תא ההדחות (2022)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תא ההדחות (2022)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של ברוק לסנר
מידע
ארגון WWE
מותג(ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 19 בפברואר 2022
עיר ג'דה, ערב הסעודית
אולם ג'דה סופרדום
מספר צופים 33,328
שיר (י) הנושא "Astronaut in the Ocean"
בביצוע מאסקד וולף
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
רויאל ראמבל תא ההדחות
(2022)
Stand & Deliver
סדרת אירועי תא ההדחות
2021 תא ההדחות
(2022)
2023
סדרת אירועי ה-WWE בערב הסעודית
היהלום שבכתר תא ההדחות
(2022)

תא ההדחות (2022) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network באופן בינלאומי ובשירות הזרמת המדיה Peacock ברחבי ארצות הברית. האירוע כלל את שני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-19 בפברואר 2022, באולם ג'דה סופרדום שבג'דה, ערב הסעודית. האירוע היה האירוע ה-12 בסדרת אירועי תא ההדחות והוא היה האירוע השביעי תחת הסכם עשר השנים של ה-WWE בערב הסעודית, שנקרא "החזון הסעודי 2030". אירוע זה היה אירוע תא ההדחות הראשון אשר התקיים בערב הסעודית, מחוץ לארצות הברית, והראשון אשר נערך ביום שבת.

שבעה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהתקיים במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, ברוק לסנר ניצח בקרב תא ההדחות של הגברים וזכה באליפות ה-WWE, בעוד שביאנקה בלאייר ניצחה בקרב תא ההדחות של הנשים אשר זיכה אותה בהזדמנות להתמודד על אליפות הנשים של Raw ברסלמניה 38. עוד ברשימת הקרבות, בקי לינץ' ניצחה את ליטה ושמרה על אליפות הנשים של Raw, ורומן ריינס ניצח את גולדברג בהכנעה טכנית ושמר על האליפות האוניברסלית.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תא ההדחות הוא אירוע שלם וצפה שנערך לראשונה בשנת 2010. האירוע התקיים בכל שנה חוץ משנת 2016, כאירוע של חודש פברואר. הרעיון שעומד מאחורי האירוע הוא שיהיו לו שני קרבות מרכזיים שיתקיימו בתוך מבנה "תא ההדחות" כאשר חגורת האליפות תהיה מוגנת במסגרת קרב זה או שקרב זה יקבע את הטוען לכתר במועד עתידי. האירוע היה האירוע ה-12 בסדרת אירועי תא ההדחות והוא כלל מתאבקים משני המותגים: Raw וסמאקדאון. בנוסף לשידורו באופן בינלאומי בערוץ של ה-WWE Network, זהו היה אירוע תא ההדחות הראשון אשר מועבר בשירות הזרמת המדיה Peacock ברחבי ארצות הברית לאחר התמזגות ערוץ ה-WWE Network עם Peacock במרץ 2021.

בתחילת שנת 2018, ה-WWE החלו בהסכם חוצה פלטפורמות של עשר שנים בינם לבין רשות הספורט הסעודית כאות תמיכה בתוכנית הרפורמית החברתית והכלכלית של המדינה, הנקראת "החזון הסעודי 2030". ב-17 בינואר 2022, האירוע השביעי תחת הסכם זה הוכרז לתא ההדחות, ביום שבת, ה-19 בפברואר 2022 באולם ג'דה סופרדום שבג'דה, ערב הסעודית. אירוע זה היה אירוע תא ההדחות הראשון אשר התקיים בערב הסעודית, מחוץ לארצות הברית, והראשון אשר נערך ביום שבת.[1]

מאז שנת 2011, האירוע משווק בגרמניה בשם "אין יציאה" (בגרמנית: Kein Entkommen), כדי למנוע כל דמיון ואזכור של תאי הגזים ששומשו במהלך השואה במסגרת מלחמת העולם השנייה.[2][3]

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע הרויאל ראמבל, בובי לאשלי ניצח את ברוק לסנר וזכה באליפות ה-WWE. בפרק העוקב של התוכנית Raw, בכיר הנהלת ה-WWE, אדם פירס הודיע שלאשלי יגן על אליפות ה-WWE בקרב תא ההדחות באירוע תא ההדחות. לאחר הודעה זו, לסנר יצא אל הזירה במדי הקרב שלו ודרש קרב חוזר מלאשלי בטענה שהאחרון לא זכה בתואר באופן הוגן; לעומת זאת, על פי עצתו של MVP, לאשלי סירב. פירס הודיע הודעה נוספת שלפיה לסנר יהיה אחד מששת המשתתפים בקרב תא ההדחות. מאוחר יותר באותו הערב, סת' "פריקין" רולינס הודיע על כך שהוא יהיה אחד המשתתפים בקרב זה. שלושת המקומות האחרונים נקבעו בקרבות העפלה: אוסטין ת'יאורי, רידל ו-AJ סטיילס העפילו לקרב תא ההדחות לאחר שניצחו את קווין אואנס, אלוף הזוגות של Raw, אוטיס וריי מיסטריו, בהתאמה.

