תחנת הרכבת התחתית יוסטון סקוור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תחנת הרכבת התחתית יוסטון סקוור
Euston Square
נגיש לכיסאות גלגלים
מידע על הבנייה
חנוכת התחנה 1863 עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
קואורדינטות 51°31′33″N 0°08′09″W / 51.5258°N 0.1358°W / 51.5258; -0.1358
תחנות סמוכות Great Portland Street, תחנת הרכבת התחתית קינגס קרוס סיינט פנקראס, תחנת הרכבת התחתית קינגס קרוס סיינט פנקראס, Great Portland Street, תחנת הרכבת התחתית קינגס קרוס סיינט פנקראס, Great Portland Street עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על התחנה
קווים העוברים בתחנה קו סירקל, קו המרסמית' וסיטי, קו מטרופוליטן עריכת הנתון בוויקינתונים
(למפת לונדון רגילה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רציפי התחנה השונים מהסגנון הרגיל של רציפי הרכבת התחתית של לונדון.

תחנת הרכבת התחתית כיכר יוסטוןאנגלית: Euston Square) היא תחנת רכבת תחתית גדולה הנמצאת בקרבת שלוש תחנות הרכבת המרכזיות של לונדון: תחנת יוסטון הנמצאת ממול התחנה, תחנת קינגס קרוס, וטרמינל סנט פנקראס. התחנה הנמצאת באזור 1 של הרכבת התחתית של לונדון מהווה מרכז תחבורה גדול ועוברים בה הקווים סירקל, האמרסמית' וסיטי וקו מטרופוליטן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחנה נפתחה בתחילה בשנת 1863 כתחנת "גאוור סטריט" על ידי חברת הרכבת התחתית MR. והייתה תחנת הרכבת התחתית הראשונה בעולם.[1] בשנת 1864 ניתן האישור לבנות קו רכבת תחתי בין תחנת יוסטון לצ'רינג קרוס, המחברת בין תחנות הרכבת המרכזיות בכל צד של העיר. לאחר שינוי שם של חברת הרכבת המרכזית של לונדון בשנת 1870, קיבלה החברה אישור כדי לבנות תחנות בצד הצפוני של המנהרה של חברת MR כדי לספק מעבר חילופי בין שני הקווים; עם זאת, חברת ה- LCR לא הייתה מסוגלת לגייס מימון לבניית הקו שלה והתוכנית ננטשה בשנת 1874.

את שמה הנוכחי קיבלה התחנה רק ב -1 בנובמבר 1909. בשלהי שנת 2006 נפתחה הכניסה החדשה בצד הדרומי של רחוב יוסטון שהחליפה את הכניסה הישנה. כניסה נוספת נבנתה גם בצד הצפוני של כביש יוסטון. בשנת 2011, שתי מעליות חדשות המקשרות את הרציפים המערביים לרחוב נפתחו. מעל המעליות נפתחה כניסה מודרנית חדשה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]