תומאס סידני קופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס סידני קופר
Thomas Sidney Cooper
לידה 26 בספטמבר 1803
קנטרברי, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה ואירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 7 בפברואר 1902 (בגיל 98)
הרבלדאון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה המלכותית לאמנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור נוף עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות ריאליזם עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מפקד במסדר הוויקטוריאני המלכותי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס סידני קופראנגלית: Thomas Sidney Cooper;‏ 26 בספטמבר 18037 בפברואר 1902) היה צייר נוף אנגלי, שידוע בזכות ציורי הבקר וחיות המשק.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומאס סידני קופר נולד ברחוב סנט פיטר בקנטרברי, קנט, וכילד קטן החל להראות נטיות אמנותיות חזקות, אך נסיבות משפחתו לא אפשרו לו לקבל הכשרה שיטתית. כשהיה בן שתים עשרה, הוא עבד בחנות של צייר. בהמשך השיג עבודה כצייר ועבד בשני העיסוקים האלה במשך שמונה שנים. הוא עדיין רצה להפוך לאמן, והקדיש את כל זמנו הפנוי לציור בטבע. בגיל עשרים נסע ללונדון, שהה זמן מה במוזיאון הבריטי והתקבל כסטודנט באקדמיה המלכותית.

לאחר מכן הוא חזר לקנטרברי, שם הצליח להתפרנס מהציורים ומכירת רישומים. בשנת 1827 התיישב בבריסל והתחתן. בגלל המהפכה הבלגית הוא חזר ללונדון, והציג את תמונתו הראשונה באקדמיה המלכותית (1833), והחל קריירה ממושכת כמציג באקדמיה.

כאשר הוכרזה התחרות על הקישוט לבתי הפרלמנט החדשים, שתתקיים בהיכל וסטמינסטר בשנת 1847, הגיש קופר ציור על אירוע מרכזי בקרב ווטרלו בו הדפו רגליים בריטיים את הפרשים והחיילים הצרפתיים, ב-18 ביוני 1815.[2] כדי להשלים את התמונה, האמן השתמש בדגם של שדה הקרב, ובתערוכה בלונדון, בעוד חבר בבריסל שלח לו שריונות שחבשו גדודי הפרשים השונים, וחיילי המשמר שימשו לו כדוגמנים לציור.

תומאס סידני קופר, בקר במרעה, 1881

תומאס קופר קשור בעיקר לתמונות של עדרי בקר או כבשים. קופר שיתף פעולה בין 1847–1870 עם פרידריק ריצ'רד לי בכמה ציורים, בהם צייר לי את הנופים וקופר הוסיף את בעלי חיים להשלמת הסצנה. קופר נבחר כחבר באקדמיה המלכותית בשנת 1845 וחבר מלא ב־22 ביוני 1867.[3] הוא היה החבר הוותיק ביותר באקדמיה המלכותית לאמנויות בעת הכתרתו של המלך אדוארד השביעי בשנת 1901. קופר התקבל על ידי המלך שהעניק לו אות מסדר הוויקטוריאני המלכותי.[4]

הוא היה נדבן גדול בקנטרברי, והשתמש בחלק מעושרו כדי לחלק אוכל ופחם לעניים בחג המולד.[5] הפעולה הבולטת ביותר שלו נעשתה בשנת 1882 כאשר פיתח את שיעורי האמנות בית ספר לאמנות בקנטרברי, שהיה בביתו ובסטודיו שלו ברחוב סנט פיטר. בית הספר לאמנות של קופר, מכונה בהווה האוניברסיטה לאמנויות יצירה. הבין התלמידים הידועים של קופר הייתה מרי טורטל, יוצרת ומאיירת ספרי לילדים.

הוא כתב את זיכרונותיו בספר "חיי" בשנת 1890.

האוסף הציבורי הגדול ביותר של ציורי קופר נמצא בבעלות מועצת העיר קנטרברי. דוגמאות מעבודותיו מוחזקות גם על ידי גלריית טייט, לונדון, ומוזיאון ויקטוריה ואלברט, לונדון, ואוספים ציבוריים אחרים, בעיקר בבריטניה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תומאס סידני קופר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chisholm, Hugh, ed. (1911). "Cooper, Thomas Sidney". Encyclopædia Britannica. 7 (11th ed.). Cambridge University Press. p. 81-82.
  2. ^ The Battle of Waterloo, 16–19 June 1815, the Defeat of Kellerman's Cuirassiers | Art UK, artuk.org (באנגלית)
  3. ^ Art and artists | Royal Academy of Arts, www.royalacademy.org.uk
  4. ^ "No. 27346"
  5. ^ cooperalms - Canterbury History, www.canterbury-archaeology.org.uk