תזמורת המלחינים האמריקאים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תזמורת המלחינים האמריקאיםאנגלית: American Composers Orchestra, ACO) היא תזמורת אמריקאית, שבסיסה המנהלי הוא בניו יורק והיא מתמחה בנגינת מוזיקה אמריקאית עכשווית. התזמורת מופיעה באולמות קונצרטים שונים בניו יורק, בהם:

התזמורת שמה לה למטרה לקדם מוזיקה מאת מלחינים אמריקאים, והיא היחידה בסוגה בעולם. עד כה, ביצעה התזמורת מוזיקה מאת יותר מ-500 מלחינים אמריקאים, כולל יותר מ-100 ביצועי בכורה עולמיים והזמנות חדשות. בשנות ה-90' של המאה ה-20 הוסיפה ACO יוזמות חדשות, כגון Underwood New Music Readings, שתכליתה לאפשר למלחינים צעירים לשמוע את יצירותיהם מנוגנות בחזרות ומוקלטות, ופסטיבל "קולות האמריקות", המתמקד במוזיקה לטינו-אמריקאית.[1] רוברט ביזר היה מלחין הבית של ה-ACO מ-1988 עד 1993, אז היה ליועץ אמנותי עד 2001 ומאז למנהל אמנותי. ביזר נושא בתואר מנהל אמנותי של כבוד לתזמורת המלחינים האמריקאית. דרק בָּרְמָה היה מלחין הבית של התזמורת מ-2006 עד 2009, וכיום הוא מנהלה האמנותי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאול לוסטיג דונקל, דניס ראסל דייוויס, פרנסיס ת'ורן וניקולאס רוסאקיס ייסדו בצוותא את תזמורת המלחינים האמריקאית בשנת 1975. הופעתה הראשונה הייתה ב-7 בפברואר 1977 באליס טרולי הול במרכז לינקולן. דייוויס כיהן כמנהל מוזיקלי מייסד של התזמורת משנת 1977 עד 2002.[2] ועכשיו הוא מנצח כבוד של תזמורת המלחינים האמריקאית. בנובמבר 2000 הודיעה התזמורת על מינוי סטיבן סלואן למנהל המוזיקלי החדש, החל בעונת 2003-2002.[3] המינוי היה יוצא דופן בכך, שסלואן לא ניצח על התזמורת לפני מינויו. הופעתו הראשונה של סלואן כמנצח התזמורת הייתה במרץ 2002, וכהונתו בתזמורת החלה בנובמבר 2002.[4] הוא כיהן במשרה זו עד סוף 2006. ב-2010 התמנה ג'ורג' מנאהאן למנהל מוזיקלי של תזמורת המלחינים האמריקאים.

התזמורת קיבלה מספר רב של אותות כבוד מן האקדמיה האמריקנית לאמנויות ולספרות, BMI ו-ASCAP, על היצירות שנקבעו בתוכניותיה. כמו כן קיבלה ACO את פרס החניכה של METLife על "מצוינות בשילוב קהל", והכרזה ממועצת העיר ניו יורק. הקלטות התזמורת יצאו ב-ARGO, CRI, פוינט, פניקס USA, מיוזיק מאסטרס, נונסאץ', צאדיק וניו וורלד רקורדס.

מנהלים מוזיקליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]