תמיר כהן (מנכ"ל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיר כהן
לידה 1972 (בן 52 בערך)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה תואר ראשון (LLB) במשפטים, מכללת רמת גן; לימודי ניהול מתקדמים, בית-הספר למנהל עסקים וורטון, אוניברסיטת פנסילבניה.
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמיר כהן (נולד ב-1972) הוא מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן נולד בירושלים. שירת בצה"ל כקצין בחטיבת גולני.

לכהן תואר ראשון (LLB) במשפטים ממכללת רמת גן ועבר לימודי ניהול מתקדמים, בבית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה. החל את דרכו כעו"ד במגזר הפרטי. תחום התמחותו הוא מיזוגים ורכישות, מימון מחדש, מימון פרויקטים ואסטרטגיות שיווק, כמו גם עבודה מול גופים רגולטוריים ומשקיעים.

לאחר הכשרתו כעורך-דין במגזר הפרטי, עבר בשנת 2001 ללוס אנג'לס בארצות הברית, והיה מנכ"ל בחברות במגזר הפרטי. בין השנים 2011–2018 כהן כדירקטור ומנהל ההשקעות של חברת Capital Foresight[1] קבוצה המאגדת חברות נדל"ן, פיננסים וטכנולוגיה גלובליות.

בשנים 2014–2018 היה מנהל העסקים של קבוצת נתי סיידוף בישראל ובמסגרת זאת הוביל הליכי משא ומתן להשקעות שונות בישראל. בשנת 2019 היה אחראי על רכישת החברה הקבלנית i+icon USA (FAY) מידי FdG Capital Partners, קרן השקעות אמריקנית שהחזיקה בשליטה (88%) בחברה ומידי בעלי המניות האחרים שלה[2]. בנוסף הוביל השקעה עבור קבוצת סיידוף, רכישת מניות השליטה (47%) בקבוצת שיכון ובינוי מידי שרי אריסון, בתמורה ל-1.1 מיליארד ש"ח.

החל מאוגוסט 2018, מכהן כהן כיו"ר קבוצת שיכון ובינוי. בשנת 2020–2021 אושר מינוי כפול של תמיר כהן לכהונה גם בתפקיד יו"ר וגם כמנכ"ל שיכון ובינוי במקביל[3]. בשנת 2022 החל לכהן כמנכ"ל שיכון ובינוי[4]. בחודש יולי 2021, במהלך כהונתו של כהן כיו"ר וכמנכ"ל שיכון ובינוי, החברה הציגה גידול של 28% במחיר הממוצע לדירה בהשוואה למחצית השנה הראשונה. הזינוק הגיע לכ-70% בהשוואה למחיר הממוצע בשנת 2020[דרוש מקור].

בשנת 2022 עבר לתפקד כמנכ"ל הקבוצה בלבד (כאשר במקביל, התקבלה ההחלטה על מינוי דורון ארבלי ליו"ר הקבוצה)[5].

תמיר כהן נשוי לגלית ואב לארבעה ילדים.

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בין השנים 2010–2018 כהן התנדב כראש שבט תנועת הנוער "הצופים" בלוס אנג'לס.
  • היה יו"ר סניף לוס אנג'לס של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (Chairman IAC L.A), וחבר ועד מנהל בסניף לוס אנג'לס של ארגון ידידי צה״ל בארה״ב (Board member FIDF L.A)[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תמיר כהן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]