בשם American Aria.

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 הקים מילנס עם אשתו השלישית את "V.O.I.C.E. - Vocal and Operatic Intensive Creative Experience", תוכנית ייחודית המאפשרת לכישרונות צעירים להתייעץ, ללמוד ולהתפתח, באמצעות סדנאות - כיתות אמן, הרצאות, מצגות, הופעות, ייעוץ אישי ועוד. כאשר מילנס יחד עם אמנים אחרים הנוטלים חלק בפרויקט, מעניקים מהידע והניסיון שלהם לצעירים כדי להציג בפניהם תמונה ריאלית של הקשיים והדרך עליהם לעבור בקריירה.

מילנס הוא פרופסור אמריטוס לזמרה באוניברסיטת נורת'ווסטרן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שריל מילנס בוויקישיתוף