רומן ריינס במקור היה אמור להתמודד נגד גולדברג ברסלמניה 36 באפריל 2020, אך עקב תחילתה של מגפת הקורונה, ריינס הסיר עצמו מהקרב בשל מצבו החיסוני עקב התמודדות עם מחלת הלוקמיה. גולדברג התמודד באותו אירוע מול מתמודד אחר שניצח אותו על התואר. כמעט שנתיים לאחר מכן, ב-4 בפברואר 2022 בפרק של התוכנית סמאקדאון, עם ריינס כאלוף לאחר שזכה בתואר זה בפייבאק באוגוסט 2020, גולדברג הופיע וקרא תיגר על ריינס לקרב על האליפות האוניברסלית באירוע תא ההדחות, אשר הפך רשמי מאוחר יותר.

באירוע Day 1, דרו מקינטייר ניצח את מאדקאפ מוס, שלווה לקרב על ידי האפי קורבין. מאוחר יותר באותו הערב, בזמן שמקינטייר התראיין מאחורי הקלעים, קורבין ומוס תקפו ופצעו את צווארו, מה שדווח על זה שהיה דרוש ניתוח. באירוע הרויאל ראמבל, מקינטייר ערך חזרה מפתיעה מפציעתו במהלך קרב הרויאל ראמבל המסורתי והדיח את קורבין ומוס, לאחר מכן, מקינטייר תקף את רובין ומוס עם מדרגות הזירה לאחר הדחתם. בפרק העוקב של התוכנית סמאקדאון, מקינטייר הצהיר שהוא ימשיך לפגוע בשניים מכיוון שהם כמעט הביאו לקץ את הקריירה שלו. קרב חוזר בין מקינטייר ומוס נקבע לאירוע תא ההדחות. כעבור מספר ימים, נודע שהתניית הקרב החדשה לקרב היא קרב ספירות בכל מקום.

ב-7 בפברואר בפרק של התוכנית Raw, קרב תא ההדחות נשים תוכנן לאירוע, כאשר למנצחת מוענקת ההזדמנות להתמודד על אליפות הנשים של Raw מול בקי לינץ' ברסלמניה 38. ביאנקה בלאייר, ליב מורגן, ריאה ריפלי, דודרופ וניקי A.S.H. הוכרזו לקרב זה, כשמקום אחד נותר פנוי. שבוע לאחר מכן בתוכנית, בלאייר ניצחה בקרב גונטלט אשר קבע את זהות המשתתפת שתיכנס לקרב אחרונה. בנוסף באותו הפרק, לאחר שבועות של פגישות טיפול לאחר שהבובה לילי הושמדה באירוע חוקי אקסטרים, אלכסה בליס השלימה את הפגישה האחרונה שלה והכריזה על עצמה כמשתתפת השישית והאחרונה בקרב תא ההדחות.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול
קורי גרייבס
ביירון סקסטון
צוות השידור בערבית פייסל אלמוסייב
ג'וד אלדג'אני
כרוז מייק רום
שופטים דנילו אנפיביו
ג'סיקה קאר
דן אנגלר
אדי אורנגו
צ'אד פטון
ריאן טראן
דארל שארמה
מראיין קווין פטריק
פאנל לפני האירוע ג'קי רדמונד
מאט קאמפ
פיטר רוזנברג

