תמר ברקסטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמר ברקסטון
Tamar Braxton
תמר ברקסטון, 2012
תמר ברקסטון, 2012
לידה 17 במרץ 1977 (בת 47)
מרילנד, ארצות הברית
שם לידה Tamar Estine Braxton עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990
מקום לימודים Archbishop Spalding High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת נשמה, מוזיקת פופ, אורבני עכשווי, R&B עכשווי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קזבלנקה רקורדס, אפיק רקורדס, דרים וורקס רקורדס, יוניברסל רפובליק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג וינסנט הרברט (2008–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה BET Centric Award (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.tamarbraxton.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמר ברקסטוןאנגלית: Tamar Estine Braxton, מבוטא "תָיימר", נולדה ב-17 במרץ 1977[1]) היא שחקנית, זמרת פופ ו-R&B אמריקאית. זוכת עונת ה-VIP השנייה של תוכנית המציאות האמריקאית "האח הגדול".[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברקסטון נולדה במרילנד למיכאל ואוולין ברקסטון, הצעירה מבין שישה ילדים. תמר התגלתה כבעלת כישרון עוד בצעירותה, ואמה, זמרת אופרה בעצמה, דאגה לטפח את כישרונה ורשמה אותה לחוגי שירה. יחד עם אחותה, טוני ברקסטון, הייתה במקהלה בכנסייה בה אביה היה כומר.

ברקסטון גדלה בבית דתי-נוצרי, ומוזיקה "חילונית" לא הייתה מקובלת אז, אך זה לא מנע מברקסטון להיחשף אליה ולהתעניין בה. יום אחד, ללא כל התכוונות, שרה אחותה טוני בתחנת דלק בזמן שמילאה דלק במכוניתה - מבלי ידיעתה, היא עשתה זאת ליד מפיק מוזיקלי. המפיק גילה את משפחת ברקסטון, בייחוד את קולה הגבוה והחד של תמר, והחליט ללכד את חמש האחיות ללהקת בנות, בניסיון לתת גרסה נשית לחמישיית הג'קסונים, כדבריו. הלהקה הוקמה ונקראה "The Braxtones" ("הברקסטוניות"), והחלה לעבוד עם מפיקים וחברות תקליטים חשובים בארצות הברית, אך למרות כל זאת, הלהקה כשלה במכירותיה והתפרקה תוך זמן קצר.

ב-1999, תמר פגשה את כריס סטיוארט, ראפר ומפיק אמריקאי. היא הקליטה איתו את אלבום הבכורה שלה, "Ridiculous" (שם האלבום נבע בגלל היותו מכיל ז'אנרים רבים של שירים). האלבום עבר עיבוד מחודש על ידי חברת התקליטים "Dreamworks" ויצא בשם "Tamar", כשם הזמרת, ב-18 בינואר 2000. חרף הציפיות, האלבום לא זכה להצלחה רבה במכירות ונחשב ככושל. מאז האלבום תמר שימשה כזמרת ליווי באלבומים "Libra" ו-"More Than A Woman" של טוני ברקסטון, אחותה, ושימשה בעבר גם כזמרת ליווי במסע ההופעות שלה. כיום היא עובדת על אלבום חדש.

בשנת 2014 קיבלה שלוש מועמדויות לפרס גראמי בקטגוריית "האלבום העכשווי הטוב ביותר" על אלבומה "Love And War", בקטגוריית "שיר ה-R&B הטוב ביותר" לשירה "Love And War", ול"הופעת ה-R&B הטובה ביותר" גם הוא על "Love And War". בשנת 2016 קיבלה מועמדות נוספת לגראמי בקטגוריית "הופעת ה-R&B הטובה ביותר" על שירה "If I Don't Have You".

בשנת 2019 השתתפה בגרסה האמריקאית של תוכנית המציאות "האח הגדול", בעונה השנייה של גרסת ה-VIP, שם זכתה במקום הראשון. זכייתה של ברקסטון עשתה היסטוריה כאשר הפכה לאפרו-אמריקאית הראשונה שזכתה ב"האח הגדול". לפני שניסתה להתאבד, הוציאה ברקסטון בשנת 2020 את הסינגל השיווקי "Crazy Kind of Love".

ניסיון התאבדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 ביולי 2020, הוזעקו הרשויות המקומיות של ארצות הברית בסמוך לשעה 21:45 למעונות בהם שהתה ברקסטון, בעקבות כך שדייוויד אדפסו (בן הזוג שלה) דיווח ש-"אישה בת 43 כנראה לקחה מנת יתר".[3] אדפסו התקשר ל-911 וטען שמצא אותה מחוסרת הכרה והוא חושב שהיא ניסתה להתאבד.[3] ברקסטון הובהלה באמבולנס לבית החולים והדובר שלה הצהיר כי "לתמר היה יום קשה ורגשי מאוד - המידע הנוסף יגיע בימים הקרובים, בבקשה תתפללו עבורה".[3]

לפני ניסיון ההתאבדות, התגלה כי ברקסטון שלחה הודעה "אובדנית" למשפחה שלה. היא כתבה שהיא כמו מרגישה כמו "שפחה" והוסיפה ש-"הדרך היחידה להיות משוחררת כרוכה במוות".[3] ההודעה המלאה פורסמה לאחר מכן ובה היה כתוב במפורש כי "אני שפחה. אני לא מצליחה להחזיק את החיים שלי. הסיפורים שלי. התמונות שלי. המחשבות או האמונות שלי. ביקשתי מהמיסה שלי לשחרר אותי. אני מאוימת ונענשת על זה" והוסיפה כי "הדרך היחידה שאני מצליחה לחשוב עליה שתהווה עבורי פתרון זה המוות. אני אבחר בזה כי זה עדיף על להמשיך לחיות בצורה הזו. בבקשה עזרו לי".[3] את ההודעה תכננה לפרסם בפומבי, אך לבסוף שלחה אותה למשפחתה בלבד.[3] בשלב מסוים, שינתה את שם חשבון הטוויטר שלה ל-"תמר (שפחה) ברקסטון".[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "If You Don't Wanna Love Me"
  • "Try Me"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תמר ברקסטון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Newsday com staff, Celebrities born on St. Patrick's Day, Newsday (באנגלית)
  2. ^ Brian Porreca, ‘Celebrity Big Brother’ Winner Reacts to Unanimous Vote, The Hollywood Reporter, ‏2019-02-14 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ 1 2 3 4 5 6 7 Tamar Braxton cries ‘I lost my family’ and fights with boyfriend David in new reality show trailer before ‘suicide attempt’, The Sun, ‏2020-07-19 (באנגלית)