שרי ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרי ג'ונס
Cherry Jones
ג'ונס בהקרנת פרקי הסיום של העונה השביעית של 24, (2009)
ג'ונס בהקרנת פרקי הסיום של העונה השביעית של 24, (2009)
לידה 21 בנובמבר 1956 (בת 67)
פריס, טנסי, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת קרנגי מלון עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
פרסים והוקרה
  • פרס טוני לשחקן הטוב ביותר (1995)
  • פרס אמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה (2009)
  • פרס טוני לשחקן הטוב ביותר (2005)
  • פרס דרמה דסק לשחקנית הטובה ביותר במחזה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרי ג'ונסאנגלית: Cherry Jones; נולדה ב-21 בנובמבר 1956) היא שחקנית טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון אמריקאית, זוכת פרס טוני ופרס אמי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס ידועה בעיקר בזכות גילום נשיאת ארצות הברית, אליסון טיילור, בסדרת הטלוויזיה "24" של רשת FOX. אך לפני זה היא שיחקה במחזות רבים שהביא לה פרסי טוני; "היורשת" - הפקה של מרכז לינקולן משנת 1995, "ספק" של ג'ון פטריק שאנלי. היא גם שיחקה במחזות: "חברים דמיוניים", "מלאכים באמריקה", "ירח בלתי חוקי" ו"מדינתינו הטובה". בעקבות השתתפותה של ג'ונס במחזות רבים, היא נחשבת כאחת השחקניות המוערכות ביותר באמריקה.

ג'ונס משתתפת גם בקלטת של סיפורים לילדים של הסופרת לורה אינגלס וילדר.

בשנים האחרונות, ג'ונס השתתפה במספר סרטים, בדרך כלל בתפקידים משניים: "Cradle Will Rock", "הסערה המושלמת", "קורה לא מתביישת" (סרט טלוויזיה, 2000), "ג'וליאן פו", "אושן 12", "סיינס" ו"הכפר".

החל מ-2009, ג'ונס שיחקה בסדרת הטלוויזיה "24". בשנה זו זכתה ג'ונס בפרס אמי לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה על תפקידה בסדרה. באותה שנה שיחקה בדרמה של רודריגו גרסיה "אמהות וילדים" בכיכובה של נעמי ווטס.

בשנת 2013 שיחקה בסרט "יום וליל" של הבמאי כריסטיאן קמרגו. בשנת 2015 שיחקה בסרטו של טרנס מאליק "אביר הגביעים", דרמה בכיכובם של כריסטיאן בייל ונטלי פורטמן. ושיחקה בסרט "ראיתי את האור", ובתפקיד מתמשך בסדרה הקומית "טרנספרנט" ברשת אמזון. בשנת 2016 שיחקה בדרמת המלחמה הקומית "כתבת אמריקאית" בכיכובה של טינה פיי, המגלמת עיתונאית שיוצאת לסקר את ימי המלחמה בפקיסטן ואפגניסטן.

ב-2017 שיחקה בסרט הבריטי "המסיבה".

בשנת 2019 שיחקה בסרט "יום גשום בניו יורק", קומדיה רומנטית שכתב וביים וודי אלן. באותה שנה שיחקה בקומדיה של נטפליקס "טיול לנאפה" בתפקיד של מגדת עתידות, שיחקה בסדרה "יורשים" ב-HBO, ובמיני-סדרת הדרמה "צ'ימאריקה" של ערוץ 4 הבריטי. בשנה זו זכתה ג'ונס בפרס אמי לשחקנית אורחת בסדרת דרמה על משחקה בסדרה "סיפורה של שפחה" כדמותה של הולי. שיחקה גם בסרטו של אדוארד נורטון "עיר יתומה", המבוסס על רומן באותו שם מאת ג'ונתן לת'ם.

בשנת 2020 גילמה את דמותה של ג'ואנה קליין במיני-סדרת הטלוויזיה "להגן על ג'ייקוב" ששודרה בשירות Apple TV. בשנה זו זכתה שוב בפרס אמי לשחקנית אורחת בסדרת דרמה, על תפקידה בסדרה "יורשים". בשנת 2024, קיבלה מועמדות נוספת בקטגוריה על תפקידה בסדרה.[1]

בשנת 2022 שיחקה בתפקיד הראשי במיני-סדרה "חמישה ימים בממוריאל" בתור סוזן מולדריק; המיני-סדרה מבוססת על ספר באותו שם משנת 2013 מאת שרי פינק.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס נולדה בפריס, טנסי. לאמא מורה ולאבא סוחר פרחים. ב-1978, היא סיימה את לימודיה בבית הספר לדרמה בשם קרנגי מלון.

ג'ונס היא לסבית מוצהרת. ב-2007, ג'ונס והשחקנית שרה פולסון הודיעה על זוגיותן בציבור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרי ג'ונס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Tom Smyth, All the Winners of the Creative Arts Emmys, Vulture, ‏2024-01-07 (באנגלית)