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע המקדים הכיל קרב אחד בודד, ובו ריי מיסטריו (שלווה לקרב על ידי בנו, דומיניק) התמודד מול המיז. במהלך הקרב, המיז השיג כיסא, לעומת זאת, ריי בלם ניסיון עתידי לשימוש בו, כשקפץ עליו בעזרת מהלך הקרוסבאדי. כשמיז ניסה להשתמש בכיסא שוב, דומיניק סיכל את הניסיון, לעומת זאת, המיז העמיד פנים שהוא הותקף על ידי דומיניק. כתוצאה מכך, השופט, שלא היה עירני למתרחש, הרחיק את דומיניק ממתחם הזירה. מנגד, זמן קצר לאחר מכן, ריי ביצע על המיז הצמדה פשוטה על מנת לנצח בקרב. לאחר הקרב, ריי ודומיניק ביצעו על המיז מהלך 619 משותף.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו רומן ריינס (שלווה לקרב על ידי פול היימן) הגן על האליפות האוניברסלית מול גולדברג. בתחילת הקרב, ריינס השליך את גולדברג מחוץ לזירה. השניים נאבקו אחד בשני מחוץ לזירה, שם גולדברג זרק את ריינס אל תוך מעקה הבטיחות. בחזרה בזירה, גולדברג ביצע על האלוף האוניברסלי את מהלך הספיר. בזמן שהוא ניסה לבצע את מהלך הג'קהאמר, ריינס הפך זאת למהלך היורנאגי, שלא הספיק לו על מנת לנצח. ריינס המשיך וביצע על גולדברג את מהלך "אגרוף הסופרמן". בזמן שריינס ניסה לבצע על גולדברג את מהלך הספיר, האחרון חמק מכך וביצע במקום מהלך ספיר משלו. גולדברג ניסה לבצע פעם נוספת את מהלך הג'קהאמר, לעומת זאת, ריינס הפך זאת למהלך חניקת הגיליוטינה, שבעקבותיו גולדברג התעלף. בעקבות זאת, ריינס הוכרז כמנצח בקרב כתוצאה מהכנעה טכנית.

אז, התקיים קרב תא ההדחות של הנשים אשר כלל את אלכסה בליס, ביאנקה בלאייר, דודרופ, ליב מורגן, ניקי A.S.H. וריאה ריפלי, כשהמנצחת בקרב זה קיבלה קרב על אליפות הנשים של Raw ברסלמניה 38. ליב מורגן וניקי A.S.H. היו הראשונות בזירה שהחלו את הקרב. השלישית להיכנס הייתה דודרופ, כשאחריה נכנסה ריפלי. ריפלי רדפה אחר ניקי, כששתיהן טיפסו במעלה הכלוב ונפלו לבסוף על מורגן. ריפלי ביצעה על ניקי את מהלך הסיום שלה, ה-Riptide על מנת להדיח את האחרונה מהקרב. הכניסה החמישית הייתה אלכסה בליס. מורגן הדיחה את דודרופ מהקרב לאחר שביצעה עליה את מהלך הסיטאאוט פאוורבומב. האחרונה להיכנס לקרב הייתה ביאנקה בלאייר, שזכתה בהזדמנות להיכנס אחרונה לאחר שניצחה בקרב הגונטלט בפרק האחרון של Raw לפני קיום האירוע. בלאייר וריפלי ביצעו על מורגן ובליס את מהלך הסופלקס בשהייה באוויר, בהתאמה. בליס ביצעה על מורגן את מהלך הטוויסטד בליס, מהלך שהספיק לה כדי להדיח אותה מהקרב. בלאייר ביצעה על ריפלי את מהלך הסיום שלה, ה-Kiss of Death ולאחר מכן הדיחה אותה. בסיום, בלאייר ביצעה על בליס את אותו המהלך כדי לנצח בקרב ולקבל בתמורה קרב על אליפות הנשים של Raw ברסלמניה 38.

בקרב שבא לאחר מכן, נעמי ורונדה ראוזי התמודדו בקרב זוגות מול אלופת הנשים של סמאקדאון, שארלוט פלייר ובכירת הנהלת ה-WWE, סוניה דוויל בהתניה שלפיה ראוזי תתאבק עם יד קשורה מאחורי גבה. בסיום, ראוזי גרמה לדוויל להיכנע לאחר שביצעה עליה מהלך בריח, מהלך שהעניק לה ולנעמי את הניצחון בקרב.

בקרב הרביעי, דרו מקינטייר התמודד מול מאדקאפ מוס (שלווה לקרב על ידי ברון קורבין) בקרב ספירות בכל מקום. בסיום, מקינטייר השיג את הניצחון בקרב לאחר שביצע על מוס את מהלך הסיום שלו, ה-Claymore Kick.

בקרב הלפני אחרון, בקי לינץ' הגנה על אליפות הנשים של Raw נגד ליטה. לינץ' ניצחה בקרב לאחר שביצעה על ליטה את מהלך המנהנדל סלאם, שהספיק לה על מנת לשמור על התואר.

