תבנית:ערך מומלץ 30 באוקטובר 2021

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עטיפת האלבום
עטיפת האלבום

Say You'll Be Thereעברית: אמור שתהיה שם) הוא הסינגל השני של להקת הבנות הבריטית ספייס גירלז. את השיר הוציאה לאור ב-14 באוקטובר 1996 חברת התקליטים וירג'ין רקורדס. השיר נכלל כרצועה השנייה באלבום הבכורה של הלהקה, Spice. את המילים ואת הלחן חיברו חברות הלהקה לצד ג'ון בי, אליוט קנדי וצוות הכותבים "אבסולוט", שגם הפיקו את השיר. בשיר מופיע קטע סולו מפוחית של ג'וד לאנדר. השיר, שמתאר את אירועי העבר של הלהקה ואחוותן, קיבל ביקורות מעורבות מפי מבקרי המוזיקה, אשר מחד שיבחו את מילות השיר, ומאידך, ציינו לרעה את הפקתו.

"Say You'll Be There" הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, ולמעמד פלטינה, לאחר שנמכר ביותר מ-750,000 עותקים. "Say You'll Be There" הגיע לעשירייה הפותחת במצעדי המוזיקה השונים באירופה. לאחר הצלחתו באירופה, יצא השיר לאור גם באוסטרליה, שם העניק איגוד תעשיית ההקלטות האוסטרלי לשיר תואר אלבום זהב. בארצות הברית, נכנס השיר למקום השלישי בבילבורד הוט 100, למקום ה-24 במצעד 40 השירים למבוגרים ולמקום השני במצעד שירי המיינסטרים.

הווידאו קליפ של השיר צולם בהשראת סרטי הטלוויזיה "Faster, Pussycat! Kill! Kill!" (1965) ו-"ספרות זולה" (1994). בקליפ, מוצגת הלהקה כבנות ברית בעת מלחמה טכנולוגית, המשתמשות באמנויות לחימה מגוונות ובכלי היי-טק כדי להביס את הנבל הגברי. בדומה לקליפ השיר הקודם ("Wannabe"), הוצגו בקליפ של "Say You'll Be There" מוטיביים פמיניסטים, המדכאים את המין הגברי. בין השנים 1996–1997, הועמד השיר למספר פרסי מוזיקה ביניהם פרסי הווידאו קליפים של MTV ופרסי המוזיקה הבריטית.