תבנית:ערך מומלץ 3 באוגוסט 2011

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרפיטי עם דמותו של גרגורי האוס בגילומו של יו לורי
גרפיטי עם דמותו של גרגורי האוס בגילומו של יו לורי

האוס היא סדרת דרמה רפואית אמריקאית. הדמות הראשית בסדרה היא הרופא גרגורי האוס (יו לורי), גאון רפואי עם שיטות עבודה שנויות במחלוקת המכהן כראש מחלקת אבחון רפואי (דיאגנוסטיקה) בבית החולים האוניברסיטאי הבדיוני פרינסטון-פליינסבורו שבניו ג'רזי.

ההשערות של דוקטור האוס לגבי מחלותיהם של חוליו מבוססות על תובנות שנויות במחלוקת, ובשל כך הוא מתעמת רבות עם חברי הצוות שלו ועם דוקטור ליסה קאדי (ליסה אדלשטיין), מנהלת בית החולים ודקאן הרפואה. חברו האמיתי היחיד של האוס הוא דוקטור ג'יימס וילסון (רוברט שון לאונרד), ראש המחלקה לאונקולוגיה. חברי צוות האבחון של האוס בשלוש העונות הראשונות של הסדרה הם הרופאים רוברט צ'ייס (ג'סי ספנסר), אליסון קמרון (ג'ניפר מוריסון) ואריק פורמן (עומאר אפס). בסיום העונה השלישית מפורק הצוות, אך תוך זמן קצר פורמן חוזר אל הצוות, והאוס בוחר בהדרגה שלושה חברי צוות נוספים חדשים: רמי "13" האדלי, כריס טאוב ולורנס קאטנר, שדמותו הוצאה מהתסריט לקראת סיום העונה החמישית. קווי עלילה נוספים הם התאהבותה של קמרון בהאוס בעונות הראשונות, התפכחותה מכך, ונישואיה וגירושיה מרוברט צ'ייס, וכן מערכת היחסים המתוחה בין האוס לקאדי שמתפתחת עם הזמן לקשר רומנטי.

הסדרה זכתה לביקורות רבות ולאחוזי צפייה גבוהים, ובין העונה השנייה לרביעית היא אף הייתה אחת מעשר התוכניות הנצפות ביותר בארצות הברית. הסדרה זכתה במספר פרסים, בהם פרס פיבודי, שני פרסי גלובוס הזהב, וארבעה פרסי אמי. דמותו של האוס הושוותה מספר פעמים לחוקרים בדיוניים מפורסמים, ובראשם הבלש הפרטי שרלוק הולמס.