לפני הקרב המרכזי, בזמן הגעתם של ה-Viking Raiders (אריק ואיבר) לקרב על אליפות הזוגות של סמאקדאון שלהם מול אלופי הזוגות, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו), האחרונים תקפו אותם לפני תחילת הקרב; קרב שבסופו של דבר לא התקיים.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, בובי לאשלי הגן על אליפות ה-WWE בקרב תא ההדחות נגד AJ סטיילס, אוסטין ת'יאורי, ברוק לסנר, רידל וסת' "פריקין" רולינס. ת'יאורי ורולינס פתחו את הקרב כראשונים. רולינס ביצע על ת'יאורי את מהלך הבאקל בומב על התא שבו היה נמצא לאשלי. המכה שספג לאשלי גרמה לו להיות מלווה על ידי הצוות הרפואי אל מאחורי הקלעים, כאשר דווח על הדחתו מהקרב. השלישי להיכנס היה רידל, כשאחריו נכנס AJ סטיילס. הכניסה החמישית הייתה אמורה להיות של אלוף ה-WWE, לאשלי, לעומת זאת, מכיוון שהוא הוסר מהקרב, לסנר שהיה חסר סבלנות לחכות לתורו בסבלנות, שבר את התא שלו ונכנס אל הקרב מוקדם מהרגיל. לסנר ביצע את מהלך הסיום שלו, ה-F5 על רולינס, סטיילס ורידל והדיח אותם זה אחר זה. לאחר שספג מהלך מתחת לחגורה ו-DDT מת'יאורי, שלא הספיקו לו על מנת להפוך לאלוף החדש, לסנר ביצע על האחרון את מהלך ה-F5 מאחד מגגות התא. לאחר מכן, לסנר הצמיד את ת'יאורי לניצחון, שהקנה לו זכייה מספר שביעית בתואר. זכייה זו הפכה אותו לזוכה הרויאל ראמבל הראשון שזוכה באליפות עולם לפני רסלמניה. לאחר הזכייה, הוכרז שהקרב המתוכנן בין לסנר לאלוף האוניברסלי, רומן ריינס יהיה כעת קרב "המנצח זוכה בהכל".

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 ריי מיסטריו ניצח את המיז קרב יחידים[4] 08:20
2 רומן ריינס (א) (עם פול היימן) ניצח את גולדברג בהכנעה טכנית קרב יחידים על האליפות האוניברסלית[5] 06:00
3 ביאנקה בלאייר ניצחה את אלכסה בליס, דודרופ, ליב מורגן, ניקי A.S.H. וריאה ריפלי קרב תא ההדחות נשים אשר קבע את הטוענת לכתר לאליפות הנשים של Raw ברסלמניה 38[6] 15:45
4 נעמי ורונדה ראוזי ניצחו את שארלוט פלייר וסוניה דוויל בהכנעה קרב זוגות 09:15
5 דרו מקינטייר ניצח את מאדקאפ מוס (עם האפי קורבין) קרב ספירות בכל מקום[7] 09:00
6 בקי לינץ' (א) ניצחה את ליטה קרב יחידים על אליפות הנשים של Raw[8] 12:15
7 האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) (א) נגד ה-Viking Raiders (אריק ואיבר) הסתיים ללא הכרעה קרב זוגות על אליפות הזוגות של סמאקדאון[9] 00:00
8 ברוק לסנר ניצח את בובי לאשלי (א), AJ סטיילס, אוסטין ת'יאורי, רידל וסת' "פריקין" רולינס קרב תא ההדחות על אליפות ה-WWE[10] 14:55
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קרב תא ההדחות של הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הדחה מתאבק מספר כניסה הודח על ידי שיטת ההדחה זמן
1 ניקי A.S.H. 1 ריאה ריפלי הצמדה 06:20
2 דודרופ 3 ליב מורגן הצמדה 08:50
3 ליב מורגן 2 אלכסה בליס הצמדה 12:10
4 ריאה ריפלי 4 ביאנקה בלאייר הצמדה 12:45
5 אלכסה בליס 5 ביאנקה בלאייר הצמדה 15:45
זוכה ביאנקה בלאייר 6 -

קרב תא ההדחות של הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הדחה מתאבק מספר כניסה הודח על ידי שיטת ההדחה זמן
1 בובי לאשלי (א) לא היה כשיר להתחרות
2 סת' רולינס 2 ברוק לסנר הצמדה 09:50
3 רידל 3 10:05
4 AJ סטיילס 4 11:00
5 אוסטין ת'יאורי 1 14:55
זוכה ברוק לסנר 5 -

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]