תומאס ג'יין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס ג'יין
Thomas Jane
תומאס ג'יין בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2018
תומאס ג'יין בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2018
לידה 22 בפברואר 1969 (בן 55)
בולטימור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Thomas Elliott III עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1987
מקום לימודים תיכון תומאס ווטון עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • Aysha Hauer (19891995) עריכת הנתון בוויקינתונים
  • אוליביה ד'אבו עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים הרלו ג'יין עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס ג'יין (תומאס אליוט השלישי) (באנגלית: Thomas Jane‏ (Thomas Elliott III); נולד ב-22 בפברואר 1969) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה ובמאי קולנוע אמריקאי מועמד שני פרסי גלובוס הזהב על תפקידו כשחקן ראשי בסדרה "מצויד". מוכר בנוסף בזכות הופעותיו בסרטי הקולנוע "הערפל" "המעניש", "ים כחול עמוק" ו"הכי מתוק שיש".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יין נולד בבולטימור שבארצות הברית. לסינתיה, סוחרת אומנות ולמייקל אליוט, מהנדס גנטי. כשהיה בן 20 נישא ג'יין והתגרש מהשחקנית עיישה האוור, בתו של השחקן ההולנדי המפורסם ראטגר האוור. ג'יין היה מאורס במשך שלוש שנים לשחקנית האנגלייה אוליביה דאבו.

בשנת 2002 התארס עם השחקנית האמריקאית-יהודייה פטרישה ארקט, ב-2003 נולדה בתם המשותפת, ובשנת 2006 נישא הזוג בטקס בוונציה.

בשנת 2008 ג'יין נעצר על ידי שוטרי סיור על כביש קליפורניה בעוון נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מבדיקה שנעשתה לג'יין התגלה בנוסף שהוא נהג עם רישיון נהיגה לא תקף. בשנת 2009 החלה ארקט הליכי גירושין כנגד ג'יין, הליכים שהפכו לרשמיים בשנת 2011.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחיל את דרכו כשחקן בתחילת שנות ה-90 בתפקידים קטנים בקומדיית האימה "באפי, ציידת הערפדים" ובסרטי הפעולה "נמסיס" ו"העורב: עיר של מלאכים". ב-1997 כבר קיבל במה גדולה יותר בדרמה "לילות בוגי" בתור סוחר הסמים טוד פארקר ובסרט הפעולה "עימות חזיתי".

ב-1998 שיחק לצידו של ארון אקהרט בקומדיית הפשע "יום חמישי" והשתתף בתפקיד קטן של חייל אמריקאי בדרמת המלחמה "הקו האדום". ב-1999 כיכב ג'יין בתפקיד הראשי במותחן האימה "ים כחול עמוק" בתור המומחה לכרישים קרטר בלאק. בשנת 2000 שיחק לצידם ובהפקתם מורגן פרימן וג'ין הקמן "מעבר לכל חשד".

ב-2001 גילם ג'יין את דמותו של אגדת הבייסבול מיקי מנטל בדרמת הספורט של בילי קריסטל "61" והופיע בדרמה "החטא הראשון" בתור הבלש וולטר דאוונס החוקר את האמריקאית השוהה בקובה, ג'וליה ראסל (אנג'לינה ג'ולי). ב-2002 הופיע בקומדיה "הכי מתוק שיש" בתפקיד פיטר דונאו, הגבר המאורס בו מתאהבת גיבורת הסרט כריסטינה וולטרס (קמרון דיאז). ב-2003 הופיע בעיבוד הקולנועי לספר האימה של סטיבן קינג "לוכד החלומות".

ב-2004 שיחק בעיבוד הקולנועי השני לקומיקס הפופולרי "המעניש" בתפקיד הראשי של המעניש פרנק קאסל. ב-2007 היה ג'יין שותף בהפקת סרט האימה של דייוויד ארקט "המסומם", בו גם שיחק בתפקיד ראשי ושיחק בתור הדמות הראשית של דייוויד דרייטון המתבצר בסופרמרקט מפני יצור קטלני המסתתר בערפל, במותחן האימה של פרנק דרבונט "הערפל". ב-2008 שיחק במותחן הפעולה העתידני "יומני המוטאנטים" בתור חייל הקפיטול ג'ון מיץ' האנטר ובסרט הפשע "קילשוט" בתור וויין קרלסון, העד לרצח של הרוצח השכיר בלאקבירד (מיקי רורק). ב-2009 ביים את סרטו הראשון, מותחן המסתורין "ארץ אפלה" ושיחק בתפקיד ראשי. לאחרונה היה ג'יין מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב על תפקידו הקומי כג'יגולו ריי דרקר בסדרה "מצויד".

ב-2016 שיחק בסרט המלחמה "אינדיאנפוליס" לצדם של ניקולס קייג', טום סייזמור ומאט לנטר, ושיחק בסרט האימה "הצעיף" לצד ג'סיקה אלבה.

עתיד לככב ולהפיק בפועל דרמת פשע אוסטרלית בשם "Troppo".[1]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תומאס ג'יין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Thomas Jane to Star in Australian Crime Drama 'Troppo', The Hollywood Reporter (באנגלית)