תאונת הדרכים בטבריה

מראה בכביש 77, שבו התרחשה התאונה

תאונת הדרכים בטבריה התרחשה ב-22 במאי 2012. מכונית ובה תשעה בני משפחה גרעינית אחת, משפחת אטיאס - הידרדרה לתהום במהלך נסיעה בכביש הכניסה המערבי התלול לטבריה, לאחר שבלמיה הפסיקו לפעול. בתאונה נספו שמונה מבני המשפחה, הורים וששת ילדיהם. רק אחת מבנות המשפחה ניצלה.

התאונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התאונה אירעה בכביש 77 בשעה 01:17 לפנות בוקר. בני המשפחה נסעו במכוניתם מדגם מיצובישי גרנדיס (אנ') בכביש ממערב למזרח בכיוון אל טבריה. בתחילת הירידה בכביש אל הכנרת הרגיש אבי המשפחה שנהג במכונית שבלמיה אינם פועלים ומהירותה גוברת והולכת. הוא התקשר בטלפון למשטרה וביקש את עזרתה. ניידת נשלחה לכיוונם אך לא הספיקה להגיע בטרם אירעה התאונה.

ארבע דקות לאחר תחילת השיחה הטלפונית הגיעה מהירות המכונית ל-130 קילומטר לשעה. בעיקול חד של הכביש עברה המכונית מחמת המהירות הרבה מעל גדר ההפרדה שמעברה השני היו הנתיבים הנגדיים. היא פרצה את גדר הבטיחות בשולי הכביש מעברו הנגדי, הדרדרה במדרון שמעבר לגדר ופגעה בסלעים. שם נעצרה תנועתה והיא עלתה באש. רעשי התאונה נשמעו בקו הטלפון שבין המכונית למוקד המשטרה, שנשאר פתוח.

רק ילדה אחת הצליחה להיחלץ מהמכונית כשהיא פצועה. יתר יושביה נלכדו בה ונהרגו – ההורים, בני 42, ושישה ילדים מגיל 4 ועד 17.

שמונת הנספים הובאו לקבורה בצפת.[1]

בעקבות התאונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2012 נתרמו לארגון "איחוד הצלה" שני אופנועים על שם ההורים שנספו בתאונה.[2]

עקב חומרת התאונה מינו משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועדה מקצועית לחקירת נסיבותיה. חוקרי תאונות דרכים של משטרת ישראל וחוקרים מטעם הטכניון שחזרו את נסיעת המכונית פעמים אחדות, בניסיון לגלות את הגורם לתאונה.[3] באוגוסט 2013 פורסם דו"ח חקירת התאונה, ולפיו לא נמצאה עדות לפגם בדגם המכונית שגרם להאצה הבלתי נשלטת של הרכב, אך נמצא כי שימוש ממושך בבלמים, גרם לכשל מוחלט שלהם עקב שחיקה, חימום והתפוררות של הרפידות.[4][5]

בפברואר 2015 אושרה פשרה בין הילדה שניצלה ובין חברת הביטוח "שומרה", לפיה הילדה תקבל פיצוי בסך 4.5 מיליון ש"ח.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]